Ook dat is een belangrijke vraag... Maar nog geen antwoord.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 23:28 schreef hallo_mensen het volgende:
Quante Costa
Met al die vingers die er zo op een dag overheen gaan zal dat tafelblad niet lang schoonblijven, inderdaad.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 23:27 schreef okkie-man het volgende:
Dat is echt supervet ..
Mij lijkt het gewoon een touchscreen LCD of misschien zelfs meerdere. Maar mooi is het wel.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 23:36 schreef Bill_E het volgende:
nou het idee achter die tafel is simpel... alleen de juiste matrialen vinden zal wat lastig worden.
Eigelijk is het gewoon een glasplaat. met daaronder verschillende lampen/leds/tl's whatever.
En daarop een laagje verf/inkt/vloeistof die erg donker is en niet uithard. En die vloestof zit in een heel dun laagje doorzichtig kunstof..
Dus als je daar op drukt dan druk je de vloeistof opzij en laat je het licht door.. Of als je er een glas op zet schijnt het licht door het glas.
De moelijkheid van zoiets maken zit hem het kunstof te vinden waar de vloeistof in zit. Deze moet van een soort van vierkante luchtdichte stevige slijtvaste flexible maar ook hele dunne kunstof zak zijn. ( ik denk iets in de vorm van hdpe ) .
:Squote:Op dinsdag 10 oktober 2006 23:53 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Mij lijkt het gewoon een touchscreen LCD of misschien zelfs meerdere. Maar mooi is het wel.
Als je goed kijkt dan is het ook wel te zien dat de bovenste laag een soort van flexibele plastic laag is. Op een bepaald moment schijnt het licht schuin over de tafel en kun je het zien.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 00:01 schreef Bill_E het volgende:
[..]
:S
dat kan ook.... Maar denk het toch echt niet in dit geval... sterker nog.. wil er geld op inzetten.. Dan heb je een touchscreen nodig die kan meten hoeveel druk er op ene punt gezet word namelijk
Denk het niet, omdat die nog steeds veel moeite hebben met meerdere aanrakingen tegelijkertijd. MMach zit dichter bij denk ik.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 00:42 schreef Lucille het volgende:
Ik gok ook op een touch screen.
Er zijn ook CRT touchscreens. Het gaat namelijk om het paneel over de weergave. Daar kan je in principe alles onder plaatsen, ook verlichting.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:54 schreef Bill_E het volgende:
Een touchscreen heeft niet zoon hoge licht opbrengst
Als je zo redeneert, kun je natuurlijk net zo goed een sinaasappelkistje in je kamer zetten.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:54 schreef Banzaii het volgende:
wat heb je eraan
Ook mooi!quote:Op woensdag 11 oktober 2006 17:12 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Als je zo redeneert, kun je natuurlijk net zo goed een sinaasappelkistje in je kamer zetten.![]()
Ik had al zo'n irritant "waar ken ik dat toch van" gevoel na het zien van het filmpje.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 20:54 schreef Oblivion het volgende:
Mijn zoon heeft zo'n tekenbord gehad, met verschillende kleuren erin (of beter achter de vloeistof zitten dan kleuren).
Dit is het:
[afbeelding]
Alleen komt er dan voor een tafel glas eronder.
Heel leuk gemaakt, deze tafel. Behoorlijk offtopic, maar ik vind het wel een geinig ding.quote:
Ik zie een kruis ipv een plaatje...quote:Ongelovige thomassen toch
Ik heb het net in 5 minuten proberen maken wat volgens mij het principe is. Een teiltje met olie (en oploskoffie om het wat donkerder te maken ) en daarop een stukje veerkrachtig plastiek van een of andere verpakking.
Met een betere vloeistof (waar ze waarschijnlijk een tijdje achter hebben gezocht) zou dat net hetzelfde effect geven. Je ziet dat het met deze troep bijna lukt in het filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=0lBaVuptJlQ 'filmpje is nog aan het processen wss)
Je duwt erop, de vloeistof wijkt, je ziet licht erdoor, je laat los, het plastiek veert terug, de olie keert weer en het licht is weer geleidelijk weg. Zoek eens een middagje naar een donkerkleurige olie, veerkrachtig plastiek en je hebt uw tafel . Met die troep die ik gebruik lukt het niet super omdat die veel te korrelig is natuurlijk. Maar met een beetje verbeelding zie je dat het hetzelfde is als die tafel. Geen dure electronica dus. Heb je een vloeistof die afgestoten wordt door uw bovenste buigzame plastiek, dan zal je een nog veel beter resultaat hebben. Jammer dat ik mijn bezigheden heb, anders zou ik het wel eens for real proberen
zou olie met printerinkt willen mengen?quote:Op donderdag 12 oktober 2006 20:29 schreef MMach het volgende:
De server ligt plat helaas, vandaar het kruisje.
En natuurlijk weet ik dat je dat niet met koffiedik moet proberen wil je een echt werkend exemplaar, ik dacht dat dat na een stuk of 3 keer vermelden wel duidelijk was
Het is wel een voldoende bewijs om te tonen dat het zo werkt.
quote:comprising a flexible sheet of resilient transparent material including a homogenous flourescent pigment and a sheet of opaque material, with the flexible sheet of resilient transparent material being moveable into and out of a position in which it is superposed on the sheet of opaque material.
In tegenstelling tot wat je bij de tafel ziet gebeuren heeft dat geen dikte die je zien uitvlakken en is dat een semi permanente verkleuring tot de volgende beweging. Denk aan 2 poloraid filters als je die over elkaar legt zijn de zwart, draai je er eentje een beejte dan kun je er doorheen beginnnen te kijken.quote:
quote:
juist precies wat ik bedoel...quote:Op woensdag 11 oktober 2006 20:08 schreef MMach het volgende:
Ongelovige thomassen toch![]()
Ik heb het net in 5 minuten proberen maken wat volgens mij het principe is. Een teiltje met olie (en oploskoffie om het wat donkerder te maken) en daarop een stukje veerkrachtig plastiek van een of andere verpakking.
[afbeelding]
Met een betere vloeistof (waar ze waarschijnlijk een tijdje achter hebben gezocht) zou dat net hetzelfde effect geven. Je ziet dat het met deze troep bijna lukt in het filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=0lBaVuptJlQ 'filmpje is nog aan het processen wss)
Je duwt erop, de vloeistof wijkt, je ziet licht erdoor, je laat los, het plastiek veert terug, de olie keert weer en het licht is weer geleidelijk weg. Zoek eens een middagje naar een donkerkleurige olie, veerkrachtig plastiek en je hebt uw tafel. Met die troep die ik gebruik lukt het niet super omdat die veel te korrelig is natuurlijk. Maar met een beetje verbeelding zie je dat het hetzelfde is als die tafel. Geen dure electronica dus. Heb je een vloeistof die afgestoten wordt door uw bovenste buigzame plastiek, dan zal je een nog veel beter resultaat hebben. Jammer dat ik mijn bezigheden heb, anders zou ik het wel eens for real proberen
Het is heul geen "apparaat", maar een plat tekenvel...quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 16:23 schreef tnimble het volgende:
De spullen uit mijn reactie zijn wat je nodig hebt voor het 'apparaat' te maken van de link van Oblivion.
Die tafel is te maken met iets als een strakgespannen folie en iets van een olie of gel met een pigment of inkt. Welke dat moet zijn is uit te experimenteren. Het moet een wat stroperige massa zijn niet niet snel vloeit en niet plakkerig is. Gedistilleerd water met een pigment moet al werken maar dan is de tekening die je maakt vrijwel direct weg als je het los laat.
ap·pa·raat (het ~, -raten)quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 23:30 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Het is heul geen "apparaat", maar een pat tekenvel...![]()
Schroef het op een tafel en je hebt zo'n tafel!
Ja wel maar de gebruikte (en in dat patent omschreven) techniek werkt alleen bij reflectie van het licht op een onderlaagquote:
Ik wel.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 16:21 schreef Oblivion het volgende:
Heb jij zo'n magic drawing ooit in je handjes gehad, tnimble?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |