abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:16:29 #1
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_42561914
Soms vraag je jezelf af: "Hoe kan ik mij afscheiden van de massa, wat betreft de inrichting van het huis?!..."

Je zoekt wat, bedenkt wat en bouwt wat en dat ziet er dan zo uit...

Wat een gaaf ding! Dat wil ik ook, maar hoe maak je zulks?!
Heb al een aardig tijdje lopen zoeken, maar vinden? Ho maar!

Iemand een idee?
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_42562358
Dat is echt supervet .. dat wil ik ook wel
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_42562389
Quante Costa
046
Dank aan Yeahinho
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:30:39 #4
78308 Taxi
pi_42562452
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 23:28 schreef hallo_mensen het volgende:
Quante Costa
Ook dat is een belangrijke vraag... Maar nog geen antwoord.
Taxiracing weblog
pi_42562475
Zal niet goedkoop zijn idd.
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:36:13 #6
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_42562700
nou het idee achter die tafel is simpel... alleen de juiste matrialen vinden zal wat lastig worden.
Eigelijk is het gewoon een glasplaat. met daaronder verschillende lampen/leds/tl's whatever.
En daarop een laagje verf/inkt/vloeistof die erg donker is en niet uithard. En die vloestof zit in een heel dun laagje doorzichtig kunstof..

Dus als je daar op drukt dan druk je de vloeistof opzij en laat je het licht door.. Of als je er een glas op zet schijnt het licht door het glas.

De moelijkheid van zoiets maken zit hem het kunstof te vinden waar de vloeistof in zit. Deze moet van een soort van vierkante luchtdichte stevige slijtvaste flexible maar ook hele dunne kunstof zak zijn. ( ik denk iets in de vorm van hdpe ) .
pi_42562743
DIt is echt een prachtig iets.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:38:25 #8
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_42562800
Als je gaat denken om zoiets te maken, moet je je misschien eerst afvragen wat het is?

wat is dat in godsnaam voor vloeistof achtig iets in dat tafelblad?

[ Bericht 2% gewijzigd door dabadbass op 10-10-2006 23:39:40 (antwoord net gegeven) ]
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:39:47 #9
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_42562847
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 23:27 schreef okkie-man het volgende:
Dat is echt supervet ..
Met al die vingers die er zo op een dag overheen gaan zal dat tafelblad niet lang schoonblijven, inderdaad.
pi_42562886
Oh ja, echt heel tof dit, TVP.
pi_42563328
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 23:36 schreef Bill_E het volgende:
nou het idee achter die tafel is simpel... alleen de juiste matrialen vinden zal wat lastig worden.
Eigelijk is het gewoon een glasplaat. met daaronder verschillende lampen/leds/tl's whatever.
En daarop een laagje verf/inkt/vloeistof die erg donker is en niet uithard. En die vloestof zit in een heel dun laagje doorzichtig kunstof..

Dus als je daar op drukt dan druk je de vloeistof opzij en laat je het licht door.. Of als je er een glas op zet schijnt het licht door het glas.

De moelijkheid van zoiets maken zit hem het kunstof te vinden waar de vloeistof in zit. Deze moet van een soort van vierkante luchtdichte stevige slijtvaste flexible maar ook hele dunne kunstof zak zijn. ( ik denk iets in de vorm van hdpe ) .
Mij lijkt het gewoon een touchscreen LCD of misschien zelfs meerdere. Maar mooi is het wel.
pi_42563435
Lijkt een beetje op deze techniek
http://www.youtube.com/watch?v=89sz8ExZndc
Bram! Boterham!
  woensdag 11 oktober 2006 @ 00:01:51 #13
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_42563580
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 23:53 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Mij lijkt het gewoon een touchscreen LCD of misschien zelfs meerdere. Maar mooi is het wel.
:S

dat kan ook.... Maar denk het toch echt niet in dit geval... sterker nog.. wil er geld op inzetten.. Dan heb je een touchscreen nodig die kan meten hoeveel druk er op ene punt gezet word namelijk
pi_42563920
Het heeft ook wel iets weg van Sensacell
3, 5, 8, the therms of life!
  woensdag 11 oktober 2006 @ 00:26:03 #15
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42564401
Ik herinnerde me ook iets van een barblad dat zo ongeveer werkte, maar dan nog cooler. Dat werkte met een projector en sensors die maten waar iets zich bevond. Ik zoek het filmpje even.
http://www.youtube.com/watch?v=FsUs8q6d8g8
zéér vet, wel verschillend van werking
pi_42564679
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 00:01 schreef Bill_E het volgende:

[..]

:S

dat kan ook.... Maar denk het toch echt niet in dit geval... sterker nog.. wil er geld op inzetten.. Dan heb je een touchscreen nodig die kan meten hoeveel druk er op ene punt gezet word namelijk
Als je goed kijkt dan is het ook wel te zien dat de bovenste laag een soort van flexibele plastic laag is. Op een bepaald moment schijnt het licht schuin over de tafel en kun je het zien.
pi_42564898
Ik gok ook op een touch screen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  woensdag 11 oktober 2006 @ 00:44:59 #18
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42564952
Ik niet, ik gok op een flexibel oppervlak. Een drukking veroorzaakt een wijking van de zeer viscose kleurstof tussen de lagen (je ziet dat ze na een tijdje terug keert). Daaronder wat lichtjes, et voila. De constructie en materiaalkeuze zal wel niet eenvoudig zijn.
pi_42565426
het grootste probleem zal zijn om aan je materiaal te geraken, dat ziet er mij niet iets uit dat zomaar los in de handel te verkrijgen is, je moet al in een chemisch labo werken om daar gemakkelijk aan te geraken.

Is wel super om zoiets te hebben natuurlijk
  woensdag 11 oktober 2006 @ 12:07:49 #20
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_42572206
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 00:42 schreef Lucille het volgende:
Ik gok ook op een touch screen.
Denk het niet, omdat die nog steeds veel moeite hebben met meerdere aanrakingen tegelijkertijd. MMach zit dichter bij denk ik.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 13:54:37 #21
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_42575175
waarom is iedereen zo eigenwijs.. Een touchscreen heeft niet zoon hoge licht opbrengst, kan niet op veel plaatsen tegelijk meten wat er geraakt word en kan al helemaal niet meten hoeveel druk er op 1 punt uitgeoefent word..

het is dus duideljk geen touchscreen
  woensdag 11 oktober 2006 @ 15:07:26 #22
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_42577807
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 13:54 schreef Bill_E het volgende:
Een touchscreen heeft niet zoon hoge licht opbrengst
Er zijn ook CRT touchscreens. Het gaat namelijk om het paneel over de weergave. Daar kan je in principe alles onder plaatsen, ook verlichting.
pi_42579569
wat heb je eraan
Banzai
Ben er zo blij mee echt waar, eerlijk, ben er zo blij mee ....(BertVisscher)
pi_42582250
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 15:54 schreef Banzaii het volgende:
wat heb je eraan
Als je zo redeneert, kun je natuurlijk net zo goed een sinaasappelkistje in je kamer zetten.
pi_42582378
ik heb geen idee wat het is, maar het is wel cool
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
  woensdag 11 oktober 2006 @ 17:23:56 #26
78308 Taxi
pi_42582670
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 17:12 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Als je zo redeneert, kun je natuurlijk net zo goed een sinaasappelkistje in je kamer zetten.
Ook mooi! En een stuk goedkoper waarschijnlijk...

De filmpjes van die bar (met lekkere muziek, overigens...) en dat computerscherm kende ik ook al. Geweldige effecten!
Taxiracing weblog
pi_42586686
Mij lijkt het eerder iets met statische electriciteit te maken, een beetje de manier van een plasma bol/cirkel. Goedkoop zal het dus iig niet zijn vrees ik, en nogal moeilijk om als leek in elkaar te steken.
Gaat er tegenaan met zn schatteke x10012010!
  woensdag 11 oktober 2006 @ 19:52:46 #28
157000 -Rebelle
Let's go get lost
pi_42587050
Gaaf
Die wil ik ook wel
  woensdag 11 oktober 2006 @ 20:08:36 #29
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42587606
Ongelovige thomassen toch
Ik heb het net in 5 minuten proberen maken wat volgens mij het principe is. Een teiltje met olie (en oploskoffie om het wat donkerder te maken ) en daarop een stukje veerkrachtig plastiek van een of andere verpakking.

Met een betere vloeistof (waar ze waarschijnlijk een tijdje achter hebben gezocht) zou dat net hetzelfde effect geven. Je ziet dat het met deze troep bijna lukt in het filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=0lBaVuptJlQ 'filmpje is nog aan het processen wss)
Je duwt erop, de vloeistof wijkt, je ziet licht erdoor, je laat los, het plastiek veert terug, de olie keert weer en het licht is weer geleidelijk weg. Zoek eens een middagje naar een donkerkleurige olie, veerkrachtig plastiek en je hebt uw tafel . Met die troep die ik gebruik lukt het niet super omdat die veel te korrelig is natuurlijk. Maar met een beetje verbeelding zie je dat het hetzelfde is als die tafel. Geen dure electronica dus. Heb je een vloeistof die afgestoten wordt door uw bovenste buigzame plastiek, dan zal je een nog veel beter resultaat hebben. Jammer dat ik mijn bezigheden heb, anders zou ik het wel eens for real proberen
pi_42589351
Mijn zoon heeft zo'n tekenbord gehad, met verschillende kleuren erin (of beter achter de vloeistof zitten dan kleuren).

Dit is het:

Alleen komt er dan voor een tafel glas eronder.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_42589452
Misschien heb je Hier wat aan?
  woensdag 11 oktober 2006 @ 20:58:06 #32
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_42589483
tvp
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
pi_42592953
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 20:54 schreef Oblivion het volgende:
Mijn zoon heeft zo'n tekenbord gehad, met verschillende kleuren erin (of beter achter de vloeistof zitten dan kleuren).

Dit is het:

[afbeelding]

Alleen komt er dan voor een tafel glas eronder.
Ik had al zo'n irritant "waar ken ik dat toch van" gevoel na het zien van het filmpje.
...
pi_42610283
Misschien off topic, maar in de categorie "ik wil zo'n tafel" kwam ik deze tegen:

donderdag 12 oktober 2006 @ 20:16:59 #35
78308 Taxi
pi_42620501
quote:
Misschien off topic, maar in de categorie "ik wil zo'n tafel" kwam ik deze tegen:

[afbeelding]
Heel leuk gemaakt, deze tafel. Behoorlijk offtopic, maar ik vind het wel een geinig ding.
quote:
Ik heb het net in 5 minuten proberen maken wat volgens mij het principe is. Een teiltje met olie (en oploskoffie om het wat donkerder te maken ) en daarop een stukje veerkrachtig plastiek van een of andere verpakking.

Met een betere vloeistof (waar ze waarschijnlijk een tijdje achter hebben gezocht) zou dat net hetzelfde effect geven. Je ziet dat het met deze troep bijna lukt in het filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=0lBaVuptJlQ 'filmpje is nog aan het processen wss)
Je duwt erop, de vloeistof wijkt, je ziet licht erdoor, je laat los, het plastiek veert terug, de olie keert weer en het licht is weer geleidelijk weg. Zoek eens een middagje naar een donkerkleurige olie, veerkrachtig plastiek en je hebt uw tafel . Met die troep die ik gebruik lukt het niet super omdat die veel te korrelig is natuurlijk. Maar met een beetje verbeelding zie je dat het hetzelfde is als die tafel. Geen dure electronica dus. Heb je een vloeistof die afgestoten wordt door uw bovenste buigzame plastiek, dan zal je een nog veel beter resultaat hebben. Jammer dat ik mijn bezigheden heb, anders zou ik het wel eens for real proberen
Ik zie een kruis ipv een plaatje...

Filmpje bekeken.

Het is een dappere poging, maar in 5 minuten ff iets in elkaar rammen, gaat natuurlijk niet werken.

Bovendien; als mijn tafel er zo uit gaat zien (met die koffiedrek en zo) denk ik dat het vrouwtje zegt dat ik die tafel maar beter in de schuur kan bewaren, dan dat ik hem in de huiskamer plaats...
Taxiracing weblog
  donderdag 12 oktober 2006 @ 20:29:52 #36
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42620920
De server ligt plat helaas, vandaar het kruisje.
En natuurlijk weet ik dat je dat niet met koffiedik moet proberen wil je een echt werkend exemplaar, ik dacht dat dat na een stuk of 3 keer vermelden wel duidelijk was
Het is wel een voldoende bewijs om te tonen dat het zo werkt.
pi_42627575
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 20:29 schreef MMach het volgende:
De server ligt plat helaas, vandaar het kruisje.
En natuurlijk weet ik dat je dat niet met koffiedik moet proberen wil je een echt werkend exemplaar, ik dacht dat dat na een stuk of 3 keer vermelden wel duidelijk was
Het is wel een voldoende bewijs om te tonen dat het zo werkt.
zou olie met printerinkt willen mengen?
pi_42628205
quote:
comprising a flexible sheet of resilient transparent material including a homogenous flourescent pigment and a sheet of opaque material, with the flexible sheet of resilient transparent material being moveable into and out of a position in which it is superposed on the sheet of opaque material.

Goh, zou dit het kunnen zijn?
pi_42629587
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 23:53 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Goh, zou dit het kunnen zijn?
In tegenstelling tot wat je bij de tafel ziet gebeuren heeft dat geen dikte die je zien uitvlakken en is dat een semi permanente verkleuring tot de volgende beweging. Denk aan 2 poloraid filters als je die over elkaar legt zijn de zwart, draai je er eentje een beejte dan kun je er doorheen beginnnen te kijken.

Bij de tafel zie je duidelijk dat er iets vloeibaars tussen zit wat je weg drukt, een soort gel of olie achtig iets. Ook de transparante flexibele folie kun je een paar keer zien rimplelen.
pi_42634578
tnimble, het is hetzelfde....
Alleen zit er bij de tafel glas onder zodat je daar licht in kan verwerken.
Maar het principe is exact hezelfde....
Op dat tekenbord kan je tekenen en heel langzaam neemt het zijn zwarte kleur weer aan, zet je er een glas op dan druk deze ook door de zwaarte van het glas. Haal je het glas weg. komt er weer zwarte vloeistof terug.

Als TS slim is, wat hij dus tot zover nog niet gedaan heeft is dat linkje lezen, je hebt wel speciaal folie nodig en een niet giftig goedje, als dit sterk en veilig genoeg is voor kinderen, moet je er ook een tafel van kunnen maken, is het niet?
pi_42642867
Wat in dit patent staat is een krasbestendige flexbiele folie die voorzien is van een ehaal ogebrachte fluoricerende coating.

In de normale positie wordt licht van buiten af doorgelaten onder een hoek dit reflecteerd op ondergrond waar de folie overheen zit. Het weerkaatste licht kan vervolgende niet terug door de folie heen en je ziet een donker vlak.

Als je de folie iets vervormt schijnt het licht onder een andere hoek op de achtergrond. Het terug gereflecteerde licht wordt daardoor wel doorgelaten door de folie welke oplicht en je ziet een tekening. Door met een vlak voorwerp de folie homogeen te vlakken verwijdt de voorstelling weer.

Door de opbouw van de materialen anders te kiezen kun je ook de achtergrond wit hebben waarop je met donkerelijnen kan tekenen.

Hoe maak je zo'n folie? De coating bestaat uit meerdere lagen. Vermoedelijk uit een polarisatie laag, met daaroverheen een laag indium/tin oxide of aluminiun/zink oxide

Als er over die coatings nog een extra coating van b.v. cadmiun lood of calcium fluoride wordt aangebracht zal het lijken of de tekening licht geeft omdat dan ook het niet zichtbare deel van het terugkaatsende licht in zichtbaar licht wordt omgezet.

Als je de licht reflecterende ondergonr vervangt door een glasenplaat met daaronder verlichting zal het niet meer werken omdat de hoek van het licht niet meer bepaald wordt door de vorm van de folie. De gehele folie zal op wat verkleruingen na geheel transparant zijn.
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 15:33:20 #42
78308 Taxi
pi_42643616
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 15:08 schreef tnimble het volgende:

Heul verhaal....

Als dat idd allemaal op deze manier werkt, dan wordt het een onmogelijke opgaaf om te doe-het-zelven...

De spullen die je allemaal noemt, kan je niet bij de plaatselijke Gamma uit de schappen trekken.
Laat staan dat je de boel nog op de juiste wijze in elkaar weet te zetten. Ik ben bang dat het bouwen van zo'n tafel een utopie is, jammer.
Taxiracing weblog
pi_42645229
De spullen uit mijn reactie zijn wat je nodig hebt voor het 'apparaat' te maken van de link van Oblivion.

Die tafel is te maken met iets als een strakgespannen folie en iets van een olie of gel met een pigment of inkt. Welke dat moet zijn is uit te experimenteren. Het moet een wat stroperige massa zijn niet niet snel vloeit en niet plakkerig is. Gedistilleerd water met een pigment moet al werken maar dan is de tekening die je maakt vrijwel direct weg als je het los laat.
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 23:21:54 #44
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_42658648
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 20:08 schreef MMach het volgende:
[afbeelding]
juist precies wat ik bedoel...
pi_42658988
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 16:23 schreef tnimble het volgende:
De spullen uit mijn reactie zijn wat je nodig hebt voor het 'apparaat' te maken van de link van Oblivion.

Die tafel is te maken met iets als een strakgespannen folie en iets van een olie of gel met een pigment of inkt. Welke dat moet zijn is uit te experimenteren. Het moet een wat stroperige massa zijn niet niet snel vloeit en niet plakkerig is. Gedistilleerd water met een pigment moet al werken maar dan is de tekening die je maakt vrijwel direct weg als je het los laat.
Het is heul geen "apparaat", maar een plat tekenvel...
Schroef het op een tafel en je hebt zo'n tafel!
pi_42671783
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 23:30 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Het is heul geen "apparaat", maar een pat tekenvel...
Schroef het op een tafel en je hebt zo'n tafel!
ap·pa·raat (het ~, -raten)
1 min of meer samengesteld werktuig

Samengestelt is het, werktuig is het ook n.l om te tekenen. En daarnaast gebruik ik ook al aanhalingstekens.

Ik zou zeggen koop zo'b tekenbord in de speelgoed winkel haal het vel er af en leg het op je glazen tafel en dan veel suc6 met proberen te tekenen. Ik raad je een viltstift aan.
pi_42672020
Of je wilt het niet snappen...
pi_42672655
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 15:47 schreef Oblivion het volgende:
Of je wilt het niet snappen...
Ja wel maar de gebruikte (en in dat patent omschreven) techniek werkt alleen bij reflectie van het licht op een onderlaag En geeft niet het effect dat een paar seconden nadat je getekt hebt het wegtrekt
pi_42672818
Heb jij zo'n magic drawing ooit in je handjes gehad, tnimble?
pi_42673202
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 16:21 schreef Oblivion het volgende:
Heb jij zo'n magic drawing ooit in je handjes gehad, tnimble?
Ik wel.
En ik kan je verzekeren dat de techniek daarachter afwijkt van hetgeen in deze tafels gebruikt is
Profiel opgeheven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')