Dat vind ik altijd een vreemd spreekwoord.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Spreken is zilver, zwijgen is goud.
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:01 schreef Augustina het volgende:
Spreekwoorden: heel verantwoord TTK.
Zo mag ik het zien, dames en heren.
Ik vind het tot nu nog weinig interessant, moet ik zeggen.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:01 schreef Augustina het volgende:
Spreekwoorden: heel verantwoord TTK.
Zo mag ik het zien, dames en heren.
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:02 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik zit er aan te denken om mijn spreekbeurt over de vermeende verloedering van de Nederlandse taal onder de jeugd te doen.
Wat vind jij interessant bijvoorbeeld?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind het tot nu nog weinig interessant, moet ik zeggen.
Vragen naar precieze betekenis in relatie tot de herkomst, bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:02 schreef Augustina het volgende:
[..]
Wat vind jij interessant bijvoorbeeld?
Dat spreekwoord....de appel.... dat is zoooooo.... blergh. Zo ongeveer het eerste wat je leert toch?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:59 schreef Lienekien het volgende:
Wat is er?
Maak een begin.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Vragen naar precieze betekenis in relatie tot de herkomst, bijvoorbeeld.
O, jij vindt het leuk om 'blergh'-spreekwoorden te gaan opsommen?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:03 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dat spreekwoord....de appel.... dat is zoooooo.... blergh. Zo ongeveer het eerste wat je leert toch?
Wat mensen zich afvragen.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:06 schreef Augustina het volgende:
Wat is er dan interessant aan voor jou?
Nou, sorry hoor, poepescheet.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:09 schreef Augustina het volgende:
Ah.
Nee, dat vind ik niet leuk. Daarom ookquote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:05 schreef Lienekien het volgende:
O, jij vindt het leuk om 'blergh'-spreekwoorden te gaan opsommen?
, maar ik wilde het spelletje meespelen.
Mijn 'spreken is zilver' was een reactie op 'niet geschoten is altijd mis', en dat gold het verzoek om foto's van jou. Een alternatieve reactie, eveneens uitgedrukt met een spreekwoord.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:09 schreef wyccie het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik niet leuk. Daarom ook [afbeelding], maar ik wilde het spelletje meespelen.
Je deed toch alsof?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:14 schreef Tha_Erik het volgende:
Als mijn voet slaapt wel, maar die is zonet ontwaakt.
Nou, dat kan beter.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:15 schreef Tha_Erik het volgende:
Neen, ik dacht; "Laat ik eens een kwaaltje verpakken in spreekwoordelijke vorm" of iets dergelijks.
Ik denk dat ik maar mijn pyjamabroek en een coltrui aan ga trekkenquote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:12 schreef Lienekien het volgende:
Mijn 'spreken is zilver' was een reactie op 'niet geschoten is altijd mis', en dat gold het verzoek om foto's van jou. Een alternatieve reactie, eveneens uitgedrukt met een spreekwoord.
Soep. En dit is een kleintje.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:30 schreef wyccie het volgende:
Pompoenen zijn al eerder ter sprake geweest. Wat kun je er ook al weer mee doen? Lijkt me leuk om daar iets van te maken, maar ik durf het niet. Zo'n groot ding.
Wow.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:33 schreef Tha_Erik het volgende:
Vorig jaar met Halloween samen met mijn moeder:
[afbeelding]
We hebben wel pompoenensoep gegeten, maarik weet niet meer zeker of ik het lekker vond.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:37 schreef wyccie het volgende:
Jeetje, knap gedaan. Vooral de heks, ik zie er zelfs diepte in.
Hebben jullie de pompoenen daarna nog opgegeten? Ik heb wel zin in pompoensoep eigenlijk.
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:38 schreef wyccie het volgende:
Heb je het recept, Lienekien? Dan ga ik even kijken of de groenteboer een kleine pompoen heeft.
Dit zijn de ingrediënten.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:44 schreef wyccie het volgende:
1 liter water?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |