Erwtensoep, dan? Toch wel?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 17:43 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
tomatensoep is nog steeds mijn favoriet. Maar championsoep en groentensoep vind ik ook lekker....
kippensoep en bruinebonensoep niet
En verder heb ik nooit andere soep gegeten
Pindasoep.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 17:45 schreef wyccie het volgende:
[..]
Je mist heel wat. Aspergesoep, minestronesoep, gazpacho, saté-kippensoep.![]()
Een goedgevulde erwtensoep.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 17:48 schreef Lienekien het volgende:
Erwtensoep, dan? Toch wel?
Da's eigenlijk alleen een kwestie van een goed recept en een pan die groot genoeg is.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 17:49 schreef wyccie het volgende:
[..]
Een goedgevulde erwtensoep.![]()
Ooit ga ik dat ook een keer zelf maken.
En zorgen dat het niet aanbrandt.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 17:50 schreef Lienekien het volgende:
Da's eigenlijk alleen een kwestie van een goed recept en een pan die groot genoeg is.
kip-saté vind ik erg lekker.., maar hoe maak je daar soep van??quote:Op woensdag 11 oktober 2006 17:45 schreef wyccie het volgende:
[..]
Je mist heel wat. Aspergesoep, minestronesoep, gazpacho, saté-kippensoep.![]()
Iddquote:Op woensdag 11 oktober 2006 17:55 schreef Tha_Erik het volgende:
Vis is heerlijk.
't Is eigenlijk ook meer kippindasoep, bedacht ik me toen ik Lienekiens Pindasoep zag.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 18:09 schreef Automatic_Rock het volgende:
kip-saté vind ik erg lekker.., maar hoe maak je daar soep van??
Op je vingers. En wel alle pitten eruit scheppen.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 18:02 schreef wyccie het volgende:
Nee, nog niet. Moet ik ergens op letten?
Ah ok, dan is het helder.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 18:14 schreef wyccie het volgende:
[..]
't Is eigenlijk ook meer kippindasoep, bedacht ik me toen ik Lienekiens Pindasoep zag.
Flinke schep satésaus, of pindasaus, stukjes kip, goed laten trekken. En nog wat andere dingetjes.
Je zegt het maar, ik geef je zo een recept.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 18:18 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ah ok, dan is het helder.
Ik zet vast een pan op het vuur
Graag Lienekien!!quote:Op woensdag 11 oktober 2006 18:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je zegt het maar, ik geef je zo een recept.![]()
Ja, en stap je dan wel braaf op je fietsje om de ingrediënten te gaan halen?quote:
Ach, het wisselt.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 18:26 schreef Tha_Erik het volgende:
Lienekien, volgens mij kan je heerlijk koken.
Kip heb ik nog een de diepvries, en satésaus heb ik altijd in huisquote:Op woensdag 11 oktober 2006 18:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, en stap je dan wel braaf op je fietsje om de ingrediënten te gaan halen?![]()
Ik had een halve kilo.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 18:46 schreef wyccie het volgende:
Die pompoen he... hoeveel vruchtvlees hoort er vanaf te komen?
Ben benieuwd hoe je 't hebt gedaan. Je hebt verschillende technieken en je moet er even handigheid in krijgen.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 18:58 schreef wyccie het volgende:
Ik heb geen keukenweegschaal, maar ik zit lang niet aan een halve kilo. Heb nu wel bijna eelt aan mijn handen.
Ja, dat uitlepelen was niet echt een van de technieken. Je kunt de pompoen in parten snijden en die schillen, waarna je de rest in stukken snijdt. Of je schilt de helften en snijdt het dan in stukken. Een goed mes is wel handig.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 19:03 schreef wyccie het volgende:
Ik doe het in een hoge pan, geen braadpan. Ik wil de antiaanbaklaag niet beschadigen als ik het ga 'pureren'.
Ik heb de pompoen doormidden gesneden, toen de pitjes eruit gehaald. Daarna met een lepel het vruchtvlees eruit gelepeld. Toen de helften in kwarten gesneden en met een mes nog geprobeerd wat van het vruchtvlees eraf te snijden.
't Gaat erg moeizaam allemaal. Misschien is mijn pompoen niet rijp genoeg?
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 19:08 schreef wyccie het volgende:
Ja, het is wel oranje. Goed oranje.
Oh, zo'n ding heet dus geen braadpan
Wonderlijk, wat voor pan dat is, een grillpan zonder groeven maar geen koekenpan...quote:Op woensdag 11 oktober 2006 19:12 schreef wyccie het volgende:
Een oranje braadpan nog wel.
Ik had een grillpan zonder groeven in gedachten (niet een koekenpan).
Ik heb het in zoiets gedaan:
[afbeelding]
Een vierkante koekpanquote:Op woensdag 11 oktober 2006 19:15 schreef Lienekien het volgende:
Wonderlijk, wat voor pan dat is, een grillpan zonder groeven maar geen koekenpan...![]()
Ja, ging prima. Ik hoop dat het een beetje smaakt. Ik heb het gevoel dat ik meer wortel dan pompoen heb.quote:Kon je in die pan je uitje wel lekker fruiten?
Wyccie! Gisteren ging het ook al fout door te veel pompoenpitten!quote:Op woensdag 11 oktober 2006 19:18 schreef wyccie het volgende:
[..]
Een vierkante koekpan![]()
[..]
Ja, ging prima. Ik hoop dat het een beetje smaakt. Ik heb het gevoel dat ik meer wortel dan pompoen heb.
En ik heb stiekem 2 laurierblaadjes (een grote en een kleine) en 4 kruidnagels erin gedaan.
Ja, dat bedoel ik, pijnboompitten.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 19:22 schreef wyccie het volgende:
Nee, dat waren pijnboompitten. Nu gaat het vast wel goed.
Ja, maar je loopt het risico dat iets gaat overheersen. Ik zou eerst het recept volgen en dan bekijken waarvan er wel iets meer of minder kan.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 19:23 schreef wyccie het volgende:
Ik hou van pittig.
Nou, dat is toch geweldig!quote:Op woensdag 11 oktober 2006 20:01 schreef wyccie het volgende:
Ik heb nog nooit pompoen gehad, dus ik weet niet of het klopt. Maar het smaakt heerlijk!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |