nee, hoop wel een in 2006quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:53 schreef satecl het volgende:
komt er nog een Beatles Tournament 2005...?
Het zijn idd allemaal bestaande nummers die opnieuw gemixt zijn. Sommige orkeststukjes zijn volgensmij wel opnieuw ingespeeld, maar verwacht niet hele nieuwe uitvoeringen en al helemaal geen nieuwe nummers. Het is gewoon opnieuw gemixt zodat het beter bij de show aanslootquote:Op woensdag 11 oktober 2006 12:29 schreef warpozio het volgende:
Die "nieuwe" Beatles plaat, worden dat dan gewoon remixes van bestaande nummers?
Nietquote:Op woensdag 11 oktober 2006 17:26 schreef satecl het volgende:
hoe kunnen er nog nieuwe nummers komen zonder John en George??
Help!quote:Op woensdag 11 oktober 2006 18:37 schreef Kolkus het volgende:
Wat vinden jullie het beste album van de periode voor Rubber Soul?!
Ja, inderdaad.quote:
Als je Rubber Soul hebt is A Hard Day's Night misschien interessanter omdat die echt anders is. Help! neigt al erg naar Rubber Soul.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 22:51 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Ga ik die eens aanschaffen, dank je.
In het vorige topic staat een Google Earth plaatje met belangrijke locaties.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 18:44 schreef satecl het volgende:
Zoals ik al vaker in dit topic heb gemeldt ga ik volgende week donderdag naar liverpool.. t/m zondag. Alleen hebben ik en me vader nog geen hotel. We komen er uiteraad alleen ff om onze nachtrust te hebben voor 3 kleine nachtjes dus het hoeft totaal niet groots en luxe(dus niet zo duur) maar wel in het centrum... heeft iemand enige tips???
En heeft iemand misschien een plattegrond van liverpool waar o.a de beatle-locaties(Cavern club etc.) en het vliegveld van Liverpool op staat, zodat we weten waar we moeten wezen??
Maar wel een cover natuurlijkquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 20:06 schreef Nonnel het volgende:
[..]
In het vorige topic staat een Google Earth plaatje met belangrijke locaties.
En wat is Stand By Me van John toch goed
Vind 't ook een mooie versie. Al is de rest van 't Rock&Roll album niet echt aan mij besteed..quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 20:06 schreef Nonnel het volgende:
En wat is Stand By Me van John toch goed
Volledig mee eens. Draai R&R ook bijna nooit, maar als "Stand by me" voorbijkomt op een Lennon verzamelaar ben ik nog wel eens geneigd dat nummer nét ietsje harder te zetten.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 21:25 schreef webfreak het volgende:
[..]
Vind 't ook een mooie versie. Al is de rest van 't Rock&Roll album niet echt aan mij besteed..
Idd, zie deze post: http://forum.fok.nl/user/history/1986quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 20:06 schreef Nonnel het volgende:
[..]
In het vorige topic staat een Google Earth plaatje met belangrijke locaties.
Alec Speaking!quote:Op woensdag 18 oktober 2006 00:10 schreef Price het volgende:
Onward, Onward, Onward.
Onward, my friends to victory and glory
for the teeveepee.
ok bedankt, weet iemand misschien een site van dit hotel zodat ik de prijzen kan bekijken en misschien al kan reserveren....? Edit: ik heb al een beetje lopen kijken maar tlijkt erop dat dat hotal al vol zit op het moment dat wij gaan(26t/m29 oktober)quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:21 schreef Jane het volgende:
[..]
Idd, zie deze post: http://forum.fok.nl/user/history/1986
En zoals ik al eerder zei (een paar posts daarboven), The Premier Travel Inn kan ik echt aanraden als hotel. Ligt naast het Beatlesmuseum aan Albert Dock en is op loopafstand van het Mathew Street.
![]()
http://maps.google.co.uk/maps?f=l&hl=nl&q=john+lennon+airport&near=liverpool&ie=UTF8&om=1&z=12&ll=53.339893,-2.848206&spn=0.087119,0.2314&iwloc=Aquote:Op woensdag 18 oktober 2006 17:27 schreef satecl het volgende:
[..]
ok bedankt, weet iemand misschien een site van dit hotel zodat ik de prijzen kan bekijken en misschien al kan reserveren....? Edit: ik heb al een beetje lopen kijken maar tlijkt erop dat dat hotal al vol zit op het moment dat wij gaan(26t/m29 oktober)
[afbeelding]
kan iemand mij aanwijen waar het vliegveld is, of staat die er niet op?
Die DvD's zijn dus niet te koop in winkel of internet..? Zoniet, heeft niet een site ofiets waar ik het kan downloaden, of kan iemand hier het uploaden...quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 12:19 schreef webfreak het volgende:
Die 2 Chronology DVD's zijn inderdaad prima. Alle clips + wat extraatjes (studio opnames enzo).
Goed rondkijken op wat torrentsites dus. Zeer de moeite waard.
Ja hij treed nog solo op, maar er staat (nog) geen nieuwe tournee gepland. Eind 2005 had hij een grote Amerikaanse tour, en hij heeft natuurlijk ook recentelijk nog opgetreden tijdens Live 8 en de Super Bowl. Ik verwacht (en hoop) nog wel een Europese tour in de nabije toekomstquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 20:24 schreef satecl het volgende:
ik heb nog een vraag( en misschien wel een hele domme) maar wat ik me dus afvraag: Treedt Paul Mccartney nog solo op?? Zojah, heeft iemand misschien meer info...
Ik ook. (2x Ahoy en 1x Gelredome)quote:Op zondag 22 oktober 2006 01:32 schreef Jane het volgende:
Ik ben nu 3x naar een concert van McCartney geweest en ik vond dat zo geweldig (de laatste keer ook) dat ik niet weet of ik nog eens zou durven.Zou zo bang zijn dat het dan ineens tegen zou vallen, he....?
En élke tour heeft-ie toch weer 'nieuwe' oude nummersquote:1) Magical Mystery Tour (Hofner)
2) Flaming Pie (Hofner)
3) Jet (Hofner)
4) I'll Get You (Hofner)
5) Drive My Car (Hofner)
6) Till There Was You (Hofner)
7) Let Me Roll It /Foxey Lady (Les Paul)
8) Got To Get You Into My Life (Hofner)
9) Fine Line (Grand Piano)
10) Maybe I'm Amazed (Grand Piano)
11) The Long And Winding Road (Grand Piano)
Acoustic Set
12) In Spite Of All The Danger (acoustic solo)
13) I Will (acoustic solo)
14) Jenny Wren (acoustic - Wix)
15) For No One (Grand Piano)
16) Fixing A Hole (Grand Piano)
17) English Tea (Grand Piano)
Yellow Submarine singalong (acoustic)
18) I'll Follow The Sun (acoustic) with reprise twice (band)
19) Follow Me (acoustic) band
20) Blackbird (acoustic solo)
21) Eleanor Rigby (acoustic) - band minus Brian
22) Too Many People (Hofner) band
23) She Came In Through The Bathroom Window (Hofner)
24) Good Day Sunshine (Hofner)
25) Band On The Run (Hofner)
26) Penny Lane (Hofner)
27) I've Got A Feeling (Les Paul)
28) Back In The USSR (Hofner)
Baby Face - fake out (Grand Piano)
29) Hey Jude (Grand Piano) Brian tosses tambourine to audience after finish of first verse
30) Live And Let Die (Grand Piano)
Encore
31) Yesterday (acoustic - solo)
32) Get Back (Hofner)
33) Helter Skelter (Hofner)
Encore
34) Please Please Me (Hofner)
35) Let It Be (Psychedelic upright piano)
36) Sgt. Pepper Reprise/The End (Les Paul)
Met een term als 'de bekende meuk' kun je toch al heel veel van het Beatles-repertoire beslaan.quote:Op zondag 22 oktober 2006 02:40 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
ik luister nu eens rubber soal, een lp die ik heb gekregen en het klinkt eigenlijk best prima
wait
if i needed
girl
verder ken ik niet veel van the beatles (behalve natuurlijk de bekende meuk). maar ik vind dit best een aardige intruductie
waar is de top 2000 van, en waar kan ik hem zienquote:Op zondag 22 oktober 2006 13:14 schreef Jane het volgende:
[..]
Met een term als 'de bekende meuk' kun je toch al heel veel van het Beatles-repertoire beslaan.Kijk bijvoorbeeld maar naar de Top 2000. Daar staan elk jaar zo ongeveer 50 Beatlesnummers in. Dat is dus al bijna een kwart van het totaal aantal officieel uitgebrachte nummers dat min of meer bekend is bij een groot aantal mensen. Dat red je volgens mij bij geen enkele andere band. Bovenstaande nummers staan daar volgens mij niet eens bij. Of misschien Girl (maar ben nu echt te lui om het op te zoeken
).
En als Rubber Soul je zo bevalt, dan ga je volgens mij nog veel meer Beatlesmuziek mooi vinden.
quote:Op zondag 22 oktober 2006 13:14 schreef Jane het volgende:
Of misschien Girl (maar ben nu echt te lui om het op te zoeken).
quote:974. The Beatles - Girl (1965)
De Radio 2 Top 2000, die elk jaar tussen Kerst en Oud en Nieuw wordt uitgezonden. De vorige lijst staat wellicht nog wel op de site.quote:Op zondag 22 oktober 2006 13:26 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
waar is de top 2000 van, en waar kan ik hem zien?
http://top2000.radio2.nl/2005/site/page/lijst/0quote:Op zondag 22 oktober 2006 13:30 schreef Jane het volgende:
Ja, wat Zanderrr zegt klopt ook wel weer. Ik heb het zelf met 'Tomorrow Never Knows' wel meegemaakt dat men zich niet kon voorstellen dat het The Beatles waren.
[..]
De Radio 2 Top 2000, die elk jaar tussen Kerst en Oud en Nieuw wordt uitgezonden. De vorige lijst staat wellicht nog wel op de site.
11 November in Gent, mijn tickets zijn al besteld!quote:Op zondag 22 oktober 2006 02:16 schreef mindgames het volgende:
Trouwens, gaat er nog iemand naar het concert van Sean Lennon?
Ik vind zijn nieuwe plaat 'Friendly Fire' echt heel goed.
De Chronology-DVD's zijn inderdaad te vinden in nieuwsgroepen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:25 schreef satecl het volgende:
Begin volgende week op nieuwsgroepen te downloaden(hoogstwaarschijnlijk): 'The Beatles Chronology'
En dan zit ik morgen lekker in Liverpool
quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:26 schreef satecl het volgende:
Even nog een vraag, bij bol.com staan heel wat DvD's van The Beatles. Maar weet iemand op wele DvD zou echt alleen muziek(met clips dus) op staan...? ik heb nu 'Beatles - Big Beat Box' daar nunet bestelt terwijl ik helemaal niet weet wat erop staat, ik zie t allemaal wel...
quote:Op donderdag 19 oktober 2006 23:53 schreef mindgames het volgende:
Helaas is er nog geen enkele DVD met alleen maar Beatles-clips op de markt.
Op de bootleg-DVD's Chronology 1+2 staan alle promo-videos bij elkaar.
Apple heeft ze na 40 jaar nog altijd niet officeël uitgebracht.
Geen probleem, dan maar via bootlegs.
Chronology 1quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 12:19 schreef webfreak het volgende:
Die 2 Chronology DVD's zijn inderdaad prima. Alle clips + wat extraatjes (studio opnames enzo).
Goed rondkijken op wat torrentsites dus. Zeer de moeite waard.
Nee niet echtquote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:51 schreef Skazminko het volgende:
-edit- Link weg -edit-
Toen ik dit nummer voor het eerst hoorde, dacht ik dat ik naar de Beatles zat te luisteren.![]()
![]()
Vinden jullie het ook Beatles-achtig klinken?![]()
quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 23:14 schreef MrBadGuy het volgende:
En als je je afvraagt of zo'n 64 jarige nog wel een beetje rockt, kijk eens hier naar: (al was hij toen 62 volgensmij, maar het gaat om het idee)
Tijdens de Super Bowl:
Ha, wat een heerlijke filmpjes!quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 23:23 schreef MrBadGuy het volgende:
En Live 8:
Man, man, man, wie kan er nou zo'n weergaloze tracklist uit zijn EIGEN mouw schudden??? Niemand!quote:Op zondag 22 oktober 2006 02:06 schreef mindgames het volgende:
Hopelijk doet McCartney inderdaad nog eens een Europese tour.
Heb je de setlist van zijn 2005 Amerika-tour wel eens gezien![]()
![]()
??!!!
Ik denk het niet, eigenlijk. Ik heb de (lange) trailer gezien en het lijkt me echt een docu te worden met allemaal andere celebtrities die vertellen hoe goed McCartney wel niet is. Is 'ie ook natuurlijk, maar om dat nou zelf op dvd te laten zetten... Maar wie weet is de docu slechts een onderdeel en staat er een heus compleet concert op de dvd!quote:Btw, de DVD van deze tour ligt in november in de winkels.
Hopelijk is het een keertje een compleet concertverslag, maar die discussie is al eens gevoerd.![]()
Aldus de geruchten....quote:Gerucht: wereldtournee Paul McCartney
Het kan zijn dat Paul zich aan het voorbereiden is voor een nieuwe wereld tournee, die mogelijk Australië aandoet, voor het eerst sinds 1991, volgens The Evening Standard. “Paul gaat een vijf maanden durende tournee doen, eind volgend jaar om los te komen van het Heather gedoe. Het komt hem ook wel goed uit om de opgelopen schade die tijdens de scheidingsprocedure in te halen.” Aldus een ‘vriend’ van de ster aan de krant. “Hij gaat naar de VS, Australië, Japan en ook een deel van Europa. Hij is van plan zijn dochtertje Beatrice mee te nemen tijdens zijn reis, waar Heather mee in heeft getemd.”
Laten we hopen dat er overdreven wordtquote:Regie:
[seconden]: in beeld
[0.01]: meezingende tieners
[0.03]: McCartney in beeld
[0.04]: uitzinnige 50-er in beeld
[0.06]: drummer in beeld
[0.07]: Spandoek 'McCartney: we love you!'
[0.09]: McCartney wederom
[0.10]: een wat oudere man in tranen
[0.13]: close-up van Abe
enzovoort...
Ben bang van niet....quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:19 schreef mindgames het volgende:
Laten we hopen dat er overdreven wordt...
Exact mijn mening. Vaak lopen de nummers ook nog eens over in stukken 'documentaire'.quote:Op maandag 30 oktober 2006 21:25 schreef hello_goodbye het volgende:
Wat ik nooit snap van dit soort dvd's is waarom ze niet een optie geven om gewoon het podium te zien zoals je op de eerste rang zou zien. Dus geen gedoe met flitsende shots maar net alsof je er zelf bij bent, vanaf een mooie plek! Dat kan heel simpel met dvd's. Maar schijnbaar denkt men dat iedereen behoefte heeft aan beeldwisselingen om de twee seconden en allemaal mensen in beeld die ik niet ken en niet wil kennen ook...![]()
http://www.beatles.com/newsletters/Issue_16/index.htmquote:"LOVE" RELEASED IN STEREO AND 5.1 - ON NOVEMBER 20TH 2006
Tuesday 16th October
We are releasing the LOVE album in stereo and 5.1, November 20th. This will be the first Beatles album available in 5.1.
The stereo CD will contain 78 minutes of music. The DVD surround sound version on DVD disc album will be a slightly extended version with 81 minutes of music.
After being asked by the remaining Beatles, Ringo and Paul, along with Yoko Ono Lennon and Olivia Harrison, to make experimental mixes from their master tapes for a collaboration with Cirque du Soleil, Sir George Martin, The Beatles legendary producer, and his son Giles Martin have been working with the entire archive of Beatles recordings to create LOVE. The result is an unprecedented approach to the music. Using the master tapes at Abbey Road Studios, Sir George and Giles have created a unique soundscape. The release of this album, which is also featured in the Cirque du Soleil/Beatles collaborative production of the same name at The Mirage in Las Vegas, has been much anticipated.
“This album puts the Beatles back together again, because suddenly there’s John and George with me and Ringo,” said Paul McCartney. “It’s kind of magical.”
“George and Giles did such a great job combining these tracks. It’s really powerful for me and I even heard things I’d forgotten we’d recorded.” commented Ringo Starr.
“The album has the feeling of love and that’s why the title is Beatles LOVE,“ added Yoko Ono Lennon, "They have let everything that is beautiful and daring come out.”
“The music is stunning. I think the most amazing thing about it is that you can pull it apart and all the elements carry with it the essence of the entire song,” said Olivia Harrison.
Tony Wadsworth, Chairman and CEO of EMI Music UK and Ireland said, “George and Giles’ highly original work in creating the LOVE album gives us a genuinely new Beatles album. It makes us respect even more, if that were possible, the creativity and brilliance of the band behind the greatest catalogue in the history of recorded music.”
The 5.1 disc is a DVD-Audio/DVD-Video hybrid. The audio is presented in high-resolution 96/24 5.1 surround on the DVD-Audio part of the disc. The DVD-Video part carries 5.1 surround in DTS and Dolby Digital as well as a PCM stereo mix. This DVD album is designed to be played on DVD video equipment but will carry no video component.
The LOVE CD and DVD track listing is:
1. Because
2. Get Back
3. Glass Onion
4. Eleanor Rigby
Julia (Transition)
5. I Am The Walrus
6. I Want To Hold Your Hand
7. Drive My Car/The Word/What You’re Doing
8. Gnik Nus
9. Something
Blue Jay Way (Transition)
10. Being For The Benefit of Mr. Kite!/I Want You (She’s So Heavy)/Helter Skelter
11. Help!
12. Blackbird/Yesterday
13. Strawberry Fields Forever
14. Within You Without You/Tomorrow Never Knows
15. Lucy in the Sky With Diamonds
16. Octopus’s Garden
17. Lady Madonna
18. Here Comes The Sun
The Inner Light (Transition)
19. Come Together/Dear Prudence
Cry Baby Cry (Transition)
20. Revolution
21. Back In The U.S.S.R.
22. While My Guitar Gently Weeps
23. A Day In The Life
24. Hey Jude
25. Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band (Reprise)
26. All You Need Is Love
quote:0:00-0:05 - Crane shot of band
0:05-0:07 - Shot of busty woman
0:07-0:10 - Shot of Paul
0:10-0:12 - 55 year-old dude breaking out in tears
0:12-0:15 - Shot of drummer
0:15-0:17 - Shot of girls singing along
0:17-0:20 - Rear shot of band
0:20-0:22 - Middle aged couple kissing
0:22-0:23 - Some teenage kid spazzing out dancing
0:23-0:26 - Sideways shot of Paul from 50 yards away
0:26-0:28 - Crazy lady in audience with her baby in her arms
0:28-0:30 - Some fan in the nosebleed seats holding a sign that Paul never saw
0:30-0:45 - Entire frame moves to the side while Steve Jobs and Cameron Crowe tell people who are already Paul fans why everybody should love Paul and how the concerts are healing experiences for everybody
En het blijkt ook weer een staaltje Wings Over(dub) America te zijn. Flink bijgewerkt in de studio.quote:Look, I don't mind someone getting emotional. But this is what, the 3rd or 4th DVD of Paul's with the trademark "older chubby white guy crying" routine. I just can't imagine why I or anyone would want to watch 40-50% audience shots. I see regular people every day - on the street, at work, etc... I don't see Paul McCartney performing "She Came In Through The Bathroom" every day.
Ik kan me er helemaal in vinden. Zo jammer, ik wil gewoon een concert van Paul, dus niet de helft van de tijd het publiek zien, niet het publiek boven Paul uit horen komen en al helemaal geen documantaire onderbrekingen.quote:Op maandag 30 oktober 2006 21:43 schreef mindgames het volgende:
Ik lees op het Steve Hoffman-forum nog een veel grappigere omschrijving van de DVD.
[..]
[..]
En het blijkt ook weer een staaltje Wings Over(dub) America te zijn. Flink bijgewerkt in de studio.
Maar welke artiest doet dat tegenwoordig niet...
Oh ja, vergeet niet dat deze reacties over de 60-minuten documentaire gaan die deze week in Amerika werd uitgezonden. Misschien is de DVD wel beter.
Ik weet het niet zeker meer, maar volgens mij is dat gewoon een tentje waar je iets kunt eten/drinken.quote:Op maandag 30 oktober 2006 20:07 schreef satecl het volgende:
Even een vraagje:
Ik was afgelope week in liverpool(erg geslaagd) en met die magical mystery tour gingen we lang Penny Lane, en op die rotonde stond een gebouwtje genaamd 'Sgt. Pepper'. Wat is dat voor gebouw??
Ik kan er kort over wezen: ik vind het niks.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 17:21 schreef mindgames het volgende:
Of je de remixes nu goed of slecht vind, ieder moet kunnen toegeven dat de geluidskwaliteit erg goed is, voor hoe ver je dat van een RealPlayer-stream kunt veroordelen.
quote:De scheidingsprocedure van Paul McCartney en Heather Mills gaat onderhand op The War of the Roses lijken. De gemoederen lopen zo hoog op dat Heather haar aanstaande ex nu van mishandeling en drugsmisbruik beschuldigt. En wij maar denken dat de man die ooit Lucy in the Sky With Diamonds zong, zich verre houdt van jointjes...
Of de reclame voor de nieuwe Paul-DVD op de Amerikaanse TV dan:quote:
quote:Op woensdag 1 november 2006 09:38 schreef warpozio het volgende:
Voor de fans het originele werk!
http://www.thebeatles.art.pl/tele.html
Clipjes!!
Daar zitten heel wat fijne obscure filmpjes bij.quote:Op woensdag 1 november 2006 12:42 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
![]()
Free As a Bird blijft voor mij een van de briljantste clips![]()
Volgens mij zit jij naar filmpjes van the Stones te kijken. The Beatles waren in vergelijking met andere jaren-60-groepen juist behoorlijk goed. Bijv. The Kinks, Stones, Animals, Herman's Hermits, live niet om aan te horen.quote:Op donderdag 2 november 2006 10:18 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Leuk om te zien dat ze live eigenlijk behoorlijk slecht waren...
De monitors icm zeer luid gillend publiek is daar idd de grootste oorzaak vanquote:Op donderdag 2 november 2006 10:39 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Nou, kijk zelf maar. Het klinkt nergens naar op sommige momenten. Ook niet vreemd natuurlijk aangezien de monitors ook niet je-van-het waren. Maar het klinkt vooral regelmatig vals! George zijn gitaarspel is live vaak een ramp en Lennon's stem is vaak ook behoorlijk de weg kwijt.
De enige die strak blijven zijn Paul en Ringo. Niet verwonderlijk eigenlijk...
Ik vind het helemaal niks. De enige reden die ik kan bedenken waarom Lennon dit heeft gemaakt en waarom hij het op plaat wou hebben is omdat het mogelijk was. Geen enkele andere grote groep zou zoiets op plaat durven te zetten, maar de Beatles deden het maar. Dat is dus wel grappig, maar voor de rest hoeft dat hele revolution 9 van mij nietquote:Op vrijdag 3 november 2006 17:17 schreef satecl het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat er zo mooi is aan 'Revolution 9'. Ik vind het niet een drama plaat wat sommige vinden alleen snap ik er zeg maar helemaal nix van. Waarom maken ze zomaar zo'n plaat, en hoe komen ze daar op....
Ja, maar wat kun je met 'artistiek'?quote:Op vrijdag 3 november 2006 19:40 schreef Skazminko het volgende:
Ik vind 'Revolution 9' zeer artistiek.
Zal best. Maar toen ik voor het eerst dat nummer voor het eerst hoorde, lag ik te rillen in mijn bed. (Ja, ik luister muziek in bed voordat ik ga slapenquote:Op vrijdag 3 november 2006 20:16 schreef webfreak het volgende:
[..]
Ja, maar wat kun je met 'artistiek'?
Als ik een kwak verf op een geflambeerde autoband spuit zal men dat ook artistiek noemen, maar wat zit erachter?
Ik hou wel van wat avant-garde op z'n tijd, maar Revolution 9 mist inhoud en afwisseling. Het gaat vervelen.
De audio-collages die Paul Mccartney op latere leeftijd maakte vind ik daarentegen een stuk boeiender.
Het is de schuld van John Dunbar, want hij heeft Yoko aan John voorgesteld.quote:Op zondag 5 november 2006 00:54 schreef DrDentz het volgende:
Het is de schuld van Yoko dat dat nummer bestaat
Ik heb de naslagwerken er ff op nageslagen maar het werd me niet helemaal duidelijk. De opnames van I want you begonnen al in februari en Preston was daarbij aanwezig (er werd dus niet alleen geoefend maar ook echt opgenomen). Die opnames zijn ook gebruikt in de uiteindelijk versie maar wel gemixed met diverse andere sessies. Op 20 april is o.a. een Hammondorgel opgenomen voor dit nummer en toen was Preston er niet meer bij. Maar welk orgel nu te horen is in de uiteindelijke mix... geen idee! Misschien speelde Preston in februari wel piano of zo en helemaal geen orgel en is zijn bijdrage compleet weggemixed.quote:Op donderdag 2 november 2006 10:06 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Even een domme vraag...wie speelt er zo prachtig orgel op I want you?
Zal wel Billy Preston zijn neem ik aan maar die speelde eigenlijk alleen mee tijdens de Let it Be sessions toch? Terwijl ook daar I want you goefend werd...naja, iemand met wat naslag werk?
Het is 'algemeen bekend' dat The Beatles zichzelf nauwelijks konden horen vanaf het moment dat er tijdens hun concerten onophoudelijk gegild werd. Zo zei Ringo eens dat hij het ritme van de anderen alleen maar kon volgen door op hun bewegingen te letten! Ze hadden ook heel goed door dat sommige van hun concerten bedroevend slecht waren (maar ja, 'who gives a shit' als toch niemand je kan horen...). Bovendien waren The Beatles (imo op McCartney na) geen supermuzikanten, wat op zich totaal geen probleem is imho: het gaat erom wat ze met hun talenten gedaan hebben en da's meer dan genoeg!quote:Op donderdag 2 november 2006 10:39 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Nou, kijk zelf maar. Het klinkt nergens naar op sommige momenten. Ook niet vreemd natuurlijk aangezien de monitors ook niet je-van-het waren. Maar het klinkt vooral regelmatig vals! George zijn gitaarspel is live vaak een ramp en Lennon's stem is vaak ook behoorlijk de weg kwijt.
De enige die strak blijven zijn Paul en Ringo. Niet verwonderlijk eigenlijk...
Ze schrokken zich kapot toen ze in Japan optraden, daar waren de mensen niet zo door het dolle heen als in het Westen, dus ineens konden ze zichzelf horen. Dat klonk toen toch wel erg beroerdquote:Op zondag 5 november 2006 17:09 schreef hello_goodbye het volgende:
Het is 'algemeen bekend' dat The Beatles zichzelf nauwelijks konden horen vanaf het moment dat er tijdens hun concerten onophoudelijk gegild werd. Zo zei Ringo eens dat hij het ritme van de anderen alleen maar kon volgen door op hun bewegingen te letten! Ze hadden ook heel goed door dat sommige van hun concerten bedroevend slecht waren (maar ja, 'who gives a shit' als toch niemand je kan horen...). Bovendien waren The Beatles (imo op McCartney na) geen supermuzikanten, wat op zich totaal geen probleem is imho: het gaat erom wat ze met hun talenten gedaan hebben en da's meer dan genoeg!![]()
Even gegoogled, en ik vind verschillende album-reviews en andere pop-artikelen die Billy Preston credits geven voor "I Want You". Dus laten we er maar van uitgaan dat hij 't was. Ik zou tenslotte niet weten wie 't anders geweest moet zijnquote:Op zondag 5 november 2006 17:15 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Hmmm...aan de stijl te horen MOET het Preston eigenlijk zijn.
Of had Rick Wakeman een dagje vrij...![]()
Ik heb het hier ooit eens aan Jane gevraagd, en zij had ook opgezocht dat 't waarschijnlijk Billy Preston was. Kan me eigenlijk ook niet anders voorstellen, die stijl van orgel spelen heb ik de Beatles nooit zo op een ander nummer horen doen. Mjah, heel misschien dat Paul 't gekund zou hebben...quote:Op maandag 6 november 2006 00:35 schreef webfreak het volgende:
Even gegoogled, en ik vind verschillende album-reviews en andere pop-artikelen die Billy Preston credits geven voor "I Want You". Dus laten we er maar van uitgaan dat hij 't was. Ik zou tenslotte niet weten wie 't anders geweest moet zijn
Volgens mij is dat hele gitaarstukje een 'loop' die gewoon onder een enkele toets van de Mellotron zat, dus daar hoef je geen virtuoos voor te zijn...quote:Op maandag 6 november 2006 23:03 schreef webfreak het volgende:
Ik weet wel dat 't snelle intro-gitaartje van Bungalow Bill helemaal geen gitaar is, maar een mellotron.
Het is dus ingespeeld door een handige toetsenist, dunkt me.
Het dunkt mij een oud stukje flamenco-gitaar te zijn, wel degelijk ingespeeld door een virtuoos, maar later dan wellicht gesampled op de mellotron.quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:24 schreef Zanderrr het volgende:
Volgens mij is dat hele gitaarstukje een 'loop' die gewoon onder een enkele toets van de Mellotron zat, dus daar hoef je geen virtuoos voor te zijn...
Bovenstaande quote is uit een krantenbericht ten tijde dat Billy Preston overleed.quote:Billy was called the Fifth Beatle because he played keyboards on "Let It Be," "The White Album" and "Abbey Road."
Wikipedia zegt ook dat ie pas in januari '69 erbij kwam.quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:35 schreef mindgames het volgende:
Bovenstaande quote is uit een krantenbericht ten tijde dat Billy Preston overleed.
Toch lees ik 'overal' in de Beatles-boeken dat Billy Preston zijn debuut maakte in januari 1969, tijdens de 'Get Back Sessions'.
Ahja verrek, dat zal 't zijn.quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:24 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Volgens mij is dat hele gitaarstukje een 'loop' die gewoon onder een enkele toets van de Mellotron zat, dus daar hoef je geen virtuoos voor te zijn...
Dat moet engineer Chris Thomas zijn geweest, die bespeeld de Mellotron ook in de rest van het nummer.quote:Op woensdag 8 november 2006 16:42 schreef mindgames het volgende:
Nu komt de grote vraag: Wie heeft dé toets ingedrukt voor het intro van Bungalow Bill??![]()
Ja, dat zei ik.quote:Op dinsdag 7 november 2006 08:23 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Nah, dat was Chris Thomas (man van de mellotron). Wellicht verkeerde info wat Preston betreft. But then again, The Beatles kende Preston al vanaf begin jaren zestig en waren nogal slordig met de credits![]()
ligt het nou aan mij, maar kan je zo vaak stemmen als je wil(als je gegevens maar verandert...)quote:Op maandag 6 november 2006 12:50 schreef MrBadGuy het volgende:
Er kan weer gestemd worden voor de Beatl......eehhh....Radio 2 Top 2000: klik hier!!!
Dat is ook eigenlijk de enige reden dat ik wel redelijk enthousiast ben over de zogenaamd 'nieuwe' plaat.quote:Op vrijdag 10 november 2006 08:49 schreef Thelonious het volgende:
Ik vind de voorstukjes van de nieuwe plaat van The Beatles toch wel erg interessant. Vooral om die vocalen zo duidelijk te horen alsof ze gisteren zijn opgenomen.
http://www.beatles.com/
quote:Op vrijdag 10 november 2006 17:37 schreef Zanderrr het volgende:
Bijv. dat begin van Octopus's Garden met de violen van Good Night eronder
he bah, dat lijkt me dus niks. Misschien moet je er een salto bij maken om het te begrijpen?quote:Op vrijdag 10 november 2006 17:37 schreef Zanderrr het volgende:
..of Hey Bulldog dwars door het midden van Lady Madonna.
Kut is dat, een soort beroepsdeformatie, om iets te moeten hebben.quote:...en het is de eerste keer dat er iets 'nieuws' van de Beatles verschijnt, maar ik het alleen maar uit verplichting 'om de verzameling compleet te houden' ga kopen.
Begin van het eindequote:Op zondag 5 november 2006 03:15 schreef Price het volgende:
[..]
Het is de schuld van John Dunbar, want hij heeft Yoko aan John voorgesteld.
Ja, met een hele diepe zucht....quote:Op vrijdag 10 november 2006 21:20 schreef Jane het volgende:
Ja? Móet ik dit kopen, vinden jullie?
Hij klinkt lekker, tot ze op het einde alles door elkaar gooienquote:Op vrijdag 10 november 2006 18:21 schreef DrDentz het volgende:
Strawberry Fields klinkt erg druggy
Ik vraag me elke keer weer af waar de gitaar van Prince terecht is gekomen!quote:Op zaterdag 11 november 2006 16:43 schreef Thelonious het volgende:
Gave solo van Prince op While my guitar gently weeps:
http://www.youtube.com/watch?v=x7uL05NGDL0&NR
Hij gooide 'm wel hoog ja...quote:Op zondag 12 november 2006 02:08 schreef mindgames het volgende:
[..]
Ik vraag me elke keer weer af waar de gitaar van Prince terecht is gekomen!
(zie 06:11)
op de streams in de OPquote:Op zondag 12 november 2006 20:57 schreef satecl het volgende:
op welke zender hoor jij beatle-muziek?
Bedankt voor de tip. Heb er inmiddels een aantal beluisterd. Klinkt heel erg mooi.quote:Op woensdag 15 november 2006 23:45 schreef mindgames het volgende:
Even ter informatie:
'LOVE' is uitgelekt op internet.
De geluidskwaliteit ---->![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Oordeel over de remixen zelf komt later.
Uitgelekt?!!?!quote:Op woensdag 15 november 2006 23:45 schreef mindgames het volgende:
Even ter informatie:
'LOVE' is uitgelekt op internet.
De geluidskwaliteit ---->![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Oordeel over de remixen zelf komt later.
Kan me niet voorstellen dat er veel mensen zijn die dat denken, ongeacht de eventuele kwaliteit van Love.quote:Op donderdag 16 november 2006 21:15 schreef Thelonious het volgende:
Dat er mensen zijn die denken dat dit het originele materiaal overtreft snap ik niet.
quote:Op vrijdag 17 november 2006 18:49 schreef Zanderrr het volgende:
Zo te lezen kan ik net zo goed Abbey Road en Sgt. Pepper tegelijkertijd draaien voor hetzelfde effect.
Ik zeik wat ik wilquote:Op zaterdag 18 november 2006 16:32 schreef IdlersDream het volgende:
FAAN-TAS-TISCHH!!!! Geweldig gedaan. Niet lopen zeiken hier, als een aantal van dergelijke mixen als origineel waren uitgegeven hadden jullie er lof over gesproken!! Het is gewoon HEEL HEEEEL erg gaaf gedaan
Plus nog een DVD-Audio/DTS er bijquote:Op zaterdag 18 november 2006 19:19 schreef PimD het volgende:
Het lijkt mij dat ze, als ze dan toch de boel gaan remasteren het meteen goed doen: 2 cd's met de originele mono en stereo mix (1 cd voor de eerdere albums die geen 40 minuten duren) en 1 cd met een nieuwe 2007 remaster a la YSS/Love ?
Afgezien van het grote kwaliteitsverschil bedoel je?quote:Op zondag 19 november 2006 14:45 schreef Skazminko het volgende:
Ik heb nog geen verschil opgemerkt tussen Help! van Love en de orginele Help!.![]()
Afgezien daarvan ja. Maar niets ertussen geplakt of eruit geknipt ofzo?quote:Op zondag 19 november 2006 15:46 schreef webfreak het volgende:
[..]
Afgezien van het grote kwaliteitsverschil bedoel je?
Klinkt véél voller.
Ik heb 'm ook gedownload. Al heel lang geen cd's gekocht, maar ik heb deze besteld. Dit is gewoon zo'n cd (+audio-dvd) waarvan je het origineel moet hebben, m.i. Een tijd geleden heb ik ook de bootleg "BRG Abbey Road Remix" op de kop kunnen tikken. Ook zoiets geweldigs. LOVE vindt ik een soort vol. 2 hiervan. Hulde aan pa en zoon Martin!quote:Op donderdag 16 november 2006 23:35 schreef webfreak het volgende:
Heb 'm gedownload.. Wat een spektakel!
Hoewel ik in den beginnen ook kritisch was, moet ik zeggen dat 't zeer boeiende remixen zijn.
Er gebeurt vanalles; je hoort overal puzzelstukjes van andere nummers. Een gitaarnoot hier, een schreeuw daar. Het hele album voelt als een soort trip: er gebeurt zoveel.
Je moet je gewoon even losmaken van al die nummers die je al 1000 keer hebt gehoord, en je openstellen voor verrassingen.
Dat is mijn conclusie na een 1e luisterbeurt. Vrij positief dus
Je kunt er Engelse ondertiteling bijdoen. Dan krijg je vaak al een stuk meer mee.quote:Op maandag 20 november 2006 23:05 schreef satecl het volgende:
De DvD heb ik al. Maar op sommige momenten(luieren op de bank/op de wc) wil ik gewoon ff iets te lezen hebben. En aangezien ik de VI wel en 2 dagen uit heb heb ik die andere 5 dagen niets... Dus ik zal wel ffies op zoek gaan naar de Anthology.
Dan heb ik nog een vraag: Is de DvDbox 'Anthology' ook met ondertiteling(custom) te downloaden( op nieuwsgroepen of torrent)?? Want ik heb hem wel orgineel, maar me engels is niet echt héél goed... en dat is soms heel vervelend... Ik zou hem wel eens met ondertiteling zien
Ik snap sowiezo niet waarom er bij deze box geen ondertiteling bij zit![]()
Misschien wanneer die op Blu-Ray/HD-DVD wordt uitgegeven.quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:57 schreef PimD het volgende:
Lijkt me niet.
The Beatles Recording Session voor maar 11,49 euro incl. verzendkosten (hard cover!):quote:Op maandag 20 november 2006 18:45 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Voor de rest ben ik niet zo?n kenner qua boeken. The Beatles sessions van Lewihson is wel erg tof maar bijna/niet te krijgen.
Bij Bol staat ook een aantal boeken van Azing Moltmaker, die moet je in elk geval niet vragen. Op http://www.beatlesfanclub.nl/content/category/4/14/26/ (even registreren) staat een aantal boekrecensies, misschien dat je daarmee wat verder komtquote:Op maandag 20 november 2006 18:09 schreef satecl het volgende:
Even een vraag een de 'Die Hard Beatle Fans' hier: ik wil voor kerst een boek vragen over the beatles, waar gewoon heel veel over in staat, eigenlijk gewoon alles. Nu ben ik gaan zoeken op Bol.com en daar zie ik meerdere boeken staan.
Nu vraag ik me dus af: Welk boek vinden jullie het best..?
Ps 'Love' is een toffe plaat !!! Geluidskwaliteit is ongeloofelijk !!
Als je nog niet geregistreed bent bij cd-wow dan krijg je ook nog eens een korting van ¤ 1,-quote:Op donderdag 23 november 2006 14:52 schreef MrBadGuy het volgende:
Op cd-wow kost de LOVE cd+dvd ¤ 17,99 (bezorging is gratis): http://www8.cd-wow.nl/detail_results.php?product_code=1068816
De cd alleen kost maar ¤ 11,99: http://www8.cd-wow.nl/detail_results.php?product_code=1047546
...Dat zei ik...quote:Op vrijdag 24 november 2006 00:52 schreef Price het volgende:
Mijn bestelling bij CD-WOW wordt de 26e pas uitgeleverd!
Ik hoop dat ik hem maandag in de post vind, dan ga ik meteen de DVD aanzettenquote:Op zaterdag 25 november 2006 13:01 schreef Kolkus het volgende:
Ik kan er ook wel van genieten, vooral dankzij het schitterende geluid.
'Revolution' en 'Back In The USSR' zijn beide zo'n minuut langer op de DVD.quote:Op zaterdag 25 november 2006 13:03 schreef MrBadGuy het volgende:
Weet iemand ook waar die 3 minuten extra zitten op de DVD? Is er een nummer extra, over zijn bepaalde nummers op sommige stukken wat langer?
Nee, maar ik snak daardoor wel naar de originele versies van alle nummers.quote:Op zaterdag 25 november 2006 17:45 schreef mindgames het volgende:
Ik vind de overweldigende geluidskwaliteit alles behalve saai.![]()
Je bedoelt te zeggen dat er aan Octopus's Garden, Lady Madonna en Here Comes The Sun weinig is veranderd??quote:Op zaterdag 25 november 2006 16:51 schreef PimD het volgende:
De saaiste nummers op de hele CD zowat dus. Ik vind sowieso dat de 2e helft van de CD veel minder 'interessant' is dan de eerste helft. Na Lucy In The Sky With Diamonds veranderd er naar mijn idee heel weinig meer aan de muziek (m.u.v. While My Guitar...).
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 25 november 2006 17:47 schreef Thelonious het volgende:
Nee, maar ik snak daardoor wel naar de originele versies van alle nummers.
![]()
Over dat stereobeeld gesproken, grappig dat juist 'Lady Madonna' zijn orginele stereobeeld heeft behouden.quote:Op zaterdag 25 november 2006 17:48 schreef webfreak het volgende:
Maar dan nog is de geluidskwaliteit en het stereobeeld een wereld van verschil met de originele uitgaven.
Damn, goed plan.quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:01 schreef PimD het volgende:
Ik ben de DVD-A aan het rippen naar 6 kanalen. Erg gaaf. Vrijwel a capella versies van Within You Without You, Get Back etc
Heb je dan ook daadwerkelijk bass, drums, gitaar e.d. allemaal apart?quote:Op zaterdag 25 november 2006 20:01 schreef webfreak het volgende:
[..]
Damn, goed plan.
Ga ik ook es proberen.Gaaf om te hebben, al die losse sporen.
Hangt er vanaf hoe Martin 't verdeeld heeft.quote:Op zaterdag 25 november 2006 20:02 schreef Thelonious het volgende:
[..]
Heb je dan ook daadwerkelijk bass, drums, gitaar e.d. allemaal apart?
Om daar nog verder op in te gaan:quote:Op zaterdag 25 november 2006 20:24 schreef mindgames het volgende:
Of wat te denken van meerdere instrumenten op één kanaal, waarbij eerdere opnames gewist werden.
Anno 2006 zijn die opnames dan niet meer los te halen.
Hmm, dat programma heb ik. Ik wist niet dat je daar ook losse sporen mee kon rippen.quote:Op zaterdag 25 november 2006 21:07 schreef PimD het volgende:
Ik gebruik het programma DVD-Audio extractor voor het rippen van dvd's. Bij LOVE is eigenlijk alleen het centerkanaal interessant - veel a capella / drums.
Ok, bedankt! Het stapje mono/stereo/6-channels had ik gemist.quote:Op zaterdag 25 november 2006 21:19 schreef PimD het volgende:
Kan alleen als je aangeeft naar wave te willen weg schrijven. Dan kan je ergens aangeven mono/stereo/6-channels, waarna je kunt aangeven ieder kanaal naar een aparte file weg te schrijven.
Eerlijk gezegd erger ik me daar bij 'LOVE' ook een beetje aan: het acapella-begin van 'Because' is nu zo verknipt dat het voor mijn gevoel niet echt meer in de maat loopt. Het zal wel voor dat circus zo gedaan zijn, maar ik vind het niet mooi.quote:Op zaterdag 25 november 2006 20:33 schreef mindgames het volgende:
Jammer dat ze het toen hebben verneukt door de stem uit de maat over de muziek heen te plakken.![]()
Echt ongelooflijk dat NIEMAND dat is opgevallen bij de productie van die plaat.
Sja, ik vind de orginele pauzes ook mooier.quote:Op zondag 26 november 2006 18:37 schreef Zanderrr het volgende:
Eerlijk gezegd erger ik me daar bij 'LOVE' ook een beetje aan: het acapella-begin van 'Because' is nu zo verknipt dat het voor mijn gevoel niet echt meer in de maat loopt. Het zal wel voor dat circus zo gedaan zijn, maar ik vind het niet mooi.
Ha, geweldig, valt me nu pas op zegquote:Voorbeeld: 'I Want To Hold Your Hand' werd eerst helemaal instrumentaal opgenomen.
Daarna werd het nummer door een grote speaker in de studio afgespeeld, en toen werd de zang opgenomen. Luister maar eens naar het nummer en hoe één sec. voor de zang er ineens extra galm en lekkage bijkomt.
Over welke plaat heb je het nu?quote:Jammer dat ze het toen hebben verneukt door de stem uit de maat over de muziek heen te plakken.
Echt ongelooflijk dat NIEMAND dat is opgevallen bij de productie van die plaat.
Ook opvallend dat NIEMAND er wat van heeft gezegd dat die hele plaat sowieso verschrikkelijk klinkt.
quote:Op maandag 27 november 2006 14:12 schreef IsaacD het volgende:
Over welke plaat heb je het nu?
Klopt!quote:Op maandag 27 november 2006 15:02 schreef PimD het volgende:
Volgens mij heeft ie het over Yellow Submarine Songbook, de geremasterde soundtrack cd van de Yellow Submarine re-release uit 1998/1999.
vind ik ook de minst mooie Beatles hoes (al zijn die pakken dan weer wel schitterend)quote:Op dinsdag 28 november 2006 02:23 schreef _dirkjan_ het volgende:
Wat vinden jullie van het magical-mystery-hoesje? ik vind het het lelijkste hoesje wat ik ken
Morgen tochquote:Op dinsdag 28 november 2006 06:21 schreef _dirkjan_ het volgende:
[afbeelding]
Harrison died on November 29, 2001 as a result of lung cancer.
Dat is dus vijf jaar geleden vandaag.![]()
Heb hem nu helemaal gehoord.quote:Op woensdag 29 november 2006 16:52 schreef golfer het volgende:
LOVE ook aangeschaft.
Wat een leuke remix en wat een voortreffelijke geluidskwaliteit.
idd zegquote:Op woensdag 29 november 2006 16:56 schreef satecl het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=QeyX3c3jYIA
Wooo wat lijkt die jongen met dat witte shirt veel op z'n vader !!!
Hmmm, dan waren ze bij het optreden waar ik bij was kennelijk in een veel betere stemming. Daar lachten ze ook nog met het publiek en naar elkaar, en mede door hun enthousiasme vond ik zelfs the ballad of john & yoko (wat ik normaalgesproken een vervelend nummer vind) zeer vermakelijk.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:46 schreef webfreak het volgende:
Het succes rond the Bootleg Beatles snap ik niet zo.
Ze doen ontzettend veel moeite om exact hetzelfde als The Beatles eruit te zien, en om het gitaar/piano geluid zo precies mogelijk na te bootsen..
Maar waar 't nou juist aan schort is de performance. Er zit totaal geen enthousiasme in. Alle nummers worden een beetje afgeraffeld terwijl 'the fab four' met strakke emotieloze gezichten voor zich uit staren. Een routineklus.
Leuk al die entourage, maar ik heb liever een band die zélf uitstraling heeft.
Ik moet bekennen dat ik ze nooit live gezien heb, maar heb videomateriaal van ze gezien.quote:Op woensdag 29 november 2006 21:03 schreef knars het volgende:
[..]
Hmmm, dan waren ze bij het optreden waar ik bij was kennelijk in een veel betere stemming. Daar lachten ze ook nog met het publiek en naar elkaar, en mede door hun enthousiasme vond ik zelfs the ballad of john & yoko (wat ik normaalgesproken een vervelend nummer vind) zeer vermakelijk.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Als ik nog denk aan mijn Let It Be-LP (Odeon-persing)quote:Op woensdag 29 november 2006 23:04 schreef golfer het volgende:
Bluezz en ik zitten nu alweer even te genieten van alle trucjes die ze met LOVE hebben uitgehaald.
We hebben, gezien onze leeftijden, vrijwel alle originele nummers nog op single of LP en om die nummers nu zo, in deze geluidskwaliteit (met rare dingetjes er tussendoor) te horen is helemaal geweldig.
ITV1... hebben wij dat ook op de kabel... ??quote:De nieuwe geweldige Concertfilm van Paul 'The Space Within US' wordt in het Verenigd Koninkrijk rond Kerstmis uitgezonden.
Het zal op je scherm te zien zijn op ITV1 op 15 december.
(Bron: paulmccartney.com)
Mét DVD??quote:Op woensdag 29 november 2006 23:31 schreef knars het volgende:
Zie net het Media Markt krantje van R'dam, waar ze Love voor ¤11,99 verkopen![]()
heb hem net voor 8,99 besteld (kortingsbon)quote:Op donderdag 23 november 2006 14:52 schreef MrBadGuy het volgende:
Op cd-wow kost de LOVE cd+dvd ¤ 17,99 (bezorging is gratis): http://www8.cd-wow.nl/detail_results.php?product_code=1068816
De cd alleen kost maar ¤ 11,99: http://www8.cd-wow.nl/detail_results.php?product_code=1047546
Bij nader inzien inderdaad niet zo schokkend...quote:Op donderdag 30 november 2006 15:44 schreef Sammy3000 het volgende:
[..]
Mét DVD??
Anders is het niet zo heel schokkend, want rond de 11/12 euro kun je 'm standaard kopen bij Bang CD of CD-WOW...
quote:Op vrijdag 1 december 2006 00:13 schreef webfreak het volgende:
Haha, raaaar... Ik open zojuist het tabje 'Help' in een programmaatje.
Krijg ik dit.
[afbeelding]
(nee, het is geen photoshop ofzo)
Krijg ik dit.
[afbeelding]
Krijg ik dit.
[afbeelding]
En dat van een mediaplayer van Apple, die toch redelijk anti-Beatles zijnquote:Op vrijdag 1 december 2006 00:13 schreef webfreak het volgende:
Krijg ik dit.
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 1 december 2006 15:01 schreef satecl het volgende:
[..]
En dat van een mediaplayer van Apple, die toch redelijk anti-Beatles zijn![]()
Dat valt best mee. Apple Corp. is misschien een beetje anti Apple Computer.quote:'Beatles exclusief op iPod'
AMSTERDAM - The Beatles staan op het punt een exclusieve overeenkomst te sluiten met Apple. De muziek van de legendarische band zou voorlopig uitsluitend via Apple's muziekwinkel iTunes te koop zijn. Dat meldt het Amerikaanse zakenblad Fortune.
The Beatles hebben tot nu toe altijd geweigerd hun muziek via internet aan te bieden. Onlangs kondigde platenmaatschappij EMI echter al aan dat het repertoire van de legendarische band digitaal verkrijgbaar zou worden.
Volgens Fortune zouden de Beatles en Apple ook praten over de mogelijkheid een speciale Beatles-editie van Apple's muziekspeler iPod op de markt te brengen. Eerder verscheen al een zeer succesvolle U2-iPod.
De eventuele deal is pikant: Apple Computer werd onlangs aangeklaagd door Apple Corp, de platenmaatschappij die het oeuvre van The Beatles beheert. Apple Computer zou met zijn naam en logo inbreuk maken op het merkenrecht. De computerfabrikant werd door de rechter in het gelijk gesteld.
Waar denk je dat Steve Jobs de naam 'Apple' vandaan heeft?quote:Op vrijdag 1 december 2006 15:01 schreef satecl het volgende:
En dat van een mediaplayer van Apple, die toch redelijk anti-Beatles zijn![]()
Inderdaad briljant!quote:Op woensdag 29 november 2006 13:53 schreef mindgames het volgende:
George in 1975 bij het Rutland Weekend op de BBC (briljant!)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |