abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43440184
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 18:21 schreef DrDentz het volgende:
Strawberry Fields klinkt erg druggy
Hij klinkt lekker, tot ze op het einde alles door elkaar gooien
Maar ze hebben van een van mijn favorieten wel een meesterwerkje gemaakt, Octopus's garden
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
pi_43440775
De nieuwe DVD 'The Space Within Us' blijkt sinds deze week in de winkels te liggen.
Ik ben nog wat sceptisch over de beelden, zie eerdere postings .
Daarom koop ik hem voorlopig nog niet.
Wel kan ik vertellen dat de geluidskwaliteit een grote verbetering is ten opzichte van de vorige live-DVD releases. MP3-versie van DVD alvast gedownload...
Gelukkig geen irritant gejuich wat té hard in de mix zit.
Wél alle instrumenten duidelijk in het stereobeeld.

Hier en daar lijkt de stem van McCartney opnieuw te zijn ingezongen...
'Jenny Wren' bijvoorbeeld. Dat klonk, van bootleg-DVD's uitgaande, niet altijd even helder.
Is ook helemaal niet erg. McCartney heeft nog een geweldige rockstem voor zijn leeftijd.
Hoe dan ook, op deze DVD-versie is de stem erg zuiver.
Jammer dat 'In Spite Of All Danger' er niet op staat.
Ach, de versie van 'Helter Skelter' maakt dat goed, kan ik je vertellen.
Nu maar hopen dat de DVD zelf ook....bla bla....ik val in herhaling .
pi_43443920
Ik zet lekker de orginele octopus's garden op.
Die nieuwe stinkt.
How you play the cards you are dealt is all that matters.
pi_43443974
ik zet ff I'm a Loser op
pi_43455677
Gave solo van Prince op While my guitar gently weeps:
http://www.youtube.com/watch?v=x7uL05NGDL0&NR
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_43468356
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 16:43 schreef Thelonious het volgende:
Gave solo van Prince op While my guitar gently weeps:
http://www.youtube.com/watch?v=x7uL05NGDL0&NR
Ik vraag me elke keer weer af waar de gitaar van Prince terecht is gekomen!
(zie 06:11)
pi_43470719
quote:
Op zondag 12 november 2006 02:08 schreef mindgames het volgende:

[..]

Ik vraag me elke keer weer af waar de gitaar van Prince terecht is gekomen!
(zie 06:11)
Hij gooide 'm wel hoog ja...
Misschien hangt 'ie nog ergens in de Royal Albert Hall
  zondag 12 november 2006 @ 20:25:31 #158
136283 knars
Teethgrinder
pi_43486941
Hoorde vandaag de nieuwe Strawberry Fields op de radio... vond het wel grappig, eigenlijk
  zondag 12 november 2006 @ 20:57:01 #159
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_43488100
op welke zender hoor jij beatle-muziek?
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  zondag 12 november 2006 @ 20:58:35 #160
136283 knars
Teethgrinder
pi_43488170
Radio 2, ik dacht al even dat de Top 2000 weer was begonnen
pi_43499203
quote:
Op zondag 12 november 2006 20:57 schreef satecl het volgende:
op welke zender hoor jij beatle-muziek?
op de streams in de OP
pi_43594723
Even ter informatie:
'LOVE' is uitgelekt op internet.
De geluidskwaliteit ---->
Oordeel over de remixen zelf komt later .
  donderdag 16 november 2006 @ 00:51:44 #163
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_43596220
quote:
Op woensdag 15 november 2006 23:45 schreef mindgames het volgende:
Even ter informatie:
Bedankt voor de tip. Heb er inmiddels een aantal beluisterd. Klinkt heel erg mooi.
Ik heb er 2 in bestelling staan (incl. de dvd-audio versie) maar ik kon niet wachten om al vast even te "snoepen".
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_43603985
De geluidskwaliteit is inderdaad geweldig goed! Als ze straks de gewone cd's gaan remasteren op deze wijze sta ik vooraan in de rij om te ze kopen!
pi_43609364
Ik ben voor de gelegenheid maar weer de Anthology aan het kijken, elke avond een deel.
pi_43612426
quote:
Op woensdag 15 november 2006 23:45 schreef mindgames het volgende:
Even ter informatie:
Uitgelekt?!!?!
Hij is vet en ik wil de 5.1 versie ook horen, dus als hij in de winkel ligt meteen aanschaffen.
Maar tot die tijd even genieten van deze versie
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
  Redactie Frontpage donderdag 16 november 2006 @ 16:33:02 #167
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_43612473
Schijnt al in de winkel te liggen...ga het zeker aanschaffen. Een keer.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_43620701
Ik ga 'em toch maar gewoon aanschaffen van het weekend.

Mijn kritische oordeel volgt!
pi_43621147
'Drive my car/The word/ What you re doing' heeft wel een heel hoog Stars on 45- gehalte.

Ben er niet kapot van na een eerste beluistering van de gehele cd. Het voegt weinig toe. Dat er mensen zijn die denken dat dit het originele materiaal overtreft snap ik niet.
Ik zal het nog eens op koptelefoon beluisteren misschien dat dan de oren opengaan.
pi_43621633
quote:
Op donderdag 16 november 2006 21:15 schreef Thelonious het volgende:
Dat er mensen zijn die denken dat dit het originele materiaal overtreft snap ik niet.
Kan me niet voorstellen dat er veel mensen zijn die dat denken, ongeacht de eventuele kwaliteit van Love.
pi_43621772
Op Amazon.com zie ik toch veel positieve reacties.
pi_43625211
Heb 'm gedownload.. Wat een spektakel!
Hoewel ik in den beginnen ook kritisch was, moet ik zeggen dat 't zeer boeiende remixen zijn.
Er gebeurt vanalles; je hoort overal puzzelstukjes van andere nummers. Een gitaarnoot hier, een schreeuw daar. Het hele album voelt als een soort trip: er gebeurt zoveel.
Je moet je gewoon even losmaken van al die nummers die je al 1000 keer hebt gehoord, en je openstellen voor verrassingen.

Dat is mijn conclusie na een 1e luisterbeurt. Vrij positief dus
  Redactie Frontpage vrijdag 17 november 2006 @ 13:24:12 #173
95179 TheGrandWazoo
pi_43634730
Heb het net gekocht.

Ik weet het nog niet. Echt niet.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage vrijdag 17 november 2006 @ 14:01:56 #174
95179 TheGrandWazoo
pi_43635929
Begint te komen.
(Superworm)
pi_43639114
Ik heb hem ook gekocht en tot nu toe weet ik ook nog niet of ik het wat vind...
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_43640198
M'n oordeel na 1luisterbeurt is dat ik het nog steeds niet weet
De geluidskwaliteit is fantastisch, maar het komt af en toe nogal gekunsteld over. Goed gedaan, maar het blijft soms toch klinken als knip- en plakwerk.
Misschien moet je het Cirque erbij zien om het echt te kunnen waarderen, maar ik hou helemaal niet van arty-acrobatiek.

Maar misschien moet het kwartje nog vallen...
  vrijdag 17 november 2006 @ 18:49:11 #177
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_43641240
Zo te lezen kan ik net zo goed Abbey Road en Sgt. Pepper tegelijkertijd draaien voor hetzelfde effect.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  vrijdag 17 november 2006 @ 20:54:38 #178
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_43642763
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 18:49 schreef Zanderrr het volgende:
Zo te lezen kan ik net zo goed Abbey Road en Sgt. Pepper tegelijkertijd draaien voor hetzelfde effect.

Goeie tip!
Ik heb hem dus nog niet.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_43653610
Ik heb hem intussen wel. Ik zit ook nog een beetje te dubben. Maar ik denk dat alleen de geluidskwaliteit het wel de moeite waard maakt voor mij. Ik ben niet zo'n audio junkie, maar ik kan wel allemaal mooie kleine details horen die ik daarvoor nog nooit gehoord had. Het is gewoon een genot om naar te luizen. Ik heb ook de versie met dvd en in surround geluid is het ook een best interessante luister ervaring.

Er zitten ook wel een aantal mooie vondsten in, waarbij vooral de gitaarrif van 'Hey Bulldog' in Lady Madonna mij zo te binnen schieten. Wel heel lelijk vind ik de manier waarop in Hey Jude de muziektrack ergens rond het eind weer 'ingefade' wordt. Dat stoort me elke keer weer. Ik ben in ieder geval wel blij dat ik hem gekocht heb. Laat die remasters maar snel komen...
pi_43654848
Zitten echt een paar schitterende mixen in vind ik...

Tomorrow Never Knows met Within You Without You is geniaal, de medley van Drive My Car / The Word & What You're Doing is ook gaaf (wel Stars on 45-achtig zoals iemand al opmerkte) en de overgang van Hey Jude naar Sgt Pepper vind ik ook erg cool gedaan... Al met al dus de moeite waard, zolang we wachten op fatsoenlijke remasters met de stereo/mono mixen van de originele albums, aangevuld met dvd met het materiaal van het betreffende albummateriaal
Nee.
pi_43655998
Op http://www.thebeatles.com/hearlove/index.php kun je het album ook beluisteren plus wat filmpjes bekijken
  zaterdag 18 november 2006 @ 14:10:50 #182
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_43656230
Ik vind het gewoon een goeie mix, al zijn er wel wat mindere mixen tussen. Mijn hoogtepunt is denk ik Get Back...
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_43659180
FAAN-TAS-TISCHH!!!! Geweldig gedaan. Niet lopen zeiken hier, als een aantal van dergelijke mixen als origineel waren uitgegeven hadden jullie er lof over gesproken!! Het is gewoon HEEL HEEEEL erg gaaf gedaan
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
pi_43660357
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 16:32 schreef IdlersDream het volgende:
FAAN-TAS-TISCHH!!!! Geweldig gedaan. Niet lopen zeiken hier, als een aantal van dergelijke mixen als origineel waren uitgegeven hadden jullie er lof over gesproken!! Het is gewoon HEEL HEEEEL erg gaaf gedaan
Ik zeik wat ik wil
  zaterdag 18 november 2006 @ 17:26:19 #185
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_43660794
Ik heb de hele cd nu ook gehoord en ik ben er wel wat milder en toch ook wel enthousiaster over geworden. Als individuele nummers vind ik de nieuwe mixen weinig toevoegen, maar als een hele cd met alle tracks die mooi in elkaar overlopen is het toch wel erg aangenaam om naar te luisteren. Sowieso is het al eens aardig om het overbekende Beatles-werk eens in een glanzend nieuw jasje te horen, want de geluidskwaliteit is inderdaad geweldig.

Die mashup-achtige dingen hoeven van mij over het algemeen nog steeds niet echt (vind alleen 'Mr. Kite' die in 'I want you' overgaat wel aardig gevonden), de cd werkt naar mijn mening het beste op de momenten dat de originele versies zoveel mogelijk met rust gelaten worden en er alleen wat kleine details aan de mix zijn toegevoegd. Ik kan het verder ook niet echt serieus nemen als 'de nieuwe Beatles-cd', zoals EMI 'm op de markt probeert te zetten, maar als extra'tje of tussendoortje is het wel een aardige schijf.
  zaterdag 18 november 2006 @ 17:35:58 #186
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_43661065
Heb m ook vanmiddag aangeschaft, en moet zeggen dat ik een aantal nummers erg goed gedaan vind. Die mix van Tomorrow never knows en within you/without you is gewoon briljant. verder is het leuk om goed te luisteren naar welke samples er allemaal gebruikt zijn. Voor mij is het nu voor eerst dat ik sommige samples echt duidelijk hoor.
Ik ben er tevreden mee. Al luister ik wel veel liever naar de originele opnames. (duh)
Nothing is real and nothing to get hung about
pi_43661079
Och het is een leuke en nutterige uitvoering dan Anthology...
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
pi_43662677
Heeft iemand trouwens enig idee waarom er nog geen fatsoenlijke remasters zijn van het Beatles materiaal (afgezien van YS Songbook, de Capitol boxen, One en Love nu dan)? Je zou zeggen dat ze daar bakken en bakken met geld mee kunnen verdienen.. Is er ooit een verklaring voor gegeven ?
Nee.
  zaterdag 18 november 2006 @ 18:38:29 #189
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_43662915
Het gerucht gaat dat de catalogus in 2007 eindelijk eens geremastered op de markt gebracht zal worden (in het kader van 40 jaar Sgt. Pepper). Ik geloof dat er de afgelopen jaren wat conflicten tussen EMI en Apple zijn geweest, waardoor het een en ander nogal vertraging heeft opgelopen. Verder wordt er ook nog beweerd dat de oude cd-versies ook nog steeds goed verkopen en dat men daarom de directe (financiele) noodzaak van remasters tot nu toe niet echt inzag.

YS Songbook en Love zijn daarnaast ook nog nieuwe mixen. Ik denk dat men zich daar niet aan zal wagen voor nieuwe uitgaves van de reguliere catalogus. Persoonlijk zou ik het niet erg vinden als het een en ander iets gemoderniseerd wordt (drums niet meer in 1 speaker, bijv), maar de gemiddelde Beatles-purist zou er een hartverzakking van krijgen.
pi_43664061
Het lijkt mij dat ze, als ze dan toch de boel gaan remasteren het meteen goed doen: 2 cd's met de originele mono en stereo mix (1 cd voor de eerdere albums die geen 40 minuten duren) en 1 cd met een nieuwe 2007 remaster a la YSS/Love ?
Nee.
pi_43676018
Love klinkt erg goed, en ook het artwork is prachtig!
pi_43679912
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 19:19 schreef PimD het volgende:
Het lijkt mij dat ze, als ze dan toch de boel gaan remasteren het meteen goed doen: 2 cd's met de originele mono en stereo mix (1 cd voor de eerdere albums die geen 40 minuten duren) en 1 cd met een nieuwe 2007 remaster a la YSS/Love ?
Plus nog een DVD-Audio/DTS er bij
  zondag 19 november 2006 @ 11:54:33 #193
136488 sandycoast
too sweet for rock & roll
pi_43680033
Ik luister het nu en ik vind het echt heeel mooi..
Maar vind ik het zo mooi omdat de nummers sowieso al geniaal zijn of om de manier waarop ze gemixt zijn?
no one i think is in my tree
pi_43680068
Maar ik heb wel eens gehoord dat de master tapes van de eerste paar albums niet je van het waren. Als ze die gingen oppoetsen kwamen er geluiden boven die helemaal niet te horen moeten zijn, zoals achtergrond gesprekken en een telefoon die in de studio rinkelt
pi_43684625
Ik heb nog geen verschil opgemerkt tussen Help! van Love en de orginele Help!.
pi_43686611
quote:
Op zondag 19 november 2006 14:45 schreef Skazminko het volgende:
Ik heb nog geen verschil opgemerkt tussen Help! van Love en de orginele Help!.
Afgezien van het grote kwaliteitsverschil bedoel je?
Klinkt véél voller.
pi_43687515
Help! knalt echt uit de speakers vind ik. Als dit een voorbode is voor toekomstige ongemixte releases dan heb ik er zin in.
pi_43690477
quote:
Op zondag 19 november 2006 15:46 schreef webfreak het volgende:

[..]

Afgezien van het grote kwaliteitsverschil bedoel je?
Klinkt véél voller.
Afgezien daarvan ja. Maar niets ertussen geplakt of eruit geknipt ofzo?
pi_43690704
quote:
Op donderdag 16 november 2006 23:35 schreef webfreak het volgende:
Heb 'm gedownload.. Wat een spektakel!
Hoewel ik in den beginnen ook kritisch was, moet ik zeggen dat 't zeer boeiende remixen zijn.
Er gebeurt vanalles; je hoort overal puzzelstukjes van andere nummers. Een gitaarnoot hier, een schreeuw daar. Het hele album voelt als een soort trip: er gebeurt zoveel.
Je moet je gewoon even losmaken van al die nummers die je al 1000 keer hebt gehoord, en je openstellen voor verrassingen.

Dat is mijn conclusie na een 1e luisterbeurt. Vrij positief dus
Ik heb 'm ook gedownload. Al heel lang geen cd's gekocht, maar ik heb deze besteld. Dit is gewoon zo'n cd (+audio-dvd) waarvan je het origineel moet hebben, m.i. Een tijd geleden heb ik ook de bootleg "BRG Abbey Road Remix" op de kop kunnen tikken. Ook zoiets geweldigs. LOVE vindt ik een soort vol. 2 hiervan. Hulde aan pa en zoon Martin!
  zondag 19 november 2006 @ 19:05:57 #200
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_43692885
LOVE is er zeker eentje waarvan ik het origineel ook in m'n verzameling wil. Wát een toffe plaat.
Ik ga naar huis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')