De monitors icm zeer luid gillend publiek is daar idd de grootste oorzaak vanquote:Op donderdag 2 november 2006 10:39 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Nou, kijk zelf maar. Het klinkt nergens naar op sommige momenten. Ook niet vreemd natuurlijk aangezien de monitors ook niet je-van-het waren. Maar het klinkt vooral regelmatig vals! George zijn gitaarspel is live vaak een ramp en Lennon's stem is vaak ook behoorlijk de weg kwijt.
De enige die strak blijven zijn Paul en Ringo. Niet verwonderlijk eigenlijk...
Ik vind het helemaal niks. De enige reden die ik kan bedenken waarom Lennon dit heeft gemaakt en waarom hij het op plaat wou hebben is omdat het mogelijk was. Geen enkele andere grote groep zou zoiets op plaat durven te zetten, maar de Beatles deden het maar. Dat is dus wel grappig, maar voor de rest hoeft dat hele revolution 9 van mij nietquote:Op vrijdag 3 november 2006 17:17 schreef satecl het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat er zo mooi is aan 'Revolution 9'. Ik vind het niet een drama plaat wat sommige vinden alleen snap ik er zeg maar helemaal nix van. Waarom maken ze zomaar zo'n plaat, en hoe komen ze daar op....
Ja, maar wat kun je met 'artistiek'?quote:Op vrijdag 3 november 2006 19:40 schreef Skazminko het volgende:
Ik vind 'Revolution 9' zeer artistiek.
Zal best. Maar toen ik voor het eerst dat nummer voor het eerst hoorde, lag ik te rillen in mijn bed. (Ja, ik luister muziek in bed voordat ik ga slapenquote:Op vrijdag 3 november 2006 20:16 schreef webfreak het volgende:
[..]
Ja, maar wat kun je met 'artistiek'?
Als ik een kwak verf op een geflambeerde autoband spuit zal men dat ook artistiek noemen, maar wat zit erachter?
Ik hou wel van wat avant-garde op z'n tijd, maar Revolution 9 mist inhoud en afwisseling. Het gaat vervelen.
De audio-collages die Paul Mccartney op latere leeftijd maakte vind ik daarentegen een stuk boeiender.
Het is de schuld van John Dunbar, want hij heeft Yoko aan John voorgesteld.quote:Op zondag 5 november 2006 00:54 schreef DrDentz het volgende:
Het is de schuld van Yoko dat dat nummer bestaat
Ik heb de naslagwerken er ff op nageslagen maar het werd me niet helemaal duidelijk. De opnames van I want you begonnen al in februari en Preston was daarbij aanwezig (er werd dus niet alleen geoefend maar ook echt opgenomen). Die opnames zijn ook gebruikt in de uiteindelijk versie maar wel gemixed met diverse andere sessies. Op 20 april is o.a. een Hammondorgel opgenomen voor dit nummer en toen was Preston er niet meer bij. Maar welk orgel nu te horen is in de uiteindelijke mix... geen idee! Misschien speelde Preston in februari wel piano of zo en helemaal geen orgel en is zijn bijdrage compleet weggemixed.quote:Op donderdag 2 november 2006 10:06 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Even een domme vraag...wie speelt er zo prachtig orgel op I want you?
Zal wel Billy Preston zijn neem ik aan maar die speelde eigenlijk alleen mee tijdens de Let it Be sessions toch? Terwijl ook daar I want you goefend werd...naja, iemand met wat naslag werk?
Het is 'algemeen bekend' dat The Beatles zichzelf nauwelijks konden horen vanaf het moment dat er tijdens hun concerten onophoudelijk gegild werd. Zo zei Ringo eens dat hij het ritme van de anderen alleen maar kon volgen door op hun bewegingen te letten! Ze hadden ook heel goed door dat sommige van hun concerten bedroevend slecht waren (maar ja, 'who gives a shit' als toch niemand je kan horen...). Bovendien waren The Beatles (imo op McCartney na) geen supermuzikanten, wat op zich totaal geen probleem is imho: het gaat erom wat ze met hun talenten gedaan hebben en da's meer dan genoeg!quote:Op donderdag 2 november 2006 10:39 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Nou, kijk zelf maar. Het klinkt nergens naar op sommige momenten. Ook niet vreemd natuurlijk aangezien de monitors ook niet je-van-het waren. Maar het klinkt vooral regelmatig vals! George zijn gitaarspel is live vaak een ramp en Lennon's stem is vaak ook behoorlijk de weg kwijt.
De enige die strak blijven zijn Paul en Ringo. Niet verwonderlijk eigenlijk...
Ze schrokken zich kapot toen ze in Japan optraden, daar waren de mensen niet zo door het dolle heen als in het Westen, dus ineens konden ze zichzelf horen. Dat klonk toen toch wel erg beroerdquote:Op zondag 5 november 2006 17:09 schreef hello_goodbye het volgende:
Het is 'algemeen bekend' dat The Beatles zichzelf nauwelijks konden horen vanaf het moment dat er tijdens hun concerten onophoudelijk gegild werd. Zo zei Ringo eens dat hij het ritme van de anderen alleen maar kon volgen door op hun bewegingen te letten! Ze hadden ook heel goed door dat sommige van hun concerten bedroevend slecht waren (maar ja, 'who gives a shit' als toch niemand je kan horen...). Bovendien waren The Beatles (imo op McCartney na) geen supermuzikanten, wat op zich totaal geen probleem is imho: het gaat erom wat ze met hun talenten gedaan hebben en da's meer dan genoeg!![]()
Even gegoogled, en ik vind verschillende album-reviews en andere pop-artikelen die Billy Preston credits geven voor "I Want You". Dus laten we er maar van uitgaan dat hij 't was. Ik zou tenslotte niet weten wie 't anders geweest moet zijnquote:Op zondag 5 november 2006 17:15 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Hmmm...aan de stijl te horen MOET het Preston eigenlijk zijn.
Of had Rick Wakeman een dagje vrij...![]()
Ik heb het hier ooit eens aan Jane gevraagd, en zij had ook opgezocht dat 't waarschijnlijk Billy Preston was. Kan me eigenlijk ook niet anders voorstellen, die stijl van orgel spelen heb ik de Beatles nooit zo op een ander nummer horen doen. Mjah, heel misschien dat Paul 't gekund zou hebben...quote:Op maandag 6 november 2006 00:35 schreef webfreak het volgende:
Even gegoogled, en ik vind verschillende album-reviews en andere pop-artikelen die Billy Preston credits geven voor "I Want You". Dus laten we er maar van uitgaan dat hij 't was. Ik zou tenslotte niet weten wie 't anders geweest moet zijn
Volgens mij is dat hele gitaarstukje een 'loop' die gewoon onder een enkele toets van de Mellotron zat, dus daar hoef je geen virtuoos voor te zijn...quote:Op maandag 6 november 2006 23:03 schreef webfreak het volgende:
Ik weet wel dat 't snelle intro-gitaartje van Bungalow Bill helemaal geen gitaar is, maar een mellotron.
Het is dus ingespeeld door een handige toetsenist, dunkt me.
Het dunkt mij een oud stukje flamenco-gitaar te zijn, wel degelijk ingespeeld door een virtuoos, maar later dan wellicht gesampled op de mellotron.quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:24 schreef Zanderrr het volgende:
Volgens mij is dat hele gitaarstukje een 'loop' die gewoon onder een enkele toets van de Mellotron zat, dus daar hoef je geen virtuoos voor te zijn...
Bovenstaande quote is uit een krantenbericht ten tijde dat Billy Preston overleed.quote:Billy was called the Fifth Beatle because he played keyboards on "Let It Be," "The White Album" and "Abbey Road."
Wikipedia zegt ook dat ie pas in januari '69 erbij kwam.quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:35 schreef mindgames het volgende:
Bovenstaande quote is uit een krantenbericht ten tijde dat Billy Preston overleed.
Toch lees ik 'overal' in de Beatles-boeken dat Billy Preston zijn debuut maakte in januari 1969, tijdens de 'Get Back Sessions'.
Ahja verrek, dat zal 't zijn.quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:24 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Volgens mij is dat hele gitaarstukje een 'loop' die gewoon onder een enkele toets van de Mellotron zat, dus daar hoef je geen virtuoos voor te zijn...
Dat moet engineer Chris Thomas zijn geweest, die bespeeld de Mellotron ook in de rest van het nummer.quote:Op woensdag 8 november 2006 16:42 schreef mindgames het volgende:
Nu komt de grote vraag: Wie heeft dé toets ingedrukt voor het intro van Bungalow Bill??![]()
Ja, dat zei ik.quote:Op dinsdag 7 november 2006 08:23 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Nah, dat was Chris Thomas (man van de mellotron). Wellicht verkeerde info wat Preston betreft. But then again, The Beatles kende Preston al vanaf begin jaren zestig en waren nogal slordig met de credits![]()
ligt het nou aan mij, maar kan je zo vaak stemmen als je wil(als je gegevens maar verandert...)quote:Op maandag 6 november 2006 12:50 schreef MrBadGuy het volgende:
Er kan weer gestemd worden voor de Beatl......eehhh....Radio 2 Top 2000: klik hier!!!
Dat is ook eigenlijk de enige reden dat ik wel redelijk enthousiast ben over de zogenaamd 'nieuwe' plaat.quote:Op vrijdag 10 november 2006 08:49 schreef Thelonious het volgende:
Ik vind de voorstukjes van de nieuwe plaat van The Beatles toch wel erg interessant. Vooral om die vocalen zo duidelijk te horen alsof ze gisteren zijn opgenomen.
http://www.beatles.com/
quote:Op vrijdag 10 november 2006 17:37 schreef Zanderrr het volgende:
Bijv. dat begin van Octopus's Garden met de violen van Good Night eronder
he bah, dat lijkt me dus niks. Misschien moet je er een salto bij maken om het te begrijpen?quote:Op vrijdag 10 november 2006 17:37 schreef Zanderrr het volgende:
..of Hey Bulldog dwars door het midden van Lady Madonna.
Kut is dat, een soort beroepsdeformatie, om iets te moeten hebben.quote:...en het is de eerste keer dat er iets 'nieuws' van de Beatles verschijnt, maar ik het alleen maar uit verplichting 'om de verzameling compleet te houden' ga kopen.
Begin van het eindequote:Op zondag 5 november 2006 03:15 schreef Price het volgende:
[..]
Het is de schuld van John Dunbar, want hij heeft Yoko aan John voorgesteld.
Ja, met een hele diepe zucht....quote:Op vrijdag 10 november 2006 21:20 schreef Jane het volgende:
Ja? Móet ik dit kopen, vinden jullie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |