abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42540355
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 13:21 schreef moussie het volgende:

[..]

oh, dus als ze je telefoon gaan afsluiten heb je geen eten meer, kan je je rekeningen niet meer betalen, raak je je huis kwijt ?
De frustratie kan hoog oplopen inderdaad. Maar ook als dat zo zou zijn, is het natuurlijk geen excuus om met een mes naar binnen te rennen, dat snap je toch ook wel
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:29:56 #202
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_42540359
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 13:28 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Een mes pakken is rigoreus, dat klopt, en vaak bedenk je je ook wel even. Maar dat pleit niet de organisatie vrij die je tot deze gedachten heeft gedreven.
Natuurlijk wel... Individuen die een mes pakken om welke reden dan ook is een volslagen idioot, je raakt alleen maar van de wal in de sloot... Is ook niet echt een leuk vooruitzicht...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_42540422
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 13:27 schreef -scorpione- het volgende:
Die gebruiken regelmatig geweld, dus zo taboeloos is geweld gebruiken niet.

Iedereen die het dus een kansloze opmerking vond die moet de batterijen van zijn hersenen dus nog maar even checken.
Nou nee hoor, we hebben met zijn allen afgesproken (democratie weetjewel) dat in Nederland het geweldsmonopolie bij krijgsmacht en politie ligt en nergens anders.
Dus je vergelijking van een gestoord figuur en de krijgsmacht is poep.
pi_42540480
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 13:29 schreef SCH het volgende:
Maar ook als dat zo zou zijn, is het natuurlijk geen excuus om met een mes naar binnen te rennen
Nou, volgens Scorpie is dat begrijpelijk en als daar slachtoffers bij vallen hebben ze dat aan zichzelf te wijten, hadden ze maar niet bij zo'n verderfelijke organisatie als Telfort moeten gaan werken.
pi_42540498
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 13:32 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Nou nee hoor, we hebben met zijn allen afgesproken (democratie weetjewel) dat in Nederland het geweldsmonopolie bij krijgsmacht en politie ligt en nergens anders.
Dus je vergelijking van een gestoord figuur en de krijgsmacht is poep.
Democratisch? Dat betekent dus dat lang niet iedereen het hier mee eens hoeft te zijn. En als ik weiger om mee te betalen aan die geweldsorganisaties dan word ik met harde hand opgepakt onder het motto 'wanbetaler, belanstingontduiker'.
pi_42540545
Tis nooit goed om iemand proberen van het leven te beroven maar... ik kan wel de woede
van zo iemand begrijpen als die telkens weer tegen een muur van onwil en regelgeving
aanloopt zonder dat er daadwerkelijk wordt ingeleefd wat de consequenties van een SozaWe
medewerker zijn beslissing is. Die gaat lekker weer naar huis en naar zijn warm huisje toe en
laat alles achter zich. Degene die het treft verliest mischien wel alles,zoals huis en haard en heeft
(als het bijvoorbeeld daar omgaat) ook geen geld. En dan? Niemand heltp hem verder. En wat doen je
dan als je niets meer hebt en niets meer hebt te verliezen dan mischien alleen je waardigheid?
Juist..dan ga je boos worden, wraak nemen gewoon omdat je geen menswaardig bestaan meer hebt.

Reactie heeft altijd als voorgeschiedenis een actie. Geweld gebeurt niet zo maar. Tuurlijk regels zijn regels
maar regels zijn niet per definitie absoluut. Mensen zijn niet geboren om de regels ter wille te zijn maar de
regels zijn er om de mensen van gemak te voorzien. En met dat laatste willen ze bij overheidsinstanties te vaak
geen rekening mee houden zelfs als je verweer niet meer dan redelijk is. En dan kan je nog zoveel 'trainingen'
of aparte scheidslijnen/wanden aanbrengen ter bescherming van je medewerkers, het veranderd niets aan
de zaak aangezien dat niet de oplossingen zijn.

De oplossing is zorgen dat de regels zo worden nageleefd dat als het moment erom vraagt je de afweging
maakt tussen menswaardig bestaan en verlies van huid en haard het eerste altijd prevaleert. Niemand heeft
uiteindelijk baat bij een maatschappij waar mensen op straat rondzwerven en allerlei misdaden plegen omdat
men weigert hem een menswaardig bestaan te geven gebasseerd op de minimale eisen die er voor gelden.
31 december 2006: Inactive FOK!account
pi_42540552
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 13:35 schreef -scorpione- het volgende:
Democratisch? Dat betekent dus dat lang niet iedereen het hier mee eens hoeft te zijn.
Dat klopt.
quote:
En als ik weiger om mee te betalen aan die geweldsorganisaties dan word ik met harde hand opgepakt onder het motto 'wanbetaler, belanstingontduiker'.
Datzelfde probleem heb ik als ik niet mee wens te betalen aan uitkeringen en subsidies.
Life sucks, get a helmet.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:37:38 #208
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_42540560
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 13:28 schreef ThinkTank het volgende:
Geef mij het Belgische systeem maar. Uitkeringen worden via de vakbonden betaald, deze hebben er baat bij om je zo goed mogelijk te helpen. Ben je geen lid van een vakbond, dan moet je naar de hulpkas, een overheidsinstellng, gaan. Wellicht geen toeval dat medewerkers bij de hulpkas achter kogelvrij glas zitten, en die van de vakbond gewoon aan een tafeltje?
Dus we moeten iemand dwingen om lid te zijn van een vakbond

3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_42540601
Ik kan me veel voorstellen bij de frustratie hoor. Maar op geen enkele manier kan en wil ik me iets voorstellen bij deze actie, het is echt way too far.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:39:43 #210
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_42540643
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 10:18 schreef N.icka het volgende:

[..]

Ze zeiden gisteren op het journaal dat het een Marokkaanse man was
Oh, maar dat verandert de zaak dan. Dan is het zo klip als een klaar klontje. Die CWI medewerkers hadden door middels van een puike orgie de zus van die Maroc van haar eer beroofd, en dat was in die familie niet meer voorgekomen sinds 1970 toen die oversekste kameel zijn eigen moeder ging berijden.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_42540687
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 13:38 schreef SCH het volgende:
Ik kan me veel voorstellen bij de frustratie hoor. Maar op geen enkele manier kan en wil ik me iets voorstellen bij deze actie, het is echt way too far.
Er zijn vast wel situaties waarin jij ook zulke rare acties maakt. Het feit dat je je dit niet kunt voorstellen komt dan misschien omdat je dit soort situaties nog niet bent tegen gekomen in je leven.
pi_42540696
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 13:28 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Een mes pakken is rigoreus, dat klopt, en vaak bedenk je je ook wel even. Maar dat pleit niet de organisatie vrij die je tot deze gedachten heeft gedreven.
omg je bent niet echt, hè , zeg dat je niet echt bent.

zo is voor iedere misdaad de schuld wel bij de andere partij, het slachtoffer te leggen, hè , het is aaaaaalllemaal uitlokking, tot het uiterste gedreven waardoor de ontsnapte TBS-er tot zijn daad kwam, de argeloze voorbijgangster bij de keel greep, haar verkrachtte en als voor dood achter liet, want hey, als de maatschappij eerder had ingegrepen, toen de man nog een kind was en hem had weggehaald bij die harteloze moeder, dan had hij niet van instantie naar instantie gesleept geweest om uiteindelijk weg te lopen en op straat te belanden en zo met de verkeerde mensen in aanraking te komen, geen geld en dus stelen, en geen toekomst en dus drugs en dus van kwaad tot erger en zo dus in het gevang met daarna TBS en dat allemaal door het falen vd maatschappij.

maar weet je, de maatschappij, dat ben JIJ, dus eigenlijk is het jouw schuld
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_42540698
quote:
Slachtoffers steekpartij Zeist buiten levensgevaar
De drie slachtoffers van de steekpartij die gisteren in het gebouw van de Sociale Dienst in Zeist plaatsvond, verkeren niet meer in levensgevaar.

Dat meldt een woordvoerster van de RSD. De bewaker, die als eerste werd aangevallen, maakt het redelijk goed, en de toestand van de zwaargewonde baliemedewerkster is stabiel. Het derde slachtoffer, een baliemedewerkster die op het hoofd werd geslagen, is al weer thuis. De verdachte werd kort na het incident aanghouden. Zijn motief is nog onduidelijk.
pi_42540728
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 13:40 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Er zijn vast wel situaties waarin jij ook zulke rare acties maakt. Het feit dat je je dit niet kunt voorstellen komt dan misschien omdat je dit soort situaties nog niet bent tegen gekomen in je leven.
Je moet nooit uitsluiten dat je tot gekke acties komt inderdaad maar ik hoop dan wel dat ik er flink voor gestraft en veroordeeld wordt. Please.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:47:21 #215
92279 N.icka
Windforce 11
pi_42540900
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 13:39 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Oh, maar dat verandert de zaak dan. Dan is het zo klip als een klaar klontje. Die CWI medewerkers hadden door middels van een puike orgie de zus van die Maroc van haar eer beroofd, en dat was in die familie niet meer voorgekomen sinds 1970 toen die oversekste kameel zijn eigen moeder ging berijden.
Doe niet zo belachelijk

Mijn opmerking over de nationaliteit van deze man was een antwoord op een vraag van degene voor me , meer niet
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:48:34 #216
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_42540955
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 13:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Je moet nooit uitsluiten dat je tot gekke acties komt inderdaad maar ik hoop dan wel dat ik er flink voor gestraft en veroordeeld wordt. Please.
Masochist...
Te veel onzin gepost. Tijd voor een schone lei.
pi_42541075
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 13:22 schreef milagro het volgende:
ja en ?
dan ga je met een mes naar het CWI en steekt de eerste de beste maar neer?
ikke niet .. bah geweld ..
quote:
wat een larie, zeg
ik heb zelf het meer dan eens aan de stok gehad met het UWV en ja ik ging ook flippen, maar dan wel verbaal en dat mens bleef ijzig kalm en dat maakte me nog kwader, en toen kwamen de tranen ( ja ik ben een vrouw, he) en smeet ik de haak op de telefoon, om vervolgens een mes te pakken.... oh nee, om vervolgens mijn pa te bellen en al mijn frustraties op zijn schoot te gooien.
jij blij dat je vrouw bent en je ei ergens anders kwijt kan .. maar wat nou als je zo'n testosteron-bommetje bent en je ei nergens kwijt kan
quote:
dat mens, hoe irritant ze ook was, doet gewoon haar werk, ze moet streng zijn en zich niet laten leiden door mijn tranen en weetikwat.
er bellen wel 100 milagro's op een dag, en allemaal hebben ze een zielig verhaal, soms terecht (zoals bij mij uiteraard ) en soms niet... ze kunnen eenvoudig niet anders dan 1 lijn trekken.
dat weet ik ook wel, en zolang de medewerkster daar rustig blijft en zich van verder commentaar onthoud is er ook niets aan de hand, maar zoals ik al zei, er zitten er tussen die blijkbaar een sadistisch plezier beleven aan het jouw nog verder kleineren in je machteloosheid, ze voeden de woede bewust
quote:
de frustraties, hoe je die uit , zijn ten alle tijden voor EIGEN rekening, nooit kan je buitenproportioneel geweld vergoeilijken, er zijn tig 'normale' manieren om je gram te halen, en daar hoort een mes door een keel raggen dus NIET bij.
als je in de tussentijd al vrouw en kind en huis bent kwijtgeraakt voor je op een "normale" manier je gram kunt halen .. want je gram halen kost tijd en de rekeningen stapelen zich op .. dan kom je toch wel heel dicht bij het breekpunt van de meeste mensen ..
mensen vertellen dat ze nu eenmaal niet mogen breken want dat hoort niet voor een fatsoenlijk mens is volkomen absurd, irreeel, even absurd als iemand met asthma vertellen dat die geen aanval mag krijgen ..
als die hormonen van die schrikreactie eenmaal zijn aangemaakt zit je in die rollercoaster
dit soort dingen heet niet voor niets tijdelijk ontoerekeningsvatbaar
pleased to meet you
pi_42541139
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 13:41 schreef milagro het volgende:

maar weet je, de maatschappij, dat ben JIJ, dus eigenlijk is het jouw schuld
Ik trek het me dan ook volkomen aan maar eerst een bak koffie
pi_42541168
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 13:48 schreef ThinkTank het volgende:

[..]

Masochist...
Je was me net voor. En het is natuurlijk geen straf als je het lekker vind.
pi_42541250
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 13:55 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Je was me net voor. En het is natuurlijk geen straf als je het lekker vind.
Jij vindt het wel prima om met een mes te steken en daarvoor niet gestraft te worden? Volgens mij ben je aan het flamen.
pi_42541398
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 13:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij vindt het wel prima om met een mes te steken en daarvoor niet gestraft te worden? Volgens mij ben je aan het flamen.
natuurlijk moet die man gestraft worden .. uiteraard .. maar er moet ook gekeken worden naar hoe het zover heeft kunnen komen .. als je de oorzaken niet verhelpt is de kans dat het weer gebeurd overlevensgroot aanwezig ..
pleased to meet you
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:08:26 #222
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_42541556
Die man zowiezo voor het leven royeren van sociale gelden/uitkeringen. Geen werk, geen geld.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_42541708
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 14:08 schreef BansheeBoy het volgende:
Die man zowiezo voor het leven royeren van sociale gelden/uitkeringen. Geen werk, geen geld.

²
Idd, dat zal hem leren en dan zal hij het waarschijnlijk ook noooooit meer doen
pi_42541728
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 13:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij hebt een leesprobleem of niet?
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:16:42 #225
13462 BansheeBoy
pi_42541828
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 14:12 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Idd, dat zal hem leren en dan zal hij het waarschijnlijk ook noooooit meer doen
Alleen dat zou te mild zijn, ben ik dus niet met je eens, wat mij betreft moet er ook nog een fixe celstraf tegenover staan en eventueel TBS.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_42541898
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 14:03 schreef moussie het volgende:
natuurlijk moet die man gestraft worden .. uiteraard ..
Zwaar.
quote:
maar er moet ook gekeken worden naar hoe het zover heeft kunnen komen .. als je de oorzaken niet verhelpt is de kans dat het weer gebeurd overlevensgroot aanwezig ..
Wat mij betreft krijgen de instanties ruim 10 jaar om daar in beslotenheid aan te werken.
pi_42541974
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 14:16 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Alleen dat zou te mild zijn, ben ik dus niet met je eens, wat mij betreft moet er ook nog een fixe celstraf tegenover staan en eventueel TBS.

²
Zeg nou maar dat je mijn antwoord niet begrijpt
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:23:35 #228
13462 BansheeBoy
pi_42542083
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 14:20 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Zeg nou maar dat je mijn antwoord niet begrijpt
Ik vind je gewoon te mild. Jouw manier van "straffen" zal hem er niet van weerhouden nogmaals zulke daden te doen.

²
pi_42542319
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 14:18 schreef SteveBallmer het volgende:
Zwaar.
voor je daar iets over kan zeggen zou je toch eerst moeten weten wat er loos is nietwaar ?
voor hetzelfde geld is het een dakloze geestelijk gehandicapte die het allemaal niet meer snapt sindsdien de dagopvang weg is bezuinigt
quote:
Wat mij betreft krijgen de instanties ruim 10 jaar om daar in beslotenheid aan te werken.
prima idee .. vooral die beslotenheid .. maar dan niet mopperen als de criminaliteit hand over hand toe neemt hé
pleased to meet you
pi_42542345
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 14:23 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik vind je gewoon te mild. Jouw manier van "straffen" zal hem er niet van weerhouden nogmaals zulke daden te doen.

²
Dat bedoel ik dus niet, ik heb het nog nergens over een straf gehad ook. Maar deze gast is door het lint gegaan omdat hij misschien wel geen uitkering krijgt en nu wil jij om hem te straffen en te voorkomen dat hij het nog een keer doet voorgoed zijn uitkering ontnemen...

Ik ben gek ook dat ik dit nog ga uitleggen ook
pi_42542520
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 14:30 schreef moussie het volgende:
voor je daar iets over kan zeggen zou je toch eerst moeten weten wat er loos is nietwaar ?
Dat weet ik al; 3 zwaargewonden op de ic.
quote:

voor hetzelfde geld is het een dakloze geestelijk gehandicapte die het allemaal niet meer snapt sindsdien de dagopvang weg is bezuinigt
Kijk eens aan, ruim 10 jaar van de straat, te eten en een dak boven zijn hoofd.
Behandeling op de koop toe. Wat wil je nog meer?
quote:
prima idee .. vooral die beslotenheid .. maar dan niet mopperen als de criminaliteit hand over hand toe neemt hé
Zal ik niet doen zolang dit soort gekken maar langdurig opgeborgen worden.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:22:59 #232
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_42544222
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:34 schreef longinus het volgende:
Zolang de sociale dienst asociaal bezig is kan je dit verwachten, sommige mensen worden door die gasten als minderwaardig behandeld en dan kan het wel eens uit de hand lopen.
Een foutje van hun kant koste mij enkele duizenden euro's en toen had ik ook moeite om rustig te blijven, verbazingwekkend hoeveel tegenwerking je kan krijgen.
Aan de andere kant kan hij ook boos zijn omdat hij geen uitkering kreeg omdat hij te lui was om te werken.
Het ware verhaal horen we later wel, dan oordeel ik pas.
Ik was er toevallig bij, (ik ga er regelmatig ff internetten omdat ik thuis even geen aansluiting heb door een verhuizing) en de mensen daar achter de balie (waarvan er 1, de beveiligingsbeambte, een ex-collega van mij is) zijn erg aardig, en zelf niet eens in dienst van de rsd, maar van het CWI (de dames) en een of andere beveiligingsmaatschappij. Je kan die mensen die gewoon achter de balie zitten wel overal de schuld van geven maar dat gaat natuurlijk nergens over. Stoer hoor, om een vader van 2 kleine kinderen neer te steken en twee vrouwen van middelbare leeftijd

[ Bericht 14% gewijzigd door Vivi op 10-10-2006 15:37:17 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:27:20 #233
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_42544411
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 22:59 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Ik denk dat die man best een goede reden kan hebben om die medewerkers eens aan te pakken. De sociale dienst is één van de meest asociale diensten en die mensen die daar werken houden zelf ook geen enkele reden met anderen. Het was wachten hierop en het zal nog wel vaker gebeuren, en terecht zou ik haast zeggen.
Het waren báliemedewerkers, idioot, geen medewerkers van de sociale dienst zelf.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:46:20 #234
3542 Gia
User under construction
pi_42545249
Maar goed, nog effe en dan krijgt niemand onder de 25 nog een bijstandsuitkering en dan heeft zo'n 21-jarig broekie niks meer te zoeken op de soos.

21 jaar, mijn god, dan hoor je nog op school te zitten. Of in elk geval ergens te werken.
pi_42545488
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 15:27 schreef Vivi het volgende:

[..]

Het waren báliemedewerkers, idioot, geen medewerkers van de sociale dienst zelf.
ze zijn vertegenwoordigers van een ziek, kil en harteloos systeem, begrijp dat dan, er zijn geen onschuldige baliemedewerkers!!!!!!!
pi_42545625
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 15:46 schreef Gia het volgende:
Maar goed, nog effe en dan krijgt niemand onder de 25 nog een bijstandsuitkering en dan heeft zo'n 21-jarig broekie niks meer te zoeken op de soos.

21 jaar, mijn god, dan hoor je nog op school te zitten. Of in elk geval ergens te werken.
Is dat eigenlijk niet raar? Juist als je ouder bent heb je niets bij een uitkeringsinstantie te zoeken, want dan ben je een 'waardevolle ervaren' kracht voor economie en is er dus geen enkele reden om te teren op een uitkering, er moet genoeg te doen zijn en maak je maar nuttig met al je ervaring. Terwijl als je net van school komt het even kan duren voordat je een werkplek hebt gevonden. Ze zouden dus eigenlijk de bestand moeten afschaffen voor mensen boven de 30 of zo.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:55:30 #237
3542 Gia
User under construction
pi_42545631
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 15:51 schreef milagro het volgende:

[..]

ze zijn vertegenwoordigers van een ziek, kil en harteloos systeem, begrijp dat dan, er zijn geen onschuldige baliemedewerkers!!!!!!!
Kil en harteloos systeem?

Je krijgt hier gewoon geld, zonder ervoor te hoeven werken. Hoezo is dat kil en harteloos?

Daarbij zijn ze wel vertegenwoordigers van het systeem, maar niet de verantwoordelijken van het systeem.
pi_42545646
quote:

[..]

En net zei je nog...

dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:57:19 #239
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_42545701
quote:

[..]

Nu je het zegt..ze hadden allemaal 3 6-en op hun hoofd getatoeeerd...
pi_42545708
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 15:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Kil en harteloos systeem?

Je krijgt hier gewoon geld, zonder ervoor te hoeven werken. Hoezo is dat kil en harteloos?

Daarbij zijn ze wel vertegenwoordigers van het systeem, maar niet de verantwoordelijken van het systeem.
lees je even het hele topic door, scheet

je mist de toon even, geloof ik
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:58:09 #241
3542 Gia
User under construction
pi_42545726
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 15:55 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Is dat eigenlijk niet raar? Juist als je ouder bent heb je niets bij een uitkeringsinstantie te zoeken, want dan ben je een 'waardevolle ervaren' kracht voor economie en is er dus geen enkele reden om te teren op een uitkering, er moet genoeg te doen zijn en maak je maar nuttig met al je ervaring. Terwijl als je net van school komt het even kan duren voordat je een werkplek hebt gevonden. Ze zouden dus eigenlijk de bestand moeten afschaffen voor mensen boven de 30 of zo.
Welnee, bedrijven willen juist veel liever jonge mensen in dienst nemen, die zijn namelijk veel goedkoper. Daarom is het voor oudere werknemers zo moeilijk om weer aan de bak te komen als ze elders wegbezuinigd zijn of zo.
pi_42545750
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 15:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Welnee, bedrijven willen juist veel liever jonge mensen in dienst nemen, die zijn namelijk veel goedkoper. Daarom is het voor oudere werknemers zo moeilijk om weer aan de bak te komen als ze elders wegbezuinigd zijn of zo.
Ze zijn alleen goedkoper omdat ze onderbetaald worden, slechte zaak dus.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:59:15 #243
3542 Gia
User under construction
pi_42545760
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 15:57 schreef milagro het volgende:

[..]

lees je even het hele topic door, scheet

je mist de toon even, geloof ik
Oeps, ben even weggeweest. Was ineens zoveel dat ik het even niet doorhad.

pi_42545782
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 15:57 schreef Vivi het volgende:

[..]

Nu je het zegt..ze hadden allemaal 3 6-en op hun hoofd getatoeeerd...
Weet je zeker dat het geen 9-s waren?
pi_42545955
Ik verbaas me echt over de reacties van sommige mensen. 'Baliemedewerkers zijn sadistisch, geweld uitlokken is ook fout, ze treiteren je vaak.'
WTF hoe wéét je dat nu weer, je bent er zelf toch niet bij geweest? Natuurlijk zullen er baliemedewerkers zijn die zo zijn, maar dat soort mensen heb je overal, bij de supermarkt, bij de poltie etc. De meeste mensen bij de SD gaan echt niet die mensen uitlokken, helemaal niet bij agressieve types. Ze houden zich alleen maar aan de regels, het zou wat worden als ze voor iedereen een uitzondering zouden maken, dat kan toch gewoon niet?
Wat heb je aan al die 10en als je geeneens een chick kunt scoren?
pi_42546087
quote:

[..]

Ze vroegen er inderdaad om, hadden ze maar vakkenvulelr moeten worden
Ik fiets straks naar het hoofdkantoor van de VVD en knal ze allemaal overhoop, want ik heb gewoon een hekel aan die partij en vervolgens ga ik door naar mijn eigen werkgever want ik heb geen loonsverhoging gehad, alweer niet, en ik snij zijn beide pinken af, dat zal hem leren.
pi_42546146
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 16:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Ze vroegen er inderdaad om, hadden ze maar vakkenvulelr moeten worden
Ik fiets straks naar het hoofdkantoor van de VVD en knal ze allemaal overhoop, want ik heb gewoon een hekel aan die partij en vervolgens ga ik door naar mijn eigen werkgever want ik heb geen loonsverhoging gehad, alweer niet, en ik snij zijn beide pinken af, dat zal hem leren.
ik wist wel dat je het in je had
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:24:00 #248
13462 BansheeBoy
pi_42546673
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 14:30 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus niet, ik heb het nog nergens over een straf gehad ook. Maar deze gast is door het lint gegaan omdat hij misschien wel geen uitkering krijgt en nu wil jij om hem te straffen en te voorkomen dat hij het nog een keer doet voorgoed zijn uitkering ontnemen...
Je gaat voorbij aan het punt dat die gast al geen (recht op een) uitkering heeft, je denkt toch niet dat alleen het royeren voor het leven van sociale gelden voldoende straf voor hem is? Dat is gewoon naïef, nog beter zou een combinatie zijn, dus die maatregel+celstraf+tbs.

²
pi_42547232
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 12:25 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

het maakt het begrijpelijk en laat ook zien dat we het zo weer kunnen verwachten. Dan moet je dus proberen het te voorkomen ipv dit asociale beleid door te drukken en dan lopen janken als er iets gebeurd wat volkomen begrijpelijk is.
Is de oorspronkelijke beroep van je broer soms slager?
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:42:29 #250
13462 BansheeBoy
pi_42547417
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 16:36 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ja hoor, het beroep van zijn broer (!!!) is relevant.

²
pi_42547449
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 16:05 schreef Geeranne het volgende:
Ik verbaas me echt over de reacties van sommige mensen. 'Baliemedewerkers zijn sadistisch, geweld uitlokken is ook fout, ze treiteren je vaak.'
WTF hoe wéét je dat nu weer, je bent er zelf toch niet bij geweest? Natuurlijk zullen er baliemedewerkers zijn die zo zijn, maar dat soort mensen heb je overal, bij de supermarkt, bij de poltie etc. De meeste mensen bij de SD gaan echt niet die mensen uitlokken, helemaal niet bij agressieve types. Ze houden zich alleen maar aan de regels, het zou wat worden als ze voor iedereen een uitzondering zouden maken, dat kan toch gewoon niet?
tja, dat zie je verkeerd, als een portier van een discotheek je de toegang weigert, is het begrijpelijk dat je toesteekt, die portier lokt dat uit, en dat hij slechts de regels uitvoert van zijn baas, geen excuus, hij hoeft daar niet te werken, hij kan ook bv bij het UWV... oh nee.. okay ander voorbeeld

als een pompstationmedewerker geen 2 eurocent wil teruggeven als wisselgeld en het bedrag afrond, dan steek je hem overhoop, ik bedoel het is toch verdomme gewoon jouw geld, je hebt er recht op, dat zakje snoep kost 2, 38 en het af ronden is pure treiterij, moet je je voorstellen, dag in dag uit word je 2 cent door de neus geboord, en geen hond die je hoort of wil horen.... " ja, maar soms is die afronding toch ook in je voordeel" ...... HALLO, gaan we redelijke argumenten aandragen, daar houden we niet van, hè!!!!!!!!
pi_42547967
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 16:42 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja hoor, het beroep van zijn broer (!!!) is relevant.

²
Ik begrijp volkomen dat jij het niet snapt, kan ook niet anders...........................
pi_42547968
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 16:43 schreef milagro het volgende:

[..]

tja, dat zie je verkeerd, als een portier van een discotheek je de toegang weigert, is het begrijpelijk dat je toesteekt, die portier lokt dat uit, en dat hij slechts de regels uitvoert van zijn baas, geen excuus, hij hoeft daar niet te werken, hij kan ook bv bij het UWV... oh nee.. okay ander voorbeeld

als een pompstationmedewerker geen 2 eurocent wil teruggeven als wisselgeld en het bedrag afrond, dan steek je hem overhoop, ik bedoel het is toch verdomme gewoon jouw geld, je hebt er recht op, dat zakje snoep kost 2, 38 en het af ronden is pure treiterij, moet je je voorstellen, dag in dag uit word je 2 cent door de neus geboord, en geen hond die je hoort of wil horen.... " ja, maar soms is die afronding toch ook in je voordeel" ...... HALLO, gaan we redelijke argumenten aandragen, daar houden we niet van, hè!!!!!!!!
tjeez .. kan jij nou echt het verschil niet zien tussen een avond niet kunnen dansen /2 centen wisselgeld per dag en je huis kwijt raken cq je hele bestaan op de helling ?
pleased to meet you
pi_42548184
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 16:55 schreef moussie het volgende:

[..]

tjeez .. kan jij nou echt het verschil niet zien tussen een avond niet kunnen dansen /2 centen wisselgeld per dag en je huis kwijt raken cq je hele bestaan op de helling ?
oe, hebbes

het gaat ook niet om die 2 cent, he, dat is gewoon de druppel, god weet wat voor een historie erachter zit, ms is hem net een uitkering afgenomen door een of andere CWI nazi, en met zijn laatste 3 euri stapt hij naar het pompstation en dan komt ie zo'n regelneuker tegen die gaat lopen zeiken over rechtmatig afronden van bedragen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_42548494
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 17:02 schreef milagro het volgende:

[..]

oe, hebbes

het gaat ook niet om die 2 cent, he, dat is gewoon de druppel, god weet wat voor een historie erachter zit, ms is hem net een uitkering afgenomen door een of andere CWI nazi, en met zijn laatste 3 euri stapt hij naar het pompstation en dan komt ie zo'n regelneuker tegen die gaat lopen zeiken over rechtmatig afronden van bedragen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
idd, dat soort dingen gebeuren .. mensen hé ..

maar even serieus .. de jeugd wordt het nu al heel moeilijk gemaakt om uberhaupt een uitkering te krijgen, bij het maken van al die leuke plannen heeft niemand bedacht dat niet iedere jongere weer bij moeder thuis onder de rokken kan kruipen dus dat die gewoon in de kou komt te staan ?
en kom nu niet met het verhaal dat er genoeg werk is voor jongeren want dat is er niet, iig niet overal
pleased to meet you
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 17:11:41 #256
13462 BansheeBoy
pi_42548515
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 16:55 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik begrijp volkomen dat jij het niet snapt, kan ook niet anders...........................
Wat? Omdat ik een bicultureel ben?

²
pi_42548684
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 17:11 schreef moussie het volgende:

[..]

maar even serieus .. de jeugd wordt het nu al heel moeilijk gemaakt om uberhaupt een uitkering te krijgen, bij het maken van al die leuke plannen heeft niemand bedacht dat niet iedere jongere weer bij moeder thuis onder de rokken kan kruipen dus dat die gewoon in de kou komt te staan ?
en kom nu niet met het verhaal dat er genoeg werk is voor jongeren want dat is er niet, iig niet overal
ik was serieus en nu begin je weer met scenario's en ik kom niet met verhalen dat doe jij vooral, hoor, a priori al, terwijl het enige wat we weten is dat er 2 onschuldige en compleer weerloze mensen neergestoken zijn en voor hun LEVEN moesten vechten.

of deze knul dat op een andere manier voor het zijn heeft moeten doen, zoals jij dat noemt, weten we niet, en toch blijf je maar doorzeiken over scenario's van nooitgekregen driewielers...
pi_42548705
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 16:36 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Voor een realist ben je niet erg realistisch
pi_42549341
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 17:17 schreef milagro het volgende:

[..]

ik was serieus en nu begin je weer met scenario's en ik kom niet met verhalen dat doe jij vooral, hoor, a priori al, terwijl het enige wat we weten is dat er 2 onschuldige en compleer weerloze mensen neergestoken zijn en voor hun LEVEN moesten vechten.

of deze knul dat op een andere manier voor het zijn heeft moeten doen, zoals jij dat noemt, weten we niet, en toch blijf je maar doorzeiken over scenario's van nooitgekregen driewielers...
ik kom niet met nieuwe scenarios , ik stel een bloedserieuze vraag ..
als je het nieuws de laatste tijd een beetje hebt gevolgd zal je opgemerkt hebben dat steeds meer jeugd op zo'n gewelddadige manier over de schreef gaat en dat is best wel iets om je zorgen over te maken imho ..
vandaar dat ik ook zo zit te hameren over diverse oorzaken .. zo te zien zijn wij een situatie aan het creeeren waarin zoiets steeds vaker gebeurd ?
en bikkelhard willen straffen, zo begrijpelijk als het ook is als eerste reactie, en niet naar de oorzaken kijken is stom .. dan kan je wachten op het volgende slachtoffer
wat dat aangaat hoef je alleen maar te kijken naar hoe dat is gegaan op de amerikaanse scholen, zo te zien heeft meer en nog meer beveiliging niet geholpen, in tegendeel

[ Bericht 0% gewijzigd door moussie op 10-10-2006 17:48:16 ]
pleased to meet you
pi_42549901
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 17:11 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Wat? Omdat ik een bicultureel ben?

²
Open doel BSB.................... Je maakt het me veel te gemakkelijk om te scoren !
pi_42550137
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 17:17 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

De realiteit is dat die eikel gepoogd heeft om mensen van het leven te beroven met een slagersmes omdat hij zijn zin niet kreeg. Wat daar voor een armedaderfictielulverhalen allemaal om verzonnen worden zal mij een worst zijn. Er is geen enkel excuus voor zijn daad aan te voeren.

Verder vind ik dat je reacties mij behoorlijk de lachspieren kietelen en daar verdien je een award mee.
pi_42550228
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 17:17 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Nee, praten met jou is een picknick.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_42550307
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 17:58 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

De realiteit is dat die eikel gepoogd heeft om mensen van het leven te beroven met een slagersmes omdat hij zijn zin niet kreeg. Wat daar voor een armedaderfictielulverhalen allemaal om verzonnen worden zal mij een worst zijn. Er is geen enkel excuus voor zijn daad aan te voeren.
Ik vind het niet zo relevant hoe en of die gast gestrafd wordt, dat zal echt wel gebeuren. Ik kijk meer naar de trends in de samenleving en zie dat we met z'n allen in mijn ogen compleet de verkeerde kant op gaan en totaal geen oog hebben voor mensen die buiten de boot vallen. Voor mij is het incident op zich dus ook niet zo relevant maar meer waarom mensen uberhaupt verbaasd zijn dat dit soort dingen gebeuren en de hypocrysie waarmee het veroordeeld wordt.
pi_42550329
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 18:01 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nee, praten met jou is een picknick.
dank je, ik doe mijn best
pi_42550491
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 17:11 schreef moussie het volgende:

[..]

Pardon? Wat moet de jeugd nou weer bij de Soos. Juist voor jongeren is er veel werk, ik kan het me voorstellen dat je als 50+er geen baan meer krijgt, maar als jij als jongere een opleiding hebt, kom je heus wel aan een baan. En natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar jonge mensen zijn heel erg in trek bij werkgevers.
Wat heb je aan al die 10en als je geeneens een chick kunt scoren?
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 18:14:34 #266
3542 Gia
User under construction
pi_42550608
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 18:10 schreef Geeranne het volgende:

[..]

Pardon? Wat moet de jeugd nou weer bij de Soos. Juist voor jongeren is er veel werk, ik kan het me voorstellen dat je als 50+er geen baan meer krijgt, maar als jij als jongere een opleiding hebt, kom je heus wel aan een baan. En natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar jonge mensen zijn heel erg in trek bij werkgevers.
Precies, een 21-jarige jonge man kan gewoon overal gaan werken. Bijvoorbeeld in de plantsoenendienst, achter de vuilniswagen, vakkenvullen, folders bezorgen als dagtaak, gewoon in een fabriek en noem maar op. Wie per se wil werken kan gaan werken. Alleen misschien niet direct in een functie waar je voor geleerd hebt. Maar solliciteren vanuit een werksituatie komt altijd beter over dan wanneer je bij de soos loopt.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 18:29:29 #267
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_42551071
Ach die medewerkers doen ook hun best. Een goede ex werkt bij een dergelijke instelling. Wat ik bij de verhalen wel kan inschatten is dat de medewerkers de meest doorgewinterde onderhandelaars die er zijn. Je krijgt de meest vreemde idioten over de vloer. Bij het CWI valt e.e.a. nog mee, maar de sociale dienst is echt de maatschappelijke last line of defence. Als je het daar verziekt ben je echt het haasje.
Niet voor het een of ander, ik heb wel waardering voor de mensen die daar werken die letterlijk de laatste strohalm zijn of iemand wel of niet in aanmerking komt voor een uitkering (in welke vorm dan ook). Als je praat over een honden baan.... dit is er zo eentje. En die baan is geestelijk erg zwaar/vermoeiend.

Maar goed met een mes proberen een statement te maken is not done, en eigenlijk doet de kleur/etniciteit van het slachtoffer er ook niet zoveel toe. Wat veel belangrijker is de voorgeschiedenis hoe e.e.a. zover heeft kunnen komen.
Wat is de threshold bij deze mijnheer geweest om tot zo'n stupide daad over te gaan.

Als je het niet met een bepaald besluit eens bent, is er altijd nog een juridische procedure. En bij een geschil zal een rechter wel toetsen of e.e.a. eerlijk verlopen is (maar dan nog is er verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen). Zelfbeschikking is dit verhaal is not done.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 18:35:42 #268
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_42551294
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 17:35 schreef moussie het volgende:

[..]

ik kom niet met nieuwe scenarios , ik stel een bloedserieuze vraag ..
als je het nieuws de laatste tijd een beetje hebt gevolgd zal je opgemerkt hebben dat steeds meer jeugd op zo'n gewelddadige manier over de schreef gaat en dat is best wel iets om je zorgen over te maken imho ..
vandaar dat ik ook zo zit te hameren over diverse oorzaken .. zo te zien zijn wij een situatie aan het creeeren waarin zoiets steeds vaker gebeurd ?
en bikkelhard willen straffen, zo begrijpelijk als het ook is als eerste reactie, en niet naar de oorzaken kijken is stom .. dan kan je wachten op het volgende slachtoffer
wat dat aangaat hoef je alleen maar te kijken naar hoe dat is gegaan op de amerikaanse scholen, zo te zien heeft meer en nog meer beveiliging niet geholpen, in tegendeel
De verwachtingen worden te hoog, ze willen in een keer een goede baan en klaar zijn. Niet eerst wat leren en werken en zich langzaam opwerken. Dat duurt te lang het moet nu en snel. Dat is het probleem, krijg je niet wat je wil wordt je boos. Zeker als je mensen uit een status cultuur hebt.
mai pen rai
pi_42551484
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 18:10 schreef Geeranne het volgende:

[..]

Da's ook weer heel simpel gesteld. 1. Je kent de situatie van deze persoon niet (we weten sowieso niet of het een client was of wat dan ook) 2. ook jongeren kunnen best een tijdje werkloos zijn omdat ze net even tussen wal en schip vallen. Die trek van werkgevers valt wel mee hoor, zeker in het geval je een achternaam hebt met een y of u met trema als je begrijpt wat ik bedoel.
pi_42551534
ik heb ook een y en u in mijn achternaam!!!!!!!!!!!!!!

dus daar ligt het aan, ik ga mijn mes pakken!
pi_42551549
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 18:43 schreef milagro het volgende:

IK OOK! We zijn in feite familie van elkaar milagro.
Allah Al Watan Al Malik
pi_42551567
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 18:43 schreef milagro het volgende:

Milagro Yuanti ofzo?

Maar je weet wel waar ik op doel lieverd
pi_42551681
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 18:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Milagro Yuanti ofzo?

Maar je weet wel waar ik op doel lieverd
ja duh, maar dat doet niet af aan die voorbarig aangedragen idiote verzachtende omstandigheden, die zijn er niet, flippen kun je ook verbaal en dan weten we nog niet eens waarom die knul flipte. het heeft ms wel niets met datgene te maken wat menigeen denkt, kan ook een chronisch kort lontje zijn, wie weet.

er is altijd wel iets "begrijpelijks" te ontdekken in iemands enge handelen, als je maar lang genoeg zoekt of gretig genoeg.
pi_42551888
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 18:48 schreef milagro het volgende:

[..]

ja duh, maar dat doet niet af aan die voorbarig aangedragen idiote verzachtende omstandigheden, die zijn er niet, flippen kun je ook verbaal en dan weten we nog niet eens waarom die knul flipte. het heeft ms wel niets met datgene te maken wat menigeen denkt, kan ook een chronisch kort lontje zijn, wie weet.

er is altijd wel iets "begrijpelijks" te ontdekken in iemands enge handelen, als je maar lang genoeg zoekt of gretig genoeg.
Ben ik helemaal met je eens. We moeten wat dat betreft terug naar af. Aan beide kanten.
Niks agressie. Ook geen verbale. Ook baliemedewerkers mogen geen greintje schamperheid laten tonen - altijd in dienst van de klant, terwijl ze zelf koning blijven.
En clienten die enige agressie tonen, worden gewoon gekort op hun uitkering.
pi_42552322
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 18:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Ben ik helemaal met je eens. We moeten wat dat betreft terug naar af. Aan beide kanten.
Niks agressie. Ook geen verbale. Ook baliemedewerkers mogen geen greintje schamperheid laten tonen - altijd in dienst van de klant, terwijl ze zelf koning blijven.
En clienten die enige agressie tonen, worden gewoon gekort op hun uitkering.
nou verbale agressie in de zin dat je soms je stem verheft als iemand echt loopt te regelneuken, lijkt me vrij normaal, en daar zijn ze ook wel op getraind en soms zet dat wel degelijk zoden aan de dijk, ook zij maken fouten en ook zij zien dat soms in, juist door je aanhouden(d getetter).

ik heb het dus niet over iemand helemaal de tyfus schelden, daar bereik je niets mee, hoewel dat soms wel oplucht, maar goed, je wil je centen hebben, niet waar.

ik bv moest een handtekening zetten op het CWI kantoor, mocht het niet opsturen, want moest me legitimeren, op zich logisch, alleen ik belde vanuit het ziekenhuis, lag aan een infuus en door een bizarre samenloop van omstandigheden, echt uniek, zat ik dus, mits die handtekening, zonder geld.
mijn uitleg, hoe redelijk ook was tegen dovemans oren "maar kunt u dan niet toch even langskomen, zoveel moeite is dat toch niet,een uurtje van uw tijd? " Nee, ik lig in het ziekenhuis, kan niet komen, mag niet weg!!!!!!! "ja, sorry dan houdt het op, mevrouw, ik wil u best terwille zijn,maar dan moet u...."

ja en toen dus 2 maanden geen inkomen, want 2 maanden in het ziekenhuis, en de 1e dag eruit me naar het CWI gesleept "bent u beschikbaar voor werk? ".......

dus ik weet er alles van en dan heb ik het nog niet eens over hun twee keer zoek maken van mijn arbeidscontract en de strafkorting die ik kreeg voor het te laat inleveren ervan

maar hier leeft iedereen op het UWV/CWI nog, althans zover ik weet en zo niet, it wasn't me
pi_42552382
Ik kan er ook over meepraten milagro.

Kom je voor de 8e keer bij dezelfde vent. "Ik kan u niet helpen want uw dossier is zoek"

"Ik ben er toch"

"Daar hebben we niks aan, we moeten uw dossier hebben"

pi_42552739
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 18:48 schreef milagro het volgende:

[..]

gut gut .. komt ze weer met dat neerbuigende toontje .. met dat toontje moet je daar dus niet gaan werken want dan maak je gegarandeerd slachtoffers
maar lieve schat .. ben jij misschien intelligent genoeg om te begrijpen dat niet iedereen zo intelligent is als jij .. dat er mensen zijn die zich verbaal niet weten te redden omdat ze niet uit hun woorden kunnen komen ?
hou nou eens een keer op om jezelf als maatstaf te nemen, niet iedereen is zo goed als jij ..
en niet iedereen heeft het zo goed als jij .. een papa die je opvangt en misschien zelfs financieel helpt .. jij hebt nog nooit met je rug tegen de muur gestaan als je dat stuk vangnet ook nog hebt
pleased to meet you
pi_42552845
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 19:19 schreef moussie het volgende:
dat er mensen zijn die zich verbaal niet weten te redden omdat ze niet uit hun woorden kunnen komen ?
En dus is het okay dat dat soort mensen met een slagermes op zak even verhaal gaat halen en en passant 3 mensen op de ic doen belanden. Gelijk heb je. Volkomen begrijpelijk.
pi_42552889
quote:

[..]

gut gut .. komt ze weer met dat neerbuigende toontje .. met dat toontje moet je daar dus niet gaan werken want dan maak je gegarandeerd slachtoffers
maar lieve schat .. ben jij misschien intelligent genoeg om te begrijpen dat niet iedereen zo intelligent is als jij .. dat er mensen zijn die zich verbaal niet weten te redden omdat ze niet uit hun woorden kunnen komen ?
hou nou eens een keer op om jezelf als maatstaf te nemen, niet iedereen is zo goed als jij ..
en niet iedereen heeft het zo goed als jij .. een papa die je opvangt en misschien zelfs financieel helpt .. jij hebt nog nooit met je rug tegen de muur gestaan als je dat stuk vangnet ook nog hebt
Volgens mij zegt niemand dat alles koek en ei is bij de CWI's maar die zweem van rechtvaardiging van sommigen richting dit soort geweld is gewoon enorm storend.
pi_42552971
quote:

[..]

en dan klaag jij over toontjes
je weet niets van mij verder dus trek ook hier niet voorbarig je conclusies, geitenwollensok

en verbaal niet onderlegd zijn als verzachtende omstandigheid, het moet niet gekker worden
pi_42553005
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 19:24 schreef SCH het volgende:
die zweem van rechtvaardiging van sommigen richting dit soort geweld is gewoon enorm storend.
Zeg dat.
Het is hoe-dan-ook niét de schuld van die wannabe-slager.
Dat je het weet.
pi_42553015
quote:

[..]

Volgens mij zegt niemand dat alles koek en ei is bij de CWI's maar die zweem van rechtvaardiging van sommigen richting dit soort geweld is gewoon enorm storend.
exact!

en dan denken dat je bij het UWV tegen een muur lult, zeg
pi_42553079
quote:

[..]

hmz .. ik zat alleen maar te reageren op die randdebiel ergens in het begin en zat dus een paar voorbeelden aan te dragen hoe het zo kan komen dat iemand zo doordraait ..
en zo te zien zijn de verdwenen formulieren eerder regel dan uitzondering als ik de diverse commentaren zo lees .. nou dat is dan toch vragen om narigheid, het gaat hier niet om het wisselgeld bij de pomp of een of ander ander wissewasje, het gaat om je bestaan, het feit dat je je hele hebben en houden kwijt kan raken door hun stomme fouten
pleased to meet you
pi_42553139
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 19:27 schreef milagro het volgende:
en dan denken dat je bij het UWV tegen een muur lult, zeg
Verschrikkelijk.
Ik heb ook meermalen het gevoel dat de spreekwoordelijke kachel met me aangemaakt wordt.
Dit soort mensen bestaan toch niet echt? Da's toch alleen maar voor het forum?
Zeg het! ZEG HET!!
pi_42553176
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 19:29 schreef moussie het volgende:
en zo te zien zijn de verdwenen formulieren eerder regel dan uitzondering als ik de diverse commentaren zo lees .. nou dat is dan toch vragen om narigheid,
Mes in je nek, heel begrijpelijk.
pi_42553207
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 19:29 schreef moussie het volgende:

[..]

hmz .. ik zat alleen maar te reageren op die randdebiel ergens in het begin en zat dus een paar voorbeelden aan te dragen hoe het zo kan komen dat iemand zo doordraait ..
en zo te zien zijn de verdwenen formulieren eerder regel dan uitzondering als ik de diverse commentaren zo lees .. nou dat is dan toch vragen om narigheid, het gaat hier niet om het wisselgeld bij de pomp of een of ander ander wissewasje, het gaat om je bestaan, het feit dat je je hele hebben en houden kwijt kan raken door hun stomme fouten
Kan allemaal zijn maar je kan deze discussie alleen maar aangaan door boven alles te stellen dat geweld in alle gevallen verkeerd is.
pi_42553408
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 19:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Kan allemaal zijn maar je kan deze discussie alleen maar aangaan door boven alles te stellen dat geweld in alle gevallen verkeerd is.
zeg ik ergens dat ik het goedkeur .. dacht het niet ..
ik zei alleen maar dat het oorzaken heeft/kan hebben die genuanceerder kunnen liggen dan het simpelweg afdoen als "randdebiel" ..
pleased to meet you
pi_42553505
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 19:31 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Mes in je nek, heel begrijpelijk.
ben je nou zo dom of doe je alleen maar alsof ?

er lopen mensen rond op deze planeet die psychisch niet helemaal in orde zijn, niet zo sterk in hun schoenen staann .. als je die in het nauw drijft omdat je als organisatie je papierhandel niet op orde hebt dan is dat vragen om narigheid !!
pleased to meet you
pi_42553745
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 19:42 schreef moussie het volgende:
als je die in het nauw drijft omdat je als organisatie je papierhandel niet op orde hebt dan is dat vragen om narigheid !!
Hele. Diepe. Zucht.
pi_42553903
quote:
Ik geef je gelijk hoor.

Jij begrijpt het toch allemaal zo goed?
De soos heeft het toch allemaal zelf uitgelokt?
En dan moeten ze nu maar op de blaren zitten?
Want ze hebben die jongen zijn leven toch verwoest?
Zijn telefoon afgesloten?
De electra afgesloten?
Net nu zijn vrouw weeën krijgt van hun aanstaande kind?
En dat die Nazi's van de soos daar geen boodschap aan hadden?
En dat die arme jongen toen door het lint ging. Volkomen terecht.

Dat is jouw verhaaltje toch?
quote:
er lopen mensen rond op deze planeet die psychisch niet helemaal in orde zijn, niet zo sterk in hun schoenen staan ..
Ja, en? Wat is daar het belangwekkende van? Die mogen dus allemaal als ze iets niet bevalt de tegenstander met een mes te lijf? 'Omdat ze het verbaal niet af kunnen'.
quote:
als die je in het nauw drijft omdat je als organisatie je papierhandel niet op orde hebt dan is dat vragen om narigh eid !!
Inderdaad, 3 man op de ic en allemaal de schuld van de soos zelf.
Eigen schuld dikke bult, hadden ze maar niet bij de soos moeten gaan werken.
Gore Nazi's.
pi_42553919
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 19:52 schreef thaleia het volgende:

[..]

Hele. Diepe. Zucht.
ja en dan nog een mes in je rug, hè, probeer dan maar eens te zuchten!
pi_42558195
Gelukkig zijn er dus ook nog genoeg makke schaapjes als ik het zo lees op het forum. Heerlijk, kunnen we mooi voor minimum in allerlei kutbaantjes schoppen (letterlijk), jullie komen toch niet voor jezelf op en zweren geweld af.

'Nee mevrouw, sorry, dat kan niet'. 'Nou dan ga ik mooi thuis zitten janken hoor'
pi_42560120
Ik weet nog steeds niet of die jongen naar eer en geweten heeft gehandeld of niet! Dat doet er op dit moment ook niet toe!

Mij is het een raadsel hoe het kan dat er een kantoorklerk in zijn melis werd gestoken? Die horen achter kogelvrij glas, de tijd van het pappen en nathouden is voorbij!

[ Bericht 2% gewijzigd door JohnDope op 10-10-2006 22:47:22 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_42560568
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 22:32 schreef JohnDope het volgende:
Ik weet nog steeds niet of die jongen naar eer en geweten heeft gehandeld op niet! Dat doet er op dit moment niet ook niet toe!

Mij is het een raadsel hoe het kan dat er een kantoorklerk in zijn melis werd gestoken? Die horen achter kogelvrij glas, de tijd van het pappen en natten is voorbij!
Nou, daar zullen we ook wel langzaam naar afglijden, word het allemaal nog onpersoonlijker. Gelukkig kun je op de zwarte markt vrij makkelijk van die grappige raketwerpertjes kopen, zo makkelijk komen ze er niet vanaf.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_42560702
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 22:43 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nou, daar zullen we ook wel langzaam naar afglijden, word het allemaal nog onpersoonlijker. Gelukkig kun je op de zwarte markt vrij makkelijk van die grappige raketwerpertjes kopen, zo makkelijk komen ze er niet vanaf.
Hoeveel kosten die dingen dan?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:02:38 #296
46117 style
Voorheen Blueheeler
pi_42561407
De beveiligingsmedewerker werkt helemaal niet voor die sociale dienst. Hij werkt voor een beveiligingsbedrijf en werd door zijn baas op dit "project" gezonden.
Hij werd als eerste gestoken, in zijn nek en ligt nu in het ziekenhuis in Utrecht. Hoe hij het er lichaamelijk van af gaat brengen is nog de vraag, maar geestelijk is hij in ieder geval flink beschadigd.
Er is geen reden te bedenken waarom deze man hier om zou hebben gevraagd.

Denk aub eens een keer na voordat je dingen typt en dingen gaat verzinnen!

De mensen schuldig zijn aan de puinhopen bij sociale diensten en uwv zitten die in Den Haag, laat ze die pakken ipv onschuldige mensen als ze het lef hebben.
You can't scare me, I live with an Australian Cattledog!
pi_42562460
Kortom; die mafketel heeft gewoon het begrip 'steekhoudende argumenten' een beetje ongelukkig geïnterpreteerd...
pi_42564908
quote:

[..]

er lopen mensen rond op deze planeet die psychisch niet helemaal in orde zijn, niet zo sterk in hun schoenen staann ..
Ja, en waarom worden die niet eerder opgemerkt/aangesproken/gemeld? Laat iedereen ze maar gewoon lopen of valt het niet (meer) op?
quote:
als je die in het nauw drijft omdat je als organisatie je papierhandel niet op orde hebt dan is dat vragen om narigheid !!
Als je daardoor in het nauw gedreven voelt en zo reageert als in dit nieuwsbericht had je allang hulp moeten krijgen/zoeken ja. Kan toch niet zo zijn dat het normaal is dat sommige (of juist zoveel) mensen geestelijk op dat randje leven.
Doen ze dat wel dan zou ik nog steeds willen weten waarom.
ja maar...iedereen is al uniek...dat is toch niet bijzonder?
tegen individualisatie en massificatie
...mits gezond verstand aanwezig ;)
pi_42565236
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 18:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Precies, een 21-jarige jonge man kan gewoon overal gaan werken. Bijvoorbeeld in de plantsoenendienst, achter de vuilniswagen, vakkenvullen, folders bezorgen als dagtaak, gewoon in een fabriek en noem maar op. Wie per se wil werken kan gaan werken. Alleen misschien niet direct in een functie waar je voor geleerd hebt. Maar solliciteren vanuit een werksituatie komt altijd beter over dan wanneer je bij de soos loopt.
Yeah right.

Het leuke van dit land is dat veel mensen dat ook graag willen als ze lang aan de uitkering zitten, of dat juist willen vermijden, maar dat ze simpelweg niet worden aangenomen of niet in aanmerking komen voor zo'n kutbaan omdat ze te hoog zijn opgeleid. En dan denken die werkgevers ook van; 'die zal wel weer snel weg zijn, dus laten we maar een goedkope Pool of een LBO'er in dienst nemen, dan weten we zeker dat ze wel effe blijven hangen'. Zo makkelijk is het dus niet. Tenminste, tegenwoordig niet meer.
pi_42566980
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 19:57 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Ik geef je gelijk hoor.

Jij begrijpt het toch allemaal zo goed?
De soos heeft het toch allemaal zelf uitgelokt?
En dan moeten ze nu maar op de blaren zitten?
Want ze hebben die jongen zijn leven toch verwoest?
Zijn telefoon afgesloten?
De electra afgesloten?
Net nu zijn vrouw weeën krijgt van hun aanstaande kind?
En dat die Nazi's van de soos daar geen boodschap aan hadden?
En dat die arme jongen toen door het lint ging. Volkomen terecht.

Dat is jouw verhaaltje toch?
ik zei dat het zo kan gebeuren, dat die man niet per definitie een randdebiel is maar iemand die door omstandigheden over de schreef is gegaan ..
en ja, er gebeuren fouten bij de sociale dienst, waarvan ik aanneem dat het niet met opzet gebeurt want die lui krijgen ook maar de een na de andere re-organistatie voor hun kiezen .. er wordt maar van alles beslist in den haag maar hoe de ambtenaar op de werkvloer het moet klaar spelen om dat (op tijd) rond te breien mag die zelf gaan uitzoeken .. en natuurlijk worden dan fouten gemaakt, alle begrip voor, maar als je daardoor maanden zonder geld zit, boven je rekeningen aanmanings- en deurwaarderskosten krijgt .. je valt in een gat waar je nooit meer uitkomt ..
en tja, dan moet je op het verkeerde moment zo'n ongetrainde uitzendmuts aan de telefoon krijgen die .. hoe heet die uitdrukking ook weer .. op alle verkeerde knopjes drukt zodat je totaal gaat flippen
(kan je nagaan, ze hebben zelfs speciale uitdrukkingen voor deze gemoedstoestand en hoe je die kan opwekken)
quote:
Ja, en? Wat is daar het belangwekkende van? Die mogen dus allemaal als ze iets niet bevalt de tegenstander met een mes te lijf? 'Omdat ze het verbaal niet af kunnen'.
uhm, zei ik ergens dat die het mocht .. of probeer je mij hier woorden in de mond te leggen om me toch vooral als gek te kunnen afschilderen ?
bij de sociale dienst krijg je alle mogelijke mensen over de vloer, van analfabeet en psychisch niet helemaal in orde tot hoogopgeleid .. je hoeft geen einstein te zijn om te kunnen bedenken dat je die niet allemaal op de zelfde manier kunt aanspreken
quote:
Inderdaad, 3 man op de ic en allemaal de schuld van de soos zelf.
Eigen schuld dikke bult, hadden ze maar niet bij de soos moeten gaan werken.
Gore Nazi's.
ik zeg nergens dat het hun eigen schuld is, ik geef voorbeelden van dingen die op de soos gebeuren, that's all
ik weet niet of dat hier het geval is of niet, dat weet nog steeds niemand, wat ik wel weet is dat agressie tegen medewerkers daar toeneemt de laatste jaren, het lijkt een stijgende trend ..
tja, en ik ben dan zo'n domme geitenwollensok die problemen wil oplossen door de oorzaken aan te pakken .. zoals bvb zorgen dat je de papierhandel op orde hebt, een item minder dat tot agressie kan leiden .. maar ik zal wel te simpel zijn, zulke simpele dingen doen we niet aan, met harde hand aanpakken dit soort gasten, dat zal een volgende keer voorkomen, dan bedenken ze zich vast 2 keer voor ze gek worden
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 23:02 schreef style het volgende:
De beveiligingsmedewerker werkt helemaal niet voor die sociale dienst. Hij werkt voor een beveiligingsbedrijf en werd door zijn baas op dit "project" gezonden.
Hij werd als eerste gestoken, in zijn nek en ligt nu in het ziekenhuis in Utrecht. Hoe hij het er lichaamelijk van af gaat brengen is nog de vraag, maar geestelijk is hij in ieder geval flink beschadigd.
Er is geen reden te bedenken waarom deze man hier om zou hebben gevraagd.

Denk aub eens een keer na voordat je dingen typt en dingen gaat verzinnen!
ik begrijp dat je de man, de familie kent, ik wens ze sterkte, alle medewerkers daar trouwens ..

dat had ik al gezegd btw, in mijn eerste post in dit topic .. vreemd genoeg een van de weinigen die dat wel heeft gezegd ..
is het soms dat men voor de slachtoffers weinig medeleven voelt ? het wordt iig maar bitter weinig geuit .. alles wat men wil is veroordelen ?

aangaande het punt dat hij eigenlijk voor een ander bedrijf werkt .. hoe moet je dat weten als klant zijnde ?
ik zou nog niet eens weten dat die dames aan de telefoon via uitzendbureau's geleverd worden als ik me niet erover beklaagd had bij mijn consulente .. en fyi, ik heb haar toen erop attent gemaakt dat ze dit beter kan aankaarten bij een werkbespreking, dat de onbeschoftheid van het uitzendpersoneel aan de telefoon tot gevaarlijke situaties zou kunnen lijden
quote:
De mensen schuldig zijn aan de puinhopen bij sociale diensten en uwv zitten die in Den Haag, laat ze die pakken ipv onschuldige mensen als ze het lef hebben.
nah, de bedenkers van al die ongein zitten hoog en droog in hun beschermde omgeving ..
die bezuinigen op alle mogelijke hulpverlenende instellingen, dagopvang voor probleemjongeren, geestelijk gehandicapten, dat soort dingen .. dus veel van dat volk staat vandaag of morgen zonder hulpverlener bij de soos op de stoep en die mogen het gaan uitzoeken, terwijl ze daar dus niet op zijn toegerust en er ook geen tijd voor hebben, zoveel individueele aandacht per klant
wat mij betreft is het ronduit schandalig wat voor werkdruk er vanaf alle kanten op die dienst gelegd wordt de laatste jaren ..

[ Bericht 0% gewijzigd door moussie op 11-10-2006 03:15:24 ]
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')