De realiteit is dat die eikel gepoogd heeft om mensen van het leven te beroven met een slagersmes omdat hij zijn zin niet kreeg. Wat daar voor een armedaderfictielulverhalen allemaal om verzonnen worden zal mij een worst zijn. Er is geen enkel excuus voor zijn daad aan te voeren.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 17:17 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Voor een realist ben je niet erg realistisch![]()
Nee, praten met jou is een picknick.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 17:17 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Voor een realist ben je niet erg realistisch![]()
Ik vind het niet zo relevant hoe en of die gast gestrafd wordt, dat zal echt wel gebeuren. Ik kijk meer naar de trends in de samenleving en zie dat we met z'n allen in mijn ogen compleet de verkeerde kant op gaan en totaal geen oog hebben voor mensen die buiten de boot vallen. Voor mij is het incident op zich dus ook niet zo relevant maar meer waarom mensen uberhaupt verbaasd zijn dat dit soort dingen gebeuren en de hypocrysie waarmee het veroordeeld wordt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 17:58 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
De realiteit is dat die eikel gepoogd heeft om mensen van het leven te beroven met een slagersmes omdat hij zijn zin niet kreeg. Wat daar voor een armedaderfictielulverhalen allemaal om verzonnen worden zal mij een worst zijn. Er is geen enkel excuus voor zijn daad aan te voeren.
quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee, praten met jou is een picknick.![]()
Pardon? Wat moet de jeugd nou weer bij de Soos. Juist voor jongeren is er veel werk, ik kan het me voorstellen dat je als 50+er geen baan meer krijgt, maar als jij als jongere een opleiding hebt, kom je heus wel aan een baan. En natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar jonge mensen zijn heel erg in trek bij werkgevers.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 17:11 schreef moussie het volgende:
[..]
idd, dat soort dingen gebeuren .. mensen hé ..
maar even serieus .. de jeugd wordt het nu al heel moeilijk gemaakt om uberhaupt een uitkering te krijgen, bij het maken van al die leuke plannen heeft niemand bedacht dat niet iedere jongere weer bij moeder thuis onder de rokken kan kruipen dus dat die gewoon in de kou komt te staan ?
en kom nu niet met het verhaal dat er genoeg werk is voor jongeren want dat is er niet, iig niet overal
Precies, een 21-jarige jonge man kan gewoon overal gaan werken. Bijvoorbeeld in de plantsoenendienst, achter de vuilniswagen, vakkenvullen, folders bezorgen als dagtaak, gewoon in een fabriek en noem maar op. Wie per se wil werken kan gaan werken. Alleen misschien niet direct in een functie waar je voor geleerd hebt. Maar solliciteren vanuit een werksituatie komt altijd beter over dan wanneer je bij de soos loopt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:10 schreef Geeranne het volgende:
[..]
Pardon? Wat moet de jeugd nou weer bij de Soos. Juist voor jongeren is er veel werk, ik kan het me voorstellen dat je als 50+er geen baan meer krijgt, maar als jij als jongere een opleiding hebt, kom je heus wel aan een baan. En natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar jonge mensen zijn heel erg in trek bij werkgevers.
De verwachtingen worden te hoog, ze willen in een keer een goede baan en klaar zijn. Niet eerst wat leren en werken en zich langzaam opwerken. Dat duurt te lang het moet nu en snel. Dat is het probleem, krijg je niet wat je wil wordt je boos. Zeker als je mensen uit een status cultuur hebt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 17:35 schreef moussie het volgende:
[..]
ik kom niet met nieuwe scenarios , ik stel een bloedserieuze vraag ..
als je het nieuws de laatste tijd een beetje hebt gevolgd zal je opgemerkt hebben dat steeds meer jeugd op zo'n gewelddadige manier over de schreef gaat en dat is best wel iets om je zorgen over te maken imho ..
vandaar dat ik ook zo zit te hameren over diverse oorzaken .. zo te zien zijn wij een situatie aan het creeeren waarin zoiets steeds vaker gebeurd ?
en bikkelhard willen straffen, zo begrijpelijk als het ook is als eerste reactie, en niet naar de oorzaken kijken is stom .. dan kan je wachten op het volgende slachtoffer
wat dat aangaat hoef je alleen maar te kijken naar hoe dat is gegaan op de amerikaanse scholen, zo te zien heeft meer en nog meer beveiliging niet geholpen, in tegendeel
Da's ook weer heel simpel gesteld. 1. Je kent de situatie van deze persoon niet (we weten sowieso niet of het een client was of wat dan ook) 2. ook jongeren kunnen best een tijdje werkloos zijn omdat ze net even tussen wal en schip vallen. Die trek van werkgevers valt wel mee hoor, zeker in het geval je een achternaam hebt met een y of u met trema als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:10 schreef Geeranne het volgende:
[..]
Pardon? Wat moet de jeugd nou weer bij de Soos. Juist voor jongeren is er veel werk, ik kan het me voorstellen dat je als 50+er geen baan meer krijgt, maar als jij als jongere een opleiding hebt, kom je heus wel aan een baan. En natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar jonge mensen zijn heel erg in trek bij werkgevers.
IK OOK! We zijn in feite familie van elkaar milagro.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:43 schreef milagro het volgende:
ik heb ook een y en u in mijn achternaam!!!!!!!!!!!!!!
dus daar ligt het aan, ik ga mijn mes pakken!
Milagro Yuanti ofzo?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:43 schreef milagro het volgende:
ik heb ook een y en u in mijn achternaam!!!!!!!!!!!!!!
dus daar ligt het aan, ik ga mijn mes pakken!
ja duh, maar dat doet niet af aan die voorbarig aangedragen idiote verzachtende omstandigheden, die zijn er niet, flippen kun je ook verbaal en dan weten we nog niet eens waarom die knul flipte. het heeft ms wel niets met datgene te maken wat menigeen denkt, kan ook een chronisch kort lontje zijn, wie weet.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Milagro Yuanti ofzo?
Maar je weet wel waar ik op doel lieverd![]()
Ben ik helemaal met je eens. We moeten wat dat betreft terug naar af. Aan beide kanten.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:48 schreef milagro het volgende:
[..]
ja duh, maar dat doet niet af aan die voorbarig aangedragen idiote verzachtende omstandigheden, die zijn er niet, flippen kun je ook verbaal en dan weten we nog niet eens waarom die knul flipte. het heeft ms wel niets met datgene te maken wat menigeen denkt, kan ook een chronisch kort lontje zijn, wie weet.
er is altijd wel iets "begrijpelijks" te ontdekken in iemands enge handelen, als je maar lang genoeg zoekt of gretig genoeg.
nou verbale agressie in de zin dat je soms je stem verheft als iemand echt loopt te regelneuken, lijkt me vrij normaal, en daar zijn ze ook wel op getraind en soms zet dat wel degelijk zoden aan de dijk, ook zij maken fouten en ook zij zien dat soms in, juist door je aanhouden(d getetter).quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Ben ik helemaal met je eens. We moeten wat dat betreft terug naar af. Aan beide kanten.
Niks agressie. Ook geen verbale. Ook baliemedewerkers mogen geen greintje schamperheid laten tonen - altijd in dienst van de klant, terwijl ze zelf koning blijven.
En clienten die enige agressie tonen, worden gewoon gekort op hun uitkering.
gut gut .. komt ze weer met dat neerbuigende toontje .. met dat toontje moet je daar dus niet gaan werken want dan maak je gegarandeerd slachtoffersquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:48 schreef milagro het volgende:
[..]
ja duh, maar dat doet niet af aan die voorbarig aangedragen idiote verzachtende omstandigheden, die zijn er niet, flippen kun je ook verbaal en dan weten we nog niet eens waarom die knul flipte. het heeft ms wel niets met datgene te maken wat menigeen denkt, kan ook een chronisch kort lontje zijn, wie weet.
er is altijd wel iets "begrijpelijks" te ontdekken in iemands enge handelen, als je maar lang genoeg zoekt of gretig genoeg.
En dus is het okay dat dat soort mensen met een slagermes op zak even verhaal gaat halen en en passant 3 mensen op de ic doen belanden. Gelijk heb je. Volkomen begrijpelijk.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 19:19 schreef moussie het volgende:
dat er mensen zijn die zich verbaal niet weten te redden omdat ze niet uit hun woorden kunnen komen ?
Volgens mij zegt niemand dat alles koek en ei is bij de CWI's maar die zweem van rechtvaardiging van sommigen richting dit soort geweld is gewoon enorm storend.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 19:19 schreef moussie het volgende:
[..]
gut gut .. komt ze weer met dat neerbuigende toontje .. met dat toontje moet je daar dus niet gaan werken want dan maak je gegarandeerd slachtoffers
maar lieve schat .. ben jij misschien intelligent genoeg om te begrijpen dat niet iedereen zo intelligent is als jij .. dat er mensen zijn die zich verbaal niet weten te redden omdat ze niet uit hun woorden kunnen komen ?
hou nou eens een keer op om jezelf als maatstaf te nemen, niet iedereen is zo goed als jij ..
en niet iedereen heeft het zo goed als jij .. een papa die je opvangt en misschien zelfs financieel helpt .. jij hebt nog nooit met je rug tegen de muur gestaan als je dat stuk vangnet ook nog hebt
en dan klaag jij over toontjesquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 19:19 schreef moussie het volgende:
[..]
gut gut .. komt ze weer met dat neerbuigende toontje .. met dat toontje moet je daar dus niet gaan werken want dan maak je gegarandeerd slachtoffers
maar lieve schat .. ben jij misschien intelligent genoeg om te begrijpen dat niet iedereen zo intelligent is als jij .. dat er mensen zijn die zich verbaal niet weten te redden omdat ze niet uit hun woorden kunnen komen ?
hou nou eens een keer op om jezelf als maatstaf te nemen, niet iedereen is zo goed als jij ..
en niet iedereen heeft het zo goed als jij .. een papa die je opvangt en misschien zelfs financieel helpt .. jij hebt nog nooit met je rug tegen de muur gestaan als je dat stuk vangnet ook nog hebt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |