quote:Op zondag 8 oktober 2006 20:39 schreef men_in_red het volgende:AFRICAM
Informatie
De Africam is een live webcamstream gericht op Nkorho Pan. Nkorho Pan is een drinkplaats in het Sabi Sands Private Game Reserve in Zuid-Afrika. 24 uur per dag kun je beelden bekijken van de dieren die er komen voor water. Tot nu toe zijn er o.a. al bavianen, buffels, zebra\'s en herten gesignaleerd.
Dit is het park Sabi Sands (kaart); en op het onderste rode vlakje moet je klikken. Daar staat Nkorho aangegeven.
Enkele foto's:
Bavianenjong:
Baviaantje bij mama:
Gnoes:
Zebra:
Bambi
Koedoes:
Luipaard:
Een das/stinkdier?
En een buffel![]()
[afbeelding]
Je kunt deze plek ook terugvinden op Google Earth: 31°40\'5.33\"E, 24°43\'38.99\"S. Daar is een plas te zien, maar die lijkt te groot om Nkorho Pan te zijn.
Enkele Links
Website (Stream links in het menu (NKorho Stream))
Webcam
Hoogtepunten van de afgelopen dagen. (Webcam Shots)
Ik wil een screenshot maken maar het lukt niet![]()
Hardwareversnelling naar beneden zetten.
Start / Configuratiescherm / Beeldscherm / Instellingen / Geavanceerd / Tabblad: Probleem oplossen
Dan even op het 3de streepje zettentoepassen en veel plezier
Vorige topic's:
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Deze OP: Klik
quote:Op zondag 8 oktober 2006 23:34 schreef pussydeluxe het volgende:
Die Geert Wilders fake moet nog in de OP.
Als jij em hebt, ik ga iig wel die foto's wat verkleinen hoor....leuk en wel maar de OP moet ook niet al te groot worden.quote:
Hou nou eens opquote:Op zondag 8 oktober 2006 23:46 schreef venomsnake het volgende:
volgens mij hoorde ik er 1 in de verte..
quote:Op zondag 8 oktober 2006 23:50 schreef venomsnake het volgende:
raar geluid was dat..
zou het een olifant geweest zijn?
Krekel?quote:Op zondag 8 oktober 2006 23:52 schreef Bluurgh het volgende:
rustgevende geluidjes wel, zo met die vogels(of wat voor beesten het ook zijn..)
Start / Configuratiescherm / Beeldscherm / Instellingen / Geavanceerd / Tabblad: Probleem oplossenquote:Ik wil een screenshot maken maar het lukt niet![]()
Hardwareversnelling naar beneden zetten.
Hier fraps even downloaden, dat progje draaien en je kan met F10 screenhots maken..quote:Op zondag 8 oktober 2006 23:57 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Start / Configuratiescherm / Beeldscherm / Instellingen / Geavanceerd / Tabblad: Probleem oplossen
Dan even op het 3de streepje zetten toepassen enveel geen plezier
Niks is verandert
Balen, dan hoor je de olifanten ook niet aankomen.quote:Op zondag 8 oktober 2006 23:59 schreef Queen_Bee het volgende:
Geluid is weer weg
...is nu wel weer terug. Kan er geen hoogte van krijgen...quote:Op maandag 9 oktober 2006 00:00 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Balen, dan hoor je de olifanten ook niet aankomen.![]()
lollifantenquote:
Oinki'squote:
quote:
quote:
quote:
Je hebt geen olifant gemist.quote:Op maandag 9 oktober 2006 00:22 schreef Queen_Bee het volgende:
Flikkerde er weer uit.
Dan loop ik te dromenquote:Op maandag 9 oktober 2006 00:43 schreef Queen_Bee het volgende:
Er zijn helemaal geen beesten
Ik ook..quote:Op maandag 9 oktober 2006 00:47 schreef Queen_Bee het volgende:
Nou, ik ga
Er zijn geen olifanten geweest
Aan z'n manier van lopen iets van een luipaard. Was vrij snel weer wegquote:Op maandag 9 oktober 2006 02:47 schreef MissHobje het volgende:
Heej Frumzel.. die zag ik ook maar was te laat..
WTf is het![]()
Geen dank, morgen haat je me als je met bloeddoorlopen ogen uren hebt zitten staren maar je geen dier gezien hebt.quote:Op maandag 9 oktober 2006 02:10 schreef Janetje het volgende:
Tof ding.
Klopt.quote:Op maandag 9 oktober 2006 02:53 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Geen dank, morgen haat je me als je met bloeddoorlopen ogen uren hebt zitten staren maar je geen dier gezien hebt.
quote:Op maandag 9 oktober 2006 02:53 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Geen dank, morgen haat je me als je met bloeddoorlopen ogen uren hebt zitten staren maar je geen dier gezien hebt.
Dan moet je nog maar eens goed opletten met die olifanten want ze maakten hier een klere herrie van jewelstequote:Op maandag 9 oktober 2006 03:13 schreef dvr het volgende:
Die had ik net ook, die keihard fluitende vogel - schrok me suf, ik wist niet dat het geluid aanstond!
Wel een fantastische cam zeg.
Olifanten hoor je trouwens niet aankomen, want ze hebben dikke kussens onder hun poten. Een echte afrikaganger wist me vandaag nog te vertellen dat je daarom in olifantrijke gebieden altijd even moet rondkijken voordat je je hutje uitwandelt, want als je plotseling voor ze opduikt kunnen ze nogal bot reageren en je na een korte achtervolging fijnstampen.
Ik kijk er naar uitquote:Op maandag 9 oktober 2006 03:26 schreef MissHobje het volgende:
Dan moet je nog maar eens goed opletten met die olifanten want ze maakten hier een klere herrie van jewelste
Bij mij ook. Krijg 'm ook niet aan de praat in de WM-spelerquote:Op maandag 9 oktober 2006 09:18 schreef Jumparound het volgende:
Cam is stuk bij mij... 20 sec. verbinding, en dan niks meer... alleen een stilstaand beeld
quote:Op maandag 9 oktober 2006 09:18 schreef Jumparound het volgende:
Cam is stuk bij mij... 20 sec. verbinding, en dan niks meer... alleen een stilstaand beeld
Jep, las ik net ook, staat dat forum al in de OP trouwens?quote:Op maandag 9 oktober 2006 10:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
www.africam.com is nauwelijks bereikbaar. Er is een internationaal forum over de stream (!) en daar klagen ze er ook al over dat het stuk is.
Ligt niet aan ons dus!
Geef maar toe, we zijn verslaafdquote:Op maandag 9 oktober 2006 10:42 schreef venomsnake het volgende:
hopen dat ze dat ding zo snel mogelijk fixen, vind het toch wel errug leuk dat beestjes kijken...![]()
![]()
Ik moet bekennen dat de stream gister (toen ik dit topic ontdekte) de hele dag non-stop heeft aangestaan!quote:
Ik heb het idee naar een loop te kijken..komt steeds na een tijd een vogeltje die het water in duikt en dan gaat de stream opnieuw ladenquote:Op maandag 9 oktober 2006 10:52 schreef Backhander het volgende:
de stream zuigt. hij houd er steed mee op
Zie boven je, stoek, storingquote:Op maandag 9 oktober 2006 10:52 schreef Backhander het volgende:
de stream zuigt. hij houd er steed mee op
Het lijkt er wel op ja al is het moeilijk te zien. Beeld is wel iets verschoven en ik zag net een vogeltje vliegenquote:
nee, alleen de olifanten maar.quote:
volgens mij wel.. 'quote:Op maandag 9 oktober 2006 11:18 schreef Backhander het volgende:
wat hoor je steeds? een kikker?
er waren gister echt olifanten. als ik een kwartiertje later naar bed was gegaan kon ik ze ok nog zienquote:
Dit openen in media playerquote:Op maandag 9 oktober 2006 11:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hoe krijg ik dat ding nou in m'n mediaspeler? Als ik het linkje van gister doe, krijg ik een melding "no entries found in the playlist".
ze gewoon die link in favorieten.quote:Op maandag 9 oktober 2006 11:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hoe krijg ik dat ding nou in m'n mediaspeler? Als ik het linkje van gister doe, krijg ik een melding "no entries found in the playlist".
Ik las toch zeker net het topic en las niks over lifantenquote:Op maandag 9 oktober 2006 11:21 schreef Backhander het volgende:
[..]
er waren gister echt olifanten. als ik een kwartiertje later naar bed was gegaan kon ik ze ok nog zien
Bijna lunchpauze hequote:Op maandag 9 oktober 2006 11:23 schreef Backhander het volgende:
tis wel rustig in afrika zeg.
Africam #7quote:Op maandag 9 oktober 2006 11:22 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ik las toch zeker net het topic en las niks over lifanten
Ja, dat waren geen nieuwe fotosquote:
quote:Op maandag 9 oktober 2006 11:25 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ja, dat waren geen nieuwe fotosop mijn cam was toen iig niks te zien
![]()
Niemand?quote:Op maandag 9 oktober 2006 11:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja "Elephant was here"quote:Op maandag 9 oktober 2006 11:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Niemand?
Het lijkt trouwens alsof er achter de plas in het zand iets geschreven is ofzo
quote:
Probeer deze eens, link in je bowser plakken:quote:Op maandag 9 oktober 2006 11:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Niemand?
Het lijkt trouwens alsof er achter de plas in het zand iets geschreven is ofzo
Mijn dank is groot!quote:Op maandag 9 oktober 2006 11:43 schreef PeRi het volgende:
[..]
Probeer deze eens, link in je bowser plakken:
mms://live.wildlife.wavelit.net/nk1957
quote:Op maandag 9 oktober 2006 11:56 schreef purplerose het volgende:
Is er nog wat leuks bij de Fokpoel gesignaleerd?
een duifquote:Op maandag 9 oktober 2006 11:56 schreef purplerose het volgende:
Goeiemorgen allemaal
Ja ... nog niet zo lang geleden...een boom die een stap naar rechts deed.quote:Op maandag 9 oktober 2006 11:56 schreef purplerose het volgende:
Goeiemorgen allemaal
Jemig heb ik gewoon Steve Irwin gemist gek!quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:02 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ja ... nog niet zo lang geleden...een boom die een stap naar rechts deed.
Steve Irwin kwam voorbij. En er is weer 3 liter water verdampt.
Ja ok, maar dan is het niet meer echt 'in the wild' en nu welquote:Op maandag 9 oktober 2006 12:04 schreef Zwansen het volgende:
Ok, het is best leuk, maar toch weinig spectaculair? Dat ding staat immers toch in een reservaat o.i.d.? Nogal logisch dat je al die beesten ziet.
Kan ook wel een webcam ophangen in een dierentuin.
In een dierentuin lopen de Luipaarden, hertjes, hyena's, buffels, zebra's, leeuwen, gnoes, dassen, zwijnen enz niet op hetzelfde grasveld..quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:04 schreef Zwansen het volgende:
Kan ook wel een webcam ophangen in een dierentuin.
In Emmen met uitzondering van de roofdieren wel. En zijn er al leeuwen gezien dan?quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:07 schreef venomsnake het volgende:
[..]
In een dierentuin lopen de Luipaarden, hertjes, hyena's, buffels, zebra's, leeuwen, gnoes, dassen, zwijnen enz niet op hetzelfde grasveld..![]()
ja, met uitzondering van de roofdieren idd...quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:09 schreef Zwansen het volgende:
[..]
In Emmen met uitzondering van de roofdieren wel. En zijn er al leeuwen gezien dan?
Die Wilders..quote:
Wie?quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:09 schreef -CRASH- het volgende:
Is Clarence al voorbij gekomen....
Inderdaad, het is mega-saai nu.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:22 schreef Queen_Bee het volgende:
Kan iemand niet een lokroep doen ofzo
Dat wordt moeilijk iezen, niets of kikkersquote:Op maandag 9 oktober 2006 12:23 schreef pussydeluxe het volgende:
[..]
Inderdaad, het is mega-saai nu.
Misschien de kikkers wakker maken?![]()
quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:19 schreef purplerose het volgende:
Clarence the friendly lion uit erm, hoe heet die serie ookalweerOwja! Daktari (toch?)
Wij niet zoeken naar dieren maar naar de cameraquote:Op maandag 9 oktober 2006 12:44 schreef Zwansen het volgende:
Misschien een fok-meet daarheen?
Mensen die niet kunnen, kunnen dan alsnog hier meekijken.
Het Wildersbeestquote:
Dan kijk ik over een jaartje wel evenquote:Op maandag 9 oktober 2006 13:44 schreef Flyga het volgende:
ik fiets er heen moeten jullie zeggen of jullie me zien![]()
hee check je ook de africam nu?quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dan kijk ik over een jaartje wel even
Ja duh elke dagquote:
quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:53 schreef EvilThijn het volgende:
Tis bewolkt maar toch mooi barbecue weer![]()
Nu heb je veraden waar die beesten allemaal zijn.....quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:53 schreef EvilThijn het volgende:
Tis bewolkt maar toch mooi barbecue weer![]()
Scherpstellen mischienquote:Op maandag 9 oktober 2006 13:56 schreef Flyga het volgende:
huh wat doet de cam
Dankquote:Op maandag 9 oktober 2006 13:59 schreef Frumzel het volgende:
Er is een nieuwe OP, welke iedereen kan bewerken
Deze OP is hier te vinden.
quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:00 schreef SpeedyGJ het volgende:
Flyga: De cam maakt gebruik van besturingszooihet kan omhoog en naar beneden, links rechts, inzoomen (15X), scherpstellen
Het is niet helemaal duidelijk of dit automatisch gaat of dat dit met een controlpanel gebeurt.
Dat links boven is een pluisje
Jij wil zeggen dat die camera zelf denkt?quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:00 schreef SpeedyGJ het volgende:
Het is niet helemaal duidelijk of dit automatisch gaat of dat dit met een controlpanel gebeurt.
Zulke cams ga ik ook aanschaffenquote:
Dat zal me niks verbazen hoor, dat iig aantal mensen die zoveel uur achter dat ding gaan zitten. Ik bedoel: Rond draaien oke, maar elke keer precies weer naar het water toe richtenquote:Op maandag 9 oktober 2006 14:01 schreef Frumzel het volgende:
[..]
Jij wil zeggen dat die camera zelf denkt?
2 gazelles idd .... nee niet de fietsenquote:
Er zal vast wel een instelling ofzo opzitten wat de camera op een standaard stand zet. En wie weet wordt het wel van afstand bestuurd via een internetverbinding. Misschien zit de bestuurder van de camera wel in Nederland, wie weetquote:Op maandag 9 oktober 2006 14:03 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Zulke cams ga ik ook aanschaffen![]()
[..]
Dat zal me niks verbazen hoor, dat iig aantal mensen die zoveel uur achter dat ding gaan zitten. Ik bedoel: Rond draaien oke, maar elke keer precies weer naar het water toe richtendaarnaast precies bij de dieren, ik zie dat automatisch niet 1.2.3 gebeuren.....ik zou evenueel kunnen mailen maar mijn engels is nogal bagger dus dat zal al niet gaan
idd zo'n rondjequote:Op maandag 9 oktober 2006 14:06 schreef Jegorex het volgende:
Er loopt zo'n beest met een dartbord op zijn kont
180......quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:06 schreef Jegorex het volgende:
Er loopt zo'n beest met een dartbord op zijn kont
Nee die zit zeker weten niet in NL, zou best kunnen dat het door sofware wordt gedaan, maar dan vind ik het wel heel knap dat ie dan alles perfect in beeld kan brengen. Het wordt zowiezo door een controller gedaan, en zoals ik al zei: Er zullen vast wel meer mensen zijn die om de 2 uur afwisselen of zo.quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:05 schreef Frumzel het volgende:
[..]
Er zal vast wel een instelling ofzo opzitten wat de camera op een standaard stand zet. En wie weet wordt het wel van afstand bestuurd via een internetverbinding. Misschien zit de bestuurder van de camera wel in Nederland, wie weet
Lijken nog erg jonge gazelles te zijnquote:
elektrische tandenborstelquote:Op maandag 9 oktober 2006 14:20 schreef Frumzel het volgende:
Is het nou een tractor op het land die ik steeds hoor op de achtergrond of is het 1 of ander beest?
denk het niet.quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:52 schreef EvilThijn het volgende:
Als zo'n beest gaat rennen vraag ik me af of de camera dat bijhoudt![]()
Hij gaat weer wildplassers zoekenquote:
enorm verslavend en veel leuker dan de gewone BB.quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:59 schreef Janetje het volgende:
Big Brother Wildlife Edition..
Ja ik g a nuquote:Op maandag 9 oktober 2006 14:57 schreef pussydeluxe het volgende:
[..]
Ben ik net geweest. We zijn verslaafd.
Zullen Bambi 1 en 2 vandaag aangevallen worden?quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:00 schreef venomsnake het volgende:
[..]
enorm verslavend en veel leuker dan de gewone BB.![]()
Eigen schuld. Moet je maar niet de deur uit gaanquote:Op maandag 9 oktober 2006 15:03 schreef purplerose het volgende:
Snotverdomme!ga ik ff uurtje zwemmen mis ik de gazelles ende bambi's!
de bambi's warenn de gazellesquote:Op maandag 9 oktober 2006 15:03 schreef purplerose het volgende:
Snotverdomme!ga ik ff uurtje zwemmen mis ik de gazelles ende bambi's!
quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:05 schreef pussydeluxe het volgende:
[..]
Eigen schuld. Moet je maar niet de deur uit gaan.
Als ze een gestreepte pyama's aanhadden,quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:12 schreef Janetje het volgende:
[afbeelding]
Iemand enig idee trouwens wat dít vanacht voor dieren waren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |