| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 | Announced 1997 Status Discontinued Size Dimensions 147 x 56 x 19 mm Weight 179 g Display Type Alphanumeric Size 1 x 12 chars - Fixed icons Ringtones Type Monophonic Amount 8 Customization No Vibration No Memory Phonebook SIM only Call records 5 dialed, 0 received, 5 missed calls Card slot No Data GPRS No HSCSD No EDGE No 3G No WLAN No Bluetooth No Infrared port No USB no Features Messaging SMS Browser no Clock No Alarm No Games No Colors no Camera No Battery Standard, 600 mAh NiMH Stand-by 85 h Talk time 130 min |
Ja mijn broer had die in het blauw! Herken 'm meteenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:34 schreef SterkStaaltje het volgende:
Deze zullen een paar van jullie ook wel gehad hebben.
[afbeelding]
die was echt zwaar populairook was ie er in het blauw!
Zwaar populair, maar ging ook zwaar snel kapot . . .quote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:34 schreef SterkStaaltje het volgende:
[afbeelding]
Ze worden nog verkocht op ebay voor,.....schrik niet,........ ¤49quote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:36 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Zwaar populair, maar ging ook zwaar snel kapot . . .![]()
![]()
![]()
Yeah baby, had em in het blauwquote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:34 schreef SterkStaaltje het volgende:
[afbeelding]
Die had ik ook, maar dan in zwart...quote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:35 schreef Suuz_ het volgende:
mijn eerste gsm was een swing van kpn, ik was toen 14 geloof ik.
Ik weet nog wel dat toen in november het smsen gelanceerd werd en je heel de maand novenmber gratis sms berichten kon versturen! super gaaf was dat!
Dit is em trouwes:
[afbeelding]
Tjezus Kristus, wat een afzetterij !!quote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:40 schreef SterkStaaltje het volgende:
Ze worden nog verkocht op ebay voor,.....schrik niet,........ ¤49
http://cgi.ebay.nl/Ericss(...)QQrdZ1QQcmdZViewItem
Volgens mij was dat het ding wat niet lang deed met de accu. Een uurtje of twee maar . . .quote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:44 schreef Sjeen het volgende:
Mijn vriendje had een Nokia 2110
[afbeelding]
Ik had die ook in het blauwquote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:34 schreef SterkStaaltje het volgende:
[afbeelding]
mijn sagempjequote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:54 schreef Cassius het volgende:
[afbeelding]
Met 'programmeerbare' knoppen onder het displayIk had em i.c.m. dutchtone prepaid.
Mijn allereerste mobieltje toen ik in de 3e ofzo zat. Alleen daarom alquote:Op donderdag 5 oktober 2006 18:33 schreef Erwtensoep het volgende:
Swing 200
[afbeelding]
Ik heb t nog liggen hier. Waardeloos ding.
Idem voor mij.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:49 schreef pascalheister het volgende:
mn eerste nokia![]()
de 5110
[afbeelding]
Ja maar voor de rest was ie niet zo gebruiksvriendelijk. Ik pakte liever het mobieltje van mijn vader als het mocht (Nokia 5110).quote:Op donderdag 5 oktober 2006 18:35 schreef reese.com het volgende:
[..]
Mijn allereerste mobieltje toen ik in de 3e ofzo zat. Alleen daarom al![]()
Hield het verrekte lang uit in tegenstelling tot velen daarna.
Whehe de T10, de blauwe versie ervan was ook mijn eerste telefoon.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:34 schreef SterkStaaltje het volgende:
[afbeelding]
Dat is niet de T10s maar de 768, dit is de T10s:quote:Op donderdag 5 oktober 2006 19:04 schreef Lippie85 het volgende:
[..]
Whehe de T10, de blauwe versie ervan was ook mijn eerste telefoon.
En iedereen maar denken dat het een speelgoedgeval van Bart Shit was![]()
Had er ook nog een toetsenbord bij dat je eronder kon klikken en nooit gebruikte![]()
Ja maar die kwam een heel stuk laterquote:Op donderdag 5 oktober 2006 19:20 schreef Lexiun het volgende:
Hoe kan ik deze niet voorbij hebben zien komen, volgens mij liep iedereen hier mee
[afbeelding]
Lijkt er toch best opquote:Op donderdag 5 oktober 2006 19:08 schreef nietteveranderen het volgende:
[..]
Dat is niet de T10s maar de 768, dit is de T10s:
[afbeelding]
Die had ik ookquote:Op donderdag 5 oktober 2006 18:30 schreef rudedeltadude het volgende:
Mijn eerste GSM:
De MN2 Plus!!!
[afbeelding]
Die heb ik overgeslagen.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 19:20 schreef Lexiun het volgende:
Hoe kan ik deze niet voorbij hebben zien komen, volgens mij liep iedereen hier mee
[afbeelding]
Hier ook. Hoewel ik niet met deze begon in de 90's, maar in 2002 ergens. Ik had hem nog tot 2004, inmiddels een iets modernere.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 18:33 schreef Erwtensoep het volgende:
Swing 200
[afbeelding]
die heb ik ook gehad idd.. maar dat was niet mn allereerste...quote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:35 schreef Suuz_ het volgende:
Ik weet nog wel dat toen in november het smsen gelanceerd werd en je heel de maand novenmber gratis sms berichten kon versturen! super gaaf was dat!
Dit is em trouwes:
[afbeelding]
quote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:27 schreef funkyskunkie het volgende:
[afbeelding]
Maar dan in het groen![]()
ik ben overigens de tel kwijt hoeveel telefoons ik in de tussentijd 'versleten heb'. Werkte net buiten de jaren 90 bij de BelCompany en toen ging het hardquote:Op donderdag 5 oktober 2006 22:26 schreef LWaS het volgende:
[..]
![]()
die had ik ook, volgens mij in 96 of 95..
teringduur bellen toen
Je bent gewoon jaloersquote:
ik ookquote:
hahah ik heb die Diga ook gehad!quote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:18 schreef SterkStaaltje het volgende:
De eerste mobieltjes kwamen in de jaren 90!
Ik kan me nog herinneren dat m'n vader van pieper overging op deze voor z'n werk:
[afbeelding]
Dat zal zo rond '94 geweest zijn, later toen ik in 1997 in de 2e (of 3e) zat kocht ik m'n eerste mobiel, de Philips Diga! Als Libertel (voor de jongelui, nu Vodafone) prepaid pakket! SMS-en kon nog niet en bellen was stinkend duur!
[afbeelding]
Later volgde er vele andere mobieltjes!Wij hebben het meegemaakt
mijn telefoon voor de nokia 5110 is verzopenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 20:12 schreef XpectorNL het volgende:
Eerste hier in huis:
Nokia 5110
[afbeelding]
Zo'n melkpak!quote:Op donderdag 5 oktober 2006 23:26 schreef Jerkmaine het volgende:
[..]
Dat moet wel Telfort Pak&Bel zijn!
quote:Op donderdag 5 oktober 2006 23:26 schreef Jerkmaine het volgende:
[..]
Dat moet wel Telfort Pak&Bel zijn!
quote:
kameleon frontje van de 6110quote:Op donderdag 5 oktober 2006 23:37 schreef Dr_Crouton het volgende:
Mobiel van de zaak, was mijn eerste mobieltje: Nokia 5110
[afbeelding]
Eerste eigen mobieltje die ik, nadat ik weg ging toch de mobiele gesprekken ging missen, gekocht heb: de Nokia 6110
[afbeelding]
Dit stijlicoon ging enkele trouwe jaren mee.
Die Ericsson GF768 had ik dus als eerste mobiel, nog net in de laatste maand van de jaren '90. In blauw natuurlijk.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:34 schreef SterkStaaltje het volgende:
[afbeelding]
waaronder ik, heb hem nu nog ergens in de kamer liggenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 19:20 schreef Lexiun het volgende:
[afbeelding]
een klasgenoot van me heeft ze beide gehad.... vond het echt vette telefoons!squote:Op donderdag 5 oktober 2006 19:55 schreef nietteveranderen het volgende:
j5:
[afbeelding]
j70:
[afbeelding]
ik had de blauwe :-)quote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:34 schreef SterkStaaltje het volgende:
[afbeelding]
Dat lompe ding was ook mijn eerstequote:
wel enorm gaaf om te zien hoe dat allemaal dramatisch veranderd is over een periode van slechts enkele jarenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 23:59 schreef Eric_Cantona het volgende:
M'n eerste was ongeveer net zo groot als z'n naamgenoot de auto, 'n MitsubishiKan er zo 1-2-3 geen pic van vinden.
M'n 2e was 'n Siemens C25:
[afbeelding]
Op dat moment zo ongeveer de kleinste gangbare gsm
Daarna de C35:
[afbeelding]
Echt 'n geweldig ding, omdat ik behoorlijk wat functies had voor 't eerstHelaas brak 't scherm en liep helemaal vol met inkt.
Met m'n 4e ben ik volgens mij 't nieuwe millenium in gegaan, de m35 in grijze uitvoering:
[afbeelding]
Daarna begon m'n Samsung-tijdperk, met de A300:
[afbeelding]
De e700:
[afbeelding]
Die helaas door één of andere koe volgegoten werd met bier
Sindsdien overgestapt op Nokia, de 6610i
[afbeelding]
En nu de N91:
[afbeelding]
Leuk die nostalgie
haha dat was ook mijn eerste, kut antennequote:Op donderdag 5 oktober 2006 18:33 schreef Erwtensoep het volgende:
Swing 200
[afbeelding]
die wat ook helemaal "je-van-het" met die biologische klokquote:
whaha idd die had ik ook met dutchtonequote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:54 schreef Cassius het volgende:
[afbeelding]
Met 'programmeerbare' knoppen onder het displayIk had em i.c.m. dutchtone prepaid.
Ja, dat was ook mijn eerstequote:
In 93quote:Op donderdag 5 oktober 2006 22:26 schreef LWaS het volgende:
[..]
![]()
die had ik ook, volgens mij in 96 of 95..
teringduur bellen toen
jaaaa die heb ik ook nog gehadquote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:35 schreef Suuz_ het volgende:
Dit is em trouwes:
[afbeelding]
Jaquote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:35 schreef Suuz_ het volgende:
Dit is em trouwes:
quote:
Dat was ook mijn eerste telefoontje maar dan in het lichtblauw ,volgens mij was ik 16 toen, weet het niet meer zo goedquote:
Ik ookquote:
die heb ik ook gehadquote:Op donderdag 5 oktober 2006 19:06 schreef __Saviour__ het volgende:
deze grote kast, eentje van bosch
[afbeelding]
8210 en van de beste telefoons ooit als je het mij braagt, ook jaren mee gelopenquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 01:21 schreef KingB het volgende:
[afbeelding]
Mn 8210, dat werd pas een veelgekochte telefoon, maar nooit meer zo gek op een foon geweest als op deze..![]()
Daarna waren we alweer in t jaar 2000 geloof ik...![]()
ik heb mijn 8210 te snel doorverkocht.. wel met 250 gulden winst trouwensquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 18:24 schreef lesley het volgende:
[..]
8210 en van de beste telefoons ooit als je het mij braagt, ook jaren mee gelopen
hahaha deze heb ik ook gehad, heeft alleen laaaang geleden de wasmachiene niet overleefd:(quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 18:31 schreef jovink het volgende:
[afbeelding]
ook gehad hij trilde zo lekker hard
met keihard dutchtone dr op
Hee die had ik ook, gratis bij Fortis of zo he? Mijn ma en ik hadden er iig allebei een. Daarha had ik een nokia 3310, ook gratis, bij een abo op dequote:
Mijn minstens 8 jaar oude Libertel-sim is begin dit jaar definitief buiten gebruik gesteld. Kreeg een Brief van Vodafone of ik hem nog in gebruik wilde nemen. Zo ja, dan zou dat vrij duur zijnquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 18:58 schreef borbit het volgende:
[..]
hahaha deze heb ik ook gehad, heeft alleen laaaang geleden de wasmachiene niet overleefd:(
ik gebruik trouwens nog steeds de dutchtone simkaart:P
daar kwamen fabrikanten ook pas later achter. die antenne is helemaal niet nodig!quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:29 schreef PKfotografie het volgende:
had alleen de antenne er af gehaald, (werd er toch niet echt slechter van)
Jaquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:55 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Jadie had ik ook
en volgens mij kon die alleen smsen in hoofdletters
Wat een koelkastquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 22:51 schreef PICHT het volgende:
Pocketline Kelvin.
[afbeelding]
Dat ding woog een halve kilo ofzo, absurd.
Die MN1 was mijn 1equote:Op vrijdag 6 oktober 2006 23:34 schreef mistermaniac het volgende:
Mijn eerste
[afbeelding]
Mitshubishi Trium Galaxy
Mijn tweede:
[afbeelding]
Maxon MN-1 !!Met Libertel!!
Mijn derde:
[afbeelding]
Siemens S35
Mijn vierde:
[afbeelding]
Sony-Ericsson T610
Mijn vijfde (ff een tussenstap)
[afbeelding]
Sony-Ericsson T105
Mijn zesde
[afbeelding]
Nokia 6610 (jaaa zonder de i, dus zonder camera)
Mijn huidige
[afbeelding]
De Sony-Ericsson W810i
quote:Op zondag 8 oktober 2006 15:45 schreef Vragenkloontje het volgende:
Ik had ook een mooie koelkast, een Philips Sagem... damn wat was dat ding groot en zwaar!
Ik had hem in het zwartquote:Op zondag 8 oktober 2006 17:20 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
[afbeelding]
was mn eerste, die werd alleen binnen een week al gejat
Dit was ook mijn eerste GSM!quote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:49 schreef pascalheister het volgende:
mn eerste nokia![]()
de 5110
[afbeelding]
Was ook mijn 1equote:Op donderdag 5 oktober 2006 22:27 schreef Smoved het volgende:
[afbeelding]
Fucking lomp ding, haha
Mitshubishi MTD-30
niet gewoon zelf kwijt geraakt? Dat ding was akelig klein voor zn tijd!quote:Op donderdag 5 oktober 2006 18:32 schreef vrolijke-frits het volgende:
[afbeelding]
Mijn eerste mobieltje, een Siemens C25. Is uiteindelijk gejat!![]()
Alleen de telefoon van nu kan mp3's, video's en weet ik veel wat nog meer allemaal afspelen. Heeft een kleurenscherm met 250.000 kleuren ofzo. Internetten, video''s/foto's maken met een kwaliteit die een digitale camera in de jaren 90 niet hadquote:Op zondag 8 oktober 2006 17:42 schreef admiraal_anaal het volgende:
Mijn allereerste mobiel was in 1996
Nokia 1610
[afbeelding]
GSM 900 (dus niks geen tri-band)
Geheugen: 199 namen en nummers in het geheugen van de telefoon en 100 op de SIM-kaart
Afmetingen: 160 x 58 x 28 mm
Gewicht : 250 gr (met de 600mAh batterij)
LCD-schermpje met ruimte voor 2 tekstregels (met backlight)
5 verschillende ringtones
Als je dacht dat je GSM's altijd al kon SMS'en..... MIS!! Met de 1610 kon je in eeste instantie alleen nog maar tekstberichten ontvangen. Met de latere modellen kon je ook SMS'jes versturen. Niemand had toen kunnen bedenken dat SMS zo groot zou worden alsdat het nu is!
'The Nokia 1610 Sets New Standard for Standby Time' kopte een persbericht van Nokia op 20 Februari 1996. En daarmee hebben de Finnen niets te veel gezegd. Met 7 uur spreektijd en 200 uur standby-tijd (met een 1200 MAh batterij) zou de 1610 ook nu nog mee kunnen met de huidige generatie telefoons. Je kan zeggen dat de 1610 voor Nokia de standaard heeft gezet, want de meeste telefoons van Nokia tegenwoordig zitten zo rond die tijden qua batterij.
NiCad batterij
Wel een beetje jammer om te zien dat er in bijna 10 jaar na de lancering van de 1610 er wat batterijvermogen dus nog niet zoveel veranderd is. Moet natuurlijk wel gezegd dat er in de 1610 geen Li-ion batterij zat maar een NiCad. Als ik het goed heb, moest je dan ook de batterij van de 1610 eerst helemaal leegbellen alvorens je 'm weer op kon laden. In dat opzicht is er natuurlijk heel erg veel veranderd.
In Maart 1997 heeft Nokia ook nog een versie uitgebracht met een batterij met zonnepanelen: de 1610 Plus. Om de - nu wel Li-ion - batterij op te laden kon je de telefoon gewoon omgekeerd op tafel leggen. Ik kan met niet herinneren dat deze telefoon ooit in Nederland te koop is geweest. Maar ik kan me vergissen.....??
Die had ik ookquote:
Die linker! Die had ik! Een Philips Diga! Dat klepje was wel stoer, alleen onhandig, en dus na een tijdje weg.quote:Op zondag 8 oktober 2006 20:49 schreef JDude het volgende:
[afbeelding]
Dit was mijn eerste GSM... alleen die lompe klep had ik er gelijk afgesloopt.
Hier ook en ik kan waarschijnlijk niet zonder. Ik gebruik hem wel niet vaak, maar altijd handig om bij te hebben.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:29 schreef Againzender het volgende:
Zelf heb ik pas sinds 2000 een GSM.
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:26 schreef hermandeperman het volgende:
1:
[afbeelding]
2:
[afbeelding]
3:
[afbeelding]
4:
[afbeelding]
5:
[afbeelding]
6:
[afbeelding]
7:
[afbeelding]
8:
[afbeelding]
9:
Een of andere vodafone mms-unit...
10:
[afbeelding]
11:
[afbeelding]
En iedere keer pas een nieuwe gekocht als 'ie kapot was
die heb ik ook gehad, was echt een megaunit...is wel wat ouder hoor, 97 ofzo denk ik. maar toen had ik m nog nietquote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:23 schreef frank07 het volgende:
ja mijn pa had een motorola met uitschuifbare antenne en klepje
zal ook begin jaren 90 geweest zijn.. nog bijna niemand had er eentje iig.
jij weet je je laatste 7 telefoons nog te herinneren?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 03:52 schreef Drifter__ het volgende:
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
5.
[afbeelding]
6.
[afbeelding]
7.
[afbeelding]
En in het rood!quote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:34 schreef SterkStaaltje het volgende:
[afbeelding]
ik weet ze nog wel allemaal hoor, alleen van de eerste wist ik het typenummer niet meer.. maar ff googlen, en je komt er zo achterquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 03:59 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
jij weet je je laatste 7 telefoons nog te herinneren?![]()
![]()
Binnen een half jaar was 'ie bij mij al kapotquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 02:19 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
[afbeelding]
Wat was die Siemens s45 relaxed! Hier heb ik echt helemaal versleten. Tot bijna geen knop het echt meer prettig deed.Toen pas heb ik hem noodgedwongen vervangen.
heb ik ook gehad als eerste mobiel haha, wat een bakbeestquote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:29 schreef Daffodil31LE het volgende:
Een Philips Fizz. Geweldig toestel. Doet het nog steeds erg goed, al heb ik later een Nokia 3110 gekocht. Die had als voordeel dat je SMSjes op een groter aantal regels kon bekijken. Bij de Fizz moest je wachten tot het voorbijscrollde.
[afbeelding]
Mooie lijst! Vooral nummer 7 vind ik echt coolquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 09:08 schreef JvdK het volgende:
Ik schaam mij een beetje voor het aantal toestellen wat ik heb gehad maar toch:
1.
[afbeelding]
2.
[[url=http://testcentret.idg.se/reportage/25_klassiska_mobiler/bilder/ericsson_gh688.jpg[img]
3.
[img]http://www.mobilebulgaria.com/uploads/mobiles/2004/01/pic_3_423.jpg]afbeelding[/url]]
4.
[afbeelding]
5.
[afbeelding]
6.
[afbeelding]
7.
[afbeelding]
8.
[afbeelding]
9.
[afbeelding]
10.
[afbeelding]
11.
[afbeelding]
12.
[afbeelding]
13.
[afbeelding]
14.
[afbeelding]
15.
[[url=http://www.clubsonyericsson.com/products/p800/p800_o01.jpg[img]
16. Dit is geen nokia, maar een toyo
[img]http://munich-handy.de/handy/fotos/toyo_e88_klein.gif]afbeelding[/url]]
17
[afbeelding]
18. D-Net...
[afbeelding]
19.
[afbeelding]
20.
[afbeelding]
21.
[afbeelding]
22.
[afbeelding]
23.
[afbeelding]
24.
[afbeelding]
25.
[afbeelding]
26. Nu op dit moment heb ik een old fashion toestel
[afbeelding]
Ik ben er vast een paar vergeten.. misschien doe ik nog een update. maar verlopig hou ik het hier bij...(ik krijg meteen een flashbackik heb nog een hele zooi motorola's gehad.. )
Die dusquote:Op donderdag 5 oktober 2006 18:30 schreef rudedeltadude het volgende:
Mijn eerste GSM:
De MN2 Plus!!!
[afbeelding]
Ik heb na mn eerste foon ook alleen maar nokia's gekocht; de 5110quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 13:47 schreef -Sum- het volgende:
...
Wij hadden die ook, later werden die ingeruild voor dezelfde toestellen maar dan zonder kermit, maar wat was het idee er achter? Ik kan me alleen herinneren dat het gewoon onze huistelefoon was.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 04:08 schreef Pek het volgende:
De Greenpoint Kermit![]()
[afbeelding]
Wat een flop was dat, die deed het alleen maar als je dicht bij een zendmast stond, maar je was wel "mobiel"![]()
Die had ik ook.quote:
Deze komt me bekend voorquote:Op donderdag 5 oktober 2006 22:27 schreef Smoved het volgende:
[afbeelding]
Fucking lomp ding, haha
Mitshubishi MTD-30
Omg jij had m dus ook.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 16:02 schreef joeltje het volgende:
[afbeelding]
Pocketline Darwin + lomp zwaar. daarna helemaal de blits met een 7110
Deze was ook mijn eerste mobielquote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:35 schreef Suuz_ het volgende:
Dit is em trouwes:
[afbeelding]
Ik ook, de hele jaren 90 geen mobiel gehad omdat het eigenlijk niet nodig was. Mijn eerste telefoon was een Siemens M35 in 2001, in 2003 heb ik een Siemens S55 gekocht en die gebruik ik nu nog steeds. Ik stopte mijn geld liever in aandelen of een computer.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 01:56 schreef sizzler het volgende:
Ik ben nu nog maar met mijn tweede mobiel bezig...
En dat ding bleef maar werken. Toen wisten ze nog wat kwaliteit was.. Zelfs de spoelbak van't cafe deerde hem nietquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |