In België mag je onder vrijwel geen enkele voorwaarde een dubbele nationaliteit hebben. Dus een Belgisch paspoort lost dit niet op.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 09:06 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Want ik vraag spontaan een Belgisch (of zo) paspoort aan zodra de Nederlandse regering aan die grondwettelijke rechten gaat morrelen die ervoor zorgen dat onder geen enkele voorwaarde, ook al vinden ze mijn mening nog zo vervelend, de regering aan mijn paspoort kan komen.
Precies.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is niet gebleken dat mensen met twee paspoorten beter integreren. Integendeel zelfs. Er zijn grote groepen, in Nederland geboren, Marokkanen die zich meer Marokkaan voelen dan Nederlander. Die vanwege dit gevoel zelfs kotsen op Nederland en zich daardoor ook crimineel gaan gedragen.
Ik denk dat iemand die van geboorte alleen maar Nederlander is en ook niet van thuis uit het gevoel wordt gegeven dat hij eigenlijk meer Marokkaan is, zich beter zal aanpassen aan de Nederlandse normen en waarden. En nee, dan heb ik het niet over boerenkool met worst, maar over bijvoorbeeld het besef dat een meisje en een jongen, man en vrouw volledig gelijkwaardig zijn, dat een meisje in een minirokje niet per se een hoer is, dus dat je je handen thuis moet houden, dat er niets mis is met homo's en dat je gewoon met z'n allen kunt zwemmen (weg met apartheid).
Heb je het nu over alle buitenlanders of alleen maar over Marokkanen ?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is niet gebleken dat mensen met twee paspoorten beter integreren. Integendeel zelfs. Er zijn grote groepen, in Nederland geboren, Marokkanen die zich meer Marokkaan voelen dan Nederlander. Die vanwege dit gevoel zelfs kotsen op Nederland en zich daardoor ook crimineel gaan gedragen.
Ik denk dat iemand die van geboorte alleen maar Nederlander is en ook niet van thuis uit het gevoel wordt gegeven dat hij eigenlijk meer Marokkaan is, zich beter zal aanpassen aan de Nederlandse normen en waarden. En nee, dan heb ik het niet over boerenkool met worst, maar over bijvoorbeeld het besef dat een meisje en een jongen, man en vrouw volledig gelijkwaardig zijn, dat een meisje in een minirokje niet per se een hoer is, dus dat je je handen thuis moet houden, dat er niets mis is met homo's en dat je gewoon met z'n allen kunt zwemmen (weg met apartheid).
Ik heb het over die buitenlanders voor wie het hebben van een dubbele nationaliteit niets afdoet in de mate waarin zij integreren. En dan heb ik persoonlijk liever dat ze alleen de buitenlandse nationaliteit behouden, omdat we ze dan tenminste over de grens kunnen zetten als ze zich misdragen. Het hebben van tevens de Nederlandse nationaliteit maakt dat, helaas, onmogelijk en geeft die kids een vrijkaartje om lekker te schoppen op die verderfelijke westerse maatschappij.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:09 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Heb je het nu over alle buitenlanders of alleen maar over Marokkanen ?
Voordeel van het niet verbieden is dat overeenkomt met de werkelijke situatie.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:03 schreef haaahaha het volgende:
Oja, ik zie het. Welke redenen zijn er om een dubbele nationaliteit niet of gedeelte toe te staan? Wat zijn voor een land de voordelen of nadelen van burgers met dubbele nationaliteiten?
Dan een ander europees land, als ik het kaartje zo zie hoef ik niet direct ons continent uit. Ik wou simpelweg aangeven dat ik hier niet wens te blijven, als mensen in Nederland hun eenmaal verkregen staatsburgerschap met terugwerkende kracht ontnomen wordt. Dat we voor de toekomst strengere regels stellen is een heel andere discussie.quote:In België mag je onder vrijwel geen enkele voorwaarde een dubbele nationaliteit hebben. Dus een Belgisch paspoort lost dit niet op.
Ongeveer als dit, al bedoel ik vooral dat een overheid die de middelen krijgt om mensen hun staatsburgerschap in te ttrekken, voor mindere dingen dan landverraad of zeer zware oorlogsmisdaden, in mijn ogen teveel, en vereerde macht heeft.quote:Ten tweede: veel burgers hechten eraan dat hun staatsburgerschap onvoorwaardelijk is: niet kan worden ingetrokken (eventueel wel worden ingeleverd). Dat uitgangspunt is niet te combineren met een verbod op dubbele nationaliteit.
Weet je hoe ze dat oplossen?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:02 schreef Gia het volgende:
[..]
In België mag je onder vrijwel geen enkele voorwaarde een dubbele nationaliteit hebben. Dus een Belgisch paspoort lost dit niet op.
Daarmee schiet je nogal wat mensen in de voet. Zo heb ik bijvoorbeeld bij de geboorte van mijn kind in Nederland het recht om zowel de Nederlandse als de Amerikaanse nationaliteit aan te vragen, omdat de moeder van geboorteafkomst Amerikaanse is en ik Nederlandse. Even een hypothetische situatie, want we wonen niet in Nederland en ze is niet zwanger.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 08:18 schreef Gia het volgende:
Het is niet zo dat als iets bestaat, dat het niet meer kan worden gewijzigd. Dat kan altijd en geldt dan voor nieuwe gevallen. Dan kun je dus bij de aangifte van een kind kiezen of dit kind de Nederlandse of de andere nationaliteit krijgt. Kies je voor de Nederlandse dan moet je ervoor tekenen dat je dit kind niet van nog een andere nationaliteit gaat voorzien, omdat anders de Nederlandse nationaliteit automatisch vervalt.
Gewoon een wet voor maken.
Jawel, dat moet hoognodig.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 16:41 schreef maartena het volgende:
Dat kun je niet zomaar uit de wet gaan schrappen omdat het bij de Marokkanen even niet lekker uitkomt natuurlijk.....
Dat is in nederland niet geheel waar. Jr kan met voorkeurstemmen in de kamer komen maar de meerderheid zit daar op stemmen die zijn uitgebracht op de nummer 1 van de lijst.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:41 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je bent vertegenwoordiger van de mensen die op je hebben gestemd, niet van elke Nederlander. Bevalt het je niet dat iemand 2 paspoorten heeft dan stem je wat anders. Simpel he ?
In de wet niet nee. Maar vrijwel alle Marokkanen in België hebben gewoon een Marokkaans paspoort. Het verschil met de Belgische wetgeving is dat men er simpelweg niet meer naar vraagt.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:02 schreef Gia het volgende:
In België mag je onder vrijwel geen enkele voorwaarde een dubbele nationaliteit hebben. Dus een Belgisch paspoort lost dit niet op.
En die moeten op hun 18de kiezen?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 16:55 schreef maartena het volgende:
Er bestaan alleen geen andere uitzonderingen zoals in de meeste andere westerse landen op het behouden van een tweede nationaliteit boven de 18. Ik vond in 1 bron al ergens dat er 180.000 Marokkanen in Belgie zijn, waarvan 74.000 gewoon Belg.
Je leest niet wat er staat.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 06:57 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ach man denk eens na. Zonder buitenlanders bestond dit hele land allang niet meer. En zelfs de Marokkanen hebben daar een steentje aan bijgedragen.
België is een dubbele nationaliteit.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee hoorquote:
Dat integratie wel van dat papiertje kan afhangen, als de persoon in kwestie veel waarde hecht aan dat papiertje. "ik hoef niet echt te integreren, ik kan/ga toch terug"quote:Op donderdag 5 oktober 2006 05:33 schreef popolon het volgende:
[..]
Wat heeft dat met de wil (of juist niet) om te integreren te maken
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |