abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42379759
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 08:11 schreef Gia het volgende:
Er zijn landen om ons heen waar je gewoon geen twee nationaliteiten mag hebben. Dat zou hier ook zo moeten gelden. Als je Nederlander wil worden, maar je mag van je eigen koning je andere nationaliteit niet opgeven, dan heb je pech en leef je maar hier met verblijfsvergunningen. Als dit in andere landen zo kan gelden, kan dat hier ook. Gewoon even de wet wijzigen.
Nee, dat kan niet, want er zijn al Nederlanders met die dubbele nationaliteit en dus zullen er anderen volgen (kinderen van). Niks 'gewoon even de wet wijzigen'. Je zal het toch moeten doen met de Nederlanders die er zijn.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 5 oktober 2006 @ 08:16:58 #102
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_42379774
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 08:11 schreef Gia het volgende:
Er zijn landen om ons heen waar je gewoon geen twee nationaliteiten mag hebben. Dat zou hier ook zo moeten gelden. Als je Nederlander wil worden, maar je mag van je eigen koning je andere nationaliteit niet opgeven, dan heb je pech en leef je maar hier met verblijfsvergunningen. Als dit in andere landen zo kan gelden, kan dat hier ook. Gewoon even de wet wijzigen.
Ik raak me oorspronkelijke natonaliteit nooit kwijt gelukkig. In andere landen leven er mensen met wat ruimere kijk op gang van zaken. En waar zelfs de oorspronkelijke bevolking rechten hebben en eigen staten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 08:18:26 #103
3542 Gia
User under construction
pi_42379788
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 08:15 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee, dat kan niet, want er zijn al Nederlanders met die dubbele nationaliteit en dus zullen er anderen volgen (kinderen van). Niks 'gewoon even de wet wijzigen'. Je zal het toch moeten doen met de Nederlanders die er zijn.
Het is niet zo dat als iets bestaat, dat het niet meer kan worden gewijzigd. Dat kan altijd en geldt dan voor nieuwe gevallen. Dan kun je dus bij de aangifte van een kind kiezen of dit kind de Nederlandse of de andere nationaliteit krijgt. Kies je voor de Nederlandse dan moet je ervoor tekenen dat je dit kind niet van nog een andere nationaliteit gaat voorzien, omdat anders de Nederlandse nationaliteit automatisch vervalt.

Gewoon een wet voor maken.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 08:20:12 #104
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_42379800
Er staat zelfs in mijn paspoort dat het innemen daarvan of het afnemen van mijn rechten strafbaar is. Als dat door een andere regering gebeurt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_42379834
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 08:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Het is niet zo dat als iets bestaat, dat het niet meer kan worden gewijzigd. Dat kan altijd en geldt dan voor nieuwe gevallen.
Voor nieuwe gevallen kan het. Overigens hebben ze er in buurlanden geen goeie ervaringen mee, het komt de intergratie namelijk ook niks ten goede als mensen niet kunnen en mogen naturaliseren.
quote:
Dan kun je dus bij de aangifte van een kind kiezen of dit kind de Nederlandse of de andere nationaliteit krijgt. Kies je voor de Nederlandse dan moet je ervoor tekenen dat je dit kind niet van nog een andere nationaliteit gaat voorzien, omdat anders de Nederlandse nationaliteit automatisch vervalt.
Ja kan niet de nationaliteit van persoon A laten vervallen omdat persoon B iets doet. Dat is strijdig met ons totale rechtssysteem.
quote:
Gewoon een wet voor maken.
Nee, dan moet je het hele rechtstelsel aanpassen.

Ook moet je dan afstappen van de regel dat een uit Nederlandse ouders geboren kind per definitie ook Nederlands is, je krijgt dan een soort voorwaardelijk burgerschap.

Ik hou niet van overheden die de burgers voorwaardelijk burger laat zijn..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 5 oktober 2006 @ 08:26:37 #106
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_42379848
Kijk laten we er gewoon niet omheen draaien Verdonk heeft gewoon een hekel aan buitenlanders.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 08:33:07 #107
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_42379913
ik heb helemaal geen problemen met parlementariers met 2 paspoorten, net als dat ik geen problemen heb met parlementariers met een stropdas of blonde parlementariers. Het hebben van een tweede paspoort verandert NIETS aan de mening van de persoon en als je niet wilt dat zo'n persoon parlementslid wordt, dan stem je er toch niet op?
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_42379974
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 22:56 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dat vraag ik mij bij meer politici wel af maar zo iets wezelijks als het dienen van een land vind ik wel belangrijk. Want je bestuurd wel een land en daar moet je voor de volle 100 % achterstaan en dan vind ik dat je ook voor de volle 100 % voor die nationaliteit moet gaan.
Waarom kan een in Turkije (voorbeeld) geboren parlementarier niet goed zijn werk doen in de Tweede Kamer of Gemeenteraad en tevens trots zijn op zijn afkomst en geboorteland ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 5 oktober 2006 @ 09:06:44 #109
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_42380300
Mijn vrouw heeft twee paspoorten. Haar oorspronkelijke gebruikt ze onder meer om makkelijk haar geboorteland in en uit te kunnen, zodat haar eigen bedrijf daar zaken kan doen, zodat ze op de Nederlandse belastingaangifte geen 0 hoeft in te vullen op het omzetbelasting biljet.

Als ze haar oorspronkelijke nationaliteit zou moeten opgeven, zou dat Nederland dus geld kosten want dan kan ze haar bedrijf opdoeken. Komt bij, dat we gedwongen worden om uit Nederland te vertrekken, en verdwijnt ook mijn bijdrage aan de rijksontvanger der belastingen aangezien ik hier dan niet meer werk.
Want ik vraag spontaan een Belgisch (of zo) paspoort aan zodra de Nederlandse regering aan die grondwettelijke rechten gaat morrelen die ervoor zorgen dat onder geen enkele voorwaarde, ook al vinden ze mijn mening nog zo vervelend, de regering aan mijn paspoort kan komen.

En zodra het mogeljk zou zijn om Marokanen die al de Nederlandse nationaliteit hebben dit te ontnemen omdat we ze graag naar Marokko willen schoppen, is dat punt al bereikt. Want dat is de eerste stap van een glijdende schaal. We moeten zelf in Nederland onze problemen oplossen, ze niet gewoon gemakzuchtig buiten de deur willen gooien.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_42381061
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 09:06 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Mijn vrouw heeft twee paspoorten. Haar oorspronkelijke gebruikt ze onder meer om makkelijk haar geboorteland in en uit te kunnen, zodat haar eigen bedrijf daar zaken kan doen, zodat ze op de Nederlandse belastingaangifte geen 0 hoeft in te vullen op het omzetbelasting biljet.

Als ze haar oorspronkelijke nationaliteit zou moeten opgeven, zou dat Nederland dus geld kosten want dan kan ze haar bedrijf opdoeken. Komt bij, dat we gedwongen worden om uit Nederland te vertrekken, en verdwijnt ook mijn bijdrage aan de rijksontvanger der belastingen aangezien ik hier dan niet meer werk.
Want ik vraag spontaan een Belgisch (of zo) paspoort aan zodra de Nederlandse regering aan die grondwettelijke rechten gaat morrelen die ervoor zorgen dat onder geen enkele voorwaarde, ook al vinden ze mijn mening nog zo vervelend, de regering aan mijn paspoort kan komen.

En zodra het mogeljk zou zijn om Marokanen die al de Nederlandse nationaliteit hebben dit te ontnemen omdat we ze graag naar Marokko willen schoppen, is dat punt al bereikt. Want dat is de eerste stap van een glijdende schaal. We moeten zelf in Nederland onze problemen oplossen, ze niet gewoon gemakzuchtig buiten de deur willen gooien.
Maar wanneer 'ons' probleem bestaat uit marokanen die niet integreren en het niet integreren een gevolg is van die dubbele nationaliteit, dan denk ik dat het terugsturen naar eigen land een oplossing voor 'ons' probleem is.
pi_42381091
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 09:51 schreef haaahaha het volgende:

[..]

Maar wanneer 'ons' probleem bestaat uit marokanen die niet integreren en het niet integreren een gevolg is van die dubbele nationaliteit, dan denk ik dat het terugsturen naar eigen land een oplossing voor 'ons' probleem is.
En waarom is dat niet integreren dan precies het gevolg van een dubbel paspoort?
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_42381191
Ik denk dat een dubbel paspoort als resultaat heeft dat je je niet 100% nederlander zult voelen met problemen als gevolg.
pi_42381224
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 09:58 schreef haaahaha het volgende:
Ik denk dat een dubbel paspoort als resultaat heeft dat je je niet 100% nederlander zult voelen met problemen als gevolg.
Goh, leg eens uit waarom je dat denkt en waarom dat problemen als gevolg zou hebben....
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_42381255
Ik denk dat de kans met een dubbel paspoort op verwaarlozing van nederlandse normen en waarden groter is.
pi_42381269
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 10:01 schreef haaahaha het volgende:
Ik denk dat de kans met een dubbel paspoort op verwaarlozing van nederlandse normen en waarden groter is.
Welke Nederlandse normen en waarden bedoel je dan specifiek?
pi_42381284
Vertel het me maar, waarom denk je dat ik mis zit? Voor we uren dit spelletje doorspelen.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 10:04:20 #117
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_42381305
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 10:01 schreef haaahaha het volgende:
wat een macht ken je toe aan dat papiertje.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_42381366
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 10:03 schreef haaahaha het volgende:
Vertel het me maar, waarom denk je dat ik mis zit? Voor we uren dit spelletje doorspelen.
Ik ben oprecht nieuwsgierig. Je schijnt er een hele theorie over te hebben. Ik ben wel benieuwd of je die wat meer kunt uit- en toelichten dan dat je nu met een paar regeltjes tekst doet. Ik kan me namelijk absoluut niet voorstellen dat een simpel papiertje als een paspoort echt veel invloed heeft op je gedrag......ik ben benieuwd waarom jij denkt dat dat wel zo is.

Daarnaast: met een dubbel paspoort ben je 100% Nederlander en 100% Marokkaan (of iets anders). Waarom kan je wel 100% Nederlander en 100% Marokkaan zijn, maar je niet zo voelen?
pi_42381415
Waarom zou je uberhaupt met je paspoort zwaaien tijdens een debat
pi_42381433
Ik kan me best voorstellen dat zoiets problemen kan opleveren en dat je als minister een beleid opstelt waarbij je alle oorzaken van de problemen die we de afgelopen tijd zijn tegengekomen zo veel mogelijk wil uitbannen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')