Nee, dat kan niet, want er zijn al Nederlanders met die dubbele nationaliteit en dus zullen er anderen volgen (kinderen van). Niks 'gewoon even de wet wijzigen'. Je zal het toch moeten doen met de Nederlanders die er zijn.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 08:11 schreef Gia het volgende:
Er zijn landen om ons heen waar je gewoon geen twee nationaliteiten mag hebben. Dat zou hier ook zo moeten gelden. Als je Nederlander wil worden, maar je mag van je eigen koning je andere nationaliteit niet opgeven, dan heb je pech en leef je maar hier met verblijfsvergunningen. Als dit in andere landen zo kan gelden, kan dat hier ook. Gewoon even de wet wijzigen.
Ik raak me oorspronkelijke natonaliteit nooit kwijt gelukkig. In andere landen leven er mensen met wat ruimere kijk op gang van zaken. En waar zelfs de oorspronkelijke bevolking rechten hebben en eigen staten.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 08:11 schreef Gia het volgende:
Er zijn landen om ons heen waar je gewoon geen twee nationaliteiten mag hebben. Dat zou hier ook zo moeten gelden. Als je Nederlander wil worden, maar je mag van je eigen koning je andere nationaliteit niet opgeven, dan heb je pech en leef je maar hier met verblijfsvergunningen. Als dit in andere landen zo kan gelden, kan dat hier ook. Gewoon even de wet wijzigen.
Het is niet zo dat als iets bestaat, dat het niet meer kan worden gewijzigd. Dat kan altijd en geldt dan voor nieuwe gevallen. Dan kun je dus bij de aangifte van een kind kiezen of dit kind de Nederlandse of de andere nationaliteit krijgt. Kies je voor de Nederlandse dan moet je ervoor tekenen dat je dit kind niet van nog een andere nationaliteit gaat voorzien, omdat anders de Nederlandse nationaliteit automatisch vervalt.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 08:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet, want er zijn al Nederlanders met die dubbele nationaliteit en dus zullen er anderen volgen (kinderen van). Niks 'gewoon even de wet wijzigen'. Je zal het toch moeten doen met de Nederlanders die er zijn.
Voor nieuwe gevallen kan het. Overigens hebben ze er in buurlanden geen goeie ervaringen mee, het komt de intergratie namelijk ook niks ten goede als mensen niet kunnen en mogen naturaliseren.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 08:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is niet zo dat als iets bestaat, dat het niet meer kan worden gewijzigd. Dat kan altijd en geldt dan voor nieuwe gevallen.
Ja kan niet de nationaliteit van persoon A laten vervallen omdat persoon B iets doet. Dat is strijdig met ons totale rechtssysteem.quote:Dan kun je dus bij de aangifte van een kind kiezen of dit kind de Nederlandse of de andere nationaliteit krijgt. Kies je voor de Nederlandse dan moet je ervoor tekenen dat je dit kind niet van nog een andere nationaliteit gaat voorzien, omdat anders de Nederlandse nationaliteit automatisch vervalt.
Nee, dan moet je het hele rechtstelsel aanpassen.quote:Gewoon een wet voor maken.
Waarom kan een in Turkije (voorbeeld) geboren parlementarier niet goed zijn werk doen in de Tweede Kamer of Gemeenteraad en tevens trots zijn op zijn afkomst en geboorteland ?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:56 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij bij meer politici wel af maar zo iets wezelijks als het dienen van een land vind ik wel belangrijk. Want je bestuurd wel een land en daar moet je voor de volle 100 % achterstaan en dan vind ik dat je ook voor de volle 100 % voor die nationaliteit moet gaan.
Maar wanneer 'ons' probleem bestaat uit marokanen die niet integreren en het niet integreren een gevolg is van die dubbele nationaliteit, dan denk ik dat het terugsturen naar eigen land een oplossing voor 'ons' probleem is.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 09:06 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Mijn vrouw heeft twee paspoorten. Haar oorspronkelijke gebruikt ze onder meer om makkelijk haar geboorteland in en uit te kunnen, zodat haar eigen bedrijf daar zaken kan doen, zodat ze op de Nederlandse belastingaangifte geen 0 hoeft in te vullen op het omzetbelasting biljet.
Als ze haar oorspronkelijke nationaliteit zou moeten opgeven, zou dat Nederland dus geld kosten want dan kan ze haar bedrijf opdoeken. Komt bij, dat we gedwongen worden om uit Nederland te vertrekken, en verdwijnt ook mijn bijdrage aan de rijksontvanger der belastingen aangezien ik hier dan niet meer werk.
Want ik vraag spontaan een Belgisch (of zo) paspoort aan zodra de Nederlandse regering aan die grondwettelijke rechten gaat morrelen die ervoor zorgen dat onder geen enkele voorwaarde, ook al vinden ze mijn mening nog zo vervelend, de regering aan mijn paspoort kan komen.
En zodra het mogeljk zou zijn om Marokanen die al de Nederlandse nationaliteit hebben dit te ontnemen omdat we ze graag naar Marokko willen schoppen, is dat punt al bereikt. Want dat is de eerste stap van een glijdende schaal. We moeten zelf in Nederland onze problemen oplossen, ze niet gewoon gemakzuchtig buiten de deur willen gooien.
En waarom is dat niet integreren dan precies het gevolg van een dubbel paspoort?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 09:51 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Maar wanneer 'ons' probleem bestaat uit marokanen die niet integreren en het niet integreren een gevolg is van die dubbele nationaliteit, dan denk ik dat het terugsturen naar eigen land een oplossing voor 'ons' probleem is.
Goh, leg eens uit waarom je dat denkt en waarom dat problemen als gevolg zou hebben....quote:Op donderdag 5 oktober 2006 09:58 schreef haaahaha het volgende:
Ik denk dat een dubbel paspoort als resultaat heeft dat je je niet 100% nederlander zult voelen met problemen als gevolg.
Welke Nederlandse normen en waarden bedoel je dan specifiek?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 10:01 schreef haaahaha het volgende:
Ik denk dat de kans met een dubbel paspoort op verwaarlozing van nederlandse normen en waarden groter is.
wat een macht ken je toe aan dat papiertje.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 10:01 schreef haaahaha het volgende:
Ik denk dat de kans met een dubbel paspoort op verwaarlozing van nederlandse normen en waarden groter is.
Ik ben oprecht nieuwsgierig. Je schijnt er een hele theorie over te hebben. Ik ben wel benieuwd of je die wat meer kunt uit- en toelichten dan dat je nu met een paar regeltjes tekst doet. Ik kan me namelijk absoluut niet voorstellen dat een simpel papiertje als een paspoort echt veel invloed heeft op je gedrag......ik ben benieuwd waarom jij denkt dat dat wel zo is.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 10:03 schreef haaahaha het volgende:
Vertel het me maar, waarom denk je dat ik mis zit? Voor we uren dit spelletje doorspelen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |