abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 oktober 2006 @ 11:06:38 #1
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_42352687
Wie heeft er nu het weer wat omslaat ook last van wat 'negatieve' gevoelens?

Zelf kan ik me er lastig toe zetten om dingen te ondernemen, zoals uit mijn bed komen, gaan douchen, naar buiten gaan. Verder wat interesse verlies in activiteiten die ik normaal erg leuk vind. Eigenlijk van die hele simpele dingen die normaal echt gewoon uit zichzelf gaan, omdat je er niet eens bij nadenkt.

Ik merk zelf dus dat ik me wat terugtrek, maar weet dondersgoed dat dit niet goed is en het negatieve gevoel alleen maar erger hierdoor wordt.

Dus: Wie kent dit en wat doe je er ZELF aan en wat helpt bij jou, zonder meteen naar een psych te rennen?
KISSSSSSSSSSS
pi_42352732
Ik vind de herfst juist heeerlijk, dus als ik zie dat het 's ochtends bewolkt is vind ik dat fijn.
Maar mijn moeder en rest v/d familie hebben last van hetzelfde als jij, hm ja mijn moeder gaan achter zo'n lamp zitten dat met een bepaalde straling werkt (of het is gewoon bullshit).

Ik neem aan dat je dit niet de hele herst/winter hebt? Anders heb je toch best een probleem .
pi_42352774

Dingen waar ik normaal een beetje tegen op zie, zie ik dan als een BERG tegenop. Meestal heb ik een dagje als dieptepunt en gaat het daarna beter. Zolang je maar weet en onthoud dat het leven best goed is en niet blijft hangen in dat gevoel
Trotse mamma :)
pi_42352790
Lichttherapie.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 11:12:30 #5
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_42352820
Sporten
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_42352898
Idd, sporten en af en toe onder de zonnebank (= ook licht) helpt bij mij ook wel.

Evt. kun je ook extra vitamine B complex slikken.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 11:21:12 #7
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_42353040
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 11:10 schreef Faithz het volgende:

Dingen waar ik normaal een beetje tegen op zie, zie ik dan als een BERG tegenop. Meestal heb ik een dagje als dieptepunt en gaat het daarna beter. Zolang je maar weet en onthoud dat het leven best goed is en niet blijft hangen in dat gevoel
Ja, precies. Dit is wat ik m.a.w. bedoel en zelf ook merk.
KISSSSSSSSSSS
pi_42353045
hier nog zo'n usertje die ook depressief is met dit weer

niet zoveel aan te doen denk ik.. zoveel mogelijk negeren en wachten op beter weer
maar zoals ik las op de frontpage zijn we goed op weg de aarde een stuk warmer te maken
pi_42353181
Ik heb liever lekker weer. Ik houd niet van dat koude en natte weer
  woensdag 4 oktober 2006 @ 11:29:37 #10
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_42353234
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 11:15 schreef Molline het volgende:
Idd, sporten en af en toe onder de zonnebank (= ook licht) helpt bij mij ook wel.

Evt. kun je ook extra vitamine B complex slikken.
Effe zitten googlelen op vitamine B complex... hoe werkt dat dan bij jou in relatie tot een dipje?
Ik lees dat het meer met de opslag en en verbranding van vetten, eiwitten en suikers te maken heeft?
Maar als het helpt, helpt het en daar gaat het om lijkt me.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fawn op 04-10-2006 11:35:07 ]
KISSSSSSSSSSS
  woensdag 4 oktober 2006 @ 11:32:55 #11
157147 theepot
at your service
pi_42353317
Gewoon in je nest blijven tot april 2007.
De enigstestestststeestestestststeee remedie !

/edit: typo
  woensdag 4 oktober 2006 @ 11:34:56 #12
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_42353358
Hebben we dan al donkere dagen gehad? Het is nog volop zomer
  woensdag 4 oktober 2006 @ 11:36:38 #13
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_42353393
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 11:32 schreef theepot het volgende:
Gewoon in je nest blijven tot april 2007.
De enigstestestststeestestestststeee remedie !

/edit: typo
Hahaha Inderdaad beter i.p.v. er maar een eind aan te maken
KISSSSSSSSSSS
  woensdag 4 oktober 2006 @ 11:39:40 #14
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_42353493
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 11:34 schreef Bep het volgende:
Hebben we dan al donkere dagen gehad? Het is nog volop zomer
Ik doe aan preventieve zelfhulpverlening. EN vandaag is het nogal herfst in mij.
Aangezien het nog volop zomer is wordt het vast allemaal nog VEEL erger.

Maar van dit soort optimistische reacties komt het vast allemaal wel goed
KISSSSSSSSSSS
pi_42353645
Ik heb het mijn hele leven gehad, zeer vervelend.
Ben een tweedehands zonnehemel gaan kopen en lig daar zo nu en dan onder.
Het werkt echt! Zeker als het zometeen hartje winter is.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_42353647
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 11:11 schreef dawg het volgende:
Lichttherapie.
pi_42354333
Niet thuis blijven, want dat maakt depressief. Ga winkelen of wandelen.

Of fokken!
Vanmorgen was ik niet het bed uit te slaan. Maar nu gaat het weer lekker!

[ Bericht 2% gewijzigd door Rolex1 op 04-10-2006 12:21:49 (spelling) ]
  woensdag 4 oktober 2006 @ 12:17:02 #18
104219 Maeksy
an·ti·held (de ~ (m.))
pi_42354459
Ik op de eerste dag herfst: DE WINTER KOMT ER AAN WOOHOO!!!111einz :D:

Voorjaar peutert bij mij juist depressieve gevoelens los
[i]Jah, 't gaat goed; ik slaap goed.
Ik sta paraat wanneer je m'n naam roept.
Ik doe m'n dans, zoek de balans.
Ik doe m'n dans, zoek de balans.[/i]
pi_42354737
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 11:29 schreef Fawn het volgende:

[..]

Effe zitten googlelen op vitamine B complex... hoe werkt dat dan bij jou in relatie tot een dipje?
Ik lees dat het meer met de opslag en en verbranding van vetten, eiwitten en suikers te maken heeft?
Maar als het helpt, helpt het en daar gaat het om lijkt me.
Lees dit even.

Er staat o.a.:

Slik extra vitamine B-complex. Dit kan de stemming duidelijk verbeteren.10) Foliumzuur, magnesium, zink en vooral vitamine B6, zijn nodig voor de omzetting van tryptofaan in serotonine. Veel depressieve mensen blijken een foliumzuurtekort te hebben. Aanvulling van dit tekort bleek in een recent onderzoek binnen 6 maanden de depressieve klachten duidelijk te verminderen.11)

Vitamine B3 is een angst- en agressie-dempend middel en het wordt in hoge doseringen gebruikt bij de behandeling van schizofrenie.13) Bij chronische vermoeidheid blijkt zowel vitamine B5 (calciumpantothenaat) als vitamine B12 soms een duidelijke verbetering te geven.8,14) Vitamine B5 is vooral van belang bij mensen die onder langdurige stress staan. Het ondersteunt de bijnieren in de produktie van diverse hormonen. Gebleken is dat opname van de verschillende B-vitaminen het beste gaat wanneer ze gezamenlijk worden aangeboden, vandaar het advies om vitamine B-complex te nemen. Let erop dat u een vitamine B-complex koopt waarin minstens 50 mg van elke B-vitamine inzit. Het liefst vitamine B-6 als pyridoxaal-5-fosfaat, deze verbinding is duurder maar veel efficiënter.

- Slik een goed multivitaminen/-mineralenpreparaat. Uit divers onderzoek is gebleken dat aanvulling van diverse mineralen en vitaminen de stemming kan verbeteren.8,10) In perioden van stress is de opname van voedingsstoffen vaak minder en verbruik je meer.

Ik heb zelf wel eens een vitamine-B complex forte van Davitamon gebruikt, ik bemerkte dan na een tijdje wel een positieve stemmingswisseling. Ik het artikel staat dat je beter een hoog gedoseerd complex kunt nemen, daar heb ik nog geen ervaring mee, maar dat lijkt me nog beter. Denk zelfs dat ik die vanmiddag ga ophalen, aangezien ik al een paar weken in een dip zit. Dat is overigens elk jaar rond deze tijd bij mij het geval. Als ik een paar keer onder de zonnebank geweest ben, gaat het vaak weer een tijdje goed. Ook jezelf goed blijven verzorgen, gezond eten en voldoende rust helpt. En sporten!!
pi_42355507
ik leef juist helemaal op . kan zijn dat het weer verandert over een maand hoor .
Tap tap tap
pi_42356219
Dat is het rare.

Ik kan er echt van genieten dat het weer herfst wordt, een lekkere herstwandeling in het bos, heerlijk!
En in de winter mag het sneeuwen wat het wil, ik vind het allemaal prachtig.

Het komt bij mij denk ik voornamelijk door een gebrek aan (zon)licht dat ik depri wordt.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 13:31:34 #22
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_42356461
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 13:23 schreef Molline het volgende:
Dat is het rare.

Ik kan er echt van genieten dat het weer herfst wordt, een lekkere herstwandeling in het bos, heerlijk!
En in de winter mag het sneeuwen wat het wil, ik vind het allemaal prachtig.

Het komt bij mij denk ik voornamelijk door een gebrek aan (zon)licht dat ik depri wordt.
Ja, inderdaad. Ik heb op zich best zin in herfst en winter. Het heeft ook iets moois en gezelligs, vroeg donker, kaarsjes, storm, rode wijn, cafe, regen, lekker (depri ) binnen zitten. Dus wel een seizoen waar ik van houd... maar toch ook niet...
KISSSSSSSSSSS
pi_42356925
Herfst
pi_42357261
Een therapeutisch liedje voor mensen met een dipje: Blues Jam van Rollins Band. Bijna 12 minuten afreageren, werkt goed voor mij.
feest
pi_42359469
De diepgewortelde dierlijke gevoels van de winterslaap komen weer naar boven!
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 15:40:15 #26
159542 Salsalove
Zeg het maar eens..
pi_42360492
Ja ik wil het niet erger maken maar na de herfst komt er nog een veel donkerdere nattere en koudere winter aan, daarom probeer het positieve te blijven zien, of ga lekker op vakantie dat zal zeker helpen
pi_42360577
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 15:40 schreef Salsalove het volgende:
Ja ik wil het niet erger maken maar na de herfst komt er nog een veel donkerdere nattere en koudere winter aan, daarom probeer het positieve te blijven zien, of ga lekker op vakantie dat zal zeker helpen
Inderdaad, en je hebt naarmate het winter wordt vaker last van vertragingen wegens idiote treinen die zich voor mensen gooien.
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_42360753
me bed uit komen sochtends is toch wel het moeilijkste in donkere tijden, maar als dan eenmaal de gure avond valt, ga k los. Daar ben ik weer gek op!
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
Op woensdag 4 oktober 2006 15:46 schreef het.ismij het volgende:
me bed uit komen sochtends is toch wel het moeilijkste in donkere tijden, maar als dan eenmaal de gure avond valt, ga k los. Daar ben ik weer gek op!
Lekker knus bij het haardvuur .... en de donkere dagen voor kerst ...

bij Molline is dat haardvuur trouwens van dvd (slik)
pi_42361634
De maanden oktober en november vind ik maar niets. December vind ik wel heerlijk, het huisje versieren enzo. Bah nog 2 maanden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 16:16:53 #31
154952 spoor4
Spoort niet
pi_42361699
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 15:54 schreef Molline het volgende:

[..]

bij Molline is dat haardvuur trouwens van dvd (slik)
pi_42361946
Whehe k heb die dvd ook.
Maar ik bedoelde eigeljik meer het rlexte dat je met donker een feest binnenstapt en met donker er weer uit komt,.. met het gevoel alsof je niks hebt gemist aan uren!! of aan slaap
Rlext buiten rondkloten!
* het.ismij is the angel of darkness.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 17:19:26 #33
148226 Amanecer
Hij die komt met de dageraad
pi_42363156
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 12:27 schreef Molline het volgende:

[..]

Lees dit even.

Er staat o.a.:

[b]

Ik heb zelf wel eens een vitamine-B complex forte van Davitamon gebruikt, ik bemerkte dan na een tijdje wel een positieve stemmingswisseling. Ik het artikel staat dat je beter een hoog gedoseerd complex kunt nemen, daar heb ik nog geen ervaring mee, maar dat lijkt me nog beter. Denk zelfs dat ik die vanmiddag ga ophalen, aangezien ik al een paar weken in een dip zit. Dat is overigens elk jaar rond deze tijd bij mij het geval. Als ik een paar keer onder de zonnebank geweest ben, gaat het vaak weer een tijdje goed. Ook jezelf goed blijven verzorgen, gezond eten en voldoende rust helpt. En sporten!!
Regelmatig linzen en kalkoen eten. Wordt je gegarandeerd vrolijk van. En is nog gezond ook.
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand.
Iedereen denkt er genoeg van te hebben.
pi_42363954
Ik heb rond deze tijd ook last van n dipje, nu ff verergert door mn luduvudu. Maar ik slik netjes mn vitamine-complex met extra vitamine B en t is natuurlijk ook n goed excuus om wat extra chocolade te eten. Zit ook een stofje in dat je blij en vrolijk maakt. Daarnaast schijnt lichttherapie te werken maar ik vind t ook al helpen om gewoon elke dag ff n stukje te wandelen (met n leuk muziekje is dat niet eens saai), liefst niet in de regen. Maar zelfs dat is leuk als je dan n klein kindje ziet dat met plezier in een grote plas stapt met zn/dr rooie regenlaarzen! Tovert een glimlach op je gezicht (bij mij tenminste). Veel lachen werkt ook, zelfs gemaakt glimlachen maakt je vrolijker.
pi_42364342
Behoorlijk last van een dip. Maar dat komt denk ik door die 5 nachten doorsnuiven.
pi_42365558
Kou en regen hebben altijd zijn weerslag op mijn humeur maar van een hefstdip zou ik niet willen spreken in mijn geval. De echte dip treed bij mij meestal zo rond kerstmis of in januari op en houdt volgens mij rechtstreeks verband met de in mijn ogen veel te korte dagen. Ik hunker echt naar licht rond die tijd.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_42365607
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 18:00 schreef FreakerS het volgende:
Behoorlijk last van een dip. Maar dat komt denk ik door die 5 nachten doorsnuiven.
Ben je gek joh! Komt door de herfst. Meteen aan de ad en naar de psychiater.

"Gebruikt u drugs?"
"Och, af en toe 5 nachtjes doorsnuiven, denkt u dat het daar aan ligt?"
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_42367585
freak, amateur,.. daar wordt je niet depressief van,..
je moet er meer bij zuipen.
Op woensdag 4 oktober 2006 19:54 schreef het.ismij het volgende:
freak, amateur,.. daar wordt je niet depressief van,..
je moet er meer bij zuipen.

Ik dacht: ''Of zal het nu aan slaap tekort liggen''?'Toen we wakker werden hebben we je raad opgevolgd, en verdomme, bier en slaap waren idd weer eens de oplossing!
pi_42368532
ik bedoel maar
you have lots to learn young jedi.

elke avond temptation island kijken heeft misschien hetzelfde effect maar is niet gegarandeerd
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_42380650
Herkenbaar. Dit is mn 2e herfstdip.Vorig jaar ook rond deze tijd, zo vlak voor mn verjaardag. Beide heeft te maken met een meisje die me verlaten heeft. Klote, meer woorden kunnen dit niet omschrijven.
pi_42381095
Alleen uit bed komen terwijl het nog donker is heb ik moeite mee. Verder vind ik de herfst en winter een prachtig jaargetijde. Helemaal met de voorspelling dat het de koudste winter in 10 jaar moet worden. Beter dan die zachte winters van de afgelopen jaren waar je niks mee kan.
I love deadlines. I love the whooshing noise they make as they go by.
- Douglas Adams
  donderdag 5 oktober 2006 @ 10:03:47 #44
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_42381294
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 09:53 schreef Thy... het volgende:
Alleen uit bed komen terwijl het nog donker is heb ik moeite mee. Verder vind ik de herfst en winter een prachtig jaargetijde. Helemaal met de voorspelling dat het de koudste winter in 10 jaar moet worden. Beter dan die zachte winters van de afgelopen jaren waar je niks mee kan.
De koudste winter..COOL, waar heb je dat vandaan?
KISSSSSSSSSSS
pi_42383249
Ik heb gisteren vitamine B complex opgehaald bij Kruidvat. Daar zit van de meeste B-vitamines 100 mg in. Ze hadden ook nog extra krachtig met 200 mg, maar dat leek me wat veel. Ik had eerder die van Davitamon, en daar zat veel minder in, maar die hielpen ook wel.

Ga nu die van Kruidvat proberen, heb gisteravond en vanmorgen al een tablet ingenomen. Het duurt een paar weken voordat je wat merkt. Ben benieuwd. De zon schijnt vandaag in ieder geval (nog) wel, dat scheelt.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 11:38:26 #46
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_42383674
Ik zat nog te twijfelen tussen die van Kruitvat en Davitamon. In die van Kruitvat zaten ongezond veel vitaminen vond ik... Soms wel iets van 1178% van de ADH, of ik heb verkeerd gekeken, gister was mijn dag niet zo... vandaag ook niet.

Dus ik heb die van Davitamon maar genomen.

Op www.voedingscentrum.nl staat namelijk dat je sommige B-en niet uitplast als je er te veel van binnen krijgt en dat is niet zo goed. Aangezien ik redelijk goed eet (behalve als ik uit dipperigheid geen zin heb...) lijkt me >1000% van ADH wat veel...
Sowieso bevat een evenwichtige voeding genoeg vitamines schijnt en ik denk niet dat ik tekorten heb. Maarja, als werkt het als een placebo, als het werkt, werkt het, alleen maar door het te denken.
KISSSSSSSSSSS
pi_42384285
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 11:38 schreef Fawn het volgende:
Ik zat nog te twijfelen tussen die van Kruitvat en Davitamon. In die van Kruitvat zaten ongezond veel vitaminen vond ik... Soms wel iets van 1178% van de ADH, of ik heb verkeerd gekeken, gister was mijn dag niet zo... vandaag ook niet.

Dus ik heb die van Davitamon maar genomen.

Op www.voedingscentrum.nl staat namelijk dat je sommige B-en niet uitplast als je er te veel van binnen krijgt en dat is niet zo goed. Aangezien ik redelijk goed eet (behalve als ik uit dipperigheid geen zin heb...) lijkt me >1000% van ADH wat veel...
Sowieso bevat een evenwichtige voeding genoeg vitamines schijnt en ik denk niet dat ik tekorten heb. Maarja, als werkt het als een placebo, als het werkt, werkt het, alleen maar door het te denken.
1178% lijkt me wat veel, denk niet dat dat klopt. Ik had gelezen dat je het teveel aan B-vitamines gewoon uitplast en dat het dus niet schadelijk is. Van de B-vitamines die niet op natuurlijke weg het lichaam verlaten, zit er volgens mij ook minder in. Ik zal het nog even nakijken, maar het lijkt me dat Kruidvat geen vitamines verkoopt die slecht zijn voor je lichaam.

En het verhaal dat vitamines in principe niet nodig zijn ... daar zijn de meningen al eeuwen over verdeeld. Persoonlijk denk ik dat het geen kwaad kan, ik denk zelfs dat het goed is omdat je hoe goed je ook eet, niet elke dag van alle vitamines genoeg en evenveel binnenkrijgt. Als je je aan 1 tablet per dag houdt, is er denk ik niks aan de hand. En zo lang ik me er beter door ga voelen, blijf ik ze gewoon gebruiken. Er zijn vast wel ongezondere dingen te bedenken als het nemen van een vitaminepil.

En je kunt altijd nog overstappen, beginnen met Davitamon lijkt me niet verkeerd. Succes!
Ik hoop voor je dat het helpt.
pi_42385235
herfst dip?
waarom zou je dat hebben. Elk jaargetijde heeft zo zijn charmes. Tuurlijk heb ook ik liever de zon. Maar goed, het is niet anders. Als je zon wil het hele jaar -> ga emigreren (en niet zo zitten zeiken op het weer, want je bereikt er niks mee!)

In deze tijd van het jaar lekker door de plassen stappen met een big smile op je gezicht. De bladeren wegschoppen die van de bomen zijn gevallen en langs de graskant/ stoeprand liggen. Naar de mensen zwaaien die achter de ramen jouw staan aan te kijken, omdat je met opgeheven hoofd door de regen loopt en hoopjes bladeren loopt weg te schoppen. Ze zijn allemaal jaloers omdat ze het zelf ook zo graag willen, maar niet durven

Juist in deze periode moet er iemand vrolijk zijn en een positieve uitstraling hebben. Teveel mensen zijn down & negatief in deze tijd van het jaar

Herfst is het helemaal

edit: typo
pi_42385913
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 10:03 schreef Fawn het volgende:

[..]

De koudste winter..COOL, waar heb je dat vandaan?
Zulke voorspellingen zijn uitermate onbetrouwbaar. Het kan net zo goed de mildste winter van de afgelopen 10 jaar worden.
Maar dit terzijde.
pi_42385919
Tsja, ReneH83, als het allemaal zo eenvoudig was ....
pi_42386982
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 12:01 schreef Molline het volgende:

[..]

1178% lijkt me wat veel, denk niet dat dat klopt.
Kruidvat vitamine b-100 complex:
B1 7142%
b2 6250%
B12 10.000%

Rechtstreeks van het potje overgenomen.
pi_42387245
B1, B2, B12 ... laten dat nou net de vitamines zijn waarvan een teveel niet schadelijk is voor de gezondheid.
Als het goed is, zitten de andere B-vitamines er minder of niet in.
pi_42387827
Ik ben elke ochtend supermoe gedurende paar uur. Zeker als het regent. Daarna ben ik topfit wat dat is geen idee ....
JOHNNY HEITINGA
pi_42388178
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:46 schreef Molline het volgende:
B1, B2, B12 ... laten dat nou net de vitamines zijn waarvan een teveel niet schadelijk is voor de gezondheid.
Als het goed is, zitten de andere B-vitamines er minder of niet in.
niacine 556%
b6 1250%
Panthotheenzuur 1667%
Foliumzuur 50%
Biotine 67%
pi_42388271
Ik ben gewoon altijd moe...

...behalve 's avonds, als ik in slaap moet komen...
pi_42388872
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 14:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

niacine 556%
b6 1250%
Panthotheenzuur 1667%
Foliumzuur 50%
Biotine 67%
Voor zover ik weet zijn ook deze niet schadelijk in deze hoeveelheden maar ik kan het mis hebben.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 14:44:40 #57
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_42389342
Vitamine B1 (thiamine) te veel niet erg
Bij een tekort aan vitamine B1 kunnen psychische afwijkingen ontstaan, zoals depressie, concentratieproblemen en geheugenverlies, gevoelloosheid in de benen, hartklachten en spierverlamming (beriberi). Deze zenuwaandoening, als gevolg van een vitamine B1-tekort, komt in de westerse wereld niet meer voor.

Vitamine B2 (riboflavine) te veel niet erg

Vitamine B3 (niacine) Gevolgen van een te hoge inneming
Bij overdosering door supplementen met vitamine B3 kan bloedvatverwijding ('flushing' of 'opvliegers') en bij zeer hoge (over)dosering schade aan lever en ogen ontstaan. Dat geldt overigens alleen voor nicotinezuur en niet voor nicotinamide. Nicotinamide is de vorm die meestal in vitaminesupplementen wordt toegepast. Als bovengrens voor een aanvaardbare (veilige) inneming van niacine (totaal vitamine B-3) werd 25 mg per dag aangehouden. In 2004 heeft de Europese Voedsel en Veiligheidsautoriteit (EFSA) geadviseerd voor nicotinezuur 10 mg per dag aan te houden als bovengrens en voor nicotinamide 900 mg per dag.

Vitamine B5 (pantotheenzuur) Gevolgen van een te hoge inneming
Bij zeer hoge doseringen (tientallen grammen per dag) vitamine B5 kan diarree optreden.

Vitamine B6 (pyridoxine) Gevolgen van een overschot
Bij langdurig dagelijks gebruik van hoog gedoseerde supplementen met vitamine B6 kunnen aandoeningen aan de zenuwen in de armen en benen ontstaan. Als bovengrens voor een aanvaardbare (veilige) inneming wordt 25 mg per dag aangehouden.

Vitamine B8 of H (biotine) te veel niet erg
Te weinig vitamine B8 kan huidafwijkingen, bloedarmoede en depressie veroorzaken. Tekorten aan deze vitamine zijn echter zeer zeldzaam.

Vitamine B11 (foliumzuur) Gevolgen van een teveel
Voor foliumzuur in voedingsmiddelen zijn er geen aanwijzingen voor schadelijke effecten bij hoge doseringen. Mogelijk veroorzaakt of verergert synthetisch foliumzuur (PMG) in hoge doseringen klachten aan het zenuwstelsel bij mensen met een vitamine B12-tekort. Voor PMG is een aanvaardbare bovengrens vastgesteld van 1 mg per dag voor volwassenen. Voor jongere groepen geldt een lagere waarde op basis van het lagere lichaamsgewicht.

Vitamine B12 (cobalamine) Gevolgen van een te hoge inneming
De kans op nadelige gevolgen van grote hoeveelheden vitamine B12 is heel klein. Er zijn geen ongewenste effecten bekend bij personen die langdurig preparaten met hoge doseringen gebruikten. Het lichaam zorgt ervoor dat er niet te veel vitamine B12 uit het maagdarmkanaal in het lichaam wordt opgenomen.

Bron: Het Voedingscentrum

[ Bericht 3% gewijzigd door Fawn op 05-10-2006 14:50:12 ]
KISSSSSSSSSSS
pi_42389532
Kortom: het lijkt me wel veilig.

BTW: hiervoor gebruikte ik stackers, waar ik op een gegeven moment verslaafd aan geraakt ben.
Daar zijn die vitaminepillen niks bij.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 14:53:10 #59
127286 SpotlessMind
With eternal sunshine.
pi_42389614
Oeh, goeie tips, ik heb er ook een beetje last van in de donkere dagen.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 15:49:39 #60
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_42391693
Werken.. Overuren maken.. Hoge smsrekening vergaren.. Afreageren op het voetbal..
Euh.. Zo kom ik m'n herfstdip door
pi_42395339
ik ken het wel. als ik uit mn raam kijk zie ik veel regen, grijze lucht en dan weet ik dat ik daar nog doorheen moet nee....liever met een lekker temperatuurtje + zon vrolijk de deur uit lopen
Too much is never enough!
pi_42396503
Ik moet alleen wennen aan de temperatuur, de warme dagen komen dit jaar -denk ik- niet meer terug. Ook is het weird dat het weer zo snel donker is, tegen een uur of zeven in de avond valt de nacht al. In de tuin zitten zit er ook niet meer bij.
pi_42398944
Heb ik ook last van.
Ik houd niet van dat donkere sombere weer.
geef mij de lente en zomer maar
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_42408208
Op deze site staat een handige tabel met wat je maximaal mag hebben aan Vitamine-B.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 11:25:08 #65
66363 TrentReznor
Nothing can stop me now..
pi_42417691
Allemaal een beetje tegestrijdige berichten. Wel vitaminepillen met meer dan 50mg van elke vitamine. Maar later blijkt dan dat je toch niet teveel van bepaalde vitamines moet nemen, met soms als bovengrens 25 mg. Dus toch maar niet slikken of snap ik er gewoon niks van
Code #0 Er is een onbekende fout opgetreden. Ga terug en probeer het opnieuw.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 11:26:22 #66
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_42417717
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 11:06 schreef Fawn het volgende:
Wie heeft er nu het weer wat omslaat ook last van wat 'negatieve' gevoelens?

Zelf kan ik me er lastig toe zetten om dingen te ondernemen, zoals uit mijn bed komen, gaan douchen, naar buiten gaan. Verder wat interesse verlies in activiteiten die ik normaal erg leuk vind. Eigenlijk van die hele simpele dingen die normaal echt gewoon uit zichzelf gaan, omdat je er niet eens bij nadenkt.

Ik merk zelf dus dat ik me wat terugtrek, maar weet dondersgoed dat dit niet goed is en het negatieve gevoel alleen maar erger hierdoor wordt.

Dus: Wie kent dit en wat doe je er ZELF aan en wat helpt bij jou, zonder meteen naar een psych te rennen?
Hallo

Ik heb het ook weer een beetje

Enige wat ik eraan doe ik vooral NIET naar buiten kijken want daar wordt ik spontaan depri van. En uitkijken naar de weekenden. Ooh en zomerse muziek draaien
pi_42419712
heb er momenteel ook last van, heel vaag
zondag was ik nog de gelukkigste man op aarde en vierde ik 6 maanden relatie met me vriendin
en de volgende dag begon ik een depresie te krijgen
nu heb ik er al sinds maandag last van , en het schommelt , de ene keer voel je je beter
en dan de volgende ochtend weer depresief.
geen zin in eten , alleen zin om in bed te liggen , ben al 3 dagen nie naar school gegaan
iemand enig advies?
iemand enig ervaring met een depresie
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 12:51:28 #68
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_42419930
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 12:41 schreef Davito het volgende:
zondag was ik nog de gelukkigste man op aarde en vierde ik 6 maanden relatie met me vriendin
nu heb ik er al sinds maandag last van , en het schommelt , de ene keer voel je je beter
geen zin in eten , alleen zin om in bed te liggen , ben al 3 dagen nie naar school gegaan
iemand enig advies?
Nou,zo erg heb ik het godzijdank niet

Ik ben alleen opeens enorm chaggo. Zonder aanleiding. En vooral als het regent

Maar buzz fuzz luisteren helpt

Advies : dokter
pi_42419956
Advies, koop een daglichtlamp, en ga daar 's avonds een paar uurtjes onder zitten.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 19:34:08 #70
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_42430812
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 12:41 schreef Davito het volgende:
iemand enig advies?
Misschien iets voor jou...
www.gripopjedip.nl

Ben je gemotiveerd om samen met anderen grip op je dip te krijgen? Denk dan eens over de online cursus ‘Grip op je dip’ - voor jongeren die al een tijdje in een dip zitten.

Je volgt de online cursus in een gesloten chatbox. Dat wil zeggen: je kunt alleen meedoen als je een wachtwoord hebt.
Je volgt de online cursus samen met maximaal 6 cursisten tussen de 16 en 25 jaar, onder begeleiding van een deskundige.
De chatgroep komt 8 keer bij elkaar, en elke chatsessie duurt ongeveer 1,5 uur.
De cursus duurt 8 weken.
Tussen de bijeenkomsten door maak je thuis opdrachten. Dat kost je ongeveer een uur, maar je kunt er ook meer tijd aan besteden.
De cursus is géén therapie, en er wordt ook niet op je verleden ingegaan. Het is een praktische cursus.
Het doel: voorkomen dat iemand lang in een dip blijft zitten of in een depressie raakt.
Voor de cursisten zijn er geen kosten verbonden aan de online cursus.
KISSSSSSSSSSS
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 19:35:35 #71
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_42430853
Ook misschien wat...

www.zogeknogniet.nl
KISSSSSSSSSSS
pi_42431040
Hmm.. dat vitamine B-complex lijkt wel een legale, gezonde XTC-pil. Ben benieuwd hoe duur ze zijn, misschien dat ik ze ook eens ga halen.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 19:46:47 #73
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_42431242
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 19:41 schreef Friek_ het volgende:
Hmm.. dat vitamine B-complex lijkt wel een legale, gezonde XTC-pil. Ben benieuwd hoe duur ze zijn, misschien dat ik ze ook eens ga halen.
Niet duur, gemiddeld iets van 5 euro voor 60 pillen. Afhankelijk van het merk.
KISSSSSSSSSSS
  woensdag 11 oktober 2006 @ 12:17:02 #74
157147 theepot
at your service
pi_42572434
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 14:50 schreef Molline het volgende:
Kortom: het lijkt me wel veilig.

BTW: hiervoor gebruikte ik stackers, waar ik op een gegeven moment verslaafd aan geraakt ben.
Daar zijn die vitaminepillen niks bij.
Niacine is toch gevaarlijk, lijkt me
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 14:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

niacine 556%
b6 1250%
Panthotheenzuur 1667%
Foliumzuur 50%
Biotine 67%
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 14:44 schreef Fawn het volgende:
Vitamine B3 (niacine) Gevolgen van een te hoge inneming
Bij overdosering door supplementen met vitamine B3 kan bloedvatverwijding ('flushing' of 'opvliegers') en bij zeer hoge (over)dosering schade aan lever en ogen ontstaan. Dat geldt overigens alleen voor nicotinezuur en niet voor nicotinamide. Nicotinamide is de vorm die meestal in vitaminesupplementen wordt toegepast. Als bovengrens voor een aanvaardbare (veilige) inneming van niacine (totaal vitamine B-3) werd 25 mg per dag aangehouden. In 2004 heeft de Europese Voedsel en Veiligheidsautoriteit (EFSA) geadviseerd voor nicotinezuur 10 mg per dag aan te houden als bovengrens en voor nicotinamide 900 mg per dag.
pi_42581493
Ik geloof het allemaal wel. Het lijkt me als er gevaar voor de gezondheid bestaat, ze het produkt wel uit de handel nemen.
pi_42583802
B-complex is helemaal niet onveilig, en die "gevolgen van een te hoge inneming" zou ik ook maar met een korrel zout nemen. B-50 of B-100 is wel aan te raden als je redelijk fanatiek sport enzo .

OT: ik heb heul geen last van een herfst/winterdip. Sterker nog, ik verlang zeer naar wind, regen, sneeuw, <10 graden celcius en hagel . Aan het eind v/d winter heb ik dan weer zin in de zomer. * LedZep loves seasons
pi_42589049
Zo zou het bij iedereen moeten zijn.
pi_42595969
Maar. Als je elke dag een vitamine b-pil slikt, werkt het dan na een tijd nog wel?
Always shoot for the moon!
Even if you miss, you'll land among the stars.
pi_42596116
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 23:31 schreef Sukilove het volgende:
Maar. Als je elke dag een vitamine b-pil slikt, werkt het dan na een tijd nog wel?
Sure, maar je moet geen duidelijke resultaten verwachten oid. Van dat soort multivitamines merk je de werking nooit zo heel veel (het werkt wel, maar je merkt het zelf niet zo). Huidprobs kunnen wel minder worden.
pi_42617377
Ik heb er ook last van... over het algemeen al wel, maar nu wordt het weer erger..

Wie herkent het algemene gevoel van afwezig zijn, raar in je hoofd, en gevoel van flauwvallen..ik wordt er gek van en dus nog meer depri..
Probeer wel afleiding te zoeken, maar blijf het liefst in mijn bed liggen....

Groetjes
  donderdag 12 oktober 2006 @ 21:39:27 #81
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_42623376
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 18:42 schreef Kostertje het volgende:
Ik heb er ook last van... over het algemeen al wel, maar nu wordt het weer erger..

Wie herkent het algemene gevoel van afwezig zijn, raar in je hoofd, en gevoel van flauwvallen..ik wordt er gek van en dus nog meer depri..
Probeer wel afleiding te zoeken, maar blijf het liefst in mijn bed liggen....

Groetjes
Flauwvallen, waar komt dat vandaan dan? Dat heb ik niet. En wat bedoel je met raar in je hoofd?
KISSSSSSSSSSS
pi_42643297
Ik val niet flauw, maar zo voelt het wel...en met raar in mijn hoofd bedoel ik een heel zwaar gevoel.. maar dat is waarschijnlijk gewoon de spanning..
Omdat ik me zo raar voel ga ik me heel down voelen..dus zal niet echt een herfstdipje zijn..

Succes allemaal..
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:20:36 #83
157147 theepot
at your service
pi_42647303
quote:
Ik val niet flauw, maar zo voelt het wel...en met raar in mijn hoofd bedoel ik een heel zwaar gevoel.. maar dat is waarschijnlijk gewoon de spanning..
Omdat ik me zo raar voel ga ik me heel down voelen..dus zal niet echt een herfstdipje zijn..
Succes allemaal..
Kan gebrek aan vitaminen zijn, Kostertje.
Slik je multivitaminen?
pi_42680861
Ik ben geloof ik een van de weinigen die juist bij de herfst en winter helemaal opleeft.
Ik baal juist enorm als het 30 graden is, doe mij maar de kou, liefst flinke vorst, heerlijk.
pi_42680941
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 21:24 schreef gangreen het volgende:
Ik ben geloof ik een van de weinigen die juist bij de herfst en winter helemaal opleeft.
Ik baal juist enorm als het 30 graden is, doe mij maar de kou, liefst flinke vorst, heerlijk.
pi_42681552
Bovendien is het in de winter toch veel lekkerder slapen dan in de zomer.
Ook zo heerlijk op zondagochtend nog even een keer omdraaien, de zon brandt je er in ieder geval niet uit.
pi_42681605
Ja, en als je thuiskomt na een fietstocht in de wind, regen, hagel, sneeuw en kou kom je thuis en ga je naast de verwarming / kachel zitten met een lekker bakkie koffie, terwijl de regen op de ramen klettert
pi_42682477
Idd ja en dan zijn wij heel erg dankbaar dat wij in staat zijn om te fietsen en dat we ons kunnen verwarmen bij de kachel, wat hebben we veel om dankbaar voor te zijn.
pi_42682538
By the way, iemand die gevarieerd en voldoende eet, heeft al die vitaminecomplexen niet nodig.
pi_42683351
Wat mensen met een winterdip hebben, dat heb ik met de zomer.
Dat beknellende gevoel, dat zodra de zon doorkomt je vrolijk moet zijn en de hele wereld chronisch verstikkend vrolijk is

Ik geniet dan ook enorm van de winter Lekker warm binnen zitten, wandelingen in de sneeuw of in het bos als de herfst is begonnen, kaarsjes aan.. Zalig
Maar ook de zomer en lente kan ik waarderen, alle jaargetijden hebben iets moois
Un'altra te,
Dove la trovo io...
pi_42683758
helemaal mee eens
pi_42684454
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 17:34 schreef The6thgate het volgende:
ik ken het wel. als ik uit mn raam kijk zie ik veel regen, grijze lucht en dan weet ik dat ik daar nog doorheen moet nee....liever met een lekker temperatuurtje + zon vrolijk de deur uit lopen
20 graden is lekker. Hier is het dan meteen weer wekenlang tropisch en 30 graden
Dat is alleen relaxt als je airco hebt of met een cocktail languit kunt liggen...

Ik ben veel te actief om me wekenlang als een Antiliaanse-aap te moeten bewegen; lees overal 'mañana' bij te moeten roepen
Un'altra te,
Dove la trovo io...
pi_42705566
Een zonnebankkuurtje wil ook wel 's helpen
... ik zeg niet dat het zo is maar het voelt wel zo ...
pi_42705693
Voor mij niet, lig je daar weer te zwten, ben net zo dankbaar dat we dat gehad hebben.
pi_42706664
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 21:52 schreef LedZep het volgende:
na een fietstocht in de wind, regen, hagel, sneeuw en kou
dat is net het hele probleem
Too much is never enough!
pi_42707721
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 12:39 schreef ReneH83 het volgende:
herfst dip?
waarom zou je dat hebben. Elk jaargetijde heeft zo zijn charmes. Tuurlijk heb ook ik liever de zon. Maar goed, het is niet anders. Als je zon wil het hele jaar -> ga emigreren (en niet zo zitten zeiken op het weer, want je bereikt er niks mee!)
Je brengt het alsof het een keuze is. Dat is niet zo, het is een lichamelijke kwaal waar een flink deel van de bevolking enigszins tot heel veel last van heeft. Daar valt weinig uit te kiezen, net als astma. Dat los je ook niet op door te zeggen: gewoon rustiger ademen

* knnth heeft het ook

Gelukkig zit ik een deel van de winter op de Antillen, dat helpt.
pi_42707810
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 22:09 schreef knnth het volgende:

[..]

Je brengt het alsof het een keuze is. Dat is niet zo, het is een lichamelijke kwaal waar een flink deel van de bevolking enigszins tot heel veel last van heeft. Daar valt weinig uit te kiezen, net als astma. Dat los je ook niet op door te zeggen: gewoon rustiger ademen

* knnth heeft het ook

Gelukkig zit ik een deel van de winter op de Antillen, dat helpt.
Nee maar je hebt ook mensen die er geen reet aan willen doen, de hele dag mopperen en depressief uit het raam kijken.
Dúh dat je dan gek wordt als je alleen op het negatieve richt en uit het raam gaat kijken naar hetgeen waar je juist niet tegen kunt.
Ga wat doen, zorg dat je afleiding hebt...
Un'altra te,
Dove la trovo io...
pi_42708067
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 22:17 schreef Noisekick het volgende:

[..]

Nee maar je hebt ook mensen die er geen reet aan willen doen, de hele dag mopperen en depressief uit het raam kijken.
Dat is de kern van het probleem ja: een vicieuze cirkel. Of beter: er wel wat aan willen doen, maar de energie missen.
quote:
Ga wat doen, zorg dat je afleiding hebt...
Daarvoor heb je energie en fut nodig.

Kijk, ik doe m'n best, ieder jaar, maar het is geen gevalletje van "een positievere instelling", want het probleem is juist dat dat mist. En ik ben toch wel 'n optimist van nature
Lichttherapie helpt een beetje bij mij, maar heeft ook z'n bijwerkingen (hoofdpijn, draaierigheid). En de kunst van het vasthouden van 't ritme dat je tijdens je lichttherapie opdoet.

Het is geen kwestie van "gewoon" iets doen, helaas.
pi_42708240
Deze mensen hebben een gevoel wat wij maar moeilijk kunnen bevatten.
pi_42708414
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 22:26 schreef knnth het volgende:

Kijk, ik doe m'n best, ieder jaar, maar het is geen gevalletje van "een positievere instelling", want het probleem is juist dat dat mist. En ik ben toch wel 'n optimist van nature
Lichttherapie helpt een beetje bij mij, maar heeft ook z'n bijwerkingen (hoofdpijn, draaierigheid). En de kunst van het vasthouden van 't ritme dat je tijdens je lichttherapie opdoet.
Ik geloof je wel, maar ergens vraag ik me ook af of het deels te maken heeft met hogere eisen voor jezelf stellen en harder voor jezelf te zijn.
Ik ken ook mensen die er enorm last van hebben en die behouden hun hobbies. Ze worden bv opgehaald door vrienden, zodat ze wel moeten... ipv alles af te zeggen en binnen te gaan hangen. En niet meer uit die cirkel komen, want ach gister en eergister zaten ze ook binnen en dus nu... etc...
De één heeft meer ruggegraat en geeft zichzelf een hardere schop onder de kont dan de ander (zoals met andere problemen in het leven ook het geval is).
Net als met andere depressies. De een zeurt en klaagt. De ander meldt zich níet ziek en loopt met een oorwurmenhoofd te werken, maar hij doet het wel.
Un'altra te,
Dove la trovo io...
pi_42708557
Ik ga door en loop met 'n oorwurmenhoofd (:D) te werken, maar kom bijna geen dag m'n bed uit, hoe vroeg ik ook ga slapen, alles duurt langer, ik maak meer fouten, ik ben een PITA voor m'n collega's, en ben láng voor vrijdag door al m'n energie heen.

Lost ook weinig op he Ik lijk er misschien meer bikkel door, maar dat is ook alles.
pi_42709156
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 22:50 schreef knnth het volgende:
Ik ga door en loop met 'n oorwurmenhoofd (:D) te werken, maar kom bijna geen dag m'n bed uit, hoe vroeg ik ook ga slapen, alles duurt langer, ik maak meer fouten, ik ben een PITA voor m'n collega's, en ben láng voor vrijdag door al m'n energie heen.

Lost ook weinig op he Ik lijk er misschien meer bikkel door, maar dat is ook alles.
Ja maar opstaan in de winter is volgens mij zelfs voor gewone "wintermensen" ook al moeilijk. T'is koud en donker, moeilijk wakker worden Laat staan voor iemand die de hele dag door moeite met de donkere dagen heeft.

Maar zo te horen doe je nog genoeg

Blijft het elke winter even moeilijk of kun je er steeds beter mee omgaan?
Ik heb veel moeite met de zomer, wil vaak graag binnen zitten, maar des te meer ik binnen ben des te vervelender de cirkel wordt, dus ik moet van mezelf. Ene dag is het een drama, andere dag ben ik trots als ik veel buiten ben geweest... En ik moet er gewoon van leren genieten, al kost het me 30 jaar
Un'altra te,
Dove la trovo io...
pi_42709253
Het is ongeveer elk jaar hetzelfde, niet beter, niet slechter. De dag dat de lente (gevoelsmatig) aanbreekt is ieder jaar weer een heerlijke memorabele dag.

Ik word er wel creatief van trouwens ... experiment voor deze week is 'n washandje in een bak water leggen en morgenochtend .....
pi_42709519
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 23:19 schreef knnth het volgende:

Ik word er wel creatief van trouwens ... experiment voor deze week is 'n washandje in een bak water leggen en morgenochtend .....
Dat is wel een pittige opgave, dat geef ik je toe

Ik heb het hele topic niet doorgelezen, maar zelf een zonnebank thuis en om de dag 10 minuutjes eronder? Of is die lichttherapie beter?
Un'altra te,
Dove la trovo io...
pi_42710293
Deed lichttherapie in de poli, maar ga dit jaar zo'n lichtbak kopen ... http://www.lichttherapiewinkel.nl/
Maar pas zodra de wintertijd is ingegaan, anders is het vrij nutteloos. Dus na volgend weekend gaan we los.
  zondag 15 oktober 2006 @ 23:59:47 #106
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_42710478
Ik vind herfst prachtig. Mooiste seizoen!
Ben dan ook best een huismus, ik vind het vaak heerlijk om met een kop thee lekker op de bank te hangen.

Maargoed als je je kut voelt, ga onder de zonnebank zoals gezegd, en naar de sportschool, bij voorkeur eentje met een sauna. En ga ook eens een hele dag naar de sauna, lekker onder de infraroodcabine etc. Knap je echt van op!
pi_42717593
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 23:28 schreef Noisekick het volgende:

[..]

Dat is wel een pittige opgave, dat geef ik je toe

Ik heb het hele topic niet doorgelezen, maar zelf een zonnebank thuis en om de dag 10 minuutjes eronder? Of is die lichttherapie beter?
Zonnebank helpt niet tegen een herfstdip. Het licht moet namelijk in je ogen terecht komen om effectief te zijn en dat wil je niet met het UV-rijke licht in een zonnebank.
pi_42717640
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 23:53 schreef knnth het volgende:
Deed lichttherapie in de poli, maar ga dit jaar zo'n lichtbak kopen ... http://www.lichttherapiewinkel.nl/
Maar pas zodra de wintertijd is ingegaan, anders is het vrij nutteloos. Dus na volgend weekend gaan we los.
Ik gebruik ook een lichtbak thuis.
Het meest effectief is als je een lichtbak gaat gebuiken zodra de eerste verschijnselen zich vertonen, dus beter vroeg dan laat. Daar heeft de wintertijd niets mee te maken.
  maandag 16 oktober 2006 @ 11:20:59 #109
115894 BocaDillo
kloon van anoniem
pi_42717678
gewoon keihard je hoofd tegen de muur rammen. zien dat je opknapt.
pi_42719420
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 11:19 schreef Halinalle het volgende:

Ik gebruik ook een lichtbak thuis.
Het meest effectief is als je een lichtbak gaat gebuiken zodra de eerste verschijnselen zich vertonen, dus beter vroeg dan laat. Daar heeft de wintertijd niets mee te maken.
Mijn dokter en psych zeiden weer van wel Nouja, ik ga gewoon van het weekend even kijken. Weet iemand 'n winkel? Heb het niet zo op webshops
pi_42773056
Hai Theepot, lees net je berichtje, ik slik multivitamine al heel lang... en heb ook al een jaar antidepressiva..
Soms wordt je gewoon gek van jezelf..

Groetjes
  woensdag 18 oktober 2006 @ 15:40:47 #112
82888 bofneger
Jeux de Boules
pi_42773164
De tuin snoeien.
Ull de llebre.
Fynproewers waardeer die ouer Tempranillo-wyne wat in eikevate bewaar word.
pi_42792756
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 13:03 schreef knnth het volgende:

[..]

Mijn dokter en psych zeiden weer van wel Nouja, ik ga gewoon van het weekend even kijken. Weet iemand 'n winkel? Heb het niet zo op webshops
Dan moeten ze zich wat beter verdiepen in de materie.
Bijv: http://apt.rcpsych.org/cgi/content/full/10/3/233
quote:
It is usually advisable, especially if patients are buying their own lightbox, to advocate that light therapy commences for the first time only once symptoms are clearly present; only then can effectiveness be assessed. However, in future winters, patients who respond to light therapy should usually start treatment as soon as the first symptom emerges. Although it has not been evident in my own clinical practice, light therapy prior to the onset of symptoms might prevent a winter episode of depression (Partonen & Lonnqvist, 1996).
Mijn ervaring sluit daarbij aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')