abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 oktober 2006 @ 11:06:38 #1
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_42352687
Wie heeft er nu het weer wat omslaat ook last van wat 'negatieve' gevoelens?

Zelf kan ik me er lastig toe zetten om dingen te ondernemen, zoals uit mijn bed komen, gaan douchen, naar buiten gaan. Verder wat interesse verlies in activiteiten die ik normaal erg leuk vind. Eigenlijk van die hele simpele dingen die normaal echt gewoon uit zichzelf gaan, omdat je er niet eens bij nadenkt.

Ik merk zelf dus dat ik me wat terugtrek, maar weet dondersgoed dat dit niet goed is en het negatieve gevoel alleen maar erger hierdoor wordt.

Dus: Wie kent dit en wat doe je er ZELF aan en wat helpt bij jou, zonder meteen naar een psych te rennen?
KISSSSSSSSSSS
pi_42352732
Ik vind de herfst juist heeerlijk, dus als ik zie dat het 's ochtends bewolkt is vind ik dat fijn.
Maar mijn moeder en rest v/d familie hebben last van hetzelfde als jij, hm ja mijn moeder gaan achter zo'n lamp zitten dat met een bepaalde straling werkt (of het is gewoon bullshit).

Ik neem aan dat je dit niet de hele herst/winter hebt? Anders heb je toch best een probleem .
pi_42352774

Dingen waar ik normaal een beetje tegen op zie, zie ik dan als een BERG tegenop. Meestal heb ik een dagje als dieptepunt en gaat het daarna beter. Zolang je maar weet en onthoud dat het leven best goed is en niet blijft hangen in dat gevoel
Trotse mamma :)
pi_42352790
Lichttherapie.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 11:12:30 #5
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_42352820
Sporten
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_42352898
Idd, sporten en af en toe onder de zonnebank (= ook licht) helpt bij mij ook wel.

Evt. kun je ook extra vitamine B complex slikken.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 11:21:12 #7
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_42353040
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 11:10 schreef Faithz het volgende:

Dingen waar ik normaal een beetje tegen op zie, zie ik dan als een BERG tegenop. Meestal heb ik een dagje als dieptepunt en gaat het daarna beter. Zolang je maar weet en onthoud dat het leven best goed is en niet blijft hangen in dat gevoel
Ja, precies. Dit is wat ik m.a.w. bedoel en zelf ook merk.
KISSSSSSSSSSS
pi_42353045
hier nog zo'n usertje die ook depressief is met dit weer

niet zoveel aan te doen denk ik.. zoveel mogelijk negeren en wachten op beter weer
maar zoals ik las op de frontpage zijn we goed op weg de aarde een stuk warmer te maken
pi_42353181
Ik heb liever lekker weer. Ik houd niet van dat koude en natte weer
  woensdag 4 oktober 2006 @ 11:29:37 #10
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_42353234
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 11:15 schreef Molline het volgende:
Idd, sporten en af en toe onder de zonnebank (= ook licht) helpt bij mij ook wel.

Evt. kun je ook extra vitamine B complex slikken.
Effe zitten googlelen op vitamine B complex... hoe werkt dat dan bij jou in relatie tot een dipje?
Ik lees dat het meer met de opslag en en verbranding van vetten, eiwitten en suikers te maken heeft?
Maar als het helpt, helpt het en daar gaat het om lijkt me.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fawn op 04-10-2006 11:35:07 ]
KISSSSSSSSSSS
  woensdag 4 oktober 2006 @ 11:32:55 #11
157147 theepot
at your service
pi_42353317
Gewoon in je nest blijven tot april 2007.
De enigstestestststeestestestststeee remedie !

/edit: typo
  woensdag 4 oktober 2006 @ 11:34:56 #12
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_42353358
Hebben we dan al donkere dagen gehad? Het is nog volop zomer
  woensdag 4 oktober 2006 @ 11:36:38 #13
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_42353393
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 11:32 schreef theepot het volgende:
Gewoon in je nest blijven tot april 2007.
De enigstestestststeestestestststeee remedie !

/edit: typo
Hahaha Inderdaad beter i.p.v. er maar een eind aan te maken
KISSSSSSSSSSS
  woensdag 4 oktober 2006 @ 11:39:40 #14
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_42353493
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 11:34 schreef Bep het volgende:
Hebben we dan al donkere dagen gehad? Het is nog volop zomer
Ik doe aan preventieve zelfhulpverlening. EN vandaag is het nogal herfst in mij.
Aangezien het nog volop zomer is wordt het vast allemaal nog VEEL erger.

Maar van dit soort optimistische reacties komt het vast allemaal wel goed
KISSSSSSSSSSS
pi_42353645
Ik heb het mijn hele leven gehad, zeer vervelend.
Ben een tweedehands zonnehemel gaan kopen en lig daar zo nu en dan onder.
Het werkt echt! Zeker als het zometeen hartje winter is.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_42353647
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 11:11 schreef dawg het volgende:
Lichttherapie.
pi_42354333
Niet thuis blijven, want dat maakt depressief. Ga winkelen of wandelen.

Of fokken!
Vanmorgen was ik niet het bed uit te slaan. Maar nu gaat het weer lekker!

[ Bericht 2% gewijzigd door Rolex1 op 04-10-2006 12:21:49 (spelling) ]
  woensdag 4 oktober 2006 @ 12:17:02 #18
104219 Maeksy
an·ti·held (de ~ (m.))
pi_42354459
Ik op de eerste dag herfst: DE WINTER KOMT ER AAN WOOHOO!!!111einz :D:

Voorjaar peutert bij mij juist depressieve gevoelens los
[i]Jah, 't gaat goed; ik slaap goed.
Ik sta paraat wanneer je m'n naam roept.
Ik doe m'n dans, zoek de balans.
Ik doe m'n dans, zoek de balans.[/i]
pi_42354737
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 11:29 schreef Fawn het volgende:

[..]

Effe zitten googlelen op vitamine B complex... hoe werkt dat dan bij jou in relatie tot een dipje?
Ik lees dat het meer met de opslag en en verbranding van vetten, eiwitten en suikers te maken heeft?
Maar als het helpt, helpt het en daar gaat het om lijkt me.
Lees dit even.

Er staat o.a.:

Slik extra vitamine B-complex. Dit kan de stemming duidelijk verbeteren.10) Foliumzuur, magnesium, zink en vooral vitamine B6, zijn nodig voor de omzetting van tryptofaan in serotonine. Veel depressieve mensen blijken een foliumzuurtekort te hebben. Aanvulling van dit tekort bleek in een recent onderzoek binnen 6 maanden de depressieve klachten duidelijk te verminderen.11)

Vitamine B3 is een angst- en agressie-dempend middel en het wordt in hoge doseringen gebruikt bij de behandeling van schizofrenie.13) Bij chronische vermoeidheid blijkt zowel vitamine B5 (calciumpantothenaat) als vitamine B12 soms een duidelijke verbetering te geven.8,14) Vitamine B5 is vooral van belang bij mensen die onder langdurige stress staan. Het ondersteunt de bijnieren in de produktie van diverse hormonen. Gebleken is dat opname van de verschillende B-vitaminen het beste gaat wanneer ze gezamenlijk worden aangeboden, vandaar het advies om vitamine B-complex te nemen. Let erop dat u een vitamine B-complex koopt waarin minstens 50 mg van elke B-vitamine inzit. Het liefst vitamine B-6 als pyridoxaal-5-fosfaat, deze verbinding is duurder maar veel efficiënter.

- Slik een goed multivitaminen/-mineralenpreparaat. Uit divers onderzoek is gebleken dat aanvulling van diverse mineralen en vitaminen de stemming kan verbeteren.8,10) In perioden van stress is de opname van voedingsstoffen vaak minder en verbruik je meer.

Ik heb zelf wel eens een vitamine-B complex forte van Davitamon gebruikt, ik bemerkte dan na een tijdje wel een positieve stemmingswisseling. Ik het artikel staat dat je beter een hoog gedoseerd complex kunt nemen, daar heb ik nog geen ervaring mee, maar dat lijkt me nog beter. Denk zelfs dat ik die vanmiddag ga ophalen, aangezien ik al een paar weken in een dip zit. Dat is overigens elk jaar rond deze tijd bij mij het geval. Als ik een paar keer onder de zonnebank geweest ben, gaat het vaak weer een tijdje goed. Ook jezelf goed blijven verzorgen, gezond eten en voldoende rust helpt. En sporten!!
pi_42355507
ik leef juist helemaal op . kan zijn dat het weer verandert over een maand hoor .
Tap tap tap
pi_42356219
Dat is het rare.

Ik kan er echt van genieten dat het weer herfst wordt, een lekkere herstwandeling in het bos, heerlijk!
En in de winter mag het sneeuwen wat het wil, ik vind het allemaal prachtig.

Het komt bij mij denk ik voornamelijk door een gebrek aan (zon)licht dat ik depri wordt.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 13:31:34 #22
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_42356461
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 13:23 schreef Molline het volgende:
Dat is het rare.

Ik kan er echt van genieten dat het weer herfst wordt, een lekkere herstwandeling in het bos, heerlijk!
En in de winter mag het sneeuwen wat het wil, ik vind het allemaal prachtig.

Het komt bij mij denk ik voornamelijk door een gebrek aan (zon)licht dat ik depri wordt.
Ja, inderdaad. Ik heb op zich best zin in herfst en winter. Het heeft ook iets moois en gezelligs, vroeg donker, kaarsjes, storm, rode wijn, cafe, regen, lekker (depri ) binnen zitten. Dus wel een seizoen waar ik van houd... maar toch ook niet...
KISSSSSSSSSSS
pi_42356925
Herfst
pi_42357261
Een therapeutisch liedje voor mensen met een dipje: Blues Jam van Rollins Band. Bijna 12 minuten afreageren, werkt goed voor mij.
feest
pi_42359469
De diepgewortelde dierlijke gevoels van de winterslaap komen weer naar boven!
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 15:40:15 #26
159542 Salsalove
Zeg het maar eens..
pi_42360492
Ja ik wil het niet erger maken maar na de herfst komt er nog een veel donkerdere nattere en koudere winter aan, daarom probeer het positieve te blijven zien, of ga lekker op vakantie dat zal zeker helpen
pi_42360577
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 15:40 schreef Salsalove het volgende:
Ja ik wil het niet erger maken maar na de herfst komt er nog een veel donkerdere nattere en koudere winter aan, daarom probeer het positieve te blijven zien, of ga lekker op vakantie dat zal zeker helpen
Inderdaad, en je hebt naarmate het winter wordt vaker last van vertragingen wegens idiote treinen die zich voor mensen gooien.
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_42360753
me bed uit komen sochtends is toch wel het moeilijkste in donkere tijden, maar als dan eenmaal de gure avond valt, ga k los. Daar ben ik weer gek op!
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
Op woensdag 4 oktober 2006 15:46 schreef het.ismij het volgende:
me bed uit komen sochtends is toch wel het moeilijkste in donkere tijden, maar als dan eenmaal de gure avond valt, ga k los. Daar ben ik weer gek op!
Lekker knus bij het haardvuur .... en de donkere dagen voor kerst ...

bij Molline is dat haardvuur trouwens van dvd (slik)
pi_42361634
De maanden oktober en november vind ik maar niets. December vind ik wel heerlijk, het huisje versieren enzo. Bah nog 2 maanden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 16:16:53 #31
154952 spoor4
Spoort niet
pi_42361699
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 15:54 schreef Molline het volgende:

[..]

bij Molline is dat haardvuur trouwens van dvd (slik)
pi_42361946
Whehe k heb die dvd ook.
Maar ik bedoelde eigeljik meer het rlexte dat je met donker een feest binnenstapt en met donker er weer uit komt,.. met het gevoel alsof je niks hebt gemist aan uren!! of aan slaap
Rlext buiten rondkloten!
* het.ismij is the angel of darkness.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 17:19:26 #33
148226 Amanecer
Hij die komt met de dageraad
pi_42363156
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 12:27 schreef Molline het volgende:

[..]

Lees dit even.

Er staat o.a.:

[b]

Ik heb zelf wel eens een vitamine-B complex forte van Davitamon gebruikt, ik bemerkte dan na een tijdje wel een positieve stemmingswisseling. Ik het artikel staat dat je beter een hoog gedoseerd complex kunt nemen, daar heb ik nog geen ervaring mee, maar dat lijkt me nog beter. Denk zelfs dat ik die vanmiddag ga ophalen, aangezien ik al een paar weken in een dip zit. Dat is overigens elk jaar rond deze tijd bij mij het geval. Als ik een paar keer onder de zonnebank geweest ben, gaat het vaak weer een tijdje goed. Ook jezelf goed blijven verzorgen, gezond eten en voldoende rust helpt. En sporten!!
Regelmatig linzen en kalkoen eten. Wordt je gegarandeerd vrolijk van. En is nog gezond ook.
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand.
Iedereen denkt er genoeg van te hebben.
pi_42363954
Ik heb rond deze tijd ook last van n dipje, nu ff verergert door mn luduvudu. Maar ik slik netjes mn vitamine-complex met extra vitamine B en t is natuurlijk ook n goed excuus om wat extra chocolade te eten. Zit ook een stofje in dat je blij en vrolijk maakt. Daarnaast schijnt lichttherapie te werken maar ik vind t ook al helpen om gewoon elke dag ff n stukje te wandelen (met n leuk muziekje is dat niet eens saai), liefst niet in de regen. Maar zelfs dat is leuk als je dan n klein kindje ziet dat met plezier in een grote plas stapt met zn/dr rooie regenlaarzen! Tovert een glimlach op je gezicht (bij mij tenminste). Veel lachen werkt ook, zelfs gemaakt glimlachen maakt je vrolijker.
pi_42364342
Behoorlijk last van een dip. Maar dat komt denk ik door die 5 nachten doorsnuiven.
pi_42365558
Kou en regen hebben altijd zijn weerslag op mijn humeur maar van een hefstdip zou ik niet willen spreken in mijn geval. De echte dip treed bij mij meestal zo rond kerstmis of in januari op en houdt volgens mij rechtstreeks verband met de in mijn ogen veel te korte dagen. Ik hunker echt naar licht rond die tijd.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_42365607
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 18:00 schreef FreakerS het volgende:
Behoorlijk last van een dip. Maar dat komt denk ik door die 5 nachten doorsnuiven.
Ben je gek joh! Komt door de herfst. Meteen aan de ad en naar de psychiater.

"Gebruikt u drugs?"
"Och, af en toe 5 nachtjes doorsnuiven, denkt u dat het daar aan ligt?"
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_42367585
freak, amateur,.. daar wordt je niet depressief van,..
je moet er meer bij zuipen.
Op woensdag 4 oktober 2006 19:54 schreef het.ismij het volgende:
freak, amateur,.. daar wordt je niet depressief van,..
je moet er meer bij zuipen.

Ik dacht: ''Of zal het nu aan slaap tekort liggen''?'Toen we wakker werden hebben we je raad opgevolgd, en verdomme, bier en slaap waren idd weer eens de oplossing!
pi_42368532
ik bedoel maar
you have lots to learn young jedi.

elke avond temptation island kijken heeft misschien hetzelfde effect maar is niet gegarandeerd
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_42380650
Herkenbaar. Dit is mn 2e herfstdip.Vorig jaar ook rond deze tijd, zo vlak voor mn verjaardag. Beide heeft te maken met een meisje die me verlaten heeft. Klote, meer woorden kunnen dit niet omschrijven.
pi_42381095
Alleen uit bed komen terwijl het nog donker is heb ik moeite mee. Verder vind ik de herfst en winter een prachtig jaargetijde. Helemaal met de voorspelling dat het de koudste winter in 10 jaar moet worden. Beter dan die zachte winters van de afgelopen jaren waar je niks mee kan.
I love deadlines. I love the whooshing noise they make as they go by.
- Douglas Adams
  donderdag 5 oktober 2006 @ 10:03:47 #44
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_42381294
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 09:53 schreef Thy... het volgende:
Alleen uit bed komen terwijl het nog donker is heb ik moeite mee. Verder vind ik de herfst en winter een prachtig jaargetijde. Helemaal met de voorspelling dat het de koudste winter in 10 jaar moet worden. Beter dan die zachte winters van de afgelopen jaren waar je niks mee kan.
De koudste winter..COOL, waar heb je dat vandaan?
KISSSSSSSSSSS
pi_42383249
Ik heb gisteren vitamine B complex opgehaald bij Kruidvat. Daar zit van de meeste B-vitamines 100 mg in. Ze hadden ook nog extra krachtig met 200 mg, maar dat leek me wat veel. Ik had eerder die van Davitamon, en daar zat veel minder in, maar die hielpen ook wel.

Ga nu die van Kruidvat proberen, heb gisteravond en vanmorgen al een tablet ingenomen. Het duurt een paar weken voordat je wat merkt. Ben benieuwd. De zon schijnt vandaag in ieder geval (nog) wel, dat scheelt.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 11:38:26 #46
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_42383674
Ik zat nog te twijfelen tussen die van Kruitvat en Davitamon. In die van Kruitvat zaten ongezond veel vitaminen vond ik... Soms wel iets van 1178% van de ADH, of ik heb verkeerd gekeken, gister was mijn dag niet zo... vandaag ook niet.

Dus ik heb die van Davitamon maar genomen.

Op www.voedingscentrum.nl staat namelijk dat je sommige B-en niet uitplast als je er te veel van binnen krijgt en dat is niet zo goed. Aangezien ik redelijk goed eet (behalve als ik uit dipperigheid geen zin heb...) lijkt me >1000% van ADH wat veel...
Sowieso bevat een evenwichtige voeding genoeg vitamines schijnt en ik denk niet dat ik tekorten heb. Maarja, als werkt het als een placebo, als het werkt, werkt het, alleen maar door het te denken.
KISSSSSSSSSSS
pi_42384285
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 11:38 schreef Fawn het volgende:
Ik zat nog te twijfelen tussen die van Kruitvat en Davitamon. In die van Kruitvat zaten ongezond veel vitaminen vond ik... Soms wel iets van 1178% van de ADH, of ik heb verkeerd gekeken, gister was mijn dag niet zo... vandaag ook niet.

Dus ik heb die van Davitamon maar genomen.

Op www.voedingscentrum.nl staat namelijk dat je sommige B-en niet uitplast als je er te veel van binnen krijgt en dat is niet zo goed. Aangezien ik redelijk goed eet (behalve als ik uit dipperigheid geen zin heb...) lijkt me >1000% van ADH wat veel...
Sowieso bevat een evenwichtige voeding genoeg vitamines schijnt en ik denk niet dat ik tekorten heb. Maarja, als werkt het als een placebo, als het werkt, werkt het, alleen maar door het te denken.
1178% lijkt me wat veel, denk niet dat dat klopt. Ik had gelezen dat je het teveel aan B-vitamines gewoon uitplast en dat het dus niet schadelijk is. Van de B-vitamines die niet op natuurlijke weg het lichaam verlaten, zit er volgens mij ook minder in. Ik zal het nog even nakijken, maar het lijkt me dat Kruidvat geen vitamines verkoopt die slecht zijn voor je lichaam.

En het verhaal dat vitamines in principe niet nodig zijn ... daar zijn de meningen al eeuwen over verdeeld. Persoonlijk denk ik dat het geen kwaad kan, ik denk zelfs dat het goed is omdat je hoe goed je ook eet, niet elke dag van alle vitamines genoeg en evenveel binnenkrijgt. Als je je aan 1 tablet per dag houdt, is er denk ik niks aan de hand. En zo lang ik me er beter door ga voelen, blijf ik ze gewoon gebruiken. Er zijn vast wel ongezondere dingen te bedenken als het nemen van een vitaminepil.

En je kunt altijd nog overstappen, beginnen met Davitamon lijkt me niet verkeerd. Succes!
Ik hoop voor je dat het helpt.
pi_42385235
herfst dip?
waarom zou je dat hebben. Elk jaargetijde heeft zo zijn charmes. Tuurlijk heb ook ik liever de zon. Maar goed, het is niet anders. Als je zon wil het hele jaar -> ga emigreren (en niet zo zitten zeiken op het weer, want je bereikt er niks mee!)

In deze tijd van het jaar lekker door de plassen stappen met een big smile op je gezicht. De bladeren wegschoppen die van de bomen zijn gevallen en langs de graskant/ stoeprand liggen. Naar de mensen zwaaien die achter de ramen jouw staan aan te kijken, omdat je met opgeheven hoofd door de regen loopt en hoopjes bladeren loopt weg te schoppen. Ze zijn allemaal jaloers omdat ze het zelf ook zo graag willen, maar niet durven

Juist in deze periode moet er iemand vrolijk zijn en een positieve uitstraling hebben. Teveel mensen zijn down & negatief in deze tijd van het jaar

Herfst is het helemaal

edit: typo
pi_42385913
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 10:03 schreef Fawn het volgende:

[..]

De koudste winter..COOL, waar heb je dat vandaan?
Zulke voorspellingen zijn uitermate onbetrouwbaar. Het kan net zo goed de mildste winter van de afgelopen 10 jaar worden.
Maar dit terzijde.
pi_42385919
Tsja, ReneH83, als het allemaal zo eenvoudig was ....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')