Oh... dus dan is het goed dat een idiote dictator, die intussen mogelijk miljoenen doden op z'n naam heeft, ook maar een atoomwapen krijgt.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 18:26 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Als er een andere grote agressor toen op de wereld was geweest wel. Noord-Korea heeft nooit 1 verdrag ondertekend. Ik verafschuw hun politiek beleid ook, maar om een ander land te vertellen wat ze wel of niet mogen. De arrogantie die daar vanaf spat. En daarbij ben ik van mening dat de Amerikanen te expansief hun ideologie over de wereld hebben verspreid. Nederland inclusief.
Dus als je jezelf nergens mee bemoeid zul je ook nooit bedreigd worden? Was mijn wereld maar zo simpel.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 18:34 schreef KonnieKipke het volgende:
De dreiging ontstaat pas als je je ermee gaat bemoeien. De regering in Noord-Korea wil een punt maken en daarnaast hun land kunnen verdedigen tegen agressors.
Mijn zegen hebben ze.
Als je het zo simpel zegt, zal je wereld simpel zijn. Je weet wat ik bedoel mijn zin.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 18:36 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Dus als je jezelf nergens mee bemoeid zul je ook nooit bedreigd worden? Was mijn wereld maar zo simpel.
Uiteraard en jouw zin was nog simpel. Als we jouw logica door zouden trekken zou elke oorlog met een imperialistisch motief zou nooit hebben plaatsgevonden. Immers zonder bedreiging valt men elkaar niet aan, toch?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 18:39 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Als je het zo simpel zegt, zal je wereld simpel zijn. Je weet wat ik bedoel mijn zin.
1) Noord-Korea viel Zuid-Korea binnen met hevige steun van de Sovjet-Unie en China, dit omdat zij bang waren dat er verkiezingen zouden worden gehouden in Korea over de toekomst van het land. Noord-Korea was dus degene die de oorlog begon.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 18:19 schreef KonnieKipke het volgende:
gelijk hebben ze. Waarom zouden ze het niet mogen als de yanken het wel hebben gedaan. De terreurdreiging van de VS lijkt groter te zijn van Noord-Korea.
Buiten het feit dat we dus moeten wegkijken bij genocides, vooral niet mee bemoeien.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 18:43 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Uiteraard en jouw zin was nog simpel. Als we jouw logica door zouden trekken zou elke oorlog met een imperialistisch motief zou nooit hebben plaatsgevonden. Immers zonder bedreiging valt men elkaar niet aan, toch?
hij ja ik dacht ook altijd een zij maar dat klopt dus nietquote:
quote:Op woensdag 4 oktober 2006 19:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
hij ja ik dacht ook altijd een zij maar dat klopt dus niet![]()
wat is daar grappig aanquote:
Yep. De VN Voedselhulp die gestuurd komt voor 75% ofzo bij de militairen terecht om hen goed gevoed te houden, en wat over is word vaak tegen woekerprijzen verkocht aan het volk. En omdat toch een goede 10-15% ofzo bij het volk terecht komt zonder er veel voor hoeven te betalen gaat de VN door met het leveren van voedsel. Maar ondertussen voeren ze wel een leger van meer dan een miljoen man....quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 15:15 schreef DropjesLover het volgende:
dat is er al mega veel, er zijn 100.000den mensen al omgekomen van de honger. de regering bekommert zich niet om mensen, maar om cijfertjes en militair vertoon. moet je maar eens hier op t forum op zoek gaan naar wat noord korea reportages...
echt een communistisch land...
Sterker nog, er werden ook Nederlandse troepen ingezet tijdens die VN actie. Ruim 5000 Nederlandse troepen vochten er tegen Noord Korea. In totaal zijn er 5.314 militairen ingezet in de periode 1950 tot 1953. Er was een troepenmacht die ongeveer 800 man sterk was (uiteraard werden die troepen om de zoveel tijd afgelost) en er waren een aantal schepen van de KNM actief. Ook vochten er maar liefst 3 piloten mee, die gestationeerd waren op een Brits vliegdekschip.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 18:50 schreef Demophon het volgende:
2) Niet de VS, maar de UN besloot tot militaire acties tegen Noord-Korea, nadat bijna heel Zuid-Korea was veroverd.
het bataljon was gemiddeld 650 man sterk (kwam over het algemeen 1 infanterie compagnie te kort) en de Nederlanders zijn ingezet tot en met 1954 (2 van de schepen en 1 bataljon is na de wapenstilstand pas aangekomen)quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:23 schreef maartena het volgende:
[..]
Sterker nog, er werden ook Nederlandse troepen ingezet tijdens die VN actie. Ruim 5000 Nederlandse troepen vochten er tegen Noord Korea. In totaal zijn er 5.314 militairen ingezet in de periode 1950 tot 1953. Er was een troepenmacht die ongeveer 800 man sterk was (uiteraard werden die troepen om de zoveel tijd afgelost) en er waren een aantal schepen van de KNM actief. Ook vochten er maar liefst 3 piloten mee, die gestationeerd waren op een Brits vliegdekschip.
probleem was niet zozeer de oorlog die 5 jaar geleden afgelopen was maar de oorlog die dat jaar was afgelopen in Indie daar is 1 legerkorps (100.000 man) ingezet en dat kost watquote:Voor Nederlandse begrippen en voor een land dat net 5 jaar eerder uit een vernietigende oorlog kwam was dat geen kleine bijdragen. 124 Nederlanders kwamen om, waarvan 1 op een marineschip.
nee er is nooit oorlog verklaart aan Noord Korea ... van een officiele staat van oorlog met dat land is nooit sprake geweestquote:Als gevolg hiervan is Nederland, net als Zuid Korea, de Verenigde Staten, Groot Brittanie, Belgie, en diverse andere landen nog steeds officieel in staat van oorlog met Noord Korea, omdat er nooit een vrede is getekend. In 1955, een jaar na wapenstilstand verlieten de laatste Nederlandse troepen Korea, en bleven er voornamelijk Amerikanen achter.
De actie is in 1954 afgerond voor zover ik weet.quote:Officieel gesproken is de VN actie ook niet ten einde. Mocht er een oorlog komen tussen Noord en Zuid Korea, dan is de kans erg groot dat ook Europese troepenmachten weer betrokken zullen worden bij deze oorlog.
De problematiek die in de wereld speelt, die weet Team America perfect samen te vatten.quote:
Bron: Nos teletekstquote:De Verenigde Staten hebben Noord-
Korea gewaarschuwd voor de gevolgen van
een kernproef."We zullen niet toestaan
dat Noord-Korea een atoombom heeft",zei
een hoge Amerikaanse diplomaat bij de
Verenigde Naties.
Hij bracht zijn boodschap direct over
aan zijn Noord-Koreaanse collega bij de
VN.Dat is opmerkelijk,omdat de landen
geen diplomatieke betrekkingen hebben.
Ze praten alleen indirect met elkaar.
Wat Amerika doet als Noord-Korea zijn
plannen voor een kernproef toch doorzet
is niet duidelijk."Maar we hebben geen
andere keus dan resoluut op te treden",
aldus de diplomaat.
ik heb hier ook eens een reportage gezien over Nkorea, allemaal foto's die eigenlijk niet toegestaan waren, gemaakt door een nogal kritische amerikaan dacht ik. er staat bij die snelweg ook een heeeeel groot piramidevormig "hotel", destijds het grootste ter wereld. ze zijn wegens geldgebrek nooit verder gekomen dan het betonnen frame, er staat helemaal niets in. tevens is zo'n slechte soort beton gebruikt dat het niet eens veilig betreden kan worden. natuurlijk worden alle toeristen er heen geleid, maar mogen niet dichterbij dan 1,5 km komen, anders zien ze te duidelijk in welke staat het is. dat is de visie van N korea.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:04 schreef maartena het volgende:
[..]
Yep. De VN Voedselhulp die gestuurd komt voor 75% ofzo bij de militairen terecht om hen goed gevoed te houden, en wat over is word vaak tegen woekerprijzen verkocht aan het volk. En omdat toch een goede 10-15% ofzo bij het volk terecht komt zonder er veel voor hoeven te betalen gaat de VN door met het leveren van voedsel. Maar ondertussen voeren ze wel een leger van meer dan een miljoen man....
Heb je trouwens wel eens naar Pyong Yang gekeken op Google Earth? Er zijn paradeopstelplaatsen, en er loopt een 5-baans snelweg van Pyong Yang naar Nampo waar dus echt geen kip op rijdt.... omdat minder dan 5% van de bevolking een auto heeft. Er zijn stukken van Pyong Yang die mooi gebouwd zijn, vol met monumenten en regeringsgebouwen.... en niet ver daar buiten zie je de stad zoals ie echt is, met vervuilde wijken en slechte straten.
Wonder boven wonder vond ik wel een honkbalveld (Amerikaanse sport!!) in Pyong Yang....![]()
Mwa, of we bewapenen alle landen in de regio met kernwapens: Zuid-Korea, Japan, Taiwan, etc.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:59 schreef nozem het volgende:
Onzin. Die atoombom hebben ze niet zomaar. Die atoombom hebben ze om zich te verdedigen tegen o.a. de VS en haar bondgenoten. De VS staat vervolgens niet toe dat Noord-Korea zo'n bom in bezit heeft en wil daartegen op gaan treden. Lijkt me alvast een aardige basis voor een eventuele (kern) oorlog.
Verdedigen tegen de VS en haar bondgenoten? Wat een flauwekulquote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:59 schreef nozem het volgende:
Onzin. Die atoombom hebben ze niet zomaar. Die atoombom hebben ze om zich te verdedigen tegen o.a. de VS en haar bondgenoten. De VS staat vervolgens niet toe dat Noord-Korea zo'n bom in bezit heeft en wil daartegen op gaan treden. Lijkt me alvast een aardige basis voor een eventuele (kern) oorlog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |