abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 15:02:14 #1
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_42334984
quote:
Volgens een verklaring van het staatspersbureau KCNA, geciteerd door Japanse media, zal het stalinistische land in de toekomst een nucleaire test uitvoeren onder de voorwaarde dat veiligheid stevig is gegarandeerd. De test is volgens de spreekbuis van het regime een essentieel proces om de nucleaire afschrikking te versterken.

KCNA noemde geen datum voor de voorgenomen proef. Wel benadrukte het staatspersbureau dat Noord-Korea nooit als eerste het nucleaire wapen zal gebruiken.
Bron;
http://www.nu.nl/news/839(...)nen_Noord-Korea.html

1 geteste bom is er in elk geval 1 minder om mensen mee te doden. Ik vrees alleen dat NK het strax gaat gebruiken als chantagemiddel ter afpersing van omringende landen. Het gevolg zal hongersnood en armoede in NK betekenen. Omdat landen waarschijnlijk principieel niet zullen ingaan op de eisen. Het gevolg zou immers andere kwalijk riekende regiems op verkeerde ideeen brengen. Een gevaarlijke ontwikkeling denk ik wat er nu gaat gebeuren.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_42335144
Ach , tblijft een dreiging .. zolang er niet naar elkaar gedreigd wordt is er nie veel aan de hand..

( altijd optimischtisch blijven )
pi_42335181
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 15:02 schreef digitaLL het volgende:

[..]

.... Het gevolg zal hongersnood en armoede in NK betekenen. Omdat landen waarschijnlijk principieel niet zullen ingaan op de eisen.....
dat is er al mega veel, er zijn 100.000den mensen al omgekomen van de honger. de regering bekommert zich niet om mensen, maar om cijfertjes en militair vertoon. moet je maar eens hier op t forum op zoek gaan naar wat noord korea reportages...

echt een communistisch land...
The fact that Faith moves mountains is wonderful
but whose mountains does it move and for what reason is more important....
pi_42335186
Ik zeg aanvallen voordat ze de kans hebben om zo'n ding te testen Je weet nooit wat ze ermee kunnen/willen doen. Want goede bedoelingen heeft NK er zeker niet mee.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 15:47:47 #5
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_42335668
Het verbaasd me nog steeds dat er nog nooit geen opstand is geweest in NK. Waar sommige sovjet satelliet staten de bevolking in opstand kwam met uiteindelijk een regime change, gebeurt er in NK nix. Dat landje is hermetisch afgesloten en een waar Disneyland geworden van Big Brother, armoede en onderdrukking.
pi_42335910
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 15:15 schreef XeroX3 het volgende:
Ik zeg aanvallen voordat ze de kans hebben om zo'n ding te testen Je weet nooit wat ze ermee kunnen/willen doen. Want goede bedoelingen heeft NK er zeker niet mee.

Noem een land met wel goede bedoelingen met een A-Bom... Of wil je zeggen dat de westerse A-bommen vol zit met bloemmetjes ofzo
pi_42335964
Vanwege het isolenebt daar hebben de mensen geen idee dat ze onder leiding van een gek staan, en dat ze helemaal niet welvarend zijn. Zolang de bevolking er vanovertuigd is dat hun leider heilig is (en daar doet hij alles aan om dat zo te houden), komt niemand in opstand. Verder kan je moeilijk een opstand beginnen als er bij wijze van spreken meer soldaten klaarstaan dan er burgers zijn...
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 16:08:35 #8
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_42336046
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 15:47 schreef Drugshond het volgende:
Het verbaasd me nog steeds dat er nog nooit geen opstand is geweest in NK. Waar sommige sovjet satelliet staten de bevolking in opstand kwam met uiteindelijk een regime change, gebeurt er in NK nix. Dat landje is hermetisch afgesloten en een waar Disneyland geworden van Big Brother, armoede en onderdrukking.
Omdat de staat de absolute controle heeft over alles en moord niet uit de weg gaat. Tijdens de Stalin periode werd alles hard neergeslagen. Mij verbaast het dus niks.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 16:10:27 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_42336072
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 16:00 schreef Xith het volgende:

[..]

Noem een land met wel goede bedoelingen met een A-Bom... Of wil je zeggen dat de westerse A-bommen vol zit met bloemmetjes ofzo
Nee natuurlijk niet maar in ander landen is het testen gestopt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 16:14:50 #10
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_42336150
Er zijn twee landen waar ik me zorgen om maak Noord Korea en de VS. De eerste dreigt en de tweede wil kernwapens die kleiner zijn ontwikkelen voor het gebruik tegen terrorisme en rond om slachtvelden.
pi_42336158
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 16:10 schreef Megumi het volgende:

[..]

Tja maar pas nadat ze zoveel getest hadden dat ze weten dat hun bommen prima werken.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 16:25:28 #12
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_42336319
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 16:15 schreef du_ke het volgende:
Tja maar pas nadat ze zoveel getest hadden dat ze weten dat hun bommen prima werken.
Inderdaad, de verkregen modellen zijn zo goed dat men nu alleen nog maar via simulaties hoeft te testen en te onwerpen.
Daarom wordt opnieuwde snelste te bouwen supercomputer besteld voor dit doel.
Bron
http://en.wikipedia.org/wiki/Roadrunner_%28supercomputer%29
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 16:28:13 #13
97745 Thorical
finding a way
pi_42336370
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 16:10 schreef Megumi het volgende:

[..]

Als je dat gelooft ben je nog naiever dan ik gehoopt had.
Alle landen die nucleaire bommen hebben gaan door met het testen van de mogelijkheden.
Alleen niet fullscale maar dan toch in lab. opstellingen en met een computersimulator programma.
pi_42336426
kim jong ill heeft dus blijkbaar gelogen.
HUP cowboy HUP val NK aan daar ben jij toch goed in domme cowboy met je liegende ogen
en schoothondje stuur ook van cowboy een paar militairen naar NK.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 16:43:12 #15
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_42336614
Ik denk niet dat de VS zomaar Noord Korea aan zal vallen, simpelweg omdat ze daar de militaire kracht voor hebben. Het leger van Noord Korea is niet veel kleiner dan dat van de VS. En aangezien de VS al veel mensen in Afghanistan en Irak hebben zitten zullen ze niet genoeg militaire kracht hebben om het regime in Noord Korea omver te werpen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 16:43:45 #16
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_42336626
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 16:14 schreef Megumi het volgende:
Er zijn twee landen waar ik me zorgen om maak Noord Korea en de VS. De eerste dreigt en de tweede wil kernwapens die kleiner zijn ontwikkelen voor het gebruik tegen terrorisme en rond om slachtvelden.
Dat laatste is offtopic en onzin: de VS is al gestopt met de ontwikkeling van nucleaire bunkerbusters, vanwege budget-redenen. (daarbij zou het een effectief wapen zijn: nu zijn de inzittenden van een bunker hooguit doof, als de bom achter 30 cm beton ontploft. Met een nucleaire bunkerbuster zouden ze plat zijn tussen die muur en de volgende muur )
censuur :O
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 16:51:21 #17
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_42336718
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 16:28 schreef Thorical het volgende:

[..]

Als je dat gelooft ben je nog naiever dan ik gehoopt had.
Alle landen die nucleaire bommen hebben gaan door met het testen van de mogelijkheden.
Alleen niet fullscale maar dan toch in lab. opstellingen en met een computersimulator programma.
In een lab worden ECHT geen atoombommen getest!
Uiteraard gaat nucleair wetenschappelijk onderzoek gewoon door, sterker nog, de VS heeft daar nu meer budget voor dan in hoogtij koude oorlog. (en de meeste rekenkracht op aarde, nucleaire simulaties zijn nogal zwaar qua rekenwerk)
Maar simulaties moet je wel goed onderscheiden van daadwerkelijk testen.
pi_42336877
Hoeveel jaar horen we dit nu al? Hij gaat er echt komen hoor
Eigen brokjes eerst.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 17:20:19 #19
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_42337099
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 16:51 schreef RemcoDelft het volgende:
Echt wel, kwestie van tijd.
We zijn aardig op weg naar H-bommen(tjes) die gewoon op labschaal getest kunnen worden.
Het kost etterlijke miljarden en Bush heeft die nodig voor zijn Irak oorlog. Maar omdat LASER-power de wet van Moore volgt komt dat vanzelf tegen lagere kosten dichterbij.
http://en.wikipedia.org/wiki/Laser_fusion
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 17:39:57 #20
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_42337448
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 17:20 schreef digitaLL het volgende:

[..]

We zijn aardig op weg naar H-bommen(tjes) die gewoon op labschaal getest kunnen worden.
Het kost etterlijke miljarden en Bush heeft die nodig voor zijn Irak oorlog. Maar omdat LASER-power de wet van Moore volgt komt dat vanzelf tegen lagere kosten dichterbij.
Ik zal je een hint geven: conventionele bommen worden ook niet in het lab getest...
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 17:47:13 #21
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_42337588
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 17:39 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik zal je een hint geven: conventionele bommen worden ook niet in het lab getest...
Grote bommen natuurlijk niet. Maar kleine hoeveelheden springstof wel. oa middels de Sandbombtest, Trauzeltest, Leadplate test.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 17:51:51 #22
97745 Thorical
finding a way
pi_42337682
quote:
RemcoDelft schreef
De bom zelf niet maar de rest toch zeker wel.
En als je dit echt zeker wist had je dit niet op een fokforum kunnen schrijven.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 22:59:43 #23
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42344907
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 17:03 schreef Bushmaster het volgende:
Hoeveel jaar horen we dit nu al? Hij gaat er echt komen hoor
idd de vraag is alleen wanneer
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42345755
eindelijk... hoop dat ze de test ook echt door gaan zetten
пусть всегда будет солнце
pi_42346239
Mwah, ik zie een laf land als Frankrijk er wel voor aan om de rekening van KJL te gaan spekken.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  Moderator dinsdag 3 oktober 2006 @ 23:47:25 #26
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42346402
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 15:47 schreef Drugshond het volgende:
de vraag is of je wat van die opstand zou horen

die schieten gewoon al die mensen dood en gooien een trein om ... niemand die kan controleren of die doden bij het treinongeluk zijn gevallen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 00:45:16 #27
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_42347724
De reden waarom er geen opstand is of je er niks van hoort is onrechtstreeks ook de houding van China. China is dan wel meer en meer de "kapitalistische" toer aan het opgaan, ze zijn nog steeds vrienden met Noord-Korea en houden er dezelfde ideeën op na wanneer het over overheidscensuur e.d. gaat.

Je moet ook niet denken als Noord-Koreaan dat je even de grens kan overvluchten naar China met wat gevoelige info en dat wereldwijd publiceren. Dan word je gewoon door China weer aan Noord-Korea uitgeleverd en ben je hoogstwaarschijnlijk gewoon binnen een paar maanden dood.
---verdwijnt---
  woensdag 4 oktober 2006 @ 09:16:08 #28
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_42350429
Oftewel: NK is een heel eng land om kernwapens te hebben! Moet je je voorstellen dat je er vlak bij zou wonen, zoals Japan nu...
pi_42350493
Eindelijk een wereldmacht die de VS kan intomen.
  Moderator woensdag 4 oktober 2006 @ 09:51:36 #30
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42351009
Noord Korea is niet eens een wereldmacht die Zuid Korea in zou kunnen tomen als ze dat zouden willen laat staan de VS
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 09:57:59 #31
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_42351134
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 09:20 schreef Monidique het volgende:
Goed man.
Breng vadertje Stalin maar terug om die verschrikkelijke Bush te verslaan.

Noord Korea dreigt altijd, door de "steun" die het land daardoor krijgt van oa. Japan en Zuid-Korea en China zijn er slechts honderduizenden hongerdoden ipv. miljoenen de afgelopen jaren.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 4 oktober 2006 @ 10:23:04 #32
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_42351689
quote:
Wat moet jij doorgeslagen zijn in je VS-haat zeg... Ik zou zeggen, verhuis fijn naar Noord Korea! O ja: Fokken kan je daar vergeten...
  woensdag 4 oktober 2006 @ 10:34:08 #33
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_42351965
Helaas is het zo dat de enige manier om de VS buiten de deur te houden als je niet naar de pijpen van de VS danst een potje ouderwetsch kernbommen werpen.

Ik heb geen haat tegen de VS. Echter als ik in de schoenen van een Noord Korea, Iran, Cuba of Venezuela had gestaan had ik ook wel wat kernbommen op voorraad willen helpen.

De dreiging van het afvuren van kernbommen is genoeg om de VS buiten de deur te houden denk ik. Ik zie noord korea namelijk ook tokio, seoul en peking wel platbombarderen met kernbommen als de VS daar binnen valt. En ik denk dat China, Zuid-Korea en Japan dat niet zo leuk zouden vinden, en daardoor vriendelijk toch dringend de VS zouden verzoeken om hier niet aan te beginnen.

En je hoeft maar 60 jarig achter te lopen op de technische ontwikkelingen om kernbommen te kunnen maken. Niet al te complex lijkt me dus.
Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
  woensdag 4 oktober 2006 @ 10:52:23 #34
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_42352351
En anders kunnen ze altijd nog een zgn. "vuile" bom maken. Lijkt me geen probleem als je al een kerncentrale hebt.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 4 oktober 2006 @ 11:16:44 #35
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_42352922
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 10:52 schreef fathank het volgende:
En anders kunnen ze altijd nog een zgn. "vuile" bom maken. Lijkt me geen probleem als je al een kerncentrale hebt.
Oh dié nutteloze, overhypede bommetjes
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_42354959
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 17:20 schreef digitaLL het volgende:

[..]

je halt nu 2 dingen door elkaar.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_42355017
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 10:23 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wat moet jij doorgeslagen zijn in je VS-haat zeg... Ik zou zeggen, verhuis fijn naar Noord Korea! O ja: Fokken kan je daar vergeten...
volgens mij is hij sarcastisch
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 4 oktober 2006 @ 12:50:21 #38
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_42355287
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 10:34 schreef Afwezig het volgende:
Helaas is het zo dat de enige manier om de VS buiten de deur te houden als je niet naar de pijpen van de VS danst een potje ouderwetsch kernbommen werpen.

Ik heb geen haat tegen de VS. Echter als ik in de schoenen van een Noord Korea, Iran, Cuba of Venezuela had gestaan had ik ook wel wat kernbommen op voorraad willen helpen.

De dreiging van het afvuren van kernbommen is genoeg om de VS buiten de deur te houden denk ik. Ik zie noord korea namelijk ook tokio, seoul en peking wel platbombarderen met kernbommen als de VS daar binnen valt. En ik denk dat China, Zuid-Korea en Japan dat niet zo leuk zouden vinden, en daardoor vriendelijk toch dringend de VS zouden verzoeken om hier niet aan te beginnen.

En je hoeft maar 60 jarig achter te lopen op de technische ontwikkelingen om kernbommen te kunnen maken. Niet al te complex lijkt me dus.
Ik ben het niet eens met je analyse. Ten eerste gaat het om een gevaarlijke gek met een vervelend speeltje in zijn handen. Dat heeft weinig te maken met wat je van de VS vindt. En tot nu toe is Japan het enige land wat met deze wapens is aangevallen. Ik denk tevens dat Noord-Korea banger moet zijn daarom voor reacties vanuit de regio zelf. Nog China of Japan zullen een kernoorlog op prijs stellen in hun achtertuin namelijk. Ongeacht de rol die de VS kan spelen.
pi_42356702
quote:

en dat zijn nou net die landen waarin het volk onzettend veel onder lijden, dus wmb een coup a la Thailand stijl zou geweldig zijn.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 17:07:38 #40
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_42362798
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 12:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

volgens mij is hij sarcastisch
Hij?
  woensdag 4 oktober 2006 @ 17:24:44 #41
93744 Finder_elf_towns
pi_42363280
Maar goed, uiteindelijk is dit een ernstige provocatie van Noord-Korea die niet onbeantwoord zal blijven.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 17:57:53 #42
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_42364264
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 12:50 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik ben het niet eens met je analyse. Ten eerste gaat het om een gevaarlijke gek met een vervelend speeltje in zijn handen. Dat heeft weinig te maken met wat je van de VS vindt. En tot nu toe is Japan het enige land wat met deze wapens is aangevallen. Ik denk tevens dat Noord-Korea banger moet zijn daarom voor reacties vanuit de regio zelf. Nog China of Japan zullen een kernoorlog op prijs stellen in hun achtertuin namelijk. Ongeacht de rol die de VS kan spelen.
Ach gevaarlijke gek is een relatief begrip. Daar lopen er zo veel van rond op deze aarde. Voorlopig zie ik het kernbommen verhaal van Noord Korea als een defensieve techniek en kan ik mij moeilijk inbeelden dat Noord Korea zelf de eerste stap zal zetten tot het voeren van een kernoorlog. Hij is wel gek; maar niet zo gek.

Op het moment dat echter andere landen militaire of economische sancties gaan opleggen aan Noord Korea kan ik me op termijn wel voorstellen dat Noord Korea naar kernwapens grijpt om zich te verdedigen.

Militair ingrijpen gaat sowieso niet lukken. De recente geschiedenis heeft duidelijk uitgewezen dat wanneer de kruisvaarders uit de Verenigde Staten een land binnen vallen het er eerder slechter van wordt dan beter. (Irak & Afghanistan). Daarbij valt de VS pas landen aan als ze weten dat die landen volslagen weerloos zijn. De VS wist dondersgoed na 10 jaar wapeninspecties dondersgoed dat er geen wapens meer te vinden waren. Toen was de kust veilig, dan vallen ze pas aan. Voordat we dat punt bereikt hebben bij noord korea zijn we nogal wat jaartjes verder.
Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
pi_42364303
quote:

Bijna te eng en erg voor woorden wanneer je zoiets denkt

Verlang je ook zo terug naar de koude oorlog?
  woensdag 4 oktober 2006 @ 18:17:30 #44
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_42364838
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 17:57 schreef Afwezig het volgende:

Op het moment dat echter andere landen militaire of economische sancties gaan opleggen aan Noord Korea kan ik me op termijn wel voorstellen dat Noord Korea naar kernwapens grijpt om zich te verdedigen.
Er zijn al wapenembargos en economische santies tegen NK van kracht en die teugels zullen na een kernproef verder worden aangehaald. En ik ben er vrij zeker van dat men niet op staatterrorisme zal ingaan, want waar blijven we dan.
Het regiem zal nog geisoleerder raken, en een rat in het nauw maakt rare sprongen. Gelukkig is't hier ver vandaan want hoe dat gaat aflopen is geenzins duidelijk.
pi_42364890
gelijk hebben ze. Waarom zouden ze het niet mogen als de yanken het wel hebben gedaan. De terreurdreiging van de VS lijkt groter te zijn van Noord-Korea.
pi_42364952
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 18:19 schreef KonnieKipke het volgende:
gelijk hebben ze. Waarom zouden ze het niet mogen als de yanken het wel hebben gedaan. De terreurdreiging van de VS lijkt groter te zijn van Noord-Korea.
Dat eeuwig gejank van "de amerikanen hebben het ook dus zij mogen het ook" hangt me de strot uit!!
Zou je ditzelfde zeggen toen Hitler z'n leger aan het moderniseren en mobiliseren was tegen alle WO1 verdragen in?
pi_42365084
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 18:21 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Dat eeuwig gejank van "de amerikanen hebben het ook dus zij mogen het ook" hangt me de strot uit!!
Zou je ditzelfde zeggen toen Hitler z'n leger aan het moderniseren en mobiliseren was tegen alle WO1 verdragen in?
Als er een andere grote agressor toen op de wereld was geweest wel. Noord-Korea heeft nooit 1 verdrag ondertekend. Ik verafschuw hun politiek beleid ook, maar om een ander land te vertellen wat ze wel of niet mogen. De arrogantie die daar vanaf spat. En daarbij ben ik van mening dat de Amerikanen te expansief hun ideologie over de wereld hebben verspreid. Nederland inclusief.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 18:29:02 #48
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_42365177
quote:
Want de rest van de wereld is allemaal in handen van die imperialistische Amerikanen.

Het feit blijft dat als NK een atoombom test, dit een gespannen situatie op nog gespanner voet zet. Het is daar geen Europa, waar iedereen vriendjes met elkaar is.
Japan zou zich (nog sneller) wilen herbewapenen tegen NK. Wat China niet leuk vindt. Zuid-Korea zou ipv de zachte lijn die ze nu hebben in het harde kamp van de VS terugvallen.
De grote vraag is hoe China erop gaat reageren? Houden die Kim het handje boven het hoofd? Sluiten ze die oliekraan naar NK af? Steunen ze pogingen om Kim Jong af te zetten? Of zetten ze zelf een nieuwe marionet daarneer?
  woensdag 4 oktober 2006 @ 18:29:27 #49
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_42365188
quote:
Als de VS olieproducerende staten zou bedreigen te leveren tegen zeg $ 40 per vat of anders met H-bommen vernietigt te worden is het een punt. Maar dat is niet't geval. NK zou wel eens kunnen dreigen een kernbom te gooien indien ze geen geld of olie krijgen. Het is afw8en eerst zien of ze dat doen. Dan denk ik dat de VS geheel NK wegvagen omdat ze na Irak geen zin in een bezetting met een opstandige bevolking hebben. Een genocide door de VS, maar het regiem van NK pleegt zelf en masse ook genocide, klote maar hopelijk loopt anders af.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 18:29:40 #50
93744 Finder_elf_towns
pi_42365200
quote:

[..]

Neem je dat soort redeneringen van het betreffende soort woonwagenkampbewoners nu echt serieus?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')