Bron;quote:Volgens een verklaring van het staatspersbureau KCNA, geciteerd door Japanse media, zal het stalinistische land in de toekomst een nucleaire test uitvoeren onder de voorwaarde dat veiligheid stevig is gegarandeerd. De test is volgens de spreekbuis van het regime een essentieel proces om de nucleaire afschrikking te versterken.
KCNA noemde geen datum voor de voorgenomen proef. Wel benadrukte het staatspersbureau dat Noord-Korea nooit als eerste het nucleaire wapen zal gebruiken.
dat is er al mega veel, er zijn 100.000den mensen al omgekomen van de honger. de regering bekommert zich niet om mensen, maar om cijfertjes en militair vertoon. moet je maar eens hier op t forum op zoek gaan naar wat noord korea reportages...quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 15:02 schreef digitaLL het volgende:
[..]
.... Het gevolg zal hongersnood en armoede in NK betekenen. Omdat landen waarschijnlijk principieel niet zullen ingaan op de eisen.....
quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 15:15 schreef XeroX3 het volgende:
Ik zeg aanvallen voordat ze de kans hebben om zo'n ding te testenJe weet nooit wat ze ermee kunnen/willen doen. Want goede bedoelingen heeft NK er zeker niet mee.
![]()
Omdat de staat de absolute controle heeft over alles en moord niet uit de weg gaat. Tijdens de Stalin periode werd alles hard neergeslagen. Mij verbaast het dus niks.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 15:47 schreef Drugshond het volgende:
Het verbaasd me nog steeds dat er nog nooit geen opstand is geweest in NK. Waar sommige sovjet satelliet staten de bevolking in opstand kwam met uiteindelijk een regime change, gebeurt er in NK nix. Dat landje is hermetisch afgesloten en een waar Disneyland geworden van Big Brother, armoede en onderdrukking.
Nee natuurlijk niet maar in ander landen is het testen gestopt.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 16:00 schreef Xith het volgende:
[..]
Noem een land met wel goede bedoelingen met een A-Bom... Of wil je zeggen dat de westerse A-bommen vol zit met bloemmetjes ofzo
Tja maar pas nadat ze zoveel getest hadden dat ze weten dat hun bommen prima werken.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 16:10 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet maar in ander landen is het testen gestopt.
Inderdaad, de verkregen modellen zijn zo goed dat men nu alleen nog maar via simulaties hoeft te testen en te onwerpen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 16:15 schreef du_ke het volgende:
Tja maar pas nadat ze zoveel getest hadden dat ze weten dat hun bommen prima werken.
Als je dat gelooft ben je nog naiever dan ik gehoopt had.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 16:10 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet maar in ander landen is het testen gestopt.
Dat laatste is offtopic en onzin: de VS is al gestopt met de ontwikkeling van nucleaire bunkerbusters, vanwege budget-redenen. (daarbij zou het een effectief wapen zijn: nu zijn de inzittenden van een bunker hooguit doof, als de bom achter 30 cm beton ontploft. Met een nucleaire bunkerbuster zouden ze plat zijn tussen die muur en de volgende muurquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 16:14 schreef Megumi het volgende:
Er zijn twee landen waar ik me zorgen om maak Noord Korea en de VS. De eerste dreigt en de tweede wil kernwapens die kleiner zijn ontwikkelen voor het gebruik tegen terrorisme en rond om slachtvelden.
In een lab worden ECHT geen atoombommen getest!quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 16:28 schreef Thorical het volgende:
[..]
Als je dat gelooft ben je nog naiever dan ik gehoopt had.
Alle landen die nucleaire bommen hebben gaan door met het testen van de mogelijkheden.
Alleen niet fullscale maar dan toch in lab. opstellingen en met een computersimulator programma.
Echt wel, kwestie van tijd.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 16:51 schreef RemcoDelft het volgende:
In een lab worden ECHT geen atoombommen getest!
Ik zal je een hint geven: conventionele bommen worden ook niet in het lab getest...quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 17:20 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Echt wel, kwestie van tijd.
We zijn aardig op weg naar H-bommen(tjes) die gewoon op labschaal getest kunnen worden.
Het kost etterlijke miljarden en Bush heeft die nodig voor zijn Irak oorlog. Maar omdat LASER-power de wet van Moore volgt komt dat vanzelf tegen lagere kosten dichterbij.
http://en.wikipedia.org/wiki/Laser_fusion
Grote bommen natuurlijk niet. Maar kleine hoeveelheden springstof wel. oa middels de Sandbombtest, Trauzeltest, Leadplate test.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 17:39 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik zal je een hint geven: conventionele bommen worden ook niet in het lab getest...
De bom zelf niet maar de rest toch zeker wel.quote:RemcoDelft schreef
In een lab worden ECHT geen atoombommen getest!
idd de vraag is alleen wanneerquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 17:03 schreef Bushmaster het volgende:
Hoeveel jaar horen we dit nu al? Hij gaat er echt komen hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |