k, met de neus op de vloer?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 11:57 schreef Webkim het volgende:
* Webkim kan ondertussen pushups op handen en tenen.![]()
(Ja, daar moet ik om juichen; dat heeft me heel veel tijd gekost...)
quote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:08 schreef BertV het volgende:
[..]
k, met de neus op de vloer?
Ik dacht altijd dat vrouwen dat niet mochten..of beter gezegd dat vertelde m'n zus.
Waarom kan ze niet vertellen.
10x is netjes, zullen veel mannen zijn die dat niet halen als ze het op jouw manier doen.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:10 schreef Webkim het volgende:
[..]
Vloerkusjes. 10x. Maar dat gaan we nou natuurlijk opvoeren!
Waarom zouden vrouwen dat nou weer niet mógen?
Ik heb wel ergens gelezen dat vrouwen beter schuin kunnen bankdrukken ipv recht, omdat ze anders rare tieten krijgen. Oid.
ach ik kan ook nog steeds nauwelijks fulls-squaten zonder op het laatste moment mijn onderrug van hol naar net iets te bol te voelen veranderen... maar ik ga door, er komt 'n dag dat ik ze helemaal goed kanquote:Op woensdag 4 oktober 2006 11:51 schreef BertV het volgende:
aargh, ik heb problemen met twee dingen tegelijk doen... 1 rug hol, 2 de verticale beweging bij het deadliften.
En dan iedereen om me heen sportinstructeurtje spelen.
Soms is thuistrainen wel lekker.
Onderrug bol is ook niet zó erg.. er zijn 350+ kg deadlifters die bol trekken. Alleen je hebt meer kans op blessures (wat wel verminderd wordt door sterke abs).quote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:49 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
ach ik kan ook nog steeds nauwelijks fulls-squaten zonder op het laatste moment mijn onderrug van hol naar net iets te bol te voelen veranderen... maar ik ga door, er komt 'n dag dat ik ze helemaal goed kan![]()
Als ik ze al doe (eigenlijk nooit), doe ik ze op mijn vuisten. (voornamelijk om mijn polsen te beschermen)quote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:45 schreef LedZep het volgende:
Als ik pushups doe, doe ik ze altijd op 3 vingers. Dat is nog best leuk.
quote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:10 schreef Webkim het volgende:
Vloerkusjes. 10x. Maar dat gaan we nou natuurlijk opvoeren!
Jawel, zolang je je cardio een beetje inhoudt (3 keer per week max ofzo) heeft het bij mijn weten geen enkel effect (mits je genoeg eet).quote:Op woensdag 4 oktober 2006 15:38 schreef DubzOne het volgende:
Even een vraagje die ik zosnel niet terug kon vinden in de OP:
Kan je tijdens je rustdag hardlopen zonder dat het een negatief effect heeft op de getrainde spieren de dag ervoor?
OK thanx, dus het zou eventueel ook een aantal uur na een krachttraining kunnen?!quote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:15 schreef LedZep het volgende:
[..]
Jawel, zolang je je cardio een beetje inhoudt (3 keer per week max ofzo) heeft het bij mijn weten geen enkel effect (mits je genoeg eet).
Is niet ideaal, bij voorkeur een rustperiode van een uur of 12 ertussen om eiwitsynthese op gang te brengen. Als het echt niet anders kan is het geen ramp ofzo, maar het beste is toch 12 uur ertussen of meerquote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:39 schreef DubzOne het volgende:
[..]
OK thanx, dus het zou eventueel ook een aantal uur na een krachttraining kunnen?!
Oke... Al denk ik dat het sowieso wat idealer is om cardio te doen tijdens de rustdag ivm (spier)vermoeidheid na het trainen.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:44 schreef LedZep het volgende:
[..]
Is niet ideaal, bij voorkeur een rustperiode van een uur of 12 ertussen om eiwitsynthese op gang te brengen. Als het echt niet anders kan is het geen ramp ofzo, maar het beste is toch 12 uur ertussen of meer.
20 keer ofzoquote:Op woensdag 4 oktober 2006 17:33 schreef Lanvin het volgende:
Hoevaak in de week kan je maximaal full body trainen? Ik merk namelijk dat een split schema voor mij echt niet werkt,
ben ik bijvoorbeeld klaar met borst, en eigenlijk komt daarna in mijn schema mijn bicep+tricep, maar ik had eigenlijk meer zin in benen, dus daar maar mee bezig gegaan. Kortom lijkt het mij verstandiger om gewoon full body te gaan trainen, aangezien ik split toch niet doe.
quote:
3x is in principe genoeg om een gruwelijk beest te worden (elke training squats + 6000kcal).quote:Op woensdag 4 oktober 2006 17:37 schreef Lanvin het volgende:
[..]
ok en hoevaak kan het zodat het gezond blijft?
stuk of 3/4 keer?
Ik doe het zelf ook op rustdagen en het heeft geen negatief effect op mijn spiergroei gehad in al die jaren. Het voordeel is dat mijn spierpijn ook sneller verdwijntquote:Op woensdag 4 oktober 2006 15:38 schreef DubzOne het volgende:
Even een vraagje die ik zosnel niet terug kon vinden in de OP:
Kan je tijdens je rustdag hardlopen zonder dat het een negatief effect heeft op de getrainde spieren de dag ervoor?
quote:Ik zalheb van devorige week eens kijgekeken hoe veel gecontroleerde, stijf-als-een-planke, kusje-op-de-vloerse pushupps ik kankon doen. Ik gok iets rond de 40.
(met veel moeite 50)
Over lactose-intollerantie, lijkt me stug, de enige manier om een niet-erfelijke LI te ontwikkelen is volgens mij door gewoon ontzettend veel melkproducten te eten, waardoor je lichaam er de brui aan geeft. Maar meestal is het bij LI zo dat je het al vanaf vroege leeftijd hebt.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 18:58 schreef Tommy__ het volgende:
heb overigens weer last van m'n ruggewervel, ik mank veel met m'n rechter been, m'n brachalis is nog steeds niet gefixt, m'n stoelgang is tegenwoordig niet meer wat het zou moetten zijn (het begin van lactoseintolerantie?) , ik vind amper tijd om te gaan trainen ivm slecht lesserooster + ik wil minstens 2x per week gaan thaiboksen en mss nog zwemmen. ik denk dat ik vanaf volgende week voor een tijdje stoptegen de herfstvakantie ofzo ga ik terug.
![]()
Olympische barbell 100 euro ofzo, schijven kan je tweedehands wel voor een euro per kilo halen ongeveer. Opschroefdumbbells weet ik zo niet, heb je ook niet nodig in principe.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:26 schreef D.Rose het volgende:
Iemand een idee wat losse gewichten kosten?
Schijven voor halters/dumbells dus
Zal ergens tussen de 80 en 90 zitten idd, maar die calculators werken niet echt goed.. 60kg fullsquat ik denk ik voor zo'n 25-30 reps, maar mijn 1RM ligt op dit moment (vermoedelijk) maar op 110kg.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:39 schreef synthesix het volgende:
Sow.
Net effe wezen trainen, eerst squatten, 4 setjes van 5 met 60kg. Toen bedacht ik bij de laatste set, dat ik wel ff wou maxen om ong. m'n 1rm te meten. Dus in plaats van 5 reps gelijk door tot de 15.
Dat is echt slopend zeg.. De rest van de training ging ook kut een ben maar gekapt.
Maarja, 10x60kg is 1x85kg volgens het calculatortje op bb.com, dus m'n 1rm zal wel tegen de 90kg aanliggen ofzo.
Dat was waar ik naar toe wildequote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:31 schreef LedZep het volgende:
schijven kan je tweedehands wel voor een euro per kilo halen ongeveer.
waar kom je vandaan? Heb hier nog het een en ander liggen (schijven tot 10kg + 2 losse van 5kg)quote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:48 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Dat was waar ik naar toe wilde
Dank je
Ben nu regelmatig aan het wisselen, dus een paar schijven erbij kan geen kwaad
Er horen vast klemmetjes op van 0,95 kg per stuk. Dan zit je op 12,5quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:10 schreef Webkim het volgende:
Damn! Wat een avond...
........ (* Webkim] laat even een spannende stilte vallen)[/me]
Eerst Spinning gegeven en toen zelf weer getraind. Week 3 - dag 2.
Squats deed ik met 17,5 per zijde, maar ik ben naar de 25 gegaan. Ik heb ook eindelijk eens met de stang op de weegschaal gestaan en dat ding weegt geen 12,5, geen 15, geen 20, nee, hij heeft het volslagen onlogische gewicht van 10,6 kg. Don't ask me why...
Verder ook tot drie keer toe mijn BF weer eens gemeten. Tijdens de laatste meting, een of twee maanden geleden zat ik op 23%. Mijn doel was onder de 20 te komen.
Nou, laten we het erop houden dat ik vanavond rustig met een zak chips op de bank kan gaan zitten. En de frituurpan kan aansteken. Shoarma kan laten bezorgen. Met heel veel saus. En mijn tanden in een paar pakjes boter kan zetten. Of een krat olijfolie leegdrinken.![]()
Jee... [me=Webkim was nogal flabbergasted.![]()
En dan wordt me ook nog eens gevraagd of ik eventueel interesse heb de Bodypumplicentie te halen. Euh... Is de paus katholiek?!![]()
Ik weet niet wat voor olifantenklemmen ze gebruiken bij jou. Maar hier zijn ze geen kilo heurquote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:16 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Er horen vast klemmetjes op van 0,95 kg per stuk. Dan zit je op 12,5![]()
Geen fullsquat helaas. Ik ging maar weer 'ns parallelasquatten, omdat er weer zo'n gast aanwezig was die anders gaat zeikenquote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:44 schreef LedZep het volgende:
[..]
Zal ergens tussen de 80 en 90 zitten idd, maar die calculators werken niet echt goed.. 60kg fullsquat ik denk ik voor zo'n 25-30 reps, maar mijn 1RM ligt op dit moment (vermoedelijk) maar op 110kg.
Wij hebben klemmen van 2kg per stukquote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:33 schreef synthesix het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor olifantenklemmen ze gebruiken bij jou. Maar hier zijn ze geen kilo heur![]()
[..]
Geen fullsquat helaas. Ik ging maar weer 'ns parallelasquatten, omdat er weer zo'n gast aanwezig was die anders gaat zeiken![]()
zo'n 65km verderopquote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:53 schreef Lanvin het volgende:
[..]
waar kom je vandaan? Heb hier nog het een en ander liggen (schijven tot 10kg + 2 losse van 5kg)
ik bedoel.. lig maar eens op de bench wann je poging van 100kg drukken niet luktquote:
Als ik 5kg schijfjes gebruik kom ik nog aardig in de buurtquote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:14 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
ik bedoel.. lig maar eens op de bench wann je poging van 100kg drukken niet lukt![]()
en waarom zouden ze erafvallen? de bedoeling is om de bar recht omhoog te bewegenen als je dat niet kan, ga dan terug naar technogym ofzo
. (ik heb het hier niet over PL'ers die het einde van de stang helemaal vol leggen en de boel er van zichzelf al aftotterd, maar dat zie ik hier niet direct iemand doen
)
Ik doe het wel bij liggende triceps naar je hoofd doen oefening met een stang oefeningquote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:14 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
ik bedoel.. lig maar eens op de bench wann je poging van 100kg drukken niet lukt![]()
en waarom zouden ze erafvallen? de bedoeling is om de bar recht omhoog te bewegenen als je dat niet kan, ga dan terug naar technogym ofzo
. (ik heb het hier niet over PL'ers die het einde van de stang helemaal vol leggen en de boel er van zichzelf al aftotterd, maar dat zie ik hier niet direct iemand doen
)
Gister was ook mijn squatavond. Dus ook met reet op de grond... begon die sportschooleigenaresse te zeiken dat ik helemaal niet zover moest zakken. Dus toen heb ik maar ff uitgelegd dat dit een fullsquat hete, en dat die veel beter was dan een parallelsquat.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:33 schreef synthesix het volgende:
Geen fullsquat helaas. Ik ging maar weer 'ns parallelasquatten, omdat er weer zo'n gast aanwezig was die anders gaat zeiken![]()
Daar heb je dus precies het grote nadeel van de fullsquat....quote:Op donderdag 5 oktober 2006 09:08 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Gister was ook mijn squatavond. Dus ook met reet op de grond... begon die sportschooleigenaresse te zeiken dat ik helemaal niet zover moest zakken. Dus toen heb ik maar ff uitgelegd dat dit een fullsquat hete, en dat die veel beter was dan een parallelsquat.
Ze was het er niet mee eens, maar gelukkig heeft ze zich daarna wijzelijk stil gehouden![]()
(alleen jammer dat ik vervolgens wel last van mijn rug gekregen heb door die klote squat)
Goed bezig, Kim!! Als dit zo door gaat ben je mij voor Sinterklaas gepasseerd...quote:
Ik praat graag met mensen (dus ook vrouwen) die (nog) slimmer zijn, mijn vrouw brengt meer geld binnen en als je mijn 'hobby-auto' niet meetelt heeft zij een grotere auto tot haar beschikking.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:12 schreef Videopac het volgende:
[..]
Goed bezig, Kim!! Als dit zo door gaat ben je mij voor Sinterklaas gepasseerd...![]()
Zijn er meer mannen die moeite hebben met sterkere vrouwen? Ik bedoel: met vrouwen die slimmer zijn, meer verdienen of in een grotere auto rijden heb ik geen enkele moeite, maar vrouwen die sterker zijn: dat trek ik echt heel slecht...![]()
misschien een goede motivatie om zelf nog sterker te worden?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:12 schreef Videopac het volgende:
Zijn er meer mannen die moeite hebben met sterkere vrouwen? Ik bedoel: met vrouwen die slimmer zijn, meer verdienen of in een grotere auto rijden heb ik geen enkele moeite, maar vrouwen die sterker zijn: dat trek ik echt heel slecht...![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |