Wie van de spitsen gaat dat doelpunt dan wel maken?quote:Op woensdag 27 september 2006 17:18 schreef rubbereend het volgende:
graag een geniepige 0-1 in de laatste minuut vanavond
Mendez maakt hem, lijkt me duidelijkquote:Op woensdag 27 september 2006 17:20 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Wie van de spitsen gaat dat doelpunt dan wel maken?
Die zullen wel spelen, want vanavond spelen ze 442.quote:Op woensdag 27 september 2006 17:22 schreef mcyodogg het volgende:
Zal Vayrynen of Aissati gaan spelen?
quote:Vermoedelijke opstelling PSV
Gomes
Kromkamp, Alex, Salcido, Lamey
Aissati, Vayrynen, Simons, Mendez
Tardelli, Kone
Als iemand leuk speelt tegen ADO, betekent het nog niet dat die speler klaar is voor de Champions League.quote:Op woensdag 27 september 2006 17:27 schreef AminBen het volgende:
Vayrynen![]()
Lekker 4-3-3, met Roy Beerens voorin, die doet het heel aardig.
Hij hoeft niet eeuwig op de bank te blijven, maar hij moet gewoon langzaam gebracht worden.quote:Op woensdag 27 september 2006 17:36 schreef AminBen het volgende:
nee dat antwoord had ik verwacht.
Daarentegen: Wat heeft Vayrynen nou op Europees topniveau gepresteerd? Of Aissati voorat hij tegen Milan speelde vorig jaar? Helemaal niets. Als je zo blijft redeneren kan Beerens eeuwig op de bank blijven
Affelay schijnt toch te spelen. Tardelli trouwens ook erg snel veel wedstrijden achter elkaar.quote:
je vergeet de 3 assists nog die alle tot een doelpunt leidenquote:Op woensdag 27 september 2006 11:54 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dat worden 21 acties, waarvan hij er in 10 langs zijn tegenstander komt, waarvan 3 ballen tot een doelpoging leiden, waaarvan hij er 1 zelf over knalt.
Ik was vorige week bij de training van PSV en ik geloofde mijn ogen niet. Vayrinnen stak met kop en schouders boven alle anders spelers uit, vooral in het afmaken. Die gozer heeft een schot, niet normaal.quote:
Me too.quote:
Het is zeker mogelijkquote:Op woensdag 27 september 2006 21:39 schreef lookinforyou het volgende:
Jammer, want het is best mogelijk in France.
we hebben nu Beerens, maar Koeman is wat voorzichtig met het brengen van nieuwe talenten... Toen Addo erin kwam had ik eigenlijk Beerens al wel verwacht... beter 20 minuten vlijmscherp counteren dan 20 minuten met yet another onzekere verdediger ballen wegpompenquote:Op woensdag 27 september 2006 22:59 schreef ASSpirine het volgende:
We missen een echte vleugelspeler...
Je zag dat alles aan de vleugels vastliep. Hiervoor hadden we Robben, Park en Lee...
Je ziet PSV dan ook moeilijk de spitsen te bereiken op zo'n manier...
Eerst zorgen voor het resultaat en vervolgens de uitvoering verbeterenquote:Op woensdag 27 september 2006 23:39 schreef Radegast het volgende:
Wat een boutwedstrijd.![]()
Gefeliciteerd met het prima resultaat!
Koeman moet gewoon een satellietspitsje met Koné mee laten lopen, die binnen 5m van hem blijft. Als het gevaarlijk begint te worden speelt Koné de bal af, en kan die ander scoren!quote:Op donderdag 28 september 2006 00:47 schreef rubbereend het volgende:
3 punten
Koné is voortaan alleen voor de assits, scoren doen de anderen maar
De CL winnen zit er idd niet in, maar de 2e ronde moet nu zeker kunnen. Als die verdediging zo blijft staan en je kunt ook bij Liverpool en Galataseray uit de 0 houden... (zolang Liverpool de rest wint is daar verliezen ook geen punt natuurlijk) en verder thuis winnen.quote:Op woensdag 27 september 2006 23:47 schreef Lemming22 het volgende:
Prima overwinning! Ik ben érg tevreden!
Het spel was natuurlijk niet echt om over naar huis te spreken, maargoed, als we met zulk voetbal de CL winnen klaagt er niemand (niet dat dat zal gebeuren, gezien het spel van andere CL-deelnemers....)
quote:Salcido model voor nieuw PSV
PSV dankt belangrijke zege tegen Bordeaux mede aan stabiele verdediging. Mexicaan Carlos Salcido heeft André Ooijer al snel doen vergeten in Eindhoven.
Door een onzer redacteuren
en verder- Uefa Champions League
overzicht - Meer sportnieuws
print artikel mail artikelRotterdam, 28 sept. Carlos Arnoldo Salcido Flores heeft zich zo snel aan het niveau PSV aangepast dat niemand het nog heeft over het vertrek van de Nederlandse international André Ooijer. Bijna als vanzelfsprekend vormde de 26-jarige Mexicaan gisteren tegen het Franse Bordeaux samen met de Braziliaan Alex het hart van de defensie. Mede door het sterke optreden van Salcido hield de Nederlandse landskampioen in het Stade Chaban-Delmas de nul. Door één mooie aanval, die door de Fin Mika Väyrynen knap werd afgerond, behaalde PSV een ‘gestolen’ 1-0 overwinning. Een zege waar coach Ronald Koeman vooraf zo op had gehoopt. Na twee duels in groep C van de Champions League heeft PSV net als Liverpool (de Engelsen wonnen met 3-2 van Galatasaray) vier punten. Bordeaux en Galatasaray hebben slechts één punt.
De voorbije jaren moest PSV het onder succestrainer Guus Hiddink vooral hebben van degelijkheid en teamspirit. Het weinig sprankelende voetbal leidde zowel nationaal als internationaal tot aansprekende prestaties. Door de successen wist de Eindhovense club Latijns-Amerikaanse spelers als Edison Mendez en Salcido over te halen PSV te verkiezen boven andere Europese ploegen. De Spaans sprekende nieuwe trainer Koeman stelde zichzelf dit seizoen vooral ten doel om het spel aantrekkelijker te maken. Daar kwam tot dusver echter weinig van terecht. Het weinig verheffende optreden tegen Bordeaux vormde wat dat betreft geen uitzondering.
Mede door blessures van de aanvallers Jefferson Farfán en Patrick Kluivert kwam PSV tegen de ploeg uit het Zuid-Westen van Frankrijk amper aan aanvallen toe. Tot Väyrynen in de 66ste minuut samen met Arouna Koné een prachtige aanval opzette. Väyrynen maakte met een bekeken schuiver het enige doelpunt van de wedstrijd. Aan de andere kant maakten de PSV-verdedigers Salcido en Alex de spitsen Jean-Claude Darcheville en Marouane Chamakh (na rust ingevallen voor sterspeler Johan Micoud) onschadelijk.
Een actie van Salcido in de vijfde minuut van de wedstrijd had een grote invloed op de rest van de wedstrijd. Salsita liet zich met een harde tackle in de richting van de licht geblesseerde Micoud direct zien. De spelbepaler van Bordeaux bleef even aangeslagen op de grond liggen en moest het duel daarna op halve kracht vervolgen. In de rust besloot de Braziliaanse coach Ricardo Gomes zijn beste voetballer naar de kant te halen. Daarmee verdween voor PSV de speler die het vooraf het meest had gevreesd.
PSV miste ook dominante voetballers die de lijnen uit konden zetten. Meer dan eens stond Salcido achterin hulpeloos gebarend met de bal aan zijn voeten. De voetballer die op 2 april 1980 in een arm Mexicaans gezin in Jalisco ter wereld kwam, was gisteren één van de beste spelers van PSV. Foutloos was het optreden van de Mexicaanse international echter niet. Na ruim een uur spelen liet hij de opkomende verdediger Carlos Henrique even los. De Braziliaan kopte vlak voor het doel van zijn landgenoot Gomes over. Het bleek achteraf de grootste kans van Bordeaux te zijn geweest.
Na de treffer van Väyrynen probeerde PSV amechtig de zege te verdedigen. In de slotfase werd de doelpuntenmaker zelfs naar de kant gehaald voor Eric Addo. De Ghanese verdediger stond vorig seizoen vaak centraal achterin als vervanger van Ooijer. Maar door de komst van Salcido is de Ghanees weer naar het tweede plan verwezen. De Mexicaanse ‘man van staal’ begon dit seizoen als linksback, maar is inmiddels centrumverdediger. Ook toen linksback Michael Lamey gisteren vlak voor tijd een onbegrijpelijke rode kaart kreeg bleef Salcido op zijn plaats spelen en ging Addo verder als vleugelverdediger.
Met Salcido en Alex beschikt PSV over een zeer sterk centrum waardoor de rest van het elftal met veel meer rust kan spelen. Als de routinier Phillip Cocu en doelpuntenmaker Farfán binnenkort terugkeren dan is het huidige PSV zeker niet minder dan de ploeg van vorig seizoen. De selectie is een ideale mix van Latijns-Amerikaanse spelvreugde en Europese degelijkheid. Salcido beschikt over beide kwaliteiten. Doorgaans hebben spelers uit Latijns-Amerika langere tijd nodig om zich aan te passen aan het Nederlandse voetbal. PSV heeft met werknemers als Gomes, Alex, Farfán, Diego Tardelli en Mendez zoveel profs uit Zuid-Amerika onder contract dat Salcido zich in Eindhoven vrijwel direct thuis voelde. Tegen Bordeaux vierde hij gisteren zijn eerste overwinning in de Champions League.
Hij heeft ook wel kwaliteiten maar hij moet er beter mee omgaan. Allereerst moet hij zelf door krijgen dat hij geen killerspits is en dat ook nooit zal worden. Dan kan hij zich volledig richten om met zijn specifieke kwaliteiten (man uitspelen, snelheid) kansen te creëeren voor de ploeg. Hij moet gewoon meer een teamspeler worden, ik verwacht dat hij dan uiteindelijk ook zelfs meer tot scoren gaat komen dan als hij de solist blijft uithangen.quote:Op donderdag 28 september 2006 11:07 schreef dndiek het volgende:
Koné toch weer belangrijk met een assist.... redelijke goede wedstrijd van hem
Hebben gisteren inderdaad een grote stap richting 2e ronde gezet.quote:Op donderdag 28 september 2006 15:25 schreef Zwansen het volgende:
Let maar op, we gaan voor de derde maal op rij de 2e ronde halen. O*
Dit begrijp ik niet hè.quote:Op donderdag 28 september 2006 11:07 schreef dndiek het volgende:
Koné toch weer belangrijk met een assist.... redelijke goede wedstrijd van hem
Hij hield veel ballen goed vast nadat Lamey van het veld werd gestuurd. En hij had een aantal goede acties en een goede assist.quote:Op donderdag 28 september 2006 15:50 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Dit begrijp ik niet hè.
Ik ben zeker de enige voetballiefhebber die Koné dramatisch vond spelen, op één actie na.
Hup Kluivertquote:Op donderdag 28 september 2006 16:07 schreef Verbal_Kint het volgende:
Als de geblesseerden terugkomen dan staat dr toch een verdomd mooi team![]()
En hopen dat Liverpool gewoon de komende 2 wedstrijden wint.quote:Op donderdag 28 september 2006 15:50 schreef PyTh het volgende:
[..]
Hebben gisteren inderdaad een grote stap richting 2e ronde gezet.
Als we uit bij Galatasaray niet verliezen dan ben ik er van overtuigd dat we het gaan halen.
Op papier dan he.quote:Op donderdag 28 september 2006 16:15 schreef PyTh het volgende:
En Koné is ook gewoon pas 22 dat vergeten ook een hoop mensen.
quote:Op donderdag 28 september 2006 16:15 schreef Garlic_Sauce het volgende:
'gewoon' 2x winnen van galatasaray.... dan heb je:
psv 10
liverpool 10
bordeaux 1
galatasaray 1
ongekende luxe
nou Newcastle thuis in de kwartfinale EC was slecht en zo ken ik er nog wel meerquote:Op donderdag 28 september 2006 16:30 schreef Bombardier het volgende:
Ik vond dit één van de zwakste wedstrijden van PSV die ik ooit gezien heb. Serieus. Op het centrale duo en Mendéz na dan.
Op een bepaald moment was elke bal, balverlies. Geen één inspeelpass was zuiver. Spitsen onbereikbaar. Koné zeer slordig in alles, aanname, actie, lopen, passing.
Dom van die coach dat ie Dalmat pas laat brengt. Sterke middenvelder. Penetreerde een aantal keer gevaarlijk.
10x liever dit dan de wedstrijden tegen Milan 2 jaar geleden, vooral de uitwedstrijd. In Europa heb ik echt zoiets van als er maar gewonnen wordt dan maakt het me niet uit hoe... Zeker niet als je toch al wat belangrijke spelers mist.quote:Op donderdag 28 september 2006 16:30 schreef Bombardier het volgende:
Ik vond dit één van de zwakste wedstrijden van PSV die ik ooit gezien heb. Serieus. Op het centrale duo en Mendéz na dan.
Mja... Maar een killerspits ben je of dat ben je niet. Als Koné wat voetbalverstand kweekt kan hij een hele belangrijke speler zijn, een koelbloedige spits zal het echter nooit worden.quote:Op donderdag 28 september 2006 16:15 schreef PyTh het volgende:
En Koné is ook gewoon pas 22 dat vergeten ook een hoop mensen.
dan maar veel assistsquote:Op donderdag 28 september 2006 17:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mja... Maar een killerspits ben je of dat ben je niet. Als Koné wat voetbalverstand kweekt kan hij een hele belangrijke speler zijn, een koelbloedige spits zal het echter nooit worden.
Da's een andere Franse club.quote:
PSV heeft al tijden geen tegenstander meer opgerold en in het Abe Lenstra kan iedereen zomaar verliezen. Ik verwacht een zéér zware wedstrijd voor onze jongens.quote:Op donderdag 28 september 2006 22:56 schreef Leso_Varen het volgende:
PSV'
3 punten, van het weekend maar even Hereenveen oprollen ()
ik had neit anders van je verwachtquote:Op donderdag 28 september 2006 23:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
PSV heeft al tijden geen tegenstander meer opgerold en in het Abe Lenstra kan iedereen zomaar verliezen. Ik verwacht een zéér zware wedstrijd voor onze jongens.
Laatste 2 jaar hebben we er gewonnen geloof ikquote:Op donderdag 28 september 2006 23:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
PSV heeft al tijden geen tegenstander meer opgerold en in het Abe Lenstra kan iedereen zomaar verliezen. Ik verwacht een zéér zware wedstrijd voor onze jongens.
Ik zet alleen even de feiten op een rijtje en spreek mijn verwachting uit. Ik denk niet dat er hier veel mensen zijn die denken dat PSV op zijn dooie gemakje met 0-4 gaat winnen in Heerenveen.quote:Op donderdag 28 september 2006 23:19 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ik had neit anders van je verwacht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |