Geen instructeur meegeweest. Hij moest nog lessen met een andere leerling.quote:Op zondag 1 oktober 2006 18:24 schreef Robbiej het volgende:
Zijn er trouwens ook mensen die geslaagd zijn zonder dat ze hun instructeur mee namen?
Of neemt iedereen zijn instructeur mee?
Lekker betrokken is hij dan. Die van mij maakte bijna zijn hele morgen vrij om mee te gaan en zo.quote:Op zondag 1 oktober 2006 19:53 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Geen instructeur meegeweest. Hij moest nog lessen met een andere leerling.
Mijn instructrice vond m'n examinator niet al te aardig. Ze zou dus alleen mee ging als ik het belangrijk zou vinden. Maar ik had er geen problemen mee natuurlijk, daarna zou ik toch moeten rijden zonder haar. Ben geslaagd overigensquote:Op zondag 1 oktober 2006 18:24 schreef Robbiej het volgende:
Zijn er trouwens ook mensen die geslaagd zijn zonder dat ze hun instructeur mee namen?
Mjah, het boeide me niet zo, maar het was leuker als ' ie erbij zat.quote:Op zondag 1 oktober 2006 20:13 schreef rena het volgende:
[..]
Lekker betrokken is hij dan. Die van mij maakte bijna zijn hele morgen vrij om mee te gaan en zo.
Nu vind je het nog leuk. Doe eens een gok waar je andere 20 rijlessen aan besteed worden?quote:Op zondag 1 oktober 2006 20:01 schreef Mathijz het volgende:
Morgen les 5 en 6, spiegelen.
Ben benieuwd hoe me dat afgaat. Weer een extra ding erbij om te doen.
Mijn instructeur gaf me nog een knipoog tijdens het examen.quote:Op zondag 1 oktober 2006 21:00 schreef MelvinB het volgende:
Nadeel is wel dat je je instructeur steeds in de binnenspiegel ziet als je moet kijken en voor sommigen kan dat nogal vervelend zijn.
hehe, die kans zit er dik in. Maar nu heb ik ernog plezier inquote:Op zondag 1 oktober 2006 20:40 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Nu vind je het nog leuk. Doe eens een gok waar je andere 20 rijlessen aan besteed worden?
Straks zul je helemaal leip worden van het fenomeen 'kijktechniek' .
Mathijz, ik herinner me uit een ander topic dat je in/bij Alkmaar lest, welke rijschool heb je?quote:Op zondag 1 oktober 2006 20:01 schreef Mathijz het volgende:
Geslaagd zonder instructeur erbij, vond het relaxter zonder, omdat m'n instructeur toch diegene was die me steeds op m'n vingers keek. Maar ieder het zijne hèquote:Op zondag 1 oktober 2006 18:24 schreef Robbiej het volgende:
RIS?quote:Op zondag 1 oktober 2006 20:01 schreef Mathijz het volgende:
true Adam en Eva uit heerhugowaard.quote:Op zondag 1 oktober 2006 21:34 schreef TNA het volgende:
[..]
Mathijz, ik herinner me uit een ander topic dat je in/bij Alkmaar lest, welke rijschool heb je?
Dat zou best kunnen, rij ik de oranje auto, meestal op maandagochtend of donderdagavondquote:Op maandag 2 oktober 2006 08:55 schreef TNA het volgende:
[..]
Ah, dan heb ik je misschien weleens zien rijdenSucces met je lessen iig!
Je keek naar je koppeling? En verder kun je beter even naar je toerental kijken, dan zie je ook meteen in welke versnelling je zit.quote:Op maandag 2 oktober 2006 11:18 schreef Mathijz het volgende:
Dus net terug van mijn rijles, dat onnodig spiegelen moet ik er toch maar inhouden, alhoewel niet elke examinator hier in alkmaar heel streng op is. Maar je zal net de verkeerde treffen![]()
Met dat spiegelen komt er wel in 1 klap ontiegelijk veel bij, dat nog in combinatie met terugschakelen is best veel moeten doen. Heb daardoor op het laatste moment nog de koppeling in 1x losgelaten![]()
Verder gaat het wel aardig, alleen een grote blunder toen ik keek naar mn koppeling op de provinciale weg dacht ik dat ie in zn 3 stonden ik schakelde daardoor niet terug. Een bocht in zijn 5 nemen is ook niet aan te raden
![]()
Ja, spiegelen en schoudertje, daar ga je echt helemaal gek van wordenquote:Op maandag 2 oktober 2006 11:18 schreef Mathijz het volgende:
Dus net terug van mijn rijles, dat onnodig spiegelen moet ik er toch maar inhouden, alhoewel niet elke examinator hier in alkmaar heel streng op is. Maar je zal net de verkeerde treffen![]()
Met dat spiegelen komt er wel in 1 klap ontiegelijk veel bij, dat nog in combinatie met terugschakelen is best veel moeten doen. Heb daardoor op het laatste moment nog de koppeling in 1x losgelaten![]()
Verder gaat het wel aardig, alleen een grote blunder toen ik keek naar mn koppeling op de provinciale weg dacht ik dat ie in zn 3 stonden ik schakelde daardoor niet terug. Een bocht in zijn 5 nemen is ook niet aan te raden
![]()
Ik rij die bocht door, en mn instructeur van, waarom schakel je niet terug?quote:Op maandag 2 oktober 2006 11:28 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Je keek naar je koppeling? En verder kun je beter even naar je toerental kijken, dan zie je ook meteen in welke versnelling je zit.
Ik kan die kentekens goed lezen. zoals je ook al in mijn text kon lezen.quote:Op maandag 2 oktober 2006 16:00 schreef FranticDJ het volgende:
Bril op doen! Echt wel.. Anders val je denk ik wel min of meer door de mand bij het kenteken lezen..
Misschien moet je eens (:P) een banaan eten voordat je les hebt? Je moet er gewoon eventjes doorheen prikken..
Precies. wat kan ik daaraan doen?quote:Op maandag 2 oktober 2006 16:05 schreef MelvinB het volgende:
Krijg je misschien last van een soort van black-out ofzo? Dat je heus wel weet je moet doen, maar het niet lukt op het moment dat het nodig is?
Bedoel je dus dat je niet goed anticipeerd ofzo?
quote:Dyscalculie is een rekenstoornis die dikwijls samengaat met nog
een aantal andere beperkingen, zoals ruimtelijk inzicht,
klokkijken, slechter geheugen, spellingsproblemen, gebrek aan inzicht.
quote:Op maandag 2 oktober 2006 16:08 schreef Knuffelslet het volgende:
elke verandering in haar maag zou een eventuele vieze helm tot gevolg hebben..
met andere woorden, dit lieve kleine meisje, is sinds vandaag in het bezig van haar A, volvermogen, rijbewijs!!!!!!!!!!!![]()
![]()
![]()
Volgens mij niet, weet het eigenlijk best wel zekerquote:Op maandag 2 oktober 2006 16:03 schreef Robbiej het volgende:
[..]
maar met een bril krijg je toch ook een aantekening op je rijbewijs?
gefeliciteerd smartiequote:Op maandag 2 oktober 2006 17:17 schreef Smart-Einstein het volgende:
*heeft vanmorgen zijn theorie in een keer gehaald, met 2 foutjes* (voor B)
Misschien denk je er juist te makkelijk over.. zo van 'ik kan het wel, laat maar komen' zonder van te voren al een oplossing te zoeken.quote:Op maandag 2 oktober 2006 15:12 schreef Robbiej het volgende:
het rare is. als ik bijvoorbeeld weer in Lelystad ben. waar ik het helemaal ken is er niks aan de hand. maar zodra ik ergens kom waar ik nog nooit geweest ben. of amper. dan gaat het mis..
Mja, weet je wat het is. je kan het denk ik wel vergelijken met tunnelvisie. elke keer maar op 1 ding tegelijk te focussen. en dat moet ik afleren. want dat is het grote probleem. ik voel me er zo kut over..quote:Op maandag 2 oktober 2006 17:22 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Misschien denk je er juist te makkelijk over.. zo van 'ik kan het wel, laat maar komen' zonder van te voren al een oplossing te zoeken.
Ik herken je verhaal wel een beetje verder.. er zijn lessen geweest waarvan ik totaal geen herinnering had op het moment dat ik uitstapte.. of vlaagen dat ik gewoon beetje zat te staren en mn instructeur alleen op de achtergrond hoorde.
Probeer jezelf iedere keer de vraag te stellen 'wat ga ik er aan doen' bij alles wat je ziet.. iets anders kan ik ook niet bedenken
Damn hoevaak heb je dit al gevraagdquote:Op maandag 2 oktober 2006 16:03 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Ik kan die kentekens goed lezen. zoals je ook al in mijn text kon lezen.
banaan had ik al op net. werkt voor geen bal
maar met een bril krijg je toch ook een aantekening op je rijbewijs?
Wat ik mijn leerlingen in dat geval meestal laat doen is hardop denken.quote:
zal je eens een voorbeeld kunnen geven hoe dat dan precies gaat?quote:Op maandag 2 oktober 2006 18:39 schreef vannelle het volgende:
[..]
Wat ik mijn leerlingen in dat geval meestal laat doen is hardop denken.
Dan ben je er nét even bewuster mee bezig.
Ik keek wel goed.. Alleen ik deed er verder niks mee..quote:Op maandag 2 oktober 2006 18:39 schreef Robbiej het volgende:
dus op een gegeven moment keek je wel goed?
We naderen een kruising. Wat voor kruising? Gelijkwaardig, voorrangskruising of rijden we op een voorrangsweg?quote:Op maandag 2 oktober 2006 18:41 schreef Robbiej het volgende:
[..]
zal je eens een voorbeeld kunnen geven hoe dat dan precies gaat?
wat zegt een leerling van je dan precies
als 'ie op een kruising af komt rijden?
(mischien een domme vraag hoor. maar ik ben tot alles in staat nu)
Hm heel erg bedankt dat je zoveel moeite doet om zoveel te typen voor mequote:Op maandag 2 oktober 2006 18:50 schreef vannelle het volgende:
[..]
We naderen een kruising. Wat voor kruising? Gelijkwaardig, voorrangskruising of rijden we op een voorrangsweg?
Wie heeft er dus voorrang?
(Als het nodig is) ga ik nu mijn snelheid aanpassen (eerst kijken of er wat achter je rijdt en of die merkt dat je evt. afremt), ik schakelt naar de juiste versnelling voor die snelheid, ik kijk voor, links, voor, rechts en als het nodig is stop ik om voorrang te verlenen.
De kruising is vrij dus steek ik em over, ik doe mijn nacontrole en pas mijn snelheid eventueel weer aan aan het overige verkeer.
Heel verhaal, kost dus ook veel tijd.
Begin op tijd met kijken en handelen en als je steekwoorden gebruikt ipv. alles voluit te zeggen is het ook prima hoor, het gaat er om dat je er bewust mee bezig bent.
En wanhoop niet, ook jij gaat je rijbewijs wel halen.
Je zal door die inzichtsproblemen ws. wel meer lessen nodig hebben dan gemiddeldmaar het eindresultaat komt er echt wel.
Succes!
Ik neem aan dat je - bedoeld?quote:Op maandag 2 oktober 2006 19:02 schreef Robbiej het volgende:
(+1.00/+1.75)
gefeliciteerdquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 12:26 schreef Miss_S het volgende:
vanmorgen voor mijn theorie geslaagd
had 3 fout
vond het wel een moeilijk examen maar het waren eigenlijk domme fouten
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 12:26 schreef Miss_S het volgende:
vanmorgen voor mijn theorie geslaagd
had 3 fout
vond het wel een moeilijk examen maar het waren eigenlijk domme fouten
Ja maar, als je dat soort fouten maakt op je examen dan slaag je gewoon niet. En ik vind het bagger dat examinatoren je gewoon op laten gaan als ze weten dat je toch gaat zakken.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 17:36 schreef twi het volgende:
Iedereen klinkt dat wel bekend denk ik. Wel dingen doen, maar niet anticiperen. Ik heb het idee dat dit gewoon komt omdat je iemand naast je hebt waar je zoveel op vertrouwt dat het "niet erg" is als je wat mis doet.
Ik heb de periodes tussen m'n examens ook wat afgekloot met anticiperen, mezelf te weinig tijd gunnen om situaties goed te overzien. Ik had gewoon te weinig feeling voor het niet langer vertrouwen op de instructeur naast je. Nu ik eenmaal m'n rijbewijs heb, heb ik er amper problemen mee.
Natuurlijk maak ik nog wel af en toe een verkeerde beslissing, maar dat heeft iedereen wel. Maar niet meer reageren op iets (zelfs zo simpel als het niet remmen voor een rotonde, nog geen week of 2-3 voor 'n examen) komt gewoon niet meer voor.
Ik reed ook vlekkeloos volgens mn instructeur en als het een examen was geweest was ik geslaagd.. Na 14 lessen..quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 17:15 schreef Stormqueen het volgende:
Robbiej, dit is niet lullig bedoeld maar... hoe kan het zijn dat ze je al 2 keer examen hebben laten doen, en nu al een derde keer, als je nog niet goed kan anticiperen en moeite hebt met kijken?
Bij mijn rijschool ga je echt pas op op het moment dat je je lessen vlekkeloos rijdt. Okee, je doet het neit in 10 lessen, maar op het moment dat je gaat examen rijden kun je het ook goed genoeg om in 1 keer te slagen.
Ikzelf heb nu een lesje of 55 gehad en ga maandag pas voor de eerste keer op. Maar ik rij wel 99% foutloos ondertussen.
dat zei mijn 1e instructeur ookquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 19:06 schreef Even het volgende:
[..]
Ik reed ook vlekkeloos volgens mn instructeur en als het een examen was geweest was ik geslaagd.. Na 14 lessen..
gefeliciteerdquote:Op woensdag 4 oktober 2006 11:30 schreef Sm0keZ het volgende:
Ik kom net terug van het CBR voor het examen voertuigbeheersing (motor), en ben geslaagd
Nu m'n theorie nog 16 oktober, en verkeersdeelneming 31 oktober, dan kan ik eindelijk die auto laten staan!
quote:Op woensdag 4 oktober 2006 10:31 schreef MelvinB het volgende:
Kent iemand dit hilarische filmpje al?
http://www.youtube.com/watch?v=5rpi6Js095E
Is nederlands, dus geluid aanzetten. Niemand rijdt slechter dan hij.
Ik zou idd na 14 lessen ook niet op mezelf vertrouwen eerlijk gezegt. Klinkt stom, maar je hebt dan zo weinig uren op de weg gezeten dat je in mijn ogen nog lang niet genoeg inzicht hebt voor bepaalde situaties en idd weersomstandigheden. En dan kan je idd wel geluk hebben dat je er met het examen goed doorheen komt en geen rare situaties tegenkomt, maar ik zou dan ook liever nog wat lesjes hebben om toch nog wat meer te leren. Zonder instructrice kan dat ook wel, maar dan ben je vaak al te laat met reageren als je dat niet geleerd hebtquote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:17 schreef Mathijz het volgende:
Ookal zou ik na 14 lessen op mogen gaan, ik zou het toch wel fijn vinden als ik dan nog een paar uur extra kan rijden in verschillende weers / verkeers situaties. Al is het maar dat er een instructeur naast je zit die dan nog kan ingrijpen.
De meeste rijscholen die werken ook gewoon 's avonds hoor, die van mij rijdt tot half 10 's avonds iig, dus ik heb vaak zat ook 's avonds in het donker geredenquote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:14 schreef MelvinB het volgende:
Et is trouwens wel jammer dat ik tijdens mijn lessen nooit in het donker heb gereden. Ik weet nu dus nog niet hoe dat is. Als ik mijn rijbewijs volgende week kan ophalen, ga ik dit meteen een paar keer doen met pa of ma ernaast.
Waarom is eigenlijk niet verplicht opgenomen in de lessen vraag ik mij af? Teveel gedoe omdat de rijscholen dan ook avond's open moeten zijn ofzo?
Dat had ik dus ook jaquote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:26 schreef ivetje het volgende:
Overigens nog iets waar je om moet vragen bij je instructeur/trice. Of je mag oefenen met links fileparkeren!! Het wordt altijd alleen maar rechts gedaan tijdens de les, en er zijn genoeg plekken waar het links ook kan. Misschien zelfs wel bij je voor de deur...ik kwam dus laatst bij mijn ouders en ja hoor, links plaats. Tussen mijn vader's auto en een paaltjeHeeft ff geduurt voor ie er tussen stond hoor...en mijn vader kwam al kijken voor de zekerheid
Die van mij is er ook tussen gekomen ja...en goed ook wel, alleen het was dus ook donker en ik had geen idee of ie recht stond of niet enzoquote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:36 schreef rena het volgende:
[..]
Dat had ik dus ook jaIk moest ineens heel anders gaan kijken, en gokken of ik er goed in kwam
Het is me wel gelukt overigens en hij stond er best goed in!
Vakantiedagen opnemen.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:52 schreef rena het volgende:
Is ook wel logisch dat ze 's avonds ook les geven, want wat moeten mensen die de hele dag werken anders?![]()
quote:
eh, ja, aangezien iedereen wil lessen om half zes, moet je vak wel overdag omdat alles al vol zit. Dus moet je je vakantie-uren ervoor opnemen.quote:
Mijn rijschool doet dat dus niet, onder het mom van: 's avonds is het veel minder druk, dus makkelijker en we willen je juist goed leren rijden.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:52 schreef rena het volgende:
Is ook wel logisch dat ze 's avonds ook les geven, want wat moeten mensen die de hele dag werken anders?![]()
Hier hetzelfde verhaal. Soms kwam het niet uit met de tijden, dan reed ik 's avonds, maar wanneer ik de kans kreeg ging ik gewoon overdag lessen, het liefst met zoveel mogelijk verkeer (spits ed.). Je rijdt tenslotte altijd overdag af.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 14:11 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Mijn rijschool doet dat dus niet, onder het mom van: 's avonds is het veel minder druk, dus makkelijker en we willen je juist goed leren rijden.
Overigens vanmiddag weer les.
Tja, ik kan gewoon niet anders thuiskomen...meestal reed ik dan vanaf nieuwegein-zuid de snelweg op, dan hoef ik alleen de lekbrug maar over om thuis te komen. Viel dus wel mee, maar ik heb weleens file gehad jaquote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:28 schreef Stormqueen het volgende:
in de file lessen vind ik een beetje zonde van mijn geld, dan neem ik liever vakantie op
Hier werken ze op zaterdag ook.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:52 schreef rena het volgende:
jup hier ook en het is idd wel fijn om iig 1 keer in het donker gereden te hebbenquote:Op woensdag 4 oktober 2006 18:13 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Hier werken ze op zaterdag ook.
Een keer lessen in het donker is zeker aan te bevelen.. Ik vind dat behoorlijk anders rijden.
Ik ja ! Maar dat ging per ongeluk, ik reed haar zo voorbij terwijl ze klaar stond om inte stappen!quote:Op zondag 1 oktober 2006 18:24 schreef Robbiej het volgende:
quote:Op woensdag 4 oktober 2006 19:49 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Ik ja ! Maar dat ging per ongeluk, ik reed haar zo voorbij terwijl ze klaar stond om inte stappen!![]()
[..]
Ik ja ! Maar dat ging per ongeluk, ik reed haar zo voorbij terwijl ze klaar stond om inte stappen!![]()
[..]
Donderdag pas? Ik dacht dat het 5 werkdagen duurde = dinsdagquote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:00 schreef MelvinB het volgende:
Heb ik afgelopen dinsdag mijn rijbewijs aangevraagd op et gemeentehuis, blijkt dat het cbr pas woensdag alles heeft doorkunnen sturen ofzo. Ik kan me rijbewijs hierdoor pas volgende week donderdag ophalen. En nee, ik ga geen spoedprocedure doen. Ik betaal niet mee aan die onzin. Dan nog maar ff wat langer wachten.
Maar ja, als ie er dan niet ligt, dan moet je 2 keerquote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:19 schreef MelvinB het volgende:
Ja, op et afhaalbewijs staat 11 oktober (a.s woensdag), maar die vrouw van Burgerzaken riep er nog achteraan dat ie donderdag klaarligt.
Ach wat, ik ga 11 oktober er gewoon naartoe en doe net of ik et niet gehoord heb wat die vrouw nog na-riep.
Ik weet hoe je je voelt. Eerste keer dat ik alleen ging en een hellingproef zat ik helemaal te stressen dat ik het goed moest doen. Van de stress 'm per ongeluk in de 3 laten staanquote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:51 schreef Johnns het volgende:
vandaag weer een uur les gehad.
gaat wel goed, maar ik wil wat te snel als ik vooraan bij een stoplicht sta. gaan die eikels ineens toeteren en me beetje nerveus maken
vandaag wordt mn examen aangevraagd, ben benieuwd
ik heb dan dat ik de mensen niet tot hinder wil zijn en de koppeling te snel op laat komen.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:53 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Ik weet hoe je je voelt. Eerste keer dat ik alleen ging en een hellingproef zat ik helemaal te stressen dat ik het goed moest doen. Van de stress 'm per ongeluk in de 3 laten staanVeel getoeter achter me, enzo. Maarja, neem maar van me aan dat het wel goed komt.
Geen idee, ik ben een jaar geleden gestopt (ook met het tellen van de lessenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 10:32 schreef Mathijz het volgende:
Hoeveelste les is dat DolleMina?
Ik heb zelf 1 keer in de week 1,5 uur gereden, vond dat wel fijn, maar ligt er ook net aan hoeveel je kunt betalen hequote:Op donderdag 5 oktober 2006 15:34 schreef Twisted_Logic het volgende:
Yeah ik begin de 16e van deze maand met mijn eerste rijles.
Hoeveel lessen per week raden jullie mij aan om te doen? Ik zit zelf te denken aan 1 blokuur per week te doen, of raden jullie mij dit af?
Nouja iig nog 1,5 week
Ik zou dat niet eens kunnen, het is al een 20-30 minuten rijden naar examengebiedquote:Op donderdag 5 oktober 2006 15:49 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik heb zelf 1 keer in de week 1,5 uur gereden, vond dat wel fijn, maar ligt er ook net aan hoeveel je kunt betalen he
Duren jouw lessen 1 uur? Dan lijkt het mij handiger om 2 x 1 uur te lessen, omdat na een uur je concentratie toch wel wat afneemt en met 2 keer in de week heb je toch wel een regelmatiger ritme van rijden. Ik kon het helaas niet betalen, anders had ik dat wel gedaan nl, 2x 1 uur in de week
ik had dus lessen van 1,5 uur, kwartier rijden anar examengebied, 1 uur echt les en kwartier weer terugrijdenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 15:51 schreef tralalala het volgende:
[..]
Ik zou dat niet eens kunnen, het is al een 20-30 minuten rijden naar examengebieddan zou ik gelijk weer terug moeten
![]()
Dat getoeter houd jequote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:51 schreef Johnns het volgende:
vandaag weer een uur les gehad.
gaat wel goed, maar ik wil wat te snel als ik vooraan bij een stoplicht sta. gaan die eikels ineens toeteren en me beetje nerveus maken
vandaag wordt mn examen aangevraagd, ben benieuwd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |