abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42288900
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 18:24 schreef Robbiej het volgende:
Zijn er trouwens ook mensen die geslaagd zijn zonder dat ze hun instructeur mee namen?

Of neemt iedereen zijn instructeur mee?
Geen instructeur meegeweest. Hij moest nog lessen met een andere leerling.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_42289148
Morgen les 5 en 6, spiegelen.

Ben benieuwd hoe me dat afgaat. Weer een extra ding erbij om te doen.
pi_42289520
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 19:53 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Geen instructeur meegeweest. Hij moest nog lessen met een andere leerling.
Lekker betrokken is hij dan. Die van mij maakte bijna zijn hele morgen vrij om mee te gaan en zo.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_42289707
quote:
Zijn er trouwens ook mensen die geslaagd zijn zonder dat ze hun instructeur mee namen?

Mijn instructrice vond m'n examinator niet al te aardig. Ze zou dus alleen mee ging als ik het belangrijk zou vinden. Maar ik had er geen problemen mee natuurlijk, daarna zou ik toch moeten rijden zonder haar. Ben geslaagd overigens
  zondag 1 oktober 2006 @ 20:28:29 #155
151176 Alberto_Vermicelli
Ook wel: Meneer Spaghetti
pi_42289965
Grrrr met dat nieuwe rijbewijs duurt het zo lang voordat je eindelijk eens de weg op mag!! Weekend plus 5 dagen is echt een hel!!
"Ik heb begrepen dat mijn DNA voor 99 procent overeenkomt met dat van Bokito. Maar voor die ene procent ben ik wel heel erg dankbaar" - Frans Timmermans, Staatssecretaris van Europese Zaken, 2007
pi_42290340
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 20:13 schreef rena het volgende:

[..]

Lekker betrokken is hij dan. Die van mij maakte bijna zijn hele morgen vrij om mee te gaan en zo.
Mjah, het boeide me niet zo, maar het was leuker als ' ie erbij zat.

Ik heb ook de eerste keer 'alleen' af moeten rijden. Zelfde reden.
pi_42290479
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 20:01 schreef Mathijz het volgende:

Nu vind je het nog leuk. Doe eens een gok waar je andere 20 rijlessen aan besteed worden?
Straks zul je helemaal leip worden van het fenomeen 'kijktechniek' .
pi_42291309
Maakt dat wat uit dan? Invloed kunnen ze toch niet uitoefenen als ze het niet met de uitslag van de examinator zijn.

Nadeel is wel dat je je instructeur steeds in de binnenspiegel ziet als je moet kijken en voor sommigen kan dat nogal vervelend zijn.
]I[ Melvin ]|[
pi_42291404
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 21:00 schreef MelvinB het volgende:
Nadeel is wel dat je je instructeur steeds in de binnenspiegel ziet als je moet kijken en voor sommigen kan dat nogal vervelend zijn.
Mijn instructeur gaf me nog een knipoog tijdens het examen. Zo van: Je kunt het. Ik had dan ook een onwijs leuke instructeur.
And you know I might
pi_42291568
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 20:40 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Nu vind je het nog leuk. Doe eens een gok waar je andere 20 rijlessen aan besteed worden?
Straks zul je helemaal leip worden van het fenomeen 'kijktechniek' .
hehe, die kans zit er dik in. Maar nu heb ik ernog plezier in
  zondag 1 oktober 2006 @ 21:34:02 #161
139330 TNA
For the stars that shine
pi_42292714
quote:

Mathijz, ik herinner me uit een ander topic dat je in/bij Alkmaar lest, welke rijschool heb je?
  zondag 1 oktober 2006 @ 21:34:59 #162
139330 TNA
For the stars that shine
pi_42292737
quote:

Geslaagd zonder instructeur erbij, vond het relaxter zonder, omdat m'n instructeur toch diegene was die me steeds op m'n vingers keek. Maar ieder het zijne hè
pi_42293155
quote:

RIS?
pi_42294486
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 21:34 schreef TNA het volgende:

[..]

Mathijz, ik herinner me uit een ander topic dat je in/bij Alkmaar lest, welke rijschool heb je?
true Adam en Eva uit heerhugowaard.
pi_42294681
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 21:46 schreef FranticDJ het volgende:
[..]

RIS?
Volgens de site van CBR niet. Maar ik ben wel tevreden over mn instructeur
pi_42297771
Ik ben ook geslaagd zonder dat mijn instructeur meereed. Ik had wel eens geïnformeerd of hij mee ging, en hij zei: 'waarschijnlijk niet'.

Ik was altijd wel benieuwd naar wat hij als 'laatste advies' mee zou geven. Ik verwachtte iets in de trand van: Rustig met je koppeling! Of: Blijf rustig, je kunt het! En het werd: Doe je wel je gordel vast? Het was trouwens een grappige vent, hij heeft echt goed lesgegeven. Ik vond hem niet onbetrokken ofzo omdat hij niet meeging..
  zondag 1 oktober 2006 @ 23:34:04 #167
88233 Steve
Still the best.
pi_42297850
Grootste voordeel dat mijn instructeur wel meeging vond ik dat hij achteraf beter wist wat er allemaal fout was gegaan en we de route nog een keer konden rijden.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_42302677
met me examens issie niet meegeweest, vond ik niet zo heel erg, met me rijtest issie wel meegeweest en denk datiie met me bnor-examen ook wel mee zal gaan
pi_42303160
ik neem die bij mij met mn motorexamen wel mee

hij zit toch niet achter me, nou ja, dat wel, maar in een auto

en hij kan de examinator er misschien nog van overtuigen dat mn evt. foutjes door de zenuwen komen en ik verder echt goed rijd
Fragile like a rose on the snow...
  maandag 2 oktober 2006 @ 08:55:56 #170
139330 TNA
For the stars that shine
pi_42303387
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 22:23 schreef Mathijz het volgende:

[..]

true Adam en Eva uit heerhugowaard.
Ah, dan heb ik je misschien weleens zien rijden Succes met je lessen iig!
  maandag 2 oktober 2006 @ 11:00:36 #171
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_42305479
Ik kijk wel. ik ben nu 2x gezakt. en de 3e keer neem ik mischien mn instructeur niet mee. moet even kijken.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_42305780
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 08:55 schreef TNA het volgende:

[..]

Ah, dan heb ik je misschien weleens zien rijden Succes met je lessen iig!
Dat zou best kunnen, rij ik de oranje auto, meestal op maandagochtend of donderdagavond
pi_42305890
Dus net terug van mijn rijles, dat onnodig spiegelen moet ik er toch maar inhouden, alhoewel niet elke examinator hier in alkmaar heel streng op is. Maar je zal net de verkeerde treffen

Met dat spiegelen komt er wel in 1 klap ontiegelijk veel bij, dat nog in combinatie met terugschakelen is best veel moeten doen. Heb daardoor op het laatste moment nog de koppeling in 1x losgelaten

Verder gaat het wel aardig, alleen een grote blunder toen ik keek naar mn koppeling op de provinciale weg dacht ik dat ie in zn 3 stond en ik schakelde daardoor niet terug. Een bocht in zijn 5 nemen is ook niet aan te raden
pi_42306119
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 11:18 schreef Mathijz het volgende:
Dus net terug van mijn rijles, dat onnodig spiegelen moet ik er toch maar inhouden, alhoewel niet elke examinator hier in alkmaar heel streng op is. Maar je zal net de verkeerde treffen

Met dat spiegelen komt er wel in 1 klap ontiegelijk veel bij, dat nog in combinatie met terugschakelen is best veel moeten doen. Heb daardoor op het laatste moment nog de koppeling in 1x losgelaten

Verder gaat het wel aardig, alleen een grote blunder toen ik keek naar mn koppeling op de provinciale weg dacht ik dat ie in zn 3 stond en ik schakelde daardoor niet terug. Een bocht in zijn 5 nemen is ook niet aan te raden
Je keek naar je koppeling? En verder kun je beter even naar je toerental kijken, dan zie je ook meteen in welke versnelling je zit.
pi_42306173
Afgelopen vrijdag moeten lessen op de snelweg. Dat ging eigenlijk best goed het was dan ook niet zo heel druk. Vrijdag ook maar tegen mijn rij instructeur gezegd dat ik bij hem er mee stop. Aangezien het gewoon niet lekker liep. Misschien dat dat ook de oorzaak was dat het rijden niet echt goed meer ging.

Vrijdag theorie examen. Hopelijk gaat dat goed. Deze week nog even druk mee bezig en dan hoop ik vrijdag mijn theorie binnen te hebben.

maandag 2 oktober 2006 @ 11:33:04 #176
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_42306237
Het leven ná je rijbewijs is zwaar als je niet je rijbewijs snel kunt ophalen...Met dat nieuwe pasjessysteem moet je sowieso al 5 dagen wachten en omdat ik in Brussel studeer en de komende tijd niet hier in Nederland kan zijn, kan ik het rijbewijs niet ophalen.

Machtigen mag niet, heb ik net gevraagd bij de gemeente. Dat wordt dus nog 4 weekjes wachten ofzo. Maar dan gaat het los!!
Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg
pi_42306378
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 11:18 schreef Mathijz het volgende:

Ja, spiegelen en schoudertje, daar ga je echt helemaal gek van worden
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_42306552
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 11:28 schreef Aibmi het volgende:

[..]

Je keek naar je koppeling? En verder kun je beter even naar je toerental kijken, dan zie je ook meteen in welke versnelling je zit.
Ik rij die bocht door, en mn instructeur van, waarom schakel je niet terug?
- Ik zit toch al in 3?
Je reed net 80/90 in zijn 3?!? Geloof je het zelf?
Nee niet echt eigenlijk
pi_42307399
ik vraag me iets af

hoe zijn jullie rijlessen ingedeeld?

hier kan je met een ouder of met de rijschool rijden
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
pi_42307608
Alleen met een rijschool vanaf je 18de. Je mag ook pas je theorie vanaf je 18de halen.
  maandag 2 oktober 2006 @ 15:12:18 #181
127956 Robbiej
pi_42311667
Bah ging weer beroerd net.

Ik snap het gewoon niet, mischien is het wel niet weggelegd voor mij...

heb gewoon geen inzicht lijkt het wel.
mijn instructeur zei het ook zo mooi: je laat alles gewoon op je afkomen. maar je onderneemt er geen actie op. beetje staren dus.

komt dit jullie bekend voor? zoja hoe kan ik dit vermijden dan? zou het mischien helpen als ik mijn bril op doe? (heb maar +1.75) ik zie goed zonder bril. maar mischien dat ik juist zonder bril ga staren? de oogtest op het examen kom ik altijd gewoon goed doorheen..

maar hoe krijg ik mezelf zo ver dat ik ook actie onderneem? het begint nu wel vervelend te worden om elke keer dezelfde fouten te maken...

alvast bedankt.. word er nu wel erg moe van

het rare is. als ik bijvoorbeeld weer in Lelystad ben. waar ik het helemaal ken is er niks aan de hand. maar zodra ik ergens kom waar ik nog nooit geweest ben. of amper. dan gaat het mis..
pi_42312790
Bril op doen! Echt wel.. Anders val je denk ik wel min of meer door de mand bij het kenteken lezen..

Misschien moet je eens (:P) een banaan eten voordat je les hebt? Je moet er gewoon eventjes doorheen prikken..
pi_42312807
Ja ik zou soiezo je bril opdoen, geef mij iig rust aan mn ogen.
  maandag 2 oktober 2006 @ 16:03:37 #184
127956 Robbiej
pi_42312868
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 16:00 schreef FranticDJ het volgende:
Bril op doen! Echt wel.. Anders val je denk ik wel min of meer door de mand bij het kenteken lezen..

Misschien moet je eens (:P) een banaan eten voordat je les hebt? Je moet er gewoon eventjes doorheen prikken..
Ik kan die kentekens goed lezen. zoals je ook al in mijn text kon lezen.
banaan had ik al op net. werkt voor geen bal

maar met een bril krijg je toch ook een aantekening op je rijbewijs?
pi_42312916
Krijg je misschien last van een soort van black-out ofzo? Dat je heus wel weet je moet doen, maar het niet lukt op het moment dat het nodig is?

Bedoel je dus dat je niet goed anticipeerd ofzo?
]I[ Melvin ]|[
  maandag 2 oktober 2006 @ 16:06:26 #186
127956 Robbiej
pi_42312934
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 16:05 schreef MelvinB het volgende:
Krijg je misschien last van een soort van black-out ofzo? Dat je heus wel weet je moet doen, maar het niet lukt op het moment dat het nodig is?

Bedoel je dus dat je niet goed anticipeerd ofzo?
Precies. wat kan ik daaraan doen?
pi_42312972
Er was eens een lief klein schattig meisje, dat besloot op een dag om haar rijbewijs eens proberen te vullen met iets meer stempeltjes.

Op een mooie dag in februari van het jaar 2006, stapte zij voor het eerst op de motor, een CB250, om op de Soestdijksekade in Den Haag haar eerste 'stapjes' te zetten op deze beginnerstweewieler.
Het ging allemaal voorspoedig, deze eerste les, en het bleek zo leuk te zijn, dat het kleine lieve meisje besloot om door te gaan met de rijlessen.

Regen kwam en viel, de zon brak door en scheen, en naarmate de maanden vorderden, ging zij eens proberen om van die pilonnetjes af te zijn.
Ze vroeg een datum aan, en was zo zenuwachtig als de pest. Gelukkig kon zij haar zenuwen delen, met al haar vriendjes op het Motorforum, die in hetzelfde schuitje zaten. Er waren er veel die slaagden, ook een aantal die zakten, en uiteindelijk kon zij zich in het rijtje van 'geslaagd voor AVB' zetten.

Ook de theorie was even stressen, maar uiteindelijk is het lieve kleine meisje er met een ietwat onzekere glimlach doorheen gefietst.
Toen werd het tijd, om eens wat aandacht aan de rest van het verkeer te besteden, gelukkig waren hier niet de hele tijd pilonnen die in de weg stonden, en ook de langzame slalom hoefde je niet meer om je andere medeweggebruikers heen te doen, op zo'n moment lijkt die oefening echt compleet nutteloos..

En toen brak die dag aan, een regenachtige dag, begin oktober 2006, na aardig wat stressen, nachten van niet slapen, meldde zij zich om half 11 op de rijschool, een uur en een kwartier te vroeg. Bevend at ze wat van haar croissantje, die ze eigenlijk al nauwelijks door haar keel kreeg.

Een regenachtige dag, had ik al gezegd. En dat was een understatement, het kwam met bakken uit de hemel zetten. Het lieve kleine meisje voelde de moed in haar schoenen zinken, en haar maaginhoud naar boven schuiven.
En toen was het tijd om te gaan. Ze stapte ietwat onzeker op haar ijzeren vriendje, en reed weg, de regen en het CBR tegemoet.
De instructeur van het lieve kleine meisje, had een gokje gemaakt: hij zou wel door Delft gaan rijden..
Dus reden ze even een eindje door Delft onderweg naar het examen.

Bij het CBR aangekomen, waren beide doorweekt van de regen, maar gelukkig was de maaginhoud van het lieve kleine meisje wat gestabiliseerd..
Koffie? vroeg de instructeur.. Nee, daar had het kleine meisje geen behoefte aan... elke verandering in haar maag zou een eventuele vieze helm tot gevolg hebben..

13.05, de praktijkexamens beginnen, en ze gaan getwee naar binnen, naar tafel nummer 1, waar een alleraardigste meneer op ze zat te wachten.
Wat kleine uitlegdingen en formaliteiten, en ze gingen richting deur.
Wat vraagjes over de motor, kenteken lezen, en op weg.. In de regen, met onweer..

En inderdaad, ze gingen naar Delft, precies de weg die ze vanochtend hadden gereden, op die ene zijstraat na waar je niet inmocht, maar waar het lieve kleine meisje, verblind door de druppels op haar helm, haar ros vrolijk instuurde...
'Ja, je mag even keren' hoorde ze in haar oortje.. *dat was het dan* dacht het lieve kleine meisje en keerde met een hangend hoofd terug, en reed verder op de aanwijzingen van haar instructeur.
Bij een zebrapad besloot een niet zo lieve meneer over te steken, 2 meter naast het zebrapad, en daarom moest het lieve kleine meisje vol in de ankers. Zo vol, dat haar achterwiel een aardig eind achteruit werd gezet. Gelukkig kon ze de motor overeind houden, en kon ze haar weg terug naar het CBR vervolgen.

Maar nee!

Ze mocht ook de snelweg nog op! Wilden ze haar langer laten lijden? Vonden ze het leuk haar hoop te geven? De snelweg op, wat een drukte, het lieve kleine meisje raakte helemaal onder de indruk van al die vrachtwagens en opgefokte auto's...
Twee rondjes gemaakt, en toen mocht ze eindelijk naar de Plaspoelpolder terug..

Met een hangend hoofd, liep zij achter de instructeur en examinator aan.
De instructeur had een niet veel zeggende blik in zijn ogen, en ook de examinator keek niet al te opgewekt.

Echter, nog voordat zij plaats kon nemen op de voor haar bestemde stoel, stak de examinator zijn hand uit en sprak de gevleugelde woorden:

je bent geslaagd meisje, gefeliciteerd

met andere woorden, dit lieve kleine meisje, is sinds vandaag in het bezig van haar A, volvermogen, rijbewijs!!!!!!!!!!!

pi_42313089
Ik weet niet of je dit tijdens de lessen hebt of tijdens de examens of misschien wel bij beide?

Heeft je instructeur geen tips ofzo? Hij heeft dan wel commentaar, maar misschien kan ie je helpen.

Verder heb je geen Dyscalculie aka rekenblind?

Want dit kan ook problemen opleveren:
quote:
Dyscalculie is een rekenstoornis die dikwijls samengaat met nog
een aantal andere beperkingen, zoals ruimtelijk inzicht,
klokkijken, slechter geheugen, spellingsproblemen, gebrek aan inzicht.
]I[ Melvin ]|[
pi_42313915
gefeliciteerd knuffelslet
  maandag 2 oktober 2006 @ 17:11:11 #190
87694 Robin__
letitredno
pi_42314223
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 16:08 schreef Knuffelslet het volgende:
elke verandering in haar maag zou een eventuele vieze helm tot gevolg hebben..

met andere woorden, dit lieve kleine meisje, is sinds vandaag in het bezig van haar A, volvermogen, rijbewijs!!!!!!!!!!!

zal je gebeuren je helm volkotsen

Gefeliciteerd
pi_42314330
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 16:03 schreef Robbiej het volgende:

[..]

Volgens mij niet, weet het eigenlijk best wel zeker
pi_42314337
*heeft vanmorgen zijn theorie in een keer gehaald, met 2 foutjes * (voor B)
pi_42314378
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 17:17 schreef Smart-Einstein het volgende:
*heeft vanmorgen zijn theorie in een keer gehaald, met 2 foutjes * (voor B)
gefeliciteerd smartie
  maandag 2 oktober 2006 @ 17:22:34 #194
87694 Robin__
letitredno
pi_42314418
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 15:12 schreef Robbiej het volgende:

het rare is. als ik bijvoorbeeld weer in Lelystad ben. waar ik het helemaal ken is er niks aan de hand. maar zodra ik ergens kom waar ik nog nooit geweest ben. of amper. dan gaat het mis..
Misschien denk je er juist te makkelijk over.. zo van 'ik kan het wel, laat maar komen' zonder van te voren al een oplossing te zoeken.

Ik herken je verhaal wel een beetje verder.. er zijn lessen geweest waarvan ik totaal geen herinnering had op het moment dat ik uitstapte.. of vlaagen dat ik gewoon beetje zat te staren en mn instructeur alleen op de achtergrond hoorde.

Probeer jezelf iedere keer de vraag te stellen 'wat ga ik er aan doen' bij alles wat je ziet.. iets anders kan ik ook niet bedenken
  maandag 2 oktober 2006 @ 18:21:28 #195
127956 Robbiej
pi_42315628
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 17:22 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Misschien denk je er juist te makkelijk over.. zo van 'ik kan het wel, laat maar komen' zonder van te voren al een oplossing te zoeken.

Ik herken je verhaal wel een beetje verder.. er zijn lessen geweest waarvan ik totaal geen herinnering had op het moment dat ik uitstapte.. of vlaagen dat ik gewoon beetje zat te staren en mn instructeur alleen op de achtergrond hoorde.

Probeer jezelf iedere keer de vraag te stellen 'wat ga ik er aan doen' bij alles wat je ziet.. iets anders kan ik ook niet bedenken
Mja, weet je wat het is. je kan het denk ik wel vergelijken met tunnelvisie. elke keer maar op 1 ding tegelijk te focussen. en dat moet ik afleren. want dat is het grote probleem. ik voel me er zo kut over..
pi_42315784
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 16:03 schreef Robbiej het volgende:

[..]

Ik kan die kentekens goed lezen. zoals je ook al in mijn text kon lezen.
banaan had ik al op net. werkt voor geen bal

Damn hoevaak heb je dit al gevraagd , en hoe vaak hebben we al gezegd dat dit NIET het geval is!!!!!!

Pas als je MET bril een verminderd zicht hebt, moet je gelijk door naar BNOR/een CBR arts.. en dan krijg je pas een aantekening op je rijbewijs..

Ik heb een bril.. Ik heb ermee afgereden.. Ik heb geen anatekening op mijn rijbewijs..
  maandag 2 oktober 2006 @ 18:31:37 #197
127956 Robbiej
pi_42315890
hm okay,

Maar verder niemand tips of herkenning in wat ik fout doe?
pi_42315970
Heb het ook gehad hoor.. Vlak na de periode dat ik zat te k*tten met t voetenwerk... (eigenlijk ook nog een beetje toen ik voor de 1e keer op moest..) Na die 1e keer had ik zoiets van Fok dit. En toen had ik nergens last meer van.. Dus like i said be4 je moet er eventjes doorheen prikken..
  maandag 2 oktober 2006 @ 18:39:49 #199
127956 Robbiej
pi_42316118
dus op een gegeven moment keek je wel goed?
pi_42316121
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 16:06 schreef Robbiej het volgende:

[..]

Precies. wat kan ik daaraan doen?
Wat ik mijn leerlingen in dat geval meestal laat doen is hardop denken.
Dan ben je er nét even bewuster mee bezig.
  maandag 2 oktober 2006 @ 18:41:27 #201
127956 Robbiej
pi_42316156
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 18:39 schreef vannelle het volgende:

[..]

Wat ik mijn leerlingen in dat geval meestal laat doen is hardop denken.
Dan ben je er nét even bewuster mee bezig.
zal je eens een voorbeeld kunnen geven hoe dat dan precies gaat?

wat zegt een leerling van je dan precies

als 'ie op een kruising af komt rijden?

(mischien een domme vraag hoor. maar ik ben tot alles in staat nu )
pi_42316187
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 18:39 schreef Robbiej het volgende:
dus op een gegeven moment keek je wel goed?
Ik keek wel goed.. Alleen ik deed er verder niks mee..
pi_42316322
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 18:41 schreef Robbiej het volgende:

[..]

zal je eens een voorbeeld kunnen geven hoe dat dan precies gaat?

wat zegt een leerling van je dan precies

als 'ie op een kruising af komt rijden?

(mischien een domme vraag hoor. maar ik ben tot alles in staat nu )
We naderen een kruising. Wat voor kruising? Gelijkwaardig, voorrangskruising of rijden we op een voorrangsweg?
Wie heeft er dus voorrang?
(Als het nodig is) ga ik nu mijn snelheid aanpassen (eerst kijken of er wat achter je rijdt en of die merkt dat je evt. afremt), ik schakelt naar de juiste versnelling voor die snelheid, ik kijk voor, links, voor, rechts en als het nodig is stop ik om voorrang te verlenen.

De kruising is vrij dus steek ik em over, ik doe mijn nacontrole en pas mijn snelheid eventueel weer aan aan het overige verkeer.

Heel verhaal, kost dus ook veel tijd.
Begin op tijd met kijken en handelen en als je steekwoorden gebruikt ipv. alles voluit te zeggen is het ook prima hoor, het gaat er om dat je er bewust mee bezig bent.

En wanhoop niet, ook jij gaat je rijbewijs wel halen.
Je zal door die inzichtsproblemen ws. wel meer lessen nodig hebben dan gemiddeld maar het eindresultaat komt er echt wel.

Succes!
pi_42316344
dubbel

[ Bericht 86% gewijzigd door vannelle op 02-10-2006 18:58:42 ]
  maandag 2 oktober 2006 @ 19:02:06 #205
127956 Robbiej
pi_42316606
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 18:50 schreef vannelle het volgende:

[..]

We naderen een kruising. Wat voor kruising? Gelijkwaardig, voorrangskruising of rijden we op een voorrangsweg?
Wie heeft er dus voorrang?
(Als het nodig is) ga ik nu mijn snelheid aanpassen (eerst kijken of er wat achter je rijdt en of die merkt dat je evt. afremt), ik schakelt naar de juiste versnelling voor die snelheid, ik kijk voor, links, voor, rechts en als het nodig is stop ik om voorrang te verlenen.

De kruising is vrij dus steek ik em over, ik doe mijn nacontrole en pas mijn snelheid eventueel weer aan aan het overige verkeer.

Heel verhaal, kost dus ook veel tijd.
Begin op tijd met kijken en handelen en als je steekwoorden gebruikt ipv. alles voluit te zeggen is het ook prima hoor, het gaat er om dat je er bewust mee bezig bent.

En wanhoop niet, ook jij gaat je rijbewijs wel halen.
Je zal door die inzichtsproblemen ws. wel meer lessen nodig hebben dan gemiddeld maar het eindresultaat komt er echt wel.

Succes!
Hm heel erg bedankt dat je zoveel moeite doet om zoveel te typen voor me
Ik ga voortaan ook met bril denk ik. (+1.00/+1.75) dan kunnen ze ook beter zien waar ik naar kijk. aangezien ik mijn hoofd nu wel _moet_ bewegen. aangezien je anders voor de helft door en de helft niet door je bril kijkt en dan zie je helemaal niks. en dan forceer ik mezelf ook om goed om me heen te kijken aangezien ik niet meer door mijn ooghoeken kan kijken. dus mischien werkt dat wel het is het proberen waard (donderdag 12 oktober moet ik voor de 3e x afrijden)
  maandag 2 oktober 2006 @ 19:14:17 #206
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_42316934
Ik ga binnenkort ook beginnen.

Ik weet nog niet wanneer want ik heb nog geen rijschool gebeld.

Iemand een idee waar ik op moet letten?
  maandag 2 oktober 2006 @ 19:14:38 #207
88233 Steve
Still the best.
pi_42316946
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 19:02 schreef Robbiej het volgende:
(+1.00/+1.75)
Ik neem aan dat je - bedoeld? . Met een leesbril rijden lijkt me niet handig. .
Heb je tijdens het lessen nooit je bril opgehad om eens te proberen?
pi_42317122
hey Robbiej,

Doe je bril op!!! Echt hoor, je zal zien (ha ha) dat het scheelt. Ik heb zelf mijn bril normaal gesproken niet op, maar met lessen de hele tijd wel gedaan. Ik had ook wel het kenteken kunnen lezen bij het cbr, maar het geeft je ogen gewoon meer rust, je ziet alles net wat scherper, waardoor je niet teveel hoeft te focussen op een verkeersbord of een bepaalde situatie. Succes, het lukt heus wel! (denk maar zo: Ze hebben nu wel genoeg aan je verdiend )
pi_42317586
@Babbel1 klopt! Ik heb een luie oogspier, waardoo rmn ogen vlugger "moe" zijn, dus daarom draag ik een bril. Als anderen hem opzetten, zeggen ze van goh, t lijkt net hetzelfde als zonder bril.. Tjah is misschien wel zo, maar ik wordt minder vlug moe.. En krijg minder vlug hoofdpijn..
pi_42332181
vanmorgen voor mijn theorie geslaagd
had 3 fout
vond het wel een moeilijk examen maar het waren eigenlijk domme fouten
pi_42334860
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 12:26 schreef Miss_S het volgende:
had 3 fout
gefeliciteerd
pi_42334943
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 12:26 schreef Miss_S het volgende:
had 3 fout
Gefeliciteerd
pi_42335213
thanks
had het echt niet verwacht, iedereen was erg negatief over het examen dus ik begon me ook zorgen te maken
pi_42335799
Vanmorgen stempeltje A1 erbij gehaald Ofja stempeltje.. Moet t nieuwe rijbewijs nog aanvragen hoor..
pi_42335816
Nou, ik ben ook geslaagd hoor voor rijbewijs B zojuist.

Was de 3e keer al, dus het moest er maar es van komen. Gelukkig had ik dezelfde examinatrice die ik de 1e keer ook had, dus de rit werd een plezierige rit. Helemaal niet meer zenuwachtig zoals de 2e keer, die ik toen mede hierdoor helemaal verprutst had.

Nog 5 daagjes wachten.
]I[ Melvin ]|[
pi_42336441
21-10 afrijden
......Signature-loos......
pi_42336478
Hoe is et trouwens gegaan met Slee-3r? Die moest ook vandaag zag in de topicstart?
]I[ Melvin ]|[
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 17:15:56 #218
149959 SQ
snelle trees
pi_42337052
Robbiej, dit is niet lullig bedoeld maar... hoe kan het zijn dat ze je al 2 keer examen hebben laten doen, en nu al een derde keer, als je nog niet goed kan anticiperen en moeite hebt met kijken?
Bij mijn rijschool ga je echt pas op op het moment dat je je lessen vlekkeloos rijdt. Okee, je doet het neit in 10 lessen, maar op het moment dat je gaat examen rijden kun je het ook goed genoeg om in 1 keer te slagen.
Ikzelf heb nu een lesje of 55 gehad en ga maandag pas voor de eerste keer op. Maar ik rij wel 99% foutloos ondertussen.
disclaimer
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 17:24:05 #219
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_42337146
Stormqueen, zo ging dat bij mij dus ook. Ik had ook hetzelfde probleem als robbiej, wel dingen zien maar er nix mee doen. Totdat dat er helemaal inzat mocht ik niet afrijden hoor. Zakken haalt je zelfvertrouwen toch wat omlaag, het kost alleen maar meer geld (misschien is de rijschool daar wel op uit...kan ook) en het heeft totaal geen zin dus Ik mocht afrijden als het echt goed ging, en dat werpt uiteindelijk wel z'n vruchten af. Ik ben in 1 keer geslaagd en dan kan iedereen wel roepen dat ik veel lessen had met 48,5 les maar als je 3 examens moet doen ben je net zoveel kwijt
To infinity…and beyond!
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 17:36:42 #220
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_42337388
Iedereen klinkt dat wel bekend denk ik. Wel dingen doen, maar niet anticiperen. Ik heb het idee dat dit gewoon komt omdat je iemand naast je hebt waar je zoveel op vertrouwt dat het "niet erg" is als je wat mis doet.

Ik heb de periodes tussen m'n examens ook wat afgekloot met anticiperen, mezelf te weinig tijd gunnen om situaties goed te overzien. Ik had gewoon te weinig feeling voor het niet langer vertrouwen op de instructeur naast je. Nu ik eenmaal m'n rijbewijs heb, heb ik er amper problemen mee.

Natuurlijk maak ik nog wel af en toe een verkeerde beslissing, maar dat heeft iedereen wel. Maar niet meer reageren op iets (zelfs zo simpel als het niet remmen voor een rotonde , nog geen week of 2-3 voor 'n examen) komt gewoon niet meer voor.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 17:49:21 #221
149959 SQ
snelle trees
pi_42337633
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 17:36 schreef twi het volgende:
Iedereen klinkt dat wel bekend denk ik. Wel dingen doen, maar niet anticiperen. Ik heb het idee dat dit gewoon komt omdat je iemand naast je hebt waar je zoveel op vertrouwt dat het "niet erg" is als je wat mis doet.

Ik heb de periodes tussen m'n examens ook wat afgekloot met anticiperen, mezelf te weinig tijd gunnen om situaties goed te overzien. Ik had gewoon te weinig feeling voor het niet langer vertrouwen op de instructeur naast je. Nu ik eenmaal m'n rijbewijs heb, heb ik er amper problemen mee.

Natuurlijk maak ik nog wel af en toe een verkeerde beslissing, maar dat heeft iedereen wel. Maar niet meer reageren op iets (zelfs zo simpel als het niet remmen voor een rotonde , nog geen week of 2-3 voor 'n examen) komt gewoon niet meer voor.
Ja maar, als je dat soort fouten maakt op je examen dan slaag je gewoon niet. En ik vind het bagger dat examinatoren je gewoon op laten gaan als ze weten dat je toch gaat zakken.
disclaimer
pi_42337837
Kan ook koppigheid wezen van de kandidaat. Die weet natuurlijk wanneer zijn theorie verloopt en heeft geen zin om dit weer overnieuw te moeten doen. Dus wil diegene voor die tijd al (proberen) afrijden ook al zegt de instructeur dat de desbetreffende kandidaat er nog niet aan toe is. Oftewel gaat deze kandidaat op eigen verantwoording afrijden en dus niet op advies van de instructeur.
]I[ Melvin ]|[
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 18:29:47 #223
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_42338382
En het kan ook gewoon de planning van een lessentraject zijn, of een drukke instructeur die een leerling wil dumpen. Waar het ook aan ligt, neem in het vervolg wat meer tijd door wat langer uit te rollen. Maak je direct een goede indruk bij die "groene" examinatoren tegenwoordig. En je hebt veel langer de tijd om de situatie te overzien. Niet (goed) anticiperen gaat namelijk vaak hand in hand met haast.
pi_42339126
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 17:15 schreef Stormqueen het volgende:
Robbiej, dit is niet lullig bedoeld maar... hoe kan het zijn dat ze je al 2 keer examen hebben laten doen, en nu al een derde keer, als je nog niet goed kan anticiperen en moeite hebt met kijken?
Bij mijn rijschool ga je echt pas op op het moment dat je je lessen vlekkeloos rijdt. Okee, je doet het neit in 10 lessen, maar op het moment dat je gaat examen rijden kun je het ook goed genoeg om in 1 keer te slagen.
Ikzelf heb nu een lesje of 55 gehad en ga maandag pas voor de eerste keer op. Maar ik rij wel 99% foutloos ondertussen.
Ik reed ook vlekkeloos volgens mn instructeur en als het een examen was geweest was ik geslaagd.. Na 14 lessen..
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 19:29:29 #225
127956 Robbiej
pi_42339499
Het is meer dat ik even een blackout krijg van: hmm hoe was de voorrang situatie nou ook alweer. en ook al duurt dat maar 5 seconden. dat is op dat moment best lang.

trouwens het is + aan mn ogen hoor niet - ik zie alles in de verte ook goed. (zelfs iets beter) en alles is idd net even iets scherper. dus we zullen het zien met het lessen vrijdag. ik ga goed nadenken over alle tips die ik van jullie gehad heb. bedankt daarvoor. en dan zie ik het met afrijden volgende week donderdag wel. ik ga gewoon mijn uiterste best doen. en meer dan dat kan ik niet doen..

maar het is idd meer het feit dat er iemand op je zit te loeren en te bekritiseren. als dat niet het geval is. dan rijd ik gewoon goed. (in een auto van een kameraad gereden door een druk kruispunt. ging perfect!)
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 19:30:26 #226
127956 Robbiej
pi_42339511
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 19:06 schreef Even het volgende:

[..]

Ik reed ook vlekkeloos volgens mn instructeur en als het een examen was geweest was ik geslaagd.. Na 14 lessen..
dat zei mijn 1e instructeur ook na 12 lessen.
pi_42349432
ik kan het nog steeds niet geloven

vanmiddag maar weer 's een serieuze poging doen mn rijbewijs aan te vragen.. stomme ambtenaren

maargoed heb toch nog geen motor staan dus het enige wat ik hiermee uitstel is het proefrijden

motorrijbewijs
pi_42349655
vanmiddag weer les
you and I ain't done Zeke!
pi_42351885
Kent iemand dit hilarische filmpje al?
http://www.youtube.com/watch?v=5rpi6Js095E

Is nederlands, dus geluid aanzetten. Niemand rijdt slechter dan hij.
]I[ Melvin ]|[
  woensdag 4 oktober 2006 @ 11:30:41 #230
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_42353260
Ik kom net terug van het CBR voor het examen voertuigbeheersing (motor), en ben geslaagd
Nu m'n theorie nog 16 oktober, en verkeersdeelneming 31 oktober, dan kan ik eindelijk die auto laten staan!
pi_42353609
Congratz Sm0keZ!
]I[ Melvin ]|[
pi_42353770
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 11:30 schreef Sm0keZ het volgende:
Ik kom net terug van het CBR voor het examen voertuigbeheersing (motor), en ben geslaagd
Nu m'n theorie nog 16 oktober, en verkeersdeelneming 31 oktober, dan kan ik eindelijk die auto laten staan!
gefeliciteerd
  woensdag 4 oktober 2006 @ 11:57:13 #233
127956 Robbiej
pi_42353956
Gefeliciteerd
pi_42354473
Ookal zou ik na 14 lessen op mogen gaan, ik zou het toch wel fijn vinden als ik dan nog een paar uur extra kan rijden in verschillende weers / verkeers situaties. Al is het maar dat er een instructeur naast je zit die dan nog kan ingrijpen.
pi_42354938
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 10:31 schreef MelvinB het volgende:
Kent iemand dit hilarische filmpje al?
http://www.youtube.com/watch?v=5rpi6Js095E

Is nederlands, dus geluid aanzetten. Niemand rijdt slechter dan hij.
Prachtig! "Niet bang zijn, er is niks aan de hand. Blijf sturen!!"

Gefeliciteerd Sm0keZ!
And you know I might
  woensdag 4 oktober 2006 @ 12:40:42 #236
11458 ivetje
pi_42355046
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 12:17 schreef Mathijz het volgende:
Ookal zou ik na 14 lessen op mogen gaan, ik zou het toch wel fijn vinden als ik dan nog een paar uur extra kan rijden in verschillende weers / verkeers situaties. Al is het maar dat er een instructeur naast je zit die dan nog kan ingrijpen.
Ik zou idd na 14 lessen ook niet op mezelf vertrouwen eerlijk gezegt. Klinkt stom, maar je hebt dan zo weinig uren op de weg gezeten dat je in mijn ogen nog lang niet genoeg inzicht hebt voor bepaalde situaties en idd weersomstandigheden. En dan kan je idd wel geluk hebben dat je er met het examen goed doorheen komt en geen rare situaties tegenkomt, maar ik zou dan ook liever nog wat lesjes hebben om toch nog wat meer te leren. Zonder instructrice kan dat ook wel, maar dan ben je vaak al te laat met reageren als je dat niet geleerd hebt

Geweldig filmpje overigens Vet kewl autootje
To infinity…and beyond!
pi_42355953
Et is trouwens wel jammer dat ik tijdens mijn lessen nooit in het donker heb gereden. Ik weet nu dus nog niet hoe dat is. Als ik mijn rijbewijs volgende week kan ophalen, ga ik dit meteen een paar keer doen met pa of ma ernaast.

Waarom is eigenlijk niet verplicht opgenomen in de lessen vraag ik mij af? Teveel gedoe omdat de rijscholen dan ook avond's open moeten zijn ofzo?
]I[ Melvin ]|[
pi_42356025
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 13:14 schreef MelvinB het volgende:
Et is trouwens wel jammer dat ik tijdens mijn lessen nooit in het donker heb gereden. Ik weet nu dus nog niet hoe dat is. Als ik mijn rijbewijs volgende week kan ophalen, ga ik dit meteen een paar keer doen met pa of ma ernaast.

Waarom is eigenlijk niet verplicht opgenomen in de lessen vraag ik mij af? Teveel gedoe omdat de rijscholen dan ook avond's open moeten zijn ofzo?
De meeste rijscholen die werken ook gewoon 's avonds hoor, die van mij rijdt tot half 10 's avonds iig, dus ik heb vaak zat ook 's avonds in het donker gereden
  woensdag 4 oktober 2006 @ 13:18:13 #239
149959 SQ
snelle trees
pi_42356055
Dat ligt er ook aan, als hij bijvoorbeeld in mei is begonnen met lessen zal hij niet de kans hebben gehad om in het donker te rijden
disclaimer
  woensdag 4 oktober 2006 @ 13:26:15 #240
11458 ivetje
pi_42356307
Bij mij reden ze tot 6 uur... Ik heb zelf nooit in het donker gereden, toen ik mijn examen had gehaald heb ik dat meteen gedaan. Conclusie : Ik moet nodig ff langs de opticiën voor zo'n gele nachtbril Werkt echt super volgens mijn vriend en ik zie dus geen reet in mijn spiegels als er een auto achter me rijdt met z'n lichten aan. Heel vervelend dus

Overigens nog iets waar je om moet vragen bij je instructeur/trice. Of je mag oefenen met links fileparkeren!! Het wordt altijd alleen maar rechts gedaan tijdens de les, en er zijn genoeg plekken waar het links ook kan. Misschien zelfs wel bij je voor de deur...ik kwam dus laatst bij mijn ouders en ja hoor, links plaats. Tussen mijn vader's auto en een paaltje Heeft ff geduurt voor ie er tussen stond hoor...en mijn vader kwam al kijken voor de zekerheid
To infinity…and beyond!
  woensdag 4 oktober 2006 @ 13:32:36 #241
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_42356493
Bedankt allemaal!

In het donker rijden is wel vreemd als je dat niet gewend bent... Met de auto heb ik volgens mij al bijna een ton gereden, waarvan ook veel 's avonds. Toen ik gisteravond voor het eerst in het donker op de motor zat, was dat toch echt wel even anders! Ik bakte er letterlijk helemaal niks van
Ik was dan ook al vrij moe toen ik begon met rijden, misschien heeft dat er ook iets mee te maken gehad..
pi_42356610
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 13:26 schreef ivetje het volgende:
Overigens nog iets waar je om moet vragen bij je instructeur/trice. Of je mag oefenen met links fileparkeren!! Het wordt altijd alleen maar rechts gedaan tijdens de les, en er zijn genoeg plekken waar het links ook kan. Misschien zelfs wel bij je voor de deur...ik kwam dus laatst bij mijn ouders en ja hoor, links plaats. Tussen mijn vader's auto en een paaltje Heeft ff geduurt voor ie er tussen stond hoor...en mijn vader kwam al kijken voor de zekerheid
Dat had ik dus ook ja Ik moest ineens heel anders gaan kijken, en gokken of ik er goed in kwam Het is me wel gelukt overigens en hij stond er best goed in!
And you know I might
pi_42356783
Volgens mij is mijn verkeersschool ook maar tot 6 uur open. Ik ben er best vaak langsgereden na zessen, maar het was er zo donker als wat elke keer.
]I[ Melvin ]|[
  woensdag 4 oktober 2006 @ 13:45:36 #244
149959 SQ
snelle trees
pi_42356919
ja, maar het kan dan wel zijn dat de instructeurs gewoon doorwerken toch?
Mja, mijn rijschool heeft er 40 (instructeurs) en die maken allemaal hun eigen planningen. zolang ze hun 40 uur maar vol maken zal het de rijschool worst wezen. Het ligt dus ook wel aan je instructeur.
disclaimer
  woensdag 4 oktober 2006 @ 13:46:11 #245
11458 ivetje
pi_42356936
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 13:36 schreef rena het volgende:

[..]

Dat had ik dus ook ja Ik moest ineens heel anders gaan kijken, en gokken of ik er goed in kwam Het is me wel gelukt overigens en hij stond er best goed in!
Die van mij is er ook tussen gekomen ja...en goed ook wel, alleen het was dus ook donker en ik had geen idee of ie recht stond of niet enzo Onze deurstijlen aan de binnenkant in de auto lopen schuin, dus dat vertekend heel erg als je erin zit. Denk altijd dat ie nog schuin staat terwijl ie dan al recht staat
To infinity…and beyond!
pi_42357036
Mijn instructeur geeft ook 's avonds les, zijn agenda is dan voor 's avonds al weken volgepland
pi_42357125
Is ook wel logisch dat ze 's avonds ook les geven, want wat moeten mensen die de hele dag werken anders?
And you know I might
  woensdag 4 oktober 2006 @ 13:57:00 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_42357248
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 13:52 schreef rena het volgende:
Is ook wel logisch dat ze 's avonds ook les geven, want wat moeten mensen die de hele dag werken anders?
Vakantiedagen opnemen.
disclaimer
pi_42357429
Mjah, mijn verkeersschool heeft laatst een her-organisatie gehad. De instructeurs van de (vracht)auto en motor zaten eerst allemaal bijelkaar in één gebouw. Dit gebouw is niet groot, dus de motor-instructeurs hebben elders een eigen gebouwtje gekregen. Natuurlijk wel onder de naam van de rijschool.

Nu werken er in het ''auto-gedeelte'' maar 4 instructeurs. 1 persoon hiervan doet er ook nog es de vrachtauto bij. Dus qua instructeurs houdt het niet over. Ze zoeken nog wel ervaren rij-instructeurs omdat ze dus op dit moment gewoon te weinig mensen hebben.

Misschien dat ze daarom maar tot 6 uur open zijn. Ik weet et anders echt niet. Ik stond ook altijd op de middagen ingepland, dus ja.

Maar ik maak me niet druk om in het donker te rijden, ben niet nachtblind ofzo.
]I[ Melvin ]|[
  woensdag 4 oktober 2006 @ 14:04:19 #250
11458 ivetje
pi_42357465
Bij mij hebben ze 4 instructeurs dus vandaar...en dat nachtblind merk je pas als je gaat rijden Ik zie zo ook gewoon goed in het donker, maar met die lichten in mijn spiegels zie ik een stuk minder. Vandaar dus maar een hip geel brilletje aanschaffen
To infinity…and beyond!
pi_42357509
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 13:57 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Vakantiedagen opnemen.
Echt? Heb je daar ervaring mee?
And you know I might
  woensdag 4 oktober 2006 @ 14:07:33 #252
149959 SQ
snelle trees
pi_42357578
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 14:05 schreef rena het volgende:

[..]

Echt? Heb je daar ervaring mee?
eh, ja, aangezien iedereen wil lessen om half zes, moet je vak wel overdag omdat alles al vol zit. Dus moet je je vakantie-uren ervoor opnemen.
Niet dat dat een ramp is want het kost je 2 uur per keer, dus voor 4 lessen ben je nog maar 1 vakantiedag kwijt, en geld om op vakantie te gaan had ik dit jaar dankzij die rijlessen toch ook al niet
disclaimer
pi_42357693
quote:
Mijn rijschool doet dat dus niet, onder het mom van: 's avonds is het veel minder druk, dus makkelijker en we willen je juist goed leren rijden.

Overigens vanmiddag weer les.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_42358558
zo over 20 minuten word ik weer opgehaald
pi_42359485
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 14:11 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Mijn rijschool doet dat dus niet, onder het mom van: 's avonds is het veel minder druk, dus makkelijker en we willen je juist goed leren rijden.

Overigens vanmiddag weer les.
Hier hetzelfde verhaal. Soms kwam het niet uit met de tijden, dan reed ik 's avonds, maar wanneer ik de kans kreeg ging ik gewoon overdag lessen, het liefst met zoveel mogelijk verkeer (spits ed.). Je rijdt tenslotte altijd overdag af.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 15:58:35 #256
132726 Sjengdanny
Ik kom er wel...
pi_42361191
Over een half uurtje mag ik weer 2 uurtjes rijden
Op ut Vriethof, op un baank.
Gruuts op de Mestreechter Geis!
Hendig sjiek!
Vuilak!
pi_42361790
Ik sta altijd op Dinsdag en Donderdag om 08:00-10:00 ingepland, lekker druk
  woensdag 4 oktober 2006 @ 16:23:46 #258
11458 ivetje
pi_42361832
Ik reed meestal uit school van 4 tot 6 of 5 tot 7. Ook altijd spits dus, en moet over de snelweg terug dus bijna altijd wel file Toen ik vakantie had ging ik op de meest onlogische tijden rijden, vonden ze bij de rijschool wel lekker, ik kon toch elke dag en altijd
To infinity…and beyond!
  woensdag 4 oktober 2006 @ 16:28:33 #259
149959 SQ
snelle trees
pi_42361921
in de file lessen vind ik een beetje zonde van mijn geld, dan neem ik liever vakantie op
disclaimer
  woensdag 4 oktober 2006 @ 16:36:45 #260
11458 ivetje
pi_42362151
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 16:28 schreef Stormqueen het volgende:
in de file lessen vind ik een beetje zonde van mijn geld, dan neem ik liever vakantie op
Tja, ik kan gewoon niet anders thuiskomen...meestal reed ik dan vanaf nieuwegein-zuid de snelweg op, dan hoef ik alleen de lekbrug maar over om thuis te komen. Viel dus wel mee, maar ik heb weleens file gehad ja
To infinity…and beyond!
  woensdag 4 oktober 2006 @ 18:13:51 #261
88233 Steve
Still the best.
pi_42364737
quote:
Hier werken ze op zaterdag ook.

Een keer lessen in het donker is zeker aan te bevelen. . Ik vind dat behoorlijk anders rijden.
pi_42365315
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 18:13 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Hier werken ze op zaterdag ook.

Een keer lessen in het donker is zeker aan te bevelen. . Ik vind dat behoorlijk anders rijden.
jup hier ook en het is idd wel fijn om iig 1 keer in het donker gereden te hebben
pi_42365417
ik heb tijdens mijn rijlessen alleen maar in het donker gereden want het was november december januari
en dat is ook niet optimaal hoor als je net voor het examen in het licht gaat rijden
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  woensdag 4 oktober 2006 @ 18:59:39 #264
132726 Sjengdanny
Ik kom er wel...
pi_42366070
Zo, weer fijn gereden. Heb te horen gekregen dat ik 31 Oktober om 08:55 uur TTT heb
Op ut Vriethof, op un baank.
Gruuts op de Mestreechter Geis!
Hendig sjiek!
Vuilak!
  woensdag 4 oktober 2006 @ 19:49:25 #265
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_42367441
quote:

Ik ja ! Maar dat ging per ongeluk, ik reed haar zo voorbij terwijl ze klaar stond om inte stappen!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_42367859
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 19:49 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Ik ja ! Maar dat ging per ongeluk, ik reed haar zo voorbij terwijl ze klaar stond om inte stappen!

Ik had haar bewust niet meegenomen. Ze wou zelf ook niet omdat ze mijn examinatrice niet zo mocht ofzo.
]I[ Melvin ]|[
pi_42376873
quote:

[..]

KNUFFELSLET, van harte Gaaaaaaf..!!!

Wanneer nu motortje aanschaffen!?
pi_42380338

zo snel mogelijk heb al een mooie gezien een rode Diversion

woensdag mag ik ik mn pasje afhalen

donderdag volgende week eerste proefrit
pi_42380818
quote:

[..]

Hoe krijg je dat nou voor elkaar ?

Knuffelslet Gefeliciteerd!
And you know I might
pi_42381013
Ik heb ook al genoeg leuke auto's gezien, maar eerst maar die van mn ouders lenen. Auto rijden kost wat.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 10:21:31 #271
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_42381666
Ik heb straks om 14:30 les. Vraag me af hoe het zal gaan...
pi_42381912
Hoeveelste les is dat DolleMina?
pi_42382266
ik heb dalijk om 16.30 les
ik zoek een huis heb jij wat voor me?
als je naar rechts kijk zie je links niets
pi_42382577
Heb ik afgelopen dinsdag mijn rijbewijs aangevraagd op et gemeentehuis, blijkt dat het cbr pas woensdag alles heeft doorkunnen sturen ofzo. Ik kan me rijbewijs hierdoor pas volgende week donderdag ophalen. En nee, ik ga geen spoedprocedure doen. Ik betaal niet mee aan die onzin. Dan nog maar ff wat langer wachten.
]I[ Melvin ]|[
  donderdag 5 oktober 2006 @ 11:06:39 #275
149959 SQ
snelle trees
pi_42382734
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 11:00 schreef MelvinB het volgende:
Heb ik afgelopen dinsdag mijn rijbewijs aangevraagd op et gemeentehuis, blijkt dat het cbr pas woensdag alles heeft doorkunnen sturen ofzo. Ik kan me rijbewijs hierdoor pas volgende week donderdag ophalen. En nee, ik ga geen spoedprocedure doen. Ik betaal niet mee aan die onzin. Dan nog maar ff wat langer wachten.
Donderdag pas? Ik dacht dat het 5 werkdagen duurde = dinsdag
disclaimer
pi_42382877
als ze de gegevens pas woendag doorsturen is dat een week vanaf woensdag
  donderdag 5 oktober 2006 @ 11:13:27 #277
149959 SQ
snelle trees
pi_42382912
Dan zou het dus woensdag zijn. Tenzij je in een gemeente woont waar ze het stadhuis maar 4 dagen in de week open hebben natuurlijk
disclaimer
pi_42383096
Ja, op et afhaalbewijs staat 11 oktober (a.s woensdag), maar die vrouw van Burgerzaken riep er nog achteraan dat ie donderdag klaarligt.

Ach wat, ik ga 11 oktober er gewoon naartoe en doe net of ik et niet gehoord heb wat die vrouw nog na-riep.
]I[ Melvin ]|[
  donderdag 5 oktober 2006 @ 11:20:39 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_42383141
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 11:19 schreef MelvinB het volgende:
Ja, op et afhaalbewijs staat 11 oktober (a.s woensdag), maar die vrouw van Burgerzaken riep er nog achteraan dat ie donderdag klaarligt.

Ach wat, ik ga 11 oktober er gewoon naartoe en doe net of ik et niet gehoord heb wat die vrouw nog na-riep.
Maar ja, als ie er dan niet ligt, dan moet je 2 keer
disclaimer
pi_42383342
Heb de brief nog es gelezen. Er staat dat ie ''in principe gereed is over 5 werkdagen (11-10-2006)''. Dus heb em afgelopen dinsdag aangevraagd, is de woensdag daarop pas verwerkt en dus idd vanaf die dag een week verder is a.s woensdag. Maar waarom had die mevrouw et dan over de donderdag ipv de woensdag? Vergissinkje?

-edit-

Maakt me niet uit of ik dan 2x moet. Woont er niet eens een kilometer vanaf.
]I[ Melvin ]|[
  donderdag 5 oktober 2006 @ 11:28:16 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_42383380
Kan zijn, ik weet vaak ook niet welke dag het is
Hoewel je dat als baliemedewerker bij de gemeente toch wel zou moeten weten
disclaimer
  PR/Manusje van alles donderdag 5 oktober 2006 @ 12:10:30 #282
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_42384547
Nog een late TVP * Surveillance-Fiets begint binnenkort
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_42385558
vandaag weer een uur les gehad.

gaat wel goed, maar ik wil wat te snel als ik vooraan bij een stoplicht sta. gaan die eikels ineens toeteren en me beetje nerveus maken

vandaag wordt mn examen aangevraagd, ben benieuwd
pi_42385617
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 12:51 schreef Johnns het volgende:

gaat wel goed, maar ik wil wat te snel als ik vooraan bij een stoplicht sta. gaan die eikels ineens toeteren en me beetje nerveus maken

Ik weet hoe je je voelt. Eerste keer dat ik alleen ging en een hellingproef zat ik helemaal te stressen dat ik het goed moest doen. Van de stress 'm per ongeluk in de 3 laten staan Veel getoeter achter me, enzo. Maarja, neem maar van me aan dat het wel goed komt.
pi_42385711
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 12:53 schreef Aibmi het volgende:

[..]

Ik weet hoe je je voelt. Eerste keer dat ik alleen ging en een hellingproef zat ik helemaal te stressen dat ik het goed moest doen. Van de stress 'm per ongeluk in de 3 laten staan Veel getoeter achter me, enzo. Maarja, neem maar van me aan dat het wel goed komt.
ik heb dan dat ik de mensen niet tot hinder wil zijn en de koppeling te snel op laat komen.
pi_42385967
Naja, dat bedoelde ik impliciet ook gewoon. Je wilt het goed doen(juiste verkeersstroom enzo), en juist daardoor gaat het mis
  donderdag 5 oktober 2006 @ 14:08:44 #287
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_42388059
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 10:32 schreef Mathijz het volgende:
Hoeveelste les is dat DolleMina?
Geen idee, ik ben een jaar geleden gestopt (ook met het tellen van de lessen ) en begin nu weer 'opnieuw'. Want ik mag toch hopen dat ik op zijn minst iets van mijn vaardigheden heb behouden...
pi_42391149
Yeah ik begin de 16e van deze maand met mijn eerste rijles .

Hoeveel lessen per week raden jullie mij aan om te doen? Ik zit zelf te denken aan 1 blokuur per week te doen, of raden jullie mij dit af?

Nouja iig nog 1,5 week
pi_42391673
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 15:34 schreef Twisted_Logic het volgende:
Yeah ik begin de 16e van deze maand met mijn eerste rijles .

Hoeveel lessen per week raden jullie mij aan om te doen? Ik zit zelf te denken aan 1 blokuur per week te doen, of raden jullie mij dit af?

Nouja iig nog 1,5 week
Ik heb zelf 1 keer in de week 1,5 uur gereden, vond dat wel fijn, maar ligt er ook net aan hoeveel je kunt betalen he

Duren jouw lessen 1 uur? Dan lijkt het mij handiger om 2 x 1 uur te lessen, omdat na een uur je concentratie toch wel wat afneemt en met 2 keer in de week heb je toch wel een regelmatiger ritme van rijden. Ik kon het helaas niet betalen, anders had ik dat wel gedaan nl, 2x 1 uur in de week
pi_42391761
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 15:49 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik heb zelf 1 keer in de week 1,5 uur gereden, vond dat wel fijn, maar ligt er ook net aan hoeveel je kunt betalen he

Duren jouw lessen 1 uur? Dan lijkt het mij handiger om 2 x 1 uur te lessen, omdat na een uur je concentratie toch wel wat afneemt en met 2 keer in de week heb je toch wel een regelmatiger ritme van rijden. Ik kon het helaas niet betalen, anders had ik dat wel gedaan nl, 2x 1 uur in de week
Ik zou dat niet eens kunnen, het is al een 20-30 minuten rijden naar examengebied dan zou ik gelijk weer terug moeten
pi_42391835
Ik rij elke dinsdag en donderdag vind ik wel fijn, dinsdag kan ie dan nog wat uitleggen en dan donderdag perfectioneren.. Dan weekend en weer overnieuw
pi_42391948
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 15:51 schreef tralalala het volgende:

[..]

Ik zou dat niet eens kunnen, het is al een 20-30 minuten rijden naar examengebied dan zou ik gelijk weer terug moeten
ik had dus lessen van 1,5 uur, kwartier rijden anar examengebied, 1 uur echt les en kwartier weer terugrijden

maar als je al in examenegbied zit heb je aan 1 uur meer dan voldoende
pi_42392093
Ik heb ook trouwens steeds 1.5 uur les...
  donderdag 5 oktober 2006 @ 16:03:55 #294
149959 SQ
snelle trees
pi_42392166
Ik rij altijd 1,5 uur en ik werk en woon in examengebied. Aan korte lesjes heb je niet zoveel. In een wat langere les heb je veel meer tijd om "warm te draaien".
disclaimer
pi_42396373
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 12:51 schreef Johnns het volgende:

Dat getoeter houd je Ik reed vandaag de snelweg op en moest invoegen, maar die lui gingen allemaal maar niet aan de kant Toen heb ik hem er, wel veilig , maar ergens tussen gegooid. Zijn ze ook gelijk beledigd allemaal
And you know I might
  donderdag 5 oktober 2006 @ 18:14:13 #296
11458 ivetje
pi_42396632
Ik reed dus altijd 2 uur, moet kwartier/20 minuten rijden naar examengebied dus vandaar. Vond het wel fijn dat ze bij mij altijd na een uur een pauzetje houden van 10 minuten. Ja, je kan nu wel roepen dat je ervoor betaald maar je hebt ff tijd om alles door te nemen en tot rust te komen. Merkte altijd wel dat ik na een kopje thee weer frisser de weg op ging. Misschien kan dat ook bij de rijschool van twisted_logic? Ik was daar iig heel blij mee...2 keer per week rijden ging niet lukken bij mijn rijschool, alleen met zomervakantie toen ik geen werk had ging dat wel omdat ik dan op alle tijden kon. Had dan soms zelfs 3 blokuren

Heb vandaag overigens gehoord dat een vriendin van me voor de 2e keer gezakt is Best balen...hopelijk haalt ze het de volgende keer wel
To infinity…and beyond!
pi_42398467
20 Oktober eerste rijles! * Simsfan88 = benieuwd en is 24/7 met de 3D rijsimulator bezig
pi_42399041
Vanavond om 23:55u weer Learner Drivers op SBS6.

Beetje laat inderdaad, maar voor degenen die dan nog niet slapen.
]I[ Melvin ]|[
pi_42399178
morge gaat me instructrise m exame aanvragen
En dan in week 43 afrijden.
hope dat ik het in 1x haal
ik zoek een huis heb jij wat voor me?
als je naar rechts kijk zie je links niets
pi_42399382
vandaag weer een lesje gehad, ik heb nu de auto, op wat kleine foutjes na, echt onder controle, en nu kan ik me nog meer op het kijkwerk gaan richten.

de instructeur zei dat ik nog een klein beetje achterliep op het schema, maar dat dat echt marginaal achter is, en dat het dus goed ging.

geen ingrepen gehad vandaag, wel een paar (grote) fouten:
- kwam een auto van rechts, en die had ik wel goed gezien, maar omdat de instructeur de hele les al zat te zeggen van "niet voor elk wissewasje remmen, gewoon alleen ff gas loslaten" dus ik dacht 'nou dan laat ik eerst ff een beetje het gas zodat die auto ziet dat ik voorrang verleen'. zo gezegd zo gedaan, totdat ik echt laat was met remmen en 'm ff flink in moest trappen (terwijl er auto's achter me reden), niet zo handig dus
- kwam bij een kruispunt waar ik een voorrangsweg op moest, ik was al bijna gestopt omdat er een auto van links kwam maar op het laatste moment toch richting aangaf om de straat waar ik vandaan kwam in te rijden, dus ik wil ff optrekken en die weg op, en dan slaat m'n motor midden op dat kruispunt af ik had 'm dus nog in z'n twee staan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')