abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42288900
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 18:24 schreef Robbiej het volgende:
Zijn er trouwens ook mensen die geslaagd zijn zonder dat ze hun instructeur mee namen?

Of neemt iedereen zijn instructeur mee?
Geen instructeur meegeweest. Hij moest nog lessen met een andere leerling.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_42289148
Morgen les 5 en 6, spiegelen.

Ben benieuwd hoe me dat afgaat. Weer een extra ding erbij om te doen.
pi_42289520
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 19:53 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Geen instructeur meegeweest. Hij moest nog lessen met een andere leerling.
Lekker betrokken is hij dan. Die van mij maakte bijna zijn hele morgen vrij om mee te gaan en zo.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_42289707
quote:
Zijn er trouwens ook mensen die geslaagd zijn zonder dat ze hun instructeur mee namen?

Mijn instructrice vond m'n examinator niet al te aardig. Ze zou dus alleen mee ging als ik het belangrijk zou vinden. Maar ik had er geen problemen mee natuurlijk, daarna zou ik toch moeten rijden zonder haar. Ben geslaagd overigens
  zondag 1 oktober 2006 @ 20:28:29 #155
151176 Alberto_Vermicelli
Ook wel: Meneer Spaghetti
pi_42289965
Grrrr met dat nieuwe rijbewijs duurt het zo lang voordat je eindelijk eens de weg op mag!! Weekend plus 5 dagen is echt een hel!!
"Ik heb begrepen dat mijn DNA voor 99 procent overeenkomt met dat van Bokito. Maar voor die ene procent ben ik wel heel erg dankbaar" - Frans Timmermans, Staatssecretaris van Europese Zaken, 2007
pi_42290340
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 20:13 schreef rena het volgende:

[..]

Lekker betrokken is hij dan. Die van mij maakte bijna zijn hele morgen vrij om mee te gaan en zo.
Mjah, het boeide me niet zo, maar het was leuker als ' ie erbij zat.

Ik heb ook de eerste keer 'alleen' af moeten rijden. Zelfde reden.
pi_42290479
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 20:01 schreef Mathijz het volgende:

Nu vind je het nog leuk. Doe eens een gok waar je andere 20 rijlessen aan besteed worden?
Straks zul je helemaal leip worden van het fenomeen 'kijktechniek' .
pi_42291309
Maakt dat wat uit dan? Invloed kunnen ze toch niet uitoefenen als ze het niet met de uitslag van de examinator zijn.

Nadeel is wel dat je je instructeur steeds in de binnenspiegel ziet als je moet kijken en voor sommigen kan dat nogal vervelend zijn.
]I[ Melvin ]|[
pi_42291404
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 21:00 schreef MelvinB het volgende:
Nadeel is wel dat je je instructeur steeds in de binnenspiegel ziet als je moet kijken en voor sommigen kan dat nogal vervelend zijn.
Mijn instructeur gaf me nog een knipoog tijdens het examen. Zo van: Je kunt het. Ik had dan ook een onwijs leuke instructeur.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_42291568
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 20:40 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Nu vind je het nog leuk. Doe eens een gok waar je andere 20 rijlessen aan besteed worden?
Straks zul je helemaal leip worden van het fenomeen 'kijktechniek' .
hehe, die kans zit er dik in. Maar nu heb ik ernog plezier in
  zondag 1 oktober 2006 @ 21:34:02 #161
139330 TNA
For the stars that shine
pi_42292714
quote:

Mathijz, ik herinner me uit een ander topic dat je in/bij Alkmaar lest, welke rijschool heb je?
  zondag 1 oktober 2006 @ 21:34:59 #162
139330 TNA
For the stars that shine
pi_42292737
quote:

Geslaagd zonder instructeur erbij, vond het relaxter zonder, omdat m'n instructeur toch diegene was die me steeds op m'n vingers keek. Maar ieder het zijne hè
pi_42293155
quote:

RIS?
pi_42294486
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 21:34 schreef TNA het volgende:

[..]

Mathijz, ik herinner me uit een ander topic dat je in/bij Alkmaar lest, welke rijschool heb je?
true Adam en Eva uit heerhugowaard.
pi_42294681
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 21:46 schreef FranticDJ het volgende:
[..]

RIS?
Volgens de site van CBR niet. Maar ik ben wel tevreden over mn instructeur
pi_42297771
Ik ben ook geslaagd zonder dat mijn instructeur meereed. Ik had wel eens geïnformeerd of hij mee ging, en hij zei: 'waarschijnlijk niet'.

Ik was altijd wel benieuwd naar wat hij als 'laatste advies' mee zou geven. Ik verwachtte iets in de trand van: Rustig met je koppeling! Of: Blijf rustig, je kunt het! En het werd: Doe je wel je gordel vast? Het was trouwens een grappige vent, hij heeft echt goed lesgegeven. Ik vond hem niet onbetrokken ofzo omdat hij niet meeging..
  zondag 1 oktober 2006 @ 23:34:04 #167
88233 Steve
Still the best.
pi_42297850
Grootste voordeel dat mijn instructeur wel meeging vond ik dat hij achteraf beter wist wat er allemaal fout was gegaan en we de route nog een keer konden rijden.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_42302677
met me examens issie niet meegeweest, vond ik niet zo heel erg, met me rijtest issie wel meegeweest en denk datiie met me bnor-examen ook wel mee zal gaan
pi_42303160
ik neem die bij mij met mn motorexamen wel mee

hij zit toch niet achter me, nou ja, dat wel, maar in een auto

en hij kan de examinator er misschien nog van overtuigen dat mn evt. foutjes door de zenuwen komen en ik verder echt goed rijd
Fragile like a rose on the snow...
  maandag 2 oktober 2006 @ 08:55:56 #170
139330 TNA
For the stars that shine
pi_42303387
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 22:23 schreef Mathijz het volgende:

[..]

true Adam en Eva uit heerhugowaard.
Ah, dan heb ik je misschien weleens zien rijden Succes met je lessen iig!
  maandag 2 oktober 2006 @ 11:00:36 #171
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_42305479
Ik kijk wel. ik ben nu 2x gezakt. en de 3e keer neem ik mischien mn instructeur niet mee. moet even kijken.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_42305780
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 08:55 schreef TNA het volgende:

[..]

Ah, dan heb ik je misschien weleens zien rijden Succes met je lessen iig!
Dat zou best kunnen, rij ik de oranje auto, meestal op maandagochtend of donderdagavond
pi_42305890
Dus net terug van mijn rijles, dat onnodig spiegelen moet ik er toch maar inhouden, alhoewel niet elke examinator hier in alkmaar heel streng op is. Maar je zal net de verkeerde treffen

Met dat spiegelen komt er wel in 1 klap ontiegelijk veel bij, dat nog in combinatie met terugschakelen is best veel moeten doen. Heb daardoor op het laatste moment nog de koppeling in 1x losgelaten

Verder gaat het wel aardig, alleen een grote blunder toen ik keek naar mn koppeling op de provinciale weg dacht ik dat ie in zn 3 stond en ik schakelde daardoor niet terug. Een bocht in zijn 5 nemen is ook niet aan te raden
pi_42306119
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 11:18 schreef Mathijz het volgende:
Dus net terug van mijn rijles, dat onnodig spiegelen moet ik er toch maar inhouden, alhoewel niet elke examinator hier in alkmaar heel streng op is. Maar je zal net de verkeerde treffen

Met dat spiegelen komt er wel in 1 klap ontiegelijk veel bij, dat nog in combinatie met terugschakelen is best veel moeten doen. Heb daardoor op het laatste moment nog de koppeling in 1x losgelaten

Verder gaat het wel aardig, alleen een grote blunder toen ik keek naar mn koppeling op de provinciale weg dacht ik dat ie in zn 3 stond en ik schakelde daardoor niet terug. Een bocht in zijn 5 nemen is ook niet aan te raden
Je keek naar je koppeling? En verder kun je beter even naar je toerental kijken, dan zie je ook meteen in welke versnelling je zit.
pi_42306173
Afgelopen vrijdag moeten lessen op de snelweg. Dat ging eigenlijk best goed het was dan ook niet zo heel druk. Vrijdag ook maar tegen mijn rij instructeur gezegd dat ik bij hem er mee stop. Aangezien het gewoon niet lekker liep. Misschien dat dat ook de oorzaak was dat het rijden niet echt goed meer ging.

Vrijdag theorie examen. Hopelijk gaat dat goed. Deze week nog even druk mee bezig en dan hoop ik vrijdag mijn theorie binnen te hebben.

maandag 2 oktober 2006 @ 11:33:04 #176
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_42306237
Het leven ná je rijbewijs is zwaar als je niet je rijbewijs snel kunt ophalen...Met dat nieuwe pasjessysteem moet je sowieso al 5 dagen wachten en omdat ik in Brussel studeer en de komende tijd niet hier in Nederland kan zijn, kan ik het rijbewijs niet ophalen.

Machtigen mag niet, heb ik net gevraagd bij de gemeente. Dat wordt dus nog 4 weekjes wachten ofzo. Maar dan gaat het los!!
Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg
pi_42306378
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 11:18 schreef Mathijz het volgende:

Ja, spiegelen en schoudertje, daar ga je echt helemaal gek van worden
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_42306552
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 11:28 schreef Aibmi het volgende:

[..]

Je keek naar je koppeling? En verder kun je beter even naar je toerental kijken, dan zie je ook meteen in welke versnelling je zit.
Ik rij die bocht door, en mn instructeur van, waarom schakel je niet terug?
- Ik zit toch al in 3?
Je reed net 80/90 in zijn 3?!? Geloof je het zelf?
Nee niet echt eigenlijk
pi_42307399
ik vraag me iets af

hoe zijn jullie rijlessen ingedeeld?

hier kan je met een ouder of met de rijschool rijden
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_42307608
Alleen met een rijschool vanaf je 18de. Je mag ook pas je theorie vanaf je 18de halen.
  maandag 2 oktober 2006 @ 15:12:18 #181
127956 Robbiej
pi_42311667
Bah ging weer beroerd net.

Ik snap het gewoon niet, mischien is het wel niet weggelegd voor mij...

heb gewoon geen inzicht lijkt het wel.
mijn instructeur zei het ook zo mooi: je laat alles gewoon op je afkomen. maar je onderneemt er geen actie op. beetje staren dus.

komt dit jullie bekend voor? zoja hoe kan ik dit vermijden dan? zou het mischien helpen als ik mijn bril op doe? (heb maar +1.75) ik zie goed zonder bril. maar mischien dat ik juist zonder bril ga staren? de oogtest op het examen kom ik altijd gewoon goed doorheen..

maar hoe krijg ik mezelf zo ver dat ik ook actie onderneem? het begint nu wel vervelend te worden om elke keer dezelfde fouten te maken...

alvast bedankt.. word er nu wel erg moe van

het rare is. als ik bijvoorbeeld weer in Lelystad ben. waar ik het helemaal ken is er niks aan de hand. maar zodra ik ergens kom waar ik nog nooit geweest ben. of amper. dan gaat het mis..
pi_42312790
Bril op doen! Echt wel.. Anders val je denk ik wel min of meer door de mand bij het kenteken lezen..

Misschien moet je eens (:P) een banaan eten voordat je les hebt? Je moet er gewoon eventjes doorheen prikken..
pi_42312807
Ja ik zou soiezo je bril opdoen, geef mij iig rust aan mn ogen.
  maandag 2 oktober 2006 @ 16:03:37 #184
127956 Robbiej
pi_42312868
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 16:00 schreef FranticDJ het volgende:
Bril op doen! Echt wel.. Anders val je denk ik wel min of meer door de mand bij het kenteken lezen..

Misschien moet je eens (:P) een banaan eten voordat je les hebt? Je moet er gewoon eventjes doorheen prikken..
Ik kan die kentekens goed lezen. zoals je ook al in mijn text kon lezen.
banaan had ik al op net. werkt voor geen bal

maar met een bril krijg je toch ook een aantekening op je rijbewijs?
pi_42312916
Krijg je misschien last van een soort van black-out ofzo? Dat je heus wel weet je moet doen, maar het niet lukt op het moment dat het nodig is?

Bedoel je dus dat je niet goed anticipeerd ofzo?
]I[ Melvin ]|[
  maandag 2 oktober 2006 @ 16:06:26 #186
127956 Robbiej
pi_42312934
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 16:05 schreef MelvinB het volgende:
Krijg je misschien last van een soort van black-out ofzo? Dat je heus wel weet je moet doen, maar het niet lukt op het moment dat het nodig is?

Bedoel je dus dat je niet goed anticipeerd ofzo?
Precies. wat kan ik daaraan doen?
pi_42312972
Er was eens een lief klein schattig meisje, dat besloot op een dag om haar rijbewijs eens proberen te vullen met iets meer stempeltjes.

Op een mooie dag in februari van het jaar 2006, stapte zij voor het eerst op de motor, een CB250, om op de Soestdijksekade in Den Haag haar eerste 'stapjes' te zetten op deze beginnerstweewieler.
Het ging allemaal voorspoedig, deze eerste les, en het bleek zo leuk te zijn, dat het kleine lieve meisje besloot om door te gaan met de rijlessen.

Regen kwam en viel, de zon brak door en scheen, en naarmate de maanden vorderden, ging zij eens proberen om van die pilonnetjes af te zijn.
Ze vroeg een datum aan, en was zo zenuwachtig als de pest. Gelukkig kon zij haar zenuwen delen, met al haar vriendjes op het Motorforum, die in hetzelfde schuitje zaten. Er waren er veel die slaagden, ook een aantal die zakten, en uiteindelijk kon zij zich in het rijtje van 'geslaagd voor AVB' zetten.

Ook de theorie was even stressen, maar uiteindelijk is het lieve kleine meisje er met een ietwat onzekere glimlach doorheen gefietst.
Toen werd het tijd, om eens wat aandacht aan de rest van het verkeer te besteden, gelukkig waren hier niet de hele tijd pilonnen die in de weg stonden, en ook de langzame slalom hoefde je niet meer om je andere medeweggebruikers heen te doen, op zo'n moment lijkt die oefening echt compleet nutteloos..

En toen brak die dag aan, een regenachtige dag, begin oktober 2006, na aardig wat stressen, nachten van niet slapen, meldde zij zich om half 11 op de rijschool, een uur en een kwartier te vroeg. Bevend at ze wat van haar croissantje, die ze eigenlijk al nauwelijks door haar keel kreeg.

Een regenachtige dag, had ik al gezegd. En dat was een understatement, het kwam met bakken uit de hemel zetten. Het lieve kleine meisje voelde de moed in haar schoenen zinken, en haar maaginhoud naar boven schuiven.
En toen was het tijd om te gaan. Ze stapte ietwat onzeker op haar ijzeren vriendje, en reed weg, de regen en het CBR tegemoet.
De instructeur van het lieve kleine meisje, had een gokje gemaakt: hij zou wel door Delft gaan rijden..
Dus reden ze even een eindje door Delft onderweg naar het examen.

Bij het CBR aangekomen, waren beide doorweekt van de regen, maar gelukkig was de maaginhoud van het lieve kleine meisje wat gestabiliseerd..
Koffie? vroeg de instructeur.. Nee, daar had het kleine meisje geen behoefte aan... elke verandering in haar maag zou een eventuele vieze helm tot gevolg hebben..

13.05, de praktijkexamens beginnen, en ze gaan getwee naar binnen, naar tafel nummer 1, waar een alleraardigste meneer op ze zat te wachten.
Wat kleine uitlegdingen en formaliteiten, en ze gingen richting deur.
Wat vraagjes over de motor, kenteken lezen, en op weg.. In de regen, met onweer..

En inderdaad, ze gingen naar Delft, precies de weg die ze vanochtend hadden gereden, op die ene zijstraat na waar je niet inmocht, maar waar het lieve kleine meisje, verblind door de druppels op haar helm, haar ros vrolijk instuurde...
'Ja, je mag even keren' hoorde ze in haar oortje.. *dat was het dan* dacht het lieve kleine meisje en keerde met een hangend hoofd terug, en reed verder op de aanwijzingen van haar instructeur.
Bij een zebrapad besloot een niet zo lieve meneer over te steken, 2 meter naast het zebrapad, en daarom moest het lieve kleine meisje vol in de ankers. Zo vol, dat haar achterwiel een aardig eind achteruit werd gezet. Gelukkig kon ze de motor overeind houden, en kon ze haar weg terug naar het CBR vervolgen.

Maar nee!

Ze mocht ook de snelweg nog op! Wilden ze haar langer laten lijden? Vonden ze het leuk haar hoop te geven? De snelweg op, wat een drukte, het lieve kleine meisje raakte helemaal onder de indruk van al die vrachtwagens en opgefokte auto's...
Twee rondjes gemaakt, en toen mocht ze eindelijk naar de Plaspoelpolder terug..

Met een hangend hoofd, liep zij achter de instructeur en examinator aan.
De instructeur had een niet veel zeggende blik in zijn ogen, en ook de examinator keek niet al te opgewekt.

Echter, nog voordat zij plaats kon nemen op de voor haar bestemde stoel, stak de examinator zijn hand uit en sprak de gevleugelde woorden:

je bent geslaagd meisje, gefeliciteerd

met andere woorden, dit lieve kleine meisje, is sinds vandaag in het bezig van haar A, volvermogen, rijbewijs!!!!!!!!!!!

Fragile like a rose on the snow...
pi_42313089
Ik weet niet of je dit tijdens de lessen hebt of tijdens de examens of misschien wel bij beide?

Heeft je instructeur geen tips ofzo? Hij heeft dan wel commentaar, maar misschien kan ie je helpen.

Verder heb je geen Dyscalculie aka rekenblind?

Want dit kan ook problemen opleveren:
quote:
Dyscalculie is een rekenstoornis die dikwijls samengaat met nog
een aantal andere beperkingen, zoals ruimtelijk inzicht,
klokkijken, slechter geheugen, spellingsproblemen, gebrek aan inzicht.
]I[ Melvin ]|[
pi_42313915
gefeliciteerd knuffelslet
  maandag 2 oktober 2006 @ 17:11:11 #190
87694 Robin__
letitredno
pi_42314223
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 16:08 schreef Knuffelslet het volgende:
elke verandering in haar maag zou een eventuele vieze helm tot gevolg hebben..

met andere woorden, dit lieve kleine meisje, is sinds vandaag in het bezig van haar A, volvermogen, rijbewijs!!!!!!!!!!!

zal je gebeuren je helm volkotsen

Gefeliciteerd
pi_42314330
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 16:03 schreef Robbiej het volgende:

[..]

Volgens mij niet, weet het eigenlijk best wel zeker
pi_42314337
*heeft vanmorgen zijn theorie in een keer gehaald, met 2 foutjes * (voor B)
pi_42314378
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 17:17 schreef Smart-Einstein het volgende:
*heeft vanmorgen zijn theorie in een keer gehaald, met 2 foutjes * (voor B)
gefeliciteerd smartie
  maandag 2 oktober 2006 @ 17:22:34 #194
87694 Robin__
letitredno
pi_42314418
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 15:12 schreef Robbiej het volgende:

het rare is. als ik bijvoorbeeld weer in Lelystad ben. waar ik het helemaal ken is er niks aan de hand. maar zodra ik ergens kom waar ik nog nooit geweest ben. of amper. dan gaat het mis..
Misschien denk je er juist te makkelijk over.. zo van 'ik kan het wel, laat maar komen' zonder van te voren al een oplossing te zoeken.

Ik herken je verhaal wel een beetje verder.. er zijn lessen geweest waarvan ik totaal geen herinnering had op het moment dat ik uitstapte.. of vlaagen dat ik gewoon beetje zat te staren en mn instructeur alleen op de achtergrond hoorde.

Probeer jezelf iedere keer de vraag te stellen 'wat ga ik er aan doen' bij alles wat je ziet.. iets anders kan ik ook niet bedenken
  maandag 2 oktober 2006 @ 18:21:28 #195
127956 Robbiej
pi_42315628
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 17:22 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Misschien denk je er juist te makkelijk over.. zo van 'ik kan het wel, laat maar komen' zonder van te voren al een oplossing te zoeken.

Ik herken je verhaal wel een beetje verder.. er zijn lessen geweest waarvan ik totaal geen herinnering had op het moment dat ik uitstapte.. of vlaagen dat ik gewoon beetje zat te staren en mn instructeur alleen op de achtergrond hoorde.

Probeer jezelf iedere keer de vraag te stellen 'wat ga ik er aan doen' bij alles wat je ziet.. iets anders kan ik ook niet bedenken
Mja, weet je wat het is. je kan het denk ik wel vergelijken met tunnelvisie. elke keer maar op 1 ding tegelijk te focussen. en dat moet ik afleren. want dat is het grote probleem. ik voel me er zo kut over..
pi_42315784
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 16:03 schreef Robbiej het volgende:

[..]

Ik kan die kentekens goed lezen. zoals je ook al in mijn text kon lezen.
banaan had ik al op net. werkt voor geen bal

Damn hoevaak heb je dit al gevraagd , en hoe vaak hebben we al gezegd dat dit NIET het geval is!!!!!!

Pas als je MET bril een verminderd zicht hebt, moet je gelijk door naar BNOR/een CBR arts.. en dan krijg je pas een aantekening op je rijbewijs..

Ik heb een bril.. Ik heb ermee afgereden.. Ik heb geen anatekening op mijn rijbewijs..
  maandag 2 oktober 2006 @ 18:31:37 #197
127956 Robbiej
pi_42315890
hm okay,

Maar verder niemand tips of herkenning in wat ik fout doe?
pi_42315970
Heb het ook gehad hoor.. Vlak na de periode dat ik zat te k*tten met t voetenwerk... (eigenlijk ook nog een beetje toen ik voor de 1e keer op moest..) Na die 1e keer had ik zoiets van Fok dit. En toen had ik nergens last meer van.. Dus like i said be4 je moet er eventjes doorheen prikken..
  maandag 2 oktober 2006 @ 18:39:49 #199
127956 Robbiej
pi_42316118
dus op een gegeven moment keek je wel goed?
pi_42316121
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 16:06 schreef Robbiej het volgende:

[..]

Precies. wat kan ik daaraan doen?
Wat ik mijn leerlingen in dat geval meestal laat doen is hardop denken.
Dan ben je er nét even bewuster mee bezig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')