Wat is er levensbeschouwelijker aan "een hiernamaals" dan aan de spoken van Robbert vd Broeke die tijdens tv-uitzendingen afwijkende geluiden koppelt aan het bestaan van geesten, of de potentiële werking van een Biostabil? Je kunt aan de hand van deze thema's je hele houding op het leven veranderen....quote:
Wat houdt volgens jou dan levensbeschouwing in? Daar ben ik dan wel erg benieuwd naar.quote:Op maandag 13 november 2006 15:28 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Wat is er levensbeschouwelijker aan "een hiernamaals" dan aan de spoken van Robbert vd Broeke die tijdens tv-uitzendingen afwijkende geluiden koppelt aan het bestaan van geesten, of de potentiële werking van een Biostabil? Je kunt aan de hand van deze thema's je hele houding op het leven veranderen....
Een opvatting over het leven. Wat is jouw definitie en wat maakt deze TRU-onderwerpen dat het hier niet hoort?quote:Op maandag 13 november 2006 15:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat houdt volgens jou dan levensbeschouwing in? Daar ben ik dan wel erg benieuwd naar.
Opvattingen over leven.quote:Op maandag 13 november 2006 15:33 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Een opvatting over het leven. Wat is jouw definitie en wat maakt deze TRU-onderwerpen dat het hier niet hoort?
op zich ben ik het er ook wel meen eens dat de L wat betreft de gelovigen op dit forum best naar TRU zou mogen verhuizen aangezien de "gangbare" geloven vooral voortborduren op de filosofische godsvraag. Het enige verschil is dat het christendom en tegenwoordig ook de islam, boeddhisme redelijk geaccepteerde zaken zijn.quote:Op maandag 13 november 2006 15:28 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Wat is er levensbeschouwelijker aan "een hiernamaals" dan aan de spoken van Robbert vd Broeke die tijdens tv-uitzendingen afwijkende geluiden koppelt aan het bestaan van geesten, of de potentiële werking van een Biostabil? Je kunt aan de hand van deze thema's je hele houding op het leven veranderen....
De omkering van bewijslast.quote:Op maandag 13 november 2006 13:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Oh ja, in HOC zullen mensen je heel erg aan je hoofd zeuren over bronnen. Daarop reageren met "Dat is omkering van bewijslast" is een gegarandeerde manier om je topic gesloten te krijgen.
Weet je wat Char doet? Die haalt mensen uit het hiernamaals naar de aarde om ermee te gaan communiceren. Dit impliceert het bestaan van een hiernamaals en het bestaan van een buitenlichamelijke "zelf". Waarom zou dit niet in WFL passen eigenlijk?quote:Op maandag 13 november 2006 15:35 schreef Alicey het volgende:
[..]
Opvattingen over leven.
Kennelijk is de wijze waarop jij dat vertaalt anders dan de mijne.
Omdat de discussie niet over die vraag handelt, maar het als aanname gebruikt. Ik ben echter wel met je eens dat er een zekere overlap is tussen WFL en TRU, net zoals er een overlap bestaat tussen WFL en POL of WFL en R&P. Bij een discussie over Char verwacht ik echter dat de discussie niet zal gaan over de vraag of er een hiernamaals of buitenlichamelijke zelf is, waardoor de discussie zich beter leent voor TRU.quote:Op maandag 13 november 2006 15:42 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Weet je wat Char doet? Die haalt mensen uit het hiernamaals naar de aarde om ermee te gaan communiceren. Dit impliceert het bestaan van een hiernamaals en het bestaan van een buitenlichamelijke "zelf". Waarom zou dit niet in WFL passen eigenlijk?
Het geloven in Char maakt valt en staat toch bij de gratie van een bestaan van deze zaken? Een discussie of Char gelijk kan hebben zal onvermijdelijk uitlopen op de vraag of er uberhaupt iets bestaat als een hiernamaals of geesten. Dat maakt de vraag of er geesten (of een hiernamaals) bestaan nog steeds TRU, en geen WFL. De L-factor vind ik eigenlijk nogal dubieus....quote:Op maandag 13 november 2006 15:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
Omdat de discussie niet over die vraag handelt, maar het als aanname gebruikt. Ik ben echter wel met je eens dat er een zekere overlap is tussen WFL en TRU, net zoals er een overlap bestaat tussen WFL en POL of WFL en R&P. Bij een discussie over Char verwacht ik echter dat de discussie niet zal gaan over de vraag of er een hiernamaals of buitenlichamelijke zelf is, waardoor de discussie zich beter leent voor TRU.
Een hiernamaals is echter een belangrijk onderdeel van een levensbeschouwing, en past daarom in WFL. Zoals gezegd hangt het mede van de insteek af.quote:Op maandag 13 november 2006 15:51 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Het geloven in Char maakt valt en staat toch bij de gratie van een bestaan van deze zaken? Een discussie of Char gelijk kan hebben zal onvermijdelijk uitlopen op de vraag of er uberhaupt iets bestaat als een hiernamaals of geesten. Dat maakt de vraag of er geesten (of een hiernamaals) bestaan nog steeds TRU, en geen WFL.
Als maar voldoende mensen er over bezig zijn zou het volgens alicey's redenatie ook in wfl passen : Bij dementie dan ook "herinneringen uit een vorig leven" ?quote:Op maandag 13 november 2006 15:42 schreef Autodidact het volgende:
Weet je wat Char doet? Die haalt mensen uit het hiernamaals naar de aarde om ermee te gaan communiceren. Dit impliceert het bestaan van een hiernamaals en het bestaan van een buitenlichamelijke "zelf". Waarom zou dit niet in WFL passen eigenlijk?
Reincarnatie en het geloof daarom heen (hypnose e.d.) dan toch ook ?quote:Op maandag 13 november 2006 15:52 schreef Alicey het volgende:
Een hiernamaals is echter een belangrijk onderdeel van een levensbeschouwing, en past daarom in WFL. Zoals gezegd hangt het mede van de insteek af.
Reincarnatie wel. Hypnose valt naar mijn mening eerder onder wetenschap, psychologie of lifestyle.quote:Op maandag 13 november 2006 15:54 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Reincarnatie en het geloof daarom heen (hypnose e.d.) dan toch ook ?
Oh, het geloof in de werking van magnetisme de Biostabil heeft ook zijn effecten op de levensbeschouwing....kan "positieve energie" (vrij naar Bruno Santanera) je gezondheid veranderen?quote:Op maandag 13 november 2006 15:52 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een hiernamaals is echter een belangrijk onderdeel van een levensbeschouwing, en past daarom in WFL. Zoals gezegd hangt het mede van de insteek af.
Dat is nu inderdaad een typische WFL-vraag, mits de benadering op WFL-basis plaats vindt.quote:Op maandag 13 november 2006 15:58 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Oh, het geloof in de werking van magnetisme de Biostabil heeft ook zijn effecten op de levensbeschouwing....kan "positieve energie" (vrij naar Bruno Santanera) je gezondheid veranderen?
Wanneer er overlap is tussen verschillende subfora kijk ik naar de insteek van het topic. Bij een overlap tussen TRU/WFL is dus de insteek datgene wat de doorslag geeft. Ook in TRU volg ik trouwens interessante topics en in WFL lopen topics waar ik persoonlijk niets mee heb. Persoonlijke voorkeur speelt geen rol zoals je ziet.quote:En toch weet ik dat jij deze topics naar TRU zal verplaatsen, de criteria die je toepast op paranormale zaken die je niet zinnen verhuis je naar TRU, en paranormale zaken waar je je verwant mee voelt verdienen wel een plek in de levensbeschouwing.
Daar verschillen dus onze meningen dan kennelijk over. Afhankelijk van de insteek vind ik dat ze wel horen in WFL.quote:Op maandag 13 november 2006 16:03 schreef Autodidact het volgende:
Natuurlijk doe je dat bij alle topics, dat bedoel ik niet te zeggen, ik heb het specifiek over paranormale claims die je in WFL selectief toestaat. Ze horen daar gewoon niet.
Opnieuw, het hangt af van de insteek van de topic.quote:Het verbaast me echt dat je de werking van de Biostabil in WFL thuis vindt horen, want dat lijkt me nou een schoolvoorbeeld van TRU.
Als ik de TRU-faq erbij pak:quote:kan "positieve energie" (vrij naar Bruno Santanera) je gezondheid veranderen?
Dit dekseltje past wel erg goed om het potje hè...nou ja, kijk, het is jouw forum. Als paranormale zaken voortaan levensbeschouwing zijn is dat balen voor mij (en een aantal anderen)...de keuze of dat zo hoort hangt er vanaf wie de mods zijn, Triggershot is ook spiritualist en de natuurlijke rem door Doffy zal wrs. vervallen.quote:Het Truth forum is tot leven geroepen om te discussieren over paranormale ervaringen, of over andere onverklaarbare en mysterieuze zaken.
Wat is nu eigenlijk je hele fucking probleem? Je zit nu al 2 pagina's van alles en nog wat naar voren te brengen, maar dat is allemaal "als als als". Wat is nu concreet op dit moment je probleem?quote:Op maandag 13 november 2006 16:11 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Als ik de TRU-faq erbij pak:
[..]
Dit dekseltje past wel erg goed om het potje hè...nou ja, kijk, het is jouw forum. Als paranormale zaken voortaan levensbeschouwing zijn is dat balen voor mij (en een aantal anderen)...
De verTRUisering van WFL, om kort te zijn.quote:Op maandag 13 november 2006 16:13 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat is nu eigenlijk je hele fucking probleem? Je zit nu al 2 pagina's van alles en nog wat naar voren te brengen, maar dat is allemaal "als als als". Wat is nu concreet op dit moment je probleem?
Concrete voorbeelden svp.quote:Op maandag 13 november 2006 16:18 schreef Autodidact het volgende:
[..]
De verTRUisering van WFL, om kort te zijn.
Daar wordt al jarenlang tegen geklaagd. Denk maar niet dat er wat aan gedaan gaat worden.quote:Op maandag 13 november 2006 16:18 schreef Autodidact het volgende:
[..]
De verTRUisering van WFL, om kort te zijn.
Hieruit maak ik op dat het om een feit gaat waarvoor ik motivatie heb gegeven. Dat jij het niet met die motivatie eens bent nadat we elkaars argumenten gehoord hebben kan ik ook niets aan doen. Het lijkt me beter om de discussie te stoppen wanneer je geen nieuwe input meer hebt.quote:Op maandag 13 november 2006 16:20 schreef Autodidact het volgende:
Als ik mezelf moet citeren raken die twee pagina's wel vol ja.
Ik ben misschien een spiritualist, maar ik ben ook een realist, ik weet dat je niet tegen een non gelovige hoeft te komen met divine intervention etc, wat is jouw probleem eigenlijk, dat ik ben mod geworden, of hoe ik mod? Wat nog niet eens heeft plaatsgevonden.quote:Op maandag 13 november 2006 16:11 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Als ik de TRU-faq erbij pak:
[..]
Dit dekseltje past wel erg goed om het potje hè...nou ja, kijk, het is jouw forum. Als paranormale zaken voortaan levensbeschouwing zijn is dat balen voor mij (en een aantal anderen)...de keuze of dat zo hoort hangt er vanaf wie de mods zijn, Triggershot is ook spiritualist en de natuurlijke rem door Doffy zal wrs. vervallen.
Het loskoppelen van L is weer een andere discussie, die overigens ook meerdere malen gevoerd is en waar de conclusie steeds dezelfde was.quote:Op maandag 13 november 2006 16:24 schreef thabit het volgende:
[..]
Daar wordt al jarenlang tegen geklaagd. Denk maar niet dat er wat aan gedaan gaat worden.
wij WFL' ers zijn dan ook heel braafquote:Op maandag 13 november 2006 16:24 schreef Triggershot het volgende:
Wat nog niet eens heeft plaatsgevonden.
jij welquote:Op maandag 13 november 2006 16:26 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
wij WFL' ers zijn dan ook heel braaf
De meesten wel inderdaad.quote:Op maandag 13 november 2006 16:26 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
wij WFL' ers zijn dan ook heel braaf
Als jij mod zou worden in plaats van Alicey zal de "kleur" van de WFL-moderators niet veranderen, maar nu wel. Dan zou er wat mij betreft geen probleem zijn. En laten we elkaar niet voor de gek houden, opvattingen spelen wel degelijk mee bij bepaalde beslissingen, hoe rationeel we ook proberen te zijn. Een co-mod met een andere kleur kan voor interne discussies zorgen, maar het zorgt voor een automatisch gezonde balans. POL als jurispudentie.quote:Op maandag 13 november 2006 16:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ben misschien een spiritualist, maar ik ben ook een realist, ik weet dat je niet tegen een non gelovige hoeft te komen met divine intervention etc, wat is jouw probleem eigenlijk, dat ik ben mod geworden, of hoe ik mod? Wat nog niet eens heeft plaatsgevonden.
Point taken. Maak je echter niet al te druk daar over. Uit het feit dat Doffy en ik in de tijd dat we samen gemod hebben vrijwel nooit elkaar hebben terug gefloten maak ik toch wel op dat er nauwelijks sprake kan zijn van gekleurde moderatie. In het geval dat dat wel gebeurt, zijn er ook nog FA's en A's die ons mods kunnen terugfluiten.quote:Op maandag 13 november 2006 16:36 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Als jij mod zou worden in plaats van Alicey zal de "kleur" van de WFL-moderators niet veranderen, maar nu wel. Dan zou er wat mij betreft geen probleem zijn. En laten we elkaar niet voor de gek houden, opvattingen spelen wel degelijk mee bij bepaalde beslissingen, hoe rationeel we ook proberen te zijn. Een co-mod met een andere kleur kan voor interne discussies zorgen, maar het zorgt voor een automatisch gezonde balans. POL als jurispudentie.
(iedereen noemt zichzelf een realist trouwens)
Net zoals jij jezelf ook een realist noemt en een mening verkondigt verder ben ik het eens met Doffy en Alicey, verdere reacties rondom dit allemaal zal niet op prijs gesteld worden en waar nodig geacht, zal 1 van de mods ingrijpen. WFL FB is niet een plaats om op de man te spelen.quote:Op maandag 13 november 2006 16:36 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Als jij mod zou worden in plaats van Alicey zal de "kleur" van de WFL-moderators niet veranderen, maar nu wel. Dan zou er wat mij betreft geen probleem zijn. En laten we elkaar niet voor de gek houden, opvattingen spelen wel degelijk mee bij bepaalde beslissingen, hoe rationeel we ook proberen te zijn. Een co-mod met een andere kleur kan voor interne discussies zorgen, maar het zorgt voor een automatisch gezonde balans. POL als jurispudentie.
(iedereen noemt zichzelf een realist trouwens)
Topic over dagelijks leven?quote:Op maandag 13 november 2006 16:51 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Nee, het is in dagelijks gebruik een holle term.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |