abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 november 2006 @ 15:50:43 #1
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_43510184
Sommigen menen dat middels hypnose men dingen kan gaan herinneren uit een vorig leven . Waarom niet als men gaat dementeren. Dan komen er immers ook allerlei herinneringen boven.

Kan middels hersenscans na gegaan worden welke deel van de hersenen actief is bij herinneringen die boven komen a.g.v. dementie en welk deel van de hersenen actief is tijdens herinneringen die boven komen a.g.v. hypnose ?

Als dat de zelfde hersendelen zouden zijn dan is het toch bewezen dat hypnose om herinneringen uit een vorig leven boven te halen dus kwatsch is ?
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_43510357
quote:
Op maandag 13 november 2006 15:50 schreef Akkersloot het volgende:
Sommigen menen dat middels hypnose men dingen kan gaan herinneren uit een vorig leven . Waarom niet als men gaat dementeren. Dan komen er immers ook allerlei herinneringen boven.
Wsat voor herinneringen heb je het nu over? Heb je hier een bron van? Ik heb nl. nog nooit gehoord dat er bij dementie spontaan herinneringen ontstaan die daarvoor niet bestonden. Heb je misschien wat achtergrond informatie voor me?
pi_43510620
Herinneringen uit een vorig leven?

Hmm, in ben er nog niet eens over uit of ik in reïncarnatie geloof.
Dan lijkt me dit nog een stapje verder.
  maandag 13 november 2006 @ 16:05:57 #4
60090 Akkersloot
pi_43510683
quote:
Op maandag 13 november 2006 15:55 schreef Alicey het volgende:
Wsat voor herinneringen heb je het nu over? Heb je hier een bron van? Ik heb nl. nog nooit gehoord dat er bij dementie spontaan herinneringen ontstaan die daarvoor niet bestonden. Heb je misschien wat achtergrond informatie voor me?
quote:
Soms roepen de herinneringen handelingen op waarvan hij zich niet bewust is. Als hij terugdenkt aan het mislukte vlechtwerkje dat hij op de kleuterschool van stroken papier maakte, scheurt hij onbewust de krant aan repen. De juffrouw vroeg hem destijds de potlodendoos te halen en Maarten gaat hem zoeken, op een plank in het washok, waar hij met een stoel bij klimt. Als Vera hem daar vindt, beseft hij pas wat hij doet.
Van dementie bestaan er ook verschillende stadia.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_43510830
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:05 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

[..]

Van dementie bestaan er ook verschillende stadia.
Ok.. Maar wat is er dan zo bijzonder aan die herinneringen? Het enige bijzondere is imo dat er een handeling aan gekoppeld wordt. Ik zie echter niet de link naar herinneringen uit een vorig leven. Misschien kun je me uitleggen waar die link precies zit..
  maandag 13 november 2006 @ 16:12:13 #6
60090 Akkersloot
pi_43510909
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:10 schreef Alicey het volgende:
Ok.. Maar wat is er dan zo bijzonder aan die herinneringen? Het enige bijzondere is imo dat er een handeling aan gekoppeld wordt. Ik zie echter niet de link naar herinneringen uit een vorig leven. Misschien kun je me uitleggen waar die link precies zit..
Misschien is die herinnering van een 72 jarige aan een werkstukje in de kleuterklas wel overdreven als bewijs.
pi_43511004
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:12 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Misschien is die herinnering van een 72 jarige aan een werkstukje in de kleuterklas wel overdreven als bewijs.
Wat bedoel je nu precies?
  maandag 13 november 2006 @ 16:26:12 #8
60090 Akkersloot
pi_43511395
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:12 schreef Akkersloot het volgende:
Ik kan verder geen bewijzen googlelen. Daarom vraag ik maar dit topic te sluiten.
pi_43511457
Topic gesloten op verzoek TS.

Mocht je alsnog bronnen vinden en/of iets hebben waardoor er gediscussieerd kan worden over dit onderwerp, meldt het dan in Feedback. Het topic kan dan heropend worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')