Wsat voor herinneringen heb je het nu over? Heb je hier een bron van? Ik heb nl. nog nooit gehoord dat er bij dementie spontaan herinneringen ontstaan die daarvoor niet bestonden. Heb je misschien wat achtergrond informatie voor me?quote:Op maandag 13 november 2006 15:50 schreef Akkersloot het volgende:
Sommigen menen dat middels hypnose men dingen kan gaan herinneren uit een vorig leven . Waarom niet als men gaat dementeren. Dan komen er immers ook allerlei herinneringen boven.
quote:Op maandag 13 november 2006 15:55 schreef Alicey het volgende:
Wsat voor herinneringen heb je het nu over? Heb je hier een bron van? Ik heb nl. nog nooit gehoord dat er bij dementie spontaan herinneringen ontstaan die daarvoor niet bestonden. Heb je misschien wat achtergrond informatie voor me?
Van dementie bestaan er ook verschillende stadia.quote:Soms roepen de herinneringen handelingen op waarvan hij zich niet bewust is. Als hij terugdenkt aan het mislukte vlechtwerkje dat hij op de kleuterschool van stroken papier maakte, scheurt hij onbewust de krant aan repen. De juffrouw vroeg hem destijds de potlodendoos te halen en Maarten gaat hem zoeken, op een plank in het washok, waar hij met een stoel bij klimt. Als Vera hem daar vindt, beseft hij pas wat hij doet.
Ok.. Maar wat is er dan zo bijzonder aan die herinneringen? Het enige bijzondere is imo dat er een handeling aan gekoppeld wordt. Ik zie echter niet de link naar herinneringen uit een vorig leven. Misschien kun je me uitleggen waar die link precies zit..quote:Op maandag 13 november 2006 16:05 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
[..]
Van dementie bestaan er ook verschillende stadia.
Misschien is die herinnering van een 72 jarige aan een werkstukje in de kleuterklas wel overdreven als bewijs.quote:Op maandag 13 november 2006 16:10 schreef Alicey het volgende:
Ok.. Maar wat is er dan zo bijzonder aan die herinneringen? Het enige bijzondere is imo dat er een handeling aan gekoppeld wordt. Ik zie echter niet de link naar herinneringen uit een vorig leven. Misschien kun je me uitleggen waar die link precies zit..
Wat bedoel je nu precies?quote:Op maandag 13 november 2006 16:12 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Misschien is die herinnering van een 72 jarige aan een werkstukje in de kleuterklas wel overdreven als bewijs.
Ik kan verder geen bewijzen googlelen. Daarom vraag ik maar dit topic te sluiten.quote:Op maandag 13 november 2006 16:12 schreef Akkersloot het volgende:
Misschien is die herinnering van een 72 jarige aan een werkstukje in de kleuterklas wel overdreven als bewijs.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |