abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 september 2006 @ 12:38:28 #201
3542 Gia
User under construction
pi_42166635
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hehe wat een onzin, toen ik op een christelijke school zat moest ik ook mee bidden met de klas naar here Jezus, daar moest ik me wel aanpassen aan Christelijke gewoontes.
Dus jij vindt dat Christelijke ziekenhuizen geen aanpassingen hoeven te doen voor moslims?
pi_42166652
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus jij vindt dat Christelijke ziekenhuizen geen aanpassingen hoeven te doen voor moslims?
Tuurlijk wel, zo ook de islamitische.
  Admin woensdag 27 september 2006 @ 12:39:37 #203
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_42166664
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:37 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Tja, er zit nog steeds een boel oud zeer bij mensen die onder of boven de rivier wonen.
Die beeldenstorm leeft nog steeds.
Juist, en ik welk jaartal speelde die ook weer af?

Broodje halen ging ik
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  woensdag 27 september 2006 @ 12:41:12 #204
3542 Gia
User under construction
pi_42166710
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, zo ook de islamitische.
Okay, dus als ik in een islamitisch ziekenhuis zou liggen, dan komt zondags een pastoor de hostie brengen?
  Donald Duck held woensdag 27 september 2006 @ 12:41:22 #205
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_42166713
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:36 schreef moussie het volgende:

[..]

excuse me, maar ik als vrouw zijnde vind het niet bijzonder aangenaam om onderzocht te worden door een man als het gaat om iets anders dan een neusverkoudheid .. en met mij zijn dat vele vrouwen die zichzelf dan maar aanpraten dat ze het eigenlijk niet erg vinden als een man met zo'n eendenbek in haar vagina loopt te gluren, maar als je even doorvraagt is het toch iets wat niet aangenaam is, ervaren wordt als een inbreuk op je integriteit ..
oftewel, verstandelijk benadert maakt het idd weinig verschil, maar gevoelsmatig is er een wereld van verschil
Dan moetal die vrouwen zich ook maar eens over die bekrompenheid heenzetten. O jeetje, een man zit te prutsen met je vagina. Nou en, dat is gewoon zijn beroep hoor.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_42166720
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:36 schreef moussie het volgende:

[..]

excuse me, maar ik als vrouw zijnde vind het niet bijzonder aangenaam om onderzocht te worden door een man als het gaat om iets anders dan een neusverkoudheid .. en met mij zijn dat vele vrouwen die zichzelf dan maar aanpraten dat ze het eigenlijk niet erg vinden als een man met zo'n eendenbek in haar vagina loopt te gluren, maar als je even doorvraagt is het toch iets wat niet aangenaam is, ervaren wordt als een inbreuk op je integriteit ..
oftewel, verstandelijk benadert maakt het idd weinig verschil, maar gevoelsmatig is er een wereld van verschil
Het is je goed recht om naar een andere arts te vragen. Bovendien heeft het niet zo zeer te maken met je vrouwelijke geslacht. Er zijn ook genoeg kerels die het een ongemakkelijk idee vinden als een vrouw naar hun pielemans kijkt.

Het gaat erom dat we in Nederland onvoorwaardelijke medische hulp dienen te bieden. Niet alleen heeft de Islamitische gemeenschap al ruimschoots aangetoond daar niet aan te kunnen voldoen, men begint al bij voorbaat met het stellen van voorwaarden.

Dit plan is pertinent fout. Punt.
pi_42166734
Het gaan leuke taferelen worden in Rotterdam. Wordt je voor de deur van het ziekenhuis neergestoken en meld je je met een slagaderlijke bloeding bij de SEH: "meneer u draagt geen baard, bent u wel een Moslim". "Nee, ik ben een Christen". "Sorry, maar dan zult u zich bij het Dijkzicht ziekenhuis moeten melden".
pi_42166738
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Okay, dus als ik in een islamitisch ziekenhuis zou liggen, dan komt zondags een pastoor de hostie brengen?
Ik denk dat je prive verzoeken zelf moet regelen en wel dat het mogelijk is ja.
pi_42166744
quote:

[..]

Nee wel als je op sterven ligt dan wordt dat door je verpleging geregeld.
pi_42166767
Jezus (of Mohammed) Gia, jij wil gewoon graag moeilijk doen hè?
Ga je ook bij de Chinees eten en dan boos worden dat ze geen spaghetti hebben?
  woensdag 27 september 2006 @ 12:43:41 #211
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_42166771
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:39 schreef yvonne het volgende:
Juist, en ik welk jaartal speelde die ook weer af?

Broodje halen ging ik
1566 volgens wiki. vlak voor de 80-jarige oorlog.
pi_42166774
quote:

[..]

In welk reformatorisch ziekenhuis gebeurt dat wel ? Als je daar zo'n waarde aan hecht moet je niet in een islamitisch ziekenhuis gaan liggen lijkt me.
pi_42166780
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:43 schreef Toeps het volgende:
pi_42166799
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:41 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dan moetal die vrouwen zich ook maar eens over die bekrompenheid heenzetten. O jeetje, een man zit te prutsen met je vagina. Nou en, dat is gewoon zijn beroep hoor.
Je snapt het niet he.. het gaat om een stukje prive .. je weet trouwens niet eens wat voor positie zo'n vrouw moet aannemen en welke macht ze dan toe moet vertrouwen aan iemand onbekend van het mannelijke geslacht die zij niet wil.

Probeer zo'n eendebek in je reet op het centraal station ..kom je een beetje in de buurt van dat gevoel wat ik je wil beschjrijven.
  FOK!fotograaf woensdag 27 september 2006 @ 12:46:22 #215
18921 freud
Who's John Galt?
pi_42166858
Voor een groep mensen die vaak roept dat ze zo apart worden gehouden van de maatschappij, en apart aangekeken worden, doen ze wel veel moeite om apart behandeld te worden .

Maar goed, wat is er dan onmogelijk in een normaal ziekenhuis voor moslims? Ze kunnen Halal eten krijgen, er zijn gebedsruimtes en imams beschikbaar. Ik kan me voorstellen dat het commercieel best aantrekklijk is in de randstad. Genoeg doelgroep .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  Donald Duck held woensdag 27 september 2006 @ 12:46:56 #216
46149 __Saviour__
pi_42166878
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:44 schreef Chadi het volgende:

[..]

Je snapt het niet he.. het gaat om een stukje prive .. je weet trouwens niet eens wat voor positie zo'n vrouw moet aannemen en welke macht ze dan toe moet vertrouwen aan iemand onbekend van het mannelijke geslacht die zij niet wil.
En nogmaals, zet die bekrompenheid van je af. Op medisch gebied is er geen plaats voor schaamte. Het is allemaal vanuit professioneel opzicht voor die dokter.
quote:
Probeer zo'n eendebek in je reet op het centraal station ..kom je een beetje in de buurt van dat gevoel wat ik je wil beschjrijven.
Erg domme vergelijking, maar dat weet je natuurlijk zelf ook wel.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  woensdag 27 september 2006 @ 12:47:14 #217
89730 Drugshond
pi_42166886
Praten we nu over een open of een gesloten/private behandeling in het ziekhuis wat nog uit de grond gestapt moet worden ? Lijkt me wel redelijk essentieel.
pi_42166895
Zou Paul Sturkenboom een turk zijn of gewoon een gluiperige westerse ondernemer?
  woensdag 27 september 2006 @ 12:48:38 #219
89730 Drugshond
pi_42166925
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:44 schreef Chadi het volgende:
  FOK!fotograaf woensdag 27 september 2006 @ 12:49:43 #220
18921 freud
Who's John Galt?
pi_42166969
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:47 schreef Vitalogy het volgende:
Zou Paul Sturkenboom een turk zijn of gewoon een gluiperige westerse ondernemer?
Wat voegt dat toe of maakt dat uit in de discussie?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  woensdag 27 september 2006 @ 12:51:16 #221
89730 Drugshond
pi_42167003
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:47 schreef Vitalogy het volgende:
Of iemand die weet wat er speelt in de samenleving, en daardoor weer juist een slimme ondernemer is.
Hij is in ieder geval niet met handen en voeten gebonden door de politiek. Wat dan overblijft is een maatschappelijke kwestie waar schijnbaar vraag naar is.
  woensdag 27 september 2006 @ 12:51:35 #222
3542 Gia
User under construction
pi_42167010
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:43 schreef Toeps het volgende:
Hé hallo, al jarenlang doen moslims moeilijk in gewone ziekenhuizen. Ze stellen allemaal eisen ten aanzien van hun verzorging. Waarom zou ik dat dan niet mogen als ik in een islamitisch ziekenhuis zou liggen?
pi_42167035
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:49 schreef freud het volgende:

[..]

Wat voegt dat toe of maakt dat uit in de discussie?
Niks maar ik vind het wel ironisch. Die vent maakt alleen maar gebruik van het grote aantal islamieten in Rotterdam.
pi_42167050
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Hé hallo, al jarenlang doen moslims moeilijk in gewone ziekenhuizen. Ze stellen allemaal eisen ten aanzien van hun verzorging. Waarom zou ik dat dan niet mogen als ik in een islamitisch ziekenhuis zou liggen?
Waarom wíl je überhaupt in een Islamitisch ziekenhuis liggen? Er zijn toch al genoeg "gewone" ziekenhuizen voor jou?
pi_42167054
quote:

[..]

Ik kan me moeilijk voorstellen dat je echt een volwassen vrouw bent gezien de rommel die je post Gia. Get a life zeg.
  FOK!fotograaf woensdag 27 september 2006 @ 12:54:18 #226
18921 freud
Who's John Galt?
pi_42167082
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:52 schreef Vitalogy het volgende:
Niks maar ik vind het wel ironisch. Die vent maakt alleen maar gebruik van het grote aantal islamieten in Rotterdam.
So? Definitie van een commercieel succesvol principe.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_42167087
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:52 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Een ondernemer die een doelgroep bedient, het zou verboden moeten worden ! En nu ben ik echt weg.
pi_42167116
quote:

[..]

Als dat het echt geval is, dan is er overduidelijk wel een goede reden om zo'n ziekenhuis te bouwen.

Zo lang het maar een prive-kliniek wordt staat het hun vrij. Anders ben ik TEGEN.
pi_42167123
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:41 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

ooh, da's bekrompenheid dus, dat je het niet leuk vindt om plat op je rug met je benen wijdbeens in de lucht met zo'n raar geval in je vagina te liggen tegenover een vreemde man ..
is dat dan omdat jij zit te fantaseren over een knappe vrouwelijke zuster die je wel even een klisma zal geven of zo ?
pleased to meet you
pi_42167180
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:46 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

En nogmaals, zet die bekrompenheid van je af. Op medisch gebied is er geen plaats voor schaamte. Het is allemaal vanuit professioneel opzicht voor die dokter.
[..]

Erg domme vergelijking, maar dat weet je natuurlijk zelf ook wel.
Je moet het ook niet vanuit het perspectief van de arts zien maar vanuit dat van de patient. Die is namelijk nog steeds gesteld op zijn of haar privacy en beschermt die ook gevoelsmatig. Het heeft te maken met de "zone" waarin je zo'n persoon gevoelsmatig moet toelaten. Voor een dokter is er niks gevoelsmatig aan in de meeste gevallen voor de patient wel.

Je zou er goed aan doen om er meer over te lezen misschien dat je dan wel begrijpt dat het niet zo makkelijk ligt als jij wil beweren.

Trouwens 1/3 tot 1/2 van de artsen heeft wel eens sexuele relatie met zijn of haar patient. Dus zo professioneel is het niet.
pi_42167208
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:55 schreef moussie het volgende:

[..]

ooh, da's bekrompenheid dus, dat je het niet leuk vindt om plat op je rug met je benen wijdbeens in de lucht met zo'n raar geval in je vagina te liggen tegenover een vreemde man ..
je hebt het nu over een medisch onderzoek he
  Donald Duck held woensdag 27 september 2006 @ 12:59:02 #232
46149 __Saviour__
pi_42167224
een vrouw zal je echt niet beter of slechter behandelen dan een man hoor. Het is gewoon allemaal beroepsmatig en puur professioneel. Over een gevoel van schaamte moet je je gewoon maar heen zetten in medische gevallen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  woensdag 27 september 2006 @ 12:59:50 #233
3542 Gia
User under construction
pi_42167254
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:52 schreef Toeps het volgende:

[..]

Waarom wíl je überhaupt in een Islamitisch ziekenhuis liggen? Er zijn toch al genoeg "gewone" ziekenhuizen voor jou?
Die zijn er toch ook voor moslims!
Ik wil ook helemaal niet in een islamitisch ziekenhuis, maar het gaat om het principe. In elk ziekenhuis wordt rekening gehouden met speciale wensen van bepaalde gelovigen. Dan MOET dat in een islamitisch ziekenhuis dus ook.
pi_42167262
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:55 schreef moussie het volgende:

[..]

is dat dan omdat jij zit te fantaseren over een knappe vrouwelijke zuster die je wel even een klisma zal geven of zo ?
Ik heb op de afdeling maag lever en darm gewerkt en geloof me die gasten heb je erbij. We zaten ze dan later in de koffie kamer uit te lachen met de zusters maar die mensen heb je echt.
pi_42167280
quote:

[..]

doe je nou met opzet zo achterlijk of zo .. ?
dat de moslims al jaren moeilijk doen is omdat ze geen keuze hebben, hoe moeilijk is het nou om dat zelf te bedenken ?

jij daarentegen hebt wel een keus, dus als jij loopt te zeuren is het puur om het zeuren .. beetje dom, vindt je niet ook, dit soort energieverspilling ?
pleased to meet you
pi_42167285
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:51 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Of iemand die weet wat er speelt in de samenleving, en daardoor weer juist een slimme ondernemer is.
Hij is in ieder geval niet met handen en voeten gebonden door de politiek. Wat dan overblijft is een maatschappelijke kwestie waar schijnbaar vraag naar is.
Paul Sturkenboom
pi_42167321
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Die zijn er toch ook voor moslims!
Ik wil ook helemaal niet in een islamitisch ziekenhuis, maar het gaat om het principe. In elk ziekenhuis wordt rekening gehouden met speciale wensen van bepaalse gelovigen. Dan MOET dat in een islamitisch ziekenhuis dus ook.
nee hoor, als het een privekliniek is, moet het helemaal niets.
pi_42167369
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:58 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

ah, dan haal ik dus de schakelaar in mijn hoofd even over .. ik ben nu geen mens meer met gevoel maar een onderzoeksobjekt .. enig idee hoe psychisch gestoord dat klinkt ?
pleased to meet you
  woensdag 27 september 2006 @ 13:04:32 #239
3542 Gia
User under construction
pi_42167385
quote:
Op woensdag 27 september 2006 13:00 schreef moussie het volgende:

[..]

doe je nou met opzet zo achterlijk of zo .. ?
dat de moslims al jaren moeilijk doen is omdat ze geen keuze hebben, hoe moeilijk is het nou om dat zelf te bedenken ?

jij daarentegen hebt wel een keus, dus als jij loopt te zeuren is het puur om het zeuren .. beetje dom, vindt je niet ook, dit soort energieverspilling ?
Het gaat erom dat elk ziekenhuis wel rekening houdt met diverse geloven. Een islamitisch ziekenhuis zal dat dan ook moeten doen.
Als het een ziekenhuis moet worden voor alleen moslims, of waar geen rekening wordt gehouden met andere geloven, dan ben ik tegen.

Moslims kunnen in elk ziekenhuis terecht. Een apart ziekenhuis is helemaal niet nodig.
  woensdag 27 september 2006 @ 13:06:01 #240
3542 Gia
User under construction
pi_42167411
quote:
Op woensdag 27 september 2006 13:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

nee hoor, als het een privekliniek is, moet het helemaal niets.
Nee, dan niet. En als ze het dan mooi allemaal zelf betalen is het prima.

Maar wordt het een Algemeen Ziekenhuis op Islamitische grondslag, dan mag dat, mits men rekening houdt met patienten die toevallig een ander geloof hebben.
  woensdag 27 september 2006 @ 13:07:39 #241
3542 Gia
User under construction
pi_42167457
quote:
Op woensdag 27 september 2006 13:04 schreef moussie het volgende:

[..]

ah, dan haal ik dus de schakelaar in mijn hoofd even over .. ik ben nu geen mens meer met gevoel maar een onderzoeksobjekt .. enig idee hoe psychisch gestoord dat klinkt ?
Heb heel veel van die onderzoeken gehad. Heb zelfs een operatie gehad waarbij ik op handen en voeten moest zitten, over kussens heen. DAT is echt vernederend. Dus ik begrijp wel wat je bedoelt. Persoonlijk doet het me niks meer.
pi_42167468
quote:
Op woensdag 27 september 2006 13:01 schreef Suko het volgende:

[..]

Paul Sturkenboom
deze hele discussie is dus onzinnig

die vent is een simpele schreeuwerige elleboog figuur
en nog pvda ook nog hahahaha
ehm dit gaat nergens over iig
pi_42167471
quote:
Op woensdag 27 september 2006 13:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, dan niet. En als ze het dan mooi allemaal zelf betalen is het prima.

Maar wordt het een Algemeen Ziekenhuis op Islamitische grondslag, dan mag dat, mits men rekening houdt met patienten die toevallig een ander geloof hebben.
Het kan nog steeds een particulier islamitische ziekenhuis zijn die openstaat voor verschillende geloven, betekent nog niet dat ze moeten rekening houden met andere wensen dan, maar als ze algemeen zijn, dan wel ja.
pi_42167509
quote:
Op woensdag 27 september 2006 13:00 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ik heb op de afdeling maag lever en darm gewerkt en geloof me die gasten heb je erbij. We zaten ze dan later in de koffie kamer uit te lachen met de zusters maar die mensen heb je echt.
i know .. vandaar dat ik het dus ook aanhaal, de wat extremere vorm van de nachtzuster-fantasieën ..
maar wtf heb ik als vrouw daaarmee te maken .. die positie die je daar moet aannemen voelt gewoon ronduit vernederend, maar weinig mannen die dat vanuit zichzelf snappen
pleased to meet you
pi_42167530
Het gaat mij niet om het gegeven zelf, ik heb geen last tenslotte van een privé kliniek.
Wel vind ik het geen goed signaal, en nee het bestaan van katho ziekenhuizen is geen argument.
Die zijn er al sinds jaar en dag, en nemen alleen maar af, godzijdank, ziekenhuizen laten her en der het St. vallen, en geloof belevenis is een optie, en dat is goed, welk geloof het ook is.

Maar anno 2006 de klok weer terug draaien , nu de kerken leeglopen, men ook nadenkt over enkel openbare scholen ter bevordering van integratie voor álle partijen, en aankomen met een ziekenhuis waar vrouwen enkel door vrouwen geholpen worden (welke arts wil nu zo werken ), waar geloof blijkbaar een boventoon voert en niet een optie is, waar alles weer gescheiden wordt, net nu we in de ziekenhuizen gemengde zalen hebben, ik vind het geen strak plan gezien de huidige sfeer in het land en in de wereld, dat scheiden en onderscheiden.

Deze meneer slaat er een handig slaatje uit, maar wellicht de fundi's dadelijk ook.
Ik vind het een verkeerd signaal in deze tijd, segregatie in ziekenhuizen, wat is de volgende zet?
Mogen we dadelijk verwachten dat er islamitische rechters komen voor islamitische wetovertreders?
Ik weet dit is een privé kliniek maar toch... waarom alles scheiden weer om een geloofsovertuiging tegemoet te komen? Geloven doe je thuis, en ga je niet mengen met artsen, gezondheidszorg etc.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_42167533
quote:
Op woensdag 27 september 2006 10:35 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

En hebben ze een speciale poli voor eerwraak slachtoffers?
Yep, naast de stenigingszaal. Da's handig, dan kunnen ze meteen via een tussendeurtje doorgesluisd worden!

Verder ook de nieuwste technieken op het gebied van infibulatie; met een mes ipv glasscherf! De vooruitgang is niet te stoppen!
pi_42167581
quote:
Op woensdag 27 september 2006 13:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het kan nog steeds een particulier islamitische ziekenhuis zijn die openstaat voor verschillende geloven, betekent nog niet dat ze moeten rekening houden met andere wensen dan, maar als ze algemeen zijn, dan wel ja.
islamitisch-openstaan voor verschillende geloven; contradictio in terminis
pi_42167630
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:58 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Wat een gelul zeg, er is, voor zover ik weet, geen massaal protest van vrouwen die moeite hebben met een mannelijke dokter, maakt mij ook geen ene moer uit. We gaan weer helemaal terug naar de scheiding tussen mannen en vrouwen, geloof cq geen geloof en weet ik veel wat je voor verschillen kan verzinnen. Het lijkt wel of we in de achteruitgang zitten ipv vooruitgang! *VLOEK* Hoe je het went of keert, dit initiatief ie een vet fout voorbeeld, voor zowel moslims in Nederland als wel voor alle dik betaalde integratie-projecten, ik kap met deze discussie, er komt rook uit m'n neus en oren.
pi_42167652
quote:
Op woensdag 27 september 2006 13:11 schreef EgelPrik het volgende:

[..]

islamitisch-openstaan voor verschillende geloven; contradictio in terminis
Funny
pi_42167656
quote:
Op woensdag 27 september 2006 13:10 schreef milagro het volgende:
Het gaat mij niet om het gegeven zelf, ik heb geen last tenslotte van een privé kliniek.
Wel vind ik het geen goed signaal, en nee het bestaan van katho ziekenhuizen is geen argument.
Die zijn er al sinds jaar en dag, en nemen alleen maar af, godzijdank, ziekenhuizen laten her en der het St. vallen, en geloof belevenis is een optie, en dat is goed, welk geloof het ook is.

Maar anno 2006 de klok weer terug draaien , nu de kerken leeglopen, men ook nadenkt over enkel openbare scholen ter bevordering van integratie voor álle partijen, en aankomen met een ziekenhuis waar vrouwen enkel door vrouwen geholpen worden (welke arts wil nu zo werken ), waar geloof blijkbaar een boventoon voert en niet een optie is, waar alles weer gescheiden wordt, net nu we in de ziekenhuizen gemengde zalen hebben, ik vind het geen strak plan gezien de huidige sfeer in het land en in de wereld, dat scheiden en onderscheiden.

Deze meneer slaat er een handig slaatje uit, maar wellicht de fundi's dadelijk ook.
Ik vind het een verkeerd signaal in deze tijd, segregatie in ziekenhuizen, wat is de volgende zet?
Mogen we dadelijk verwachten dat er islamitische rechters komen voor islamitische wetovertreders?
Ik weet dit is een privé kliniek maar toch... waarom alles scheiden weer om een geloofsovertuiging tegemoet te komen? Geloven doe je thuis, en ga je niet mengen met artsen, gezondheidszorg etc.
goed verwoord
helemaal mee eens
pi_42167716
ik vraag me af trouwens waar ze zoveel male nurses vandaan gaan halen, zoveel zijn er niet, en die je ziet zijn niet zelden van The Pink Team
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_42167739
quote:

Jij kan het beter verwoorden dan ik, ben ik veel te boos voor, dus helemaal mee eens.
pi_42167766
lol de angst regeert hier, iedereen totaal hysterisch, 'een Islamitisch ziekenhuis', het moet niet gekker worden zeg!!! 'het gaat mij om het principe' etc etc.

Vraag en aanbod kwestie, een ondernemer springt er handig op in om er commercieel maar vooral financieel beter van te worden... thats it.
X
  woensdag 27 september 2006 @ 13:25:08 #254
3542 Gia
User under construction
pi_42167914
quote:
Op woensdag 27 september 2006 13:17 schreef milagro het volgende:
en die je ziet zijn niet zelden van The Pink Team
Ja, dat klopt. Lol. Willen ze die wel aan hun lijf hebben?
pi_42168056
Tot slot, even benadrukken wie die Paul Sturkenboom is:

Paul Sturkenboom
Super-interimmer Paul Sturkenboom verdiende aan de verkoop van de kinderopvang van Alcides 300.000 euro naast zijn loon als interim directeur van Alcides. Alcides dat voor het stadsdeel Amsterdam Zuidoost een negatief saldo van 2,7 miljoen oplevert. Daarnaast is Paul Sturkenboom voor 55% werkzaam voor het Slotervaartziekenhuis a raison van ruim 320.000 euro per jaar. Gelukkig is Paul begaan met het sociale lot van al die ontslagen werknemers. Lees maar wat voor een sociale plannen deze idealist heeft voor Nederland:

Plannen voor de gezondheidszorg van Paul Sturkenboom

Super-interimmer Paul Sturkenboom heeft een revolutionair plan: een keten van geprivatiseerde ziekenhuizen opzetten en al doende de Nederlandse gezondheidszorg moderniseren. En in zijn wereld is er maar één die dat kan: Paul Sturkenboom.

De eerste Nederlandse ziekenhuistycoon moet-ie worden. Geld verdienen in de gezondheidszorg. Het gebeurde allemaal al langer, maar Paul Sturkenboom gaat het deze keer groot aanpakken. De baas van Sturkenboom Partners - in interim-management en medisch advies - tevens zelf interim-directeur en crisismanager in tal van ziekenhuizen, gaat de komende jaren noodlijdende ziekenhuizen opkopen en ze commercieel exploiteren. De eerste jaren vier of vijf, op wat langere termijn misschien wel tien. Een geprivatiseerde ziekenhuisketen wordt het. De Sturkenboom-ziekenhuizen.De gewenste marktwerking in de gezondheidszorg kan de regering krijgen, als het aan Paul Sturkenboom ligt. Er komt een einde aan wachtlijsten en verlieslijdende ziekenhuizen als ziekenhuizen meer als een bedrijf gaan werken: kosten omlaag, productie omhoog en meer onderlinge concurrentie. De bedrijfsvoering kan tot 30 procent goedkoper, meent hij. Dan kan er winst worden gemaakt. Winst maken in de gezondheidszorg is geen vies begrip, want verlies lijden blijkbaar ook niet. Uiteindelijk wordt iedereen beter van zijn plannen: het ministerie van Volksgezondheid (goedkoper uit), mensen die op een ingreep wachten, premiebetalers en niet in de laatste plaats Sturkenboom zelf. Met bouwbedrijf Volker Wessels en technisch concern Imtech richtte Sturkenboom Het Ziekenhuis Consortium (HZC) op. De combinatie heeft alles in huis om zieltogende klinieken - fysiek én qua personeel - om te vormen tot moderne ziekenhuizen of die desnoods compleet nieuw te bouwen. HZC heeft zijn oog laten vallen op het Dr. J.H. Jansenziekenhuis in Emmeloord, voor een volledige overname, en op het Slotervaartziekenhuis in Amsterdam, waar Sturkenboom interimdirecteur is, voor aankoop van gebouwen en apparatuur. Beide instellingen zitten in financiële moeilijkheden, en in beide gevallen presenteert HZC zich als enige alternatief voor een faillissement. Het is Sturkenboom of sluiten. Er zijn meer marktpartijen met commerciële plannen in de gezondheidszorg. Maar concurrenten als KPMG, PricewaterhouseCoopers of 'die lullo's' van Boer & Croon kunnen geen goede ziekenhuizen maken van failliete boedels. "Wij zijn de enigen die het kunnen," liet Sturkenboom zich ontvallen. Sommige mensen zíen dingen gewoon niet. Zo'n Jan Willem Brinkman, interim-directeur van de IJsselmeerziekenhuizen waaronder 'Emmeloord' valt, die het waagde Sturkenbooms spreekwoordelijke gelijk te betwijfelen, is een slechte manager die het ziekenhuis kapotmaakt. Zo. Als dat is gezegd, moet het overleg met Brinkman nog beginnen.

Functioneel boos

Misschien dat er in het Utrechtse gezin waarin hij opgroeide - negen jongens, vier meisjes, vader prominent bij de vakbond - enige stemverheffing nodig was om te worden opgemerkt. In ieder geval hoeft Sturkenboom, thans 53, nu niet meer om de aandacht te vragen. Hij zit nooit om ideeën of pittige uitspraken verlegen, het komt nooit voor dat hij even niet meer weet hoe het moet. Lieden die er anders over denken worden omver gediscussieerd en afgeserveerd, conflicten worden naar Sturkenbooms inzichten bezworen. Een felle, bombastische man, zegt Ivo van der Werk, voorzitter van de ondernemingsraad van het Slotervaart. Hij is goed in ruziemaken en wordt op de juiste momenten 'functioneel boos'. Hij studeerde politicologie aan de Universiteit van Amsterdam, waar Machiavelli erin ging als droge worst in een Drent. Op zijn dertigste begeleidde hij de fusie van het Amsterdamse Wilhelmina Gasthuis en Binnengasthuis tot het Academisch Medisch Centrum. Hij was interim-manager, bestuursvoorzitter of troubleshooter bij ziekenhuizen in onder meer Nijmegen, Sittard, Eindhoven, Maastricht, Gouda, Dordrecht, Amersfoort en Blaricum, voordat hij in 2001 werd aangesteld als interim bij het Slotervaartziekenhuis. De opdracht, zoals wel vaker: een dreigend faillissement afwenden. Het ziekenhuis lag (en ligt) in de clinch met zorgverzekeraar Agis over financiering van de ingrepen. Bovendien bleek het Slotervaart het slechtst draaiende ziekenhuis van Amsterdam, dat door ontwikkelingen in de gezondheidszorg (meer poliklinische zorg, minder dagbehandeling) óf 1400 bedden moest schrappen óf een van de ziekenhuizen sluiten. Sturkenboom moest ervoor zorgen dat het Slotervaart dat niet werd. Mét succes: het ziekenhuis bestaat nog, de productie is opgevoerd en het Slotervaart is even uit de rode cijfers. Sturkenboom voert zijn opdracht uit zoals het moet. "Dat doet-ie verdomd goed," zegt Chiel Bos, directeur van Zorgverzekaars Nederland. "Bezuinigen, mensen eruit gooien, afdelingen sluiten, daar is hij een kei in." Jammer alleen dat Sturkenboom de verkeerde opdracht zo goed uitvoert, want het Slotervaart had in de ogen van Bos om redenen van rendement dicht gemoeten, net als het ziekenhuis in Emmeloord. In de gezondheidszorg betekent meer productie meer geld van de verzekeraars. Sturkenboom heeft dat goed in de gaten. Meer productie draaien is niet moeilijk, zegt Bos. "Het is een kwestie van meer kunstheupen inzetten. Maar wordt er geopereerd naar behoefte of wordt er een behoefte gecreëerd?" Zolang er wachtlijsten zijn, is het voor patiënten fijn als Sturkenboom ergens komt werken. Maar het geeft te denken, zegt Bos, dat hij zelf enorm aan de transacties verdient, er premiegeld in zijn zakken verdwijnt. "Dat er zo'n bouwonderneming bijzit, betekent ook wat. Ziekenhuizen krijgen volgens de wet iedere acht jaar geld voor nieuwbouw. Hij weet precies wanneer de termijn verstrijkt." Ondernemingsraadvoorzitter Van der Werk van het Slotervaart is 'voorzichtig optimistisch' over de activiteiten van Sturkenboom. "Het is voor een groot deel zijn verdienste dat we nog open zijn." Het is raar dat winst door efficiencyverbetering niet terugvloeit naar de gezondheidszorg, maar het kan nu even niet anders. Bij een eventuele verkoop van gebouwen en toebehoren aan Sturkenbooms consortium is waakzaamheid geboden. Straks word bijvoorbeeld de catering uitbesteed. Een van de kandidaten is cateraar Tritico, van een neef van Sturkenboom. "Hij moet elke schijn van belangenverstrengeling bij ons wegnemen. Het moet transparant en helder zijn." Het is alsof het paard van Troje is binnengehaald, vindt een medewerker van het facilitair bedrijf. Want sinds Sturkenbooms komst lopen overal medewerkers van zijn bureau, inclusief het hoofd van het facilitair bedrijf. Hij heeft wel een mening, maar wil die uit angst voor zijn baan niet kwijt. Nog niet. "Tot het hier echt uit de klauwen loopt." Niet vóór Sturkenboom zijn, betekent tegen, en vermoedelijk een naderend afscheid. Rode draad in interviews met hem: iedereen is gek, behalve hij. Jan Willem Brinkman van de IJsselmeerziekenhuizen kreeg ook al eens een veeg uit de pan. Een kennismaking vooraf bleek daar niet voor nodig. De interim-directie van de polderziekenhuizen wijst Sturkenbooms overnameplannen af. In een rapport van Sturkenbooms bureau werd de situatie van het J.H. Jansenziekenhuis rampzalig genoemd. "Maar geen enkel cijfer klopte," zegt Brinkman. Het is vast niet alleen daarom dat hij al vóór aankomende onderhandelingen zijn tegenstanders tegen zich in het harnas jaagt. Maar handig is anders. "Als je een sterk plan hebt, hoef je het misschien niet zo te doen."

CV Paul Sturkenboom
WOONT in Amsterdam Zuidoost BURGERLIJKE STAAT getrouwd HOUDT VAN zeilen, zwemmen, huisje in Woudsend, Friesland 1951 geboren in Utrecht ± 1970 politicologie, UvA 1980 begeleidde fusie twee ziekenhuizen tot AMC, Amsterdam 1990 interim-manager in verschillende Nederlandse ziekenhuizen ± 1990 oprichting Sturkenboom Partners 2001 interim-manager Slotervaartziekenhuis, Amsterdam 2004 oprichting Het Ziekenhuis Consortium, bod op Dr. J.H. Jansenziekenhuis, Emmeloord
(uit CV geschrapt: begeleiding afwikkeling lopende zaken en vervolgens faillissement Alcides 2004-2005)

Zo, gaat stoom afblazen, Rondom 10 kom maar op met de discussie!
pi_42168509
quote:

Door verschillende Islamitische organisaties is al gepleit voor invoering van de Sharia, dus de kans dat dat (Islamitische rechters) ooit gaat gebeuren is erg groot (zie Canada). Dan is het nog maar een klein stapje naar een Kalifaat.
Even offtopic: wel vreemd dat men tijdens de vastenperiode actief is op Fok. Het lijkt mij dat vasten een periode is van bezinning en gebed en het laten staan van zaken die je comfort geven. Televisie kijken en internetten bijvoorbeeld horen daar m.i. niet bij. Omdat de vastenregels zijn geschreven in een tijd dat die zaken nog niet bekend waren hoor je als een goede gelovige daar je eigen regels voor te stellen.
pi_42168685
quote:

Je scheidt niks je voegt er slechts een optie aan toe

[ Bericht 0% gewijzigd door Chadi op 27-09-2006 14:13:19 ]
pi_42169493
quote:
Op woensdag 27 september 2006 13:46 schreef buachaille het volgende:

[..]

Door verschillende Islamitische organisaties is al gepleit voor invoering van de Sharia, dus de kans dat dat (Islamitische rechters) ooit gaat gebeuren is erg groot (zie Canada). Dan is het nog maar een klein stapje naar een Kalifaat.
Even offtopic: wel vreemd dat men tijdens de vastenperiode actief is op Fok. Het lijkt mij dat vasten een periode is van bezinning en gebed en het laten staan van zaken die je comfort geven. Televisie kijken en internetten bijvoorbeeld horen daar m.i. niet bij. Omdat de vastenregels zijn geschreven in een tijd dat die zaken nog niet bekend waren hoor je als een goede gelovige daar je eigen regels voor te stellen.
Welke Islamitische organisaties hebben gepleit voor invoering van de Sharia? En in Canada is er geen Sharia ingevoerd, het was een idee, dat nooit van de grond is gekomen. Nog meer?
Allah Al Watan Al Malik
pi_42169558
Overigens is het zo grappig dat mensen nu tegen dit ziekenhuis zouden zijn omdat het "de integratie" tegenwerkt. Ondertussen kankeren diezelfde mensen dag in dag uit op moslims voor zaken waar ze zelf niet eens verantwoordelijk voor zijn. Ik denk eerder dat dat kankeren voor een kloof zorgt, dan een dergelijke ziekenhuis, het is dan ook allemaal uberhypocriet. Het gaat hier helemaal niet om integratie, of hoe erg dat wel niet allemaal is voor de verhoudingen, want die verhoudingen zijn toch allang kut, en niemand die er iets aan doet. Men gunt de moslims een dergelijk ziekenhuis gewoon niet, daarom staan de mensen aan de recherzijde op hun achterste poten.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 27 september 2006 @ 14:29:38 #260
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_42169689
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:57 schreef Chadi het volgende:

[..]

Trouwens 1/3 tot 1/2 van de artsen heeft wel eens sexuele relatie met zijn of haar patient. Dus zo professioneel is het niet.
Bron?
Waarschijnlijk tellen ze dan het aantal artsen mee wat hun eigen partner wel eens behandeld heeft.

En mannelijke artsen zijn ook gewoon professioneel opgeleid hoor, en doen die dingen alleen maar vanuit hun werk, of krijg jij seksuele fantasien bij je werk?
Gelukkig zijn niet alle vrouwen zo, want dan zou het voor mannen erg lastig worden om hun opleiding te doen
silence can say more than thousand words
  woensdag 27 september 2006 @ 14:31:17 #261
3542 Gia
User under construction
pi_42169734
quote:
Op woensdag 27 september 2006 14:24 schreef Mutant01 het volgende:
Men gunt de moslims een dergelijk ziekenhuis gewoon niet, daarom staan de mensen aan de recherzijde op hun achterste poten.
Jawel, als het of een privé-kliniek is, of een Algemeen Ziekenhuis op islamitische grondslag, zoals er ook al vele ziekenhuizen zijn op Christelijke grondslag. Een ziekenhuis dus waar iedereen terecht kan en waar rekening wordt gehouden met ieders geloof.

Oftewel, gewoon nog een ziekenhuis erbij.

Het moet toch niet zo worden dat Joden naar een Joods ziekenhuis gaan, Christenen naar een Christelijk ziekenhuis, moslims naar een islamitisch ziekenhuis en ieder die niet gelooft naar een ziekenhuis zonder religieuze inslag.
Kan me niet voorstellen dat DAT is wat men wil.
  Admin woensdag 27 september 2006 @ 14:31:37 #262
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_42169751
quote:
Overigens is het zo grappig dat mensen nu tegen dit ziekenhuis zouden zijn omdat het "de integratie" tegenwerkt. Ondertussen kankeren diezelfde mensen dag in dag uit op moslims voor zaken waar ze zelf niet eens verantwoordelijk voor zijn. Ik denk eerder dat dat kankeren voor een kloof zorgt, dan een dergelijke ziekenhuis, het is dan ook allemaal uberhypocriet. Het gaat hier helemaal niet om integratie, of hoe erg dat wel niet allemaal is voor de verhoudingen, want die verhoudingen zijn toch allang kut, en niemand die er iets aan doet. Men gunt de moslims een dergelijk ziekenhuis gewoon niet, daarom staan de mensen aan de recherzijde op hun achterste poten.
Angst, de menseheid wordt geregeerd door angst.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_42169770
quote:
Nee Nee, het gaat echt niet om Moslims maar om 'het principe'
X
pi_42169854
quote:
Op woensdag 27 september 2006 14:31 schreef Gia het volgende:

[..]

Jawel, als het of een privé-kliniek is, of een Algemeen Ziekenhuis op islamitische grondslag, zoals er ook al vele ziekenhuizen zijn op Christelijke grondslag. Een ziekenhuis dus waar iedereen terecht kan en waar rekening wordt gehouden met ieders geloof.

Oftewel, gewoon nog een ziekenhuis erbij.

Het moet toch niet zo worden dat Joden naar een Joods ziekenhuis gaan, Christenen naar een Christelijk ziekenhuis, moslims naar een islamitisch ziekenhuis en ieder die niet gelooft naar een ziekenhuis zonder religieuze inslag.
Kan me niet voorstellen dat DAT is wat men wil.
Het ziekenhuis mag zelf huisregels opstellen, je HOEFT er niet naar toe. In een Grefo ziekenhuis heb je ook bepaalde zaken waar je rekening mee moet houden. Mijn vader kreeg toen hij in het Ikazia ziekenhuis lag ook geen halalvoedsel, maar moest elke dag ranzige rijst met vla vreten, omdat ze geen halal vlees hadden. Daarnaast was er geen kleine bidruimte, alleen voor de Christenen dan. Waarom huil je daar niet over?
Allah Al Watan Al Malik
pi_42170078
quote:
Op woensdag 27 september 2006 14:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Welke Islamitische organisaties hebben gepleit voor invoering van de Sharia? En in Canada is er geen Sharia ingevoerd, het was een idee, dat nooit van de grond is gekomen. Nog meer?
Alle Islamitisch organisaties pleiten voor de Islam. Als ze dat niet doen dan negeren ze hun eigen geloofsregels en zijn ze dus niet Islamitisch. Voor een leuk overzichtje lees: http://www.elqalem.nl Deze extremistische site ken je vast wel. Ik moet zeggen dat ik regelmatig een bezoekje breng om eens te kijken wat er leeft in de hersenen van onze extremistische medemens.

En Sharia in Canada:
quote:
Op basis van de Canadese Arbitration Act (1991) verkregen christenen, joden en moslims in de provincie Ontario in 2004 de mogelijkheid privaatrechtelijke kwesties (zoals echtscheidingen, voogdijschappen en erfeniskwesties) door een religieuze arbitragecommissie te laten beoordelen indien beide partijen daarmee instemden. De oordelen van dergelijke commissies waren bindend, voor zover ze niet in strijd met geldend Canadees recht waren. Daarmee had shariawetgeving in Canada beperkte rechtskracht gekregen. De Arbitration Act was bedoeld om het overbelaste Canadese rechtssysteem te ontlasten.

In september 2005 werd de Arbitration Act, mede op grond van internationale protesten van (islamitische) vrouwenorganisaties, zodanig gewijzigd dat religieus recht niet meer kon worden toegepast.
Ik wist niet dat het al was afgeschaft, maar de eerste pogingen in een democratisch land zijn dus al ondernomen.
pi_42170115
quote:
Men gunt de moslims een dergelijk ziekenhuis gewoon niet, daarom staan de mensen aan de recherzijde op hun achterste poten.
oeh moslim zielig
ies dscriminasie

puhlease
pi_42170177
quote:
Op woensdag 27 september 2006 14:43 schreef buachaille het volgende:
Alle Islamitisch organisaties pleiten voor de Islam. Als ze dat niet doen dan negeren ze hun eigen geloofsregels en zijn ze dus niet Islamitisch. Voor een leuk overzichtje lees: http://www.elqalem.nl Deze extremistische site ken je vast wel. Ik moet zeggen dat ik regelmatig een bezoekje breng om eens te kijken wat er leeft in de hersenen van onze extremistische medemens.
Welke islamitische organisaties. Alqalem is hier helemaal niet relevant. Welke Islamitische organisaties hier pleitten voor de Sharia.
quote:
En Sharia in Canada:
[..]

Ik wist niet dat het al was afgeschaft, maar de eerste pogingen in een democratisch land zijn dus al ondernomen.
Hupla het 2e is ontkracht.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 27 september 2006 @ 14:48:03 #268
3542 Gia
User under construction
pi_42170211
quote:
Op woensdag 27 september 2006 14:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het ziekenhuis mag zelf huisregels opstellen, je HOEFT er niet naar toe. In een Grefo ziekenhuis heb je ook bepaalde zaken waar je rekening mee moet houden. Mijn vader kreeg toen hij in het Ikazia ziekenhuis lag ook geen halalvoedsel, maar moest elke dag ranzige rijst met vla vreten, omdat ze geen halal vlees hadden. Daarnaast was er geen kleine bidruimte, alleen voor de Christenen dan. Waarom huil je daar niet over?
Ik ken je vader niet en was daar niet bij, hoe kan ik daarover huilen dan?

Maar vind ik ook niet goed. Waarom ging hij dan naar dat ziekenhuis.

Tja, met die redenatie komen jullie ook.

Het gaat er dus op neer komen dat er voor iedere groepering eigen ziekenhuizen zijn en dat die ziekenhuizen geen rekening hoeven te houden met anders gelovigen?
Want als dat islamitisch ziekenhuis dat niet hoeft, dan hoeft een christelijk ziekenhuis dat ook niet meer, natuurlijk.
pi_42170283
quote:
Op woensdag 27 september 2006 14:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Welke islamitische organisaties. Alqalem is hier helemaal niet relevant. Welke Islamitische organisaties hier pleitten voor de Sharia.
Er is vast wel een tak van de moslim broederschap te vinden die gepleit heeft voor invoering van de sharia
al dan niet verkapt.
pi_42170307
quote:
Op woensdag 27 september 2006 14:48 schreef Gia het volgende:

Ik ken je vader niet en was daar niet bij, hoe kan ik daarover huilen dan?

Maar vind ik ook niet goed. Waarom ging hij dan naar dat ziekenhuis.

Tja, met die redenatie komen jullie ook.
Omdat er geen alternatief was. En nu komt dat alternatief er, en dan ga je huilen. Ondertussen blijkt dus dat ziekenhuizen helemaal geen rekening houden met Islamitische patienten.
quote:
Het gaat er dus op neer komen dat er voor iedere groepering eigen ziekenhuizen zijn en dat die ziekenhuizen geen rekening hoeven te houden met anders gelovigen?
Want als dat islamitisch ziekenhuis dat niet hoeft, dan hoeft een christelijk ziekenhuis dat ook niet meer, natuurlijk.
Het Christelijk ziekenhuis houdt al geen rekening met moslims, en van het Islamitische ziekenhuis weten we heel weinig. Je post hier lekker voorbarig en insinueert zelfs dat ze niet-moslims zouden weigeren, allemaal lulkoek en uit het duimpje gezogen.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 27 september 2006 @ 14:52:18 #271
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_42170326
quote:
Op woensdag 27 september 2006 14:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Tja dat kan je ook verwachten he als je in Nederland naar een ziekenhuis gaat. Dat is hier nu eenmaal onze cultuur. Jammer voor je joh, maar als je dat zo vervelend vind ga je toch lekker terug naar je eigen land
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
pi_42170338
quote:
Op woensdag 27 september 2006 14:50 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Er is vast wel een tak van de moslim broederschap te vinden die gepleit heeft voor invoering van de sharia
al dan niet verkapt.
Kan het nog vager?

Er is vast wel ergens een organisatie in Nederland, of een tak daarvan, die gepleit heeft voor een soort van holocaust op de moslims. Al dan niet verkapt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_42170365
quote:
Op woensdag 27 september 2006 14:52 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

Tja dat kan je ook verwachten he als je in Nederland naar een ziekenhuis gaat. Dat is hier nu eenmaal onze cultuur. Jammer voor je joh, maar als je dat zo vervelend vind ga je toch lekker terug naar je eigen land
Helaas voor DenniZZ, kent Mutant01 de Nederlandse cultuur beter dan DenniZZ zelf. Er is een markt voor Islamitische ziekenhuizen, kan je het vervelend vinden, maar dan ga je toch lekker naar een ander land waar particulieren niet mogen genieten van vrije handel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_42170389
quote:

[..]

En dat is juist het mooie, want nu is er ook een Islamitische ziekenhuis

Dat er nog meer mogen volgen als er meer vraag naar is.
X
pi_42170398
quote:
Op woensdag 27 september 2006 14:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Kan het nog vager?

Er is vast wel ergens een organisatie in Nederland, of een tak daarvan, die gepleit heeft voor een soort van holocaust op de moslims. Al dan niet verkapt.
Interessante analogie

Maar als dat zo is dan zou ik daar aangifte van gaan doen.
In het geval van de sharia is dat helaas niet mogelijk.
pi_42170404
quote:
Op woensdag 27 september 2006 14:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

[..]

Hupla het 2e is ontkracht.
Jij bent vast beter op de hoogte van al die organisaties. Overigens heeft zelfs een zeer gerespecteerde user hier op Fok laatst gepleit voor de Sharia.

En het tweede is niet ontkracht, het was wel degelijk waar. Gelukkig is door protesten de wetgeving afgeschaft maar dat lag niet aan de moslims.
  woensdag 27 september 2006 @ 14:55:53 #277
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_42170421
quote:
Op woensdag 27 september 2006 14:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Helaas voor DenniZZ, kent Mutant01 de Nederlandse cultuur beter dan DenniZZ zelf. Er is een markt voor Islamitische ziekenhuizen, kan je het vervelend vinden, maar dan ga je toch lekker naar een ander land waar particulieren niet mogen genieten van vrije handel.
Ik open deze thread dus ik weet inmiddels heus wel dat er een "markt" is voor dit soort ziekenhuizen hoor
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
pi_42170445
quote:
Op woensdag 27 september 2006 14:55 schreef buachaille het volgende:
Jij bent vast beter op de hoogte van al die organisaties. Overigens heeft zelfs een zeer gerespecteerde user hier op Fok laatst gepleit voor de Sharia.
Geef antwoord op mijn vraag. Welke zeer gerespecteerde user pleitte voor de Sharia? En welke organisaties pleitten voor de Sharia. Er nu niet omheen gaan lullen.
quote:
En het tweede is niet ontkracht, het was wel degelijk waar. Gelukkig is door protesten de wetgeving afgeschaft maar dat lag niet aan de moslims.
Volgens mij moet jij je stuk eens goed lezen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_42170465
quote:
Op woensdag 27 september 2006 14:55 schreef buachaille het volgende:

[..]

Nou ja BSB is een rel kloon van Tong80 he
pi_42170474
quote:
Op woensdag 27 september 2006 14:55 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

Ik open deze thread dus ik weet inmiddels heus wel dat er een "markt" is voor dit soort ziekenhuizen hoor
Maar jij bent diegene die dit aspect van de Nederlandse cultuur niet accepteert. Misschien een integratie-cursus nodig?
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 27 september 2006 @ 14:58:58 #281
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_42170509
Op zich is er niets mis met het initiatief voor zo'n ziekenhuis. Als er een behoefte aan is, lijkt het me gewoon goed zakelijk instinct om hierin te stappen. Als er verder maar geen grote hoeveelheden collectief geld aan besteed worden. Ik zie weinig bezwaren.

Het lijkt er wel op of op deze manier de verzuiling langzaam weer terugkeert in de Nederlandse maatschappij. Was de 'ontzuiling' schijnbaar maar een tijdelijke fase in onze historie.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  woensdag 27 september 2006 @ 15:00:44 #282
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_42170555
quote:
Op woensdag 27 september 2006 14:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Maar jij bent diegene die dit aspect van de Nederlandse cultuur niet accepteert. Misschien een integratie-cursus nodig?
Een markt voor moslim-ziekenhuizen vind ik persoonlijk geen aspect van de Nederlandse cultuur. De islam behoort mijn insziens niet tot onze cultuur en dus ook een markt voor dat soort ziekenhuizen niet.
pi_42170601
quote:
Op woensdag 27 september 2006 15:00 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

Een markt voor moslim-ziekenhuizen vind ik persoonlijk geen aspect van de Nederlandse cultuur. De islam behoort mijn insziens niet tot onze cultuur en dus ook een markt voor dat soort ziekenhuizen niet.
Oftewel je wijst de Nederlandse cultuur af. Immers de Nederlandse cultuur en wetgeving garandeert vrijheid en acceptatie voor iedereen (Ook op het gebied van handel en markt). Iets wat jij niet deelt met Nederland.
Allah Al Watan Al Malik
pi_42170628
quote:
Op woensdag 27 september 2006 14:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Geef antwoord op mijn vraag. Welke zeer gerespecteerde user pleitte voor de Sharia? En welke organisaties pleitten voor de Sharia. Er nu niet omheen gaan lullen.
[..]

Volgens mij moet jij je stuk eens goed lezen.
Vraag maar aan je vriend Abou Jahjah welke organisaties er allemaal de sharia willen invoeren. En die gerespecteerde user moet zelf maar reageren.
Het stuk heb ik goed gelezen, wat begrijp je niet als ik zeg dat er wel een poging is ondernomen?
  woensdag 27 september 2006 @ 15:04:05 #285
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_42170663
quote:
Op woensdag 27 september 2006 15:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Oftewel je wijst de Nederlandse cultuur af. Immers de Nederlandse cultuur en wetgeving garandeert vrijheid en acceptatie voor iedereen (Ook op het gebied van handel en markt). Iets wat jij niet deelt met Nederland.
Nee ik wijs jouw idee van de Nederlandse cultuur af. Hou jij je verderfelijke rotzooi maar bij je.
pi_42170700
quote:
Op woensdag 27 september 2006 15:03 schreef buachaille het volgende:

[..]

Vraag maar aan je vriend Abou Jahjah welke organisaties er allemaal de sharia willen invoeren. En die gerespecteerde user moet zelf maar reageren.
Het stuk heb ik goed gelezen, wat begrijp je niet als ik zeg dat er wel een poging is ondernomen?
Abou jahjah is een Belg en volgens mij pleitte de AEL niet voor de Sharia. En je stuk heb je niet goed gelezen anders bevatte je vorige post geen onzin. Welke organisatie pleit voor de Sharia?
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 27 september 2006 @ 15:05:22 #287
79262 Dwersdriever
pi_42170708
quote:
Op woensdag 27 september 2006 15:00 schreef DenniZZ het volgende:
Zoals er vroeger voetbalclubs waren voor de katholieken, de 'algemenen', de protestanten en de joden. Er is de afgelopen twintig jaar een zuil bijgekomen, die de rechten opeist die de andere zuilen ook hebben. Ik ben niet zo'n voorstander van dat zuilen-denken, maar zie niet in waarom katholieken wel recht hebben op eigen scholen, ziekenhuizen, clubs en kerken en een andere zuil niet.

Als ondernemer speel je in op behoefte uit de markt. De markt voor etno-marketing is groeiende in Nederland en biedt dus kansen voor ondernemende zakenmensen.
We Came A Long Time Ago
pi_42170726
quote:
Op woensdag 27 september 2006 15:04 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

Nee ik wijs jouw idee van de Nederlandse cultuur af. Hou jij je verderfelijke rotzooi maar bij je.
Dus je bent niet voor de vrije marktwerking, een aspect van onze Nederlandse cultuur.
Allah Al Watan Al Malik
pi_42170844
quote:

[..]

uhm .. uit welk land komen moslims .. moslimia of zo ?
pleased to meet you
pi_42170855
quote:
Op woensdag 27 september 2006 15:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ook op het gebied van medische zorg, een gegeven waar een islamitisch ziekenhuis per definitie niet aan kan voldoen.
  woensdag 27 september 2006 @ 15:10:29 #291
79262 Dwersdriever
pi_42170869
quote:
Op woensdag 27 september 2006 15:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dus je bent niet voor de vrije marktwerking, een aspect van onze Nederlandse cultuur.
Daar ga je een beetje de fout in. Nederland kent slechts op zeer beperkt gebied vrije marktwerking. De overheid heeft met regelgeving overal een dusdanige vinger in de pap dat op de meeste terreinen slechts een schijnvrijheid bestaat.

Verder heb je overigens wel gelijk.
We Came A Long Time Ago
pi_42170874
quote:
Op woensdag 27 september 2006 15:09 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Ook op het gebied van medische zorg, een gegeven waar een islamitisch ziekenhuis per definitie niet aan kan voldoen.
Jij weet al wat het islamitische ziekenhuis gaat doen, en hoe of wat het organisatorisch en medisch in elkaar zit?
Allah Al Watan Al Malik
pi_42170889
quote:
Op woensdag 27 september 2006 15:09 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

huh ?
pleased to meet you
pi_42170897
quote:
Op woensdag 27 september 2006 15:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Abou jahjah is een Belg en volgens mij pleitte de AEL niet voor de Sharia. En je stuk heb je niet goed gelezen anders bevatte je vorige post geen onzin. Welke organisatie pleit voor de Sharia?
Ik heb een tweetal voorbeelden genoemd, er zijn er honderden. Kijk eens op expliciet.nl of ga zelf eens Googlen Hoe sta jij trouwens tegen de Sharia keur je dat af? En niet liegen, dat mag niet tijdens de ramadan.
  woensdag 27 september 2006 @ 15:11:45 #295
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_42170910
quote:
Op woensdag 27 september 2006 15:09 schreef moussie het volgende:

[..]

uhm .. uit welk land komen moslims .. moslimia of zo ?
zuchtttttttt
pi_42170923
quote:
Op woensdag 27 september 2006 15:11 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ik heb een tweetal voorbeelden genoemd, er zijn er honderden. Kijk eens op expliciet.nl of ga zelf eens Googlen Hoe sta jij trouwens tegen de Sharia keur je dat af? En niet liegen, dat mag niet tijdens de ramadan.
Je hebt helemaal geen voorbeelden gegeven. Welke organisatie pleit nou voor de Sharia? Hoe langer het duurt hoe meer je jezelf belachelijk maakt. Doe jezelf het niet aan.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 27 september 2006 @ 15:13:12 #297
3542 Gia
User under construction
pi_42170952
quote:
Op woensdag 27 september 2006 14:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Omdat er geen alternatief was. En nu komt dat alternatief er, en dan ga je huilen. Ondertussen blijkt dus dat ziekenhuizen helemaal geen rekening houden met Islamitische patienten.
[..]

Het Christelijk ziekenhuis houdt al geen rekening met moslims, en van het Islamitische ziekenhuis weten we heel weinig. Je post hier lekker voorbarig en insinueert zelfs dat ze niet-moslims zouden weigeren, allemaal lulkoek en uit het duimpje gezogen.
Waar heb ik geïnsinueert dat ze niet-moslims zouden weigeren?

De meeste ziekenhuizen houden wel degelijk rekening met moslims. Dat een gereformeerd ziekenhuis dat niet doet vind ik kwalijk, maar vrijwel alle katholieke ziekenhuizen doen het wel. Heb er vaak genoeg gelegen om dat te kunnen beoordelen.
pi_42171018
quote:
Op woensdag 27 september 2006 15:13 schreef Gia het volgende:

[..]

Waar heb ik geïnsinueert dat ze niet-moslims zouden weigeren?

De meeste ziekenhuizen houden wel degelijk rekening met moslims. Dat een gereformeerd ziekenhuis dat niet doet vind ik kwalijk, maar vrijwel alle katholieke ziekenhuizen doen het wel. Heb er vaak genoeg gelegen om dat te kunnen beoordelen.
Je bent moslim? En je insinueerde het aan het begin van de thread, 1 van je eerste reacties notabene.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 27 september 2006 @ 15:18:58 #299
3542 Gia
User under construction
pi_42171103
quote:
Op woensdag 27 september 2006 15:05 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Zoals er vroeger voetbalclubs waren voor de katholieken, de 'algemenen', de protestanten en de joden. Er is de afgelopen twintig jaar een zuil bijgekomen, die de rechten opeist die de andere zuilen ook hebben. Ik ben niet zo'n voorstander van dat zuilen-denken, maar zie niet in waarom katholieken wel recht hebben op eigen scholen, ziekenhuizen, clubs en kerken en een andere zuil niet.
Jawel, maar clubs, ziekenhuizen etc. van al die andere zuilen zijn toegankelijk voor iedereen. Als dat bij deze zuil ook is, dan heb ik er geen probleem mee. Maar het gevoel bekruipt me dat deze zuil van alles wil voor alleen maar moslims.
quote:
Op woensdag 27 september 2006 15:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je bent moslim? En je insinueerde het aan het begin van de thread, 1 van je eerste reacties notabene.
uhuh, niet terecht kan met mijn geloof, dus.

Ik heb vaak in een katholiek ziekenhuis gelegen en heb met eigen ogen gezien hoeveel rekening daar wordt gehouden met moslims.
pi_42171163
quote:
Op woensdag 27 september 2006 15:11 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

zuchtttttttt
je kan dan wel zuchten maar geef eens antwoord .. naar welk eigen land zou zo'n moslim moeten, het is immers een geloof en geen nationaliteit
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')