quote:Hardstyle
Hardstyle is een sub-genre van Trance dat relatief nauw gerelateerd is aan hardcore en hardtrance. Hardstyle, ook wel hard dance, hard trance of hardbass in het buitenland genoemd, klinkt qua melodie en opbouw ongeveer als de moderne hardcore, maar is vaak ongeveer 30 BPM langzamer. Het gemiddelde tempo ligt tussen de 140 en de 150 beats per minuut. De sound is karakteristiek voor de stijl en kan omschreven worden als donderende beats gecombineerd met overweldigend enthousiaste melodielijnen. Veel hardcore-artiesten produceren ook hardstyle tracks, die vergelijkbaar klinken maar toegankelijker zijn. Hardstyle wordt in het Verenigd Koninkrijk vaak gecombineerd met hardhouse. In de rest van de wereld echter vindt men vaker de combinatie met hardtrance of hardcore.
Geschiedenis
Hardstyle is ontstaan uit Duitse, Italiaanse, en Nederlandse hardhouse en Rave die zijn vermengd met invloeden van hardtrance en oldschool-hardcore in het jaar 2000. De oorsprong vindt zijn plaats in Nederland, waar de eerste hardstyle evenementen werden gehouden op het einde van 1999, begin 2000.
Één van de sleutelfiguren in de ontwikkeling van de stijl is Dana van Dreven, ook bekend onder haar dj-alias Dana (DJ Dana). Later volgden meer van haar collega's uit het hardcore-tijdperk, zoals Pavo, Darkraver, Luna, Zany en The Prophet.
Tegenwoordig
Hardstyle wordt voornamelijk geproduceerd door artiesten uit Nederland, Italië, Zwitserland, en Duitsland, maar steeds meer producers uit andere landen ontdekken deze sound ook.
In 2005 is de stijl aan het groeien in diverse landen in de wereld, waaronder: België, Polen, Estland, Denemarken, Australië, Zuid-Afrika en het Verenigd Koninkrijk. In Nederland, de Verenigde Staten, Spanje en Duitsland is hardtrance al populair.
Hardstyle begon als een combinatie van UK Hardhouse (snelle hardhouse uit Engeland) en Oldstyle. De Engelse sound was een korte tijd erg populair in Nederland, maar al snel bleek dat het Nederlandse party publiek het liever wat harder en minder snel had. Artiesten als Dana, Pavo & The Prophet die veel op 'oldstyle' feesten draaiden begonnen deze sound te combineren met nieuwe producties. Vooral Duitsland was toentertijd koploper in deze sound. Grondlegger daar was het Duitse label Tracid Traxxx (Die de sound overigens zelf omschreef als een combinatie van Trance en Acid). Kort daarna kwamen er ook producties uit Italië, deze waren wat harder dan de Duitse variant en sloegen direct aan bij het Nederlandse publiek. Q-dance organiseerde een maandelijkse avond in de Hemkade onder de naam 'Qlubtempo' dit kon met recht de 'meltingpot' van de Hardstyle worden genoemd. Artiesten die nog nooit in Nederland hadden opgetreden werden overgevlogen om de nieuwe sound aan de man te brengen. Artiesten als Technoboy, Super Marco May en Gary D verwierven op deze manier grote bekendheid in Nederland.
Vandaag is hardstyle een volwassen stromingen binnen de dance met aparte evenementen, artiesten en vele labels.
quote:renz0r
Boy_Snakeye
hardstyle_babbels
RijstNatie
scarefreak
kippiej
mstx
Vampz
Tomhoog
Qunix
Houniet
kaat17
PartyAnimal87
CrustyClown
rattt
da_rippah
warezguy05
MrDrako
Blaxje
Hare
ijsmeis
quote:
Terug Vind Postquote:Op woensdag 27 september 2006 13:16 schreef Mystery8 het volgende:
Offtopic: wtf betekent eigelijk tvp? ben wel ff benieuwd naar, zie het zo vaak...
En XQlusive kan er ook wel bij in de OP
quote:Hardstyle
Hardstyle is een sub-genre van Trance dat relatief nauw gerelateerd is aan hardcore en hardtrance. Hardstyle, ook wel hard dance, hard trance of hardbass in het buitenland genoemd, klinkt qua melodie en opbouw ongeveer als de moderne hardcore, maar is vaak ongeveer 30 BPM langzamer. Het gemiddelde tempo ligt tussen de 140 en de 150 beats per minuut. De sound is karakteristiek voor de stijl en kan omschreven worden als donderende beats gecombineerd met overweldigend enthousiaste melodielijnen. Veel hardcore-artiesten produceren ook hardstyle tracks, die vergelijkbaar klinken maar toegankelijker zijn. Hardstyle wordt in het Verenigd Koninkrijk vaak gecombineerd met hardhouse. In de rest van de wereld echter vindt men vaker de combinatie met hardtrance of hardcore.
Geschiedenis
Hardstyle is ontstaan uit Duitse, Italiaanse, en Nederlandse hardhouse en Rave die zijn vermengd met invloeden van hardtrance en oldschool-hardcore in het jaar 2000. De oorsprong vindt zijn plaats in Nederland, waar de eerste hardstyle evenementen werden gehouden op het einde van 1999, begin 2000.
Één van de sleutelfiguren in de ontwikkeling van de stijl is Dana van Dreven, ook bekend onder haar dj-alias Dana (DJ Dana). Later volgden meer van haar collega's uit het hardcore-tijdperk, zoals Pavo, Darkraver, Luna, Zany en The Prophet.
Tegenwoordig
Hardstyle wordt voornamelijk geproduceerd door artiesten uit Nederland, Italië, Zwitserland, en Duitsland, maar steeds meer producers uit andere landen ontdekken deze sound ook.
In 2005 is de stijl aan het groeien in diverse landen in de wereld, waaronder: België, Polen, Estland, Denemarken, Australië, Zuid-Afrika en het Verenigd Koninkrijk. In Nederland, de Verenigde Staten, Spanje en Duitsland is hardtrance al populair.
Hardstyle begon als een combinatie van UK Hardhouse (snelle hardhouse uit Engeland) en Oldstyle. De Engelse sound was een korte tijd erg populair in Nederland, maar al snel bleek dat het Nederlandse party publiek het liever wat harder en minder snel had. Artiesten als Dana, Pavo & The Prophet die veel op 'oldstyle' feesten draaiden begonnen deze sound te combineren met nieuwe producties. Vooral Duitsland was toentertijd koploper in deze sound. Grondlegger daar was het Duitse label Tracid Traxxx (Die de sound overigens zelf omschreef als een combinatie van Trance en Acid). Kort daarna kwamen er ook producties uit Italië, deze waren wat harder dan de Duitse variant en sloegen direct aan bij het Nederlandse publiek. Q-dance organiseerde een maandelijkse avond in de Hemkade onder de naam 'Qlubtempo' dit kon met recht de 'meltingpot' van de Hardstyle worden genoemd. Artiesten die nog nooit in Nederland hadden opgetreden werden overgevlogen om de nieuwe sound aan de man te brengen. Artiesten als Technoboy, Super Marco May en Gary D verwierven op deze manier grote bekendheid in Nederland.
Vandaag is hardstyle een volwassen stromingen binnen de dance met aparte evenementen, artiesten en vele labels.
quote:renz0r
Boy_Snakeye
hardstyle_babbels
RijstNatie
scarefreak
kippiej
mstx
Vampz
Tomhoog
Qunix
kaat17
PartyAnimal87
CrustyClown
rattt
da_rippah
warezguy05
MrDrako
Blaxje
Hare
quote:
Kan je het ff in kladblok zetten? Dan komt het in de OPquote:Op woensdag 27 september 2006 14:41 schreef scarefreak het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]
[..]
[afbeelding]
Hardstyle Fok!kers
[..]
[afbeelding]
[..]
Owh dat wist ik nietquote:Op woensdag 27 september 2006 16:42 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Met de code [[url= ]afbeelding[/url]] kun je btw de foto's centreren
Charly Lownoise op IQ2006 was idd vet. Alleen maar goede platen gedraaid. Kan me herinneren dat ie D-Block vs Tha Bazz Pimpz - Rock Diz Jointquote:Op woensdag 27 september 2006 17:00 schreef CrustyClown het volgende:
Mooie openingspost zeg. Ik ben weer eens Charly Lownoise aan het luisteren op IQ 2006. Heeerlijk setje was dat zeg. Heb vanaf orgasm weinig stil gestaan geloof ik. Krijg al kriebels als ik eraan denk. Nog een maandje wachten voor Hardhouse Generation, Speakerfreakx en dan nog een maandje voor Qlimax !!
Behoorlijk goeie vinyl is dat ja. Had 'm voor het eerst gekocht voor Rock Diz Joint, maar toen bleek de A kant ook uber te zijn! In een volle gelredome tijdens Isaac klonk ie trouwens ook moddervet!quote:Op woensdag 27 september 2006 19:17 schreef Mystery8 het volgende:
[..]
Charly Lownoise op IQ2006 was idd vet. Alleen maar goede platen gedraaid. Kan me herinneren dat ie D-Block vs Tha Bazz Pimpz - Rock Diz Jointging draaien. Kende m al, heb m thuis op plaat staan. Maar in de main hall klonk het zo veel vetter dan op mijn slaapkamer
![]()
Die tweede is DJ Duro met Phenomenon.. De eerste weet ik zo niet, heb de DVD niet bij de handquote:Op woensdag 27 september 2006 22:48 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Heeft iemand hier de Defqon DVD? Ik wil graag weten hoe dat nummer heet dat Showtek draaid rond 1.11.10 minuten... Weet iemand dat?
En ook dat nummer met "old scool fenominal" erinVan wie is die dan?
Seid irh bereid van showtek zelf, maar weet niet welke remix.....quote:Op woensdag 27 september 2006 22:48 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Heeft iemand hier de Defqon DVD? Ik wil graag weten hoe dat nummer heet dat Showtek draaid rond 1.11.10 minuten... Weet iemand dat?
En ook dat nummer met "old scool fenominal" erinVan wie is die dan?
Danku!quote:Op donderdag 28 september 2006 07:03 schreef PartyAnimal87 het volgende:
DJ Zany
01. Intro
02. Stephy - Street spirit
03. The Prophet - Cocaine Bizznizz
04. ID
05. Max Enforcer - Bring It Down
06. Tuneboy - Just A Detail (TBY still loves the reverse bass mix)
07. DJ Zany Our Power Dominated by The Survivors Of Hardstyle
08. Dj Zany - Sky High (Technoboy Remix)
09. Dj Duro - Oldschool Phenomenon (Showtek rmx)
10. Southstylerz - Tjuuw!
11. Headhunterz - The Sacrifice
12. Donkey Rollers - Followers
13. TNT - Second Match (TNT Hard Mix)
14. The Beholder vs Zany - Midnight
15. Zany & Tatanka - Front 2 Back
16. Zany - Widowmaker
17. ID
18. Brennan Heart - Cult Music (TBY Atomic Mix)
19. Zany - Pure (German Edit Mix)
20. High Voltage - Bombs Away
21. B-front Vs. Jones – Lunatick
22. Southstylerz - Pounding senses (overdive mix?)
23. Jack Overdose - Octavius Augustus
24. Donkey Rollers - Hardstyle rockers (rmx)
25. Southstylerz - Wicked Generation (Zany's Overdrive Remix)
26. Donkey Rollers - Silver Bullet
27. Zatox - Bad Time
28. Wild Motherfuckers - Fuck It Up (Zatox And Tatanka Mix)
Donders wat was dat een vette set, alweer een hele tijd geleden dat ik echt helemaal zo kapot ging op een setquote:Op donderdag 28 september 2006 10:14 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Hier helemaal ingevuld
Zany Live at Q-Base 09-09-2006
01. Intro
02. Stephy - Street Spirit
03. The Prophet - Cocaine Bizznizz
04. Noisecontrollers - Wannebe
05. Max Enforcer - Bring It Down
06. Tuneboy - Just A Detail (TBY Still Loves The Reverse Bass Mix)
07. DJ Zany Our Power Dominated by The Survivors Of Hardstyle
08. Dj Zany - Sky High (Technoboy Remix)
09. Dj Duro - Oldschool Phenomenon (Showtek rmx)
10. Southstylerz - Tjuuw!
11. Headhunterz - The Sacrifice
12. Donkey Rollers - Followers
13. TNT - Second Match (TNT Hard Mix)
14. The Beholder vs Zany - Midnight
15. Zany & Tatanka - Front 2 Back
16. Zany - Widowmaker
17. DJ Virus - Rush
18. Brennan Heart - Cult Music (TBY Atomic Mix)
19. Zany - Pure (German Edit Mix)
20. High Voltage - Bombs Away
21. B-front Vs. Jones – Lunatick (..RMX)
22. Southstylerz - Pounding RMX
23. Jack Overdose - Octavius Augustus
24. Donkey Rollers - Hardstyle rockers (rmx)
25. Southstylerz - Wicked Generation (Zany's Overdrive Remix)
26. Donkey Rollers - Silver Bullet
27. Zatox - Bad Time
28. Wild Motherfuckers - Fuck It Up (Zatox And Tatanka Mix)
Agreequote:Op donderdag 28 september 2006 14:56 schreef renz0r het volgende:
Niveau en artierst interreseert me niet, als het maar voor mij lekkere hardstyle is waarop ik los kan gaan.
Ik heb absoluut niks tegen het scantraxx label, alleen tegen dat nummer stampuh, die is zóvaak gedraaid. Tis gewoon niet meer leuk. Die hoef ik dan ook echt niet te horen. Tenzij het de remix versie is die ik hoorde op Decibel Outdoorquote:Op donderdag 28 september 2006 14:43 schreef Jurrio het volgende:
Teeeveepeee
Wat ik me trouwens al een tijdje afvraag:
een aantal hier hebben nogal een hekel aan de muziek van het Scantraxx label (Prophet, Headhunterz) en bijvoorbeeld Deepack - Stampuuuh.
Waarom vinden jullie dit van weinig niveau? Je kunt er wel lekker op los gaan en melodie zit er toch ook wel in?
No offense, ik ben juist benieuwd.
Oh oké...dan heb ik dat verkeerrd begrepen.quote:Op donderdag 28 september 2006 15:17 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Ik heb absoluut niks tegen het scantraxx label, alleen tegen dat nummer stampuh, die is zóvaak gedraaid. Tis gewoon niet meer leuk. Die hoef ik dan ook echt niet te horen. Tenzij het de remix versie is die ik hoorde op Decibel Outdoor
En the prophet maakt wel lekkere nummers, jammer alleen van dezelfde kick die hij gebruikt. maar zo hou je wel een eigen sound. Ow en jammer dat lange frans erbij betrokken moest worden, maar ja.
zeker lekkere set, alleen Ruffian had beter niks kunnen zeggenquote:Donders wat was dat een vette set, alweer een hele tijd geleden dat ik echt helemaal zo kapot ging op een set![]()
Wat een tering lekkere plaat. A-lusion gaat echt de goeie kant op. Net als Funky drummer beat. heerlijke nummers. Goeie break , melo en bass.quote:Op donderdag 28 september 2006 15:20 schreef SuperUli het volgende:
* SuperUli @ KAT - Gimme Da Bass (A-Lusion Mix).
Grappige is dat MC luna er ook doorheen lult later in de setquote:Op donderdag 28 september 2006 15:29 schreef PartyAnimal87 het volgende:
[..]
zeker lekkere set, alleen Ruffian had beter niks kunnen zeggenEn helemaal niet door Street spirit heen
![]()
Ow das alleen bij the prophet. Verder heb ik niks te gen het scantraxx label, behalve dat ze teeeering lang wachten op hun releases....quote:Op donderdag 28 september 2006 15:26 schreef Jurrio het volgende:
[..]
Oh oké...dan heb ik dat verkeerrd begrepen.
Echter er waren wel anderen hier die dat zeiden, dat scantraxx heel oppervlakkig is enzo...
Met een kick bedoel je.......?
En dat de prophet vaak overal z'n scantraxx-filter overheen gooit, zodat elk intro hetzelfde klinkt.quote:Op donderdag 28 september 2006 15:35 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Ow das alleen bij the prophet. Verder heb ik niks te gen het scantraxx label, behalve dat ze teeeering lang wachten op hun releases....
Dat zal dan gezien de artiesten wel DJ Duro & The Prophet - Shizzle my dizzle (The Beholder & Max Enforcer remix) zijn... En anders de Brennan and Heart remixquote:Op donderdag 28 september 2006 21:12 schreef Guerra het volgende:
Van wie is die remix van Shizzle my Dizzle? Beholder en Balistic draaide hem onder andere op Decibel '05. Da's ook wel een lekker nummer.
en ik kan je nu al zeggen dat je hem op qlimax sowieso gaat horen....!quote:Op donderdag 28 september 2006 21:13 schreef CrustyClown het volgende:
Stampuhhh is idd wel een leuk nummertje, maar hij is gewoon veeels te vaak gedraaid. Sommige nummers moet je niet elke set blijven draaien. En stampuhh is er daar iig eentje van. Ik hoop hem op Qlimax dan eigenlijk ook niet te horen
Als je 'm live wilt horen samen met Deepack erdoorheen raad ik je The Prophet @ Sensation Black 2006 aan.quote:Op vrijdag 29 september 2006 09:20 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Maar er schijnt dus een remix te zijn van Stampuh? Van wie? Of in welke liveset kan ik die horen?
Zatox had ook een remix gemaakt. Die komt ook nooit, want zo bijzonder is ie niet. Is gewoon qua tekst wat ingekortquote:Op vrijdag 29 september 2006 09:20 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Maar er schijnt dus een remix te zijn van Stampuh? Van wie? Of in welke liveset kan ik die horen?
Oh die, die ken ik wel. Vond er weinig remixerig aan eigenlijk, op wat andere tekst naquote:Op vrijdag 29 september 2006 10:15 schreef LeonH het volgende:
[..]
Als je 'm live wilt horen samen met Deepack erdoorheen raad ik je The Prophet @ Sensation Black 2006 aan.
Als je 'm gewoon vanaf "plaat" (lees: cd) wilt horen luister je even The Prophet @ Decibel 2006
By de weg: Mijn naam mag ook wel in de openingspost als hardstyle fanaat![]()
same herequote:
Die set is LEKKER!!!!!quote:die set van Zany Live at Q-Base 09-09-2006 ga ik maar eens even binnen halen
quote:Op zaterdag 30 september 2006 18:33 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Weet iemand hoe die versie van Showtek - Seid ihr bereid heet die ze op Defqon draaide? Dat nummer draaien ze ook op de DVD
Zoooooooo een heerlijk setje!quote:Op zaterdag 30 september 2006 18:11 schreef Koepert het volgende:
[..]
same here![]()
[..]
Die set is LEKKER!!!!!
Goeie CD.quote:Op zaterdag 30 september 2006 18:40 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
![]()
100 Percent Tuning Mixed By DJ Zany
Voor in de auto?quote:Op zondag 1 oktober 2006 11:28 schreef ijsmeis het volgende:
Ik ben gisteren even bij mijn vriend geweest, kijken naar zijn nieuwe 'boxjes'.
We wisten beide niet dat ze zo fucking groot waren!!
De subwoofers (twee van deze!)
[afbeelding]
Ze zijn echt zeker een meter hoog en tering wat een geluid!
Het gaat nog wel wat worden, 't plaatjes draaien en mixen!
Gisteren even knetterhard Headhunterz met The Sacrifice geluisterd. Echt vet.
Neequote:
Jamaar het is zijn garagequote:Op maandag 2 oktober 2006 08:45 schreef scarefreak het volgende:
Boeiendkicken we die kerel gewoon weg.
Zijn vast en zeker wel genoeg mensen die aan een beetje amateuristisch draaien doen
Technisch gezien zal de garage hoogstwaarschijnlijk nog eigendom zijn van de lokale hypotheek verstrekker, dus ik denk dat we die maar eens even moeten bellenquote:
Volgens mij niet, want die is er later bijgebouwdquote:Op maandag 2 oktober 2006 09:23 schreef scarefreak het volgende:
[..]
Technisch gezien zal de garage hoogstwaarschijnlijk nog eigendom zijn van de lokale hypotheek verstrekker, dus ik denk dat we die maar eens even moeten bellen
En de grond waarop die is gebouwt dan?quote:Op maandag 2 oktober 2006 14:43 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Volgens mij niet, want die is er later bijgebouwd.
presentquote:Op maandag 2 oktober 2006 08:45 schreef scarefreak het volgende:
Zijn vast en zeker wel genoeg mensen die aan een beetje amateuristisch draaien doen
Okaaaaaaaaaaaayquote:Op maandag 2 oktober 2006 15:16 schreef scarefreak het volgende:
[..]
En de grond waarop die is gebouwt dan?
Beter maak je zelf wat labsubs tering dat knalt harder en dieper heeeerlijkquote:Op zondag 1 oktober 2006 11:28 schreef ijsmeis het volgende:
Ik ben gisteren even bij mijn vriend geweest, kijken naar zijn nieuwe 'boxjes'.
We wisten beide niet dat ze zo fucking groot waren!!
De subwoofers (twee van deze!)
Ze zijn echt zeker een meter hoog en tering wat een geluid!
Het gaat nog wel wat worden, 't plaatjes draaien en mixen!
Gisteren even knetterhard Headhunterz met The Sacrifice geluisterd. Echt vet.
Ik weet niet eens wat labsubs zijnquote:Op woensdag 4 oktober 2006 11:39 schreef Sethje het volgende:
[..]
Beter maak je zelf wat labsubs tering dat knalt harder en dieper heeeerlijk![]()
Dat zijn carnavals wagens, veel herrie erop en lekker rammen met die hapquote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:13 schreef Sethje het volgende:
Ik kan er zo snel geen foto meer van vinden, wij hadden 4 van die kasten op onze carnavalswagen staan in 2004, rond de 125dB constant.
Het jaar erop dit:
[afbeelding]
Beide kanten 3hoog en 3 laag en 2 laag op de wagen zelf. Rond de 135dB.
En afgelopen jaar het hoogtepunt tot nu toe met dit setje, het was echt superhard,strak en zuiver.
[afbeelding]
[afbeelding]
Beide kanten 3hoog 3laag en op de wagen gericht 2 hoog 2 laag. 143dB pff heeeeerlijk was dat.
quote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:13 schreef Sethje het volgende:
Ik kan er zo snel geen foto meer van vinden, wij hadden 4 van die kasten op onze carnavalswagen staan in 2004, rond de 125dB constant.
Het jaar erop dit:
[afbeelding]
Beide kanten 3hoog en 3 laag en 2 laag op de wagen zelf. Rond de 135dB.
En afgelopen jaar het hoogtepunt tot nu toe met dit setje, het was echt superhard,strak en zuiver.
[afbeelding]
[afbeelding]
Beide kanten 3hoog 3laag en op de wagen gericht 2 hoog 2 laag. 143dB pff heeeeerlijk was dat.
Bij ons geen paard in gang.... het gaat met carnaval vaak van Koffie met een smaakje tot Scantraxx Rootz.quote:
Lieg niet scantraxx rootz was er toen nog nietquote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:39 schreef Sethje het volgende:
[..]
Bij ons geen paard in gang.... het gaat met carnaval vaak van Koffie met een smaakje tot Scantraxx Rootz.
Volgens mij was het nummer toen nog niet eens bedacht...maar kan aan mij liggenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:47 schreef scarefreak het volgende:
Ligt eraan hoe hij eraan gekomen is gok ik
hehehquote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:51 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Volgens mij was het nummer toen nog niet eens bedacht...maar kan aan mij liggen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |