leuk he, generaliserenquote:Op maandag 25 september 2006 21:27 schreef Gelderland het volgende:
nu op NED2...![]()
allemaal van die (100% allochtone) jongeren die een uitkering gaan aanvragenaarhgg, het kost de gemeenschap bakken met geld en die gasten zijn te lui om te werken
ga eens werken of naar school joh... grafhoeren![]()
![]()
![]()
Wie is hier nu de allochtoon?quote:Op maandag 25 september 2006 21:27 schreef Gelderland het volgende:
meisje die
aha, mierenneuker..quote:
Overigens kreeg maar één van de jongeren die ze naderhand nog hebben kunnen traceren een uitkering.quote:Op maandag 25 september 2006 21:51 schreef Gelderland het volgende:
ja tuurlijk.... kijk dan... NED 2
james bond kraagjequote:Op maandag 25 september 2006 21:27 schreef Gelderland het volgende:
en dan zie je ze zitten; petje op, tijdens gesprek jas aanhouden (inclusief bondkraagje) en dan 'geen baan kunnen vinden en 7000 schuld hebben..' ahaaa flikker op en kleedt je eerst eens normaal...net een meisje die al een kind had en persé STUFI wilde terwijl ze geeneens op school zat'
![]()
Je ergert je ergens aan, of iets irriteert je.quote:Op maandag 25 september 2006 21:39 schreef Gelderland het volgende:
[..]
aha, mierenneuker..dat verhaaltje heb ik in 5 seconden geschreven omdat ik het programma niet wilde missen. Maar irriteerde me kapot aan al die gasten die zomaar een uitkering krijgen
o.a. bij Slappyquote:Op maandag 25 september 2006 22:06 schreef Slappy het volgende:
ziet in de stad allemaal kansloze paupers in kraag jassen rondlopen en nieuwste scooters rondrijden![]()
Waar halen ze dat geld vandaan![]()
quote:Op maandag 25 september 2006 22:09 schreef Wopper1 het volgende:
En kan die nep-neger van de Opposites ook gelijk enkeltje den engh nemen als we dan toch bezig zijn..
Zooooo fout om als 100% nederlander, over patta's en dit dat je weet toch, zus zo.... te lullen..
Wat een fuckface heeft die blanke
quote:
Ik weet niet of je het generaliseren kan noemen, aangezien het altijd dezelfde soort jongeren zijn (medelanders / kampers / breezers)quote:
Inderdaad, dat is geen generaliseren, dat is feiten opnoemen.quote:Op maandag 25 september 2006 22:14 schreef renz0r het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het generaliseren kan noemen, aangezien het altijd dezelfde soort jongeren zijn (medelanders / kampers / breezers)
zoek gewoon een baan pauperquote:Op maandag 25 september 2006 22:22 schreef Blanchimont het volgende:
Ik krijg niet eens een uitkering. Dus aanvragen heeft geen enkel nut
.
idd, want anders krijg je weer dat gezeik dat deze banen opgevult moeten worden door (een nieuwe lading) polen, roemenen, bulgaren, turken enz. En dan is het cirkeltje weer rond met problemen door meer buitenlanders, luiheid enz.quote:Op maandag 25 september 2006 22:21 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Inderdaad, dat is geen generaliseren, dat is feiten opnoemen.
En wij maar hard werken voor hun centen... maar goed, je zou je natuurlijk ook af kunnen vragen wie er nu dom en slim zijn.Ik zeg: maximaal een half jaar een uitkering en de mogelijkheid een baan te kiezen en dan verplicht aan het werk, al is het vuilnis man, riool ontstopper of loopjongen van Jim en/of Jamai. Er is werk zat, dus daar kan het niet aan liggen.
Met uitzonderingen natuurlijk daar gelaten, maar we hadden over deze groep mensen dus daar richt ik me nu ook op.
Mwoh, er zijn ook genoeg autochtone jongeren die een uitkering aanvragen hoor. Al ben ik wel van mening dat allochtonen er iets makkelijker over denken. Ik heb overigens een grote hekel aan mensen die een uitkering aanvragen omdat ze gewoon niet willen werken. Ik heb gelukkig nog geen uitkering aan hoeven vragen, lekker meteen aan het werk na het behalen van mijn diploma.quote:Op maandag 25 september 2006 21:27 schreef Gelderland het volgende:
allemaal van die (100% allochtone) jongeren die een uitkering gaan aanvragenaarhgg, het kost de gemeenschap bakken met geld en die gasten zijn te lui om te werken
Je hebt niet goed gekeken knul....quote:Op maandag 25 september 2006 21:27 schreef Gelderland het volgende:
net een meisje die al een kind had en persé STUFI wilde terwijl ze geeneens op school zat'![]()
En dan krijg je stufi, moet je per jaar dik 1500 euro neerleggen voor je lessen...quote:Op maandag 25 september 2006 23:13 schreef Urvin het volgende:
[..]
Je hebt niet goed gekeken knul....
Ze vond die vrouw niet aardig waarop die vriendin van dat meisje zei dat het beter was om STUFI te nemen en dan naar school tegaan.
Iedereen weet dat je pas STUFI krijgt als je op een school staat ingeschreven.![]()
440,- per maand Stufi, 255 per twee maanden collegegeld. Tel uit je winstquote:Op dinsdag 26 september 2006 01:59 schreef NoBody122 het volgende:
En dan krijg je stufi, moet je per jaar dik 1500 euro neerleggen voor je lessen...
Weinig winst dus
quote:Op maandag 25 september 2006 22:08 schreef TC03 het volgende:
[..]
Je ergert je ergens aan, of iets irriteert je.![]()
daarom doen ze 't juistquote:Op dinsdag 26 september 2006 02:12 schreef jmac het volgende:
Die gast bleef maar bellen tijdens z'n proefsollicitatie: "ja schatje, ik kom zo. 10-15 minuten schatje. ja wacht maar daar . doei schatje". Wat een manieren zeg. En dat terwijl ze weten dat de camera ook nog loopt...
Daar ben ik mee bezig. En de reden dat ik geen uitkering krijg, is dat mijn banksaldo te hoog is.quote:
Wat kan jouw het eigenlijk schelenquote:Op maandag 25 september 2006 21:27 schreef Gelderland het volgende:
nu op NED2...![]()
![]()
![]()
en dan zie je ze zitten; petje op, tijdens gesprek jas aanhouden (inclusief bondkraagje) en dan 'geen baan kunnen vinden en 7000 schuld hebben..' ahaaa flikker op en kleedt je eerst eens normaal...net een meisje die al een kind had en persé STUFI wilde terwijl ze geeneens op school zat'
![]()
Dat gedrag kun je verwachten, ik vond het eigenlijk 1000 keer erger dat die domme trut achter haar bureau dat gewoon pikte. En gewoon heel onzeker vroeg 'vriend wil je het uitzetten' en dan gewoon geen actie ondernemen wanneer ie het voor de 2e keer doet.quote:Op maandag 25 september 2006 22:03 schreef Gelderland het volgende:
jammer het (apen)circus is afgelopen... wat heb ik gelachen wat een kansloze gasten zegGing in het gesprek 2x zijn mobieltje af en neemtie zijn GSM ook nog gewoon op hé
![]()
![]()
(nadat die vrouw al 1x had gewaarschuwd dat je niet mocht bellen) .... zit gewoon met zijn leipe mocro petje op
En toen die maroc wegging gaf hij geen hand maar liep weg en zei nog snel ff 'laterz'
![]()
![]()
ongelovelijk en dan geen werk kunnen vinden![]()
![]()
Nou ik weet niet in wat voor situatie jij zit maar ik krijg rond de 300 per maand (basis inclusief prestatiebeurs) en daar zit niets van collegegeld apart bijquote:Op dinsdag 26 september 2006 02:05 schreef FJD het volgende:
[..]
440,- per maand Stufi, 255 per twee maanden collegegeld. Tel uit je winst
Ik krijg geen fuck meerquote:Op dinsdag 26 september 2006 09:35 schreef NoBody122 het volgende:
Nou ik weet niet in wat voor situatie jij zit maar ik krijg rond de 300 per maand (basis inclusief prestatiebeurs) en daar zit niets van collegegeld apart bij
Dat is eigenlijk ook krom. Je moet je eerst in de schulden werken wil je een uitkering krijgen... dat verklaart overigens wel een boel!quote:Op dinsdag 26 september 2006 02:16 schreef Blanchimont het volgende:
[..]
Daar ben ik mee bezig. En de reden dat ik geen uitkering krijg, is dat mijn banksaldo te hoog is.
Jij word never nooit toegelaten binnen de Rotterdamse stadsgrenzen joh!quote:Op maandag 25 september 2006 22:38 schreef Maikuuul het volgende:
Ik ga dat binnenkort ook maar eens doen rotte kuthoeren
Simpel, ze wonen allemaal nog thuis en betalen geen kostgeld. Kijk over 10 jaar nog maar eens en merk dat je het toch een stuk beter hebt gedaan.quote:Op dinsdag 26 september 2006 11:04 schreef Tuvai.net het volgende:
Dan vraag ik me toch af wat ik als eerlijke, hardwerkende jongen verkeerd heb gedaan.
Ik ben sinds een jaar of acht 't huis uit, netjes op kamers gaan wonen, mooi zelfstandig en zo. Ik woon nu nog steeds in een huurhuis, terwijl vrienden van me die lekker thuis bleven wonen vervolgens gingen werken en lekker konden sparen nu in een fijn koophuis zitten.quote:Op dinsdag 26 september 2006 11:17 schreef FJD het volgende:
[..]
Simpel, ze wonen allemaal nog thuis en betalen geen kostgeld. Kijk over 10 jaar nog maar eens en merk dat je het toch een stuk beter hebt gedaan.
En gelijk heeft 'ie.quote:Op maandag 25 september 2006 22:13 schreef XcUZ_Me het volgende:
Die jongen haakte af toen bleek dat steigers ook worden gebouwd in de regen en bij kou.
Kutwerk of niet, als ik 7000 euro aan schulden heb en al jaren thuis zit dan interesseerde 't me niet of 't kutwerk was of niet.quote:Op dinsdag 26 september 2006 12:09 schreef Henny_Huisman het volgende:
[..]
En gelijk heeft 'ie.
Als je maar plezier in je werk hebt, zeggen ze altijd.
Nou, in de regen en kou beetje als een gek stijgers lopen bouwenDat wil je niet nee.
Tuurlijk wel.quote:Op dinsdag 26 september 2006 12:45 schreef NiGeLaToR het volgende:
Probleem begint nadat men schijnbaar de keuze heeft om niet te werken. Niet-werken zou al niet eens een 'optie' moeten zijn.
Wat ben jij dom. Hoe zou de wereld eruit zien als niemand werkt? Wie zorgt er voor voedsel, wie bouwt een huis, wie zet dat bedje van jou in elkaar? Juist...mensen die WERKEN.quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:06 schreef Henny_Huisman het volgende:
[..]
Tuurlijk wel.
Ieder mens is vrij om zelf te beslissen hoe ie zijn/haar leven wil invullen.
Als iemand niet wil werken, moet ie dat zelf weten.
Sowieso is werken een achterhaald concept. Wie heeft dat toch ooit bedacht??
Als je op andere manieren in je levensonderhoud kan voorzien, waarom niet.
Bovendien is werken zonde van je tijd.
Je staat smorgens op, haast je naar je werk, en bent om een uur of 18.00 weer thuis.
Nou dan heb je wat aan je levenDe hele dag op 'je werk' zitten.
Je ziet de hele dag je partner en/of kinderen niet eens. Als je thuiskomt liggen ze al op bed.
Vervolgens heb je alleen nog maar de avond voor jezelf.
Je mist gewoon een flink stuk van het (sociale) leven door overdag niet thuis te zijn. Je ziet je kinderen alleen als ze al op bed liggen. Je ziet ze niet opgroeien.
Henny_Huisman denkt dat alles vanzelf gaat.quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:23 schreef Tuutje het volgende:
[..]
Wat ben jij dom. Hoe zou de wereld eruit zien als niemand werkt? Wie zorgt er voor voedsel, wie bouwt een huis, wie zet dat bedje van jou in elkaar? Juist...mensen die WERKEN.![]()
Ha, en je bedoelt een uitkering zeker?quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:06 schreef Henny_Huisman het volgende:Als je op andere manieren in je levensonderhoud kan voorzien, waarom niet.
Mijn stufi = 89 per maandquote:Op dinsdag 26 september 2006 09:52 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik krijg geen fuck meerMaar de maximale STUFI is 440,-, uitwonend that is. Daar gaat dan, iig in mijn geval, eens in de twee maanden 255,- aan collegegeld vanaf. Tel uit je winst
quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:06 schreef Henny_Huisman het volgende:
[..]
Tuurlijk wel.
Je staat smorgens op, haast je naar je werk, en bent om een uur of 18.00 weer thuis.
Je ziet de hele dag je partner en/of kinderen niet eens. Als je thuiskomt liggen ze al op bed.
Je mist gewoon een flink stuk van het (sociale) leven door overdag niet thuis te zijn. Je ziet je kinderen alleen als ze al op bed liggen. Je ziet ze niet opgroeien.
Als ze 0, 1 of 2 zijn mis je de beste tijd!quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:47 schreef Gelderland het volgende:
[..]
![]()
hallo.... dat is normaal hoor.. en daarbij zie je je kinderen vaak om 18.00 (zeker als ze 3/4 + zijn) wel en in het weekend ook.... dus zo raar is dat niet.....
![]()
ja joh, en zo'n kind kost zeker nietsquote:Op dinsdag 26 september 2006 14:53 schreef Henny_Huisman het volgende:
[..]
Als ze 0, 1 of 2 zijn mis je de beste tijd!
Dan kun je als vader zijnde het beste een paar jaar werkloos zijn, en genieten van je kinderen.
Geen problemen mee.quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:53 schreef Henny_Huisman het volgende:
[..]
Als ze 0, 1 of 2 zijn mis je de beste tijd!
Dan kun je als vader zijnde het beste een paar jaar werkloos zijn, en genieten van je kinderen.
quote:Op dinsdag 26 september 2006 16:44 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Geen problemen mee.
Zolang je maar geen uitkering van de staat krijgt (Je mag best leven van de rente van je eigen vermogen als je dat graag wilt)
het was Tegenlicht van de VPRO.quote:Op dinsdag 26 september 2006 17:05 schreef Gluckskafer het volgende:
Hoe heette dit programma?
Hey Kevin.quote:Op dinsdag 26 september 2006 17:24 schreef the_legend_killer het volgende:
Werk is voor watjes
Thuis op je luie kont wiet dealen ja...
Hij weet niet beter.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:02 schreef freddygonzales het volgende:
OMFG![]()
Die gast vanaf minuut 14. Damn. Een petje op houden, je verschuilen in je jas, ongeïnteresseerdheid en BRUIN!
Als ik op dat bureau zou werken en zo`n gast zou tegenover mij zitten zou ik ernstig adviseren om:
- naar de kapper te gaan;
- petje af te doen;
- iets te doen aan z`n algehele ongeïnteresseerde houding.
en jij betaalt zeker ook geen huur, boodschappen, etcquote:Op dinsdag 26 september 2006 09:52 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik krijg geen fuck meerMaar de maximale STUFI is 440,-, uitwonend that is. Daar gaat dan, iig in mijn geval, eens in de twee maanden 255,- aan collegegeld vanaf. Tel uit je winst
Ja laten we dat vooral niet vergetenquote:Op dinsdag 26 september 2006 18:44 schreef Toeps het volgende:
Respect voor de mensen die daar werken.
Last van trillende handjes en de neiging om de eerste de beste joekel op straat ze nek om te draaien?quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:59 schreef nietzman het volgende:
Lang leve uitzendinggemist.nl.
Ik ga me even ergeren. Tot zo.
Dat zwarte michelinmannetje met de rasta's en die belachelijke pet was humor.quote:Op dinsdag 26 september 2006 19:50 schreef Wopper1 het volgende:
Last van trillende handjes en de neiging om de eerste de beste joekel op straat ze nek om te draaien?![]()
Ja, goed.. maar die andere knul dan:quote:Op dinsdag 26 september 2006 21:21 schreef KlootMajoor het volgende:
Hoe die Hindustanse dame hem ook in de hemel prees, dat ie een goede Maroc was, niet in de bak heeft gezeten en dit zo een paar keer herhaalde
"Je hebt niet in de gevangenis gezeten?!!quote:Op dinsdag 26 september 2006 21:21 schreef KlootMajoor het volgende:
Hoe die Hindustanse dame hem ook in de hemel prees, dat ie een goede Maroc was, niet in de bak heeft gezeten en dit zo een paar keer herhaalde
Ik moest lachen, ik hoop echt heel erg hard dat deze reactie een grap isquote:Op dinsdag 26 september 2006 13:06 schreef Henny_Huisman het volgende:
[..]
Tuurlijk wel.
Soms denk ik er ook wel eens aan hoor, hoe zo'n leven als Hennie het laat weten zou zijnquote:Op dinsdag 26 september 2006 21:50 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik moest lachen, ik hoop echt heel erg hard dat deze reactie een grap is
Spoilertags verdomme.quote:Op dinsdag 26 september 2006 21:36 schreef KlootMajoor het volgende:
Die stond uiteindelijk bij een benzinepomp te folderen.
Tja, zijn ze aan een kant zelf schuld, niet?quote:Op dinsdag 26 september 2006 22:02 schreef Kings het volgende:
Het is eigenlijk best wel zielig.
Die mensen gaan op die leeftijd al van een uitkering leven, maar als iedereen om hun heen klaar is met hangen en scootertjes rijden en uiteindelijk elke dag gewoon op het werk zitten, dan gaan ze opeens doorhebben hoe zinloos hun leventje is.
Maar dan hebben ze geen goed CV en wil niemand ze hebben en zij voelen zich nog steeds te goed voor de 'makkelijkere' baantjes.
Totdat ze 80 worden (als ze zich voor die tijd nog niet van kant hebben gemaakt) en overkijken ze wat ze bereikt hebben in hun leven........
Dan ben ik toch blij met mijn baantje, dan maar een deeltje afstaan voor dit soort onkruid in de samenleving!
Triest maar waar heb ik liever dat die hun koters knap opvoeden dmv begeleiding en evt. een toelage dan dat ze bij de C1000 staan te bliepen terwijl hun kinderen 't andere filiaal overvallen zeg maar.quote:Op dinsdag 26 september 2006 23:01 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Tja, zijn ze aan een kant zelf schuld, niet?
Vooral die meisjes. Gewoon van mijn leeftijd, dan al een kind hebben (waarvan de vader natuurlijk spoorloos is) en gewoon nog niet eens een VMBO afmaken en niks meer willen/kunnen doen omdat je constant op een kind moet letten. Moet je toch zelfs als puber beter weten lijkt me.
Ik was begin dit jaar 3 maandjes kooskansloos. Ook maar bij CWI langs gegaan. Zit ik tegenover een oud wijf dat eerst even m'n brief en CV wil 'nakijken'. Mankeert niets aan, maar okee... Wat voor commentaar krijg ik dan?quote:Op maandag 25 september 2006 22:12 schreef Mustard_Man het volgende:
ik had vorig jaar ook een uitkering aangevraagd maar werd uiteindelijk geweigerd omdat ik niet aanwezig was bij een cursus sollicitatiebrieven schrijven.![]()
ik ben overigens gewoon een luie blanke nederlander.
dat klopt niet, er was 1 autochtoon...quote:Op maandag 25 september 2006 21:27 schreef Gelderland het volgende:
nu op NED2...![]()
allemaal van die (100% allochtone)
je hebt ook mbo opleidingen (want hoger onderwijs zal ze toch niet kunne volgen) die 800 euro zijn, plus dat je nog eens extra stufie krijgt omdat je een kind hebt, net een beetje mzzl vang je net 900 euroquote:Op dinsdag 26 september 2006 01:59 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
En dan krijg je stufi, moet je per jaar dik 1500 euro neerleggen voor je lessen...
Ik ben een tijd ziek geweest, en daarna werd ik door het UWV naar zo'n CWI voor jongeren toko gestuurd. Ik had op dat moment een achtergrond van 3 jaar werkervaring in de financieel-economische hoek, met twee jaar Nyenrode. Zonder daar naar te kijken vroeg men of ik bij Burger King wilde werken. Terwijl ik daar aan de muur allemaal leuke financieel-administratieve functies zag hangen.quote:Op woensdag 27 september 2006 09:34 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ik was begin dit jaar 3 maandjes kooskansloos. Ook maar bij CWI langs gegaan. Zit ik tegenover een oud wijf dat eerst even m'n brief en CV wil 'nakijken'. Mankeert niets aan, maar okee... Wat voor commentaar krijg ik dan?
"Het is eigenlijk Curriculum Vitae he? In plaats van Curriculum". Nogal logisch dat ik werkloos was.
Met alle respect verder hoor, maar ik heb het verder maar gelaten voor wat het was. Ik ga geen VMBO cursus solliciteren aanhoren voor zo'n kut-uitkering. Maar het blijft raar dat het je juist als werkzoekende met reeele kans op een baan bijna onmogelijk wordt gemaakt om zo'n traject te doorlopen zónder iemand ernstig te mishandelen. Je kunt van iemand met enig toekomstperspectief niet verwachten dat hij gaat solliciteren op een serieuze functie die eigenlijk helemaal niet aansluit op wat je wil én wat je kunt. Dat werkt misschien als je solliciteert als vuilnisman.
Maar goed, ik heb me in de schulden gestoken en heb geen droog brood hoeven vreten![]()
Das vrij suf dus.quote:Op woensdag 27 september 2006 09:43 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ik ben een tijd ziek geweest, en daarna werd ik door het UWV naar zo'n CWI voor jongeren toko gestuurd. Ik had op dat moment een achtergrond van 3 jaar werkervaring in de financieel-economische hoek, met twee jaar Nyenrode. Zonder daar naar te kijken vroeg men of ik bij Burger King wilde werken. Terwijl ik daar aan de muur allemaal leuke financieel-administratieve functies zag hangen.
Tis beetje voor en door kansloze mensen dus, het CWI?quote:Ze waren daar volgens mij zo afgestompt, ook gezien al die Koos Kanslozen daar, dat ze er niet meer van uit gingen dat er ook nog normale mensen langs konden komen.
Ze verzamelen daar trouwens echt vacatures van uitzendbureaus, lekker omslachtig. Ik ben daar weggegaan, bij Randstad binnen gelopen, en 10 dagen laten was ik weer full-time aan de slag. Als boekhoudkundig medewerker, niet als hamburgerbakker, of course.
Wel waar natuurlijk, maar ze zouden echt goed zijn als ze ook die diamanten eruit weten halen zeg maar... Althans, dat denk ik dan.quote:Maar toch, respect voor de medewerkers daar, die botte houding is 99 van de 100 keer vereist. Want het zit daar écht helemaal vol met 49 cents, en moslima's met kind en in burka, die niet snappen dat ze werkloos zijn.
Ze moeten ook werken hoor.quote:Op woensdag 27 september 2006 09:50 schreef TimC het volgende:
Kansloze honden zijn het met hun trainigspakjes. Als ik minister was van sociale zaken liet ik ze werken, er zijn genoeg baantjes voor ze te verzinnen die nog niet bestaan..
De medewerkers doen echt hun best hoor, dat geloof ik wel. Maar moet je er eens binnen gaan kijken. Enorme kneuzenkermis! Allemaal van die VMBO outcasts, die verdomme nog thuis wonen en dan een uitkering komen aanvragen.quote:Op woensdag 27 september 2006 09:52 schreef NiGeLaToR het volgende:
Tis beetje voor en door kansloze mensen dus, het CWI?
Ik dacht al een beetje verder in verschillende niet bestaande banen. Meestal komt het uit op iets ranzigs ofzo.. Wat is de ROTEB?quote:Op woensdag 27 september 2006 09:52 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ze moeten ook werken hoor.Bij de ROTEB.
Ja, en denk dan ook even aan wat je terug moet betalen als je je opleiding niet afmaakt.quote:Op dinsdag 26 september 2006 09:52 schreef FJD het volgende:
[..]
Stadsreiniging Rotterdam. Vuilniswagen, straatvegen, papier prikken... Dat.quote:Op woensdag 27 september 2006 09:57 schreef TimC het volgende:
[..]
Ik dacht al een beetje verder in verschillende niet bestaande banen. Meestal komt het uit op iets ranzigs ofzo.. Wat is de ROTEB?
Cool! Dat zie je in Heerlen ze toch niet doen... Ik moet echt die gemeente raad in..quote:Op woensdag 27 september 2006 09:57 schreef Toeps het volgende:
[..]
Stadsreiniging Rotterdam. Vuilniswagen, straatvegen, papier prikken... Dat.
Feit is en blijft dat door de werkwijze van het CWI niemand geholpen is, degene voor wie uitkeringen (volgens mij) bedoeld zijn nog het minst.quote:Op woensdag 27 september 2006 09:54 schreef Toeps het volgende:
[..]
De medewerkers doen echt hun best hoor, dat geloof ik wel. Maar moet je er eens binnen gaan kijken. Enorme kneuzenkermis! Allemaal van die VMBO outcasts, die verdomme nog thuis wonen en dan een uitkering komen aanvragen.
Ja, ze zouden allemaal naar school moeten gaan die allochtonenquote:Op maandag 25 september 2006 21:27 schreef Gelderland het volgende:
nu op NED2...![]()
![]()
![]()
en dan zie je ze zitten; petje op, tijdens gesprek jas aanhouden (inclusief bondtkraagje) en dan 'geen baan kunnen vinden en 7000 (7000 bananen, krenten, olifanten?) schuld hebben..' ahaaa flikker op en kleedt je eerst eens normaal...net een meisje die dat al een kind had en persé per se STUFI wilde terwijl ze geeneens (alhoewel het gruwelijk klinkt staat geeneens zelfs in de Van Dale
) op school zat'
![]()
Daar had ik wel een beetje medelijden mee, van huis weggelopen, god weet wat die vader allemaal deed...quote:Op woensdag 27 september 2006 10:15 schreef VinoTinto het volgende:
dat lelijke marokkaanse wijf was wel cool... die wilde niet eens een uitkering.
Tja, die cultuur hé. Iets doen wat in de mening van pappie not-done is en je wordt meteen uit huis geflikkerd en in sommige gevallen zelfs met de dood bedreigt.quote:Op woensdag 27 september 2006 10:57 schreef Toeps het volgende:
[..]
Daar had ik wel een beetje medelijden mee, van huis weggelopen, god weet wat die vader allemaal deed...
je weetquote:Op woensdag 27 september 2006 11:04 schreef Tuvai.net het volgende:
Iets doen wat in de mening van pappie not-done is en je wordt meteen uit huis geflikkerd en in sommige gevallen zelfs met de dood bedreigd.
Das wel 'apart' dan jaquote:Op woensdag 27 september 2006 09:54 schreef Toeps het volgende:
[..]
De medewerkers doen echt hun best hoor, dat geloof ik wel. Maar moet je er eens binnen gaan kijken. Enorme kneuzenkermis! Allemaal van die VMBO outcasts, die verdomme nog thuis wonen en dan een uitkering komen aanvragen.
Is dat een reactie op mijn post?quote:
Waar is toch de tijd gebleven dat geld nog gewoon geld werd genoemd? Stufi... pffff al die verdomde nepnegers ook.quote:Op woensdag 27 september 2006 12:31 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Iemand die ik ken die wilde zich maar niet uitschrijven op zijn school, omdat ie dan nog stufi kreegEn maar rondhangen in de stad
![]()
Het is inderdaad de wereld op zijn kop.quote:Op woensdag 27 september 2006 12:57 schreef Ezgaroth het volgende:
Toen ik een ww moest hebben omdat ik ff geen werk had kreeg ik een stapel formlieren soms met bewoordingen die ik als volledig nederlander niet snap.
Toen ik vroeg hoe het kan dat dat spraakgebrekkige tuig hierachter wel zomaar een uitkering kan krijgen kreeg ik doodleuk het antwoord dat die mensen geholpen worden. Natuurlijk krijgen ze op die manier een optimale uitkering.
We worden gewoon dediscrimineerd in ons eigen land. Dat is waar ik moeite mee heb.
Dat die buitenlanders dat systeem uitbuiten is niet zo vreemd.
Dat vroeg ik me dus laatst ook af. Een vriendin van me moet ook ww aanvragen en die belde mij dus op of ik even wilde langskomen om te helpen met die formulieren. Dus ik maak nog grapjes van wat ben je voor een debiel dat je dat gewoon niet even kan invullen...maar toen ik die dingen eenmaal onder ogen kreeg...echt had net zo goed arabisch kunnen wezen. Ook duizend kopietjes meesturen van loonstrookjes van de afgelopen 14 maanden enzo.quote:Op woensdag 27 september 2006 12:57 schreef Ezgaroth het volgende:
Toen ik een ww moest hebben omdat ik ff geen werk had kreeg ik een stapel formlieren soms met bewoordingen die ik als volledig nederlander niet snap.
Toen ik vroeg hoe het kan dat dat spraakgebrekkige tuig hierachter wel zomaar een uitkering kan krijgen kreeg ik doodleuk het antwoord dat die mensen geholpen worden. Natuurlijk krijgen ze op die manier een optimale uitkering.
We worden gewoon dediscrimineerd in ons eigen land. Dat is waar ik moeite mee heb.
Dat die buitenlanders dat systeem uitbuiten is niet zo vreemd.
Maak er een weblog van.quote:Op woensdag 27 september 2006 22:11 schreef nietzman het volgende:
Te dom zijn om je moerstaal te begrijpen en dat dan discriminatie noemen. Knap. Ze schatten je misschien te hoog in, maar dat is menselijk.
Je werk beinvloedt je leven toch wel in grote mate. Bij mij wel in ieder geval. Het is natuurlijk diep triest wat er gebeurt met deze mensen. Zowel voor de werkenden die voor al die uitkeringen updraaien en zowel voor de werklozen zelf. Als ze 30/40 jaar zijn hoop ik dat ze inzien wat voor kansen ze hebben laten liggen en alsnog proberen om er iets van te maken.quote:Op maandag 2 oktober 2006 04:44 schreef sig000 het volgende:
Ik vind 't eigenlijk best wel zielig als je leven afhangt van 't baantje wat je hebt.![]()
quote:
quote:Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee
De bloemen buiten zetten
Teveel en 't beperkt de creativiteit.quote:Op maandag 2 oktober 2006 06:03 schreef Libris het volgende:
[..]
Je werk beinvloedt je leven toch wel in grote mate. Bij mij wel in ieder geval.
Werk beinvloedt de creativiteit? Nou, niet in mijn gevalquote:Op maandag 2 oktober 2006 06:34 schreef sig000 het volgende:
[..]
Teveel en 't beperkt de creativiteit.![]()
Mijn ervaring is wat minder erg; maar ik had wel direct de indruk dat het CWI voor mij niets kon doen. Dat wordt je ook min of meer verdekt verteld. Wat dat aangaat heb ik eigenlijk wel medelijden met de mensen die bij die instanties werken.quote:Op woensdag 27 september 2006 09:54 schreef Toeps het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |