Spoilertags verdomme.quote:Op dinsdag 26 september 2006 21:36 schreef KlootMajoor het volgende:
Die stond uiteindelijk bij een benzinepomp te folderen.
Tja, zijn ze aan een kant zelf schuld, niet?quote:Op dinsdag 26 september 2006 22:02 schreef Kings het volgende:
Het is eigenlijk best wel zielig.
Die mensen gaan op die leeftijd al van een uitkering leven, maar als iedereen om hun heen klaar is met hangen en scootertjes rijden en uiteindelijk elke dag gewoon op het werk zitten, dan gaan ze opeens doorhebben hoe zinloos hun leventje is.
Maar dan hebben ze geen goed CV en wil niemand ze hebben en zij voelen zich nog steeds te goed voor de 'makkelijkere' baantjes.
Totdat ze 80 worden (als ze zich voor die tijd nog niet van kant hebben gemaakt) en overkijken ze wat ze bereikt hebben in hun leven........
Dan ben ik toch blij met mijn baantje, dan maar een deeltje afstaan voor dit soort onkruid in de samenleving!
Triest maar waar heb ik liever dat die hun koters knap opvoeden dmv begeleiding en evt. een toelage dan dat ze bij de C1000 staan te bliepen terwijl hun kinderen 't andere filiaal overvallen zeg maar.quote:Op dinsdag 26 september 2006 23:01 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Tja, zijn ze aan een kant zelf schuld, niet?
Vooral die meisjes. Gewoon van mijn leeftijd, dan al een kind hebben (waarvan de vader natuurlijk spoorloos is) en gewoon nog niet eens een VMBO afmaken en niks meer willen/kunnen doen omdat je constant op een kind moet letten. Moet je toch zelfs als puber beter weten lijkt me.
Ik was begin dit jaar 3 maandjes kooskansloos. Ook maar bij CWI langs gegaan. Zit ik tegenover een oud wijf dat eerst even m'n brief en CV wil 'nakijken'. Mankeert niets aan, maar okee... Wat voor commentaar krijg ik dan?quote:Op maandag 25 september 2006 22:12 schreef Mustard_Man het volgende:
ik had vorig jaar ook een uitkering aangevraagd maar werd uiteindelijk geweigerd omdat ik niet aanwezig was bij een cursus sollicitatiebrieven schrijven.![]()
ik ben overigens gewoon een luie blanke nederlander.
dat klopt niet, er was 1 autochtoon...quote:Op maandag 25 september 2006 21:27 schreef Gelderland het volgende:
nu op NED2...![]()
allemaal van die (100% allochtone)
je hebt ook mbo opleidingen (want hoger onderwijs zal ze toch niet kunne volgen) die 800 euro zijn, plus dat je nog eens extra stufie krijgt omdat je een kind hebt, net een beetje mzzl vang je net 900 euroquote:Op dinsdag 26 september 2006 01:59 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
En dan krijg je stufi, moet je per jaar dik 1500 euro neerleggen voor je lessen...
Ik ben een tijd ziek geweest, en daarna werd ik door het UWV naar zo'n CWI voor jongeren toko gestuurd. Ik had op dat moment een achtergrond van 3 jaar werkervaring in de financieel-economische hoek, met twee jaar Nyenrode. Zonder daar naar te kijken vroeg men of ik bij Burger King wilde werken. Terwijl ik daar aan de muur allemaal leuke financieel-administratieve functies zag hangen.quote:Op woensdag 27 september 2006 09:34 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ik was begin dit jaar 3 maandjes kooskansloos. Ook maar bij CWI langs gegaan. Zit ik tegenover een oud wijf dat eerst even m'n brief en CV wil 'nakijken'. Mankeert niets aan, maar okee... Wat voor commentaar krijg ik dan?
"Het is eigenlijk Curriculum Vitae he? In plaats van Curriculum". Nogal logisch dat ik werkloos was.
Met alle respect verder hoor, maar ik heb het verder maar gelaten voor wat het was. Ik ga geen VMBO cursus solliciteren aanhoren voor zo'n kut-uitkering. Maar het blijft raar dat het je juist als werkzoekende met reeele kans op een baan bijna onmogelijk wordt gemaakt om zo'n traject te doorlopen zónder iemand ernstig te mishandelen. Je kunt van iemand met enig toekomstperspectief niet verwachten dat hij gaat solliciteren op een serieuze functie die eigenlijk helemaal niet aansluit op wat je wil én wat je kunt. Dat werkt misschien als je solliciteert als vuilnisman.
Maar goed, ik heb me in de schulden gestoken en heb geen droog brood hoeven vreten![]()
Das vrij suf dus.quote:Op woensdag 27 september 2006 09:43 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ik ben een tijd ziek geweest, en daarna werd ik door het UWV naar zo'n CWI voor jongeren toko gestuurd. Ik had op dat moment een achtergrond van 3 jaar werkervaring in de financieel-economische hoek, met twee jaar Nyenrode. Zonder daar naar te kijken vroeg men of ik bij Burger King wilde werken. Terwijl ik daar aan de muur allemaal leuke financieel-administratieve functies zag hangen.
Tis beetje voor en door kansloze mensen dus, het CWI?quote:Ze waren daar volgens mij zo afgestompt, ook gezien al die Koos Kanslozen daar, dat ze er niet meer van uit gingen dat er ook nog normale mensen langs konden komen.
Ze verzamelen daar trouwens echt vacatures van uitzendbureaus, lekker omslachtig. Ik ben daar weggegaan, bij Randstad binnen gelopen, en 10 dagen laten was ik weer full-time aan de slag. Als boekhoudkundig medewerker, niet als hamburgerbakker, of course.
Wel waar natuurlijk, maar ze zouden echt goed zijn als ze ook die diamanten eruit weten halen zeg maar... Althans, dat denk ik dan.quote:Maar toch, respect voor de medewerkers daar, die botte houding is 99 van de 100 keer vereist. Want het zit daar écht helemaal vol met 49 cents, en moslima's met kind en in burka, die niet snappen dat ze werkloos zijn.
Ze moeten ook werken hoor.quote:Op woensdag 27 september 2006 09:50 schreef TimC het volgende:
Kansloze honden zijn het met hun trainigspakjes. Als ik minister was van sociale zaken liet ik ze werken, er zijn genoeg baantjes voor ze te verzinnen die nog niet bestaan..
De medewerkers doen echt hun best hoor, dat geloof ik wel. Maar moet je er eens binnen gaan kijken. Enorme kneuzenkermis! Allemaal van die VMBO outcasts, die verdomme nog thuis wonen en dan een uitkering komen aanvragen.quote:Op woensdag 27 september 2006 09:52 schreef NiGeLaToR het volgende:
Tis beetje voor en door kansloze mensen dus, het CWI?
Ik dacht al een beetje verder in verschillende niet bestaande banen. Meestal komt het uit op iets ranzigs ofzo.. Wat is de ROTEB?quote:Op woensdag 27 september 2006 09:52 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ze moeten ook werken hoor.Bij de ROTEB.
Ja, en denk dan ook even aan wat je terug moet betalen als je je opleiding niet afmaakt.quote:Op dinsdag 26 september 2006 09:52 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik krijg geen fuck meerMaar de maximale STUFI is 440,-, uitwonend that is. Daar gaat dan, iig in mijn geval, eens in de twee maanden 255,- aan collegegeld vanaf. Tel uit je winst
Stadsreiniging Rotterdam. Vuilniswagen, straatvegen, papier prikken... Dat.quote:Op woensdag 27 september 2006 09:57 schreef TimC het volgende:
[..]
Ik dacht al een beetje verder in verschillende niet bestaande banen. Meestal komt het uit op iets ranzigs ofzo.. Wat is de ROTEB?
Cool! Dat zie je in Heerlen ze toch niet doen... Ik moet echt die gemeente raad in..quote:Op woensdag 27 september 2006 09:57 schreef Toeps het volgende:
[..]
Stadsreiniging Rotterdam. Vuilniswagen, straatvegen, papier prikken... Dat.
Feit is en blijft dat door de werkwijze van het CWI niemand geholpen is, degene voor wie uitkeringen (volgens mij) bedoeld zijn nog het minst.quote:Op woensdag 27 september 2006 09:54 schreef Toeps het volgende:
[..]
De medewerkers doen echt hun best hoor, dat geloof ik wel. Maar moet je er eens binnen gaan kijken. Enorme kneuzenkermis! Allemaal van die VMBO outcasts, die verdomme nog thuis wonen en dan een uitkering komen aanvragen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |