abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 januari 2007 @ 21:21:47 #201
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_45018771
Altijd leuk die horrorverhalen over drugs welke in de koffers van toeristen wordt gestopt. Als je geen gekke dingen doet, en niet, ten tijde van het verkeren in geldnood, pakketjes van anderen accepteert, zal dit je echt niet gebeuren.

Waar je je wel zorgen over moet maken is het overchargen van de taxi chauffeur!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 17 januari 2007 @ 18:54:35 #202
24329 KNAK
ff w88,......
pi_45446413
Morgen weer naar Thailand! ! !

Even een vraagje

Voor het eerst weer sinds het nieuwe vliegveld in gebruik is

Bij het oude ging ik altijd bij aankomst met de roltrappen omhoog, naar departures en dan daar naar buiten
Dat scheelde me mooi 300 baht, want de taxi's reden toen op normale meterfare de stad in , in plaats van die rakkers beneden

Hoe zit het bij dat nieuwe gebouw? is de ingang van de departures net zo makkelijk te bereiken?
Mai pben rai~!
  woensdag 17 januari 2007 @ 19:32:13 #203
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_45447764
Je kunt nog steeds een taxi nemen bij departues, hoef je ook niet zo lang wachten op een taxi.

De 100 THB basisfare hoef je dan niet te betalen, echter de taxichauffeur vraagt bovenop de ritprijs dan weer wel 50 THB (soms) om de beveiligingsagent te kunnen betalen.
Het is namelijk illegaal om op deze manier mensen op te pikken, en ze kunnen naderhand beboet worden..

Ik ben trouwens nu al helemaal in de Thailand sferen qua internetsnelheid, want dankzij versatel heb ik nu weer een grandioze verbinding via een dial-up connection...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 17 januari 2007 @ 19:58:03 #204
24329 KNAK
ff w88,......
pi_45448727
Aroi mak mak!

Natuurlijk kan je naar departures hobbelen, mij gaat het er meer om of dit net zo makkelijk te bereiken is als bij het oude gebouw,of het in de buurt is...namelijk geen zin om lang te lopen en te zoeken

Verder is het altijd de gewone ritprijs, niets extra's
Ik ben al vele keren op de goedkope manier Bangkok ingetrokken en heb ze nog nooit eerder gehoord over eventuele boetes.
Mai pben rai~!
  donderdag 18 januari 2007 @ 13:41:07 #205
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_45469635
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 19:58 schreef KNAK het volgende:
Aroi mak mak!

Natuurlijk kan je naar departures hobbelen, mij gaat het er meer om of dit net zo makkelijk te bereiken is als bij het oude gebouw,of het in de buurt is...namelijk geen zin om lang te lopen en te zoeken

Verder is het altijd de gewone ritprijs, niets extra's
Ik ben al vele keren op de goedkope manier Bangkok ingetrokken en heb ze nog nooit eerder gehoord over eventuele boetes.
Het is makkelijk te bereiken, gewoon naar boven lopen, scheelt ook nog eens tijd, want je hoeft niet in de rij te gaan staan.

Vroeger was het inderdaad zo dat je niks extra's hoefde te betalen, dat deed de taxichauffeur aan het beveiligingsmannetje. Dat is nu echter iets aangescherpt. Ik zeg niet dat het niet kan, maar de meeste willen nu toch wat extra's... zeker omdat ze weten dat je anders toch 100 THB moet betalen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_45469935
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 13:41 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het is makkelijk te bereiken, gewoon naar boven lopen, scheelt ook nog eens tijd, want je hoeft niet in de rij te gaan staan.

Vroeger was het inderdaad zo dat je niks extra's hoefde te betalen, dat deed de taxichauffeur aan het beveiligingsmannetje. Dat is nu echter iets aangescherpt. Ik zeg niet dat het niet kan, maar de meeste willen nu toch wat extra's... zeker omdat ze weten dat je anders toch 100 THB moet betalen.
Gaan er ook nog steeds bussen Bangkok in?
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  vrijdag 19 januari 2007 @ 19:23:15 #207
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_45513752
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 13:49 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Gaan er ook nog steeds bussen Bangkok in?
Er gaan nog steeds bussen Bangkok in.

Dit is niet gelijk bij de aankomst, je moet dan een gratis pendelbusje nemen naar het busstation (1 km verderop) en vandaar kan je dan bijvoorbeel de bus 550 pakken naar het centrum.
Er gaan ook andere airportbussen vandaar.

Wat wel is, voor 250 THB (5 a 7 euro) inclusief tolwegentoeslag kan je in het centrum zitten. Nu gaf ik vroegâh ook de voorkeur aan de trein omdat het goedkoper was, tegenwoordig kies ik steeds vaker voor het gemakkelijke en ben snel in mijn hotel met de taxi... (In de UK kost een bus vanaf liverpool airport naar het centrum mij 3 pond voor 20 minuten, dit ter vergelijking dat de prijs best meevalt voor een taxi, zeker als je met zijn tweeën bent).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_45515763
Ik ben vorig jaar naar Thailand geweest. Bangkok was toen een onderdeel van mijn stopover ticket naar Australie.

Wat me nu verbaast zijn de gemiddelde prijzen voor een retourvlucht naar Bangkok. Vaak al hoger dan 750 euro excl. belasting. Voor een paar tientjes meer vlieg je naar Australie! Dat moet toch wel goedkoper kunnen?
pi_45526016
ik heb net mijn ticket geboekt en vlieg over 6 weekjes naar Thailand!
*heeft er zin in*
pi_45534160
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 20:17 schreef Kontiki het volgende:
Ik ben vorig jaar naar Thailand geweest. Bangkok was toen een onderdeel van mijn stopover ticket naar Australie.

Wat me nu verbaast zijn de gemiddelde prijzen voor een retourvlucht naar Bangkok. Vaak al hoger dan 750 euro excl. belasting. Voor een paar tientjes meer vlieg je naar Australie! Dat moet toch wel goedkoper kunnen?
Inderdaad, in juli/augustus zijn de tickets alles inc wel 900 euro ofzo . Hier mensen nog tips voor sites/vliegtuigmaatschappijen e.d.?
  zondag 21 januari 2007 @ 17:15:53 #211
24329 KNAK
ff w88,......
pi_45564553
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 13:41 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ben weer thuis sinds een paar uurtjes
Mooi luchthaven, beetje steriel,veel metaal...ik vond Don Muang wel een iets 'warmere' appearance hebben.
We vlogen aan over het oude vliegveld, was ook wel leuk om dat te zien.

Bij aankomst was het inderdaad makkelijk om de departures te vinden, gelijk dus naar boven en zo zonder extra kosten de stad in.
Wel nadeel dat het een stukje rijden is om in de stad zelf te geraken...ben benieuwd hoe snel/goedkoop/gemakkelijk de skytrain zal zijn als deze klaar is.

Afijn, weer thuis en met 3kg de man heen en 25kg de man terug weer flinke koopsuccessen geboekt

Thailand
Mai pben rai~!
  zondag 21 januari 2007 @ 17:39:11 #212
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_45565335
Ik heb woensdag een stapel reisgidsen gehaald. Hoop nu echt te regelen dat ik eind van het jaar kan gaan
pi_45677175
quote:
Op zondag 21 januari 2007 17:15 schreef KNAK het volgende:
Mooi luchthaven, beetje steriel,veel metaal...ik vond Don Muang wel een iets 'warmere' appearance hebben.
We vlogen aan over het oude vliegveld, was ook wel leuk om dat te zien.
Grote kans dat je Don Muang in de toekomst weer gaat zien.. Echt wederom briljant, de nieuwe luchthaven, de "Pride of Asia" en het "visitekaartje van technologisch Thailand," kan nu de capaciteit al niet meer aan en er zijn plannen om de binnenlandse vluchten weer op Don Muang uit te voeren!! Dit vanwege te weinig gates, te kleine aankomstruimte, lounges enz.. Daarnaast heeft de nieuwe luchthaven allerlei constructiefouten, o.a. scheuren in de landingsbaan, dus een megarel weer hier in Bangkok..
  donderdag 25 januari 2007 @ 22:49:07 #214
6941 APK
Factual, I think.
pi_45680723
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:47 schreef MrTH het volgende:

Daarnaast heeft de nieuwe luchthaven allerlei constructiefouten, o.a. scheuren in de landingsbaan, dus een megarel weer hier in Bangkok..
Het gaat over scheurtjes in de taxibanen, de landingsbanen zijn okay.
Dit voor first timers die een beetje bang zijn om in deze bananenrepubliek te landen.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_45686215
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 22:49 schreef APK het volgende:

[..]

Het gaat over scheurtjes in de taxibanen, de landingsbanen zijn okay.
Dit voor first timers die een beetje bang zijn om in deze bananenrepubliek te landen.
Volgens the Nation: Suvarnabhumi's construction embarrasment of country. The panel found several cracks on the runways and taxiways as well as in the terminal buildings and floors, which they believe are a result of construction flaws. "If the airport had been operational for two or three years we could put it down to heavy use. But the current situation shows the problems at Suvarnabhumi are likely to come from its construction," said Prapan. Tja, helaas meer aan de hand dan alleen de taxibanen..
  vrijdag 26 januari 2007 @ 11:05:00 #216
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_45689498
Ik heb het idee dat alles gewoon te gehaast is afgeraffeld.
Dat wat tenminste wat ik in de details kon terug zien.
Vloeren die niet strak waren betegeld, idem dito voor wanden in de toiletten.
Explore the World
pi_45699027
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 15:40 schreef Nouk het volgende:

[..]

Inderdaad, in juli/augustus zijn de tickets alles inc wel 900 euro ofzo . Hier mensen nog tips voor sites/vliegtuigmaatschappijen e.d.?
www.333travel.nl

goede ervaringen mee, neem een starterspakket. Prima hotel in Bangkok, no strings attached.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 18:32:55 #218
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_45703379
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 06:49 schreef MrTH het volgende:

[..]

Volgens the Nation: Suvarnabhumi's construction embarrasment of country. The panel found several cracks on the runways and taxiways as well as in the terminal buildings and floors, which they believe are a result of construction flaws. "If the airport had been operational for two or three years we could put it down to heavy use. But the current situation shows the problems at Suvarnabhumi are likely to come from its construction," said Prapan. Tja, helaas meer aan de hand dan alleen de taxibanen..
Als ik heel eerlijk ben lijkt het mij leuker om de binnenlandse vluchten vanaf Don Muang uit te voeren. Ik ben daar zo vaak geweest dat ik mij daar echt thuisvoel.
En met de taxi naar Don Muang is goedkoper dan naar het nieuwe vliegveld.. maar uiteraard is het een blamage voor de nieuwe luchthaven als het echt vluchten 'tijdelijk' weer ergens anders moet onderbrengen...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 18:39:47 #219
6941 APK
Factual, I think.
pi_45703528
http://www.xe.com/ucc/convert.cgi

1.00 EUR = 43.2619 THB

Gaat lekker.
pi_45703596
* Quinazoline gaat deze zomer een rondreis door Thailand maken!
Dit topic ga ik dus eventjes doorlezen.
Everything which is not impossible, will eventually happen
  vrijdag 26 januari 2007 @ 20:52:47 #221
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_45707535
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 18:39 schreef APK het volgende:

1.00 EUR = 43.2619 THB

Gaat lekker.
Ik schrok ook al, maar als ik de websites van de Thaise banken bekijk, zoals bangkokbank of http://www.krungsri.com/eng/exchange01.aspx dan krijg ik nog gewoon 45,56 THB voor de euro, das ook minder dan vorige keer, maar nog niet zo slecht als xe.com aangeeft...

Nu kijk ik ook even op de EON bank van Maleisie (THB en MYR staan ongeveer gelijk aan elkaar) en daar hebben ze het over de 1 Euro Dollar EUR 4.6040 MYR
WTF is een Euro Dollar nou weer?
Nu snap ik ook waarom een vriendin van mij in Maleisië het steeds over een euro dollar heeft...

[ Bericht 12% gewijzigd door ozzietukker op 26-01-2007 20:58:12 ]
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 21:48:07 #222
6941 APK
Factual, I think.
pi_45709391
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 20:52 schreef ozzietukker het volgende:

Ik schrok ook al, maar als ik de websites van de Thaise banken bekijk, zoals bangkokbank of http://www.krungsri.com/eng/exchange01.aspx dan krijg ik nog gewoon 45,56 THB voor de euro, das ook minder dan vorige keer, maar nog niet zo slecht als xe.com aangeeft...
Ik krijg mailtjes van Thaivisa.com: http://www.thaivisa.com/forum/index.php?showtopic=103173

Daar volg ik het een beetje....

Lang topic.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 23:51:01 #223
156 Ted
Te kaal voor woorden
pi_45713762
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:47 schreef MrTH het volgende:

[..]

Grote kans dat je Don Muang in de toekomst weer gaat zien.. Echt wederom briljant, de nieuwe luchthaven, de "Pride of Asia" en het "visitekaartje van technologisch Thailand," kan nu de capaciteit al niet meer aan en er zijn plannen om de binnenlandse vluchten weer op Don Muang uit te voeren!! Dit vanwege te weinig gates, te kleine aankomstruimte, lounges enz.. Daarnaast heeft de nieuwe luchthaven allerlei constructiefouten, o.a. scheuren in de landingsbaan, dus een megarel weer hier in Bangkok..
En niet te vergeten, dat de airco niet werkt
God only made so many beautiful heads..[br]The rest he covered with hair...[br] ow en click eens op een banner!!!
  vrijdag 26 januari 2007 @ 23:52:44 #224
156 Ted
Te kaal voor woorden
pi_45713826
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 18:39 schreef APK het volgende:

1.00 EUR = 43.2619 THB

Gaat lekker.
Ik kreeg gister nog 45,92 THB hier voor mijn Euro.
God only made so many beautiful heads..[br]The rest he covered with hair...[br] ow en click eens op een banner!!!
  vrijdag 26 januari 2007 @ 23:59:53 #225
6941 APK
Factual, I think.
pi_45714056
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 23:52 schreef Ted het volgende:

Good luck morgen.

Ik ga dit volgen, twee jaar terug kreeg ik nog 50 baht voor een Euro.
Volgens mij gaat dit een staartje krijgen.
pi_45719879
2 jaar terug stond die volgens mij zelfs nog op 52 baht. Dit is niet grappig natuurlijk, niemand kan het ook echt verklaren waarom de Baht nu zo sterk is.. Ook niet echt reden voor met alle onrusten in Thailand de laatste tijd.. De (coup)regering krijgt de Baht ook niet echt onder controle, dus waar gaat dit heen? Ondertussen is dit natuurlijk wel megaslecht voor het toerisme, Thaise export en niet vergeten alle expats die in Euro's (en Dollars etc.) uitbetaald krijgen, dat scheelt dus ff 15% aan inkomsten..

[ Bericht 10% gewijzigd door MrTH op 27-01-2007 12:35:09 ]
pi_45720504
oops dubbel..
pi_45720587
Ik lees al die berichten over de baht en de opmerkingen over de eerste pagina, en word meteen minder enthousiast over mijn geplande vakantie (die door mijn ouders is uitgezocht, dus vandaar dat ik me hier nog niet eerder in heb verdiept).
Merk je hier als toerist veel van?

Ik zal binnenkort wel even proberen een overzicht van ons programma te plaatsen, zodat jullie misschien wat tips kunnen geven. We gaan trouwens via Holland International een rondreis doen met auto/chauffeur/eigen gids (ja, mijn ouders willen het luxe aanpakken), dus misschien gaan dan een aantal dingen minder op?
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_45721889
Mja aan de andere kant: dan kost een maaltijd geen 30 eurocent maar 40 eurcent, lekker boeiend als toerist zijnde.
pi_45722239
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 10:54 schreef Quinazoline het volgende:
Ik lees al die berichten over de baht en de opmerkingen over de eerste pagina, en word meteen minder enthousiast over mijn geplande vakantie (die door mijn ouders is uitgezocht, dus vandaar dat ik me hier nog niet eerder in heb verdiept).
Merk je hier als toerist veel van?
Als toerist merk je helemaal niks van die gebeurtenissen van de afgelopen maanden, dus maak je daar s.v.p. geen zorgen om. Wat betreft de Baht, nu krijg je dus iets minder voor je Euro. Thailand is echter nog steeds supergoedkoop en veilig!
  zaterdag 27 januari 2007 @ 15:42:03 #231
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_45726910
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 23:52 schreef Ted het volgende:

[..]

Ted! Ben je hier (lees: in Bangkok)? Mail me even!
  dinsdag 13 februari 2007 @ 14:34:11 #232
4180 Hare
Come fly with me!
pi_46258192
Bij BMair reizen kan ik nu voor 625 euro, excl. luchthavenbelasting en gedoe, heen en weer vliegen naar Thailand.

Ik wil van half juli tot half augustus en dit is het goedkoopst dat ik op het moment kan vinden op internet.

Toch twijfel ik nog. Wordt het over een tijdje niet goedkoper, misschien een last-minute? Of zal ik het niet beter dan dit krijgen? Wat zijn jullie ervaringen?
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 15:27:10 #233
6941 APK
Factual, I think.
pi_46259979
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:34 schreef Hare het volgende:

Bij BMair reizen kan ik nu voor 625 euro, excl. luchthavenbelasting en gedoe, heen en weer vliegen naar Thailand.
Lijkt mij een goede prijs, zeker in het (europese) hoogseizoen. (hangt wel een beetje van de toeslagen af.)
Ik denk dat het alleen een stuk goedkoper kan in die tijd als er weer zoiets als SARS of zware vogelgriep uitbreekt.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 16:45:36 #234
4180 Hare
Come fly with me!
pi_46262735
Haha, maar denk ook niet dat ik dan nog van plan ben te gaan
pi_46262888
quote:

Ik wil van half juli tot half augustus en dit is het goedkoopst dat ik op het moment kan vinden op internet.

Toch twijfel ik nog. Wordt het over een tijdje niet goedkoper, misschien een last-minute? Of zal ik het niet beter dan dit krijgen? Wat zijn jullie ervaringen?
hmmm dat is wel goed te doen
ik ga binnenkort boeken we willen ook naar Vietnam en Laos en een uitstapje naar hong kong maken
  dinsdag 13 februari 2007 @ 18:52:15 #236
62913 Blik
The one and Only!
pi_46267218
quote:

via www.fliegen.de kun je voor 636 incl lhb naar Bangkok vliegen. je vliegt dan wel vanaf Dusseldorf (2 uur rijden vanuit Utrecht, minder vanuit brabant) via Iran
pi_46267380
Via Iran. Dat lijkt me dan weer geen leuke gedachte
  dinsdag 13 februari 2007 @ 19:55:08 #238
4180 Hare
Come fly with me!
pi_46270173
Ja, die had ik ook al gezien ja, maar ik ga echt niet naar Teheran vliegen en mijn vriendin gaat echt geen hoofddoekje opdoen. Dan betaal ik wel wat meer hoor
  dinsdag 13 februari 2007 @ 20:22:18 #239
62913 Blik
The one and Only!
pi_46271516
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:55 schreef Hare het volgende:
Ja, die had ik ook al gezien ja, maar ik ga echt niet naar Teheran vliegen en mijn vriendin gaat echt geen hoofddoekje opdoen. Dan betaal ik wel wat meer hoor
Mijn reis begint zodra ik in het vliegtuig zit, vind het juist ook wel weer z'n charmes hebben om via een land als Iran naar Azie te gaan, en dat hoofddoekje, ach is juist ook weer een belevenis. Vind mijn vriendin helemaal niet erg, 2 vriendinnen van haar zijn vorig jaar ook via Iran gegaan, en die vonden het juist superleuk
  dinsdag 13 februari 2007 @ 20:34:49 #240
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_46272153
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:22 schreef Blik het volgende:

[..]

Mijn reis begint zodra ik in het vliegtuig zit, vind het juist ook wel weer z'n charmes hebben om via een land als Iran naar Azie te gaan, en dat hoofddoekje, ach is juist ook weer een belevenis. Vind mijn vriendin helemaal niet erg, 2 vriendinnen van haar zijn vorig jaar ook via Iran gegaan, en die vonden het juist superleuk
Tja ieder zijn ding. Voor mij persoonlijk zal vliegen via Iran nooit een optie zijn, uit principe niet, o.a. qua onderhoud van de vliegtuigen én het politieke regima wat er zit. Naast dat het voor mij ook gewoon niet mogelijk is om dat met mijn paspoort nu te doen.

Ik ben het wel eens dat de reis begint zodra je in het vliegveld zit, maar tegenwoordig kies ik toch ook weer meer voor gemak voor vertrekken vanaf schiphol en goede reistijden zodat ik vaak bij KLM uitkom... Al zou ik geen problemen hebben om te vliegen met ergens een tussenstop als dat goedkoper zou zijn.

Overigens, 625 euro voor augustus is wel een redelijk goede prijs, er komt nog wel 15 Euro reserveringskosten en 155 euro luchthavenbelasting bij.
Kom je uit op 795 Euro.

Voor de uitstapjes naar Laos en Vietnam, kijk op Air Asia, wellicht als je Kuala Lumpur in Maleisië ook meepakt kan je mooie rondvluchten boeken. Wel is de vraag overigens op wel vliegveld van Bangkok je gaat landen....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 21:41:04 #241
4180 Hare
Come fly with me!
pi_46275589
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:34 schreef ozzietukker het volgende:

Overigens, 625 euro voor augustus is wel een redelijk goede prijs, er komt nog wel 15 Euro reserveringskosten en 155 euro luchthavenbelasting bij.
Kom je uit op 795 Euro.
Luchthavenbelasting is 135
  dinsdag 13 februari 2007 @ 22:21:39 #242
62913 Blik
The one and Only!
pi_46278007
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:34 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Tja ieder zijn ding. Voor mij persoonlijk zal vliegen via Iran nooit een optie zijn, uit principe niet, o.a. qua onderhoud van de vliegtuigen én het politieke regima wat er zit. Naast dat het voor mij ook gewoon niet mogelijk is om dat met mijn paspoort nu te doen.
Wij kiezen er ook voor omdat we studenten zijn, en zo goedkoop mogelijk willen vliegen. Vorig jaar waren we ruim 1500 euro kwijt aan een ticket. we zijn nu ruim 250 euro goedkoper uit dan vorig jaar, en dat is allemaal geld wat we extra kunnen uitgeven in Cambodja of Vietnam. Als ik ouder was zou ik zeker weten voor een directe vlucht kiezen. Ik boek deze vlucht natuurlijk niet voor m'n plezier.

Wij gaan trouwens ook meteen door naar Cambodja, maar wegens slechte aansluiting op het vliegtuig gaan we waarschijnlijk met de bus naar Cambodja

(weet iemand trouwens hoe duur zo'n busreis is? minibus, aircobus etc?)
  woensdag 14 februari 2007 @ 08:01:52 #243
38433 snijder
snijderdotcom
pi_46287088
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 22:21 schreef Blik het volgende:

[..]

Wij kiezen er ook voor omdat we studenten zijn, en zo goedkoop mogelijk willen vliegen. Vorig jaar waren we ruim 1500 euro kwijt aan een ticket. we zijn nu ruim 250 euro goedkoper uit dan vorig jaar, en dat is allemaal geld wat we extra kunnen uitgeven in Cambodja of Vietnam. Als ik ouder was zou ik zeker weten voor een directe vlucht kiezen. Ik boek deze vlucht natuurlijk niet voor m'n plezier.

Wij gaan trouwens ook meteen door naar Cambodja, maar wegens slechte aansluiting op het vliegtuig gaan we waarschijnlijk met de bus naar Cambodja

(weet iemand trouwens hoe duur zo'n busreis is? minibus, aircobus etc?)
Ik ga er van uit dat je naar Siem Raep of Pnom Phen wil gaan? Ga dan vliegen! De wegen (als je het al wegen kunt noemen) in Cambodja zijn echt bereslecht. Mijn reis van Bangkok naar Siem Raep heeft van 8 uur 's morgens tot 2 uur 's nachts geduurd, waarvan slechts 3 uurtjes in Thailand.... Terug van uit Pnom Phen naar Bangkok was de weg in Cambodja grotendeels wel iets beter, maar die laatste 50 km.....

Je bent echt gebroken wanneer je aankomt.

Een enkeltje heeft me overigens iets van 900 Baht gekost. In Thailand aircobusje, in Cambodja gewoon lekker stofhappen vanwege de open ramen.

[ Bericht 1% gewijzigd door snijder op 14-02-2007 14:49:09 ]
Get a life.....Morgen lig je onder de tram
  woensdag 14 februari 2007 @ 12:22:18 #244
62913 Blik
The one and Only!
pi_46292289
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 08:01 schreef snijder het volgende:

[..]

Ik ga er van uit dat je naar Siem Raep of Pnom Phen wil gaan? Ga dan vliegen! De wegen (als je het al wegen kunt noemen) in Cambodja zijn echt bereslecht. Mijn reis van Bangkok naar Siem Raep heeft van 8 uur 's morgens tot 2 uur 's nachts geduurd, waarvan slechts 3 uurtjes in Thailand.... Terug van uit Pnom Phen naar Bangkok was de weg in Cambodja grotendeels wel iets beter, maar die laatste 50 km.....

Je bent echt gebroken wanneer je aankomt.

Een enkeltje heeft me overigens iets van 900 Baht gekost. In Thailand aircobusje, in Thailand gewoon lekker stofhappen vanwege de open ramen.
kutte van de vliegreis is dat we als we aankomen met het vliegtuig eerst de stad inmoeten omdat we niet meer verder kunnen vliegen, en dan moeten we de volgende ochtend dus weer terug naar het vliegveld. Daarbij kost de vlucht ook nog eens 5000 baht (100 euro) en moeten we nog 2 keer vertrektax betalen a 500 baht (of is dat tegenwoordig alweer 1000 baht p.p.?)
  woensdag 14 februari 2007 @ 14:48:23 #245
38433 snijder
snijderdotcom
pi_46296809
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 12:22 schreef Blik het volgende:

[..]

kutte van de vliegreis is dat we als we aankomen met het vliegtuig eerst de stad inmoeten omdat we niet meer verder kunnen vliegen, en dan moeten we de volgende ochtend dus weer terug naar het vliegveld. Daarbij kost de vlucht ook nog eens 5000 baht (100 euro) en moeten we nog 2 keer vertrektax betalen a 500 baht (of is dat tegenwoordig alweer 1000 baht p.p.?)
Zit wat in, maar ik kan je de busreis echt niet aanbevelen. En om de bus te nemen zul je toch ook eerst de stad in moeten. Je zult niet vanaf de luchthaven een bus naar Cambodja vinden.

vertrekbelasting is tegenwoordig 700 baht http://www.greenwoodtrave(...)nabhumi_airport.htm.

Mocht je er voor beslissen de busreis toch te doen, laat me even weten wat je er van vond.
  woensdag 14 februari 2007 @ 18:50:50 #246
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_46303075
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 12:22 schreef Blik het volgende:

[..]

5000 THB is met Bangkok Airways, als je met Air Asia gaat is het iets goedkoper. Bij het boeken zit trouwens de Thaise Airportax al ingebrepen. (700 THB).
Wel zal je bij vertrek vanaf Pnomh Penh 25 U$ moeten betalen als vertrekbelasting, DAT is pas veel.

Ik zou aanraden om naar cambodja te vliegen, Pnomh Penh met air Asia. Vandaar met de boottaxi van en naar Siem Rap te gaan, en vanaf Pnomh Penh naar Sihanoukville. Vanaf Sihanoukville met de speedboat naar TRAT in Thailand.
(Of vanuit Pnohm Penh met de bus naar Vietnam).
Maar vanaf Aranja Prathet met de bus / autotaxi naar Siem Rap... de weg waar je over rijdt is geen weg te noemen, en bruggen zullen waarschijnlijk weer ingestort zijn, zodat je DOOR de rivier verder moet...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 14 februari 2007 @ 18:58:46 #247
62913 Blik
The one and Only!
pi_46303377
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 18:50 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

5000 THB is met Bangkok Airways, als je met Air Asia gaat is het iets goedkoper. Bij het boeken zit trouwens de Thaise Airportax al ingebrepen. (700 THB).
Wel zal je bij vertrek vanaf Pnomh Penh 25 U$ moeten betalen als vertrekbelasting, DAT is pas veel.
de 5000 THB is voor Air Asia, wel voor 2 personen. Ik weet niet of daar de airporttax al in zit, zou ik even moeten checken
  woensdag 14 februari 2007 @ 19:03:41 #248
6941 APK
Factual, I think.
pi_46303580
quote:

Bij het boeken zit trouwens de Thaise Airportax al ingebrepen. (700 THB).
Dat scheelt ongeveer 3¤.
  woensdag 14 februari 2007 @ 19:09:38 #249
62913 Blik
The one and Only!
pi_46303812
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 18:58 schreef Blik het volgende:

[..]

de 5000 THB is voor Air Asia, wel voor 2 personen. Ik weet niet of daar de airporttax al in zit, zou ik even moeten checken
airporttax is idd inbegrepen, maakt het alweer een stuk aantrekkelijker om te vliegen
  woensdag 14 februari 2007 @ 19:57:23 #250
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_46305837
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 19:03 schreef APK het volgende:

[..]

Dat scheelt ongeveer 3¤.
Oh ja, tegenwoordig wel, maar ik leef nog in de tijd dat de Dollar een Euro waard was. Dus dan was 25 Dollar zo'n 1200 THb.
Dan is het wel een verschil met 500 THB. Maar goed, 2500 THB inclusief tax is niet heel veel, gezien de tocht die je andere met de taxi / bus zou moeten maken!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 14 februari 2007 @ 23:09:55 #251
6941 APK
Factual, I think.
pi_46315963
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 19:57 schreef ozzietukker het volgende:

2500 THB inclusief tax is niet heel veel, gezien de tocht die je andere met de taxi / bus zou moeten maken!
Zeker niet.
Bangkok - Trat is al bijna 3000 baht met het vliegtuig.
  donderdag 15 februari 2007 @ 08:23:21 #252
38433 snijder
snijderdotcom
pi_46321635
quote:

[..]

Vandaar met de boottaxi van en naar Siem Rap te gaan,
Phnom Phen-SiemReap is juist weer wel goed te doem met de bus. Daartuusen ligt zo'n beetje de enige normale weg van Cambodja.
pi_46322197
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 08:23 schreef snijder het volgende:

[..]

Phnom Phen-SiemReap is juist weer wel goed te doem met de bus. Daartuusen ligt zo'n beetje de enige normale weg van Cambodja.
Eens, althans vier jaar geleden, dat zegt natuurlijk niets over nu. De VN heeft veel geld in die wegen gestopt, onder meer door solide vaste bruggen. Maar een weg die vandaag nog volledig oke is, is volgend jaar gruis, dus geen garanties.
Het verbaast me eigenlijk dat de weg tussen Thailand en Siem Reap nog niet helemaal opgeknapt is. Of zou de Hung Seng (of hoe die foute premier ook heette) ook eigenaar/belanghebbende in de luchtvaartsector zijn

Alhoewel met de boot van Siem Reap naar Battambang en vervolgens de bus van Battambang naar Phnom Penh (of v.v.) leuker is.
  donderdag 15 februari 2007 @ 10:18:29 #254
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_46323536
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 08:23 schreef snijder het volgende:

[..]

Volgens mij ligt de enige normale weg in Cambodja tussen Phnom Phen - Sihanoukville, deze is van asfalt omdat Sihanoukville een havenplaats is en deze weg is aangelegd met hulp van Amerikaans geld om spullen in Pnohm Phen te krijgen. (Ik weet niet meer precies hoe het zit, maar het is niet zomaar dat juist die weg goed is).

Ik heb de tocht PP - Siem Rap (of eigenlijk net andersom) met de speedboat gemaakt voor zo'n 18 dollar enkele reis, omdat dit de snelste en confortabelste manier was!
Met de bus over de weg werd mij ten strengste afgeraden. Ik was wel tevreden over de boot trouwens, en met mooi weer kan je op het dak zitten, en je stopt tenminste niet overal om mensen op te pikken, of verplicht bij een restaurantje om te eten!

Dat overigens de weg tussen Aranya Prathet - Siem Rap nog niet goed is komt door de overstromingen die in het regenseizoen plaatsvinden, daardoor worden bruggen en dergelijke weggeslagen. Ook komen delen onder water te staan.
Tevens rijden er dan ook zware vrachtwagens over de wegen wat in he regenseizoen niet echt goed is voor de 'weg'
Daarnaast heeft volgens mij Cambodja het geld gewoon niet om daarin te investeren, want zelfs het geld wat je betaalt voor het bezichtigen van het Angkor Wat, dat gaat naar PETRONAS, de maleise oliemaatschappij waar Cambodja veel schuld heeft.....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 15 februari 2007 @ 19:49:29 #255
93224 beery
Ken jij mij nog?
pi_46342368
De tip van de dag: voor 478 euro retourtje dusseldorf (D) naar BKK voor 478 euro incl.
www.ltu.de Iemand ervaringen met deze maatschappij?
ik jou wel.....
  donderdag 15 februari 2007 @ 20:40:36 #256
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_46344322
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 19:49 schreef beery het volgende:
De tip van de dag: voor 478 euro retourtje dusseldorf (D) naar BKK voor 478 euro incl.
Ja, negen van de tien keer halen ze BKK niet eens.
Retourtje is dus eigenlijk een enkele reis. Vandaar die lage prijs.
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
  vrijdag 16 februari 2007 @ 12:32:03 #257
4180 Hare
Come fly with me!
pi_46363890
quote:
Over welke data heb je het dan?

Kan niks vinden op die site??
pi_46366253
Wij vliegen deze zomer met Emirates Airlines naar Bangkok, mijn broertje en zijn vriendin met LTU. Iemand wel eens met Emirates gevlogen via Dubai?
pi_46371142
Ik vlieg 8 april richting Thailand en zal daar verblijven in het Royal Cliff Beach Resort.. Is niet bedoelt als vakantie want ik ga erheen om te trainen (racen) maar dat is overdag dus in de avond Thailand maar eens een beetje verkennen.. Hotel ziet er alvast erg veelbelovend uit

vrijdag 16 februari 2007 @ 18:32:03 #260
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_46375271
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:12 schreef LaZZ_NL het volgende:
Ik vlieg 8 april richting Thailand en zal daar verblijven in het Royal Cliff Beach Resort.. Is niet bedoelt als vakantie want ik ga erheen om te trainen (racen) maar dat is overdag dus in de avond Thailand maar eens een beetje verkennen.. Hotel ziet er alvast erg veelbelovend uit
Ehm dat is in Pattaya.. tja het ligt eraan wat je met het verkennen van de avond bedoeld, maar in Pattaya zijn er wel wat entertainment mogelijkheden zogezegd, maar dit is toegericht op de SINGLE male traveller. (Als je begrijpt wat ik bedoel).

Nu kan dat je ding zijn, geen probleem, iedereen moet (binnen de grenzen van het toelaatbare qua leeftijden e.d.), doen wat hij wil, maar een echt goede indruk van het echte Thailand zal je niet krijgen.

Ik hoop trouwens dat je een beetje Russisch kan.....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_46388067
quote:
Min of meer gedwongen (late boeking dus geen beschikbare vluchten vanaf Schiphol) ben ik in december met LTU gevlogen. Mijn mening:
Plus:
- Redelijk nieuw vliegtuig
- Ondanks de late boeking tijdens het hoogseizoen een redelijk goedkoop ticket (660,- excl.)
- Snel inchecken en keurig op tijd gevlogen, zowel heen als terug
Min:
- Erg krappe stoelen
- Betalen voor een biertje (2 euro) en voor de koptelefoontjes
- Errug hoog Pattaya gehalte aan medepassagiers
- Niet al te vriendelijk personeel

[ Bericht 1% gewijzigd door Abracadabra op 17-02-2007 01:03:08 ]
If you can’t convince them, confuse them.
pi_46392107
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 18:32 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ehm dat is in Pattaya.. tja het ligt eraan wat je met het verkennen van de avond bedoeld, maar in Pattaya zijn er wel wat entertainment mogelijkheden zogezegd, maar dit is toegericht op de SINGLE male traveller. (Als je begrijpt wat ik bedoel).

Nu kan dat je ding zijn, geen probleem, iedereen moet (binnen de grenzen van het toelaatbare qua leeftijden e.d.), doen wat hij wil, maar een echt goede indruk van het echte Thailand zal je niet krijgen.

Ik hoop trouwens dat je een beetje Russisch kan.....
Zoals ik al zei is het ook niet bedoelt als vakantie maar als training.. Maar goed, ik probeer wel in mijn vrije tijd nog iets van het land te zien, merk het vanzelf wel..
  zondag 18 februari 2007 @ 00:41:21 #263
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_46415373
quote:
Ben twee weken terug met KLM naar Munchen en vanuit daar met LTU naar Bangkok gevlogen. Allebei in principe prima maatschappijen, alleen heeft 1 van hen het voor elkaar gekregen m'n backpack kwijt te raken, waardoor ik 4 dagen zonder heb gezeten. Weet niet of 't aan LTU lag, want voor de rest was alles okay, maar ik zeg 't even .
pi_46426761
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 13:44 schreef Luna_1981 het volgende:
Wij vliegen deze zomer met Emirates Airlines naar Bangkok, mijn broertje en zijn vriendin met LTU. Iemand wel eens met Emirates gevlogen via Dubai?
Ja, in juni met emirates gevlogen. betaalde 550,- voor een retourtje.Ik vond het (zeker voor dat geld) een goede maatschappij: eten best goed,vriendelijk personeel,zeeer relaxt entertaiment systeem!!

Wil dit jaat misschien met ltu gaan, gezien de reacties denk ik er nog ever over na ( 2 euro per biertje, op een vlucht van 11 uur ofzo?? gaat me hoop geld kosten dan
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
  maandag 19 februari 2007 @ 15:17:55 #265
156 Ted
Te kaal voor woorden
pi_46458596
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 15:42 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ted! Ben je hier (lees: in Bangkok)? Mail me even!
Je had beter een mailtje kunnen sturen, ben weer in het koude kikkerland
  maandag 19 februari 2007 @ 15:31:43 #266
156 Ted
Te kaal voor woorden
pi_46459059
Ik ben net terug uit Thailand en heb gevlogen met Eva-air, niks mis mee, goedkoop, rechtstreeks en geen extra kosten aan boord.
quote:
Op zondag 18 februari 2007 15:03 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:

[..]

Ja, in juni met emirates gevlogen. betaalde 550,- voor een retourtje.Ik vond het (zeker voor dat geld) een goede maatschappij: eten best goed,vriendelijk personeel,zeeer relaxt entertaiment systeem!!

Wil dit jaat misschien met ltu gaan, gezien de reacties denk ik er nog ever over na ( 2 euro per biertje, op een vlucht van 11 uur ofzo?? gaat me hoop geld kosten dan
pi_46650476
Vorige week Siem Reap-Bangkok met de bus gedaan....echt vreselijk! Autopech, gigantisch veel hobbels, hele slechte bus, backpack op schoot! Door de hobbels en het lawaai van de hobbelende bus was het volstrekt onmogelijk om te lezen, slapen, schrijven of muziek te luisteren! Daarna nog 2 uur aan de grens bezig geweest, echt een vreselijke dag! Van Poipet naar Bangkok was echt zalig met de bus! We hadden een echte bus namelijk en....asfalt!!!

Maar goed dat is de charme van het reizen he .
  maandag 26 februari 2007 @ 13:19:40 #268
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_46692194
Vorige week weer geboekt met Eva Air
vertrek 26-11 Aanbieding 499 excl tax.

We willen een paar dagen naar Koh Samet, iemand nog tips voor een leuke bungalow/resort op het eiland?
Explore the World
  maandag 26 februari 2007 @ 13:21:34 #269
62913 Blik
The one and Only!
pi_46692246
quote:
Op zondag 25 februari 2007 12:27 schreef karoltje het volgende:
Vorige week Siem Reap-Bangkok met de bus gedaan....echt vreselijk! Autopech, gigantisch veel hobbels, hele slechte bus, backpack op schoot! Door de hobbels en het lawaai van de hobbelende bus was het volstrekt onmogelijk om te lezen, slapen, schrijven of muziek te luisteren! Daarna nog 2 uur aan de grens bezig geweest, echt een vreselijke dag! Van Poipet naar Bangkok was echt zalig met de bus! We hadden een echte bus namelijk en....asfalt!!!

Maar goed dat is de charme van het reizen he .
We hebben besloten om toch maar met het vliegtuig te gaan naar Pnomh Penh, als ik zie wat voor gedoe het allemaal is om in Siem Reap te komen vanuit Bangkok...
  maandag 26 februari 2007 @ 18:28:28 #270
38433 snijder
snijderdotcom
pi_46702772
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:21 schreef Blik het volgende:

[..]

We hebben besloten om toch maar met het vliegtuig te gaan naar Pnomh Penh, als ik zie wat voor gedoe het allemaal is om in Siem Reap te komen vanuit Bangkok...
Hele verstandige beslissing.
pi_46808840
Het mooie is dat dat nou juist het effect is wat ze willen bereiken met die weg .
pi_46822012
quote:
Op zondag 18 februari 2007 15:03 schreef Walking_On_Sunshin... het volgende:

[..]

Ga je 11 uur achter elkaar bier drinken in dat geval even uitrekenen hoeveel je kwijt bent aan bier om te zien of het rendabel is om met een duurdere maatschappij te vliegen
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_46989736
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 21:16 schreef Vava het volgende:

[..]

Ga je 11 uur achter elkaar bier drinken in dat geval even uitrekenen hoeveel je kwijt bent aan bier om te zien of het rendabel is om met een duurdere maatschappij te vliegen
Neuh,gewoon uurtje of 9 a 10
Het is alleen wel zo dat ik denk dat emirates meer comfort en voorzieningen heeft..meer waar voor je geld.
5 tientjes meer is dan niet zoveel
pi_46989798
oeps dubbel
  dinsdag 6 maart 2007 @ 20:52:07 #275
152738 KingKullWarriorKing
romantically challenged
pi_46990240
ik wil binnenkort gaan chillen in thailand
maar hoeveel kost een ticket?
veni vidi gebanned
  dinsdag 6 maart 2007 @ 22:40:40 #276
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_46995066
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:52 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
ik wil binnenkort gaan chillen in thailand
maar hoeveel kost een ticket?
6 a 800 euro
pi_46995446
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:39 schreef Walking_On_Sunshin... het volgende:

[..]

Neuh,gewoon uurtje of 9 a 10
Het is alleen wel zo dat ik denk dat emirates meer comfort en voorzieningen heeft..meer waar voor je geld.
5 tientjes meer is dan niet zoveel
Meer comfort en voorzieningen is best wat waard als je zo lang in een vliegtuig zit. Aan de ene kant lijkt het kort, die paar uurtjes maar als je eenmaal onhandig zit gaat de tijd toch erg langzaam
Dan valt 50 euro zeker mee
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_47010705
quote:
Op zondag 18 februari 2007 15:03 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:

[..]

Nog nooit gehoord dat iemand zn vluchtmaatschappij kiest op basis van de bierprijzen . Als ik het zo hoor is Salou misschien een leukere bestemming voor je..!
pi_47010888
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:12 schreef karoltje het volgende:

[..]

Nog nooit gehoord dat iemand zn vluchtmaatschappij kiest op basis van de bierprijzen . Als ik het zo hoor is Salou misschien een leukere bestemming voor je..!
Ik vlieg ook niet meer met China Airlines omdat je dan "Taiwan Beer" moet drinken...
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  woensdag 7 maart 2007 @ 15:41:43 #280
128950 sturky100
bijten bijten!
pi_47018051
Is er ook een travelforum over de filipijnen? Ik vond het niet zo snel dus ik vraag het even hier
Ik wil daar een een vriendin gaan bezoeken die ik op internet ontmoet heb
god bless america!
  woensdag 7 maart 2007 @ 15:51:13 #281
6941 APK
Factual, I think.
pi_47018401
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:41 schreef sturky100 het volgende:
Is er ook een travelforum over de filipijnen? Ik vond het niet zo snel dus ik vraag het even hier
Ik wil daar een een vriendin gaan bezoeken die ik op internet ontmoet heb
Filippijnen, iemand daar weleens geweest?

Erg recent is het niet....
  woensdag 7 maart 2007 @ 16:15:42 #282
128950 sturky100
bijten bijten!
pi_47019306
god bless america!
pi_47157992
in augustus ga ik 4 weken met 2 vriendinnen en een maatje naar Thailand
zo veel zin in!
pi_47179972
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:17 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[..]

Ik vlieg ook niet meer met China Airlines omdat je dan "Taiwan Beer" moet drinken...
Bij Singapore Airlines komen ze om de 10 min. met de wijnflessen langs! Volgens mij is dat hun tactiek om iedereen lekker vroeg onder zeil te krijgen!

Ik ben trouwens (om even on-topic te gaan..) nu niet meer in Thailand helaas! De komende 2 maanden is het Australie! Moet nog even wennen aan het feit dat ik geen sawadikaa kan zeggen en meer van dat soort dingen!
  maandag 12 maart 2007 @ 21:08:38 #285
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_47206068
Even voor de duidelijkheid, de koning is heilig zo ongeveer.
  maandag 12 maart 2007 @ 21:10:32 #286
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_47206156
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:17 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[..]

Ik vond dat Taiwan beer trouwens best te zuipen

Tiger, das pas bocht
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_47268033
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:12 schreef karoltje het volgende:

[..]

Het was zomaar een opmerking.Salou is zeker weten niks voor mij hoor ,maar een paar biertjes onderweg is toch wel lekker.
Wat ik bedoelde was meer als in: - betalen voor elk biertje (voor wat dan nog meer?) ,minder comfort,geen entertaiment onderweg (?)

Je kan trouwens al voor 480 euro heen en weer.Dat dan weer wel.

Weet iemand of je dan gewoon 2 willekeurige enkeltjes kan boeken? Erg handig als je voor meerdere maanden weg gaat.
Daar betaal je bij hoop maatschappijen grof geld voor.
  woensdag 14 maart 2007 @ 17:57:32 #288
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_47272006
En voor de mensen die er nu zitten en binnenkort heen gaan. Een stuk in het noorden van Thailand, rond Chaing Rai is uitgeroepen tot rampgebied.
pi_47296758
Sorry, het is waarschijnlijk al een paar x gevraagd, maar kan iemand mij vertellen welke noodzakelijke injecties meer dan 2wk vantevoren moeten worden genomen?
Tot nu toe heb ik gevonden:
HepatitisA 2wk
Buiktyfus enkele dagen
Gele koorts 10dg
DTP kan ik niet vinden?
Zijn er nog meer nodig voor ZO-Azie?
  donderdag 15 maart 2007 @ 12:57:43 #290
62913 Blik
The one and Only!
pi_47297856
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 12:22 schreef Erasmusch het volgende:
Sorry, het is waarschijnlijk al een paar x gevraagd, maar kan iemand mij vertellen welke noodzakelijke injecties meer dan 2wk vantevoren moeten worden genomen?
Tot nu toe heb ik gevonden:
HepatitisA 2wk
Buiktyfus enkele dagen
Gele koorts 10dg
DTP kan ik niet vinden?
Zijn er nog meer nodig voor ZO-Azie?
Gewoon een maand vantevoren een afspraak maken met de GGD, dan komt alles goed. Voor Thailand heb je DTP en Hepatitis A nodig. Als je nog meer landen gaat bezoeken misschien ook buiktyfus. Gele koorts volgens mij niet.
pi_47298552
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 12:57 schreef Blik het volgende:

[..]

Gewoon een maand vantevoren een afspraak maken met de GGD, dan komt alles goed. Voor Thailand heb je DTP en Hepatitis A nodig. Als je nog meer landen gaat bezoeken misschien ook buiktyfus. Gele koorts volgens mij niet.
Mja, dat is een beetje het probleem: tijdnood. Zit nu in Engeland en volgens mij zitten die injecties bij mn NLse verzekering, maar als ik terug ben in NL wil ik binnen 2wk naar Azie...
  donderdag 15 maart 2007 @ 13:35:32 #292
6941 APK
Factual, I think.
pi_47299134
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 13:18 schreef Erasmusch het volgende:

maar als ik terug ben in NL wil ik binnen 2wk naar Azie...
Geen probleem, toen ik ze de eerste keer moest halen ging ik gewoon een paar dagen van te voren.
quote:
Last minute reizen

Ik heb een last-minute geboekt en vertrek al over een paar dagen. Heeft het nog zin om langs te komen?
Langskomen heeft altijd zin, ook al komt u op de dag van vertrek. Veelal geven vaccinaties al na korte tijd bescherming. Met malariatabletten kan vaak kort voor vertrek gestart worden.

http://www.ggd.amsterdam.nl/
quote:
THAILAND

VACCINATIES:

* Als men UIT een gele koorts gebied komt is gele koorts vaccinatie verplicht.

* Een DTP-vaccinatie wordt aanbevolen

* Bescherming tegen Hepatitis A wordt aanbevolen.

http://www.lcr.nl/landenl.htm
  donderdag 15 maart 2007 @ 13:41:33 #293
62913 Blik
The one and Only!
pi_47299349
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 13:18 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Mja, dat is een beetje het probleem: tijdnood. Zit nu in Engeland en volgens mij zitten die injecties bij mn NLse verzekering, maar als ik terug ben in NL wil ik binnen 2wk naar Azie...
Wat hierboven ook gezegd wordt, dat maakt niet zoveel uit. Gewoon even een afspraak maken, kan vaak ook via internet. Doe die afspraak wel zo vroeg mogelijk.

( als je de injecties niet hebt maakt het ook niet zoveel uit volgens mij...)
pi_47301181
Merci
Dat gele koorts gebied verhaal zie ik bij elk land staan waar ik heen wil maar op http://www.infectieziekte(...)_koorts_protocol.pdf staat:
quote:
Gele koorts komt alleen voor in bepaalde landen van tropisch Zuid-Amerika en in Afrika ten
zuiden van de SaharaÀO}ádUÑ
Daar ben ik nog nooit geweest, hebben jullie die gele koorts injectie wel gehaald?
pi_47301584
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 17:57 schreef marcb1974 het volgende:
En voor de mensen die er nu zitten en binnenkort heen gaan. Een stuk in het noorden van Thailand, rond Chaing Rai is uitgeroepen tot rampgebied.
rampgebeid nog wel

Ik was er twee geleden nog. De lucht is er idd erg heiig, nooit een strakke blauwe lucht gezien. Ze waren er idd veel aan het afbranden en in Chiang mai en Chiang rai veel smog. Had toen zoiets dat dat daar zeker normaal is
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
  donderdag 15 maart 2007 @ 14:54:34 #296
62913 Blik
The one and Only!
pi_47301912
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 14:34 schreef Erasmusch het volgende:

Daar ben ik nog nooit geweest, hebben jullie die gele koorts injectie wel gehaald?
Nee, maar als je naar de GGD gaat krijg je toch een consult en moet je vertellen naar welke landen je gaat, dan bepalen hun wat je nodig hebt.
pi_47307075
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 14:34 schreef Erasmusch het volgende:

Ben in totaal 1,5 jaar in Thailand, Cambodja, Laos, Burma, Maleisië en Indonesië geweest en heb geen enkele injectie of pil gehad....maar ik zeg niet dat jij dat ook niet moet doen!
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_47319373
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 17:18 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[..]

Ben in totaal 1,5 jaar in Thailand, Cambodja, Laos, Burma, Maleisië en Indonesië geweest en heb geen enkele injectie of pil gehad....maar ik zeg niet dat jij dat ook niet moet doen!
Ik zal het idd wel ff doen, maar fijn om te horen dat het niet zo urgent is. Btw, voor al die landen daaro heb je alleen voor Vietnam en Bali een visum nodig? en Cambodja maar dat schijnt op het vliegveld te regelen te zijn Ik las tegenstrijdige berichten over Indonesie nl.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 08:24:39 #299
62913 Blik
The one and Only!
pi_47325964
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 22:56 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Ik zal het idd wel ff doen, maar fijn om te horen dat het niet zo urgent is. Btw, voor al die landen daaro heb je alleen voor Vietnam en Bali een visum nodig? en Cambodja maar dat schijnt op het vliegveld te regelen te zijn Ik las tegenstrijdige berichten over Indonesie nl.
Volgens mij kun je voor Bali (ook Indonesie) gewoon op het vliegveld regelen, dat was in ieder geval zo toen ik daarnaartoe ging een aantal jaar geleden. Cambodja is sowieso op het vliegveld te regelen en Vietnam moet je vantevoren aanvragen (maar dat kun je ook in bijv. Cambodja doen, is goedkoper).

Maar dit is eigenlijk het Thailand-topic
  vrijdag 16 maart 2007 @ 09:17:42 #300
13306 DarkChylde
pow..pow.....powder!!!!
pi_47326657
ik ga over een paar weekkies met mijn vriendinnetje naar thailand
we hebben al een ticket bij cheaptickets gekocht (6 nog wat bij china airlines).

we zijn van plan om rond te gaan reizen, maar wel met een (luxe) vakantie inslag.
als ik een beetje rondkijk op het net, dan ben je rond de 50 euro per nacht per kamer kwijt.
is het net zo duur als het ter plekke regelt?

en als mensen nog goede adressjes weten, houd ik me aanbevolen

* DarkChylde heeft ook bij de ggd een dtp en een hepatitus a prik gehad. kosten 86 euro
I am always right, once I thought I was wrong, but I was mistaken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')