abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 januari 2007 @ 21:21:47 #201
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_45018771
Altijd leuk die horrorverhalen over drugs welke in de koffers van toeristen wordt gestopt. Als je geen gekke dingen doet, en niet, ten tijde van het verkeren in geldnood, pakketjes van anderen accepteert, zal dit je echt niet gebeuren.

Waar je je wel zorgen over moet maken is het overchargen van de taxi chauffeur!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 17 januari 2007 @ 18:54:35 #202
24329 KNAK
ff w88,......
pi_45446413
Morgen weer naar Thailand! ! !

Even een vraagje

Voor het eerst weer sinds het nieuwe vliegveld in gebruik is

Bij het oude ging ik altijd bij aankomst met de roltrappen omhoog, naar departures en dan daar naar buiten
Dat scheelde me mooi 300 baht, want de taxi's reden toen op normale meterfare de stad in , in plaats van die rakkers beneden

Hoe zit het bij dat nieuwe gebouw? is de ingang van de departures net zo makkelijk te bereiken?
Mai pben rai~!
  woensdag 17 januari 2007 @ 19:32:13 #203
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_45447764
Je kunt nog steeds een taxi nemen bij departues, hoef je ook niet zo lang wachten op een taxi.

De 100 THB basisfare hoef je dan niet te betalen, echter de taxichauffeur vraagt bovenop de ritprijs dan weer wel 50 THB (soms) om de beveiligingsagent te kunnen betalen.
Het is namelijk illegaal om op deze manier mensen op te pikken, en ze kunnen naderhand beboet worden..

Ik ben trouwens nu al helemaal in de Thailand sferen qua internetsnelheid, want dankzij versatel heb ik nu weer een grandioze verbinding via een dial-up connection...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 17 januari 2007 @ 19:58:03 #204
24329 KNAK
ff w88,......
pi_45448727
Aroi mak mak!

Natuurlijk kan je naar departures hobbelen, mij gaat het er meer om of dit net zo makkelijk te bereiken is als bij het oude gebouw,of het in de buurt is...namelijk geen zin om lang te lopen en te zoeken

Verder is het altijd de gewone ritprijs, niets extra's
Ik ben al vele keren op de goedkope manier Bangkok ingetrokken en heb ze nog nooit eerder gehoord over eventuele boetes.
Mai pben rai~!
  donderdag 18 januari 2007 @ 13:41:07 #205
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_45469635
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 19:58 schreef KNAK het volgende:
Aroi mak mak!

Natuurlijk kan je naar departures hobbelen, mij gaat het er meer om of dit net zo makkelijk te bereiken is als bij het oude gebouw,of het in de buurt is...namelijk geen zin om lang te lopen en te zoeken

Verder is het altijd de gewone ritprijs, niets extra's
Ik ben al vele keren op de goedkope manier Bangkok ingetrokken en heb ze nog nooit eerder gehoord over eventuele boetes.
Het is makkelijk te bereiken, gewoon naar boven lopen, scheelt ook nog eens tijd, want je hoeft niet in de rij te gaan staan.

Vroeger was het inderdaad zo dat je niks extra's hoefde te betalen, dat deed de taxichauffeur aan het beveiligingsmannetje. Dat is nu echter iets aangescherpt. Ik zeg niet dat het niet kan, maar de meeste willen nu toch wat extra's... zeker omdat ze weten dat je anders toch 100 THB moet betalen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_45469935
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 13:41 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het is makkelijk te bereiken, gewoon naar boven lopen, scheelt ook nog eens tijd, want je hoeft niet in de rij te gaan staan.

Vroeger was het inderdaad zo dat je niks extra's hoefde te betalen, dat deed de taxichauffeur aan het beveiligingsmannetje. Dat is nu echter iets aangescherpt. Ik zeg niet dat het niet kan, maar de meeste willen nu toch wat extra's... zeker omdat ze weten dat je anders toch 100 THB moet betalen.
Gaan er ook nog steeds bussen Bangkok in?
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  vrijdag 19 januari 2007 @ 19:23:15 #207
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_45513752
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 13:49 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Gaan er ook nog steeds bussen Bangkok in?
Er gaan nog steeds bussen Bangkok in.

Dit is niet gelijk bij de aankomst, je moet dan een gratis pendelbusje nemen naar het busstation (1 km verderop) en vandaar kan je dan bijvoorbeel de bus 550 pakken naar het centrum.
Er gaan ook andere airportbussen vandaar.

Wat wel is, voor 250 THB (5 a 7 euro) inclusief tolwegentoeslag kan je in het centrum zitten. Nu gaf ik vroegâh ook de voorkeur aan de trein omdat het goedkoper was, tegenwoordig kies ik steeds vaker voor het gemakkelijke en ben snel in mijn hotel met de taxi... (In de UK kost een bus vanaf liverpool airport naar het centrum mij 3 pond voor 20 minuten, dit ter vergelijking dat de prijs best meevalt voor een taxi, zeker als je met zijn tweeën bent).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_45515763
Ik ben vorig jaar naar Thailand geweest. Bangkok was toen een onderdeel van mijn stopover ticket naar Australie.

Wat me nu verbaast zijn de gemiddelde prijzen voor een retourvlucht naar Bangkok. Vaak al hoger dan 750 euro excl. belasting. Voor een paar tientjes meer vlieg je naar Australie! Dat moet toch wel goedkoper kunnen?
pi_45526016
ik heb net mijn ticket geboekt en vlieg over 6 weekjes naar Thailand!
*heeft er zin in*
pi_45534160
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 20:17 schreef Kontiki het volgende:
Ik ben vorig jaar naar Thailand geweest. Bangkok was toen een onderdeel van mijn stopover ticket naar Australie.

Wat me nu verbaast zijn de gemiddelde prijzen voor een retourvlucht naar Bangkok. Vaak al hoger dan 750 euro excl. belasting. Voor een paar tientjes meer vlieg je naar Australie! Dat moet toch wel goedkoper kunnen?
Inderdaad, in juli/augustus zijn de tickets alles inc wel 900 euro ofzo . Hier mensen nog tips voor sites/vliegtuigmaatschappijen e.d.?
  zondag 21 januari 2007 @ 17:15:53 #211
24329 KNAK
ff w88,......
pi_45564553
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 13:41 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ben weer thuis sinds een paar uurtjes
Mooi luchthaven, beetje steriel,veel metaal...ik vond Don Muang wel een iets 'warmere' appearance hebben.
We vlogen aan over het oude vliegveld, was ook wel leuk om dat te zien.

Bij aankomst was het inderdaad makkelijk om de departures te vinden, gelijk dus naar boven en zo zonder extra kosten de stad in.
Wel nadeel dat het een stukje rijden is om in de stad zelf te geraken...ben benieuwd hoe snel/goedkoop/gemakkelijk de skytrain zal zijn als deze klaar is.

Afijn, weer thuis en met 3kg de man heen en 25kg de man terug weer flinke koopsuccessen geboekt

Thailand
Mai pben rai~!
  zondag 21 januari 2007 @ 17:39:11 #212
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_45565335
Ik heb woensdag een stapel reisgidsen gehaald. Hoop nu echt te regelen dat ik eind van het jaar kan gaan
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_45677175
quote:
Op zondag 21 januari 2007 17:15 schreef KNAK het volgende:
Mooi luchthaven, beetje steriel,veel metaal...ik vond Don Muang wel een iets 'warmere' appearance hebben.
We vlogen aan over het oude vliegveld, was ook wel leuk om dat te zien.
Grote kans dat je Don Muang in de toekomst weer gaat zien.. Echt wederom briljant, de nieuwe luchthaven, de "Pride of Asia" en het "visitekaartje van technologisch Thailand," kan nu de capaciteit al niet meer aan en er zijn plannen om de binnenlandse vluchten weer op Don Muang uit te voeren!! Dit vanwege te weinig gates, te kleine aankomstruimte, lounges enz.. Daarnaast heeft de nieuwe luchthaven allerlei constructiefouten, o.a. scheuren in de landingsbaan, dus een megarel weer hier in Bangkok..
  donderdag 25 januari 2007 @ 22:49:07 #214
6941 APK
Factual, I think.
pi_45680723
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:47 schreef MrTH het volgende:

Daarnaast heeft de nieuwe luchthaven allerlei constructiefouten, o.a. scheuren in de landingsbaan, dus een megarel weer hier in Bangkok..
Het gaat over scheurtjes in de taxibanen, de landingsbanen zijn okay.
Dit voor first timers die een beetje bang zijn om in deze bananenrepubliek te landen.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_45686215
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 22:49 schreef APK het volgende:

[..]

Het gaat over scheurtjes in de taxibanen, de landingsbanen zijn okay.
Dit voor first timers die een beetje bang zijn om in deze bananenrepubliek te landen.
Volgens the Nation: Suvarnabhumi's construction embarrasment of country. The panel found several cracks on the runways and taxiways as well as in the terminal buildings and floors, which they believe are a result of construction flaws. "If the airport had been operational for two or three years we could put it down to heavy use. But the current situation shows the problems at Suvarnabhumi are likely to come from its construction," said Prapan. Tja, helaas meer aan de hand dan alleen de taxibanen..
  vrijdag 26 januari 2007 @ 11:05:00 #216
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_45689498
Ik heb het idee dat alles gewoon te gehaast is afgeraffeld.
Dat wat tenminste wat ik in de details kon terug zien.
Vloeren die niet strak waren betegeld, idem dito voor wanden in de toiletten.
Explore the World
pi_45699027
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 15:40 schreef Nouk het volgende:

[..]

Inderdaad, in juli/augustus zijn de tickets alles inc wel 900 euro ofzo . Hier mensen nog tips voor sites/vliegtuigmaatschappijen e.d.?
www.333travel.nl

goede ervaringen mee, neem een starterspakket. Prima hotel in Bangkok, no strings attached.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 18:32:55 #218
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_45703379
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 06:49 schreef MrTH het volgende:

[..]

Volgens the Nation: Suvarnabhumi's construction embarrasment of country. The panel found several cracks on the runways and taxiways as well as in the terminal buildings and floors, which they believe are a result of construction flaws. "If the airport had been operational for two or three years we could put it down to heavy use. But the current situation shows the problems at Suvarnabhumi are likely to come from its construction," said Prapan. Tja, helaas meer aan de hand dan alleen de taxibanen..
Als ik heel eerlijk ben lijkt het mij leuker om de binnenlandse vluchten vanaf Don Muang uit te voeren. Ik ben daar zo vaak geweest dat ik mij daar echt thuisvoel.
En met de taxi naar Don Muang is goedkoper dan naar het nieuwe vliegveld.. maar uiteraard is het een blamage voor de nieuwe luchthaven als het echt vluchten 'tijdelijk' weer ergens anders moet onderbrengen...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 18:39:47 #219
6941 APK
Factual, I think.
pi_45703528
http://www.xe.com/ucc/convert.cgi

1.00 EUR = 43.2619 THB

Gaat lekker.
pi_45703596
* Quinazoline gaat deze zomer een rondreis door Thailand maken!
Dit topic ga ik dus eventjes doorlezen.
Everything which is not impossible, will eventually happen
  vrijdag 26 januari 2007 @ 20:52:47 #221
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_45707535
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 18:39 schreef APK het volgende:

1.00 EUR = 43.2619 THB

Gaat lekker.
Ik schrok ook al, maar als ik de websites van de Thaise banken bekijk, zoals bangkokbank of http://www.krungsri.com/eng/exchange01.aspx dan krijg ik nog gewoon 45,56 THB voor de euro, das ook minder dan vorige keer, maar nog niet zo slecht als xe.com aangeeft...

Nu kijk ik ook even op de EON bank van Maleisie (THB en MYR staan ongeveer gelijk aan elkaar) en daar hebben ze het over de 1 Euro Dollar EUR 4.6040 MYR
WTF is een Euro Dollar nou weer?
Nu snap ik ook waarom een vriendin van mij in Maleisië het steeds over een euro dollar heeft...

[ Bericht 12% gewijzigd door ozzietukker op 26-01-2007 20:58:12 ]
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 21:48:07 #222
6941 APK
Factual, I think.
pi_45709391
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 20:52 schreef ozzietukker het volgende:

Ik schrok ook al, maar als ik de websites van de Thaise banken bekijk, zoals bangkokbank of http://www.krungsri.com/eng/exchange01.aspx dan krijg ik nog gewoon 45,56 THB voor de euro, das ook minder dan vorige keer, maar nog niet zo slecht als xe.com aangeeft...
Ik krijg mailtjes van Thaivisa.com: http://www.thaivisa.com/forum/index.php?showtopic=103173

Daar volg ik het een beetje....

Lang topic.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 23:51:01 #223
156 Ted
Te kaal voor woorden
pi_45713762
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:47 schreef MrTH het volgende:

[..]

Grote kans dat je Don Muang in de toekomst weer gaat zien.. Echt wederom briljant, de nieuwe luchthaven, de "Pride of Asia" en het "visitekaartje van technologisch Thailand," kan nu de capaciteit al niet meer aan en er zijn plannen om de binnenlandse vluchten weer op Don Muang uit te voeren!! Dit vanwege te weinig gates, te kleine aankomstruimte, lounges enz.. Daarnaast heeft de nieuwe luchthaven allerlei constructiefouten, o.a. scheuren in de landingsbaan, dus een megarel weer hier in Bangkok..
En niet te vergeten, dat de airco niet werkt
God only made so many beautiful heads..[br]The rest he covered with hair...[br] ow en click eens op een banner!!!
  vrijdag 26 januari 2007 @ 23:52:44 #224
156 Ted
Te kaal voor woorden
pi_45713826
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 18:39 schreef APK het volgende:

1.00 EUR = 43.2619 THB

Gaat lekker.
Ik kreeg gister nog 45,92 THB hier voor mijn Euro.
God only made so many beautiful heads..[br]The rest he covered with hair...[br] ow en click eens op een banner!!!
  vrijdag 26 januari 2007 @ 23:59:53 #225
6941 APK
Factual, I think.
pi_45714056
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 23:52 schreef Ted het volgende:

Ik kreeg gister nog 45,92 THB hier voor mijn Euro.
Good luck morgen.

Ik ga dit volgen, twee jaar terug kreeg ik nog 50 baht voor een Euro.
Volgens mij gaat dit een staartje krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')