abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45719879
2 jaar terug stond die volgens mij zelfs nog op 52 baht. Dit is niet grappig natuurlijk, niemand kan het ook echt verklaren waarom de Baht nu zo sterk is.. Ook niet echt reden voor met alle onrusten in Thailand de laatste tijd.. De (coup)regering krijgt de Baht ook niet echt onder controle, dus waar gaat dit heen? Ondertussen is dit natuurlijk wel megaslecht voor het toerisme, Thaise export en niet vergeten alle expats die in Euro's (en Dollars etc.) uitbetaald krijgen, dat scheelt dus ff 15% aan inkomsten..

[ Bericht 10% gewijzigd door MrTH op 27-01-2007 12:35:09 ]
pi_45720504
oops dubbel..
pi_45720587
Ik lees al die berichten over de baht en de opmerkingen over de eerste pagina, en word meteen minder enthousiast over mijn geplande vakantie (die door mijn ouders is uitgezocht, dus vandaar dat ik me hier nog niet eerder in heb verdiept).
Merk je hier als toerist veel van?

Ik zal binnenkort wel even proberen een overzicht van ons programma te plaatsen, zodat jullie misschien wat tips kunnen geven. We gaan trouwens via Holland International een rondreis doen met auto/chauffeur/eigen gids (ja, mijn ouders willen het luxe aanpakken), dus misschien gaan dan een aantal dingen minder op?
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_45721889
Mja aan de andere kant: dan kost een maaltijd geen 30 eurocent maar 40 eurcent, lekker boeiend als toerist zijnde.
pi_45722239
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 10:54 schreef Quinazoline het volgende:
Ik lees al die berichten over de baht en de opmerkingen over de eerste pagina, en word meteen minder enthousiast over mijn geplande vakantie (die door mijn ouders is uitgezocht, dus vandaar dat ik me hier nog niet eerder in heb verdiept).
Merk je hier als toerist veel van?
Als toerist merk je helemaal niks van die gebeurtenissen van de afgelopen maanden, dus maak je daar s.v.p. geen zorgen om. Wat betreft de Baht, nu krijg je dus iets minder voor je Euro. Thailand is echter nog steeds supergoedkoop en veilig!
  zaterdag 27 januari 2007 @ 15:42:03 #231
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_45726910
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 23:52 schreef Ted het volgende:

[..]

Ik kreeg gister nog 45,92 THB hier voor mijn Euro.
Ted! Ben je hier (lees: in Bangkok)? Mail me even!
  dinsdag 13 februari 2007 @ 14:34:11 #232
4180 Hare
Come fly with me!
pi_46258192
Bij BMair reizen kan ik nu voor 625 euro, excl. luchthavenbelasting en gedoe, heen en weer vliegen naar Thailand.

Ik wil van half juli tot half augustus en dit is het goedkoopst dat ik op het moment kan vinden op internet.

Toch twijfel ik nog. Wordt het over een tijdje niet goedkoper, misschien een last-minute? Of zal ik het niet beter dan dit krijgen? Wat zijn jullie ervaringen?
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 15:27:10 #233
6941 APK
Factual, I think.
pi_46259979
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:34 schreef Hare het volgende:

Bij BMair reizen kan ik nu voor 625 euro, excl. luchthavenbelasting en gedoe, heen en weer vliegen naar Thailand.
Lijkt mij een goede prijs, zeker in het (europese) hoogseizoen. (hangt wel een beetje van de toeslagen af.)
Ik denk dat het alleen een stuk goedkoper kan in die tijd als er weer zoiets als SARS of zware vogelgriep uitbreekt.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  dinsdag 13 februari 2007 @ 16:45:36 #234
4180 Hare
Come fly with me!
pi_46262735
Haha, maar denk ook niet dat ik dan nog van plan ben te gaan
pi_46262888
quote:

Ik wil van half juli tot half augustus en dit is het goedkoopst dat ik op het moment kan vinden op internet.

Toch twijfel ik nog. Wordt het over een tijdje niet goedkoper, misschien een last-minute? Of zal ik het niet beter dan dit krijgen? Wat zijn jullie ervaringen?
hmmm dat is wel goed te doen
ik ga binnenkort boeken we willen ook naar Vietnam en Laos en een uitstapje naar hong kong maken
  dinsdag 13 februari 2007 @ 18:52:15 #236
62913 Blik
The one and Only!
pi_46267218
quote:

via www.fliegen.de kun je voor 636 incl lhb naar Bangkok vliegen. je vliegt dan wel vanaf Dusseldorf (2 uur rijden vanuit Utrecht, minder vanuit brabant) via Iran
pi_46267380
Via Iran. Dat lijkt me dan weer geen leuke gedachte
stupidity has become as common as common sense was before
  dinsdag 13 februari 2007 @ 19:55:08 #238
4180 Hare
Come fly with me!
pi_46270173
Ja, die had ik ook al gezien ja, maar ik ga echt niet naar Teheran vliegen en mijn vriendin gaat echt geen hoofddoekje opdoen. Dan betaal ik wel wat meer hoor
  dinsdag 13 februari 2007 @ 20:22:18 #239
62913 Blik
The one and Only!
pi_46271516
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:55 schreef Hare het volgende:
Ja, die had ik ook al gezien ja, maar ik ga echt niet naar Teheran vliegen en mijn vriendin gaat echt geen hoofddoekje opdoen. Dan betaal ik wel wat meer hoor
Mijn reis begint zodra ik in het vliegtuig zit, vind het juist ook wel weer z'n charmes hebben om via een land als Iran naar Azie te gaan, en dat hoofddoekje, ach is juist ook weer een belevenis. Vind mijn vriendin helemaal niet erg, 2 vriendinnen van haar zijn vorig jaar ook via Iran gegaan, en die vonden het juist superleuk
  dinsdag 13 februari 2007 @ 20:34:49 #240
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_46272153
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:22 schreef Blik het volgende:

[..]

Mijn reis begint zodra ik in het vliegtuig zit, vind het juist ook wel weer z'n charmes hebben om via een land als Iran naar Azie te gaan, en dat hoofddoekje, ach is juist ook weer een belevenis. Vind mijn vriendin helemaal niet erg, 2 vriendinnen van haar zijn vorig jaar ook via Iran gegaan, en die vonden het juist superleuk
Tja ieder zijn ding. Voor mij persoonlijk zal vliegen via Iran nooit een optie zijn, uit principe niet, o.a. qua onderhoud van de vliegtuigen én het politieke regima wat er zit. Naast dat het voor mij ook gewoon niet mogelijk is om dat met mijn paspoort nu te doen.

Ik ben het wel eens dat de reis begint zodra je in het vliegveld zit, maar tegenwoordig kies ik toch ook weer meer voor gemak voor vertrekken vanaf schiphol en goede reistijden zodat ik vaak bij KLM uitkom... Al zou ik geen problemen hebben om te vliegen met ergens een tussenstop als dat goedkoper zou zijn.

Overigens, 625 euro voor augustus is wel een redelijk goede prijs, er komt nog wel 15 Euro reserveringskosten en 155 euro luchthavenbelasting bij.
Kom je uit op 795 Euro.

Voor de uitstapjes naar Laos en Vietnam, kijk op Air Asia, wellicht als je Kuala Lumpur in Maleisië ook meepakt kan je mooie rondvluchten boeken. Wel is de vraag overigens op wel vliegveld van Bangkok je gaat landen....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 21:41:04 #241
4180 Hare
Come fly with me!
pi_46275589
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:34 schreef ozzietukker het volgende:

Overigens, 625 euro voor augustus is wel een redelijk goede prijs, er komt nog wel 15 Euro reserveringskosten en 155 euro luchthavenbelasting bij.
Kom je uit op 795 Euro.
Luchthavenbelasting is 135
  dinsdag 13 februari 2007 @ 22:21:39 #242
62913 Blik
The one and Only!
pi_46278007
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:34 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Tja ieder zijn ding. Voor mij persoonlijk zal vliegen via Iran nooit een optie zijn, uit principe niet, o.a. qua onderhoud van de vliegtuigen én het politieke regima wat er zit. Naast dat het voor mij ook gewoon niet mogelijk is om dat met mijn paspoort nu te doen.
Wij kiezen er ook voor omdat we studenten zijn, en zo goedkoop mogelijk willen vliegen. Vorig jaar waren we ruim 1500 euro kwijt aan een ticket. we zijn nu ruim 250 euro goedkoper uit dan vorig jaar, en dat is allemaal geld wat we extra kunnen uitgeven in Cambodja of Vietnam. Als ik ouder was zou ik zeker weten voor een directe vlucht kiezen. Ik boek deze vlucht natuurlijk niet voor m'n plezier.

Wij gaan trouwens ook meteen door naar Cambodja, maar wegens slechte aansluiting op het vliegtuig gaan we waarschijnlijk met de bus naar Cambodja

(weet iemand trouwens hoe duur zo'n busreis is? minibus, aircobus etc?)
  woensdag 14 februari 2007 @ 08:01:52 #243
38433 snijder
snijderdotcom
pi_46287088
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 22:21 schreef Blik het volgende:

[..]

Wij kiezen er ook voor omdat we studenten zijn, en zo goedkoop mogelijk willen vliegen. Vorig jaar waren we ruim 1500 euro kwijt aan een ticket. we zijn nu ruim 250 euro goedkoper uit dan vorig jaar, en dat is allemaal geld wat we extra kunnen uitgeven in Cambodja of Vietnam. Als ik ouder was zou ik zeker weten voor een directe vlucht kiezen. Ik boek deze vlucht natuurlijk niet voor m'n plezier.

Wij gaan trouwens ook meteen door naar Cambodja, maar wegens slechte aansluiting op het vliegtuig gaan we waarschijnlijk met de bus naar Cambodja

(weet iemand trouwens hoe duur zo'n busreis is? minibus, aircobus etc?)
Ik ga er van uit dat je naar Siem Raep of Pnom Phen wil gaan? Ga dan vliegen! De wegen (als je het al wegen kunt noemen) in Cambodja zijn echt bereslecht. Mijn reis van Bangkok naar Siem Raep heeft van 8 uur 's morgens tot 2 uur 's nachts geduurd, waarvan slechts 3 uurtjes in Thailand.... Terug van uit Pnom Phen naar Bangkok was de weg in Cambodja grotendeels wel iets beter, maar die laatste 50 km.....

Je bent echt gebroken wanneer je aankomt.

Een enkeltje heeft me overigens iets van 900 Baht gekost. In Thailand aircobusje, in Cambodja gewoon lekker stofhappen vanwege de open ramen.

[ Bericht 1% gewijzigd door snijder op 14-02-2007 14:49:09 ]
Get a life.....Morgen lig je onder de tram
  woensdag 14 februari 2007 @ 12:22:18 #244
62913 Blik
The one and Only!
pi_46292289
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 08:01 schreef snijder het volgende:

[..]

Ik ga er van uit dat je naar Siem Raep of Pnom Phen wil gaan? Ga dan vliegen! De wegen (als je het al wegen kunt noemen) in Cambodja zijn echt bereslecht. Mijn reis van Bangkok naar Siem Raep heeft van 8 uur 's morgens tot 2 uur 's nachts geduurd, waarvan slechts 3 uurtjes in Thailand.... Terug van uit Pnom Phen naar Bangkok was de weg in Cambodja grotendeels wel iets beter, maar die laatste 50 km.....

Je bent echt gebroken wanneer je aankomt.

Een enkeltje heeft me overigens iets van 900 Baht gekost. In Thailand aircobusje, in Thailand gewoon lekker stofhappen vanwege de open ramen.
kutte van de vliegreis is dat we als we aankomen met het vliegtuig eerst de stad inmoeten omdat we niet meer verder kunnen vliegen, en dan moeten we de volgende ochtend dus weer terug naar het vliegveld. Daarbij kost de vlucht ook nog eens 5000 baht (100 euro) en moeten we nog 2 keer vertrektax betalen a 500 baht (of is dat tegenwoordig alweer 1000 baht p.p.?)
  woensdag 14 februari 2007 @ 14:48:23 #245
38433 snijder
snijderdotcom
pi_46296809
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 12:22 schreef Blik het volgende:

[..]

kutte van de vliegreis is dat we als we aankomen met het vliegtuig eerst de stad inmoeten omdat we niet meer verder kunnen vliegen, en dan moeten we de volgende ochtend dus weer terug naar het vliegveld. Daarbij kost de vlucht ook nog eens 5000 baht (100 euro) en moeten we nog 2 keer vertrektax betalen a 500 baht (of is dat tegenwoordig alweer 1000 baht p.p.?)
Zit wat in, maar ik kan je de busreis echt niet aanbevelen. En om de bus te nemen zul je toch ook eerst de stad in moeten. Je zult niet vanaf de luchthaven een bus naar Cambodja vinden.

vertrekbelasting is tegenwoordig 700 baht http://www.greenwoodtrave(...)nabhumi_airport.htm.

Mocht je er voor beslissen de busreis toch te doen, laat me even weten wat je er van vond.
Get a life.....Morgen lig je onder de tram
  woensdag 14 februari 2007 @ 18:50:50 #246
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_46303075
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 12:22 schreef Blik het volgende:

[..]

5000 THB is met Bangkok Airways, als je met Air Asia gaat is het iets goedkoper. Bij het boeken zit trouwens de Thaise Airportax al ingebrepen. (700 THB).
Wel zal je bij vertrek vanaf Pnomh Penh 25 U$ moeten betalen als vertrekbelasting, DAT is pas veel.

Ik zou aanraden om naar cambodja te vliegen, Pnomh Penh met air Asia. Vandaar met de boottaxi van en naar Siem Rap te gaan, en vanaf Pnomh Penh naar Sihanoukville. Vanaf Sihanoukville met de speedboat naar TRAT in Thailand.
(Of vanuit Pnohm Penh met de bus naar Vietnam).
Maar vanaf Aranja Prathet met de bus / autotaxi naar Siem Rap... de weg waar je over rijdt is geen weg te noemen, en bruggen zullen waarschijnlijk weer ingestort zijn, zodat je DOOR de rivier verder moet...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 14 februari 2007 @ 18:58:46 #247
62913 Blik
The one and Only!
pi_46303377
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 18:50 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

5000 THB is met Bangkok Airways, als je met Air Asia gaat is het iets goedkoper. Bij het boeken zit trouwens de Thaise Airportax al ingebrepen. (700 THB).
Wel zal je bij vertrek vanaf Pnomh Penh 25 U$ moeten betalen als vertrekbelasting, DAT is pas veel.
de 5000 THB is voor Air Asia, wel voor 2 personen. Ik weet niet of daar de airporttax al in zit, zou ik even moeten checken
  woensdag 14 februari 2007 @ 19:03:41 #248
6941 APK
Factual, I think.
pi_46303580
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 18:50 schreef ozzietukker het volgende:

Bij het boeken zit trouwens de Thaise Airportax al ingebrepen. (700 THB).
Dat scheelt ongeveer 3¤.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  woensdag 14 februari 2007 @ 19:09:38 #249
62913 Blik
The one and Only!
pi_46303812
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 18:58 schreef Blik het volgende:

[..]

de 5000 THB is voor Air Asia, wel voor 2 personen. Ik weet niet of daar de airporttax al in zit, zou ik even moeten checken
airporttax is idd inbegrepen, maakt het alweer een stuk aantrekkelijker om te vliegen
  woensdag 14 februari 2007 @ 19:57:23 #250
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_46305837
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 19:03 schreef APK het volgende:

[..]

Dat scheelt ongeveer 3¤.
Oh ja, tegenwoordig wel, maar ik leef nog in de tijd dat de Dollar een Euro waard was. Dus dan was 25 Dollar zo'n 1200 THb.
Dan is het wel een verschil met 500 THB. Maar goed, 2500 THB inclusief tax is niet heel veel, gezien de tocht die je andere met de taxi / bus zou moeten maken!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')