Als toerist merk je helemaal niks van die gebeurtenissen van de afgelopen maanden, dus maak je daar s.v.p. geen zorgen om. Wat betreft de Baht, nu krijg je dus iets minder voor je Euro. Thailand is echter nog steeds supergoedkoop en veilig!quote:Op zaterdag 27 januari 2007 10:54 schreef Quinazoline het volgende:
Ik lees al die berichten over de baht en de opmerkingen over de eerste pagina, en word meteen minder enthousiast over mijn geplande vakantie (die door mijn ouders is uitgezocht, dus vandaar dat ik me hier nog niet eerder in heb verdiept).
Merk je hier als toerist veel van?
Ted! Ben je hier (lees: in Bangkok)? Mail me even!quote:Op vrijdag 26 januari 2007 23:52 schreef Ted het volgende:
[..]
Ik kreeg gister nog 45,92 THB hier voor mijn Euro.
Lijkt mij een goede prijs, zeker in het (europese) hoogseizoen. (hangt wel een beetje van de toeslagen af.)quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:34 schreef Hare het volgende:
Bij BMair reizen kan ik nu voor 625 euro, excl. luchthavenbelasting en gedoe, heen en weer vliegen naar Thailand.
hmmm dat is wel goed te doenquote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:34 schreef Hare het volgende:
Bij BMair reizen kan ik nu voor 625 euro, excl. luchthavenbelasting en gedoe, heen en weer vliegen naar Thailand.
Ik wil van half juli tot half augustus en dit is het goedkoopst dat ik op het moment kan vinden op internet.
Toch twijfel ik nog. Wordt het over een tijdje niet goedkoper, misschien een last-minute? Of zal ik het niet beter dan dit krijgen? Wat zijn jullie ervaringen?
via www.fliegen.de kun je voor 636 incl lhb naar Bangkok vliegen. je vliegt dan wel vanaf Dusseldorf (2 uur rijden vanuit Utrecht, minder vanuit brabant) via Iranquote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:34 schreef Hare het volgende:
Ik wil van half juli tot half augustus en dit is het goedkoopst dat ik op het moment kan vinden op internet.
Toch twijfel ik nog. Wordt het over een tijdje niet goedkoper, misschien een last-minute? Of zal ik het niet beter dan dit krijgen? Wat zijn jullie ervaringen?
Mijn reis begint zodra ik in het vliegtuig zit, vind het juist ook wel weer z'n charmes hebben om via een land als Iran naar Azie te gaan, en dat hoofddoekje, ach is juist ook weer een belevenis. Vind mijn vriendin helemaal niet erg, 2 vriendinnen van haar zijn vorig jaar ook via Iran gegaan, en die vonden het juist superleukquote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:55 schreef Hare het volgende:
Ja, die had ik ook al gezien ja, maar ik ga echt niet naar Teheran vliegen en mijn vriendin gaat echt geen hoofddoekje opdoen. Dan betaal ik wel wat meer hoor
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:22 schreef Blik het volgende:
[..]
Mijn reis begint zodra ik in het vliegtuig zit, vind het juist ook wel weer z'n charmes hebben om via een land als Iran naar Azie te gaan, en dat hoofddoekje, ach is juist ook weer een belevenis. Vind mijn vriendin helemaal niet erg, 2 vriendinnen van haar zijn vorig jaar ook via Iran gegaan, en die vonden het juist superleuk
Luchthavenbelasting is 135quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:34 schreef ozzietukker het volgende:
Overigens, 625 euro voor augustus is wel een redelijk goede prijs, er komt nog wel 15 Euro reserveringskosten en 155 euro luchthavenbelasting bij.
Kom je uit op 795 Euro.
Wij kiezen er ook voor omdat we studenten zijn, en zo goedkoop mogelijk willen vliegen. Vorig jaar waren we ruim 1500 euro kwijt aan een ticket. we zijn nu ruim 250 euro goedkoper uit dan vorig jaar, en dat is allemaal geld wat we extra kunnen uitgeven in Cambodja of Vietnam. Als ik ouder was zou ik zeker weten voor een directe vlucht kiezen. Ik boek deze vlucht natuurlijk niet voor m'n plezier.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:34 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Tja ieder zijn ding. Voor mij persoonlijk zal vliegen via Iran nooit een optie zijn, uit principe niet, o.a. qua onderhoud van de vliegtuigen én het politieke regima wat er zit. Naast dat het voor mij ook gewoon niet mogelijk is om dat met mijn paspoort nu te doen.
Ik ga er van uit dat je naar Siem Raep of Pnom Phen wil gaan? Ga dan vliegen! De wegen (als je het al wegen kunt noemen) in Cambodja zijn echt bereslecht. Mijn reis van Bangkok naar Siem Raep heeft van 8 uur 's morgens tot 2 uur 's nachts geduurd, waarvan slechts 3 uurtjes in Thailand.... Terug van uit Pnom Phen naar Bangkok was de weg in Cambodja grotendeels wel iets beter, maar die laatste 50 km.....quote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:21 schreef Blik het volgende:
[..]
Wij kiezen er ook voor omdat we studenten zijn, en zo goedkoop mogelijk willen vliegen. Vorig jaar waren we ruim 1500 euro kwijt aan een ticket. we zijn nu ruim 250 euro goedkoper uit dan vorig jaar, en dat is allemaal geld wat we extra kunnen uitgeven in Cambodja of Vietnam. Als ik ouder was zou ik zeker weten voor een directe vlucht kiezen. Ik boek deze vlucht natuurlijk niet voor m'n plezier.
Wij gaan trouwens ook meteen door naar Cambodja, maar wegens slechte aansluiting op het vliegtuig gaan we waarschijnlijk met de bus naar Cambodja
(weet iemand trouwens hoe duur zo'n busreis is? minibus, aircobus etc?)
kutte van de vliegreis is dat we als we aankomen met het vliegtuig eerst de stad inmoeten omdat we niet meer verder kunnen vliegen, en dan moeten we de volgende ochtend dus weer terug naar het vliegveld. Daarbij kost de vlucht ook nog eens 5000 baht (100 euro) en moeten we nog 2 keer vertrektax betalen a 500 baht (of is dat tegenwoordig alweer 1000 baht p.p.?)quote:Op woensdag 14 februari 2007 08:01 schreef snijder het volgende:
[..]
Ik ga er van uit dat je naar Siem Raep of Pnom Phen wil gaan? Ga dan vliegen! De wegen (als je het al wegen kunt noemen) in Cambodja zijn echt bereslecht. Mijn reis van Bangkok naar Siem Raep heeft van 8 uur 's morgens tot 2 uur 's nachts geduurd, waarvan slechts 3 uurtjes in Thailand.... Terug van uit Pnom Phen naar Bangkok was de weg in Cambodja grotendeels wel iets beter, maar die laatste 50 km.....
Je bent echt gebroken wanneer je aankomt.
Een enkeltje heeft me overigens iets van 900 Baht gekost. In Thailand aircobusje, in Thailand gewoon lekker stofhappen vanwege de open ramen.
Zit wat in, maar ik kan je de busreis echt niet aanbevelen. En om de bus te nemen zul je toch ook eerst de stad in moeten. Je zult niet vanaf de luchthaven een bus naar Cambodja vinden.quote:Op woensdag 14 februari 2007 12:22 schreef Blik het volgende:
[..]
kutte van de vliegreis is dat we als we aankomen met het vliegtuig eerst de stad inmoeten omdat we niet meer verder kunnen vliegen, en dan moeten we de volgende ochtend dus weer terug naar het vliegveld. Daarbij kost de vlucht ook nog eens 5000 baht (100 euro) en moeten we nog 2 keer vertrektax betalen a 500 baht (of is dat tegenwoordig alweer 1000 baht p.p.?)
5000 THB is met Bangkok Airways, als je met Air Asia gaat is het iets goedkoper. Bij het boeken zit trouwens de Thaise Airportax al ingebrepen. (700 THB).quote:Op woensdag 14 februari 2007 12:22 schreef Blik het volgende:
[..]
kutte van de vliegreis is dat we als we aankomen met het vliegtuig eerst de stad inmoeten omdat we niet meer verder kunnen vliegen, en dan moeten we de volgende ochtend dus weer terug naar het vliegveld. Daarbij kost de vlucht ook nog eens 5000 baht (100 euro) en moeten we nog 2 keer vertrektax betalen a 500 baht (of is dat tegenwoordig alweer 1000 baht p.p.?)
de 5000 THB is voor Air Asia, wel voor 2 personen. Ik weet niet of daar de airporttax al in zit, zou ik even moeten checkenquote:Op woensdag 14 februari 2007 18:50 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
5000 THB is met Bangkok Airways, als je met Air Asia gaat is het iets goedkoper. Bij het boeken zit trouwens de Thaise Airportax al ingebrepen. (700 THB).
Wel zal je bij vertrek vanaf Pnomh Penh 25 U$ moeten betalen als vertrekbelasting, DAT is pas veel.
Dat scheelt ongeveer 3¤.quote:Op woensdag 14 februari 2007 18:50 schreef ozzietukker het volgende:
Bij het boeken zit trouwens de Thaise Airportax al ingebrepen. (700 THB).
Wel zal je bij vertrek vanaf Pnomh Penh 25 U$ moeten betalen als vertrekbelasting, DAT is pas veel.
airporttax is idd inbegrepen, maakt het alweer een stuk aantrekkelijker om te vliegenquote:Op woensdag 14 februari 2007 18:58 schreef Blik het volgende:
[..]
de 5000 THB is voor Air Asia, wel voor 2 personen. Ik weet niet of daar de airporttax al in zit, zou ik even moeten checken
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |