Daar val ik gelukkig toch niet onderquote:Op woensdag 20 september 2006 13:54 schreef Mr.J het volgende:
[..]
En dan met name die kut steroiden gebruikers! Bah!![]()
Al meer dan 5 jaar eerlijk waar !quote:Op woensdag 20 september 2006 14:02 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Wat zijn je stats dan en hoe lang ben je bezig? Je komt op mij over als een wannabebeachboy.
Ja daar waren we al achter, maar bedankt voor het nog een keer melden.quote:Op woensdag 20 september 2006 16:06 schreef Sander170 het volgende:
Momenteel heb ik nog steeds een 5-pack want op die ene plek bovenin zit helemaal niks !
Gewoon een leegvlakje, en daar baal ik van !!
Graag gedaan !quote:Op woensdag 20 september 2006 16:08 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ja daar waren we al achter, maar bedankt voor het nog een keer melden.
Jaja, dat is gewoon genetica, doe je geen flikker tegen.quote:Op woensdag 20 september 2006 16:06 schreef Sander170 het volgende:
Momenteel heb ik nog steeds een 5-pack want op die ene plek bovenin zit helemaal niks !
Gewoon een leegvlakje, en daar baal ik van !!
Bedankt !quote:Op woensdag 20 september 2006 16:09 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Jaja, dat is gewoon genetica, doe je geen flikker tegen.
Ander onderwerp nu.
Maak je niet zo druk om de oefeningen an sich.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:51 schreef Dacide het volgende:
ben trouwens het volgende van plan:
voor mijn nieuwe schema.. doe alles in deze volgorde.
iemand aantekeningen/ opmerkingen... ik hoor t graag.
triceps:
smal bankdrukken (4sets)
pushdown (ofzoiets) 4sets
dippen 4 sets (doe ik normaal echt nooooit... toch maar eens erin houden)
triceps extension (met dumbell) 4sets
schouders zijkant
zijwaarts heffen 5 sets
dumbell press (evt op machine) 4 sets
Biceps:
barbell curl 4 sets
concentration curl 4 sets
preacher curl 4 sets
Je kunt je buik beter net als de rest van je spiergroepen aanpakken. Zo tussen de 6 en de 12 reps gaan zitten.quote:Op woensdag 20 september 2006 16:59 schreef Lanvin het volgende:
zoooo vanmorgen had ik paar uurtjes vrij dus om 9 uur stond ik al in de sportschool, 100 abdominal pulldowns gemaakt van 30 kilomet afwisseling op dat crunch apparaat, Tricep pulldowns, cable bicep curls... en daarna was ik echt helemaal kapot
maar toch nog even leg press 100 kilo gepakt
ging dus heerlijk
Ik heb vrij vaak ontstekingen in me schouder gehad. Toen ik gestopt ben met achter me hoofd schouderdrukken, en achter me hoofd rug op trekken is het een heel stuk minder geworden. Verder meteen rustig aan doen als je ook maar iets voelt.quote:Op woensdag 20 september 2006 17:45 schreef Omnifacer het volgende:
He gasten,
Hier ben ik weer es... ben afgelopen 5 weken precies nul keer wezen trainen, ik heb weer es een blessure aan mijn schouder.
Ik lag in bed, een tijd terug, en ik wilde opstaan. Ik lag zeg maar op mn buik, met mn armen om mijn kussen heen geklemd, en toen ik daadwerkelijk op wilde staan deed ik eerst mijn knieen omhoog, en toen overstrekte ik mijn schouder volgens mij.
Ik dacht dat het zeurderige gevoel in mijn (linker)schouder vanzelf wel weg zou gaan, maar na drie weken was er nog niks veranderd. Toen heb ik maar een afspraak gemaakt bij de fysio, maar die kan pas volgende week woensdagIn de tussentijd heb ik dus al 5 weken niks gedaan, dus gaat mn fysiek eraan
Ik ben bang voor slijmbeursontsteking
Weet iemand wat het kan zijn? Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt?
In vijf weken verandert er niks aan jouw spiermassa hoor.. zal me verbazen als er in vijf maanden veel afgaat.quote:Op woensdag 20 september 2006 17:45 schreef Omnifacer het volgende:
He gasten,
Hier ben ik weer es... ben afgelopen 5 weken precies nul keer wezen trainen, ik heb weer es een blessure aan mijn schouder.
Ik lag in bed, een tijd terug, en ik wilde opstaan. Ik lag zeg maar op mn buik, met mn armen om mijn kussen heen geklemd, en toen ik daadwerkelijk op wilde staan deed ik eerst mijn knieen omhoog, en toen overstrekte ik mijn schouder volgens mij.
Ik dacht dat het zeurderige gevoel in mijn (linker)schouder vanzelf wel weg zou gaan, maar na drie weken was er nog niks veranderd. Toen heb ik maar een afspraak gemaakt bij de fysio, maar die kan pas volgende week woensdagIn de tussentijd heb ik dus al 5 weken niks gedaan, dus gaat mn fysiek eraan
Ik ben bang voor slijmbeursontsteking
Weet iemand wat het kan zijn? Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt?
Ja dat doe ik nu dus al 5 weken. Ik heb de training voorafgaand aan het moment dat ik geblesseerd raakte niks geks gedaan, gewoon gedaan wat ik altijd doe, dus dat maakt het extra raar. Kan het zijn dat de blessure chronisch is? Omdat het nu al 5 weken niet veranderd is?quote:Op woensdag 20 september 2006 17:49 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik heb vrij vaak ontstekingen in me schouder gehad. Toen ik gestopt ben met achter me hoofd schouderdrukken, en achter me hoofd rug op trekken is het een heel stuk minder geworden. Verder meteen rustig aan doen als je ook maar iets voelt.
Heb je al ibuprofen geprobeerd? Doet elke beweging je zeer? Anders kun je oefeningen doen met lichtere gewichten voor een goede doorbloeding. Dat helpt ook mee aan een sneller herstel.quote:Op woensdag 20 september 2006 17:51 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Ja dat doe ik nu dus al 5 weken. Ik heb de training voorafgaand aan het moment dat ik geblesseerd raakte niks geks gedaan, gewoon gedaan wat ik altijd doe, dus dat maakt het extra raar. Kan het zijn dat de blessure chronisch is? Omdat het nu al 5 weken niet veranderd is?
@LedZep: Voor het zicht niet, maar het voelt allemaal minder strak... Misschien ook mentaal hoor...
Trainen maakt gewrichten sterkerquote:Op woensdag 20 september 2006 19:12 schreef desub het volgende:
raar is dat eigenlijk, nu ik er over nadenk, ik had totdat ik ging trainen (paar maanden terug) vaak last van mijn schouder, sinds ik train is dat veel minder geworden, het voelde ook nooit overdreven pijnlijk aan tijdens het trainen, ik heb 'm ook nooit hoeven ontzien eigenlijk.
zal ook wel een stukje stress geweest zijn, maar toch....
Overtrainen en slechte techniek verneuken ze dan weerquote:Op woensdag 20 september 2006 19:14 schreef LedZep het volgende:
[..]
Trainen maakt gewrichten sterker![]()
![]()
Tja, om het gemiddelde in stand te houden moeten we ook baggeraars in de gym hebben natuurlijkquote:Op woensdag 20 september 2006 19:32 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Overtrainen en slechte techniek verneuken ze dan weer
Welkomquote:Op woensdag 20 september 2006 21:38 schreef D.Rose het volgende:
*meldt
al een paar keer eerder begonnen met trainen maar dit nooit volgehouden.
Door de jaren heen ook nog een buikje opgebouwd.
Aantal weken geleden de knoop doorgehakt en besloten de boel te 'fatsoeneren'.
Buikje (10kg) is er nu af dus de pondjes mogen er weer aan, maar dan op de juiste plekken,
vandaar dat ik hier (weer) ben
dank jequote:
Ik eet ook 99% van de tijd gezond, maar zodirect een lekker broodje kroket kan echt geen kwaadquote:Op woensdag 20 september 2006 22:02 schreef D.Rose het volgende:
[..]
dank je
heb de OP net helemaal doorgelezen en al wat tips opgedaan
Net als bij het afvallen geldt, ik wil er best veel voor doen, maar ik wil er liever niet teveel voor laten.
Dus eens per week naar de Mac en af en toe iets 'lekkers' moet kunnen vind ik
Dat kan ook zeker wel. Zeker als je bulkt kan een snack af en toe absoluut geen kwaad. En het houd je gemotiveerd imo.quote:Op woensdag 20 september 2006 22:02 schreef D.Rose het volgende:
[..]
dank je
heb de OP net helemaal doorgelezen en al wat tips opgedaan
Net als bij het afvallen geldt, ik wil er best veel voor doen, maar ik wil er liever niet teveel voor laten.
Dus eens per week naar de Mac en af en toe iets 'lekkers' moet kunnen vind ik
Als je traint kan dat best.quote:Op woensdag 20 september 2006 22:10 schreef synthesix het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik 1 keer per week naar de mac eigenlijk behoorlijk veel, zelfs voor een non-bb dieet.
tja, het is gewoon makkelijk, en ook best goed te etenquote:Op woensdag 20 september 2006 22:10 schreef synthesix het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik 1 keer per week naar de mac eigenlijk behoorlijk veel, zelfs voor een non-bb dieet.
pizza gaat er ook wel inquote:Op woensdag 20 september 2006 22:23 schreef synthesix het volgende:
Alleen wel erg slecht voor je volgens mij. Door de transvetten e.d.
Maar je kan ook min-of-meer gezond snacken. Bijvoorbeeld, broodje knakworst of pizza. Vind ik beide opzich ook best lekker, maar zijn toch wat beter voor je dieet dacht ik zo.
Met mosterdquote:Op woensdag 20 september 2006 22:04 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik eet ook 99% van de tijd gezond, maar zodirect een lekker broodje kroket kan echt geen kwaad![]()
![]()
of fietsenquote:Op woensdag 20 september 2006 22:31 schreef desub het volgende:
mijn buikje zit er nog op, is wel iets kleiner geworden volgens mij, maar dat moet wel verder goedkomen als ik ga hardlopen.
Tuna with a twistquote:Op woensdag 20 september 2006 22:47 schreef Lanvin het volgende:
ik eet dan nu ook gewoon bijna dagelijks toch wel iets met tonijn en kipfilet op brood.
waar woon je dan? ik zit op KDGquote:Op woensdag 20 september 2006 10:36 schreef Calyptus het volgende:
[..]
De prijzen op die eerste site zaten tussen de 7000 en 15000 dollar dus ja... Zoon operatie is niet goedkoop
Ik zit op een hoge school in Antwerpen. Begint altijd wat later
Prima idee. Niet iedere beweging doet pijn, het is meer zo'n zeurderig gevoel in mijn schouder, wat wel erger wordt wanneer ik hem meer gebruik... Ik zal het morgen eens proberen, ik laat ff weten hoe het ging...quote:Op woensdag 20 september 2006 18:10 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Heb je al ibuprofen geprobeerd? Doet elke beweging je zeer? Anders kun je oefeningen doen met lichtere gewichten voor een goede doorbloeding. Dat helpt ook mee aan een sneller herstel.
ik doe momenteel een combo.. 5x5 bij DL, SQ, BP, MP, en andere combinaties bij de rest van de oefeningen.quote:Op donderdag 21 september 2006 00:25 schreef J-Will het volgende:
Werkt een split-schema voor kracht eigenlijk? Of ga je dan toch teveel reps doen op één groep waardoor groei eerder wordt ennadrukt? JUst some thought.
Wat ik heb geleerd is een stuk of 8 reps met een gewicht waarmee je ook echt niet meer dan 8 reps kan maken, en dat dan 3 sets.quote:Op donderdag 21 september 2006 00:25 schreef Robocock het volgende:
Vraagje.
Wat is "beter" : rep's van 12-10-8 of rep's 8-8-8-8. Na elke serie gewicht omhoog in beide gevallen.
Trainingsdoel is massa genereren.
Ja, maar veel minder vanwege de hoge reps / failure / lage trainingsfrequentie.quote:Op donderdag 21 september 2006 00:25 schreef J-Will het volgende:
Werkt een split-schema voor kracht eigenlijk? Of ga je dan toch teveel reps doen op één groep waardoor groei eerder wordt ennadrukt? JUst some thought.
Ik nietquote:Op donderdag 21 september 2006 09:56 schreef J-Will het volgende:
ik ben jaloers op mensen die kunnen chinnen als ze het nog nooit gedaan hebben
chins zijn doorgaans gemakkelijker dan pullupsquote:Op donderdag 21 september 2006 09:56 schreef J-Will het volgende:
Ik moet het ook weer eens gaan doen. Ik zat op een gegeven moment op 3 sets van 4 en een max van 6 geloof ik. Zal nu wel minder zijn. Pullups kan ik dan wel weer redelijk, die zijn ook beter voor je lats toch
Volgens mij ook indd. (vind ik wel iig).quote:Op donderdag 21 september 2006 10:14 schreef Tommy__ het volgende:
chins zijn doorgaans gemakkelijker dan pullups![]()
Om er ff wat klimlogica tegenaan te gooienquote:Op donderdag 21 september 2006 10:14 schreef Tommy__ het volgende:
chins zijn doorgaans gemakkelijker dan pullups![]()
Helaas, u gaat niet door naar de volgende rondequote:Op donderdag 21 september 2006 09:56 schreef J-Will het volgende:
Ik moet het ook weer eens gaan doen. Ik zat op een gegeven moment op 3 sets van 4 en een max van 6 geloof ik. Zal nu wel minder zijn. Pullups kan ik dan wel weer redelijk, die zijn ook beter voor je lats toch
Voor mijn gevoel is het enige verschil dat chinups voornamelijk biceps is, en pull ups meer richting de triceps.quote:Op donderdag 21 september 2006 16:38 schreef LedZep het volgende:
Chins en pull ups zijn natuurlijk precies hetzelfde; het "verschil" daartussen is een uit de hand gelopen mythe.
ik mag het eigenlijk niet zeggen,, maar als je via nieuwsgroepen download, hij is daar nog wel vandaan te halen.quote:Op donderdag 21 september 2006 17:29 schreef Tommy__ het volgende:
ik ben al m'n films van ronnie verloren in een format![]()
Beter voor je lats. "Makkelijk" bestaat niet. Als het makkelijk gaat pleur je er gewicht bij.quote:Op donderdag 21 september 2006 17:18 schreef J-Will het volgende:
Dus de makkelijkere versie is beter?
ja, daar had ik ze ook vanquote:Op donderdag 21 september 2006 17:31 schreef Lanvin het volgende:
[..]
ik mag het eigenlijk niet zeggen,, maar als je via nieuwsgroepen download, hij is daar nog wel vandaan te halen.
Oke dan, lekker bezigquote:Op donderdag 21 september 2006 17:36 schreef Tommy__ het volgende:
heb ondanks het warme weer en 3 weken blessurepauze toch nog goede gains gemaakt deze zomer:
borst: 96.5 -> 101.5 (voornamelijk door pullup-programma)
middel: 76-> 75 (geen idee hoe dat is gekomen)
benen: 52 -> 56 (squat'n)
kuiten: 36 -> 36.5
armen: 33 -> 34 (zonder bicepoefeningen ivm blessure)
onderarmen: 27 -> 30 (pullups?)
gewicht: 68 -> 70
nu nog m'n nieuwe lesserooster zien te combineren met een schema![]()
Dus volgens bovenstaande plaatjes vind jij de chins beter dan die andere voor je lats?quote:Op donderdag 21 september 2006 16:56 schreef LedZep het volgende:
Ik noem alles chin up, dat even voor de duidelijkheid.
1. Close grip is beter voor je lats dan wide grip, omdat schouder retroversie een motorpatroon van je lats is en schouderadductie meer teres major.
2. Supinated is beter dan pronated omdat de ROM 180 (tegen 160 ongeveer) graden is en de biceps in een sterkere positie zitten.
Op die site waar ik laatst mijn lichaam heb opgemeten stond dat je je armen naast je lichaam moest houden. Onder een hoek span je de biceps nogsteeds aanquote:Op donderdag 21 september 2006 18:03 schreef Tommy__ het volgende:
ongespannen onder een hoek van 90°(zo doe ik het althans)
over films gesproken: zijn er films die iedereen die aan bodybuilding doet gezien zou moeten hebben?quote:Op donderdag 21 september 2006 17:29 schreef Tommy__ het volgende:
http://bodybuilding.com/fun/fitshow.htmquote:Op donderdag 21 september 2006 20:26 schreef D.Rose het volgende:
[..]
over films gesproken: zijn er films die iedereen die aan bodybuilding doet gezien zou moeten hebben?
Die heb ik, uiteraard, al ooit eens gezienquote:Op donderdag 21 september 2006 20:40 schreef Miguel het volgende:
Pumping Iron natuurlijkMaar die moet je ook gezien hebben als je niet aan bb doet
Ja, voor je lats kan je het beste schouderbreedte grip en onderhands ("chin up") nemen imo.quote:Op donderdag 21 september 2006 18:37 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Dus volgens bovenstaande plaatjes vind jij de chins beter dan die andere voor je lats?
Als je op een hongerdieet zit.. een week of 3 oid.. als je gewoon aardig dooreet.. denk in maanden of jaren. Pure spiermassa gaat bijna nooit weg.quote:Op donderdag 21 september 2006 22:40 schreef Monocultuur het volgende:
even een vraagje aan de heren bodybuilders:
na hoeveel dagen rust gaan je spieren weer kleiner worden?
nadat ze volledig hersteld is (waarna je de spier normaal gezien terug gaat belasten) en ze totaal niet meer gebruikt (wat nooit gebeurt tenzij je in coma ligt oid)quote:Op donderdag 21 september 2006 22:40 schreef Monocultuur het volgende:
even een vraagje aan de heren bodybuilders:
na hoeveel dagen rust gaan je spieren weer kleiner worden?
Lol droog...quote:Op donderdag 21 september 2006 22:44 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
nadat ze volledig hersteld is (waarna je de spier normaal gezien terug gaat belasten) en ze totaal niet meer gebruikt (wat nooit gebeurt tenzij je in coma ligt oid)
het gaat niet opeens, maar het begint geleidelijk
ps: ter plaatse verzonnen, maar het lijkt met 't meest logische
"Ain't nothin' to it but to do it" is mijn favoriet.quote:Op donderdag 21 september 2006 21:53 schreef Miguel het volgende:
Zo'n beetje de helft van wat mijn trainingsmaat en ik tegen elkaar zeggen tijdens de training zijn quotes uit bb tapes en pumping iron
YEAH BUDDY!
Ik heb Ronny en Kevin hun eerste trainingsvideo gedownload. En het is heel apart om te zien hoe klein hun hoofd toen nog was.quote:Op donderdag 21 september 2006 17:29 schreef Tommy__ het volgende:
Wat denk je van Jay Cutler, die zit zijn hele training parra om zich heen te kijkenquote:Op vrijdag 22 september 2006 01:44 schreef Semargofni het volgende:
Natuurlijk mag "lightweight!" en "aint nothing but a peanut!" hieraan niet ontbreken.
Die Ronnie heeft trouwens wel een tik door al dat steroids gebruik ofzo, hele tijd met zijn hoofd schudden. En dan van die Brrrrr geluiden maken. Die film van Dorian Yates is ook grappig hoe die gasten tegen elkaar schreeuwen terwijl ze gezellig met zijn tweetjes in die "dungeon" bezig zijn.
meer etenquote:Op vrijdag 22 september 2006 17:48 schreef D.Rose het volgende:
Ik las dat je per kilo lichaamsgewicht 2 gr. eiwit p.d. moet nemen.
Nu heb ik ff zitten rekenen, maar daar kom ik dus nooit aan, zelfs met allemaal eiwitrijke voeding.
Zijn er mensen die dit wel halen zonder eiwitshakes te nemen?
in 1 liter zitten maar 35gr eiwit dus dat moet dan een flinke bult vlees zijnquote:Op vrijdag 22 september 2006 17:55 schreef J-Will het volgende:
Ik haal het wel denk ik. Zit nu op minstens 1.5 liter melk per dag en daar komt dan nog een bult vlees bij.
kwark eet ik al, maar kan idd Brinta toevoegen, dat smaakt welquote:Op vrijdag 22 september 2006 17:51 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
meer eten![]()
drink een liter melk meer en zet havermout met melk (en evt kwark, denk hierbij aan 500-600ml melk en 60-120g havermout/brinta) bij je eetschema
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |