quote:Op maandag 18 september 2006 15:35 schreef Votz het volgende:
Kan het nog moeilijker....Hier zijn mijn 16 boeken:
Nou, jij bent goed bezig.quote:Op maandag 18 september 2006 15:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Straks mag je er steeds uit twee kiezenDus het kan nog moeilijker.
Ja, je had er Eyes of the Dragon niet bij staanquote:
Ok!quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, je had er Eyes of the Dragon niet bij staan![]()
Die staan in nederland verdeeld over verschillende verhalen bundels (o.a. Ik weet wat je wil en satans kinderen)quote:Op woensdag 20 september 2006 10:04 schreef angelfist het volgende:
er is trouwens een verhaal dat ik mis, nl: "Stop ermee BV"
Die moet ook in mijn lijstje, staat in "de laatste laddersport" (Last rung on the ladder)
De verhalen in dit boek:De Rozige Lente (Strawberry Spring), De Richel (The Ledge), Pastorale (The Lawnmower Man), Stop Ermee B.V. (Quitters, Inc.), Ik Weet Wat Je Wilt (I Know What You Need), Satanskinderen (Children of the Corn), De Laatste Laddersport (The Last Rung on the Ladder), Afspraak met Norma (The Man Who Loved Flowers), Een Afzakkertje (One for the Road) en De Patiënte van Kamer 312 (The Woman in the Room).
Auteur: Stephen King
dit boek heb ik nooit gelezen , het verhaal staat ook nog in een verhalenbundel met verhalen van andere schrijvers(kan niet op de titel komen)
Dat klopt, maar Stop ermee BV was ik iig nooit eerder tegengekomen...quote:Op woensdag 20 september 2006 19:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Die staan in nederland verdeeld over verschillende verhalen bundels (o.a. Ik weet wat je wil en satans kinderen)
Long Walk staat trouwens twee keer in de OPquote:Op zondag 17 september 2006 12:58 schreef Isabeau het volgende:
De Boeken:Christine Cujo Dolores Claiborne Different Seasons (4 Seizoenen) - 4 verhalen met o.a. Rita Hayworth and Shawshank Redemption) Everyting is Eventual (Alles is Eventueel) - verhalenbundel met o.a. Autopsy Room Four en Lunch at the Gotham Cafe. From a Buick 8 (Het Geheim van de Buick) Hearts in Atlantis (Harten in Atlantis) - 4 verhalenbundel met o.a. Low Men in Yellow Coats. It (Het) Misery Nightmares & Dreamscapes (Nachtmerries en Droomlandschappen) - verhalenbundel met o.a. Dolan's Caddilac en Chattery Teeth Skeleton Crew (Duistere Krachten) - verhalenbundel met o.a. The Mist en The Raft. The Shining (De Shining) The Stand (De Beproeving) The Long Walk (De Marathon) The Girl Who Loved Tom Gordon (Het Meisje dat hield van Tom Gordon) The Green Mile (De Groene Mijl)
Dreamcatcher. Ook verfilmd.quote:Op woensdag 20 september 2006 22:06 schreef beeer het volgende:
Het enige boek van Stephen K. dat ik ooit heb gelezen ging over dat er een mist opkwam en dat ze in een supermarkt vast zaten, en buiten waren d'r allemaal paarsgroene interdimensionale wezens.
Deze nomineer ik plus een verzoek om de titel van het boek.
nope, niet dreamcatcher..quote:
ook wel 'The Mist' genoemdquote:Op woensdag 20 september 2006 22:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dichte mist, kort verhaal tegenwoordig opgenomen in de verhalen bundel Duistere krachten.
er was geen mist in Dreamcatcherquote:Op woensdag 20 september 2006 22:19 schreef Dagonet het volgende:
Dreamcatcher zaten ze toch ook in een supermarkt? Of, nee, daar kwamen ze net vandaan met het bier.
Briljant verhaal. Met een kans op verfilming:quote:Op woensdag 20 september 2006 22:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dichte mist, kort verhaal tegenwoordig opgenomen in de verhalen bundel Duistere krachten.
Er is ook een text-adventure van gemaakt. Ik heb hem alleen nog nooit gespeeld.quote:Op woensdag 20 september 2006 23:49 schreef Xessive het volgende:
[..]
Briljant verhaal. Met een kans op verfilming:
http://www.upcominghorrormovies.com/movies/themist.php
Maar verder kom ik weinig tegen op het net. Dus ik denk dat Frank er nog niet mee begonnen is...
Uiteraardquote:Op donderdag 21 september 2006 20:48 schreef Isabeau het volgende:
Hoe meer mensen meedoen, hoe leuker![]()
Zelf verwacht ik dat The Stand gaat winnen...quote:Op vrijdag 22 september 2006 09:31 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
* 16 boeken*
Maar Het zal wel winnen....
Ik had begrepen dat Frank Darabont dit jaar terugkeert naar Amerika om zijn projecten te vervolgen. Laten we hopen dat het The Mist daarbij zit. The Mist is een van favoriet tussen de korte verhalen.quote:Op woensdag 20 september 2006 23:49 schreef Xessive het volgende:
[..]
Briljant verhaal. Met een kans op verfilming:
http://www.upcominghorrormovies.com/movies/themist.php
Maar verder kom ik weinig tegen op het net. Dus ik denk dat Frank er nog niet mee begonnen is...
Welneequote:Op vrijdag 22 september 2006 11:33 schreef CherryLips het volgende:
o ik zie net dat ik insomnia ben vergeten te vermelden in m'n lijstje.
Ik vind toch "It" het best geschreven, briljant hoe hij de hoofdstukken van toen en nu in elkaar laat overvloeien (en dank aan de vertaler natuurlijk).quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:28 schreef Isabeau het volgende:
Ik vond het het allerspannendste King boek! Erg beklemmend geschreven.
Nee, niet The Stand!!quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:22 schreef Isabeau het volgende:
Van mij mag iedereen zijn of haar favo boek wel aangeven, maar het is nu een beetje laat voor zo'n voorspelling. Was wel leuk geweest
Ik ben bang dat The Green Mile het gaat winnen (beïnvloed door één van de beste King-films), maar ik hoop op The Stand. Alhoewel mijn favoriete boek Bag of Bones is, maar dat hebben veel mensen (nog) niet gelezen. (Ga dat boek eens lezen!) En met The Tommyknockers als winnaar ben ik ook heel blij
![]()
ketterquote:Op vrijdag 22 september 2006 12:09 schreef E.T. het volgende:
[..]
Nee, niet The Stand!!![]()
De eerste helft van dat boek heb ik echt door moeten worstelen, alleen de belofte dat het beter zou worden hebben me er toe gedreven dat ik verder ging.. De tweede helft was een stuk beter te pruimen gelukkig![]()
Maar hij komt niet in mijn top-16
Vervolg is ook heel goed, vooral als je een beetje in de Donkere Toren serie zit, anders is het misschien wel wat vaag allemaal...quote:Op vrijdag 22 september 2006 12:42 schreef Xessive het volgende:
Grappig. Ik vind de eerste helft van The Stand juist het beste. De totale anarchie die ontstaat en daarna het volgen van de verschillende personages op hun reis door Amerika. Prachtig.
Mijn top 3 is toch wel:
-The Stand
-It
-The Talisman
Bij It had ik echt het gevoel dat ik afscheid moest nemen van vrienden toen ik het boek dichtsloeg.
The Talisman is zo'n bijzonder verhaal, met wederom een reis, dit maal van de ene kust naar de andere. Erg goed. Het vervolg: Black House heb ik liggen, maar ik kom maar slecht door de eerste hoofdstukken heen.
idd.. beter dan It kan niet, geniaal boekquote:Op vrijdag 22 september 2006 12:08 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik vind toch "It" het best geschreven, briljant hoe hij de hoofdstukken van toen en nu in elkaar laat overvloeien (en dank aan de vertaler natuurlijk).
Maar m'n favoriet is misschien wel "De Talisman", vaag dat ik die juist eerst vergat in m'n lijst.
Volgens mij heb ik wel alle boeken uit de lijst gelezen, ik twijfel alleen over Cujo. Oh en misschien wat korte(re) verhalen die ik in een bundel ken of juist een andere bundel. My Pretty Pony
Donkere Toren nog niet gelezen?quote:Op zaterdag 23 september 2006 09:46 schreef maniack28 het volgende:
ben er alleen nog steeds niet achter waar die lage mannen in gele jassen nou goed voor waren
The Raft kan ik me herinneren als zéér engquote:Op vrijdag 22 september 2006 18:36 schreef Dagonet het volgende:
De korte verhalen van King zijn het best. Daar dwingt hij zichzelf om niet te lang te blijven hangen. The Long Walk is erg tof.
Nope... ooit wel in huis gehad uit de bieb maar nooit aan begonnen. Misschien moet ik dat maar eens doenquote:Op zaterdag 23 september 2006 18:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Donkere Toren nog niet gelezen?
De film lijkt totaal niet op het boek.quote:Op zondag 24 september 2006 11:06 schreef _Arual_ het volgende:
Gisteren was ik alleen thuis, ik zapte wat en kwam bij de BBC terecht, Ah, dacht ik, leuk, een film met Jack Nicholson. Was het The Shining... Ik vond die film eng! Toch maar eens het boek lezen, dat is er om een of andere vreemde reden nog niet van gekomen...
Normaal lees ik eerst altijd het boek, en kijk ik daarna pas naar de film. Maar dit was toeval.quote:Op zondag 24 september 2006 12:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De film lijkt totaal niet op het boek.
De film zuigt en Nicholson was ongeveer de slechts denkbare Jack Torrance.quote:Op zondag 24 september 2006 13:04 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Normaal lees ik eerst altijd het boek, en kijk ik daarna pas naar de film. Maar dit was toeval.
Jack Nicholson![]()
Komt dat doordat jij het boek wél gelezen hebt? Dat de film dan gewoon tegenvalt?quote:Op zondag 24 september 2006 13:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De film zuigt en Nicholson was ongeveer de slechts denkbare Jack Torrance.
De film is een verkrachting van het boek. Dus dat zal er best mee te maken hebben denk ikquote:Op zondag 24 september 2006 13:52 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Komt dat doordat jij het boek wél gelezen hebt? Dat de film dan gewoon tegenvalt?
Wat hij zegtquote:Op zondag 24 september 2006 13:54 schreef Swetsenegger het volgende:
De film is een verkrachting van het boek. Dus dat zal er best mee te maken hebben denk ik
De film is best aardig, maar heeft weinig met The Shining van Stephen King te maken.
Stephen King was absoluut niet blij met Kubrick's verfilming van zijn boek. Kubrick volgde niet King's gebruikelijke idee van goed en kwaad.quote:Op zondag 24 september 2006 13:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De film is een verkrachting van het boek. Dus dat zal er best mee te maken hebben denk ik
De film is best aardig, maar heeft weinig met The Shining van Stephen King te maken.
Kubrick volgde helemaal niets, behalve de naamquote:Op zondag 24 september 2006 20:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Stephen King was absoluut niet blij met Kubrick's verfilming van zijn boek. Kubrick volgde niet King's gebruikelijke idee van goed en kwaad.
Smaken verschillen. Ik vond 'm magertjes. Niet beter dan de gemiddelde slasher movie. De opbouwende spanning in het boek vond ik vele malen beterquote:Desondanks vind ik 'The Shining' allesbehalve een 'baggerfilm'.
Volgde niets is onzin.quote:Op zondag 24 september 2006 20:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Kubrick volgde helemaal niets, behalve de naam
Een van de redenen dat King zelf de miniserie op poten heeft gezet.
Compleet verziekt ja.quote:Op zondag 24 september 2006 20:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Volgde niets is onzin.Het boek is echt wel in de film te herkennen.
Je mening is nu wel duidelijk.quote:Op zondag 24 september 2006 21:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Compleet verziekt ja.
In een verkrachting is ook sex te herkennen, maar om nou te zeggen dat het goed is....
Het zou een stuk prettiger discussiëren als je met voorbeelden kwam, in plaats van met slecht gekozen metaforen.quote:Op zondag 24 september 2006 22:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja, ik kan net zo goed als jij drammen
Ik zie je ook niet verder komen dan 'het was wel goed' . Zolang jij die kleuterschool mentaliteit niet ontstijgt is er weinig ruimte voor discussie.quote:Op zondag 24 september 2006 22:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het zou een stuk prettiger discussiëren als je met voorbeelden kwam, in plaats van met slecht gekozen metaforen.
Ik zei: Het boek is echt wel in de film te herkennen. Maar daar lees ik geen repliek op.quote:Op zondag 24 september 2006 22:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik zie je ook niet verder komen dan 'het was wel goed' . Zolang jij die kleuterschool mentaliteit niet ontstijgt is er weinig ruimte voor discussie.
En daarnaast is het een mening. Dus welk voorbeeld wil je hebben? IK, ik herhaal, IK vind het een kut film welke een aanfluiting is voor het boek. Als jij je wil insmeren met pindakaas en lekker wil masturberen onder het genot van redrum.... ga je gang.
Je pilletje vergeten in te nemen gisteren?quote:Op maandag 25 september 2006 03:22 schreef Wojworshebn het volgende:
Stelletje ouwe wijfen! Shut the fuck up! De film was beter dan het boek. Ja das gdv domme altijd zo!
Nee aangezien ik van JOU geen repliek zie opquote:Op zondag 24 september 2006 23:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zei: Het boek is echt wel in de film te herkennen. Maar daar lees ik geen repliek op.
quote:Op zondag 24 september 2006 20:22 schreef Swetsenegger het volgende:
Smaken verschillen. Ik vond 'm magertjes. Niet beter dan de gemiddelde slasher movie. De opbouwende spanning in het boek vond ik vele malen beter
Tja, sommige mensen hebben aan een half woord genoeg. Jij bent het typische voorbeeld van een zeikend wijf die eens een keer goed geneukt moet worden, want DEM wat kan je zeiken drammen en janken zeg. In elke reply springt de zurigheid er vanaf.quote:Maar goed, jij vindt het kennelijk leuk om mensen af te zeiken. En kennelijk heb ik weer eens de eer.
quote:Op maandag 25 september 2006 10:07 schreef ranja het volgende:
Krijgen we nog een officiele uitslag?
quote:Op maandag 25 september 2006 03:19 schreef Isabeau het volgende:
Hier niet meer nomineren, in dit topic gaan we verder: Stephen King Tournament - 1e ronde
da's niet altijd zo, zelden zelfs, maar da's weer een hele andere discussiequote:Op maandag 25 september 2006 03:22 schreef Wojworshebn het volgende:
Stelletje ouwe wijfen! Shut the fuck up! De film was beter dan het boek. Ja das gdv domme altijd zo!
Ik had al gestemd voor ik de vraag posttequote:Op maandag 25 september 2006 10:18 schreef Swetsenegger het volgende:
Omdat de laatste 3 boeken evenveel punten hadden en ik moeilijk zèlf maar even een boek kon schrappen van de lijstquote:Op maandag 25 september 2006 10:27 schreef ranja het volgende:
Ik had al gestemd voor ik de vraag postte
Ik ben alleen wel benieuwd naar de uitslag en bijvoorbeeld de reden dat er 33 boeken meedoen ipv 32...
Tweede ronde bedoel ik dus, verkeerd topicquote:Op vrijdag 29 september 2006 20:26 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Wanneer begint de eerste ronde?
Ik vond Christine anders net zo goed als het boek.quote:Op maandag 25 september 2006 03:22 schreef Wojworshebn het volgende:
quote:Op maandag 25 september 2006 14:30 schreef maniack28 het volgende:
Tuurlijk wel... It is het beste boek ooit ....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |