abonnement Unibet Coolblue
pi_41830619
Je kan jezelf ook op de Kaart zetten!

Voor alle fokkers buiten de Lage Landen (NL en BE dus )

Oude lijst
Buiten Europa:
Jikpunth, Adelaide, Australië
Indira, Dhaka, Bangladesh
qwerty_x, São Paulo, Brazilie
ErwinRommel, São José dos Campos, Brazilie
Little_Meanie, Rio de Janeiro, Brazilie
Skeffie(bert), Shanghai, China
Appie_HK, Hongkong, China
Knak, Bangalore, India
indahnesia.com, Yogyakarta, Indonesië
brrrrrrt, Eilat, Israël
Oscar-Wilde, Kyoto, Japan
Libris, Singapore
Se Lang (aka Aernhout), Taipei, Taiwan
vicz, Huntsville, Alabama, USA
maartena, Orange, CA, USA
Vampier, Anaheim, CA, USA
-Pepe-, Denver, CO, USA
jesmarus, New York, USA
LookItsme, Dubai, Verenigde Arabische Emiraten
Popo(lon), Michigan, USA.
StefanP, Dallas, Texas, USA.
Glasbak, Manila, Filippijnen.
MIssMenita, Philadelphia, PA, USA.
jeroen1976, Regina, Canada
Bosbeetle, Cold Spring Harbour, NY, USA
Denocorp, Willemstad, Nederlandse Antillen
Walrik, San Francisco, CA, USA
Shivo, Boston, MA, USA
devzero, Tallahasee, Florida, USA
Frenkyboy, Cambridge, MA, USA
Castor, Oranjestad, Aruba
wonderer, Concord, NH, USA
Rene29, Cagayan de Oro, Filippijnen
mirage_one, Hong Kong, China

In Europa:
Drive-r, Londen, Engeland
NIels25, Londen, Engeland
Individual, Londen, Engeland
Razzmatazz, Londen, Engeland
Finlandia, Helsinki, Finland
rameijer, Athene, Griekenland
Marty, Milaan, Italie
CANARIS, wenen, Oostenrijk
Koenz0r, Zeven, Duitsland
Jochem8, Málaga, Spanje
ennuik, Stockholm, Zweden
LeBaguette, Grenoble, Frankrijk
Prego, Lyon, Frankrijk
Maggie, La Linéa de la Concepcíon, Spanje
ElizabethR, County Galway, Ierland
I.R.Baboon, Maynooth, Ierland
Byte_Me, Jena, Duitsland
Viajero, Londen, Engeland
Troma78, Shannon, Ierland
z80, Duitsland
ThE-FuNkY, Alicante, Spanje
Big_yin , County Durham , England
ne0c0rt3xX, Pilar Del Horadada (provincie Alicante), Spanje

En de kaart die Popolon heeft gemaakt
Fok-Wereldkaart

Link naar vorige delen:
Deel 01: Voor alle Fokkers die niet in Nederland verblijven.
Deel 02: Voor alle Fokkers die niet in Nederland wonen - Deel 2
Deel 03: Voor alle Fokkers die in het buitenland wonen - Deel 3
Deel 04: Voor alle Fokkers die in het buitenland wonen - Deel 4
Deel 05: Voor alle Fokkers die in het buitenland wonen - Deel 5
Deel 06: Voor alle Fokkers die in het buitenland wonen - Deel 6
Deel 07: Voor alle Fokkers die in het buitenland wonen - Deel 7
Deel 08: Voor alle Fokkers die in het buitenland wonen - Deel 8
Deel 09: Voor alle Fokkers die in het buitenland wonen - deel 9
Deel 10: Voor alle Fokkers die in het buitenland wonen - deel 10
Deel 11: Voor alle Fokkers die in het buitenland wonen - Deel 11
Deel 12: Voor alle Fokkers die in het buitenland wonen (deel 12)

En we hebben nu ook een pagina in Wiki zodat iedereen zichzelf makkelijk in het lijstje kan toevoegen: klik

Graag updates als er anderen in het buitenland wonen, of er mensen weer terug naar Nederland zijn gegaan.

En in plaats van een TVP, vertel waar je zit, zou willen zitten en waarom..
Rock On
pi_41830970
Laatste post uit het vorige topic:
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 11:51 schreef indahnesia.com het volgende:
Mijn ticket naar Nederland is geboekt.. midden Januari kom ik even drie weken uit de tropen. Lekkere planning, maar goed, verjaardagstechnisch kon het niet anders. Mijn oma wordt maar 1 keer 80 in januari 2007.
  vrijdag 15 september 2006 @ 12:22:03 #3
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_41831442
Over 2 weken zit ik alweer 6 jaar in London.

"I live by the river!"

TVP

Goed werk indahnesia!
reset
  vrijdag 15 september 2006 @ 15:45:14 #4
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_41836132
Ineens veel mensen die naar Nederland gaan
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 15 september 2006 @ 16:26:30 #5
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41837367
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 15:45 schreef wonderer het volgende:
Ineens veel mensen die naar Nederland gaan
Ik ben er nog mee bezig..... heb nog geen tickets, maar de planning is zo rond de kerst.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 15 september 2006 @ 17:08:31 #6
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_41838608
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 11:01 schreef Individual het volgende:

[..]

Dan is het nog steeds een kelder, maar veel US kelders zijn eigenlijk souterrains met kleine raampjes tegen het plafond. Die van jou ook?

Mijn kelder is idd wat jij beschrijft, alleen niet vochtig maar heel droog, donker en stoffig met kranten van 1873 tegen de muur geplakt.
Ja een finished full basement met kleine raampjes. Dus niet met ranzige muren en oude kranten.

Heb al wat zitten zoeken en er zijn heel wat leuke ideeen te vinden om er een mooie ruimte van te maken.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 15 september 2006 @ 17:44:14 #7
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41839632
In California heb je nauwelijk kelders. (Want aardbevingen enzo)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 15 september 2006 @ 18:19:35 #8
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_41840644
Bummer.

't Is een extra verdieping, in de zomer niet warm en in de winter niet koud.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_41851921
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 15:45 schreef wonderer het volgende:
Ineens veel mensen die naar Nederland gaan
Ja voor mij is het maar 45min vliegen (minder dan 2 uur totaal), dus ik ga vrij vaak vergeleken met de meeste mensen hier!

@ popo, ja mijn kelder is een ordinaire dumpplaats en niets meer.
reset
pi_41858480
haha.. vanuit London is het wel makkelijk te bereizen ja... met de trein kan ook, is dat niet nog sneller met inchecken en zo erbij?
  maandag 18 september 2006 @ 19:41:18 #11
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_41928458
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:05 schreef indahnesia.com het volgende:
haha.. vanuit London is het wel makkelijk te bereizen ja... met de trein kan ook, is dat niet nog sneller met inchecken en zo erbij?
Nee hoor, de trein van London Waterloo naar Brussel doet er 2.30 over en van Brussel naar Rotterdam is ook best lang. Alles bij elkaar duurt het denk ik zo'n 4-4.5 uur en met het vliegtuig alles bij elkaar 2 uur. Inchecken kan tot 10 min voor vertrek, dat is zelfs bij de trein langer.
reset
  dinsdag 19 september 2006 @ 03:08:22 #12
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_41941517
Met de kerst waarschijnlijk weer naar NL, of het wordt een reisje naar zuid azie (vietnam, cambodia of thailand), das wel wat dichter bij
Some call Flair, "The Dirtiest Player in the Game." Others refer to him as simply "The Nature Boy."
To be the man........ You've got to beat the man, WHOOOOOOOO
pi_41989824
schaamteloze crosspost
quote:
Op woensdag 20 september 2006 17:50 schreef zquing het volgende:
Ik zoek iemand in de usa die iets daar voor me kan kopen. Het gaat om een stel iM716
Het probleem is alleen dat amazon ze niet verkoopt naar nederland. Ik hoop echt dat iemand me hier helpen kan. Over een beloning worden we het nog wel eens
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_41998223
*Kijkt stiekem jaloers mee, alweer bijna een jaar terug in saai Nederland...
pi_42058508
Kijkt jaloers naar alle USA bewoners. 1997 in El Paso gewoond, en van 1985 tot 1994 in Duitsland. Zou wel mits ik goede baan krijg in het leger wel ooit naar de USA willen, maar vriendin lief zal dat niet zo erg op prijs spellen denk ik zo . Dus blijf ik lekker in Nederland. Heeft ook wel zo z'n charme. Mocht ik (0.92% kans) F-16 piloot opleiding goedgekeurd worden dan moet ik zeker 8 maanden naar Michigan, USA.
JOHNNY HEITINGA
pi_42069172
quote:
Op woensdag 20 september 2006 18:34 schreef zquing het volgende:
schaamteloze crosspost
[..]
Hebben ze die in NL niet dan? Of alleen tegen het drievoudige of zo?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_42069197
Zijn er trouwens al mensen die iets ontvangen hebben om vanuit het buitenland te stemmen? Ik heb een maand of 5 terug verkiezingen@dbz.denhaag.nl gemaild en antwoord gehad dat ik opgenomen ben in hun bestand, maar sindsdien niets meer.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  Moderator zaterdag 23 september 2006 @ 04:22:02 #18
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_42069211
Ik heb het in het vorige topic ook al gezegd maar ik zit er sterk aan te denken om weer een tijdje in Londen te gaan wonen. Tot die tijd lees ik hier mee
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_42069320
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 04:19 schreef StefanP het volgende:
Zijn er trouwens al mensen die iets ontvangen hebben om vanuit het buitenland te stemmen? Ik heb een maand of 5 terug verkiezingen@dbz.denhaag.nl gemaild en antwoord gehad dat ik opgenomen ben in hun bestand, maar sindsdien niets meer.
Ik doe de moeite niet eens, maakt toch geen verschil.
Bovendien zal het me aan mijn reet roesten wie er in NL probeert zich populair te maken met veel woorden en weinig wol.

Ik hoop over een jaar of 3 en een paar maanden in Ierland te mogen stemmen
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zaterdag 23 september 2006 @ 05:56:13 #20
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_42069590
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 04:19 schreef StefanP het volgende:
Zijn er trouwens al mensen die iets ontvangen hebben om vanuit het buitenland te stemmen? Ik heb een maand of 5 terug verkiezingen@dbz.denhaag.nl gemaild en antwoord gehad dat ik opgenomen ben in hun bestand, maar sindsdien niets meer.
Ik wel.

Ik stem SP, dat moet jou goed doen lijkt me. Nah, ik laat m;n moeder voor me stemmen.

't Zwembad is dicht, gaat eind april weer open. Nu eerst de gebruikelijke stormen, heftige winter en dan weer de lente.

Vier echte seizoenen, only in Michigan.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 23 september 2006 @ 11:08:59 #21
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_42071553
Misschien met de kerst ook maar even naar huis. Kijk nou al op tegen de kou
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
  zaterdag 23 september 2006 @ 14:19:58 #22
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_42075616
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 05:56 schreef popolon het volgende:

Ik wel.

Ik stem SP, dat moet jou goed doen lijkt me. Nah, ik laat m;n moeder voor me stemmen.
Hahaha SP!

Om eerlijk te zijn zou ik daar ook wel op kunnen stemmen omdat zij de enige zijn die kritisch zijn over de huidige EU en hoe het gevormd is. Daarnaast plijt ik voor het behoud van de (controversiele) wetten zoals euthenasie, abortus, gedoogdbeleid, homohuwelijk en die andere wetten die (echte) vrijheid brengen. Jammer alleen dat de concurentie positie naar de knoppen zou gaan. Er is veel te zeggen voor de SP, maar voor Nederland zou het beter zijn als ze lokaal zouden blijven, want communisme is voor geen enkele landelijke politiek ooit goed geweest!

Of dat of een populist/schreeuwer, maar ik denk dat ik helemaal niet ga stemmen.

Gevestigde politiek
reset
  zaterdag 23 september 2006 @ 19:13:38 #23
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_42083541
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 14:19 schreef Individual het volgende:

[..]

Hahaha SP!

Om eerlijk te zijn zou ik daar ook wel op kunnen stemmen omdat zij de enige zijn die kritisch zijn over de huidige EU en hoe het gevormd is.
Wilders moet er ook niet veel van hebben. Die idioot wil zelfs de Gulden weer invoeren.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 23 september 2006 @ 19:16:59 #24
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_42083693
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 04:19 schreef StefanP het volgende:
Zijn er trouwens al mensen die iets ontvangen hebben om vanuit het buitenland te stemmen? Ik heb een maand of 5 terug verkiezingen@dbz.denhaag.nl gemaild en antwoord gehad dat ik opgenomen ben in hun bestand, maar sindsdien niets meer.
Ik heb mijn kiesnummer via e-mail binnengekregen. Je krijg pas weer bericht na 11 oktober, dat is namelijk de deadline waarop partijen zich verkiesbaar kunnen stellen. Daarna worden de stembiljetten etc, opgestuurd..... en die zul je denk ik een week of 3 later, ofwel eind Oktober ofzo, wel in huis krijgen.

Op 7 November heb ik al een verkiezing trouwens.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_42101098
Hehe <-strontjaloers is

Ik ben sinds kort L1-A ipv L1-B... stukken makkelijker om een green card te bemachtigen omdat je de rompslomp van labor certification e.d. overslaat. Met een beetje mazzel heb ik hem in 6-12 maanden.

Het heeft ook even geduurd, maar na 21 maanden heb ik eindelijk kabel tv besteld...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_42106414
quote:
Op maandag 18 september 2006 19:41 schreef Individual het volgende:

[..]

Nee hoor, de trein van London Waterloo naar Brussel doet er 2.30 over en van Brussel naar Rotterdam is ook best lang. Alles bij elkaar duurt het denk ik zo'n 4-4.5 uur en met het vliegtuig alles bij elkaar 2 uur. Inchecken kan tot 10 min voor vertrek, dat is zelfs bij de trein langer.
ooh.. dat is niet slecht dus.. vliegen dan!
pi_42248836
Ik ben alleen in mijn dromen in BA helaas
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 30 september 2006 @ 00:53:36 #28
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_42249015
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 00:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik ben alleen in mijn dromen in BA helaas
Hebben ze je nu alleen ontbanned om dit soort vage opmerkingen te maken?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 30 september 2006 @ 10:12:40 #29
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_42255081
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 00:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik ben alleen in mijn dromen in BA helaas
Mooi. Blijf weg uit dit topic, dan en misschien lukt het je een week op dit forum door te brengen zonder geband te worden.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zaterdag 30 september 2006 @ 13:13:33 #30
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_42256950
We hebben een 'draaideurvaagposter' in dit topic hehe!

Fok! hanteert geen 3 strikes YOU'RE OUT policy?
reset
  zaterdag 30 september 2006 @ 14:19:53 #31
104963 ETA
European Travel Author
pi_42257712
Laat ik nou net toevallig verhuisd zijn naar Italie

Oh, leuk, waarom?
Komend jaar zal ik voor studie in het buitenland zitten, waar precies is nog niet helemaal duidelijk. In ieder geval zal ik grotendeels tot februari verblijven in Como, studerend aan de Politecnico di Milano. Na februari zal ik een stage doen, sowieso buiten NL, en redelijke kans buiten Europe. Tussendoor verplichte korte periodes naar Duitsland en Frankrijk

Vet zeg, wat voor studie doe je dan? Eigenlijk ben ik afgestudeerd werktuigbouwkundige en industrieel ontwerpen, maar kan het studentenleven maar niet achter me laten. Toen hoorde ik van een soort uitwisselings programma, bedoeld voor "top" technische studenten, die zich willen verdiepen in soft-skills. Aangezien er nog een leuk beursje en betaalde reisjes aan vast zaten, dacht ik: ja, dat moet ik doen! Na een uitgebreide selectieprocedure ben ik eindelijk aanbeland in Italie

Dus nu zit ik dan ver weg in Europa...... hopelijk maak ik wel veel nieuwe vriendjes hier
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_42258942
Ver weg in Europa inderdaad, vanuit Indonesië
Veel plezier en succes in Italië ETA!
  zaterdag 30 september 2006 @ 17:10:46 #33
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_42260433
Mischien dat iemand in dit topic het wel leuk vind.... mijn zusje woont nog steeds op Oost Timor, en heeft onlangs weer een heel leuk verhaaltje geschreven in haar blog: http://www.megonderweg.nl

De situatie in het land is allemaal wat minder, maar het project gaat gewoon door.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_42262610
Zit in Lyon France nu voor een halfjaar Study Placement voor mijn engelse studie International Human Resource Management... Leuke stad wel, aardige mensen en mooie oude stad
pi_42264040
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 10:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Mooi. Blijf weg uit dit topic, dan en misschien lukt het je een week op dit forum door te brengen zonder geband te worden.
off topic

[ Bericht 8% gewijzigd door Lord_Vetinari op 30-09-2006 19:53:34 ]
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_42279316
lyon even een weekje geruild voor het huis van m'n ouders in NL. en m'n ouders zijn op hun beurt weer in frankrijk

vreselijk om weer te moeten wennen aan een qwerty toetsenbord. al m'n a-tjes zijn w-tjes en m-etjes zijn ;-tjes
pi_42279349
@Xith:

welkom in Lyon wat grappig dat ik niet de enige fokker ben daar
op welke fac zit je?
  zondag 1 oktober 2006 @ 14:45:55 #38
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_42280368
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 14:19 schreef ETA het volgende:
Laat ik nou net toevallig verhuisd zijn naar Como, Italie
Leuk!

Daar woont een hele goede vriend van me (Nederlander) en m'n achternichtje (Italiaanse) die alweer 2 jaar zowat een relatie hebben.

Ik moet er zelf ook maar eens heen, want ik ben niet verder dan Milaan gekomen...
reset
pi_42283706
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 14:09 schreef Prego het volgende:
@Xith:

welkom in Lyon wat grappig dat ik niet de enige fokker ben daar
op welke fac zit je?
ESDES Universite Catholique
Zit aan de Place Carnot / Perrache, en woon zelf in Andre Allix
pi_42299980
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 16:59 schreef Xith het volgende:

[..]

ESDES Universite Catholique
Zit aan de Place Carnot / Perrache, en woon zelf in Andre Allix
tof
ik woon nog in dardilly, als het goed is volgende maand aan de kade van de saone in het 5e
  maandag 2 oktober 2006 @ 04:45:48 #41
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_42302542
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 17:10 schreef maartena het volgende:
Mischien dat iemand in dit topic het wel leuk vind.... mijn zusje woont nog steeds op Oost Timor, en heeft onlangs weer een heel leuk verhaaltje geschreven in haar blog: http://www.megonderweg.nl

De situatie in het land is allemaal wat minder, maar het project gaat gewoon door.
Leuk om te lezen, inderdaad.
  maandag 2 oktober 2006 @ 07:59:23 #42
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_42302908
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 10:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Mooi. Blijf weg uit dit topic, dan en misschien lukt het je een week op dit forum door te brengen zonder geband te worden.
Helaas, het heeft niet zo mogen zijn:
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 22:18 schreef nikky het volgende:
DiegoArmandoMaradona wil niet leren hoe je wel met elkaar moet omgaan. Lang weg. Mail maar over een week of vier. Eerder zal niets uithalen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_42305080
Vanaf zo ongeveer 8 januari woon ik als alles goed gaat in Dublin! o/ Ik zie op het kaartje vier mensen in Ierland maar zie maar drie mensen hier genoemd worden. Maar ik zal de eerste zijn in Dublin City?

Heb nog veel te doen tot die tijd, maar 'k heb er zin in!
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 2 oktober 2006 @ 10:46:25 #44
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_42305136
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 10:43 schreef LintuxCx het volgende:
Vanaf zo ongeveer 8 januari woon ik als alles goed gaat in Dublin! o/ Ik zie op het kaartje vier mensen in Ierland maar zie maar drie mensen hier genoemd worden. Maar ik zal de eerste zijn in Dublin City?

Heb nog veel te doen tot die tijd, maar 'k heb er zin in!
Wat ga je d'r doen? Heb je er een baan gevonden ofzo? Vertel eens.
pi_42305221
Hé BrauN, wat is er met je "Bald Man" gebeurd?
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 10:46 schreef BrauN het volgende:
Wat ga je d'r doen? Heb je er een baan gevonden ofzo? Vertel eens.
Ben door een groot bedrijf gevraagd. Telefonische sollicitaties gehad, maandje terug op lokatie geweest voor meer gesprekken, en vorige week woensdag een definitieve ja gekregen. Deze week mag ik een krabbel op het contract zetten en is het allemaal redelijk definitief.

't Is voor een baan dus. Wel een redelijk grote stap, emigreren voor werk. Maar ik ben net afgestudeerd en nog vrij jong, dus nu kan het nog.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 2 oktober 2006 @ 10:51:52 #46
19840 Libris
Live from Singapore
pi_42305260
* Libris still going strong in Singapore.

Wat is het toch een heerlijk land. Iedereen maar vragen hoe lang ik hier blijf. Waarom begrijpen mensen niet dat niet naar Nederland terug wil? Ja, waarschijnlijk met de kerst voor een weekje en dan weer naar huis.
  maandag 2 oktober 2006 @ 10:55:18 #47
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_42305350
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 10:50 schreef LintuxCx het volgende:
Hé BrauN, wat is er met je "Bald Man" gebeurd?
[..]

Ben door een groot bedrijf gevraagd. Telefonische sollicitaties gehad, maandje terug op lokatie geweest voor meer gesprekken, en vorige week woensdag een definitieve ja gekregen. Deze week mag ik een krabbel op het contract zetten en is het allemaal redelijk definitief.

't Is voor een baan dus. Wel een redelijk grote stap, emigreren voor werk. Maar ik ben net afgestudeerd en nog vrij jong, dus nu kan het nog.
Vet. Wat voor soort baan ga je doen? In welke sector? IT zeker he? Daar is Ierland nogal sterk in geloof ik... Wat was de reden daarvoor ook alweer... iets met belasting?

En die avatar was ik gewoon beu.
pi_42305658
IT ja. Bij een bedrijf wiens website jij ws regelmatig bezoekt als je iets kwijt bent op Internet.

Ierland is met name voor bedrijven interessant als het om belasting gaat ja, daar hoor je veel over. Economie is daar flink aangetrokken de laatste ... jaren? Twee decennia? Ik weet het niet precies.

Voor burgers is het allemaal wel okay. 20% belastig op de eerste 30.000 euro per jaar en daarboven 42%. Minder complex dan Nederland dus.

Echt allerlei bedrijven zitten daar inderdaad. Als je Apple belt voor support, dat was tot voor kort nog een 020 nummer (nu 0900 ), maar dan krijg je ook gewoon iemand aan de lijn die in Ierland zit. Intel zit er, niet alleen voor callcenter doeleinden, Creative ook volgens mij, en Google dus.

Het wordt tof.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 2 oktober 2006 @ 16:55:06 #49
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_42313920
gisteren was het presidents-verkiezings-dag alhier
oftewel: een nieuwe termijn doormodderen met die corrupte eikel
zonnig Brasil
  maandag 2 oktober 2006 @ 17:04:02 #50
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_42314059
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 10:50 schreef LintuxCx het volgende:

't Is voor een baan dus. Wel een redelijk grote stap, emigreren voor werk. Maar ik ben net afgestudeerd en nog vrij jong, dus nu kan het nog.
Als je wat minder jong bent kan het ook hoor.

En gewoon gaan, je kunt altijd weer terug.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 2 oktober 2006 @ 17:11:22 #51
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_42314228
Zometeen het vliegtuig voor vier weekjes nederland
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 2 oktober 2006 @ 17:32:51 #52
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_42314569
Vandaag was mijn laatste dag bij Vodafone Group Marketing (ben geen cariere marketeer hoor StefanP ); ik heb net m'n laptop, BB en een paar telefoons ingeleverd in ruil voor een mooie oprotpremie en hoop de komende 2 maanden vrij te hebben en te concentreren op oa m'n business plan, hoewel er grote kans is dat ik toch weer de komende tijd in loondienst kom.

Binnen nu en ong 4 jaar wil ik toch echt m'n bedrijf opzetten, maar de contacten (heeeel belangrijk in de UK) stromen als een idioot binnen en dat is wel zo handig als je een eigen bedrijf wil opzetten.

De komende tijd ga ik iig naar NL en misschien nog naar oost Europa, US, Mexico en Cuba.

Hoeveel 'buitenlandse' fokkers zitten er eigenlijk op Linkedin en OpenBC?
reset
pi_42316980
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 17:11 schreef wonderer het volgende:
Zometeen het vliegtuig voor vier weekjes nederland
hallo

en veel plezier!

ik zit een weekje in het huis van m´n ouders in NL terwijl zij in frankrijk zijn
  maandag 2 oktober 2006 @ 20:12:32 #54
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_42317799
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 19:16 schreef Prego het volgende:

[..]

hallo

en veel plezier!

ik zit een weekje in het huis van m´n ouders in NL terwijl zij in frankrijk zijn
Ik las het ja Wil je ze zo graag ontlopen of kwam het toevallig zo uit?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_42318229
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 20:12 schreef wonderer het volgende:


Wil je ze zo graag ontlopen of kwam het toevallig zo uit?
allebei
eerder oorzaak gevolg eigenlijk
pi_42325648
Individual, ik zit op linkedin

Oprotpremies zijn trouwens cool.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_42325744
Ik zit in Serris; 32 km ten oosten van Parijs omdat ik in een restaurant in een hotel in een pretpark aldaar werk en ben half juni jl; begonnen daar.
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 01:16:30 #58
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_42325776
LinkedIn en OpenBC

Even gezocht maar is dat een soort networking site of iets dergelijks?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_42327964
Yeps, LinkedIn iig wel. Net Orkut, maar dan zonder Braziliaanse pest en vooral voor "business networking".

Heb wel een account, maar nog geen idee wat ik er aan heb eigenlijk...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 12:55:53 #60
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_42332801
Berichtje van een werkloze Nederlander in London!

LinkedIn.com is idd een netwerk site en hier is dat heel belangrijk. OpenBC is in Duitsland een belangrijke. Een van de mensen in m'n netwerk, een oud collega, heeft me aangeraden aan een bedrijf waar ik al een goed gesprek mee heb gehad. En omdat dat bedrijf geinteresseert is zijn andere mensen weer in mij geinteresseert. Je CV neem je pas mee als je met die mensen gaat praten en van veel minder belang dan wie je kent. Dat kunnen ze dus deels zien op LinkedIn. Nu ik ex-Vodafone ben, ben ik gold dust, dus ik maak me niet druk.

De komende tijd is een job developer ook nog bezig om mij te promoten bij bedrijven en zal ik wat seminars bezoeken.

In NL zou het nooit zo makkelijk zijn gegaan met alleen een MAVO diploma.

Maar na teveel corporate gezeur moet ik echt naar een ska/punk concert oid om weer op terra firma te komen. Vorig weekend 'the Slackers' gezien!

Work some, play hard!
reset
pi_42339649
Ben 10jaar geleden naar Parijs verhuisd waar ik me nog steeds bevind.
Rien ne sert de penser. Il faut réfléchir avant.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 20:15:12 #62
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_42340365
Ik zit ook op Linked In,

Mijn vrouw zit op zowel OpenBC als Linked In. Op zich wel handig om wat contacten te leggen etc....

@travelwoman, ben je intussen ook Francaise, of blijf je Nederlandse?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_42348676
Voeg me anders even toe, de naam is Stefan Pieterse. Niet dat ik dat LinkedIn ooit gebruik, maar wie weet in de toekomst...

Ik heb zojuist trouwens $190 mogen uitgeven voor een "onderzoek" bij een dokter... hij was welgeteld 1 minuut bezig. Even inademen en vervolgens m'n mond wijd open trekken, dat was het. En een uur op m'n beurt wachten natuurlijk... en allerlei vaccinaties krijgen voor ziektes die ik allang gehad heb of al voor ben ingeent Wat ik allemaal wel niet over heb voor een green card
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  woensdag 4 oktober 2006 @ 13:33:47 #64
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_42356526
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 01:47 schreef StefanP het volgende:
Voeg me anders even toe, de naam is Stefan Pieterse. Niet dat ik dat LinkedIn ooit gebruik, maar wie weet in de toekomst...

Ik heb zojuist trouwens $190 mogen uitgeven voor een "onderzoek" bij een dokter... hij was welgeteld 1 minuut bezig. Even inademen en vervolgens m'n mond wijd open trekken, dat was het. En een uur op m'n beurt wachten natuurlijk... en allerlei vaccinaties krijgen voor ziektes die ik allang gehad heb of al voor ben ingeent Wat ik allemaal wel niet over heb voor een green card
Fok! nu ook voor uw professionele netwerk!

Haha $190 voor een greencard is een schijntje eigenlijk. Waren er nog meer kosten?

Oh, ik heb je gevonden op LinkedIn en nu begrijp je marketing aversie beter! Technologie en marketing mochten elkaar niet altijd zo graag bij ons. Maareh ik heb je email adres nodig om je uit te nodigen anders moet ik betalen, dus je kan me een mailtje sturen naar m'n gloednieuwe email in m'n profiel.
reset
  woensdag 4 oktober 2006 @ 14:59:15 #65
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_42359128
*Aanmeldt!

werk, parijs, prachtige stad, wil nooit meer weg....
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
  woensdag 4 oktober 2006 @ 15:34:40 #66
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_42360279
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 01:47 schreef StefanP het volgende:
Voeg me anders even toe, de naam is Stefan Pieterse. Niet dat ik dat LinkedIn ooit gebruik, maar wie weet in de toekomst...

Ik heb zojuist trouwens $190 mogen uitgeven voor een "onderzoek" bij een dokter... hij was welgeteld 1 minuut bezig. Even inademen en vervolgens m'n mond wijd open trekken, dat was het. En een uur op m'n beurt wachten natuurlijk... en allerlei vaccinaties krijgen voor ziektes die ik allang gehad heb of al voor ben ingeent Wat ik allemaal wel niet over heb voor een green card
Wacht maar tot je die stalen buis in je geslachtsdeel krijgt, dat anale onderzoek is ook erg prettig.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_42363671
Het engste is dat ik het er misschien nog wel voor over zou hebben ook!
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_42363804
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 20:15 schreef maartena het volgende:

@travelwoman, ben je intussen ook Francaise, of blijf je Nederlandse?
Op papier nog steeds nederlandse en dat houd ik zo; in praktijk voel ik me geen française, maar ook geen nederlandse
Rien ne sert de penser. Il faut réfléchir avant.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 20:12:41 #69
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_42368135
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 17:42 schreef travelwoman het volgende:
in praktijk voel ik me geen française, maar ook geen nederlandse
Daarom heb ik ook twee paspoorten. Ik voel me intussen zowel Nederlander als Amerikaan..... maar ja, lang niet iedereen heeft de mogelijkheid tot de dubbele nationaliteit, en als Verdonk na 22 November mag blijven zitten is de kans ook nog eens groot dat de dubbele nationaliteit voorgoed uit de boeken word geschrapt.

Gelukkig voor mij kunnen ze niet naderhand een nationaliteit afpakken op basis van een nieuwe wetgeving. Zolang ik het oorlogsstrafrecht, de folteringswet, of de terrorismewet niet overtreed.... (en dat zijn grove overtredingen) blijf ik twee paspoorten behouden.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 4 oktober 2006 @ 20:14:20 #70
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_42368175
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 17:37 schreef StefanP het volgende:
Het engste is dat ik het er misschien nog wel voor over zou hebben ook!
Het valt wel mee hoor.... gewoon even doorzetten.

Bij je naturalisatie geen medische tests meer, maar wel mag je alle 10 je vingers afgeven voor de FBI database. Je afdrukken danwel.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_42380668
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 20:14 schreef maartena het volgende:

maar wel mag je alle 10 je vingers afgeven voor de FBI database. Je afdrukken danwel.
zou je dat er anders ook voor over hebben stefanP?
ik moet de trein terug naar lyon pakken, doei NL
pi_42384147
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 20:14 schreef maartena het volgende:

[..]

Het valt wel mee hoor.... gewoon even doorzetten.

Bij je naturalisatie geen medische tests meer, maar wel mag je alle 10 je vingers afgeven voor de FBI database. Je afdrukken danwel.
Hebben ze je meteen te pakken als je toch eens een van de wetten overtreed
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  donderdag 5 oktober 2006 @ 15:04:48 #73
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_42389973
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 16:55 schreef qwerty_x het volgende:
gisteren was het presidents-verkiezings-dag alhier
oftewel: een nieuwe termijn doormodderen met die corrupte eikel
Daar hebben ze hier een fijne oplossing voor
pi_42392908
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 20:12 schreef maartena het volgende:

[..]

Daarom heb ik ook twee paspoorten. Ik voel me intussen zowel Nederlander als Amerikaan..... maar ja, lang niet iedereen heeft de mogelijkheid tot de dubbele nationaliteit, en als Verdonk na 22 November mag blijven zitten is de kans ook nog eens groot dat de dubbele nationaliteit voorgoed uit de boeken word geschrapt.

Gelukkig voor mij kunnen ze niet naderhand een nationaliteit afpakken op basis van een nieuwe wetgeving. Zolang ik het oorlogsstrafrecht, de folteringswet, of de terrorismewet niet overtreed.... (en dat zijn grove overtredingen) blijf ik twee paspoorten behouden.
Heeft wel wat een dubbele nationaliteit. Hier is dat niet meer mogelijk. Geniet er maar van he
Rien ne sert de penser. Il faut réfléchir avant.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 19:03:00 #75
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_42398063
Voor Nederlanders in Brazilië, hoe ervaren jullie het verkiezings gedoe?

Even voor de duidelijkheid voor de onwetenden, hier is er stemplicht mits men een goede reden kan opgeven en de "boete" die men betaald is enkel 1 euro.
Heb je niet gestemd dan loop je bepaalde rechten mis, zoals aanvragen paspoort.

Ikzelf heb vaak mijzelf geergerd aan de verkiezingsspots, vaak wel 20 minuten lang.
Enkele, waaronder Peroba Neto, of Eneas Carneiro en Patricia waren wel plezant vanwege hun humoristische kijk op de spotjes.

Maar man man man, die wagens met luidsprekers op de daken die verkondigen dat blah blah blah dit en dat zal doen, nee, die kunnen me gestolen worden.

Ik hoop btw dat Alckmin wint in de 2e stemronde.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 00:19:00 #76
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_42410306
Hebben ze in Brazilië ook van die "bitchfight" TV spots? Hier in de VS slachten politieke tegenstanders elkaar af met spotjes die er flink in hakken, soms tot het beledigende aan toe.....

Mag jij trouwens stemmen in Brazilië?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 00:36:39 #77
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_42410798
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 11:56 schreef Natalie het volgende:
Hebben ze je meteen te pakken als je toch eens een van de wetten overtreed
Dat is ook het doel. Ik sta met meer gegevens in databases dan gemiddelde Amerikanen, omdat ik immigrant ben. De meeste Amerikanen staan bijvoorbeeld niet in een FBI database, alle immigranten staan er bij voorbaat al in.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 00:41:11 #78
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_42410892
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 00:36 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat is ook het doel. Ik sta met meer gegevens in databases dan gemiddelde Amerikanen, omdat ik immigrant ben. De meeste Amerikanen staan bijvoorbeeld niet in een FBI database, alle immigranten staan er bij voorbaat al in.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 16:50:55 #79
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_42426639
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 00:19 schreef maartena het volgende:
Hebben ze in Brazilië ook van die "bitchfight" TV spots? Hier in de VS slachten politieke tegenstanders elkaar af met spotjes die er flink in hakken, soms tot het beledigende aan toe.....

Mag jij trouwens stemmen in Brazilië?
Hier zijn er vrijwel geen bitchfight spots. Althans ik heb ze nog nimmer gezien.
Het gaat er redelijk beschaaft en zelfs saai aan toe.
Wat wel gebeurd is bv op een vuile manier campagne voeren door een zgn. "smearcampaign" te houden tegen de oponent.
Zoals bv valse belastende documenten, mensen monddood maken, verkiesbaarstelling blokkeren etc etc.......
Een vuile campagne voeren dus, op een wijze doe strafbaar is. Lopen al enkele processen tegen bepaalde figuren.

Ik mag helaas niet stemmen, althans NOG niet. Dat mag ik pas zodra ik mijn Braziliaanse nationaliteit heb. Dat zal zo over een jaar of 3 zijn. Dus de volgende verkiezingen moet ik stemmen, of ik nu wil of niet.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  Moderator zondag 8 oktober 2006 @ 22:36:24 #80
45833 crew  Fogel
pi_42495527
Heeft er iemand toevallig ervaring met een (willekeurig) Nederlands consulaat?
Ik heb binnenkort een nieuw paspoort nodig, heb daarvoor in het Nederlands een mailtje gestuurd naar het consulaat in Trondheim met de vraag of ik dat daar kon regelen of dat ik ervoor naar de ambassade in Oslo zou moeten (daar komt mijn huidige pas vandaan). Kreeg ik in het Engels een mail terug dat het geen probleem was en dat ik mijn adresgegevens maar even door moest mailen zodat hij de benodigde formulieren op kon sturen. Adres gestuurd en gisteren lag er een brief van het consulaat in de brievenbus. Wederom in het Engels geschreven en echt met de meest grove gramaticale fouten, typische fouten die Noren maken, en met Noorse naam getekend. (wel allemaal op officieel briefpapier, en met stempel van het consulaat van het Koninkrijk der Nederlanden).

Ik vind het zeer vreemd dat een Nederlands consulaat mij niet in het Nederlands te woord kan staan en dat ze brieven durven te sturen met zoveel fouten erin... bij de ambassade werd ik altijd in keurig correct Nederlands te woord gestaan.
Is een consulaat niet verplicht om minimaal de taal te spreken van het land dat ze vertegenwoordigen?!?!? (niet dat ik er problemen mee heb om Engels te lezen -mits foutvrij- of schrijven, maar ik vind het niet kloppen)


PS Niet aan deze post gerelateerd: Ik ben op zowel linkedin als openbc te vinden.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_42499284
Tsja, ik heb eens een consulaat hier in Nederland gebeld en toen moest ik Engels spreken, Nederlands lukte niet. Ook wel idioot, weet eigenlijk niet wat nou idioter is. Laat dat soort mensen dan lekker achter de schermen werken en iig geen mail beantwoorden of telefoon opnemen...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_42502772
Relatief kleine consulaatjes hebben heel vaak geen Nederlands personeel. Het is vaak een erebaantje voor plaatselijke notabelen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_42509184
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 17:04 schreef popolon het volgende:Als je wat minder jong bent kan het ook hoor.

En gewoon gaan, je kunt altijd weer terug.
Jamaar bij de meeste mensen komt het er dan niet echt meer van:
huisje werkje boompje beesje....
 FR
  maandag 9 oktober 2006 @ 16:29:48 #84
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_42514440
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 13:40 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Jamaar bij de meeste mensen komt het er dan niet echt meer van:
huisje werkje boompje beesje....
Dat is misschien ook wel zo. Emigratie is niet leeftijd gebonden maar hoe ouder je wordt hoe meer zaken je zouden kunnen tegenhouden.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 9 oktober 2006 @ 16:59:07 #85
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_42515363
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 19:03 schreef ErwinRommel het volgende:
Voor Nederlanders in Brazilië, hoe ervaren jullie het verkiezings gedoe?

Even voor de duidelijkheid voor de onwetenden, hier is er stemplicht mits men een goede reden kan opgeven en de "boete" die men betaald is enkel 1 euro.
Heb je niet gestemd dan loop je bepaalde rechten mis, zoals aanvragen paspoort.

Ikzelf heb vaak mijzelf geergerd aan de verkiezingsspots, vaak wel 20 minuten lang.
Enkele, waaronder Peroba Neto, of Eneas Carneiro en Patricia waren wel plezant vanwege hun humoristische kijk op de spotjes.

Maar man man man, die wagens met luidsprekers op de daken die verkondigen dat blah blah blah dit en dat zal doen, nee, die kunnen me gestolen worden.

Ik hoop btw dat Alckmin wint in de 2e stemronde.
gisteravond was als een echte novela-aflevering:
een corrupte dief en draaikont die het in een debat opnam tegen een even zo corrupte bleekscheet: en maar schelden en beschuldigen over en weer ....

Ik hoop btw met je mee, al is het uiteindelijk één grote pot van het zelfde
zonnig Brasil
  maandag 9 oktober 2006 @ 17:12:12 #86
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_42515737
Dat verkiezingsgedoe hier heeft trouwens wel een interessante kant:

Stel je de volgende situatie voor:
Van de 15 miljoen Nederlanders wonen er 10 miljoen in Oost Groningen, waar geen werk is en de armoe dus groot; de sociale uitkering bedraagt 25 euro per maand (en nix geen huursubsidie en dat soort flauwekul). Mede door de armoe plus de zegenrijke invloed van de Kerk is het analfabetisme zeer hoog in Oost Groningen, evenals het kinderaantal. Als men al tv heeft, kijkt men de godganse dag naar Goede Tijden, Slechte Tijden; geen interesse voor journaal en dat soort onzin.

De overige 5 miljoen Nederlanders zorgen voor 95% van het nederlandse BNP.

Op een goede dag, enkele maanden voor de nieuwe verkiezingen verhoogt Balkenende plotseling de maandelijkse uitkering van de genoemde 25 Euro naar 35 Euro: maar liefst 40% verhoging !
Wat denkt u dat vervolgens die bijna 10 miljoen Oost Groningers doen: juist ja, stemmen op Balkenende.

Is democratie - oftewel: meeste stemmen gelden- eigenlijk wel altijd het beste alternatief ?
(of het minst slechte, om Churchill er maar eens bij te halen)
zonnig Brasil
  maandag 9 oktober 2006 @ 20:56:38 #87
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_42523892
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:12 schreef qwerty_x het volgende:
Op een goede dag, enkele maanden voor de nieuwe verkiezingen verhoogt Balkenende plotseling de maandelijkse uitkering van de genoemde 25 Euro naar 35 Euro: maar liefst 40% verhoging !
Wat denkt u dat vervolgens die bijna 10 miljoen Oost Groningers doen: juist ja, stemmen op Balkenende.
Welcome to dirty politics. Bush won geen tweede termijn omdat ie zo goed bezig was, maar omdat ie in de maanden voor de verkiezingen opeens zijn belastingplannetjes met belastingkorting voor iedereen er doorheen wist te drukken, en tegelijkertijd keihard roepen dat Kerry zijn gezondheidszorgplannen niet zou kunnen betalen zonder die korting weer in te trekken.....

....en ik heb wel eens uitgerekend dat die korting me iets van $40 per jaar opleverde.

Politiek is vuil. Mischien dat het in landen als Brazilië nog een tikkeltje vuiler is, maar ze kunnen er hier ook wat van!
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 9 oktober 2006 @ 20:58:44 #88
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_42523992
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 13:40 schreef Bora-Bora het volgende:
Jamaar bij de meeste mensen komt het er dan niet echt meer van:
huisje werkje boompje beesje....
Ik denk dat met name kinderen je zullen tegenhouden. Werk & Woning kun je nog vrij makkelijk verkassen, maar als je eenmaal kinderen hebt wordt het heel lastig. Emigreren moet je dus eigenlijk doen voordat je een gezin gaat stichten.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  Moderator maandag 9 oktober 2006 @ 21:08:30 #89
45833 crew  Fogel
pi_42524444
Zolang de kinderen niet op school zitten valt het wel mee om te verhuizen/emigreren.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 9 oktober 2006 @ 21:40:00 #90
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_42525566
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 21:08 schreef Fogel het volgende:
Zolang de kinderen niet op school zitten valt het wel mee om te verhuizen/emigreren.
Inderdaad. Je moet dan alleen nog wel met de grootouders rekening houden..... het is voor hen een stuk moeilijker als je de kinderen meeneemt, dan dat je in het buitenland zwanger wordt.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  Moderator maandag 9 oktober 2006 @ 23:03:59 #91
45833 crew  Fogel
pi_42527523
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 21:40 schreef maartena het volgende:

[..]

Inderdaad. Je moet dan alleen nog wel met de grootouders rekening houden..... het is voor hen een stuk moeilijker als je de kinderen meeneemt, dan dat je in het buitenland zwanger wordt.
OK, daar heb je waarschijnlijk gelijk. Maar dan nog, er gaan genoeg vliegtuigen overal heen, dus dat is het probleem op zich niet niet.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 03:35:59 #92
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_42532196
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 21:40 schreef maartena het volgende:
Inderdaad. Je moet dan alleen nog wel met de grootouders rekening houden..... het is voor hen een stuk moeilijker als je de kinderen meeneemt, dan dat je in het buitenland zwanger wordt.
Probeer je ons iets te vertellen, Maarten?

Verder: ook met schoolgaande kinderen kan het prima hoor, mits je de kinderen en jezelf goed voorbereid. Het is alleen niet de weg van de minste weerstand, maar dat is in het buitenland wonen toch al niet.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 03:42:32 #93
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_42532207
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:12 schreef qwerty_x het volgende:
Dat verkiezingsgedoe hier heeft trouwens wel een interessante kant:

Stel je de volgende situatie voor:
Van de 15 miljoen Nederlanders wonen er 10 miljoen in Oost Groningen, waar geen werk is en de armoe dus groot; de sociale uitkering bedraagt 25 euro per maand (en nix geen huursubsidie en dat soort flauwekul). Mede door de armoe plus de zegenrijke invloed van de Kerk is het analfabetisme zeer hoog in Oost Groningen, evenals het kinderaantal. Als men al tv heeft, kijkt men de godganse dag naar Goede Tijden, Slechte Tijden; geen interesse voor journaal en dat soort onzin.

De overige 5 miljoen Nederlanders zorgen voor 95% van het nederlandse BNP.

Op een goede dag, enkele maanden voor de nieuwe verkiezingen verhoogt Balkenende plotseling de maandelijkse uitkering van de genoemde 25 Euro naar 35 Euro: maar liefst 40% verhoging !
Wat denkt u dat vervolgens die bijna 10 miljoen Oost Groningers doen: juist ja, stemmen op Balkenende.

Is democratie - oftewel: meeste stemmen gelden- eigenlijk wel altijd het beste alternatief ?
(of het minst slechte, om Churchill er maar eens bij te halen)
Vervang Oost Groningen door Isan (noordoost Thailand), eliminieer de invloed van de Kerk, en je hebt de situatie in Thailand. Reden temeer waarom niemand echt heeft opgekeken van de recente staatsgreep. Volgens mij is dit het enige land wat ik kan bedenken, waar het meer intelligente deel van de bevolking groot voorstander is van deze niet-gekozen regering.

We zullen zien wat ervan komt....
pi_42553626
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 22:36 schreef Fogel het volgende:
Heeft er iemand toevallig ervaring met een (willekeurig) Nederlands consulaat?
Ik heb binnenkort een nieuw paspoort nodig, heb daarvoor in het Nederlands een mailtje gestuurd naar het consulaat in Trondheim met de vraag of ik dat daar kon regelen of dat ik ervoor naar de ambassade in Oslo zou moeten (daar komt mijn huidige pas vandaan). Kreeg ik in het Engels een mail terug dat het geen probleem was en dat ik mijn adresgegevens maar even door moest mailen zodat hij de benodigde formulieren op kon sturen. Adres gestuurd en gisteren lag er een brief van het consulaat in de brievenbus. Wederom in het Engels geschreven en echt met de meest grove gramaticale fouten, typische fouten die Noren maken, en met Noorse naam getekend. (wel allemaal op officieel briefpapier, en met stempel van het consulaat van het Koninkrijk der Nederlanden).

Ik vind het zeer vreemd dat een Nederlands consulaat mij niet in het Nederlands te woord kan staan en dat ze brieven durven te sturen met zoveel fouten erin... bij de ambassade werd ik altijd in keurig correct Nederlands te woord gestaan.
Is een consulaat niet verplicht om minimaal de taal te spreken van het land dat ze vertegenwoordigen?!?!? (niet dat ik er problemen mee heb om Engels te lezen -mits foutvrij- of schrijven, maar ik vind het niet kloppen)


PS Niet aan deze post gerelateerd: Ik ben op zowel linkedin als openbc te vinden.
hallo!

in lyon hebben we ook een ambassade, daar spreekt men ook nederlands (eigenlijk boeit me dat niet, ik spreek prima frans, spreek je geen noors?)
bij is het heel snel gegaan. ze hebben telefonisch doorgegeven wat ik allemaal mee moest nemen. en een week later kon ik m'n paspoort al afhalen!
  Moderator dinsdag 10 oktober 2006 @ 20:09:29 #95
45833 crew  Fogel
pi_42554325
Ik spreek vloeiend Noors, maar dat is het punt niet. Het punt is dat ik vind dat een officiele representant van Nederland gewoon Nederlands moet kunnen spreken en schrijven (en daarnaast moet hij ook de lokale taal kunnen).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 20:48:29 #96
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_42555928
In Los Angeles spreken ze ook gewoon Nederlands op het Consulaat. Ja, en Engels uiteraard. Maar het zijn gewoon Nederlanders die daar in dienst zijn.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 20:53:05 #97
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_42556090
Hallo, ik meld me vanuit Frankfurt am Main, woon hier nu zo'n 3 jaar, eerste reden om te verhuizen was werk: ik kon hier een positie krijgen om te promoveren en dat lag in NL een stuk moeilijker. Heb een moeilijke tijd gehad in het begin, lag zeker niet in de laatste plaats aan mezelf , maar inmiddels gaat het stukken beter. Mijn contract loopt nog t/m komende zomer, daarna zal ik Duitsland hoogstwaarschijnlijk verlaten. Er bestaat een goede kans dat er dan een project in Engeland (Bath & Manchester) van start gaat en dat zou ik erg leuk vinden, wil graag een paar jaar in UK wonen. .
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  Moderator dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:10:51 #98
45833 crew  Fogel
pi_42561693
Tip voor Kees: Pak de trein/HEAG AIRliner of rij naar Darmstadt en bestel daar een Darmstädter Bierprobe en een Braumeisterteller bij Braustübl (twee locaties hebben ze, die schuin tegenover het station vind ik het beste). Top duits eten en drinken!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 11 oktober 2006 @ 05:15:25 #99
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_42567256
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 20:09 schreef Fogel het volgende:
Ik spreek vloeiend Noors, maar dat is het punt niet. Het punt is dat ik vind dat een officiele representant van Nederland gewoon Nederlands moet kunnen spreken en schrijven (en daarnaast moet hij ook de lokale taal kunnen).
Kennelijk is het consulaat niet groot genoeg om een Nederlandse buza-secretaresse met expatsalaris waard te zijn. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat er niet ergens hogerop wel een Nederlander zit. Dat lijkt me een verantwoordelijk gebruik van Nederlandse belastingcenten. Verder kan ik me zo voorstellen dat het in Trondheim niet wemelt van de Nederlandssprekende Noren, en dat dit dus de enige oplossing was.

Eerlijk gezegd schrijf ik altijd al m'n correspondentie aan ambassades en consulaten in het Engels, en ben ik al lang blij dat ik niet de lokale taal hoef te spreken -die ik meestal een stuk minder beheers- als ik opbel.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 07:55:09 #100
57360 Appie_HK
I enjoy life
pi_42567577
Ik heb 1,5 maand geleden een nieuw paspoort aangevraagd, eentje voor mijzelf en een voor mijn zoontje. De dame sprak gewoon Nederlands tegen mij, terwijl zij een Chinese is. Ik kon helaas niet de nieuwste paspoort nemen vanwege dat stomme grijze achtergrond voor de foto's. Die waren moeilijk te vinden, hopelijk is dat beter geworden in Hong Kong.
pi_42574646
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 07:55 schreef Appie_HK het volgende:
Ik kon helaas niet de nieuwste paspoort nemen vanwege dat stomme grijze achtergrond voor de foto's. Die waren moeilijk te vinden, hopelijk is dat beter geworden in Hong Kong.
huh? hoe zit dat daar dan?
  woensdag 11 oktober 2006 @ 20:50:07 #102
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_42589158
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 23:10 schreef Fogel het volgende:
Tip voor Kees: Pak de trein/HEAG AIRliner of rij naar Darmstadt en bestel daar een Darmstädter Bierprobe en een Braumeisterteller bij Braustübl (twee locaties hebben ze, die schuin tegenover het station vind ik het beste). Top duits eten en drinken!
Dank je, dat zal ik zeker eens doen .
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_42599659
Kregen jullie ook zo'n fijne brief en dito vragenlijst van de fiscus? Hebben jullie AOW en al die andere ongein elders verzekerd? Wat kost het?
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_42600804
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 13:37 schreef Prego het volgende:

[..]

huh? hoe zit dat daar dan?
Ik kon gewoon nog de "ouwe" versie nemen. Dat was geen probleem.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 06:38:01 #105
19840 Libris
Live from Singapore
pi_42600816
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 02:17 schreef tim2308 het volgende:
Kregen jullie ook zo'n fijne brief en dito vragenlijst van de fiscus? Hebben jullie AOW en al die andere ongein elders verzekerd? Wat kost het?
Nederland weet volgens mij totaal niet waar ik zit . Ik heb geen verzekering voor mijn inkomen, maar wel een flinke spaarvoorraad in eigen beheer. Heb jij zo'n verzekering?
pi_42607031
quote:
Nederland weet volgens mij totaal niet waar ik zit
Wellicht houden zo, zeker als je zelf wat centen hebt.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 16:44:31 #107
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_42614083
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 06:38 schreef Libris het volgende:
Nederland weet volgens mij totaal niet waar ik zit . Ik heb geen verzekering voor mijn inkomen, maar wel een flinke spaarvoorraad in eigen beheer. Heb jij zo'n verzekering?
Bij mij wel, maar ik heb mijn belastingzaken in 2002 al afgesloten, en sindsdien nooit meer een vraag gekregen. Ik heb ook geen inkomensverzekering, wel een levensverzekering, en een (kleine) spaarekening voor het geval dat. Maar wat zou dat verder met Nederland te maken moeten hebben als ik hier financiele zaken regel?

Als je vanuit het buitenland stemt weten ze sowieso waar je woont.... of als je een paspoort vernieuwd hebt.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 12 oktober 2006 @ 17:16:25 #108
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_42614995
Nederland denkt dat ik nog gewoon in Leiden woon. Voor m'n paspoort ben ik ook gewoon naar Leiden toe gegaan.

"Wat is je adres?" -eh... eh.. oh ja 53... nee 61 xxxstraat.

Ik vraag me af wat er gebeurt als het pand wordt gesloopt haha!
reset
  donderdag 12 oktober 2006 @ 18:06:22 #109
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_42616319
't Is altijd leuk weer in Nederland te komen.

Vanavond meteen maar naar de kroeg.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 19:18:49 #110
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_42618533
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 17:16 schreef Individual het volgende:
Nederland denkt dat ik nog gewoon in Leiden woon. Voor m'n paspoort ben ik ook gewoon naar Leiden toe gegaan.

"Wat is je adres?" -eh... eh.. oh ja 53... nee 61 xxxstraat.

Ik vraag me af wat er gebeurt als het pand wordt gesloopt haha!
Geen idee wat er gebeurd als het pand gesloopt word..... maar je kunt in ieder geval geen gebruik maken van consulaire diensten als je nog in Nederland bent ingeschreven. Je zult dus altijd naar Leiden toe moeten. Ook kun je nooit stemmen.... tenzij je bij dat adres je stemkaart ophaalt.

Als bewoner van het pand in Leiden ben je verder ook afvalheffing verplicht. Dit is per gemeente verschillend trouwens, maar het zou goed kunnen dat de hoofdbewoner van het pand betaald voor het aantal ingeschreven personen voor dat adres. Afvalheffingen worden vaak gebaseerd op huishoudgrootte. Best lullig dus eigenlijk

Als je binnen een jaar of wat weer verwacht naar Nederland te komen maakt het niet gek veel uit, maar als je meerdere jaren in het buitenland verblijft moet je je gewoon uit te schrijven. Je kunt in ieder geval niet in de toekomst claimen dat je in het buitenland hebt gewoond als het ooit zou moeten.... geen idee waarvoor, mischien voor belastingen ofzo.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 23:41:08 #111
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_42684304
Ik kom in arpil 2007 weer even terug, ben benieuwd wat ik aantref.

Aan de mensen hier die in het buitebland zitten, indien jullie hier zijn, wat nemen jullie weer mee vanuit Nederland?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 23:47:51 #112
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_42684463
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 18:06 schreef popolon het volgende:
't Is altijd leuk weer in Nederland te komen.

Vanavond meteen maar naar de kroeg.
Ik had echt het gevoel alsof ik niet ben weggeweest. Heel raar
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_42691677
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 23:41 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik kom in arpil 2007 weer even terug, ben benieuwd wat ik aantref.

Aan de mensen hier die in het buitebland zitten, indien jullie hier zijn, wat nemen jullie weer mee vanuit Nederland?
Kaas van de markt !
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zondag 15 oktober 2006 @ 12:58:13 #114
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_42694920
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 23:41 schreef ErwinRommel het volgende:

Aan de mensen hier die in het buitebland zitten, indien jullie hier zijn, wat nemen jullie weer mee vanuit Nederland?
Buitebland.. was dat een opzettelijke schrijffout?

Neem mee:
drop
schenkstroop
erwtensoep
pannekoekenmeel
sigaretten
pindakaas
conimex
etc..

Niet allemaal tegelijk, maar in de afgelopen 6 jaar ben ik toch denk ik iets van 30x terug geweest, dus ik heb altijd wel wat Nederlands in huis. Ik zelfs eens 2 vlaaien meegenomen voor een jarige collega.
reset
  zondag 15 oktober 2006 @ 13:00:27 #115
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_42694984
Ik moet snel weer naar NL want mijn werkeloosheid is mogelijk korter dan ik ideaal zou willen.
reset
  zondag 15 oktober 2006 @ 13:08:48 #116
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_42695219
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 19:18 schreef maartena het volgende:

[..]

Geen idee wat er gebeurd als het pand gesloopt word..... maar je kunt in ieder geval geen gebruik maken van consulaire diensten als je nog in Nederland bent ingeschreven. Je zult dus altijd naar Leiden toe moeten. Ook kun je nooit stemmen.... tenzij je bij dat adres je stemkaart ophaalt.

Als bewoner van het pand in Leiden ben je verder ook afvalheffing verplicht. Dit is per gemeente verschillend trouwens, maar het zou goed kunnen dat de hoofdbewoner van het pand betaald voor het aantal ingeschreven personen voor dat adres. Afvalheffingen worden vaak gebaseerd op huishoudgrootte. Best lullig dus eigenlijk

Als je binnen een jaar of wat weer verwacht naar Nederland te komen maakt het niet gek veel uit, maar als je meerdere jaren in het buitenland verblijft moet je je gewoon uit te schrijven. Je kunt in ieder geval niet in de toekomst claimen dat je in het buitenland hebt gewoond als het ooit zou moeten.... geen idee waarvoor, mischien voor belastingen ofzo.
Terug naar Leiden is geen probleem. Heb ik meteen weer een excuus. Als ik een beetje aanloop neem kan ik het bijna springen!

Stemmen doe ik niet en dat pand is een studentenflat waar alles inclusief was dus ook alle heffingen.

Misschien moet ik het toch maar eens regelen want ik ben niet echt van plan om naar NL terug te keren.
reset
  maandag 16 oktober 2006 @ 07:15:51 #117
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_42714242
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 23:41 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik kom in arpil 2007 weer even terug, ben benieuwd wat ik aantref.

Aan de mensen hier die in het buitebland zitten, indien jullie hier zijn, wat nemen jullie weer mee vanuit Nederland?
Alleen nasikruiden. .
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  maandag 16 oktober 2006 @ 10:41:51 #118
19840 Libris
Live from Singapore
pi_42716758
Senseo Koffie
Stroopwafels
Curry (die Duitse)
Hagelslag en Vlokken
En vanaf Schiphol een flesje Ketel 1 Jenever...

Nasi maak ik zonder pakje
  maandag 16 oktober 2006 @ 19:28:20 #119
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_42722747
kaas
(heel veel) drop
pindakaas
ketjap
inderdaad ook nasikruiden
borrelnootjes
zakjes dipsaus poeder (of hoe dat ook mag heten)
stroopwafels
zuurstokken
een hele zooi boeken
jonge jenever
Duvels

en het heerlijke gevoel -tijdens het opstijgen op Schiphol- dat ik weer terug naar huis ga
zonnig Brasil
  maandag 16 oktober 2006 @ 21:09:02 #120
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_42724346
Hoe staat het bij jullie eigenlijk met de taalbeheersing? Ik merk dat ik ondanks de bijna 3 jaar dat ik hier woon en m'n behoorlijke Duits toch nog regelmatig het idee heb net niet de juiste woorden te treffen en me dus niet helemaal goed te kunnen uitdrukken. Dat vind ik eigenlijk heel vervelend, als het project en daarmee de verhuizing naar Engeland zometeen doorgaat voor me zal het wat dat betreft een stuk makkelijker worden. Hoe lang hebben jullie nodig gehad om je (zo goed als) helemaal te kunnen redden in de lokale taal?
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  maandag 16 oktober 2006 @ 21:14:42 #121
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_42724371
Eigenlijk alleen een zak drop en een stuk jonge kaas.... de rest kan ik hier wel krijgen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 16 oktober 2006 @ 21:15:28 #122
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_42724381
Eigenlijk alleen een zak drop en een stuk jonge kaas.... de rest kan ik hier wel krijgen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 00:17:00 #123
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_42728609
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 21:09 schreef keesjeislief het volgende:
Hoe staat het bij jullie eigenlijk met de taalbeheersing? Ik merk dat ik ondanks de bijna 3 jaar dat ik hier woon en m'n behoorlijke Duits toch nog regelmatig het idee heb net niet de juiste woorden te treffen en me dus niet helemaal goed te kunnen uitdrukken. Dat vind ik eigenlijk heel vervelend, als het project en daarmee de verhuizing naar Engeland zometeen doorgaat voor me zal het wat dat betreft een stuk makkelijker worden. Hoe lang hebben jullie nodig gehad om je (zo goed als) helemaal te kunnen redden in de lokale taal?
Mijn lokale taal is Engels en dat is idd heel makkelijk. Het begin van m'n cariere in NL begon ik bij een Amerikaans bedrijf, de voertaal was daar al Engels en ik had vooral contact met engelstaligen. Na iets meer dan een jaar ben ik naar de UK verhuist en heb alleen voor US en UK internationale bedrijven gewerkt. Ik heb dus nooit echt veel van het zakelijk NL meegekregen en ken de termen zelfs nauwelijks. Gelukkig klinkt het heel stoer om in NL Engelse termen te gebruiken en had ik toen ik ermee te maken kreeg weinig problemen. Geen problemen hier om me te redden in de lokale taal.

Kan me goed voorstellen dat het voor elke taal behalve Engels het een ander verhaal is.
reset
pi_42729741
Wat die taalkennis betreft is het wel leuk om te verwijzen naar het Europees referentiekader http://www.languages.unim(...)e/CEF_Nederlands.htm

Hoe meer je kan, hoe meer je ook beseft dat je niet kan. Het lijkt wel alsof je in het begin het topje van de ijsberg ziet, maar dan kom je er steeds meer achter dat die ijsberg hoger is dan je dacht. heel vervelend is ook altijd dat er altijd mensen in de buurt zijn die het beter kunnen dan jij...

Maar toch merk ik per maand verbeteringen, dat ik denk:"dat kon of begreep ik een maand geleden nog niet". Ik zit trouwens in Frankrijk.
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 17 oktober 2006 @ 01:19:17 #125
78918 SeLang
Black swans matter
pi_42730093
Drop.
Ik ben alweer bijna 2 jaar niet meer in NL geweest.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 17 oktober 2006 @ 01:23:35 #126
78918 SeLang
Black swans matter
pi_42730157
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 07:55 schreef Appie_HK het volgende:
Ik heb 1,5 maand geleden een nieuw paspoort aangevraagd, eentje voor mijzelf en een voor mijn zoontje. De dame sprak gewoon Nederlands tegen mij, terwijl zij een Chinese is. Ik kon helaas niet de nieuwste paspoort nemen vanwege dat stomme grijze achtergrond voor de foto's. Die waren moeilijk te vinden, hopelijk is dat beter geworden in Hong Kong.
Ik heb ook ook net een nieuw (NL) paspoort.
Uitgegeven in Bangkok, aangezien Taiwan officieel een niet bestaand land is
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 06:55:19 #127
2915 Fiep
bikkel b.d.
pi_42731697
Wat ik meeneem uit NL: helemaal niks - ik heb het geluk dat er een Nederlands winkeltje bij mij in de buurt zit. Ik heb dus standaard ontbijtkoek, appelstroop en speculaas in de kast liggen. Ze verkopen zelfs diepvries kroketten - meneer Fiep (Ozzie) zegt dan ook regelmatig Let's have a Bwooddj Krokeee!

Wat betreft de voertaal - ik denk dat Engels inderdaad heel makkelijk is om jezelf verstaanbaar te maken, maar je moet wel bedenken dat totdat je NL accent is vervangen door een Engels (in mijn geval Australisch) accent, je toch altijd een beetje een buitenlander blijft. Vooral in mijn werk heb ik dat heel sterk ervaren - zolang je aangezien wordt voor buitenlander, word je toch nooit helemaal opgenomen in de groep (want: wie weet ben je over een paar jaar wel weer gevlogen + wat weet jij nou van de lokale situatie?!?)
"Het is wel leuk hoor, al die avonturen, maar je krijgt er zo'n stijve nek van."
pi_42734408
Ik heb weinig behoefte aan Nederlandse producten Behalve wiet maar ja, dat gaat lastig hier

De dingen die ik wel wil zijn hier verder wel te krijgen, zoals Pindakaas enzo
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 14:15:29 #129
19840 Libris
Live from Singapore
pi_42740250
Net een lekker kopje Douwe Egberts op mijn balkon op. 20:15 en 29 graden. En het mindere is eigenlijk dat Singapore weer ontzettende last heeft van de rook van Indonesische bosbranden. Het zicht op het moment is 1500 meter en de luchtkwaliteit officieel 'unhealthy'.

Voor de rest is het leven hier heerlijk
pi_42749299
ik heb altijd graag wat nederlandse mayo (die franse vind ik echt niet te eten) en curry. voor de rest snack ik wel wanneer ik in NL ben. voor mij wat makkelijk want ik woon 800 km van NL vandaan. met de trein sta ik in 5 uur thuis
  donderdag 19 oktober 2006 @ 12:15:53 #131
19840 Libris
Live from Singapore
pi_42800570
Erg weinig Nederlanders in den vreemde stemmen
quote:
***************************************
5% Nederlanders in buitenland stemt

***************************************
` Bij de Nederlanders in het buitenland
bestaat onveranderd weinig animo om te
gaan stemmen.De Kiesraad heeft aan de
Wereldomroep laten weten dat van de
600.000 Nederlanders in het buitenland
5 procent zich heeft laten registeren,
eenzelfde percentage als vorige keren.

Die 30.000 stemmers zijn goed voor een
halve Kamerzetel.Met de stemmen van
alle Nederlanders in het buitenland
kunnen negen kamerzetels worden gevuld.

Premier Balkenende erkende bij BVN-TV
dat de registratie van kiezers in het
buitenland een nogal ingewikkelde zaak
is.Hij vindt dat er een eenvoudiger
systeem moet komen.
***************************************
Bron: Teletekst
  donderdag 19 oktober 2006 @ 12:23:24 #132
31971 KumA
[ Layer 13: Ego ]
pi_42800806
zolang ik maar heineken kan krijgen hier
no me digas que me amas, no me digas que me adoras, dime solo que te quedas una vida junto a mi
  donderdag 19 oktober 2006 @ 13:02:35 #133
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_42801760
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 12:15 schreef Libris het volgende:
Erg weinig Nederlanders in den vreemde stemmen
[..]

Bron: Teletekst
ik ben al ruim 15 jaar één van die 95%
ik wist trouwens niet eens dat er weer verkiezingen aankomen in NL
zonnig Brasil
  donderdag 19 oktober 2006 @ 13:39:14 #134
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_42802848
Zouden de emigranten zomaar een kleine partij kunnen vormen als ze allemaal op een emigranten partij stemmen haha!

Stemt allen Leefbaar ex-Nederland!

Programma:

- gratis vluchten van en naar Nederland voor emigranten
- VIP behandeling bij aankomst in Nederland
- gratis levering van ah.nl boodschappen overal ter wereld
- het 'Grolsch promotie team komt naar je land deze zomer' programma
- de AIVD staat voor u klaar; geen opdracht te groot of te klein.

... dan registreer ik me wel!
reset
  donderdag 19 oktober 2006 @ 13:49:41 #135
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_42803234
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 13:39 schreef Individual het volgende:
Zouden de emigranten zomaar een kleine partij kunnen vormen als ze allemaal op een emigranten partij stemmen haha!

Stemt allen Leefbaar ex-Nederland!

Programma:

- gratis vluchten van en naar Nederland voor emigranten
- VIP behandeling bij aankomst in Nederland
- gratis levering van ah.nl boodschappen overal ter wereld
- het 'Grolsch promotie team komt naar je land deze zomer' programma
- de AIVD staat voor u klaar; geen opdracht te groot of te klein.

... dan registreer ik me wel!
mijn stem heb je alvast !
zonnig Brasil
  Moderator donderdag 19 oktober 2006 @ 19:50:11 #136
45833 crew  Fogel
pi_42814488
Daar zou ik ook wel op willen stemmen op zich.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_42814495
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 13:39 schreef Individual het volgende:
Zouden de emigranten zomaar een kleine partij kunnen vormen als ze allemaal op een emigranten partij stemmen haha!

Stemt allen Leefbaar ex-Nederland!

Programma:

- gratis vluchten van en naar Nederland voor emigranten
- VIP behandeling bij aankomst in Nederland
- gratis levering van ah.nl boodschappen overal ter wereld
- het 'Grolsch promotie team komt naar je land deze zomer' programma
- de AIVD staat voor u klaar; geen opdracht te groot of te klein.
Gaaaf!!!!
 FR
pi_42815212
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 13:39 schreef Individual het volgende:
Zouden de emigranten zomaar een kleine partij kunnen vormen als ze allemaal op een emigranten partij stemmen haha!

Stemt allen Leefbaar ex-Nederland!

Programma:

- gratis vluchten van en naar Nederland voor emigranten
- VIP behandeling bij aankomst in Nederland
- gratis levering van ah.nl boodschappen overal ter wereld
- het 'Grolsch promotie team komt naar je land deze zomer' programma
- de AIVD staat voor u klaar; geen opdracht te groot of te klein.

... dan registreer ik me wel!
pi_42816930
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 23:41 schreef ErwinRommel het volgende:Aan de mensen hier die in het buitebland zitten, indien jullie hier zijn, wat nemen jullie weer mee vanuit Nederland?
Het hangt er een beetje vanaf waar ik zin in heb, maar bijvoorbeeld:

veel DROP en veel PEPERMUNT, of andere typisch Hollandse snoepjes;
hagelslag en vlokken inderdaad, evenals iets als (gestampte)muisjes, of stroop;
klassieke c**vé pindakaas (want in het buitenland zit er meestal suiker in en is het niet te eten);
soms een paar potjes sandwichspread en vitam-R (broodsmeersel) ;
iets van oude kaas, of belegen/oude komijnkaas (jonge kaas is ook wel te verkrijgen);
lekkere satésaus;
soms iets van voorbereide hutspot, boerenkoolstamppot, of een potje rode kool met stukjes appel
soms zelfs lekker slap hollands brood ;
hollandse leesbladen, en weekbladen met plaatjes zodat ik in ieder geval weet over wie de artikelen gaan ;
 FR
pi_42819127
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 21:07 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Het hangt er een beetje vanaf waar ik zin in heb, maar bijvoorbeeld:

veel DROP en veel PEPERMUNT, of andere typisch Hollandse snoepjes;
hagelslag en vlokken inderdaad, evenals iets als (gestampte)muisjes, of stroop;
klassieke c**vé pindakaas (want in het buitenland zit er meestal suiker in en is het niet te eten);
soms een paar potjes sandwichspread en vitam-R (broodsmeersel) ;
iets van oude kaas, of belegen/oude komijnkaas (jonge kaas is ook wel te verkrijgen);
lekkere satésaus;
soms iets van voorbereide hutspot, boerenkoolstamppot, of een potje rode kool met stukjes appel
soms zelfs lekker slap hollands brood ;
hollandse leesbladen, en weekbladen met plaatjes zodat ik in ieder geval weet over wie de artikelen gaan ;
Je neemt toch niet alles tegelijkertijd mee mag ik hopen?

Satesaus heb ik hier ook niet gevonden. Toch eens Wijko (dè leverancier van horecasatésaus) mailen of ze een Franse agent nodig hebben..
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_42819435
@tim2308: waar woon jij? niet meer in Arnhem lijkt me
pi_42819707
@Prego: ik woon in een dorpje 35 km ten oosten van Parijs. Hoe raak jij in Lyon verzeilt?

[ Bericht 21% gewijzigd door tim2308 op 19-10-2006 22:31:25 ]
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  donderdag 19 oktober 2006 @ 22:36:22 #143
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_42820206
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 22:08 schreef tim2308 het volgende:

[..]

Je neemt toch niet alles tegelijkertijd mee mag ik hopen?

(..)
ik wel
ik neem altijd een extra lege koffer of sporttas mee, speciaal voor dit doel !

voor jou zal het wel anders zijn, ik neem aan dat je vanuit Parijs wel een stukje vaker in NL komt
zonnig Brasil
pi_42823875
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 22:08 schreef tim2308 het volgende: Je neemt toch niet alles tegelijkertijd mee mag ik hopen?
Jewel hoor!
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 22:08 schreef tim2308 het volgende: Satesaus heb ik hier ook niet gevonden. Toch eens Wijko (dè leverancier van horecasatésaus) mailen of ze een Franse agent nodig hebben..
Goeie! En bedankt voor de link. (kan ik dat groot gaan inkopen )
 FR
pi_42826617
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 22:24 schreef tim2308 het volgende:
@Prego: ik woon in een dorpje 35 km ten oosten van Parijs. Hoe raak jij in Lyon verzeilt?
ik heb een seizoen bij de ANWB gewerkt (pour info: het steunpunt ligt in Limonest, niet in Lyon zoals iedereen denkt, maar goed wanneer je het steunpunt limonest noemt ... )
daarna vroeg volkswagen france of ik wilde blijven 'ik spreek 4 talen, en dat hadden ze nodig) en ik had zoiets van waarom niet, ik had op dat moment toch niets in het verschiet in NL
dus nu doe ik voor volkswagen assistance de hulpverlening. daarnaast ben ik de schakel tussen m'n werk en de ANWb en tussen VW France en VW Nederland!

en jij dan?

voeg je toe aan de lijst in de OT als je wil!
pi_42832108
Ik werk in een groot pretpark nabij Parijs, in een restaurant als kelner.
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_42841981
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 12:37 schreef tim2308 het volgende:
Ik werk in een groot pretpark nabij Parijs, in een restaurant als kelner.
marne la vallée?
pi_42855844
Goed op de hoogte.. Zoveel pechgevallen daar?
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_42855919
Misschien ook wel vanwege het pretparkje aldaar...
 FR
pi_42856022
Mijn einde jaar plannen zijn ook al gepland:

Volgende week 2 weken naar India (Bangalore) voor werk. Dan eind december nog even langs NL voor 3 weken
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 02:52:22 #151
19840 Libris
Live from Singapore
pi_42856218
Hmmm, vluchten rond kerst zitten al aardig vol hier.. Toch maar snel iets boeken

Vanavond vier ik mijn verjaardag, wat collega's en vrienden uitgenodigd, maar ik heb nog geen idee wat ik vanavond voor eten maak/haal voor ze...
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 22 oktober 2006 @ 08:49:33 #152
78918 SeLang
Black swans matter
pi_42879697
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 02:52 schreef Libris het volgende:
Hmmm, vluchten rond kerst zitten al aardig vol hier.. Toch maar snel iets boeken

Vanavond vier ik mijn verjaardag, wat collega's en vrienden uitgenodigd, maar ik heb nog geen idee wat ik vanavond voor eten maak/haal voor ze...
Ik kom net terug uit Singapore, de eerste keer dat ik er een paar dagen heb kunnen rondkijken
Mijn indruk: dit is gewoon een Europese stad, het lijkt echt niet op Azie (afgezien van Little India en Chinatown).

De stad is in tegenstelling tot de meeste Aziatische steden heel goed gepland en de layout doet Europees aan met veel open ruimte (relatief dan) en veel groen. Het verkeer is efficient en er wordt rustig en veilig gereden. De wegen zijn van prachtig zwart asfalt, de straten zijn schoon. Iedereen spreekt Engels en alle aanduidingen zijn alleen in het Engels. Het barst er van de westerlingen en typisch westerse etenswaren e.d. zijn op elke straathoek te krijgen. Ik had meer een soort Hongkong verwacht, maar Hongkong is ondanks de Britse invloeden toch echt een Chinese stad. Singapore zou afgezien van de vele hoogbouw gewoon in Europa kunnen liggen. Er is duidelijk veel aandacht voor kwaliteit van leefomgeving. Pluim voor de (niet-democratische) regering!

Was wel een leuke afwisseling van Taipei, ik had echt het gevoel weer terug in Europa te zijn, maar dan schoner, minder crimineel en natuurlijk mooiere vrouwen. Ik heb Singapore toegevoegd aan mijn lijstje van landen die interessant zijn als mijn contract in Taiwan volgend jaar afloopt
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 22 oktober 2006 @ 08:55:30 #153
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_42879721
Laat ik nu al bijna een maand in Fukuoka wonen. TVP.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 10:43:57 #154
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_43005194
Zooooooooo........ Hier in Stockholm gaat op het moment alles super! Flinke stormen gehad in Zweden maar gelukkig is Stockholm redelijk met rust gelaten. Mijn terras had ongeveer dezelfde schade als hier: http://www.sterilecreed.com/weather/

Werk gaat goed: fijne collega's, veel overwerken (wat prettig is, aangezien ik meer uren wil) en ik ben 95% zeker dat ik tijdens mijn functioneringsgesprek in december een contract voor onbepaalde tijd aangeboden krijg!

Nog een week flink doorgaan met het werk en dan 3,5 week op vakantie! Hoewel het hier nog niet echt koud is (nu +6 graden, in tegenstelling tot -15 in het noorden), heb ik echt zin om met een cocktail op het strand te liggen!
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:32:38 #155
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_43006727
Morgen weer terug naar de VS
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_43008145
goie reis wonderer

hier is het 27 graden
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 18:23:39 #157
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_43014265
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 13:44 schreef Prego het volgende:
goie reis wonderer

hier is het 27 graden
Thanks. Volgens mij is het in NH -27 graden...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 02:06:10 #158
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_43091488
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 10:43 schreef ennuik het volgende:
Zooooooooo........ Hier in Stockholm gaat op het moment alles super! Flinke stormen gehad in Zweden maar gelukkig is Stockholm redelijk met rust gelaten. Mijn terras had ongeveer dezelfde schade als hier: http://www.sterilecreed.com/weather/

Werk gaat goed: fijne collega's, veel overwerken (wat prettig is, aangezien ik meer uren wil) en ik ben 95% zeker dat ik tijdens mijn functioneringsgesprek in december een contract voor onbepaalde tijd aangeboden krijg!

Nog een week flink doorgaan met het werk en dan 3,5 week op vakantie! Hoewel het hier nog niet echt koud is (nu +6 graden, in tegenstelling tot -15 in het noorden), heb ik echt zin om met een cocktail op het strand te liggen!
Wilde gaan vragen of je naar NL gaat op vakantie..... tot ik bij die laatste zin kwam Fijn dat het goed gaat!
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 04:37:15 #159
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_43092264
Ik heb een nieuwe baan!

Ik was al een paar maandjes aan het rondkijken, en heb vorige week een contract ondertekend voor een nieuwe positie. Nog steeds in Orange County, California.

Helaas kan ik me de kerst niet naar Nederland, want ik krijg pas na 60 dagen werktijd mijn eerste vrije dagen... - Dus dat word een lentereisje of een herfstreisje naar Nederland, want het dure zomerseizoen slaan we over!
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 04:45:41 #160
19840 Libris
Live from Singapore
pi_43092269
Gefeliciteerd Maarten!

Wat ga je doen nu?
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 05:00:55 #161
19840 Libris
Live from Singapore
pi_43092280
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 08:49 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik kom net terug uit Singapore, de eerste keer dat ik er een paar dagen heb kunnen rondkijken
Mijn indruk: dit is gewoon een Europese stad, het lijkt echt niet op Azie (afgezien van Little India en Chinatown).

De stad is in tegenstelling tot de meeste Aziatische steden heel goed gepland en de layout doet Europees aan met veel open ruimte (relatief dan) en veel groen. Het verkeer is efficient en er wordt rustig en veilig gereden. De wegen zijn van prachtig zwart asfalt, de straten zijn schoon. Iedereen spreekt Engels en alle aanduidingen zijn alleen in het Engels. Het barst er van de westerlingen en typisch westerse etenswaren e.d. zijn op elke straathoek te krijgen. Ik had meer een soort Hongkong verwacht, maar Hongkong is ondanks de Britse invloeden toch echt een Chinese stad. Singapore zou afgezien van de vele hoogbouw gewoon in Europa kunnen liggen. Er is duidelijk veel aandacht voor kwaliteit van leefomgeving. Pluim voor de (niet-democratische) regering!
Was wel een leuke afwisseling van Taipei, ik had echt het gevoel weer terug in Europa te zijn, maar dan schoner, minder crimineel en natuurlijk mooiere vrouwen. Ik heb Singapore toegevoegd aan mijn lijstje van landen die interessant zijn als mijn contract in Taiwan volgend jaar afloopt
Leuk om van iemand te horen hoe hij over Singapore denkt. Ik kom net terug uit Malacca, Maleisie en dan zie je de verschillen ook weer. Vanmorgen moest ik even met de bus naar Chinatown om wat te regelen voor mijn employment pass en die bus kwam langs een paar plekken waar ik een paar maanden niet geweest was. Totaal gerenoveerd, open groene plekken in het midden van Singapore, fonteinen, brede stoepen. Het is een erg mooie stad en zeer dynamisch.
Afgelopen jaar is bekend geworden dat Singapore 2 casino's gaat openen en daarna is er een competitie geweest tussen mogelijke ontwikkelaars. Voor de eerste van de twee casino's is nu bekend dat Sands (uit Las Vegas) het gaat bouwen en uitbaten. Dit eerste casino komt bij het financiele district (Marina Bay)

De bouw moet in 2009/2010 klaar zijn en gaat $3.2 miljard US kosten.

De race voor het tweede casino is nog aan de gang en er zijn op het moment 3 mogelijke uitbaters. Geheel tegen de verwachting in, wordt er voor het tweede casino op Sentosa (soort van resort eiland) in dezelfde prijsklasse (nu ongeveer $3.4 miljard) geboden. Er wordt geschermd met het grootste aquarium ter wereld, de beste koks ter wereld, beste architecten. Het is onvoorstelbaar wat er allemaal geboden wordt.
Het zal de economie zeker een een impuls geven (een investering van meer dan 7 miljard US Dollar, voor een land met ongeveer 4.5 miljoen inwonders). Singapore is inderdaad goed bezig.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 05:32:13 #162
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43092315
ZIet er spectaculair uit Libris. En grats maarten.

Ben alweer 1.5 week terug van 10 dagen Nederland, was weer helemaal geweldig: Altijd goed om familie en vrienden te zien.

En dan volgende week 6 dagen Vegas op kosten van de baas. Ik heb nog nooit zoveel vakantie gehad in zo'n korte tijd.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 05:37:19 #163
19840 Libris
Live from Singapore
pi_43092322
Oh ja, en op dat groene stuk land achter het casino komt misschien een Disneyland
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 05:38:10 #164
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43092325
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 05:37 schreef Libris het volgende:
Oh ja, en op dat groene stuk land achter het casino komt misschien een Disneyland
Dat zou van mij dan niet hoeven.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_43092438
Waarom heb je een nieuwe baan gezocht Maarten? Geld? Arbeisvreugde? Reistijd?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:00:39 #166
78918 SeLang
Black swans matter
pi_43098675
@Libris:
Over die casinos raken ze in Singapore inderdaad niet uitgepraat. Ik heb dat verhaal al van meerdere mensen gehoord. Ik kreeg ook het gevoel dat de mensen erg trots zijn op 'hun' Singapore, en daar is niks mis mee.

Jij hebt ooit eens een plaatje gepost van je appartement. Dat zat toch in de buurt van Orchard Road? Wat betaal je daar ongeveer voor? Sinds ik ontdekt heb dat mijn collegas in Singapore best relaxte werktijden hebben is mijn belangstelling voor Singapore verder toegenomen
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:36:45 #167
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43099603
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 06:42 schreef StefanP het volgende:
Waarom heb je een nieuwe baan gezocht Maarten? Geld? Arbeisvreugde? Reistijd?
Ja waarom?

Ik meen iets gelezen te hebben dat verhuizen naar Oregon ook een optie was?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:46:45 #168
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_43106185
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 06:42 schreef StefanP het volgende:
Waarom heb je een nieuwe baan gezocht Maarten? Geld? Arbeisvreugde? Reistijd?
Ik was het na 4 jaar bij hetzelfde bedrijf wel weer zat daar.... plus ik was op zoek naar een plek waar ik mijn carriere omhoog kan trekken, want bij mijn huidige/oude positie was de rek er wel uit. En er komt natuurlijk ook een leuke salarisverhoging bij.

Ik ben nu een Sr. Network Technician bij een financieel bedrijf in Santa Ana.

Reistijd is een half uur.... niet veel meer dan het kwartier wat ik nu heb
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:48:46 #169
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_43106257
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 13:36 schreef popolon het volgende:
Ik meen iets gelezen te hebben dat verhuizen naar Oregon ook een optie was?
Yep, maar dan voornamelijk om de huizenmarkt. Ik huur nog steeds, en in SoCal is het kopen van een huis onbetaalbaar. Maar de huizenprijzen dalen momenteel weer (eindelijk) dus wellicht kunnen we hier toch verder
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:50:05 #170
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_43106311
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 16:48 schreef maartena het volgende:

[..]

Yep, maar dan voornamelijk om de huizenmarkt. Ik huur nog steeds, en in SoCal is het kopen van een huis onbetaalbaar. Maar de huizenprijzen dalen momenteel weer (eindelijk) dus wellicht kunnen we hier toch verder
Huren is stom Je mag niet eens een spijker in de muur slaan
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_43107086
Survey says: 75 uur per week werken sucks...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  Moderator dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:44:57 #172
45833 crew  Fogel
pi_43118072
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 17:10 schreef StefanP het volgende:
Survey says: 75 uur per week werken sucks...
No shit...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:14:15 #173
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43119372
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 17:10 schreef StefanP het volgende:
Survey says: 75 uur per week werken sucks...
40 uur.

Dan maar iets minder verdienen.

Maar SteefP moet wel want als ie de zak krijgt kan ie weg. Of hoever ben je in je procedure voor een GC?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Moderator dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:32:20 #174
45833 crew  Fogel
pi_43120303
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 22:14 schreef popolon het volgende:

[..]

40 uur.

Dan maar iets minder verdienen.

Maar SteefP moet wel want als ie de zak krijgt kan ie weg. Of hoever ben je in je procedure voor een GC?
Ik zit met mijn 40u per week ongeveer gelijk met StefanP qua salaris (als ik me het goed herinner uit WGR of WGR-achtig topic).
En daarbij moet ik juist weg als ik teveel werk! Maar dan weg als in verplicht vrij nemen. Ieder uur wat ik meer werk dan 40 per week wordt opgespaard en ik word geacht later minder te werken zodat het gemiddelde nooit boven de 40 uit komt. Indien de plusuren de magische grens van 80 passeren ben verplicht twee weken vrij nemen voordat ik mijn kantoor weer in mag.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:36:53 #175
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43120556
Maar Fogel, zit jij niet in Scandinavie ergens? If so, dan is het zeer logisch dat je een redelijk salaris hebt.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Moderator dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:57:15 #176
45833 crew  Fogel
pi_43121665
Ik zit inderdaad in Scandinavie, Noorwegen om precies te zijn.
Modale lonen hier liggen inderdaad hoger dan de modale lonen in Nederland, maar de 'hoge lonen' wijken niet zoveel af. Ik zit erg ruim boven modaal
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_43125919
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 17:10 schreef StefanP het volgende:
Survey says: 75 uur per week werken sucks...
bestwel.
links frankrijk heeft voor 35 uur per week gezorgd
  woensdag 1 november 2006 @ 01:22:50 #178
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_43126172
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 17:10 schreef StefanP het volgende:
Survey says: 75 uur per week werken sucks...
Yep. Daarom werk ik ook hooguit 40-45 uur ofzo.

I work to live. Not live to work.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_43127158
quote:
Op woensdag 1 november 2006 01:08 schreef Prego het volgende:

[..]

bestwel.
links frankrijk heeft voor 35 uur per week gezorgd
Voor de helft van de mensen. De horeca is helaas niet overgestapt.. Maar "mijn" pretpark wel...
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_43127560
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 22:14 schreef popolon het volgende:

[..]

40 uur.

Dan maar iets minder verdienen.

Maar SteefP moet wel want als ie de zak krijgt kan ie weg. Of hoever ben je in je procedure voor een GC?
i-485 wordt deze week gefiled, daarna nog max 6-12 maanden.

* nu nog aan het werk is
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  woensdag 1 november 2006 @ 06:08:47 #181
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43127570
Nou goed, da's toch weer wat dichterbij. Nog een jaartje overwerken en dan hoeft 't niet meer.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_43128220
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 1 november 2006 @ 12:55:41 #183
78918 SeLang
Black swans matter
pi_43133706
quote:
Op woensdag 1 november 2006 05:59 schreef StefanP het volgende:

[..]

i-485 wordt deze week gefiled, daarna nog max 6-12 maanden.

* nu nog aan het werk is
Is het niet relaxter om gewoon even te trouwen met die chick van een paar maanden geleden, of is dat alweer voorbij?
Ik zou het er niet voor over hebben hoor, 75 uur/week werken
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 1 november 2006 @ 19:05:59 #184
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_43146641
Lonen in Scandinavië zijn aan de hoge kant maar ik kom steeds "niet leuke" verrassingen tegen: géén 8% vakantiegeld (daar hadden ik en mijn creditcardrekening wel opgerekend!), 2 dagen wachttijd en daarna 80% betaald bij ziekte, onbetaald overwerken en pas na een jaar betaalde vakantiedagen. Laat ik nu net in juni begonnen zijn dus pas in 2008 kan ik volledige vakantiedagen verwachten! Maar goed, verder heb ik niets te klagen!

Verder is het koud, koud, koud in Stockholm: veel wind en sneeuw. Totale chaos in de stad: autoongelukken, openbaar vervoer ligt bijna plat... Kan niet wachten tot ik eindelijk op het strand lig! (Iemand nog tips voor Hong Kong - Melbourne - Cairns - Singapore?)
  Moderator woensdag 1 november 2006 @ 20:16:38 #185
45833 crew  Fogel
pi_43149412
Lonen in Zweden zijn stukken lager dan in Noorwegen... en als je onderbetaald bent of als de andere voorwaarden klote zijn, moet je ander werk zoeken
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 1 november 2006 @ 22:05:19 #186
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_43154451
't Is hier ook een stukje goedkoper! Tenminste, Noorwegen heeft hier de reputatie vreselijk duur te zijn! Mijn Noorse collega zegt dat het allemaal wel mee valt. Wat kost een biertje in Oslo?

En hoewel mijn voorwaarden ver van super zijn is mijn salaris zeker niet slecht. Het is ook meer een investering: ik werk nu onbetaald over maar met mijn contractbesprekingen in december hoop ik een fulltime contract (werk nu 30 uur per week) en een loonsverhoging (doe veel meer dan waar ik voor aangenomen ben) uit te slepen. Over alles valt te praten, toch? En ookal krijg ik het niet: ik heb een fantastische baan bij een leuk bedrijf en gezellige collega's.
  woensdag 1 november 2006 @ 22:23:46 #187
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_43155179
quote:
Op woensdag 1 november 2006 22:05 schreef ennuik het volgende:
't Is hier ook een stukje goedkoper! Tenminste, Noorwegen heeft hier de reputatie vreselijk duur te zijn! Mijn Noorse collega zegt dat het allemaal wel mee valt. Wat kost een biertje in Oslo?

En hoewel mijn voorwaarden ver van super zijn is mijn salaris zeker niet slecht. Het is ook meer een investering: ik werk nu onbetaald over maar met mijn contractbesprekingen in december hoop ik een fulltime contract (werk nu 30 uur per week) en een loonsverhoging (doe veel meer dan waar ik voor aangenomen ben) uit te slepen. Over alles valt te praten, toch? En ookal krijg ik het niet: ik heb een fantastische baan bij een leuk bedrijf en gezellige collega's.
Volgens mij zijn we in Nederland een beetje verwend wat dat betreft...

Mijn man werkt ook onbetaald over enzo, en doet meer dan noodzakelijk, maar uiteindelijk levert hem dat WEL 20% loonsverhoging en een flinke bonus per jaar op...

Beloning naar prestatie zouden ze in Nederland ook moeten invoeren.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 2 november 2006 @ 02:30:32 #188
19840 Libris
Live from Singapore
pi_43161169
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 13:00 schreef SeLang het volgende:
@Libris:
Over die casinos raken ze in Singapore inderdaad niet uitgepraat. Ik heb dat verhaal al van meerdere mensen gehoord. Ik kreeg ook het gevoel dat de mensen erg trots zijn op 'hun' Singapore, en daar is niks mis mee.

Jij hebt ooit eens een plaatje gepost van je appartement. Dat zat toch in de buurt van Orchard Road? Wat betaal je daar ongeveer voor? Sinds ik ontdekt heb dat mijn collegas in Singapore best relaxte werktijden hebben is mijn belangstelling voor Singapore verder toegenomen
Ik ben inmiddels naar het noorden verhuisd, zo'n 30 km verder. Ik betaalde daar zo'n 600 euro voor, maar dat was omdat het eigendom is van een polytechnic en die geen winst kunnen maken, dus was zo ongeveer kostprijs. Nu betaal ik 800 euro voor een 100 m2 app, maar dan wel flink uit het centrum vandaan.

Kijk hier even voor een redelijke lijst voor een indicatie: http://www.singaporeexpat(...)rch-for-property.htm

1 S$ is ongeveer 1 ouderwetse hollandse florijn
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 2 november 2006 @ 12:24:11 #189
78918 SeLang
Black swans matter
pi_43167125
quote:
Op donderdag 2 november 2006 02:30 schreef Libris het volgende:
Kijk hier even voor een redelijke lijst voor een indicatie: http://www.singaporeexpat(...)rch-for-property.htm
Hmmm, zo te zien moet ik weer op zoek naar een werkgever die ook mijn huisvesting betaalt...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Moderator donderdag 2 november 2006 @ 20:06:35 #190
45833 crew  Fogel
pi_43182421
Een biertje in Oslo kost tussen de 29 en 79 kroon, afhankelijk waar je het koopt. Normaal gesproken is de prijs 50-55 kroon (delen door 8.3 voor euro).

Huisvesting: We wonen nu (voor wat we gewend zijn) goedkoop in Trondheim in een 90m2 apartement en betalen daar 7000 kroon voor per maand. Daar komt dan nog de stroom bij voor de verwarming (gok dat het 1500-2000 per maand zal zijn). In Oslo betaalde ik 8600 kroon voor een apartement van 70m2, maar daar zat de verwarming al bij in.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 3 november 2006 @ 08:04:22 #191
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_43196078
Ja, dat scheelt niet alles! Een biertje krijg je hier voor 25 - 60 kronen (delen door 9 voor euro).

De kosten voor huisvesting zijn de laatste jaren vreselijk omhoog gegaan - mijn vriend heeft 5 jaar geleden een apartement gekocht voor 350.000 sek, vorig jaar verkocht voor 1.000.000 sek. Wij betalen nu voor 60 m2, in het centrum, rond de 9000 sek / maand: hypotheek en aflossing, "vereniging van eigenaren", verwarming, water en TV kabel. Komt elektra nog over heen. Nog steeds niet vreselijk duur voor twee personen maar we zijn aan het rondkijken voor een goedkoper apartement - we zouden zoveel leuke dingen kunnen doen met het geld dat we overhouden!

Vandaag is het "halvdag" - werken tot 13.00 ivm Allhelgonadagen - Allerheiligen. Vanavond gaan we naar het grootste kerkhof in de stad: iedereen die daar een vriend / familielid heeft liggen zet een kaarsje bij het graf, de rest van de mensen die iemand verloren hebben, zetten een kaarsje op de berg. Echt heel mooi om te zien. Zal proberen foto te posten.

[ Bericht 1% gewijzigd door ennuik op 03-11-2006 22:12:34 ]
  vrijdag 3 november 2006 @ 14:01:15 #192
24329 KNAK
ff w88,......
pi_43204246
Knak, Bangalore, India is per 2nd of November komen te vervallen


Knak, Dhaka, Bangladesh is de nieuwe situatie!
Mai pben rai~!
pi_43216172
Waarin valt er in Bangladesh behalve in het bouwen van dijken geld te verdienen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  Moderator vrijdag 3 november 2006 @ 21:44:41 #194
45833 crew  Fogel
pi_43216717
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 08:04 schreef ennuik het volgende:
Ja, dat scheelt niet alles! Een biertje krijg je hier voor 25 - 60 kronen (delen door 9 voor euro).

De kosten voor huisvesting zijn de laatste jaren vreselijk omhoog gegaan - mijn vriend heeft 5 jaar geleden een apartement gekocht voor 350.000 sek, vorig jaar verkocht voor 1.000.000 sek. Wij betalen nu voor 60 m2, in het centrum, rond de 9000 sek / maand: huur, "vereniging van eigenaren", verwarming, water en TV kabel. Komt elektra nog over heen. Nog steeds niet vreselijk duur voor twee personen maar we zijn aan het rondkijken voor een goedkoper apartement - we zouden zoveel leuke dingen kunnen doen met het geld dat we overhouden!
1.000.000 NOK krijg je centraal in Oslo echt zo goed als niks meer voor, 40m2 met enorme renovatiebehoefte krijg je misschien met heel veel mazzel... (heb zelf een apartement van 70m2 ongeveer wat zo'n 10km van het centrum aflag verkocht voor 1.600.000). Ik had de indruk dat de prijzen in Zweden echt heel veel lager waren, zie hier regelmatig advertenties voorbijkomen waar apartementen aangeboden worden voor 80.000 SEK, maar da's dan wel in Ørebro en andere plekken waar niemand wil wonen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator vrijdag 3 november 2006 @ 21:45:29 #195
45833 crew  Fogel
pi_43216737
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 21:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarin valt er in Bangladesh behalve in het bouwen van dijken geld te verdienen?
De gehele infrastructuur weer opbouwen op de plekken waar de dijk niet af was voor de overstroming misschien?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zaterdag 4 november 2006 @ 06:40:01 #196
24329 KNAK
ff w88,......
pi_43226196
In Dhaka is er wel het 1 en ander te doen, ik zit hier pas net dus moet het nog even allemaal bekijken

Voorlopig zal ik mij eerst gaan richten op mijn studie en doordat ik nu dus bij familie ingetrokken ben (Indira) hoef ik nog niet echt aan arbeid te denken al zou ik dit wel over een maand of wat willen gaan starten.

Eerste indrukken van Dhaka? Ik heb uiteraard nog niet zo veel gezien, Het lijkt een beetje op India maar dan de islamitische versie ervan... ikzelf leef in de beste wijk en het ziet er hier dan ook redelijk uit;vol met van die army-knakkers met flinke geweren links en rechts. wel redelijk veilig denk ik

Naarmate de tijd zal verstrijken zal ik wel wat meer te weten komen...

Afijn,
mijn verblijf hier is voor mijn carierre en familiehereniging , meer redenen kan ik me niet bedenken om vrijwillig naar zo'n oord als dit af te reizen

[ Bericht 20% gewijzigd door KNAK op 04-11-2006 06:51:08 ]
Mai pben rai~!
  zaterdag 4 november 2006 @ 09:36:13 #197
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_43226803
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 21:44 schreef Fogel het volgende:

[..]

1.000.000 NOK krijg je centraal in Oslo echt zo goed als niks meer voor, 40m2 met enorme renovatiebehoefte krijg je misschien met heel veel mazzel... (heb zelf een apartement van 70m2 ongeveer wat zo'n 10km van het centrum aflag verkocht voor 1.600.000). Ik had de indruk dat de prijzen in Zweden echt heel veel lager waren, zie hier regelmatig advertenties voorbijkomen waar apartementen aangeboden worden voor 80.000 SEK, maar da's dan wel in Ørebro en andere plekken waar niemand wil wonen.
Nee, die 1.000.000 sek was ook voor een apartement in een buitenwijk. In het centrum krijg je weinig voor een miljoen: een vriend heeft laatst een apartementje van 22 m2 verkocht voor 1.600.000! Prijzen lijken echter weer iets naar beneden te gaan...

En ja, op plekken waar niemand wil wonen, kan je goedkoop grond / huizen kopen. Was laatst aan het surfen op Hemnet.se (de Zweedse Funda): voor de prijs van ons apartement kan je in het noorden een heel hotel met 52 kamers en een X aantal hectares kopen! Misschien leuk voor later, nu is het nog leuk om vanuit de kroeg naar huis te kunnen kruipen!
pi_43229487
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 14:01 schreef KNAK het volgende:
Knak, Bangalore, India is per 2nd of November komen te vervallen


Knak, Dhaka, Bangladesh is de nieuwe situatie!
Je komt in de buurt van Indonesië
  zaterdag 4 november 2006 @ 19:42:24 #199
24329 KNAK
ff w88,......
pi_43240733
De Allahu Hakbar manier bedoel je??

;-)
Mai pben rai~!
  maandag 6 november 2006 @ 13:50:44 #200
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_43289886
Individual gaat morgen weer aan het werk! Deze keer als contractor, zodat ik mijn 3 weken vakantie heb tijdens kerst en O&N.

Ik ben precies 1 maand 'werkloos' geweest en dat had van mij nog iets langer mogen duren, maar ze lieten me niet met rust en dit is een geweldige kans!

Nog eventjes London, dus haal ik de 10 jaar misschien wel.
reset
  maandag 6 november 2006 @ 13:58:38 #201
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_43290067
Gisteren kwam ik terug van 8 dagen Nederland en dat was best lang. Meestal is het een weekendje...

Wat me sterk opviel is dat (vooral jonge) Nederlanders geen fatsoenlijk Nederlands meer spreken. Ik had er wel iets van meegekregen op Fok!, maar dit was soms dramatisch...

In de Supermarkt bv verkoopt Glorix 'Original Bleek' en de tv vroeg "Heb jij what it takes voor de X-factor?".
reset
  maandag 6 november 2006 @ 18:13:14 #202
158595 Emeth.NL
zelfreflectie is moeilijk
pi_43297512
Aloha mede-buitenbeentjes ,

Mijn eerste post hier. Woon sinds 2 maanden in Frankfurt am Main, Duitsland. vervul een apart vreemd baantje als gametester bij Nintendo, zal wel niet erg lang duren maar voorlopig zit ik er nog wel even. Maar 4 en een half uur rijden naar huis, Utrecht, gelukkig. Dus kan om het weekend lekker thuis feesten.

Individual
De Nederlandse vertaal verwaterd inderdaad. Maar voorlopig alleen nog onder de jeugd. Als ik naar mezelf kijk, 24 jr zijnde, lagen vroeger Engelse uitspattingen me beter dan Nederlandse. Pas de laatste tijd heb ik wat meer respect voor de officieel geschreven taal (verdomde boeken ). Ik denk dat het zo met veel mensen gaat, helemaal als zij zich in schrijven of journalisme verdiepen, in die zin loopt de vervaging van het Nederlands misschien toch niet zo'n vaart.

Maar tuurlijk is de Engelse/Amerikaanse invloed overal voelbaar. Nederland loopt daarin misschien voorop als internationaal ingesteld land waarin Engels netjes beheerst word, misschien is de prijs daarvoor wel de vervaging van eigen cultuur? Misschien is ons avondeten een aardig voorbeeld? Aan de andere kant is de belangrijkste vraag, vinden we dit allemaal erg. Taal is altijd in beweging, taal en cultuur verandereren constant. Vooruit denken lijkt me verstandiger dan conservatief.
Cheers,
  maandag 6 november 2006 @ 18:22:15 #203
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_43297780
Het is niet zozeer dat het een goede of slechte zaak is dat de taal verandert, maar het feit dat het ons erg opvalt: als je bv. slechts één keer per paar jaar enkele dagen in Nederland bent, dan besef je het des te meer.
Vergeet niet dat in onze belevingswereld de gulden nog steeds het betaalmiddel is, Drees de premier en trekdrop nog steeds een stuiver kost .....
zonnig Brasil
  maandag 6 november 2006 @ 18:24:48 #204
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_43297874
Nou moe, mag ik voor mijn werk naar China!! Pfffffff. Hoelang is dat wel niet vliegen vanuit Ierland?? Wie woont er in China en kan wat tips geven over wat persé te zien in de buurt van Dalian? Is Beijing dan te doen?? Of is dat te ver weg?

*Geschokt verder gaat peinzen* China! Jakkes!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  maandag 6 november 2006 @ 18:50:57 #205
158595 Emeth.NL
zelfreflectie is moeilijk
pi_43298863
De natuur is erg mooi in China, en aangezien het een continent is ook erg divers natuurlijk. Ik heb voornamelijk het platteland, bergen, natuur en oude dorpen in het zuiden en westen bezocht. Aan de oostkust alleen steden afgegaan.

Maar google even, aan de oostkust moet je in dat poepie grote land ook wel genoeg natuurparken vinden, de moeite zeker waard en een fijne afwisseling van de vieze steden. Grote steden zijn namelijk aardig onrein qua lucht en hygiene (ga naar toiletten in Mcdonalds of winkelcentra, de obenbare zullen je niet erg bevallen schat ik in). Als je echter gewoon het centrum van een grote stad op zoekt kun je shoppen en baden in luxe tot je erbij neervalt als dat je ding is. Meer New York achtige omstandigheden dan in Nederland kan ik je verzekeren. Ik vond het juist supergrappig om in die vies ogende kleine eethoekies een happie enaar binnen te werken, goedkoop en ontmoet je die grappige spontane chinezen. Zolang het eten gekookt is is er weinig gevaar.

Ze zijn vaak luid, kennen geen schaamte, maar zorgt wel voor grappige interacties. Maar ik kwam ook van het platteland naar de stad, dus die toestanden was ik gewend, als jij daar niet geweest bent kan het allemaal misschien koud op je dak komen. Maar in de stad kun je gewoon westers leven als je wenst, maar wel een beetje saai hoor als je daar toch bent .
Cheers,
  maandag 6 november 2006 @ 18:51:32 #206
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_43298879
quote:
Op maandag 6 november 2006 18:13 schreef Emeth.NL het volgende:
Aloha mede-buitenbeentjes ,

vervul een apart vreemd baantje als gametester bij Nintendo, ...
Leuke baan! Nintendo doet het vrij goed met de nieuwe strategie. Ik moest kiezen tussen performance manager bij Sony PS (voor PSP en PS3) of manus van alles bij een klein, maar snel groeiend onderzoeksbureautje. Het was even twijfelen omdat Sony me heel leuk leek, maar ben toch maar voor de beste toekomst gegaan.
quote:
Individual
De Nederlandse voertaal verwaterd inderdaad. [...]
De NL taal en cultuur zijn idd onderworpen aan globalisme en new media (zie, ik doe het ook), maar de manier waarop is soms tenenkrommend lachwekkend. Als dit doorzet is het wel makkelijk want ik spreek al Engels!

Ik ben aan het radicaliseren naar een conservatieve taalpurist hier in het buitenland!
reset
pi_43356433
quote:
Op maandag 6 november 2006 18:22 schreef qwerty_x het volgende:
Het is niet zozeer dat het een goede of slechte zaak is dat de taal verandert, maar het feit dat het ons erg opvalt: als je bv. slechts één keer per paar jaar enkele dagen in Nederland bent, dan besef je het des te meer.
Vergeet niet dat in onze belevingswereld de gulden nog steeds het betaalmiddel is, Drees de premier en trekdrop nog steeds een stuiver kost .....
Rake beschrijving!!
Is op de markt je gulden ook nog steeds een daalder waard?

Wat mij regelmatig opvalt, is dat veel Nederlanders op de ene of andere manier moeilijk uit hun (Nederlandse) woorden komen...(mondeling dus). Net of ze "niet gewend zijn" om Nederlands te spreken! Hebben jullie dat ook? Komt dat door de Engelse invloeden? Of is het onderwijs zooo slecht geworden?? Of is gewoon het contrast zo groot met andere landen en hùn taal/cultuur?
 FR
pi_43357590
Gewoon weinig oefening. Paar daagjes in Nederland en het gaat weer als een trein
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_43360596
quote:
Op woensdag 8 november 2006 14:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gewoon weinig oefening. Paar daagjes in Nederland en het gaat weer als een trein
Nee ik had het over de in Nederland wonende Nederlanders!
 FR
pi_43361005
Vind ik niet over het algemeen.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 8 november 2006 @ 15:55:48 #211
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_43361409
quote:
Op woensdag 8 november 2006 13:23 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Rake beschrijving!!
Is op de markt je gulden ook nog steeds een daalder waard? [afbeelding]

Wat mij regelmatig opvalt, is dat veel Nederlanders op de ene of andere manier moeilijk uit hun (Nederlandse) woorden komen...(mondeling dus). Net of ze "niet gewend zijn" om Nederlands te spreken! Hebben jullie dat ook? Komt dat door de Engelse invloeden? Of is het onderwijs zooo slecht geworden?? Of is gewoon het contrast zo groot met andere landen en hùn taal/cultuur?
Internet. Iedereen MSN't er maar op los, leert zichzelf nog slechter Nederlands aan, dat dan ook weer in de gesproken taal reflecteert, en degenen die er gevoelig voor zijn, praten het liefst zoveel mogelijk de "taal" die hun subcultuur definieert, swa?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_43365869
quote:
Op woensdag 8 november 2006 15:55 schreef wonderer het volgende:

[..]

Internet. Iedereen MSN't er maar op los, leert zichzelf nog slechter Nederlands aan, dat dan ook weer in de gesproken taal reflecteert, en degenen die er gevoelig voor zijn, praten het liefst zoveel mogelijk de "taal" die hun subcultuur definieert, swa?
En die klagen dan ook nog dat allochtonen zo slecht nederlands spreken
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 8 november 2006 @ 19:12:19 #213
158595 Emeth.NL
zelfreflectie is moeilijk
pi_43368327
Msn- en sms taal is meer een subcultuur afkomstig uit gemakzucht en simpelweg omdat het snel en handig is. "Iniedergeval" tik ik toch echt liever als iig, helemaal als je het als stopwoord gebruikt . Het is iets dat inherent is aan nieuwe media, geen bewuste keuze tot een nieuwe cultuur, net zoals wij hier smileys gebruiken. Het hoeft ook niet persee slecht te zijn. Op school leren ze heus wel ABN, op het werk en in serieus schrijfwerk kom je ook niet verder zonder ABN. Ik denk dus dat het zo'n vaart niet loopt met de achteruitgang van het Nederlands, iniedergeval niet puur door de nieuwe media. Je zou mijn ge-msn en sms is moeten zien .
Cheers,
pi_43373425
quote:
"Iniedergeval" tik ik toch echt liever als iig
Wat een prachtig voorbeeld om te laten zien dat het verschil tussen als en dan toch echt belangrijk was. Pas bij de derde keer lezen van deze zin snapte ik dat je hier een correcte zin had met correct gebruik van "als".

Maar MSN-taal heeft weinig met gemakzucht te maken. Dingen als: oowk, niej, tog, vriendjuh... Slechts in één geval bespaar je jezelf een toetsaanslag. Wat de echte reden is snap ik dus ook niet helemaal, maar daar zal ik wel te oud voor zijn.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  woensdag 8 november 2006 @ 21:25:59 #215
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43374010
't Is best aardig weer in Vegas. Je zult dit maar altijd hebben, heb je nooit een echte winter.

I miss Michigan.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_43374034
Nog wat gewonnen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 9 november 2006 @ 08:22:05 #217
24329 KNAK
ff w88,......
pi_43384792
Met zn allen CNN in de gaten houden, ultimatum loopt morgen af
Dan zou waarschijnlijk het leger binnentrekken en dan maar kijken hoe dat geaccepteerd gaat worden

ik verhuis weer eens een keer ergens naar toe
Mai pben rai~!
  donderdag 9 november 2006 @ 08:30:45 #218
19840 Libris
Live from Singapore
pi_43384866
Net mijn reisje naar NL geboekt, 20-30 december zo ongeveer, met Singapore Airlines.

Knak, wat voor ultimatum?
  donderdag 9 november 2006 @ 08:59:22 #219
24329 KNAK
ff w88,......
pi_43385173
Ik weet het niet precies
Zittende regering heeft 5 jaar volgemaakt en moest dus weg, een caretaker had het moeten overnemen tot aan nieuwe elections
Die caretaker wilde dus niet en de president heeft nu de rol overgenomen van caretaker
President schijnt partijdig te zijn en nu is de oppositie best wel flink door t dolle heen en hoe de zaken van hier af aan lopen is me een beetje onduidelijk; iets of iemand heeft nu de 10e van deze maand als afloopdatum genomen en dan zou het leger in actie komen, zoiets....

och

ik voel me thuis wel veilig
[img][/img]
Mai pben rai~!
  donderdag 9 november 2006 @ 09:37:51 #220
158595 Emeth.NL
zelfreflectie is moeilijk
pi_43385861
Lekker naar huis (Utrecht) dit weekend, heerlijk goeie ouwe verjaardag van een vriend met zijn allen. Laten we erlijk zijn, zuipen met Nederlanders onder elkaar, geweldig .
Cheers,
  donderdag 9 november 2006 @ 09:39:03 #221
24329 KNAK
ff w88,......
pi_43385897
Je hoeft niet per se naar NL om met Nederlanders te zuipen hoor
Mai pben rai~!
  donderdag 9 november 2006 @ 12:28:02 #222
158595 Emeth.NL
zelfreflectie is moeilijk
pi_43390860
Maar wel fijn met je eigen groepje Nederlanders in je eigen omgeving . Ik heb aardig wat gereist wat het des te vreemder maakt dat ik erg gesteld ben op mijn vrienden thuis en Utrecht mijn stadje .
Cheers,
pi_43426888
ik ga met m'n vriend en een vriendin naar NL zometeen (TGV)

en morgen naar armin van buuren in ahoy

pi_43427860
quote:
Op donderdag 9 november 2006 12:28 schreef Emeth.NL het volgende:
Maar wel fijn met je eigen groepje Nederlanders in je eigen omgeving . Ik heb aardig wat gereist wat het des te vreemder maakt dat ik erg gesteld ben op mijn vrienden thuis en Utrecht mijn stadje .
Dus daar blijf je?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 10 november 2006 @ 16:13:09 #225
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_43429953
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:34 schreef Prego het volgende:
ik ga met m'n vriend en een vriendin naar NL zometeen (TGV)

en morgen naar armin van buuren in ahoy

*jaloers* niet op armin van buuren maar wel dat je even op en neer kan om iets te gaan bekijken
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 10 november 2006 @ 19:40:19 #226
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43435658
quote:
Op donderdag 9 november 2006 08:59 schreef KNAK het volgende:

ik voel me thuis wel veilig
[[url=
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_43445806
* eindelijk rust heeft. De service is in operation gegaan en ik heb nog alle 3 weken vakantie over voor het jaar uit is.... volgende week dus eindelijk tijd om alle rommel van de afgelopen maanden op te ruimen.

O ja: woon je in SF of Indianapolis (trial markets) en heb je een AT&T lijn: www.attanswertones.com Wordt allen subscriber!
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 11 november 2006 @ 02:11:50 #228
78918 SeLang
Black swans matter
pi_43445860
Ik heb nog 55 vakantiedagen over tot aan augustus 2007
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 11 november 2006 @ 02:13:16 #229
78918 SeLang
Black swans matter
pi_43445887
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 02:07 schreef StefanP het volgende:

O ja: woon je in SF of Indianapolis (trial markets) en heb je een AT&T lijn: www.attanswertones.com Wordt allen subscriber!
Cool, heb jij dat gemaakt?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_43445890
Dat wordt dus 2 maanden betaald op vakantie van juni tot aug 2007?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 11 november 2006 @ 02:18:57 #231
78918 SeLang
Black swans matter
pi_43445966
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 02:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat wordt dus 2 maanden betaald op vakantie van juni tot aug 2007?
Zoiets ja. Ik heb per september waarschijnlijk geen baan meer en wordt dan het land uit gekicked (zoals het hoort) dus dan is het wel handig om nog even wat vakantie te hebben. Al ga ik voor die tijd ook nog ongeveer 20 dagen opnemen denk ik.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_43445980
Waar ga je op af?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_43446401
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 02:13 schreef SeLang het volgende:

[..]

Cool, heb jij dat gemaakt?
Met nog wat anderen ja, maar ik was de leider over de engineers Met die service kun je iedereen die jou belt, een aparte muziekclip, quote of wat dan ook laten horen ipv de normale ringtoon. Of per groep bellers, per individueel nummer, gebaseerd op het tijdstip, enz.

Ik heb trouwens wat beleggingstips nodig, de 5% op m'n spaarrekening schiet niet op. Denk je dat de Asian Pacific market het goed blijft doen? M'n 401K heb ik daar voor 50% in zitten en die is jaar in jaar uit met 10+ procent gestegen... maar ik ben toch huiverig om dat ook met m'n spaargeld te doen.

Wist je trouwens al wat je gaat doen als je het land uit moet? De UK weer? Of terug naar NL? Volgens mij kun je zeker een paar jaar rentenieren en besluiten wat je gaat doen met je spaarsaldo
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 02:11 schreef SeLang het volgende:
Ik heb nog 55 vakantiedagen over tot aan augustus 2007
Hier is het helaas "use it or lose it" op jaarbasis...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 11 november 2006 @ 05:10:58 #234
78918 SeLang
Black swans matter
pi_43447157
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 02:56 schreef StefanP het volgende:

[..]

Met nog wat anderen ja, maar ik was de leider over de engineers Met die service kun je iedereen die jou belt, een aparte muziekclip, quote of wat dan ook laten horen ipv de normale ringtoon. Of per groep bellers, per individueel nummer, gebaseerd op het tijdstip, enz.
Het is altijd leuk als je iets waar je zelf aan hebt gewerkt overal om je heen kunt zien
quote:
Ik heb trouwens wat beleggingstips nodig, de 5% op m'n spaarrekening schiet niet op. Denk je dat de Asian Pacific market het goed blijft doen? M'n 401K heb ik daar voor 50% in zitten en die is jaar in jaar uit met 10+ procent gestegen... maar ik ben toch huiverig om dat ook met m'n spaargeld te doen.
De aandelenmarkt voorspellen op korte termijn is vrijwel onmogelijk (ik heb nog nooit iemand gezien die dat met enig succes kan), maar als je belegt voor zeer lange termijn (dat is dus het geval met 401(k) ) dan is een aandelenbelegging verreweg superieur. De laatste 130 jaar heeft de Amerikaanse aandelenmarkt gemiddeld een rendement van ruim 10% per jaar opgeleverd (koerswinst+dividenden). Gecorrigeerd voor inflatie is dat 6.8% per jaar.

Vanwege dit lange termijn gegeven plus het feit de markt op korte termijn niet valt te voorspellen is het een goede strategie om elke maand een vast bedrag in te leggen. Zo koop je op de toppen maar ook in de dips (en je koopt dan relatief meer want je krijgt meer aandelen voor hetzelfde geld). Het blijkt dat een dergelijke strategie het op lange termijn erg succesvol is (en nauwelijks slechter dan iemand die eens per jaar op het laagste punt instapt, als dat al zou kunnen). Die is denk ik wat je ook doet met je 401(k).

50% van je geld in een Asia Pacific fonds is best veel. Persoonlijk zou ik daar niet verder aan toevoegen. Als je meer geld wilt beleggen zou ik wat gaan spreiden door een deel in Europa en de USA te beleggen. Alles in één regio heeft gewoon meer risico.
Een dingetje dat je ook in de gaten moet houden is het valutarisico. Zo heeft een Europese belegger die in 2000 in de Dow Jones belegde een dik verlies, ondanks het nieuwe record. Door de gedaalde US$ raakte hij 30% van zijn kapitaal kwijt. Een Amerikaanse belegger had juist een prachtig rendement gemaakt (in US$) als hij in een Europees aandeel had belegd dat nieteens was gestegen (in EUR). Als je de US$ als je basisvaluta beschouwd (in jouw geval logisch omdat je uitgaven in US$ zijn) zou ik een relatief groot deel in US$ gerelateerde waarden houden. Overigens is het grootste deel van Asia Pacific min of meer aan de US$ gekoppeld.

Over de vooruitzichten voor Asia Pacific: Op lange termijn kun je daar veel groei verwachten, maar ik zie ook grote risico's, vooral in China. Het lijkt alsof er sprake is van over investering. Verder stelt de interne markt nog weinig voor en zijn ze vooral afhankelijk van export. Als die export afneemt ten gevolge van een vertragende economie in de USA dan kunnen er weleens harde klappen gaan vallen omdat investeringen niet worden terugverdiend (binnenlandse vraag kan nooit het exportverlies opvangen). Het bankensysteem (dat niet vergelijkbaar is met het westen) blijkt dan opeens met heel veel slechte leningen te zitten. Ook de onroerend goed bubble (Shanghai, Beijing, etc) kan dan met een daverende klap uiteen spatten.

Overigens zit ik zelf 100% cash, dus dat zegt wel iets over mijn verwachtingen voor de aandelenmarkt in de komende jaren. De markt is niet extreem duur, maar wel hoger dan het historisch gemiddelde (S&P500 heeft nu een P/E van 18.5, historisch gemiddelde is 14.5 sinds 1870 , al was het veel hoger in de jaren '90). Ik wacht dus rustig af.

Samenvatting: in jouw positie zou ik nu niet die Asia Pacific verder uitbreiden. Ik zou evt geleidelijk meer investeren (vast bedrag per maand) maar dan wat meer opbouwen in USA en Europa. Een alternatief is om even niks te doen. Die 5% bankrente is best mooi en ik denk dat er binnen een paar jaar een kans komt om veel lager in te stappen.

Disclaimer: ik heb er geen verstand van en heb geen enkele opleiding gevolgd die mij gekwalificeerd maakt om beleggingsadviezen te geven . Bedenk ook dat zelfs geschoolde analysten als groep niet beter performen dan de markt, dus zelfs een deskundig advies heeft geen betere verwachting dan een blinde gok.
quote:
Wist je trouwens al wat je gaat doen als je het land uit moet? De UK weer? Of terug naar NL?
In principe is het automatisch terug naar de UK en dan (waarschijnlijk) automatisch ontslag. Maar ik wil niet in de UK blijven (kutweer en veel te duur). Ik zie wel wat mogelijkheden in Shanghai (=coole stad, in 2000 al eens gewoond) of Beijing. Ze hebben daar echt moeite om goede mensen te krijgen en de business daar groeit (concurreert met Taiwan!) dus misschien kunnen ze daar wel iemand gebruiken om een lokaal team op te zetten. Bovendien ben ik nu enigzins vertrouwd met de Chinese taal (piepklein beetje) en cultuur.

Verder spelen er vele opties door m'n hoofd, uiteenlopend van min of meer hetzelfde werk doen in Beijing of Shanghai, een vroeg pensioen (ik ben 38 ) in Thailand ofzo, via werk zoeken in Colorado, fulltime commodity trader worden op een tropisch eiland, een postadres in Belgie en de wereld gaan rondtrekken/ fietsen.... Ik ben er nog niet uit, maar ik denk dat als er zich niet direct een interessante mogelijkheid voordoet ik waarschijnlijk eerst een jaartje wat dingetjes voor mezelf ga doen. (overigens staat 'terug' naar NL niet in mijn rijtje van opties. Als ik regelmatig in NL wil zijn dan ga ik wel weer in Belgie wonen net als een paar jaar geleden. Veel goedkoper -alleen al van de bespaarde vermogensbelasting kan ik een leuk appartementje huren- en mooi fietsen in de Ardennen. Ik had een mooi leven daar)
quote:
Volgens mij kun je zeker een paar jaar rentenieren en besluiten wat je gaat doen met je spaarsaldo
Dat kan inderdaad makkelijk. Ik hoef de komende paar jaar niet persé te werken
De kans dat ik een jaartje (of meer...) vrij neem is daarom behoorlijk groot.
Mijn grootste zorg is niet financieel maar meer het missen van contacten met collegas e.d.
Ik heb zo'n leuk team
quote:
Hier is het helaas "use it or lose it" op jaarbasis...
Dat wordt dan dus een lekkere lange kerstvakantie voor jou.

[ Bericht 1% gewijzigd door SeLang op 11-11-2006 05:21:31 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 11 november 2006 @ 05:37:33 #235
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43447184
Tering wat een lappen tekst, het lijkt wel een reply van Diego.

Net terug van een klein weekje Vegas en ... it's good to be back home.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 11 november 2006 @ 05:49:20 #236
78918 SeLang
Black swans matter
pi_43447200
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 05:37 schreef popolon het volgende:
Tering wat een lappen tekst, het lijkt wel een reply van Diego.
Tsja, beleggings advies he
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 11 november 2006 @ 06:00:04 #237
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43447210
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 05:49 schreef SeLang het volgende:

[..]

Tsja, beleggings advies he
Ik houd me daar van afzijdig, meer het oerhollandse sparen zeg maar.

En af en toe wat winnen in een casino.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 11 november 2006 @ 06:08:31 #238
78918 SeLang
Black swans matter
pi_43447216
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 06:00 schreef popolon het volgende:

[..]

Ik houd me daar van afzijdig, meer het oerhollandse sparen zeg maar.

En af en toe wat winnen in een casino.
Jij zal toch ook wel een 401(k) hebben?
Nog lekker gewonnen in Vegas?

btw: ik ben juist oerhollands in de zin dat ik nog NOOIT heb gegokt. Ik hou nu eenmaal niet van spelletjes waarbij ik een negatieve winstverwachting heb
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 11 november 2006 @ 06:12:44 #239
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43447222
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 06:08 schreef SeLang het volgende:

[..]

Jij zal toch ook wel een 401(k) hebben?
Nog lekker gewonnen in Vegas?

btw: ik ben juist oerhollands in de zin dat ik nog NOOIT heb gegokt. Ik hou nu eenmaal niet van spelletjes waarbij ik een negatieve winstverwachting heb
Ik gok behouden. Heb in totaal denk ik iets van $100 winst. De laatste keer dat ik er was was het -$100 dus ik zit mooi op schema.

401k? Ja, en nog veel meer 'goodies', dat is het geluk als je voor een bedrijf werkt dat doet in 'healthcare': Je krijgt de maximale verzekeringen en aanverwanten voor een mooi prijsje.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 11 november 2006 @ 06:16:29 #240
78918 SeLang
Black swans matter
pi_43447227
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 06:12 schreef popolon het volgende:

[..]

Ik gok behouden. Heb in totaal denk ik iets van $100 winst. De laatste keer dat ik er was was het -$100 dus ik zit mooi op schema.
quote:
401k? Ja, en nog veel meer 'goodies', dat is het geluk als je voor een bedrijf werkt dat doet in 'healthcare': Je krijgt de maximale verzekeringen en aanverwanten voor een mooi prijsje.
Goede zaak
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_43481725
Bedankt voor de adviezen Ik denk dat ik rond de 80% voorlopig ook maar cash houd. Heb je het in jouw geval verspreid over meerdere valuta? Ik heb het nu 60/40 in dollars/euro's zitten.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 12 november 2006 @ 17:59:10 #242
78918 SeLang
Black swans matter
pi_43482217
quote:
Op zondag 12 november 2006 17:44 schreef StefanP het volgende:
Bedankt voor de adviezen Ik denk dat ik rond de 80% voorlopig ook maar cash houd. Heb je het in jouw geval verspreid over meerdere valuta? Ik heb het nu 60/40 in dollars/euro's zitten.
Ik heb een paar maanden terug de meeste Taiwan dollars omgezet naar euros (en dat bleek een goede zet, want de euro is nu 5% hoger). Momenteel zit ik 85% euro/ 8% GBP/ 7% TWD.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_43482773
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 05:10 schreef SeLang het volgende:
Vanwege dit lange termijn gegeven plus het feit de markt op korte termijn niet valt te voorspellen is het een goede strategie om elke maand een vast bedrag in te leggen. .
Aldus Jan Pieterse van de Rabobank Heerhugowaard anno 1992

Dat hebben veel mensen in Nederland ook geprobeerd alleen zijn die er niet veel mee opgeschoten
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 13 november 2006 @ 01:09:43 #244
78918 SeLang
Black swans matter
pi_43496641
quote:
Op zondag 12 november 2006 18:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Aldus Jan Pieterse van de Rabobank Heerhugowaard anno 1992

Dat hebben veel mensen in Nederland ook geprobeerd alleen zijn die er niet veel mee opgeschoten
In 1992 dus? Op 13 nov 1992 stond de AEX op 126.99, nu op 492.96. Dat is een stijging van gemiddeld 10.2% per jaar. En dat is nog exclusief uitgekeerd dividend
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_43496851
Als je blind aandelen had gekocht wel. Alleen hebben de meeste mensen bij een bank belegd en die zijn nu vaak armer dan ze waren.

Ze zijn niet allemaal zo slim als jij
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_43519460
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 16:13 schreef wonderer het volgende:

[..]

*jaloers* niet op armin van buuren maar wel dat je even op en neer kan om iets te gaan bekijken
armin was geweldig

het weer 100% nederlands, koud, regen en veel wind

ik was vergeten hoe lelijk rotterdam wel niet is
pi_43519991
Ik vind het op de Euromast toch zeker niet lelijk
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 19 november 2006 @ 04:27:16 #248
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43677625
Een kort weekje volgende week, donderdag en vrijdag vrij.

Die Amerikaanse feestdagen zijn zo gek nog niet.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_43677691
Ik heb trouwens nooit bericht gehad dat ik mocht stemmen, zij het via internet of over de post...

Nederland heeft me verstoten
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 19 november 2006 @ 04:44:58 #250
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43677699
quote:
Op zondag 19 november 2006 04:43 schreef StefanP het volgende:
Ik heb trouwens nooit bericht gehad dat ik mocht stemmen, zij het via internet of over de post...

Nederland heeft me verstoten
Ik ook niet, dat moet je zelf aanvragen.

Zal ik je alvast neerzetten voor een stem op de SP?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_43677763
Ik heb me geregistreerd en heb destijds bericht gekregen dat ik in het bestand opgenomen was...

En ik wou nog wel zo graag terug naar NL. Maar ik mag niet eens meer stemmen?! Dan niet Eigenwijs land
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 19 november 2006 @ 05:04:39 #252
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43677788
Ik weet dat je Nederland mist.

Als ik een wens mocht doen zou ik jou terug in Nederland wensen, zo ben ik dan ook wel weer.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 19 november 2006 @ 05:35:06 #253
78918 SeLang
Black swans matter
pi_43677911
quote:
Op zondag 19 november 2006 04:43 schreef StefanP het volgende:
Nederland heeft me verstoten


Ik heb zitten F5-en op die verkiezingssite want ik wou een van de eersten zijn die stemde.
En de site ging inderdaad klokslag 7:30am open.

Ik heb gestemd voor wat m.i. het beste is voor NL, maar niet noodzakelijk het beste voor mezelf. Zie mijn "ik heb gestemd" topic in POL.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 19 november 2006 @ 05:42:50 #254
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43677940
Je bent wel erg cryptisch hoor, wat was je stem dan?

Niet iedereen begrijpt dat halve 'eromheengedraai' van je in dat topic.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 19 november 2006 @ 05:44:13 #255
54408 Parzival
Where it happens
pi_43677946
Geldt het topic ook voor mensen tijdelijk in het buitenland? as in een paar weekjes?

Zo ja.. note me voor 2 weken Kuala Lumpur (geen vakantie.. )
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  zondag 19 november 2006 @ 05:45:34 #256
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43677948
quote:
Op zondag 19 november 2006 05:44 schreef Parzival het volgende:
Geldt het topic ook voor mensen tijdelijk in het buitenland? as in een paar weekjes?

Zo ja.. note me voor 2 weken Kuala Lumpur (geen vakantie.. )
Tuurlijk, iedereen is welkom behalve Diego Amanda maar die komt toch wel.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 19 november 2006 @ 05:46:51 #257
78918 SeLang
Black swans matter
pi_43677952
quote:
Op zondag 19 november 2006 05:45 schreef popolon het volgende:

[..]

Tuurlijk, iedereen is welkom behalve Diego Amanda maar die komt toch wel.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 19 november 2006 @ 05:51:37 #258
54408 Parzival
Where it happens
pi_43677961
Kijk dat is fijn om te horen.. (dat je niet overal buiten valt ) ... afijn stemmen.. dat heb ik mijn vriendin gevraagd.. dus even snel voor mijn vertrek het stembriefje ingevuld en nou hopen dat ze een goeie partij kiest, maar das weer een ander topic
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 19 november 2006 @ 05:59:57 #259
78918 SeLang
Black swans matter
pi_43677976
quote:
Op zondag 19 november 2006 05:42 schreef popolon het volgende:
Je bent wel erg cryptisch hoor, wat was je stem dan?

Niet iedereen begrijpt dat halve 'eromheengedraai' van je in dat topic.
Volgens mij is het allemaal heel erg makkelijk op te maken uit mijn posts als je ze goed leest (wat natuurlijk niemand doet, want ik post normaal gesproken alleen maar bagger ).
Gewoon een partij opnoemen daar heb je niks aan (wie interesseert dat nou wat één iemand gestemd heeft?). Maar als het wat cryptischer is heb je kans dat mensen zaken eens vanuit een ander perspectief bekijken.
Overigens doe ik in diverse subfora wel vaker baggerposts met een wat diepere achterliggende gedachte maar die wordt vrijwel nooit opgepikt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 19 november 2006 @ 06:04:45 #260
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43677984
quote:
Op zondag 19 november 2006 05:59 schreef SeLang het volgende:

[..]

Volgens mij is het allemaal heel erg makkelijk op te maken uit mijn posts als je ze goed leest (wat natuurlijk niemand doet, want ik post normaal gesproken alleen maar bagger ).
Gewoon een partij opnoemen daar heb je niks aan (wie interesseert dat nou wat één iemand gestemd heeft?). Maar als het wat cryptischer is heb je kans dat mensen zaken eens vanuit een ander perspectief bekijken.
Overigens doe ik in diverse fora wel vaker baggerposts met een wat diepere achterliggende gedachte maar die wordt vrijwel nooit opgepikt.
He gatsie, alweer een cryptopuzzel.

Ik heb een poging gedaan maar werd overvallen door het papierwerk dat ik toegezonden kreeg.

Een machtiging was toen m'n eerste gedachte maar dat kostte nog meer moeite: Meer papierwerk en aanverwante toestanden, 't is zo makkelijk nog niet.

Vandaar een machting: M'n moeder is de gelukkige.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Moderator zondag 19 november 2006 @ 08:48:24 #261
45833 crew  Fogel
pi_43678164
quote:
Op zondag 19 november 2006 06:04 schreef popolon het volgende:

[..]

He gatsie, alweer een cryptopuzzel.
Binnenkort in de cinema "The SeLang Code"...

Ik wist niet dat je tegenwoordig via internet kon stemmen?? Ik heb daar geen bericht over gehad.
Ik heb wel bericht gehad dat ik me zou moeten registreren, maar dat heb ik niet gedaan en dus mogen ze het deze keer zonder mijn stem doen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 19 november 2006 @ 19:09:28 #262
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43692993
Thank you Canada.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 20 november 2006 @ 03:14:41 #263
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_43707430
Mijn vrouw en ik hebben net ook gestemd. Ging makkelijk, geen problemen etc met de website.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 20 november 2006 @ 06:54:02 #264
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_43708038
Ik had het ook aangevraagd om hier in Shanghai te mogen stemmen.... blijkt dat ik nog in Amersfoort ingeschreven sta....... Dus dan maar even met een machtiging....

Gisteren Sinterklaas gevierd met de NL'se vereniging, ik was een van de zwarte pieten. Erg leuk om de gezichten van de Chinezen op straat te zien wanneer de Sint in de zijspan van een motor komt aanzetten met daarachter 15 pieten hehehe.
Some call Flair, "The Dirtiest Player in the Game." Others refer to him as simply "The Nature Boy."
To be the man........ You've got to beat the man, WHOOOOOOOO
pi_43708291
quote:
Op maandag 20 november 2006 06:54 schreef Skeffie het volgende:
Ik had het ook aangevraagd om hier in Shanghai te mogen stemmen.... blijkt dat ik nog in Amersfoort ingeschreven sta....... Dus dan maar even met een machtiging....
Als je nog in Amersfoort staat ingeschreven (of ergens anders in Nederland), gewoon nooit uitgeschreven zeg maar, kun je dan wel een paspoort kopen in je verblijfplaats ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 20 november 2006 @ 08:35:48 #266
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_43708557
quote:
Op maandag 20 november 2006 08:02 schreef LangeTabbetje het volgende:
Als je nog in Amersfoort staat ingeschreven (of ergens anders in Nederland), gewoon nooit uitgeschreven zeg maar, kun je dan wel een paspoort kopen in je verblijfplaats ?
In theorie zou het niets mogen uitmaken, zolang je maar kunt bewijzen dat je legaal in het land van verblijf aanwezig bent met een legale verblijfsvergunning van dat land, of indien dubbel staatsburgerschap is toegestaan het paspoort van dat land. Er zijn wel consulaten die erg bureaucratisch doen hierover trouwens, en met name binnen de EU doen ze nog wel eens lastig als je niet uitgeschreven bent heb ik me laten vertellen.

Als je je "uitschrijft", dan wordt je eigenlijk ingeschreven bij de gemeente Den Haag als woonachtig in het buitenland. Daar sta ik en mijn vrouw dus ingeschreven, en hebben zodoende kunnen stemmen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_43708595
quote:
Op maandag 20 november 2006 08:35 schreef maartena het volgende:

[..]

In theorie zou het niets mogen uitmaken, zolang je maar kunt bewijzen dat je legaal in het land van verblijf aanwezig bent met een legale verblijfsvergunning van dat land, of indien dubbel staatsburgerschap is toegestaan het paspoort van dat land. Er zijn wel consulaten die erg bureaucratisch doen hierover trouwens, en met name binnen de EU doen ze nog wel eens lastig als je niet uitgeschreven bent heb ik me laten vertellen.

Als je je "uitschrijft", dan wordt je eigenlijk ingeschreven bij de gemeente Den Haag als woonachtig in het buitenland. Daar sta ik en mijn vrouw dus ingeschreven, en hebben zodoende kunnen stemmen.
Ik woon ongeveer 5 maanden per jaar in Manila. Ik heb daar gewoon een legale werk- en woonvergunning. Ik sta nog wel ingeschreven in mijn woonplaats in Nederland. Nu zie ik mezelf er wel voor aan om (als mijn paspoort aan het verlopen is), gewoon in Manila te zitten. Maar dan kan ik dus daar ook een paspoort verkrijgen ? (is dat duurder ? om even een nederlandse vraag ertussendoor te gooien )

Dat van die EU, zal wellicht ook wel komen omdat (bijvoorbeeld in Frankrijk), je niet meer een verblijfsvergunning hoeft aan te vragen. M.a.w. je hebtr dan geen Franse verblijfspapieren ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 20 november 2006 @ 10:03:08 #268
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_43709980
quote:
Op maandag 20 november 2006 08:39 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ik woon ongeveer 5 maanden per jaar in Manila. Ik heb daar gewoon een legale werk- en woonvergunning. Ik sta nog wel ingeschreven in mijn woonplaats in Nederland. Nu zie ik mezelf er wel voor aan om (als mijn paspoort aan het verlopen is), gewoon in Manila te zitten. Maar dan kan ik dus daar ook een paspoort verkrijgen ? (is dat duurder ? om even een nederlandse vraag ertussendoor te gooien )

Dat van die EU, zal wellicht ook wel komen omdat (bijvoorbeeld in Frankrijk), je niet meer een verblijfsvergunning hoeft aan te vragen. M.a.w. je hebtr dan geen Franse verblijfspapieren ?
Nee, kost hetzelfde. Ik heb mijn paspoort in Shanghai vernieuwd, kostte niks extra en ik moest geen extra papieren of wat dan ook in leveren...
Some call Flair, "The Dirtiest Player in the Game." Others refer to him as simply "The Nature Boy."
To be the man........ You've got to beat the man, WHOOOOOOOO
pi_43770557
Jammer dat ze iemand niet voor een Nederlands bedrijf werkt niet flink meer laten betalen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 22 november 2006 @ 07:12:22 #270
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_43772183
quote:
Op maandag 20 november 2006 08:39 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik woon ongeveer 5 maanden per jaar in Manila. Ik heb daar gewoon een legale werk- en woonvergunning. Ik sta nog wel ingeschreven in mijn woonplaats in Nederland. Nu zie ik mezelf er wel voor aan om (als mijn paspoort aan het verlopen is), gewoon in Manila te zitten. Maar dan kan ik dus daar ook een paspoort verkrijgen ? (is dat duurder ? om even een nederlandse vraag ertussendoor te gooien )
Volgens mij kan het wel.

De paspoort aanvraag zelf is duurder dan in Nederland, ligt een beetje aan de afstand en de kosten die de ambassade heeft voor haar diplomatieke post. In Los Angeles waren de kosten voor me $70 ofwel ongeveer 55 Euro voor het paspoort, plus $10 verzendkosten per FedEx zodat ik niet terug hoefde te komen om em 3 weken later weer af te halen.

Het duurt inderdaad 3 weken voordat je je paspoort weer krijgt ongeveer, en je levert je oude paspoort van te voren in, dus je zit een week of 3 ZONDER paspoort/reisdocumenten. Als je in die tijd toch met spoed naar Nederland moet kun je een noodpaspoort aanvragen. In Los Angeles kost die $52.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 22 november 2006 @ 10:23:02 #271
158595 Emeth.NL
zelfreflectie is moeilijk
pi_43774613
Ik ben nu lekker naar www.concertzender.nl aan het luisteren. Om het uur lekker Nederlands nieuws luisteren, een update over het stemgedrag krijgen, heerlijk. Doen jullie dat ook, lekker via internet een nederlandse radiozender beluisteren, een digitaal krant lezen, allemaal om lekker bij te blijven. Hebben jullie ook het gevoel meer in Nederlandse zaken geinteresseerd te zijn wanneer je zelf niet in Nederland bent?
Cheers,
pi_43774868
Hoe lang ben je weg?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_43775479
quote:
Op woensdag 22 november 2006 07:12 schreef maartena het volgende:

[..]

Volgens mij kan het wel.

De paspoort aanvraag zelf is duurder dan in Nederland, ligt een beetje aan de afstand en de kosten die de ambassade heeft voor haar diplomatieke post. In Los Angeles waren de kosten voor me $70 ofwel ongeveer 55 Euro voor het paspoort, plus $10 verzendkosten per FedEx zodat ik niet terug hoefde te komen om em 3 weken later weer af te halen.

Het duurt inderdaad 3 weken voordat je je paspoort weer krijgt ongeveer, en je levert je oude paspoort van te voren in, dus je zit een week of 3 ZONDER paspoort/reisdocumenten. Als je in die tijd toch met spoed naar Nederland moet kun je een noodpaspoort aanvragen. In Los Angeles kost die $52.
Volgens mij is dat niet extreem duurder dan in Nederland. Volgens mij was ik de vorige keer iets van 40 euro kwijt.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 22 november 2006 @ 12:44:00 #274
158595 Emeth.NL
zelfreflectie is moeilijk
pi_43778275
quote:
Op woensdag 22 november 2006 10:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe lang ben je weg?
Om op je vorige vraag van even terug te antwoorden, neeh ik ga niet terug, maar dat ik zo`n huisje boompje beestje figuur ben zal er vast wel voorzorgen dat ik snel weer thuis belandt.

Voor deze vraag, ben nu pas 3 maandjes in Duitsland, ga om het weekend langs thuis in Utrecht. Voorheen wel een jaar achtereen gebackpacked. Maar ik heb in de gaten dat je van vragen stellen houdt , niets mis mee natuurlijk. Maar ik ben ook benieuwd naar je antwoord op mijn vorige post?
Cheers,
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 22 november 2006 @ 12:44:11 #275
78918 SeLang
Black swans matter
pi_43778278
quote:
Op woensdag 22 november 2006 10:23 schreef Emeth.NL het volgende:
Ik ben nu lekker naar www.concertzender.nl aan het luisteren. Om het uur lekker Nederlands nieuws luisteren, een update over het stemgedrag krijgen, heerlijk. Doen jullie dat ook, lekker via internet een nederlandse radiozender beluisteren, een digitaal krant lezen, allemaal om lekker bij te blijven. Hebben jullie ook het gevoel meer in Nederlandse zaken geinteresseerd te zijn wanneer je zelf niet in Nederland bent?
Ik ben al 6 jaar uit Nederland weg maar ik zit zelfs nog steeds op Fok
En ik volg inderdaad nog steeds nieuws en politiek in NL. Je blijft je toch verbonden voelen met NL.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_43778464
Ik ben slechts voor korte periodes in het buitenland, dus ik kan daar niet over oordelen.

Ik denk wel dat er behoorlijk wat jaartjes over heen gaan voordat je de Nederlandse sites en TV op internet niet meer weet te vinden
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 22 november 2006 @ 14:33:14 #277
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_43781684
quote:
Op woensdag 22 november 2006 12:44 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik ben al 6 jaar uit Nederland weg maar ik zit zelfs nog steeds op Fok
En ik volg inderdaad nog steeds nieuws en politiek in NL. Je blijft je toch verbonden voelen met NL.
Na 16 jaar weg, is Fok voor mij het enige nederlandse - de enige manier om mijn nederlands op peil te houden.
Ik ken geen enkele nederlandse politicus, tv persoonlijkheid, zanger etc. en het nederlandse nieuws volg ik niet meer- de euro, de opkomst van Pim Fortuyn en al dat gedoe over immigranten is iets van ver na mijn tijd en zegt me dus weinig tot niks.
Oftewel: ik voel me niet echt verbonden met Nederland - en als ik op Schiphol land heb ik niet het gevoel dat ik thuis kom, eerder andersom: als ik opstijg vanaf Schiphol heb ik het gevoel "ik ga naar huis".
zonnig Brasil
  woensdag 22 november 2006 @ 14:36:35 #278
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43781794
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:33 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

Na 16 jaar weg, is Fok voor mij het enige nederlandse - de enige manier om mijn nederlands op peil te houden.
Ik ken geen enkele nederlandse politicus, tv persoonlijkheid, zanger etc. en het nederlandse nieuws volg ik niet meer- de euro, de opkomst van Pim Fortuyn en al dat gedoe over immigranten is iets van ver na mijn tijd en zegt me dus weinig tot niks.
Oftewel: ik voel me niet echt verbonden met Nederland - en als ik op Schiphol land heb ik niet het gevoel dat ik thuis kom, eerder andersom: als ik opstijg vanaf Schiphol heb ik het gevoel "ik ga naar huis".
Dat laatste heb ik ook, na bijna twee jaar al.

Heeft denk ik ook meer te maken met het feit dat je in Nederland niets meer hebt behalve vrienden en familie: Je gaat weer lekker naar je eigen huisje toe, je eigen plek, werk, vrienden en omgeving.

Denk dat dat ook een normaal gevoel is, als je het niet zo zou voelen moet je terugkeren naar Nederland lijkt me.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_43781877
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:33 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

Na 16 jaar weg, is Fok voor mij het enige nederlandse - de enige manier om mijn nederlands op peil te houden.
Ik ken geen enkele nederlandse politicus, tv persoonlijkheid, zanger etc. en het nederlandse nieuws volg ik niet meer- de euro, de opkomst van Pim Fortuyn en al dat gedoe over immigranten is iets van ver na mijn tijd en zegt me dus weinig tot niks.
Oftewel: ik voel me niet echt verbonden met Nederland - en als ik op Schiphol land heb ik niet het gevoel dat ik thuis kom, eerder andersom: als ik opstijg vanaf Schiphol heb ik het gevoel "ik ga naar huis".
Waarom ga je nog naar Nederland?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 22 november 2006 @ 15:20:11 #280
78918 SeLang
Black swans matter
pi_43783298
Voor mij is Nederland ook niet meer 'thuis', maar ik krijg wel weer een warm gevoel bij bepaalde typisch Nederlandse dingen waar ik van hou, zoals de polders met ochtendmist, etc. En die dingen vallen nu meer op dan vroeger.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 22 november 2006 @ 15:22:10 #281
78918 SeLang
Black swans matter
pi_43783361
Mijn Taiwanese collegas die in NL zijn geweest vinden het allemaal zo'n dodelijk saai land!
S'avonds en in de weekenden is alles dicht en alles stil
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 22 november 2006 @ 15:24:25 #282
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43783455
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:22 schreef SeLang het volgende:
Mijn Taiwanese collegas die in NL zijn geweest vinden het allemaal zo'n dodelijk saai land!
S'avonds en in de weekenden is alles dicht en alles stil
Voor mensen die het normaal vinden dat veel 24/7 open is is het inderdaad een raar gezicht.

ik moest er ook aan weer even aan wennen dat winkels allemaal zo vroeg dicht gingen in Nederland, en op zondag zelfs gesloten zijn.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_43783606
Jah, in Nederland is op zondag inderdaad veel dicht. Hier in Indonesië niet, dus als ik boodschappen ga doen hoef ik niet eerst op de kalender te kijken wat voor dag het ook alweer was.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 22 november 2006 @ 15:32:00 #284
78918 SeLang
Black swans matter
pi_43783747
Het is ook een mythe dat alle Chinezen naar Europa zouden willen emigreren als ze de kans kregen. Bijna alle Taiwanezen en Chinezen die ik ken en die er geweest zijn zouden er voor geen goud willen wonen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_43783965
Die zijn al geweest om het 'vak' te leren en gaan nu terug.

Slimme strategie
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 22 november 2006 @ 15:40:31 #286
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_43784065
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:33 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

Na 16 jaar weg, is Fok voor mij het enige nederlandse - de enige manier om mijn nederlands op peil te houden.
Fok is ook idd een goede manier om je Nederlands bij te houden!

Als ik goed luister kan de mensen bijna horen praten in NL. Zo dichtbij woon ik!
reset
pi_43784141
Waarom zou een gemiddelde Chinees ook in Europa willen wonen? Azië is toch de toekomst.. (maar niet de reden waarom ik er nu ook zit trouwens.. hoewel )
  woensdag 22 november 2006 @ 15:48:24 #288
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_43784377
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:28 schreef indahnesia.com het volgende:
Jah, in Nederland is op zondag inderdaad veel dicht. Hier in Indonesië niet, dus als ik boodschappen ga doen hoef ik niet eerst op de kalender te kijken wat voor dag het ook alweer was.
De laatste keer dat ik in Nederland was maakte ik die fout ook..... zat ik bij mijn ouders thuis en de kaas was op. Geen probleem zei ik, ik ga wel even nieuwe halen. En dan een rare blik krijgen zo van: Hoezo nieuwe halen, het is zondag!

Ik let ook nauwelijks meer op de tijd als ik even iets moet halen. Supermarkten zijn hier doorgaans van 06:00 tot 0:00 open, en sommigen zijn ook nog die andere 6 uur open en dus 24/7. Grotere winkels zijn meestal van 08:00 tot 21:00 of 22:00 open, inclusief zondagen. De kleine zelfstandigen gaan meestal om 11:00 pas open, maar blijven dan wel elke dag tot 20:00 of 21:00 open. Is ook slim natuurlijk, je verkoopt s'avonds meer dan s'ochtends.

Nederland heeft ook veel te strakke winkeltijdenwetgevingen etc. Zelfs in het Christelijke Verenigde Staten kun je op zondagen winkelen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 22 november 2006 @ 18:51:48 #289
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_43791241
onze landgenoten zijn lekker bezig; de nederlandse consul in Manaus verdwaalt in de Amazone en wordt pas na 4 dagen gered .....


Do G1, em São Paulo, com informações da TV Amazonas e do Jornal Hoje
O cônsul da Holanda no Amazonas, Ilko Minev, encontrou seu filho Denis e o
amigo Ricardo Levi, que estavam desaparecidos na selva amazônica. Minev, que
estava com o grupo e foi resgatado com outras duas pessoas no final da noite
de terça-feira, fazia buscas com seu helicóptero desde a manhã desta
quarta-feira (22).

O helicóptero jogou comida para os dois rapazes e vai reabastecer antes de
resgatá-los de rapel.

A viagem começou no sábado e terminaria domingo, depois que o grupo
percorresse 60 quilômetros pelo Rio Preto. Eles não conseguiram completar
nem sete quilômetros por causa da correnteza e acabaram perdidos. Os
aventureiros dizem que cometeram erros ao planejar a expedição.

Um dos erros foi planejar a viagem com informações tiradas da internet. Por
isso, os mapas não indicavam todos os obstáculos. Há trechos, por exemplo,
em que a floresta invade a água e o rio vira um pântano, impedindo a
navegação.

O rio estreito e as árvores muito altas dificultaram o trabalho dos
helicópteros. O piloto que achou os três homens na terça-feira conseguiu
enxergar um sinal de fumaça, do último sinalizador do grupo.
zonnig Brasil
pi_43809774
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:48 schreef maartena het volgende:

[..]

De laatste keer dat ik in Nederland was maakte ik die fout ook..... zat ik bij mijn ouders thuis en de kaas was op. Geen probleem zei ik, ik ga wel even nieuwe halen. En dan een rare blik krijgen zo van: Hoezo nieuwe halen, het is zondag!

Ik let ook nauwelijks meer op de tijd als ik even iets moet halen. Supermarkten zijn hier doorgaans van 06:00 tot 0:00 open, en sommigen zijn ook nog die andere 6 uur open en dus 24/7. Grotere winkels zijn meestal van 08:00 tot 21:00 of 22:00 open, inclusief zondagen. De kleine zelfstandigen gaan meestal om 11:00 pas open, maar blijven dan wel elke dag tot 20:00 of 21:00 open. Is ook slim natuurlijk, je verkoopt s'avonds meer dan s'ochtends.

Nederland heeft ook veel te strakke winkeltijdenwetgevingen etc. Zelfs in het Christelijke Verenigde Staten kun je op zondagen winkelen.
Hier is het islamitisch voor een groot deel, vrijdagmiddag sluit een deel van de zelfstandigen de winkels, maar verder is het hier eigenlijk open van 09 tot 21, kleinere supermarkten en zelfstandigen gaan tussen 07 en 09 open en na 21 zijn er weer anderen open. Dit alles alle dagen van de week, ook Kerst en Nieuwjaarsdag straks. 24-uurs heb je hier ook al best wel aardig wat, maar da's dan weer prijziger dan normaal.

Het valt dus prima te doen, tevens heb ik hier geen onveilig gevoel (als man zijnde) als ik om 4 uur in de ochtend aankom met de bus en vervolgens een taxi moet pakken om naar het station te gaan (want daar had ik mijn motor in de stalling gezet). Maar dat is weer een ander iets geloof ik.
pi_43809881
Tijd voor m'n green card. Dat NL hoef ik niet meer in met die SP en partij van de dieren aan de macht
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_43810039
Ja, ik moet ook eens kijken wat ik moet doen voor een werkvergunning geloof ik. Kan ik me in januari mooi uitschrijven in Nederland.
  donderdag 23 november 2006 @ 04:04:04 #293
19840 Libris
Live from Singapore
pi_43810686
Lang leve de Singaporese overheid, volgende maand een 2.2 maand bonus, naast de performance bonus die later bekend wordt

Dat wordt een goede kerst
pi_43810713
13e maand? Dat is best leuk bij de overheid! Volgens mij is dat over het algemeen alleen bij privebedrijven. Bij mij niet trouwens.

Mijn bonus was trouwens zwaar kut, een fooi van 400$. Terwijl mijn unit vet hogere omzet/winst/gedraaid heeft, zoals elk jaar. Maar in het geheel heeft deze vestiging verlies gedraaid omdat een stel mongolen zonodig SAP moest invoeren en er wat managers zijn die voor $300 miljoen aan voorraad ingekocht hebben, al voordat ze wisten of klanten daar uberhaupt interesse in hadden. Dat hadden ze dus niet. Dus gaan we voor 300 miljoen het schip in. En daar werk je dan hard voor - bedankt weer, sukkels

Ik zag van de week trouwens een documentaire over het onstaan van Singapore - best interessant Ik wist helemaal niet dat dat pas een halve eeuw of zo bestond. En in die tijd van een derderwereldland naar een eerstewereldland gegaan!
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 23 november 2006 @ 05:48:38 #295
2915 Fiep
bikkel b.d.
pi_43810778
Werk ook bij de overheid, maar hier wordt er helaas niet aan bonussen gedaan (zelfs niet aan vakantiegeld). In uitzonderlijke gevallen wordt overwerk uitbetaald, maar daar moet je toch wel hard de boer voor op om dat gedaan te krijgen.

Als ik in NL kom, valt het me vooral op hoe klein en hetzelfde alles is - dezelfde truttige woonwijkjes met dezelfde V&D in het centrum, omgeven door dezelfde weilanden. Verder sta ik lekker te stuntelen met euro's, ben wederom teleurgesteld als de cassiere niet vriendelijk goedemorgan zegt terwijl zij de groenten niet weegt ("waar is je stickertje!?!") - en verbaas me erover dat NL nog steeds die hopeloze strippenkaarten heeft. Aan de andere kant is het wel weer leuk dat je gezellig over van alles en nogwat kunt zeiken, zonder meteen een "bad attitude" aangemeten te krijgen.

En wat betreft de politiek: dat zegt me helemaal niks meer - niet de politici, niet de partijen - laat staan hun issues. Ik stem dus ook bewust niet. Helaas ben ik te lui om citizenship aan te vragen en mag dus niet stemmen waar ik het wel zou doen. (Aan de andere kant zie ik vanwege mijn werk van dichtbij hoe politieke beslissinging genomen worden en ben ik blij dat mijn stem tenminste niet heeft bijgedragen aan dat amateur-toneel!)
"Het is wel leuk hoor, al die avonturen, maar je krijgt er zo'n stijve nek van."
  donderdag 23 november 2006 @ 06:16:12 #296
19840 Libris
Live from Singapore
pi_43810792
quote:
Op donderdag 23 november 2006 04:27 schreef StefanP het volgende:
13e maand? Dat is best leuk bij de overheid! Volgens mij is dat over het algemeen alleen bij privebedrijven. Bij mij niet trouwens.

Mijn bonus was trouwens zwaar kut, een fooi van 400$. Terwijl mijn unit vet hogere omzet/winst/gedraaid heeft, zoals elk jaar. Maar in het geheel heeft deze vestiging verlies gedraaid omdat een stel mongolen zonodig SAP moest invoeren en er wat managers zijn die voor $300 miljoen aan voorraad ingekocht hebben, al voordat ze wisten of klanten daar uberhaupt interesse in hadden. Dat hadden ze dus niet. Dus gaan we voor 300 miljoen het schip in. En daar werk je dan hard voor - bedankt weer, sukkels

Ik zag van de week trouwens een documentaire over het onstaan van Singapore - best interessant Ik wist helemaal niet dat dat pas een halve eeuw of zo bestond. En in die tijd van een derderwereldland naar een eerstewereldland gegaan!
Een 13e maand, plus nog 1,2 maand extra. In afgelopen juni hebben we al 0,5 maand en 110 euro gekregen. De bonus wordt gekoppeld aan de groei van de economie. Het is dus een soort van winstuitkering voor de Singapore BV.

Het is echt indrukwekkend, Singapore kreeg onafhankelijkheid van Maleisie in 1965 en in 40 jaar is het zo vooruit gegaan, zonder enige natuurlijke bronnen of grond. Alleen de ligging is natuurlijk een groot voordeel, het is de grootste (container)haven ter wereld. Daarnaast is er iets als Tamasek, een staatsbedrijf dat als een normaal bedrijf werkt en zeer grote investeringen doet. Daar komt dus een groot deel van het geld vandaan.
Er is geen begrotingstekort en belastingen zijn laag. En dan zegt Rutte dat hij wil dat in 10 jaar Singaporese delegaties naar Nederland komen om te leren in plaats van andersom. Hij mag het dromen. Een vooruitgang als hier geboekt wordt is ongekend in het Nederland van nu.
pi_43811121
quote:
Op donderdag 23 november 2006 05:48 schreef Fiep het volgende:
en verbaas me erover dat NL nog steeds die hopeloze strippenkaarten heeft.
Wat is er mis met strippenkaarten? Ik zal niet doen alsof ik weet hoe het in tig andere landen werkt, maar volgens mij is het toch een vrij okay systeem...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  donderdag 23 november 2006 @ 08:21:20 #298
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_43811354
quote:
Op donderdag 23 november 2006 07:58 schreef LintuxCx het volgende:
Wat is er mis met strippenkaarten? Ik zal niet doen alsof ik weet hoe het in tig andere landen werkt, maar volgens mij is het toch een vrij okay systeem...
Een hopeloos verouderd systeem. In veel andere landen hebben ze al jarenlang pasjes met een magneetstrip of een chipkaart. Die kun je dan weer opvullen via automaten, of gewoon thuis via internet en je creditcard.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 23 november 2006 @ 08:28:30 #299
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43811408
Vier dagen vrij.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 23 november 2006 @ 10:42:22 #300
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_43813334
quote:
Op donderdag 23 november 2006 08:21 schreef maartena het volgende:

[..]

Een hopeloos verouderd systeem. In veel andere landen hebben ze al jarenlang pasjes met een magneetstrip of een chipkaart. Die kun je dan weer opvullen via automaten, of gewoon thuis via internet en je creditcard.
Ja idd, ik ben blij een Oyster card te hebben! Dat is een proximity card waarmee je in bussen, treinen, metro's, trams en zelf bepaalde winkels kan betalen. Geen wachten meer in de rij voor een kaartje. Ideaal!

reset
  donderdag 23 november 2006 @ 10:43:32 #301
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_43813359
Oh ik zag trouwens in Rotterdamse bussen en in de nieuwe Randstadrail wel iets dat er op lijkt maar het werkte nog niet.
reset
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')