quote:Op vrijdag 15 september 2006 11:51 schreef indahnesia.com het volgende:
Mijn ticket naar Nederland is geboekt.. midden Januari kom ik even drie weken uit de tropen. Lekkere planning, maar goed, verjaardagstechnisch kon het niet anders. Mijn oma wordt maar 1 keer 80 in januari 2007.
Ik ben er nog mee bezig..... heb nog geen tickets, maar de planning is zo rond de kerst.quote:Op vrijdag 15 september 2006 15:45 schreef wonderer het volgende:
Ineens veel mensen die naar Nederland gaan
Ja een finished full basement met kleine raampjes. Dus niet met ranzige muren en oude kranten.quote:Op vrijdag 15 september 2006 11:01 schreef Individual het volgende:
[..]
Dan is het nog steeds een kelder, maar veel US kelders zijn eigenlijk souterrains met kleine raampjes tegen het plafond. Die van jou ook?
Mijn kelder is idd wat jij beschrijft, alleen niet vochtig maar heel droog, donker en stoffig met kranten van 1873 tegen de muur geplakt.![]()
Ja voor mij is het maar 45min vliegen (minder dan 2 uur totaal), dus ik ga vrij vaak vergeleken met de meeste mensen hier!quote:Op vrijdag 15 september 2006 15:45 schreef wonderer het volgende:
Ineens veel mensen die naar Nederland gaan
Nee hoor, de trein van London Waterloo naar Brussel doet er 2.30 over en van Brussel naar Rotterdam is ook best lang. Alles bij elkaar duurt het denk ik zo'n 4-4.5 uur en met het vliegtuig alles bij elkaar 2 uur. Inchecken kan tot 10 min voor vertrek, dat is zelfs bij de trein langer.quote:Op zaterdag 16 september 2006 12:05 schreef indahnesia.com het volgende:
haha.. vanuit London is het wel makkelijk te bereizen ja... met de trein kan ook, is dat niet nog sneller met inchecken en zo erbij?
quote:Op woensdag 20 september 2006 17:50 schreef zquing het volgende:
Ik zoek iemand in de usa die iets daar voor me kan kopen. Het gaat om een stel iM716
Het probleem is alleen dat amazon ze niet verkoopt naar nederland. Ik hoop echt dat iemand me hier helpen kan. Over een beloning worden we het nog wel eens![]()
Hebben ze die in NL niet dan? Of alleen tegen het drievoudige of zo?quote:
Ik doe de moeite niet eens, maakt toch geen verschil.quote:Op zaterdag 23 september 2006 04:19 schreef StefanP het volgende:
Zijn er trouwens al mensen die iets ontvangen hebben om vanuit het buitenland te stemmen? Ik heb een maand of 5 terug verkiezingen@dbz.denhaag.nl gemaild en antwoord gehad dat ik opgenomen ben in hun bestand, maar sindsdien niets meer.
Ik wel.quote:Op zaterdag 23 september 2006 04:19 schreef StefanP het volgende:
Zijn er trouwens al mensen die iets ontvangen hebben om vanuit het buitenland te stemmen? Ik heb een maand of 5 terug verkiezingen@dbz.denhaag.nl gemaild en antwoord gehad dat ik opgenomen ben in hun bestand, maar sindsdien niets meer.
Hahaha SP!quote:Op zaterdag 23 september 2006 05:56 schreef popolon het volgende:
Ik wel.
Ik stem SP, dat moet jou goed doen lijkt me.Nah, ik laat m;n moeder voor me stemmen.
Wilders moet er ook niet veel van hebben. Die idioot wil zelfs de Gulden weer invoeren.....quote:Op zaterdag 23 september 2006 14:19 schreef Individual het volgende:
[..]
Hahaha SP!![]()
Om eerlijk te zijn zou ik daar ook wel op kunnen stemmenomdat zij de enige zijn die kritisch zijn over de huidige EU en hoe het gevormd is.
Ik heb mijn kiesnummer via e-mail binnengekregen. Je krijg pas weer bericht na 11 oktober, dat is namelijk de deadline waarop partijen zich verkiesbaar kunnen stellen. Daarna worden de stembiljetten etc, opgestuurd..... en die zul je denk ik een week of 3 later, ofwel eind Oktober ofzo, wel in huis krijgen.quote:Op zaterdag 23 september 2006 04:19 schreef StefanP het volgende:
ooh.. dat is niet slecht dus.. vliegen dan!quote:Op maandag 18 september 2006 19:41 schreef Individual het volgende:
[..]
Nee hoor, de trein van London Waterloo naar Brussel doet er 2.30 over en van Brussel naar Rotterdam is ook best lang. Alles bij elkaar duurt het denk ik zo'n 4-4.5 uur en met het vliegtuig alles bij elkaar 2 uur. Inchecken kan tot 10 min voor vertrek, dat is zelfs bij de trein langer.
Hebben ze je nu alleen ontbanned om dit soort vage opmerkingen te maken?quote:Op zaterdag 30 september 2006 00:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik ben alleen in mijn dromen in BA helaas
Mooi. Blijf weg uit dit topic, dan en misschien lukt het je een week op dit forum door te brengen zonder geband te worden.quote:Op zaterdag 30 september 2006 00:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik ben alleen in mijn dromen in BA helaas
off topicquote:Op zaterdag 30 september 2006 10:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Mooi. Blijf weg uit dit topic, dan en misschien lukt het je een week op dit forum door te brengen zonder geband te worden.
Leuk!quote:Op zaterdag 30 september 2006 14:19 schreef ETA het volgende:
Laat ik nou net toevallig verhuisd zijn naar Como, Italie![]()
ESDES Universite Catholiquequote:Op zondag 1 oktober 2006 14:09 schreef Prego het volgende:
@Xith:
welkom in Lyonwat grappig dat ik niet de enige fokker ben daar
op welke fac zit je?
tofquote:Op zondag 1 oktober 2006 16:59 schreef Xith het volgende:
[..]
ESDES Universite Catholique
Zit aan de Place Carnot / Perrache, en woon zelf in Andre Allix
Leuk om te lezen, inderdaad.quote:Op zaterdag 30 september 2006 17:10 schreef maartena het volgende:
Mischien dat iemand in dit topic het wel leuk vind.... mijn zusje woont nog steeds op Oost Timor, en heeft onlangs weer een heel leuk verhaaltje geschreven in haar blog: http://www.megonderweg.nl
De situatie in het land is allemaal wat minder, maar het project gaat gewoon door.
Helaas, het heeft niet zo mogen zijn:quote:Op zaterdag 30 september 2006 10:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Mooi. Blijf weg uit dit topic, dan en misschien lukt het je een week op dit forum door te brengen zonder geband te worden.
quote:Op zondag 1 oktober 2006 22:18 schreef nikky het volgende:
DiegoArmandoMaradona wil niet leren hoe je wel met elkaar moet omgaan. Lang weg. Mail maar over een week of vier. Eerder zal niets uithalen.
Wat ga je d'r doen? Heb je er een baan gevonden ofzo? Vertel eens.quote:Op maandag 2 oktober 2006 10:43 schreef LintuxCx het volgende:
Vanaf zo ongeveer 8 januari woon ik als alles goed gaat in Dublin! o/ Ik zie op het kaartje vier mensen in Ierland maar zie maar drie mensen hier genoemd worden. Maar ik zal de eerste zijn in Dublin City?
Heb nog veel te doen tot die tijd, maar 'k heb er zin in!
Ben door een groot bedrijf gevraagd. Telefonische sollicitaties gehad, maandje terug op lokatie geweest voor meer gesprekken, en vorige week woensdag een definitieve ja gekregen. Deze week mag ik een krabbel op het contract zetten en is het allemaal redelijk definitief.quote:Op maandag 2 oktober 2006 10:46 schreef BrauN het volgende:
Wat ga je d'r doen? Heb je er een baan gevonden ofzo? Vertel eens.
Vet. Wat voor soort baan ga je doen? In welke sector? IT zeker he? Daar is Ierland nogal sterk in geloof ik... Wat was de reden daarvoor ook alweer... iets met belasting?quote:Op maandag 2 oktober 2006 10:50 schreef LintuxCx het volgende:
Hé BrauN, wat is er met je "Bald Man" gebeurd?
[..]
Ben door een groot bedrijf gevraagd. Telefonische sollicitaties gehad, maandje terug op lokatie geweest voor meer gesprekken, en vorige week woensdag een definitieve ja gekregen. Deze week mag ik een krabbel op het contract zetten en is het allemaal redelijk definitief.
't Is voor een baan dus. Wel een redelijk grote stap, emigreren voor werk. Maar ik ben net afgestudeerd en nog vrij jong, dus nu kan het nog.
Als je wat minder jong bent kan het ook hoor.quote:Op maandag 2 oktober 2006 10:50 schreef LintuxCx het volgende:
't Is voor een baan dus. Wel een redelijk grote stap, emigreren voor werk. Maar ik ben net afgestudeerd en nog vrij jong, dus nu kan het nog.
halloquote:Op maandag 2 oktober 2006 17:11 schreef wonderer het volgende:
Zometeen het vliegtuig voor vier weekjes nederland
Ik las het jaquote:Op maandag 2 oktober 2006 19:16 schreef Prego het volgende:
[..]
hallo
en veel plezier!
ik zit een weekje in het huis van m´n ouders in NL terwijl zij in frankrijk zijn
allebeiquote:Op maandag 2 oktober 2006 20:12 schreef wonderer het volgende:
Wil je ze zo graag ontlopen of kwam het toevallig zo uit?
Fok! nu ook voor uw professionele netwerk!quote:Op woensdag 4 oktober 2006 01:47 schreef StefanP het volgende:
Voeg me anders even toe, de naam is Stefan Pieterse. Niet dat ik dat LinkedIn ooit gebruik, maar wie weet in de toekomst...
Ik heb zojuist trouwens $190 mogen uitgeven voor een "onderzoek" bij een dokter... hij was welgeteld 1 minuut bezig. Even inademen en vervolgens m'n mond wijd open trekken, dat was het. En een uur op m'n beurt wachten natuurlijk... en allerlei vaccinaties krijgen voor ziektes die ik allang gehad heb of al voor ben ingeentWat ik allemaal wel niet over heb voor een green card
Wacht maar tot je die stalen buis in je geslachtsdeel krijgt, dat anale onderzoek is ook erg prettig.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 01:47 schreef StefanP het volgende:
Voeg me anders even toe, de naam is Stefan Pieterse. Niet dat ik dat LinkedIn ooit gebruik, maar wie weet in de toekomst...
Ik heb zojuist trouwens $190 mogen uitgeven voor een "onderzoek" bij een dokter... hij was welgeteld 1 minuut bezig. Even inademen en vervolgens m'n mond wijd open trekken, dat was het. En een uur op m'n beurt wachten natuurlijk... en allerlei vaccinaties krijgen voor ziektes die ik allang gehad heb of al voor ben ingeentWat ik allemaal wel niet over heb voor een green card
Op papier nog steeds nederlandse en dat houd ik zo; in praktijk voel ik me geen française, maar ook geen nederlandsequote:Op dinsdag 3 oktober 2006 20:15 schreef maartena het volgende:
@travelwoman, ben je intussen ook Francaise, of blijf je Nederlandse?
Daarom heb ik ook twee paspoorten. Ik voel me intussen zowel Nederlander als Amerikaan..... maar ja, lang niet iedereen heeft de mogelijkheid tot de dubbele nationaliteit, en als Verdonk na 22 November mag blijven zitten is de kans ook nog eens groot dat de dubbele nationaliteit voorgoed uit de boeken word geschrapt.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 17:42 schreef travelwoman het volgende:
in praktijk voel ik me geen française, maar ook geen nederlandse![]()
Het valt wel mee hoor.... gewoon even doorzetten.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 17:37 schreef StefanP het volgende:Het engste is dat ik het er misschien nog wel voor over zou hebben ook!
zou je dat er anders ook voor over hebben stefanP?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 20:14 schreef maartena het volgende:
maar wel mag je alle 10 je vingers afgeven voor de FBI database. Je afdrukken danwel.
Hebben ze je meteen te pakken als je toch eens een van de wetten overtreedquote:Op woensdag 4 oktober 2006 20:14 schreef maartena het volgende:
[..]
Het valt wel mee hoor.... gewoon even doorzetten.
Bij je naturalisatie geen medische tests meer, maar wel mag je alle 10 je vingers afgeven voor de FBI database. Je afdrukken danwel.
Daar hebben ze hier een fijne oplossing voorquote:Op maandag 2 oktober 2006 16:55 schreef qwerty_x het volgende:
gisteren was het presidents-verkiezings-dag alhier
oftewel: een nieuwe termijn doormodderen met die corrupte eikel
Heeft wel wat een dubbele nationaliteit. Hier is dat niet meer mogelijk. Geniet er maar van hequote:Op woensdag 4 oktober 2006 20:12 schreef maartena het volgende:
[..]
Daarom heb ik ook twee paspoorten. Ik voel me intussen zowel Nederlander als Amerikaan..... maar ja, lang niet iedereen heeft de mogelijkheid tot de dubbele nationaliteit, en als Verdonk na 22 November mag blijven zitten is de kans ook nog eens groot dat de dubbele nationaliteit voorgoed uit de boeken word geschrapt.
Gelukkig voor mij kunnen ze niet naderhand een nationaliteit afpakken op basis van een nieuwe wetgeving. Zolang ik het oorlogsstrafrecht, de folteringswet, of de terrorismewet niet overtreed.... (en dat zijn grove overtredingen) blijf ik twee paspoorten behouden.
Dat is ook het doel. Ik sta met meer gegevens in databases dan gemiddelde Amerikanen, omdat ik immigrant ben. De meeste Amerikanen staan bijvoorbeeld niet in een FBI database, alle immigranten staan er bij voorbaat al in.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:56 schreef Natalie het volgende:
Hebben ze je meteen te pakken als je toch eens een van de wetten overtreed
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 00:36 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat is ook het doel. Ik sta met meer gegevens in databases dan gemiddelde Amerikanen, omdat ik immigrant ben. De meeste Amerikanen staan bijvoorbeeld niet in een FBI database, alle immigranten staan er bij voorbaat al in.
Hier zijn er vrijwel geen bitchfight spots. Althans ik heb ze nog nimmer gezien.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 00:19 schreef maartena het volgende:
Hebben ze in Brazilië ook van die "bitchfight" TV spots? Hier in de VS slachten politieke tegenstanders elkaar af met spotjes die er flink in hakken, soms tot het beledigende aan toe.....
Mag jij trouwens stemmen in Brazilië?
Jamaar bij de meeste mensen komt het er dan niet echt meer van:quote:Op maandag 2 oktober 2006 17:04 schreef popolon het volgende:Als je wat minder jong bent kan het ook hoor.
En gewoon gaan, je kunt altijd weer terug.
Dat is misschien ook wel zo. Emigratie is niet leeftijd gebonden maar hoe ouder je wordt hoe meer zaken je zouden kunnen tegenhouden.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:40 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Jamaar bij de meeste mensen komt het er dan niet echt meer van:
huisje werkje boompje beesje....
gisteravond was als een echte novela-aflevering:quote:Op donderdag 5 oktober 2006 19:03 schreef ErwinRommel het volgende:
Voor Nederlanders in Brazilië, hoe ervaren jullie het verkiezings gedoe?
Even voor de duidelijkheid voor de onwetenden, hier is er stemplicht mits men een goede reden kan opgeven en de "boete" die men betaald is enkel 1 euro.
Heb je niet gestemd dan loop je bepaalde rechten mis, zoals aanvragen paspoort.
Ikzelf heb vaak mijzelf geergerd aan de verkiezingsspots, vaak wel 20 minuten lang.
Enkele, waaronder Peroba Neto, of Eneas Carneiro en Patricia waren wel plezant vanwege hun humoristische kijk op de spotjes.
Maar man man man, die wagens met luidsprekers op de daken die verkondigen dat blah blah blah dit en dat zal doen, nee, die kunnen me gestolen worden.
Ik hoop btw dat Alckmin wint in de 2e stemronde.
Welcome to dirty politics. Bush won geen tweede termijn omdat ie zo goed bezig was, maar omdat ie in de maanden voor de verkiezingen opeens zijn belastingplannetjes met belastingkorting voor iedereen er doorheen wist te drukken, en tegelijkertijd keihard roepen dat Kerry zijn gezondheidszorgplannen niet zou kunnen betalen zonder die korting weer in te trekken.....quote:Op maandag 9 oktober 2006 17:12 schreef qwerty_x het volgende:
Op een goede dag, enkele maanden voor de nieuwe verkiezingen verhoogt Balkenende plotseling de maandelijkse uitkering van de genoemde 25 Euro naar 35 Euro: maar liefst 40% verhoging !
Wat denkt u dat vervolgens die bijna 10 miljoen Oost Groningers doen: juist ja, stemmen op Balkenende.
Ik denk dat met name kinderen je zullen tegenhouden. Werk & Woning kun je nog vrij makkelijk verkassen, maar als je eenmaal kinderen hebt wordt het heel lastig. Emigreren moet je dus eigenlijk doen voordat je een gezin gaat stichten.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:40 schreef Bora-Bora het volgende:
Jamaar bij de meeste mensen komt het er dan niet echt meer van:
huisje werkje boompje beesje....
Inderdaad. Je moet dan alleen nog wel met de grootouders rekening houden..... het is voor hen een stuk moeilijker als je de kinderen meeneemt, dan dat je in het buitenland zwanger wordt.quote:Op maandag 9 oktober 2006 21:08 schreef Fogel het volgende:
Zolang de kinderen niet op school zitten valt het wel mee om te verhuizen/emigreren.
OK, daar heb je waarschijnlijk gelijk. Maar dan nog, er gaan genoeg vliegtuigen overal heen, dus dat is het probleem op zich niet niet.quote:Op maandag 9 oktober 2006 21:40 schreef maartena het volgende:
[..]
Inderdaad. Je moet dan alleen nog wel met de grootouders rekening houden..... het is voor hen een stuk moeilijker als je de kinderen meeneemt, dan dat je in het buitenland zwanger wordt.
Probeer je ons iets te vertellen, Maarten?quote:Op maandag 9 oktober 2006 21:40 schreef maartena het volgende:
Inderdaad. Je moet dan alleen nog wel met de grootouders rekening houden..... het is voor hen een stuk moeilijker als je de kinderen meeneemt, dan dat je in het buitenland zwanger wordt.
Vervang Oost Groningen door Isan (noordoost Thailand), eliminieer de invloed van de Kerk, en je hebt de situatie in Thailand. Reden temeer waarom niemand echt heeft opgekeken van de recente staatsgreep. Volgens mij is dit het enige land wat ik kan bedenken, waar het meer intelligente deel van de bevolking groot voorstander is van deze niet-gekozen regering.quote:Op maandag 9 oktober 2006 17:12 schreef qwerty_x het volgende:
Dat verkiezingsgedoe hier heeft trouwens wel een interessante kant:
Stel je de volgende situatie voor:
Van de 15 miljoen Nederlanders wonen er 10 miljoen in Oost Groningen, waar geen werk is en de armoe dus groot; de sociale uitkering bedraagt 25 euro per maand (en nix geen huursubsidie en dat soort flauwekul). Mede door de armoe plus de zegenrijke invloed van de Kerk is het analfabetisme zeer hoog in Oost Groningen, evenals het kinderaantal. Als men al tv heeft, kijkt men de godganse dag naar Goede Tijden, Slechte Tijden; geen interesse voor journaal en dat soort onzin.
De overige 5 miljoen Nederlanders zorgen voor 95% van het nederlandse BNP.
Op een goede dag, enkele maanden voor de nieuwe verkiezingen verhoogt Balkenende plotseling de maandelijkse uitkering van de genoemde 25 Euro naar 35 Euro: maar liefst 40% verhoging !
Wat denkt u dat vervolgens die bijna 10 miljoen Oost Groningers doen: juist ja, stemmen op Balkenende.
Is democratie - oftewel: meeste stemmen gelden- eigenlijk wel altijd het beste alternatief ?
(of het minst slechte, om Churchill er maar eens bij te halen)
hallo!quote:Op zondag 8 oktober 2006 22:36 schreef Fogel het volgende:
Heeft er iemand toevallig ervaring met een (willekeurig) Nederlands consulaat?
Ik heb binnenkort een nieuw paspoort nodig, heb daarvoor in het Nederlands een mailtje gestuurd naar het consulaat in Trondheim met de vraag of ik dat daar kon regelen of dat ik ervoor naar de ambassade in Oslo zou moeten (daar komt mijn huidige pas vandaan). Kreeg ik in het Engels een mail terug dat het geen probleem was en dat ik mijn adresgegevens maar even door moest mailen zodat hij de benodigde formulieren op kon sturen. Adres gestuurd en gisteren lag er een brief van het consulaat in de brievenbus. Wederom in het Engels geschreven en echt met de meest grove gramaticale fouten, typische fouten die Noren maken, en met Noorse naam getekend. (wel allemaal op officieel briefpapier, en met stempel van het consulaat van het Koninkrijk der Nederlanden).
Ik vind het zeer vreemd dat een Nederlands consulaat mij niet in het Nederlands te woord kan staan en dat ze brieven durven te sturen met zoveel fouten erin... bij de ambassade werd ik altijd in keurig correct Nederlands te woord gestaan.
Is een consulaat niet verplicht om minimaal de taal te spreken van het land dat ze vertegenwoordigen?!?!? (niet dat ik er problemen mee heb om Engels te lezen -mits foutvrij- of schrijven, maar ik vind het niet kloppen)
PS Niet aan deze post gerelateerd: Ik ben op zowel linkedin als openbc te vinden.
Kennelijk is het consulaat niet groot genoeg om een Nederlandse buza-secretaresse met expatsalaris waard te zijn. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat er niet ergens hogerop wel een Nederlander zit. Dat lijkt me een verantwoordelijk gebruik van Nederlandse belastingcenten. Verder kan ik me zo voorstellen dat het in Trondheim niet wemelt van de Nederlandssprekende Noren, en dat dit dus de enige oplossing was.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 20:09 schreef Fogel het volgende:
Ik spreek vloeiend Noors, maar dat is het punt niet. Het punt is dat ik vind dat een officiele representant van Nederland gewoon Nederlands moet kunnen spreken en schrijven (en daarnaast moet hij ook de lokale taal kunnen).
huh? hoe zit dat daar dan?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 07:55 schreef Appie_HK het volgende:
Ik kon helaas niet de nieuwste paspoort nemen vanwege dat stomme grijze achtergrond voor de foto's. Die waren moeilijk te vinden, hopelijk is dat beter geworden in Hong Kong.
Dank je, dat zal ik zeker eens doenquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 23:10 schreef Fogel het volgende:
Tip voor Kees: Pak de trein/HEAG AIRliner of rij naar Darmstadt en bestel daar een Darmstädter Bierprobe en een Braumeisterteller bij Braustübl (twee locaties hebben ze, die schuin tegenover het station vind ik het beste). Top duits eten en drinken!
Nederland weet volgens mij totaal niet waar ik zitquote:Op donderdag 12 oktober 2006 02:17 schreef tim2308 het volgende:
Kregen jullie ook zo'n fijne brief en dito vragenlijst van de fiscus? Hebben jullie AOW en al die andere ongein elders verzekerd? Wat kost het?
Wellicht houden zo, zeker als je zelf wat centen hebt.quote:Nederland weet volgens mij totaal niet waar ik zit
Bij mij wel, maar ik heb mijn belastingzaken in 2002 al afgesloten, en sindsdien nooit meer een vraag gekregen. Ik heb ook geen inkomensverzekering, wel een levensverzekering, en een (kleine) spaarekening voor het geval dat. Maar wat zou dat verder met Nederland te maken moeten hebben als ik hier financiele zaken regel?quote:Op donderdag 12 oktober 2006 06:38 schreef Libris het volgende:
Nederland weet volgens mij totaal niet waar ik zit. Ik heb geen verzekering voor mijn inkomen, maar wel een flinke spaarvoorraad in eigen beheer. Heb jij zo'n verzekering?
Geen idee wat er gebeurd als het pand gesloopt word..... maar je kunt in ieder geval geen gebruik maken van consulaire diensten als je nog in Nederland bent ingeschreven. Je zult dus altijd naar Leiden toe moeten. Ook kun je nooit stemmen.... tenzij je bij dat adres je stemkaart ophaalt.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 17:16 schreef Individual het volgende:
Nederland denkt dat ik nog gewoon in Leiden woon. Voor m'n paspoort ben ik ook gewoon naar Leiden toe gegaan.
"Wat is je adres?" -eh... eh.. oh ja 53... nee 61 xxxstraat.
Ik vraag me af wat er gebeurt als het pand wordt gesloopt haha!![]()
Ik had echt het gevoel alsof ik niet ben weggeweest. Heel raarquote:Op donderdag 12 oktober 2006 18:06 schreef popolon het volgende:
't Is altijd leuk weer in Nederland te komen.
Vanavond meteen maar naar de kroeg.
Kaas van de markt !quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 23:41 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik kom in arpil 2007 weer even terug, ben benieuwd wat ik aantref.
Aan de mensen hier die in het buitebland zitten, indien jullie hier zijn, wat nemen jullie weer mee vanuit Nederland?
Buitebland.. was dat een opzettelijke schrijffout?quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 23:41 schreef ErwinRommel het volgende:
Aan de mensen hier die in het buitebland zitten, indien jullie hier zijn, wat nemen jullie weer mee vanuit Nederland?
Terug naar Leiden is geen probleem. Heb ik meteen weer een excuus. Als ik een beetje aanloop neem kan ik het bijna springen!quote:Op donderdag 12 oktober 2006 19:18 schreef maartena het volgende:
[..]
Geen idee wat er gebeurd als het pand gesloopt word..... maar je kunt in ieder geval geen gebruik maken van consulaire diensten als je nog in Nederland bent ingeschreven. Je zult dus altijd naar Leiden toe moeten. Ook kun je nooit stemmen.... tenzij je bij dat adres je stemkaart ophaalt.
Als bewoner van het pand in Leiden ben je verder ook afvalheffing verplicht. Dit is per gemeente verschillend trouwens, maar het zou goed kunnen dat de hoofdbewoner van het pand betaald voor het aantal ingeschreven personen voor dat adres. Afvalheffingen worden vaak gebaseerd op huishoudgrootte. Best lullig dus eigenlijk
Als je binnen een jaar of wat weer verwacht naar Nederland te komen maakt het niet gek veel uit, maar als je meerdere jaren in het buitenland verblijft moet je je gewoon uit te schrijven. Je kunt in ieder geval niet in de toekomst claimen dat je in het buitenland hebt gewoond als het ooit zou moeten.... geen idee waarvoor, mischien voor belastingen ofzo.
Alleen nasikruiden.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 23:41 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik kom in arpil 2007 weer even terug, ben benieuwd wat ik aantref.
Mijn lokale taal is Engels en dat is idd heel makkelijk. Het begin van m'n cariere in NL begon ik bij een Amerikaans bedrijf, de voertaal was daar al Engels en ik had vooral contact met engelstaligen. Na iets meer dan een jaar ben ik naar de UK verhuist en heb alleen voor US en UK internationale bedrijven gewerkt. Ik heb dus nooit echt veel van het zakelijk NL meegekregen en ken de termen zelfs nauwelijks. Gelukkig klinkt het heel stoer om in NL Engelse termen te gebruiken en had ik toen ik ermee te maken kreeg weinig problemen. Geen problemen hier om me te redden in de lokale taal.quote:Op maandag 16 oktober 2006 21:09 schreef keesjeislief het volgende:
Hoe staat het bij jullie eigenlijk met de taalbeheersing? Ik merk dat ik ondanks de bijna 3 jaar dat ik hier woon en m'n behoorlijke Duits toch nog regelmatig het idee heb net niet de juiste woorden te treffen en me dus niet helemaal goed te kunnen uitdrukken. Dat vind ik eigenlijk heel vervelend, als het project en daarmee de verhuizing naar Engeland zometeen doorgaat voor me zal het wat dat betreft een stuk makkelijker worden. Hoe lang hebben jullie nodig gehad om je (zo goed als) helemaal te kunnen redden in de lokale taal?
Ik heb ook ook net een nieuw (NL) paspoort.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 07:55 schreef Appie_HK het volgende:
Ik heb 1,5 maand geleden een nieuw paspoort aangevraagd, eentje voor mijzelf en een voor mijn zoontje. De dame sprak gewoon Nederlands tegen mij, terwijl zij een Chinese is. Ik kon helaas niet de nieuwste paspoort nemen vanwege dat stomme grijze achtergrond voor de foto's. Die waren moeilijk te vinden, hopelijk is dat beter geworden in Hong Kong.
Bron: Teletekstquote:***************************************
5% Nederlanders in buitenland stemt
` Bij de Nederlanders in het buitenland
bestaat onveranderd weinig animo om te
gaan stemmen.De Kiesraad heeft aan de
Wereldomroep laten weten dat van de
600.000 Nederlanders in het buitenland
5 procent zich heeft laten registeren,
eenzelfde percentage als vorige keren.
Die 30.000 stemmers zijn goed voor een
halve Kamerzetel.Met de stemmen van
alle Nederlanders in het buitenland
kunnen negen kamerzetels worden gevuld.
Premier Balkenende erkende bij BVN-TV
dat de registratie van kiezers in het
buitenland een nogal ingewikkelde zaak
is.Hij vindt dat er een eenvoudiger
systeem moet komen.
ik ben al ruim 15 jaar één van die 95%quote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:15 schreef Libris het volgende:
Erg weinig Nederlanders in den vreemde stemmen
[..]
Bron: Teletekst
mijn stem heb je alvast !quote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:39 schreef Individual het volgende:
Zouden de emigranten zomaar een kleine partij kunnen vormen als ze allemaal op een emigranten partij stemmen haha!![]()
Stemt allen Leefbaar ex-Nederland!![]()
Programma:
- gratis vluchten van en naar Nederland voor emigranten
- VIP behandeling bij aankomst in Nederland
- gratis levering van ah.nl boodschappen overal ter wereld
- het 'Grolsch promotie team komt naar je land deze zomer' programma
- de AIVD staat voor u klaar; geen opdracht te groot of te klein.
... dan registreer ik me wel!![]()
quote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:39 schreef Individual het volgende:
Zouden de emigranten zomaar een kleine partij kunnen vormen als ze allemaal op een emigranten partij stemmen haha!![]()
Programma:
quote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:39 schreef Individual het volgende:
Programma:
... dan registreer ik me wel!![]()
Het hangt er een beetje vanaf waar ik zin in heb, maar bijvoorbeeld:quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 23:41 schreef ErwinRommel het volgende:Aan de mensen hier die in het buitebland zitten, indien jullie hier zijn, wat nemen jullie weer mee vanuit Nederland?
Je neemt toch niet alles tegelijkertijd mee mag ik hopen?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:07 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Het hangt er een beetje vanaf waar ik zin in heb, maar bijvoorbeeld:
veel DROP en veel PEPERMUNT, of andere typisch Hollandse snoepjes;
hagelslag en vlokken inderdaad, evenals iets als (gestampte)muisjes, of stroop;
klassieke c**vé pindakaas (want in het buitenland zit er meestal suiker in en is het niet te eten);
soms een paar potjes sandwichspread en vitam-R (broodsmeersel) ;
iets van oude kaas, of belegen/oude komijnkaas (jonge kaas is ook wel te verkrijgen);
lekkere satésaus;
soms iets van voorbereide hutspot, boerenkoolstamppot, of een potje rode kool met stukjes appel![]()
soms zelfs lekker slap hollands brood![]()
;
hollandse leesbladen, en weekbladen met plaatjes zodat ik in ieder geval weet over wie de artikelen gaan;
ik welquote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:08 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Je neemt toch niet alles tegelijkertijd mee mag ik hopen?
(..)
Jewel hoor!quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:08 schreef tim2308 het volgende: Je neemt toch niet alles tegelijkertijd mee mag ik hopen?
Goeie!quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:08 schreef tim2308 het volgende: Satesaus heb ik hier ook niet gevonden. Toch eens Wijko (dè leverancier van horecasatésaus) mailen of ze een Franse agent nodig hebben..
ik heb een seizoen bij de ANWB gewerkt (pour info: het steunpunt ligt in Limonest, niet in Lyon zoals iedereen denkt, maar goed wanneer je het steunpunt limonest noemt ...quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:24 schreef tim2308 het volgende:
@Prego: ik woon in een dorpje 35 km ten oosten van Parijs. Hoe raak jij in Lyon verzeilt?
marne la vallée?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 12:37 schreef tim2308 het volgende:
Ik werk in een groot pretpark nabij Parijs, in een restaurant als kelner.
Ik kom net terug uit Singapore, de eerste keer dat ik er een paar dagen heb kunnen rondkijkenquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 02:52 schreef Libris het volgende:
Hmmm, vluchten rond kerst zitten al aardig vol hier.. Toch maar snel iets boeken
Vanavond vier ik mijn verjaardag, wat collega's en vrienden uitgenodigd, maar ik heb nog geen idee wat ik vanavond voor eten maak/haal voor ze...
Thanks. Volgens mij is het in NH -27 graden...quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 13:44 schreef Prego het volgende:
goie reis wonderer
hier is het 27 graden
Wilde gaan vragen of je naar NL gaat op vakantie..... tot ik bij die laatste zin kwamquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 10:43 schreef ennuik het volgende:
Zooooooooo........ Hier in Stockholm gaat op het moment alles super! Flinke stormen gehad in Zweden maar gelukkig is Stockholm redelijk met rust gelaten. Mijn terras had ongeveer dezelfde schade als hier: http://www.sterilecreed.com/weather/
Werk gaat goed: fijne collega's, veel overwerken (wat prettig is, aangezien ik meer uren wil) en ik ben 95% zeker dat ik tijdens mijn functioneringsgesprek in december een contract voor onbepaalde tijd aangeboden krijg!
Nog een week flink doorgaan met het werk en dan 3,5 week op vakantie! Hoewel het hier nog niet echt koud is (nu +6 graden, in tegenstelling tot -15 in het noorden), heb ik echt zin om met een cocktail op het strand te liggen!
Leuk om van iemand te horen hoe hij over Singapore denkt. Ik kom net terug uit Malacca, Maleisie en dan zie je de verschillen ook weer. Vanmorgen moest ik even met de bus naar Chinatown om wat te regelen voor mijn employment pass en die bus kwam langs een paar plekken waar ik een paar maanden niet geweest was. Totaal gerenoveerd, open groene plekken in het midden van Singapore, fonteinen, brede stoepen. Het is een erg mooie stad en zeer dynamisch.quote:Op zondag 22 oktober 2006 08:49 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik kom net terug uit Singapore, de eerste keer dat ik er een paar dagen heb kunnen rondkijken
Mijn indruk: dit is gewoon een Europese stad, het lijkt echt niet op Azie (afgezien van Little India en Chinatown).
De stad is in tegenstelling tot de meeste Aziatische steden heel goed gepland en de layout doet Europees aan met veel open ruimte (relatief dan) en veel groen. Het verkeer is efficient en er wordt rustig en veilig gereden. De wegen zijn van prachtig zwart asfalt, de straten zijn schoon. Iedereen spreekt Engels en alle aanduidingen zijn alleen in het Engels. Het barst er van de westerlingen en typisch westerse etenswaren e.d. zijn op elke straathoek te krijgen. Ik had meer een soort Hongkong verwacht, maar Hongkong is ondanks de Britse invloeden toch echt een Chinese stad. Singapore zou afgezien van de vele hoogbouw gewoon in Europa kunnen liggen. Er is duidelijk veel aandacht voor kwaliteit van leefomgeving. Pluim voor de (niet-democratische) regering!
Was wel een leuke afwisseling van Taipei, ik had echt het gevoel weer terug in Europa te zijn, maar dan schoner, minder crimineel en natuurlijk mooiere vrouwen. Ik heb Singapore toegevoegd aan mijn lijstje van landen die interessant zijn als mijn contract in Taiwan volgend jaar afloopt
Dat zou van mij dan niet hoeven.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 05:37 schreef Libris het volgende:
Oh ja, en op dat groene stuk land achter het casino komt misschien een Disneyland
Ja waarom?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 06:42 schreef StefanP het volgende:
Waarom heb je een nieuwe baan gezocht Maarten? Geld? Arbeisvreugde? Reistijd?
Ik was het na 4 jaar bij hetzelfde bedrijf wel weer zat daar.... plus ik was op zoek naar een plek waar ik mijn carriere omhoog kan trekken, want bij mijn huidige/oude positie was de rek er wel uit. En er komt natuurlijk ook een leuke salarisverhoging bij.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 06:42 schreef StefanP het volgende:
Waarom heb je een nieuwe baan gezocht Maarten? Geld? Arbeisvreugde? Reistijd?
Yep, maar dan voornamelijk om de huizenmarkt. Ik huur nog steeds, en in SoCal is het kopen van een huis onbetaalbaar. Maar de huizenprijzen dalen momenteel weer (eindelijk) dus wellicht kunnen we hier toch verderquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 13:36 schreef popolon het volgende:
Ik meen iets gelezen te hebben dat verhuizen naar Oregon ook een optie was?
Huren is stomquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 16:48 schreef maartena het volgende:
[..]
Yep, maar dan voornamelijk om de huizenmarkt. Ik huur nog steeds, en in SoCal is het kopen van een huis onbetaalbaar. Maar de huizenprijzen dalen momenteel weer (eindelijk) dus wellicht kunnen we hier toch verder
No shit...quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 17:10 schreef StefanP het volgende:
Survey says: 75 uur per week werken sucks...
40 uur.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 17:10 schreef StefanP het volgende:
Ik zit met mijn 40u per week ongeveer gelijk met StefanP qua salaris (als ik me het goed herinner uit WGR of WGR-achtig topic).quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 22:14 schreef popolon het volgende:
[..]
40 uur.
Dan maar iets minder verdienen.
Maar SteefP moet wel want als ie de zak krijgt kan ie weg. Of hoever ben je in je procedure voor een GC?
bestwel.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 17:10 schreef StefanP het volgende:
Yep. Daarom werk ik ook hooguit 40-45 uur ofzo.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 17:10 schreef StefanP het volgende:
Voor de helft van de mensen. De horeca is helaas niet overgestapt.. Maar "mijn" pretpark wel...quote:Op woensdag 1 november 2006 01:08 schreef Prego het volgende:
[..]
bestwel.
links frankrijk heeft voor 35 uur per week gezorgd![]()
i-485 wordt deze week gefiled, daarna nog max 6-12 maanden.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 22:14 schreef popolon het volgende:
[..]
40 uur.
Dan maar iets minder verdienen.
Maar SteefP moet wel want als ie de zak krijgt kan ie weg. Of hoever ben je in je procedure voor een GC?
Is het niet relaxter om gewoon even te trouwen met die chick van een paar maanden geleden, of is dat alweer voorbij?quote:Op woensdag 1 november 2006 05:59 schreef StefanP het volgende:
[..]
i-485 wordt deze week gefiled, daarna nog max 6-12 maanden.
* nu nog aan het werk is
Volgens mij zijn we in Nederland een beetje verwend wat dat betreft...quote:Op woensdag 1 november 2006 22:05 schreef ennuik het volgende:
't Is hier ook een stukje goedkoper! Tenminste, Noorwegen heeft hier de reputatie vreselijk duur te zijn! Mijn Noorse collega zegt dat het allemaal wel mee valt. Wat kost een biertje in Oslo?
En hoewel mijn voorwaarden ver van super zijn is mijn salaris zeker niet slecht. Het is ook meer een investering: ik werk nu onbetaald over maar met mijn contractbesprekingen in december hoop ik een fulltime contract (werk nu 30 uur per week) en een loonsverhoging (doe veel meer dan waar ik voor aangenomen ben) uit te slepen. Over alles valt te praten, toch? En ookal krijg ik het niet: ik heb een fantastische baan bij een leuk bedrijf en gezellige collega's.
Ik ben inmiddels naar het noorden verhuisd, zo'n 30 km verder. Ik betaalde daar zo'n 600 euro voor, maar dat was omdat het eigendom is van een polytechnic en die geen winst kunnen maken, dus was zo ongeveer kostprijs. Nu betaal ik 800 euro voor een 100 m2 app, maar dan wel flink uit het centrum vandaan.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 13:00 schreef SeLang het volgende:
@Libris:
Over die casinos raken ze in Singapore inderdaad niet uitgepraat. Ik heb dat verhaal al van meerdere mensen gehoord. Ik kreeg ook het gevoel dat de mensen erg trots zijn op 'hun' Singapore, en daar is niks mis mee.
Jij hebt ooit eens een plaatje gepost van je appartement. Dat zat toch in de buurt van Orchard Road? Wat betaal je daar ongeveer voor? Sinds ik ontdekt heb dat mijn collegas in Singapore best relaxte werktijden hebben is mijn belangstelling voor Singapore verder toegenomen
Hmmm, zo te zien moet ik weer op zoek naar een werkgever die ook mijn huisvesting betaalt...quote:Op donderdag 2 november 2006 02:30 schreef Libris het volgende:
Kijk hier even voor een redelijke lijst voor een indicatie: http://www.singaporeexpat(...)rch-for-property.htm
1.000.000 NOK krijg je centraal in Oslo echt zo goed als niks meer voor, 40m2 met enorme renovatiebehoefte krijg je misschien met heel veel mazzel... (heb zelf een apartement van 70m2 ongeveer wat zo'n 10km van het centrum aflag verkocht voor 1.600.000). Ik had de indruk dat de prijzen in Zweden echt heel veel lager waren, zie hier regelmatig advertenties voorbijkomen waar apartementen aangeboden worden voor 80.000 SEK, maar da's dan wel in Ørebro en andere plekken waar niemand wil wonen.quote:Op vrijdag 3 november 2006 08:04 schreef ennuik het volgende:
Ja, dat scheelt niet alles! Een biertje krijg je hier voor 25 - 60 kronen (delen door 9 voor euro).
De kosten voor huisvesting zijn de laatste jaren vreselijk omhoog gegaan - mijn vriend heeft 5 jaar geleden een apartement gekocht voor 350.000 sek, vorig jaar verkocht voor 1.000.000 sek. Wij betalen nu voor 60 m2, in het centrum, rond de 9000 sek / maand: huur, "vereniging van eigenaren", verwarming, water en TV kabel. Komt elektra nog over heen. Nog steeds niet vreselijk duur voor twee personen maar we zijn aan het rondkijken voor een goedkoper apartement - we zouden zoveel leuke dingen kunnen doen met het geld dat we overhouden!
De gehele infrastructuur weer opbouwen op de plekken waar de dijk niet af was voor de overstroming misschien?quote:Op vrijdag 3 november 2006 21:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarin valt er in Bangladesh behalve in het bouwen van dijken geld te verdienen?
Nee, die 1.000.000 sek was ook voor een apartement in een buitenwijk. In het centrum krijg je weinig voor een miljoen: een vriend heeft laatst een apartementje van 22 m2 verkocht voor 1.600.000! Prijzen lijken echter weer iets naar beneden te gaan...quote:Op vrijdag 3 november 2006 21:44 schreef Fogel het volgende:
[..]
1.000.000 NOK krijg je centraal in Oslo echt zo goed als niks meer voor, 40m2 met enorme renovatiebehoefte krijg je misschien met heel veel mazzel... (heb zelf een apartement van 70m2 ongeveer wat zo'n 10km van het centrum aflag verkocht voor 1.600.000). Ik had de indruk dat de prijzen in Zweden echt heel veel lager waren, zie hier regelmatig advertenties voorbijkomen waar apartementen aangeboden worden voor 80.000 SEK, maar da's dan wel in Ørebro en andere plekken waar niemand wil wonen.
Je komt in de buurt van Indonesiëquote:Op vrijdag 3 november 2006 14:01 schreef KNAK het volgende:
Knak, Bangalore, India is per 2nd of November komen te vervallen
Knak, Dhaka, Bangladesh is de nieuwe situatie!![]()
Leuke baan! Nintendo doet het vrij goed met de nieuwe strategie. Ik moest kiezen tussen performance manager bij Sony PS (voor PSP en PS3) of manus van alles bij een klein, maar snel groeiend onderzoeksbureautje. Het was even twijfelen omdat Sony me heel leuk leek, maar ben toch maar voor de beste toekomst gegaan.quote:Op maandag 6 november 2006 18:13 schreef Emeth.NL het volgende:
Aloha mede-buitenbeentjes,
vervul een apart vreemd baantje als gametester bij Nintendo, ...
De NL taal en cultuur zijn idd onderworpen aan globalisme en new media (zie, ik doe het ook), maar de manier waarop is soms tenenkrommend lachwekkend. Als dit doorzet is het wel makkelijk want ik spreek al Engels!quote:Individual
De Nederlandse voertaal verwaterd inderdaad. [...]
quote:Op maandag 6 november 2006 18:22 schreef qwerty_x het volgende:
Het is niet zozeer dat het een goede of slechte zaak is dat de taal verandert, maar het feit dat het ons erg opvalt: als je bv. slechts één keer per paar jaar enkele dagen in Nederland bent, dan besef je het des te meer.
Vergeet niet dat in onze belevingswereld de gulden nog steeds het betaalmiddel is, Drees de premier en trekdrop nog steeds een stuiver kost .....
Nee ik had het over de in Nederland wonende Nederlanders!quote:Op woensdag 8 november 2006 14:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gewoon weinig oefening. Paar daagjes in Nederland en het gaat weer als een trein
Internet. Iedereen MSN't er maar op los, leert zichzelf nog slechter Nederlands aan, dat dan ook weer in de gesproken taal reflecteert, en degenen die er gevoelig voor zijn, praten het liefst zoveel mogelijk de "taal" die hun subcultuur definieert, swa?quote:Op woensdag 8 november 2006 13:23 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Rake beschrijving!!
Is op de markt je gulden ook nog steeds een daalder waard? [afbeelding]
Wat mij regelmatig opvalt, is dat veel Nederlanders op de ene of andere manier moeilijk uit hun (Nederlandse) woorden komen...(mondeling dus). Net of ze "niet gewend zijn" om Nederlands te spreken! Hebben jullie dat ook? Komt dat door de Engelse invloeden? Of is het onderwijs zooo slecht geworden?? Of is gewoon het contrast zo groot met andere landen en hùn taal/cultuur?
En die klagen dan ook nog dat allochtonen zo slecht nederlands sprekenquote:Op woensdag 8 november 2006 15:55 schreef wonderer het volgende:
[..]
Internet. Iedereen MSN't er maar op los, leert zichzelf nog slechter Nederlands aan, dat dan ook weer in de gesproken taal reflecteert, en degenen die er gevoelig voor zijn, praten het liefst zoveel mogelijk de "taal" die hun subcultuur definieert, swa?
Wat een prachtig voorbeeld om te laten zien dat het verschil tussen als en dan toch echt belangrijk was. Pas bij de derde keer lezen van deze zin snapte ik dat je hier een correcte zin had met correct gebruik van "als".quote:"Iniedergeval" tik ik toch echt liever als iig
Dus daar blijf je?quote:Op donderdag 9 november 2006 12:28 schreef Emeth.NL het volgende:
Maar wel fijn met je eigen groepje Nederlanders in je eigen omgeving. Ik heb aardig wat gereist wat het des te vreemder maakt dat ik erg gesteld ben op mijn vrienden thuis en Utrecht mijn stadje
.
*jaloers* niet op armin van buuren maar wel dat je even op en neer kan om iets te gaan bekijkenquote:Op vrijdag 10 november 2006 14:34 schreef Prego het volgende:
ik ga met m'n vriend en een vriendin naar NL zometeen (TGV)
en morgen naar armin van buuren in ahoy![]()
![]()
Cool, heb jij dat gemaakt?quote:Op zaterdag 11 november 2006 02:07 schreef StefanP het volgende:
O ja: woon je in SF of Indianapolis (trial markets) en heb je een AT&T lijn: www.attanswertones.comWordt allen subscriber!
Zoiets ja. Ik heb per september waarschijnlijk geen baan meer en wordt dan het land uit gekicked (zoals het hoort) dus dan is het wel handig om nog even wat vakantie te hebben. Al ga ik voor die tijd ook nog ongeveer 20 dagen opnemen denk ik.quote:Op zaterdag 11 november 2006 02:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat wordt dus 2 maanden betaald op vakantie van juni tot aug 2007?
Met nog wat anderen ja, maar ik was de leider over de engineersquote:
quote:Op zaterdag 11 november 2006 02:11 schreef SeLang het volgende:
Ik heb nog 55 vakantiedagen over tot aan augustus 2007
Het is altijd leuk als je iets waar je zelf aan hebt gewerkt overal om je heen kunt zienquote:Op zaterdag 11 november 2006 02:56 schreef StefanP het volgende:
[..]
Met nog wat anderen ja, maar ik was de leider over de engineersMet die service kun je iedereen die jou belt, een aparte muziekclip, quote of wat dan ook laten horen ipv de normale ringtoon. Of per groep bellers, per individueel nummer, gebaseerd op het tijdstip, enz.
De aandelenmarkt voorspellen op korte termijn is vrijwel onmogelijk (ik heb nog nooit iemand gezien die dat met enig succes kan), maar als je belegt voor zeer lange termijn (dat is dus het geval met 401(k) ) dan is een aandelenbelegging verreweg superieur. De laatste 130 jaar heeft de Amerikaanse aandelenmarkt gemiddeld een rendement van ruim 10% per jaar opgeleverd (koerswinst+dividenden). Gecorrigeerd voor inflatie is dat 6.8% per jaar.quote:Ik heb trouwens wat beleggingstips nodig, de 5% op m'n spaarrekening schiet niet op. Denk je dat de Asian Pacific market het goed blijft doen? M'n 401K heb ik daar voor 50% in zitten en die is jaar in jaar uit met 10+ procent gestegen... maar ik ben toch huiverig om dat ook met m'n spaargeld te doen.
In principe is het automatisch terug naar de UK en dan (waarschijnlijk) automatisch ontslag. Maar ik wil niet in de UK blijven (kutweer en veel te duur). Ik zie wel wat mogelijkheden in Shanghai (=coole stad, in 2000 al eens gewoond) of Beijing. Ze hebben daar echt moeite om goede mensen te krijgen en de business daar groeit (concurreert met Taiwan!) dus misschien kunnen ze daar wel iemand gebruiken om een lokaal team op te zetten. Bovendien ben ik nu enigzins vertrouwd met de Chinese taal (piepklein beetje) en cultuur.quote:Wist je trouwens al wat je gaat doen als je het land uit moet? De UK weer? Of terug naar NL?
Dat kan inderdaad makkelijk. Ik hoef de komende paar jaar niet persé te werkenquote:Volgens mij kun je zeker een paar jaar rentenieren en besluiten wat je gaat doen met je spaarsaldo
Dat wordt dan dus een lekkere lange kerstvakantie voor jou.quote:Hier is het helaas "use it or lose it" op jaarbasis...
Tsja, beleggings advies hequote:Op zaterdag 11 november 2006 05:37 schreef popolon het volgende:
Tering wat een lappen tekst, het lijkt wel een reply van Diego.
Ik houd me daar van afzijdig, meer het oerhollandse sparen zeg maar.quote:
Jij zal toch ook wel een 401(k) hebben?quote:Op zaterdag 11 november 2006 06:00 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik houd me daar van afzijdig, meer het oerhollandse sparen zeg maar.
En af en toe wat winnen in een casino.
Ik gok behouden. Heb in totaal denk ik iets van $100 winst. De laatste keer dat ik er was was het -$100 dus ik zit mooi op schema.quote:Op zaterdag 11 november 2006 06:08 schreef SeLang het volgende:
[..]
Jij zal toch ook wel een 401(k) hebben?
Nog lekker gewonnen in Vegas?
btw: ik ben juist oerhollands in de zin dat ik nog NOOIT heb gegokt. Ik hou nu eenmaal niet van spelletjes waarbij ik een negatieve winstverwachting heb
quote:Op zaterdag 11 november 2006 06:12 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik gok behouden. Heb in totaal denk ik iets van $100 winst. De laatste keer dat ik er was was het -$100 dus ik zit mooi op schema.
Goede zaakquote:401k? Ja, en nog veel meer 'goodies', dat is het geluk als je voor een bedrijf werkt dat doet in 'healthcare': Je krijgt de maximale verzekeringen en aanverwanten voor een mooi prijsje.
Ik heb een paar maanden terug de meeste Taiwan dollars omgezet naar euros (en dat bleek een goede zet, want de euro is nu 5% hoger). Momenteel zit ik 85% euro/ 8% GBP/ 7% TWD.quote:Op zondag 12 november 2006 17:44 schreef StefanP het volgende:
Bedankt voor de adviezenIk denk dat ik rond de 80% voorlopig ook maar cash houd. Heb je het in jouw geval verspreid over meerdere valuta? Ik heb het nu 60/40 in dollars/euro's zitten.
Aldus Jan Pieterse van de Rabobank Heerhugowaard anno 1992quote:Op zaterdag 11 november 2006 05:10 schreef SeLang het volgende:
Vanwege dit lange termijn gegeven plus het feit de markt op korte termijn niet valt te voorspellen is het een goede strategie om elke maand een vast bedrag in te leggen. .
In 1992 dus? Op 13 nov 1992 stond de AEX op 126.99, nu op 492.96. Dat is een stijging van gemiddeld 10.2% per jaar. En dat is nog exclusief uitgekeerd dividendquote:Op zondag 12 november 2006 18:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Aldus Jan Pieterse van de Rabobank Heerhugowaard anno 1992
Dat hebben veel mensen in Nederland ook geprobeerd alleen zijn die er niet veel mee opgeschoten
armin was geweldigquote:Op vrijdag 10 november 2006 16:13 schreef wonderer het volgende:
[..]
*jaloers* niet op armin van buuren maar wel dat je even op en neer kan om iets te gaan bekijken
Ik ook niet, dat moet je zelf aanvragen.quote:Op zondag 19 november 2006 04:43 schreef StefanP het volgende:
Ik heb trouwens nooit bericht gehad dat ik mocht stemmen, zij het via internet of over de post...
Nederland heeft me verstoten
quote:
Tuurlijk, iedereen is welkom behalve Diego Amanda maar die komt toch wel.quote:Op zondag 19 november 2006 05:44 schreef Parzival het volgende:
Geldt het topic ook voor mensen tijdelijk in het buitenland? as in een paar weekjes?
Zo ja.. note me voor 2 weken Kuala Lumpur (geen vakantie.. )
quote:Op zondag 19 november 2006 05:45 schreef popolon het volgende:
[..]
Tuurlijk, iedereen is welkom behalve Diego Amanda maar die komt toch wel.
Volgens mij is het allemaal heel erg makkelijk op te maken uit mijn posts als je ze goed leest (wat natuurlijk niemand doet, want ik post normaal gesproken alleen maar baggerquote:Op zondag 19 november 2006 05:42 schreef popolon het volgende:
Je bent wel erg cryptisch hoor, wat was je stem dan?
Niet iedereen begrijpt dat halve 'eromheengedraai' van je in dat topic.
He gatsie, alweer een cryptopuzzel.quote:Op zondag 19 november 2006 05:59 schreef SeLang het volgende:
[..]
Volgens mij is het allemaal heel erg makkelijk op te maken uit mijn posts als je ze goed leest (wat natuurlijk niemand doet, want ik post normaal gesproken alleen maar bagger).
Gewoon een partij opnoemen daar heb je niks aan (wie interesseert dat nou wat één iemand gestemd heeft?). Maar als het wat cryptischer is heb je kans dat mensen zaken eens vanuit een ander perspectief bekijken.
Overigens doe ik in diverse fora wel vaker baggerposts met een wat diepere achterliggende gedachte maar die wordt vrijwel nooit opgepikt.
Binnenkort in de cinema "The SeLang Code"...quote:Op zondag 19 november 2006 06:04 schreef popolon het volgende:
[..]
He gatsie, alweer een cryptopuzzel.
Als je nog in Amersfoort staat ingeschreven (of ergens anders in Nederland), gewoon nooit uitgeschreven zeg maar, kun je dan wel een paspoort kopen in je verblijfplaats ?quote:Op maandag 20 november 2006 06:54 schreef Skeffie het volgende:
Ik had het ook aangevraagd om hier in Shanghai te mogen stemmen.... blijkt dat ik nog in Amersfoort ingeschreven sta....... Dus dan maar even met een machtiging....
In theorie zou het niets mogen uitmaken, zolang je maar kunt bewijzen dat je legaal in het land van verblijf aanwezig bent met een legale verblijfsvergunning van dat land, of indien dubbel staatsburgerschap is toegestaan het paspoort van dat land. Er zijn wel consulaten die erg bureaucratisch doen hierover trouwens, en met name binnen de EU doen ze nog wel eens lastig als je niet uitgeschreven bent heb ik me laten vertellen.quote:Op maandag 20 november 2006 08:02 schreef LangeTabbetje het volgende:
Als je nog in Amersfoort staat ingeschreven (of ergens anders in Nederland), gewoon nooit uitgeschreven zeg maar, kun je dan wel een paspoort kopen in je verblijfplaats ?
Ik woon ongeveer 5 maanden per jaar in Manila. Ik heb daar gewoon een legale werk- en woonvergunning. Ik sta nog wel ingeschreven in mijn woonplaats in Nederland. Nu zie ik mezelf er wel voor aan om (als mijn paspoort aan het verlopen is), gewoon in Manila te zitten. Maar dan kan ik dus daar ook een paspoort verkrijgen ? (is dat duurder ? om even een nederlandse vraag ertussendoor te gooienquote:Op maandag 20 november 2006 08:35 schreef maartena het volgende:
[..]
In theorie zou het niets mogen uitmaken, zolang je maar kunt bewijzen dat je legaal in het land van verblijf aanwezig bent met een legale verblijfsvergunning van dat land, of indien dubbel staatsburgerschap is toegestaan het paspoort van dat land. Er zijn wel consulaten die erg bureaucratisch doen hierover trouwens, en met name binnen de EU doen ze nog wel eens lastig als je niet uitgeschreven bent heb ik me laten vertellen.
Als je je "uitschrijft", dan wordt je eigenlijk ingeschreven bij de gemeente Den Haag als woonachtig in het buitenland. Daar sta ik en mijn vrouw dus ingeschreven, en hebben zodoende kunnen stemmen.
Nee, kost hetzelfde. Ik heb mijn paspoort in Shanghai vernieuwd, kostte niks extra en ik moest geen extra papieren of wat dan ook in leveren...quote:Op maandag 20 november 2006 08:39 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik woon ongeveer 5 maanden per jaar in Manila. Ik heb daar gewoon een legale werk- en woonvergunning. Ik sta nog wel ingeschreven in mijn woonplaats in Nederland. Nu zie ik mezelf er wel voor aan om (als mijn paspoort aan het verlopen is), gewoon in Manila te zitten. Maar dan kan ik dus daar ook een paspoort verkrijgen ? (is dat duurder ? om even een nederlandse vraag ertussendoor te gooien)
Dat van die EU, zal wellicht ook wel komen omdat (bijvoorbeeld in Frankrijk), je niet meer een verblijfsvergunning hoeft aan te vragen. M.a.w. je hebtr dan geen Franse verblijfspapieren ?
Volgens mij kan het wel.quote:Op maandag 20 november 2006 08:39 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik woon ongeveer 5 maanden per jaar in Manila. Ik heb daar gewoon een legale werk- en woonvergunning. Ik sta nog wel ingeschreven in mijn woonplaats in Nederland. Nu zie ik mezelf er wel voor aan om (als mijn paspoort aan het verlopen is), gewoon in Manila te zitten. Maar dan kan ik dus daar ook een paspoort verkrijgen ? (is dat duurder ? om even een nederlandse vraag ertussendoor te gooien)
Volgens mij is dat niet extreem duurder dan in Nederland. Volgens mij was ik de vorige keer iets van 40 euro kwijt.quote:Op woensdag 22 november 2006 07:12 schreef maartena het volgende:
[..]
Volgens mij kan het wel.
De paspoort aanvraag zelf is duurder dan in Nederland, ligt een beetje aan de afstand en de kosten die de ambassade heeft voor haar diplomatieke post. In Los Angeles waren de kosten voor me $70 ofwel ongeveer 55 Euro voor het paspoort, plus $10 verzendkosten per FedEx zodat ik niet terug hoefde te komen om em 3 weken later weer af te halen.
Het duurt inderdaad 3 weken voordat je je paspoort weer krijgt ongeveer, en je levert je oude paspoort van te voren in, dus je zit een week of 3 ZONDER paspoort/reisdocumenten. Als je in die tijd toch met spoed naar Nederland moet kun je een noodpaspoort aanvragen. In Los Angeles kost die $52.
Om op je vorige vraag van even terug te antwoorden, neeh ik ga niet terug, maar dat ik zo`n huisje boompje beestje figuur ben zal er vast wel voorzorgen dat ik snel weer thuis belandt.quote:Op woensdag 22 november 2006 10:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe lang ben je weg?
Ik ben al 6 jaar uit Nederland weg maar ik zit zelfs nog steeds op Fokquote:Op woensdag 22 november 2006 10:23 schreef Emeth.NL het volgende:
Ik ben nu lekker naar www.concertzender.nl aan het luisteren. Om het uur lekker Nederlands nieuws luisteren, een update over het stemgedrag krijgen, heerlijk. Doen jullie dat ook, lekker via internet een nederlandse radiozender beluisteren, een digitaal krant lezen, allemaal om lekker bij te blijven. Hebben jullie ook het gevoel meer in Nederlandse zaken geinteresseerd te zijn wanneer je zelf niet in Nederland bent?
Na 16 jaar weg, is Fok voor mij het enige nederlandse - de enige manier om mijn nederlands op peil te houden.quote:Op woensdag 22 november 2006 12:44 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik ben al 6 jaar uit Nederland weg maar ik zit zelfs nog steeds op Fok
En ik volg inderdaad nog steeds nieuws en politiek in NL. Je blijft je toch verbonden voelen met NL.
Dat laatste heb ik ook, na bijna twee jaar al.quote:Op woensdag 22 november 2006 14:33 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Na 16 jaar weg, is Fok voor mij het enige nederlandse - de enige manier om mijn nederlands op peil te houden.
Ik ken geen enkele nederlandse politicus, tv persoonlijkheid, zanger etc. en het nederlandse nieuws volg ik niet meer- de euro, de opkomst van Pim Fortuyn en al dat gedoe over immigranten is iets van ver na mijn tijd en zegt me dus weinig tot niks.
Oftewel: ik voel me niet echt verbonden met Nederland - en als ik op Schiphol land heb ik niet het gevoel dat ik thuis kom, eerder andersom: als ik opstijg vanaf Schiphol heb ik het gevoel "ik ga naar huis".
Waarom ga je nog naar Nederland?quote:Op woensdag 22 november 2006 14:33 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Na 16 jaar weg, is Fok voor mij het enige nederlandse - de enige manier om mijn nederlands op peil te houden.
Ik ken geen enkele nederlandse politicus, tv persoonlijkheid, zanger etc. en het nederlandse nieuws volg ik niet meer- de euro, de opkomst van Pim Fortuyn en al dat gedoe over immigranten is iets van ver na mijn tijd en zegt me dus weinig tot niks.
Oftewel: ik voel me niet echt verbonden met Nederland - en als ik op Schiphol land heb ik niet het gevoel dat ik thuis kom, eerder andersom: als ik opstijg vanaf Schiphol heb ik het gevoel "ik ga naar huis".
Voor mensen die het normaal vinden dat veel 24/7 open is is het inderdaad een raar gezicht.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:22 schreef SeLang het volgende:
Mijn Taiwanese collegas die in NL zijn geweest vinden het allemaal zo'n dodelijk saai land!
S'avonds en in de weekenden is alles dicht en alles stil
Fok is ook idd een goede manier om je Nederlands bij te houden!quote:Op woensdag 22 november 2006 14:33 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik in Nederland was maakte ik die fout ook..... zat ik bij mijn ouders thuis en de kaas was op. Geen probleem zei ik, ik ga wel even nieuwe halen. En dan een rare blik krijgen zo van: Hoezo nieuwe halen, het is zondag!quote:Op woensdag 22 november 2006 15:28 schreef indahnesia.com het volgende:
Jah, in Nederland is op zondag inderdaad veel dicht. Hier in Indonesië niet, dus als ik boodschappen ga doen hoef ik niet eerst op de kalender te kijken wat voor dag het ook alweer was.
Hier is het islamitisch voor een groot deel, vrijdagmiddag sluit een deel van de zelfstandigen de winkels, maar verder is het hier eigenlijk open van 09 tot 21, kleinere supermarkten en zelfstandigen gaan tussen 07 en 09 open en na 21 zijn er weer anderen open. Dit alles alle dagen van de week, ook Kerst en Nieuwjaarsdag straks. 24-uurs heb je hier ook al best wel aardig wat, maar da's dan weer prijziger dan normaal.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:48 schreef maartena het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik in Nederland was maakte ik die fout ook..... zat ik bij mijn ouders thuis en de kaas was op. Geen probleem zei ik, ik ga wel even nieuwe halen. En dan een rare blik krijgen zo van: Hoezo nieuwe halen, het is zondag!
Ik let ook nauwelijks meer op de tijd als ik even iets moet halen. Supermarkten zijn hier doorgaans van 06:00 tot 0:00 open, en sommigen zijn ook nog die andere 6 uur open en dus 24/7. Grotere winkels zijn meestal van 08:00 tot 21:00 of 22:00 open, inclusief zondagen. De kleine zelfstandigen gaan meestal om 11:00 pas open, maar blijven dan wel elke dag tot 20:00 of 21:00 open. Is ook slim natuurlijk, je verkoopt s'avonds meer dan s'ochtends.
Nederland heeft ook veel te strakke winkeltijdenwetgevingen etc. Zelfs in het Christelijke Verenigde Staten kun je op zondagen winkelen.