quote:
Tuurlijk, iedereen is welkom behalve Diego Amanda maar die komt toch wel.quote:Op zondag 19 november 2006 05:44 schreef Parzival het volgende:
Geldt het topic ook voor mensen tijdelijk in het buitenland? as in een paar weekjes?
Zo ja.. note me voor 2 weken Kuala Lumpur (geen vakantie.. )
quote:Op zondag 19 november 2006 05:45 schreef popolon het volgende:
[..]
Tuurlijk, iedereen is welkom behalve Diego Amanda maar die komt toch wel.
Volgens mij is het allemaal heel erg makkelijk op te maken uit mijn posts als je ze goed leest (wat natuurlijk niemand doet, want ik post normaal gesproken alleen maar baggerquote:Op zondag 19 november 2006 05:42 schreef popolon het volgende:
Je bent wel erg cryptisch hoor, wat was je stem dan?
Niet iedereen begrijpt dat halve 'eromheengedraai' van je in dat topic.
He gatsie, alweer een cryptopuzzel.quote:Op zondag 19 november 2006 05:59 schreef SeLang het volgende:
[..]
Volgens mij is het allemaal heel erg makkelijk op te maken uit mijn posts als je ze goed leest (wat natuurlijk niemand doet, want ik post normaal gesproken alleen maar bagger).
Gewoon een partij opnoemen daar heb je niks aan (wie interesseert dat nou wat één iemand gestemd heeft?). Maar als het wat cryptischer is heb je kans dat mensen zaken eens vanuit een ander perspectief bekijken.
Overigens doe ik in diverse fora wel vaker baggerposts met een wat diepere achterliggende gedachte maar die wordt vrijwel nooit opgepikt.
Binnenkort in de cinema "The SeLang Code"...quote:Op zondag 19 november 2006 06:04 schreef popolon het volgende:
[..]
He gatsie, alweer een cryptopuzzel.
Als je nog in Amersfoort staat ingeschreven (of ergens anders in Nederland), gewoon nooit uitgeschreven zeg maar, kun je dan wel een paspoort kopen in je verblijfplaats ?quote:Op maandag 20 november 2006 06:54 schreef Skeffie het volgende:
Ik had het ook aangevraagd om hier in Shanghai te mogen stemmen.... blijkt dat ik nog in Amersfoort ingeschreven sta....... Dus dan maar even met een machtiging....
In theorie zou het niets mogen uitmaken, zolang je maar kunt bewijzen dat je legaal in het land van verblijf aanwezig bent met een legale verblijfsvergunning van dat land, of indien dubbel staatsburgerschap is toegestaan het paspoort van dat land. Er zijn wel consulaten die erg bureaucratisch doen hierover trouwens, en met name binnen de EU doen ze nog wel eens lastig als je niet uitgeschreven bent heb ik me laten vertellen.quote:Op maandag 20 november 2006 08:02 schreef LangeTabbetje het volgende:
Als je nog in Amersfoort staat ingeschreven (of ergens anders in Nederland), gewoon nooit uitgeschreven zeg maar, kun je dan wel een paspoort kopen in je verblijfplaats ?
Ik woon ongeveer 5 maanden per jaar in Manila. Ik heb daar gewoon een legale werk- en woonvergunning. Ik sta nog wel ingeschreven in mijn woonplaats in Nederland. Nu zie ik mezelf er wel voor aan om (als mijn paspoort aan het verlopen is), gewoon in Manila te zitten. Maar dan kan ik dus daar ook een paspoort verkrijgen ? (is dat duurder ? om even een nederlandse vraag ertussendoor te gooienquote:Op maandag 20 november 2006 08:35 schreef maartena het volgende:
[..]
In theorie zou het niets mogen uitmaken, zolang je maar kunt bewijzen dat je legaal in het land van verblijf aanwezig bent met een legale verblijfsvergunning van dat land, of indien dubbel staatsburgerschap is toegestaan het paspoort van dat land. Er zijn wel consulaten die erg bureaucratisch doen hierover trouwens, en met name binnen de EU doen ze nog wel eens lastig als je niet uitgeschreven bent heb ik me laten vertellen.
Als je je "uitschrijft", dan wordt je eigenlijk ingeschreven bij de gemeente Den Haag als woonachtig in het buitenland. Daar sta ik en mijn vrouw dus ingeschreven, en hebben zodoende kunnen stemmen.
Nee, kost hetzelfde. Ik heb mijn paspoort in Shanghai vernieuwd, kostte niks extra en ik moest geen extra papieren of wat dan ook in leveren...quote:Op maandag 20 november 2006 08:39 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik woon ongeveer 5 maanden per jaar in Manila. Ik heb daar gewoon een legale werk- en woonvergunning. Ik sta nog wel ingeschreven in mijn woonplaats in Nederland. Nu zie ik mezelf er wel voor aan om (als mijn paspoort aan het verlopen is), gewoon in Manila te zitten. Maar dan kan ik dus daar ook een paspoort verkrijgen ? (is dat duurder ? om even een nederlandse vraag ertussendoor te gooien)
Dat van die EU, zal wellicht ook wel komen omdat (bijvoorbeeld in Frankrijk), je niet meer een verblijfsvergunning hoeft aan te vragen. M.a.w. je hebtr dan geen Franse verblijfspapieren ?
Volgens mij kan het wel.quote:Op maandag 20 november 2006 08:39 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik woon ongeveer 5 maanden per jaar in Manila. Ik heb daar gewoon een legale werk- en woonvergunning. Ik sta nog wel ingeschreven in mijn woonplaats in Nederland. Nu zie ik mezelf er wel voor aan om (als mijn paspoort aan het verlopen is), gewoon in Manila te zitten. Maar dan kan ik dus daar ook een paspoort verkrijgen ? (is dat duurder ? om even een nederlandse vraag ertussendoor te gooien)
Volgens mij is dat niet extreem duurder dan in Nederland. Volgens mij was ik de vorige keer iets van 40 euro kwijt.quote:Op woensdag 22 november 2006 07:12 schreef maartena het volgende:
[..]
Volgens mij kan het wel.
De paspoort aanvraag zelf is duurder dan in Nederland, ligt een beetje aan de afstand en de kosten die de ambassade heeft voor haar diplomatieke post. In Los Angeles waren de kosten voor me $70 ofwel ongeveer 55 Euro voor het paspoort, plus $10 verzendkosten per FedEx zodat ik niet terug hoefde te komen om em 3 weken later weer af te halen.
Het duurt inderdaad 3 weken voordat je je paspoort weer krijgt ongeveer, en je levert je oude paspoort van te voren in, dus je zit een week of 3 ZONDER paspoort/reisdocumenten. Als je in die tijd toch met spoed naar Nederland moet kun je een noodpaspoort aanvragen. In Los Angeles kost die $52.
Om op je vorige vraag van even terug te antwoorden, neeh ik ga niet terug, maar dat ik zo`n huisje boompje beestje figuur ben zal er vast wel voorzorgen dat ik snel weer thuis belandt.quote:Op woensdag 22 november 2006 10:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe lang ben je weg?
Ik ben al 6 jaar uit Nederland weg maar ik zit zelfs nog steeds op Fokquote:Op woensdag 22 november 2006 10:23 schreef Emeth.NL het volgende:
Ik ben nu lekker naar www.concertzender.nl aan het luisteren. Om het uur lekker Nederlands nieuws luisteren, een update over het stemgedrag krijgen, heerlijk. Doen jullie dat ook, lekker via internet een nederlandse radiozender beluisteren, een digitaal krant lezen, allemaal om lekker bij te blijven. Hebben jullie ook het gevoel meer in Nederlandse zaken geinteresseerd te zijn wanneer je zelf niet in Nederland bent?
Na 16 jaar weg, is Fok voor mij het enige nederlandse - de enige manier om mijn nederlands op peil te houden.quote:Op woensdag 22 november 2006 12:44 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik ben al 6 jaar uit Nederland weg maar ik zit zelfs nog steeds op Fok
En ik volg inderdaad nog steeds nieuws en politiek in NL. Je blijft je toch verbonden voelen met NL.
Dat laatste heb ik ook, na bijna twee jaar al.quote:Op woensdag 22 november 2006 14:33 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Na 16 jaar weg, is Fok voor mij het enige nederlandse - de enige manier om mijn nederlands op peil te houden.
Ik ken geen enkele nederlandse politicus, tv persoonlijkheid, zanger etc. en het nederlandse nieuws volg ik niet meer- de euro, de opkomst van Pim Fortuyn en al dat gedoe over immigranten is iets van ver na mijn tijd en zegt me dus weinig tot niks.
Oftewel: ik voel me niet echt verbonden met Nederland - en als ik op Schiphol land heb ik niet het gevoel dat ik thuis kom, eerder andersom: als ik opstijg vanaf Schiphol heb ik het gevoel "ik ga naar huis".
Waarom ga je nog naar Nederland?quote:Op woensdag 22 november 2006 14:33 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Na 16 jaar weg, is Fok voor mij het enige nederlandse - de enige manier om mijn nederlands op peil te houden.
Ik ken geen enkele nederlandse politicus, tv persoonlijkheid, zanger etc. en het nederlandse nieuws volg ik niet meer- de euro, de opkomst van Pim Fortuyn en al dat gedoe over immigranten is iets van ver na mijn tijd en zegt me dus weinig tot niks.
Oftewel: ik voel me niet echt verbonden met Nederland - en als ik op Schiphol land heb ik niet het gevoel dat ik thuis kom, eerder andersom: als ik opstijg vanaf Schiphol heb ik het gevoel "ik ga naar huis".
Voor mensen die het normaal vinden dat veel 24/7 open is is het inderdaad een raar gezicht.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:22 schreef SeLang het volgende:
Mijn Taiwanese collegas die in NL zijn geweest vinden het allemaal zo'n dodelijk saai land!
S'avonds en in de weekenden is alles dicht en alles stil
Fok is ook idd een goede manier om je Nederlands bij te houden!quote:Op woensdag 22 november 2006 14:33 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik in Nederland was maakte ik die fout ook..... zat ik bij mijn ouders thuis en de kaas was op. Geen probleem zei ik, ik ga wel even nieuwe halen. En dan een rare blik krijgen zo van: Hoezo nieuwe halen, het is zondag!quote:Op woensdag 22 november 2006 15:28 schreef indahnesia.com het volgende:
Jah, in Nederland is op zondag inderdaad veel dicht. Hier in Indonesië niet, dus als ik boodschappen ga doen hoef ik niet eerst op de kalender te kijken wat voor dag het ook alweer was.
Hier is het islamitisch voor een groot deel, vrijdagmiddag sluit een deel van de zelfstandigen de winkels, maar verder is het hier eigenlijk open van 09 tot 21, kleinere supermarkten en zelfstandigen gaan tussen 07 en 09 open en na 21 zijn er weer anderen open. Dit alles alle dagen van de week, ook Kerst en Nieuwjaarsdag straks. 24-uurs heb je hier ook al best wel aardig wat, maar da's dan weer prijziger dan normaal.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:48 schreef maartena het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik in Nederland was maakte ik die fout ook..... zat ik bij mijn ouders thuis en de kaas was op. Geen probleem zei ik, ik ga wel even nieuwe halen. En dan een rare blik krijgen zo van: Hoezo nieuwe halen, het is zondag!
Ik let ook nauwelijks meer op de tijd als ik even iets moet halen. Supermarkten zijn hier doorgaans van 06:00 tot 0:00 open, en sommigen zijn ook nog die andere 6 uur open en dus 24/7. Grotere winkels zijn meestal van 08:00 tot 21:00 of 22:00 open, inclusief zondagen. De kleine zelfstandigen gaan meestal om 11:00 pas open, maar blijven dan wel elke dag tot 20:00 of 21:00 open. Is ook slim natuurlijk, je verkoopt s'avonds meer dan s'ochtends.
Nederland heeft ook veel te strakke winkeltijdenwetgevingen etc. Zelfs in het Christelijke Verenigde Staten kun je op zondagen winkelen.
Een 13e maand, plus nog 1,2 maand extra. In afgelopen juni hebben we al 0,5 maand en 110 euro gekregen. De bonus wordt gekoppeld aan de groei van de economie. Het is dus een soort van winstuitkering voor de Singapore BV.quote:Op donderdag 23 november 2006 04:27 schreef StefanP het volgende:
13e maand? Dat is best leuk bij de overheid! Volgens mij is dat over het algemeen alleen bij privebedrijven. Bij mij niet trouwens.
Mijn bonus was trouwens zwaar kut, een fooi van 400$. Terwijl mijn unit vet hogere omzet/winst/gedraaid heeft, zoals elk jaar. Maar in het geheel heeft deze vestiging verlies gedraaid omdat een stel mongolen zonodig SAP moest invoeren en er wat managers zijn die voor $300 miljoen aan voorraad ingekocht hebben, al voordat ze wisten of klanten daar uberhaupt interesse in hadden. Dat hadden ze dus niet. Dus gaan we voor 300 miljoen het schip in. En daar werk je dan hard voor - bedankt weer, sukkels
Ik zag van de week trouwens een documentaire over het onstaan van Singapore - best interessantIk wist helemaal niet dat dat pas een halve eeuw of zo bestond. En in die tijd van een derderwereldland naar een eerstewereldland gegaan!
Wat is er mis met strippenkaarten? Ik zal niet doen alsof ik weet hoe het in tig andere landen werkt, maar volgens mij is het toch een vrij okay systeem...quote:Op donderdag 23 november 2006 05:48 schreef Fiep het volgende:
en verbaas me erover dat NL nog steeds die hopeloze strippenkaarten heeft.
Een hopeloos verouderd systeem. In veel andere landen hebben ze al jarenlang pasjes met een magneetstrip of een chipkaart. Die kun je dan weer opvullen via automaten, of gewoon thuis via internet en je creditcard.quote:Op donderdag 23 november 2006 07:58 schreef LintuxCx het volgende:
Wat is er mis met strippenkaarten? Ik zal niet doen alsof ik weet hoe het in tig andere landen werkt, maar volgens mij is het toch een vrij okay systeem...
Ja idd, ik ben blij een Oyster card te hebben! Dat is een proximity card waarmee je in bussen, treinen, metro's, trams en zelf bepaalde winkels kan betalen. Geen wachten meer in de rij voor een kaartje. Ideaal!quote:Op donderdag 23 november 2006 08:21 schreef maartena het volgende:
[..]
Een hopeloos verouderd systeem. In veel andere landen hebben ze al jarenlang pasjes met een magneetstrip of een chipkaart. Die kun je dan weer opvullen via automaten, of gewoon thuis via internet en je creditcard.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |