abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_43677763
Ik heb me geregistreerd en heb destijds bericht gekregen dat ik in het bestand opgenomen was...

En ik wou nog wel zo graag terug naar NL. Maar ik mag niet eens meer stemmen?! Dan niet Eigenwijs land
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 19 november 2006 @ 05:04:39 #252
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43677788
Ik weet dat je Nederland mist.

Als ik een wens mocht doen zou ik jou terug in Nederland wensen, zo ben ik dan ook wel weer.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 19 november 2006 @ 05:35:06 #253
78918 SeLang
Black swans matter
pi_43677911
quote:
Op zondag 19 november 2006 04:43 schreef StefanP het volgende:
Nederland heeft me verstoten

Ik heb zitten F5-en op die verkiezingssite want ik wou een van de eersten zijn die stemde.
En de site ging inderdaad klokslag 7:30am open.

Ik heb gestemd voor wat m.i. het beste is voor NL, maar niet noodzakelijk het beste voor mezelf. Zie mijn "ik heb gestemd" topic in POL.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 19 november 2006 @ 05:42:50 #254
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43677940
Je bent wel erg cryptisch hoor, wat was je stem dan?

Niet iedereen begrijpt dat halve 'eromheengedraai' van je in dat topic.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 19 november 2006 @ 05:44:13 #255
54408 Parzival
Where it happens
pi_43677946
Geldt het topic ook voor mensen tijdelijk in het buitenland? as in een paar weekjes?

Zo ja.. note me voor 2 weken Kuala Lumpur (geen vakantie.. )
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  zondag 19 november 2006 @ 05:45:34 #256
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43677948
quote:
Op zondag 19 november 2006 05:44 schreef Parzival het volgende:
Geldt het topic ook voor mensen tijdelijk in het buitenland? as in een paar weekjes?

Zo ja.. note me voor 2 weken Kuala Lumpur (geen vakantie.. )
Tuurlijk, iedereen is welkom behalve Diego Amanda maar die komt toch wel.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 19 november 2006 @ 05:46:51 #257
78918 SeLang
Black swans matter
pi_43677952
quote:
Op zondag 19 november 2006 05:45 schreef popolon het volgende:

[..]

Tuurlijk, iedereen is welkom behalve Diego Amanda maar die komt toch wel.
Mijn reisverslagen
  zondag 19 november 2006 @ 05:51:37 #258
54408 Parzival
Where it happens
pi_43677961
Kijk dat is fijn om te horen.. (dat je niet overal buiten valt ) ... afijn stemmen.. dat heb ik mijn vriendin gevraagd.. dus even snel voor mijn vertrek het stembriefje ingevuld en nou hopen dat ze een goeie partij kiest, maar das weer een ander topic
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 19 november 2006 @ 05:59:57 #259
78918 SeLang
Black swans matter
pi_43677976
quote:
Op zondag 19 november 2006 05:42 schreef popolon het volgende:
Je bent wel erg cryptisch hoor, wat was je stem dan?

Niet iedereen begrijpt dat halve 'eromheengedraai' van je in dat topic.
Volgens mij is het allemaal heel erg makkelijk op te maken uit mijn posts als je ze goed leest (wat natuurlijk niemand doet, want ik post normaal gesproken alleen maar bagger ).
Gewoon een partij opnoemen daar heb je niks aan (wie interesseert dat nou wat één iemand gestemd heeft?). Maar als het wat cryptischer is heb je kans dat mensen zaken eens vanuit een ander perspectief bekijken.
Overigens doe ik in diverse subfora wel vaker baggerposts met een wat diepere achterliggende gedachte maar die wordt vrijwel nooit opgepikt.
Mijn reisverslagen
  zondag 19 november 2006 @ 06:04:45 #260
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43677984
quote:
Op zondag 19 november 2006 05:59 schreef SeLang het volgende:

[..]

Volgens mij is het allemaal heel erg makkelijk op te maken uit mijn posts als je ze goed leest (wat natuurlijk niemand doet, want ik post normaal gesproken alleen maar bagger ).
Gewoon een partij opnoemen daar heb je niks aan (wie interesseert dat nou wat één iemand gestemd heeft?). Maar als het wat cryptischer is heb je kans dat mensen zaken eens vanuit een ander perspectief bekijken.
Overigens doe ik in diverse fora wel vaker baggerposts met een wat diepere achterliggende gedachte maar die wordt vrijwel nooit opgepikt.
He gatsie, alweer een cryptopuzzel.

Ik heb een poging gedaan maar werd overvallen door het papierwerk dat ik toegezonden kreeg.

Een machtiging was toen m'n eerste gedachte maar dat kostte nog meer moeite: Meer papierwerk en aanverwante toestanden, 't is zo makkelijk nog niet.

Vandaar een machting: M'n moeder is de gelukkige.
  Moderator zondag 19 november 2006 @ 08:48:24 #261
45833 crew  Fogel
pi_43678164
quote:
Op zondag 19 november 2006 06:04 schreef popolon het volgende:

[..]

He gatsie, alweer een cryptopuzzel.
Binnenkort in de cinema "The SeLang Code"...

Ik wist niet dat je tegenwoordig via internet kon stemmen?? Ik heb daar geen bericht over gehad.
Ik heb wel bericht gehad dat ik me zou moeten registreren, maar dat heb ik niet gedaan en dus mogen ze het deze keer zonder mijn stem doen.
I'm surrounded by morons!
TRV 2021: Oslo, Montreal, Nederland
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
TRV plannen/geboekt 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk
  zondag 19 november 2006 @ 19:09:28 #262
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43692993
Thank you Canada.
  maandag 20 november 2006 @ 03:14:41 #263
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_43707430
Mijn vrouw en ik hebben net ook gestemd. Ging makkelijk, geen problemen etc met de website.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 20 november 2006 @ 06:54:02 #264
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_43708038
Ik had het ook aangevraagd om hier in Shanghai te mogen stemmen.... blijkt dat ik nog in Amersfoort ingeschreven sta....... Dus dan maar even met een machtiging....

Gisteren Sinterklaas gevierd met de NL'se vereniging, ik was een van de zwarte pieten. Erg leuk om de gezichten van de Chinezen op straat te zien wanneer de Sint in de zijspan van een motor komt aanzetten met daarachter 15 pieten hehehe.
Some call Flair, "The Dirtiest Player in the Game." Others refer to him as simply "The Nature Boy."
To be the man........ You've got to beat the man, WHOOOOOOOO
pi_43708291
quote:
Op maandag 20 november 2006 06:54 schreef Skeffie het volgende:
Ik had het ook aangevraagd om hier in Shanghai te mogen stemmen.... blijkt dat ik nog in Amersfoort ingeschreven sta....... Dus dan maar even met een machtiging....
Als je nog in Amersfoort staat ingeschreven (of ergens anders in Nederland), gewoon nooit uitgeschreven zeg maar, kun je dan wel een paspoort kopen in je verblijfplaats ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 20 november 2006 @ 08:35:48 #266
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_43708557
quote:
Op maandag 20 november 2006 08:02 schreef LangeTabbetje het volgende:
Als je nog in Amersfoort staat ingeschreven (of ergens anders in Nederland), gewoon nooit uitgeschreven zeg maar, kun je dan wel een paspoort kopen in je verblijfplaats ?
In theorie zou het niets mogen uitmaken, zolang je maar kunt bewijzen dat je legaal in het land van verblijf aanwezig bent met een legale verblijfsvergunning van dat land, of indien dubbel staatsburgerschap is toegestaan het paspoort van dat land. Er zijn wel consulaten die erg bureaucratisch doen hierover trouwens, en met name binnen de EU doen ze nog wel eens lastig als je niet uitgeschreven bent heb ik me laten vertellen.

Als je je "uitschrijft", dan wordt je eigenlijk ingeschreven bij de gemeente Den Haag als woonachtig in het buitenland. Daar sta ik en mijn vrouw dus ingeschreven, en hebben zodoende kunnen stemmen.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_43708595
quote:
Op maandag 20 november 2006 08:35 schreef maartena het volgende:

[..]

In theorie zou het niets mogen uitmaken, zolang je maar kunt bewijzen dat je legaal in het land van verblijf aanwezig bent met een legale verblijfsvergunning van dat land, of indien dubbel staatsburgerschap is toegestaan het paspoort van dat land. Er zijn wel consulaten die erg bureaucratisch doen hierover trouwens, en met name binnen de EU doen ze nog wel eens lastig als je niet uitgeschreven bent heb ik me laten vertellen.

Als je je "uitschrijft", dan wordt je eigenlijk ingeschreven bij de gemeente Den Haag als woonachtig in het buitenland. Daar sta ik en mijn vrouw dus ingeschreven, en hebben zodoende kunnen stemmen.
Ik woon ongeveer 5 maanden per jaar in Manila. Ik heb daar gewoon een legale werk- en woonvergunning. Ik sta nog wel ingeschreven in mijn woonplaats in Nederland. Nu zie ik mezelf er wel voor aan om (als mijn paspoort aan het verlopen is), gewoon in Manila te zitten. Maar dan kan ik dus daar ook een paspoort verkrijgen ? (is dat duurder ? om even een nederlandse vraag ertussendoor te gooien )

Dat van die EU, zal wellicht ook wel komen omdat (bijvoorbeeld in Frankrijk), je niet meer een verblijfsvergunning hoeft aan te vragen. M.a.w. je hebtr dan geen Franse verblijfspapieren ?
  maandag 20 november 2006 @ 10:03:08 #268
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_43709980
quote:
Op maandag 20 november 2006 08:39 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ik woon ongeveer 5 maanden per jaar in Manila. Ik heb daar gewoon een legale werk- en woonvergunning. Ik sta nog wel ingeschreven in mijn woonplaats in Nederland. Nu zie ik mezelf er wel voor aan om (als mijn paspoort aan het verlopen is), gewoon in Manila te zitten. Maar dan kan ik dus daar ook een paspoort verkrijgen ? (is dat duurder ? om even een nederlandse vraag ertussendoor te gooien )

Dat van die EU, zal wellicht ook wel komen omdat (bijvoorbeeld in Frankrijk), je niet meer een verblijfsvergunning hoeft aan te vragen. M.a.w. je hebtr dan geen Franse verblijfspapieren ?
Nee, kost hetzelfde. Ik heb mijn paspoort in Shanghai vernieuwd, kostte niks extra en ik moest geen extra papieren of wat dan ook in leveren...
Some call Flair, "The Dirtiest Player in the Game." Others refer to him as simply "The Nature Boy."
To be the man........ You've got to beat the man, WHOOOOOOOO
pi_43770557
Jammer dat ze iemand niet voor een Nederlands bedrijf werkt niet flink meer laten betalen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 22 november 2006 @ 07:12:22 #270
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_43772183
quote:
Op maandag 20 november 2006 08:39 schreef LangeTabbetje het volgende:
Volgens mij kan het wel.

De paspoort aanvraag zelf is duurder dan in Nederland, ligt een beetje aan de afstand en de kosten die de ambassade heeft voor haar diplomatieke post. In Los Angeles waren de kosten voor me $70 ofwel ongeveer 55 Euro voor het paspoort, plus $10 verzendkosten per FedEx zodat ik niet terug hoefde te komen om em 3 weken later weer af te halen.

Het duurt inderdaad 3 weken voordat je je paspoort weer krijgt ongeveer, en je levert je oude paspoort van te voren in, dus je zit een week of 3 ZONDER paspoort/reisdocumenten. Als je in die tijd toch met spoed naar Nederland moet kun je een noodpaspoort aanvragen. In Los Angeles kost die $52.
-
  woensdag 22 november 2006 @ 10:23:02 #271
158595 Emeth.NL
zelfreflectie is moeilijk
pi_43774613
Ik ben nu lekker naar www.concertzender.nl aan het luisteren. Om het uur lekker Nederlands nieuws luisteren, een update over het stemgedrag krijgen, heerlijk. Doen jullie dat ook, lekker via internet een nederlandse radiozender beluisteren, een digitaal krant lezen, allemaal om lekker bij te blijven. Hebben jullie ook het gevoel meer in Nederlandse zaken geinteresseerd te zijn wanneer je zelf niet in Nederland bent?
Cheers,
pi_43774868
Hoe lang ben je weg?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_43775479
quote:
Op woensdag 22 november 2006 07:12 schreef maartena het volgende:

[..]

Volgens mij kan het wel.

De paspoort aanvraag zelf is duurder dan in Nederland, ligt een beetje aan de afstand en de kosten die de ambassade heeft voor haar diplomatieke post. In Los Angeles waren de kosten voor me $70 ofwel ongeveer 55 Euro voor het paspoort, plus $10 verzendkosten per FedEx zodat ik niet terug hoefde te komen om em 3 weken later weer af te halen.

Het duurt inderdaad 3 weken voordat je je paspoort weer krijgt ongeveer, en je levert je oude paspoort van te voren in, dus je zit een week of 3 ZONDER paspoort/reisdocumenten. Als je in die tijd toch met spoed naar Nederland moet kun je een noodpaspoort aanvragen. In Los Angeles kost die $52.
Volgens mij is dat niet extreem duurder dan in Nederland. Volgens mij was ik de vorige keer iets van 40 euro kwijt.
  woensdag 22 november 2006 @ 12:44:00 #274
158595 Emeth.NL
zelfreflectie is moeilijk
pi_43778275
quote:
Op woensdag 22 november 2006 10:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe lang ben je weg?
Om op je vorige vraag van even terug te antwoorden, neeh ik ga niet terug, maar dat ik zo`n huisje boompje beestje figuur ben zal er vast wel voorzorgen dat ik snel weer thuis belandt.

Voor deze vraag, ben nu pas 3 maandjes in Duitsland, ga om het weekend langs thuis in Utrecht. Voorheen wel een jaar achtereen gebackpacked. Maar ik heb in de gaten dat je van vragen stellen houdt , niets mis mee natuurlijk. Maar ik ben ook benieuwd naar je antwoord op mijn vorige post?
Cheers,
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 22 november 2006 @ 12:44:11 #275
78918 SeLang
Black swans matter
pi_43778278
quote:
Op woensdag 22 november 2006 10:23 schreef Emeth.NL het volgende:
Ik ben nu lekker naar www.concertzender.nl aan het luisteren. Om het uur lekker Nederlands nieuws luisteren, een update over het stemgedrag krijgen, heerlijk. Doen jullie dat ook, lekker via internet een nederlandse radiozender beluisteren, een digitaal krant lezen, allemaal om lekker bij te blijven. Hebben jullie ook het gevoel meer in Nederlandse zaken geinteresseerd te zijn wanneer je zelf niet in Nederland bent?
Ik ben al 6 jaar uit Nederland weg maar ik zit zelfs nog steeds op Fok
En ik volg inderdaad nog steeds nieuws en politiek in NL. Je blijft je toch verbonden voelen met NL.
Mijn reisverslagen
pi_43778464
Ik ben slechts voor korte periodes in het buitenland, dus ik kan daar niet over oordelen.

Ik denk wel dat er behoorlijk wat jaartjes over heen gaan voordat je de Nederlandse sites en TV op internet niet meer weet te vinden
  woensdag 22 november 2006 @ 14:33:14 #277
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_43781684
quote:
Op woensdag 22 november 2006 12:44 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik ben al 6 jaar uit Nederland weg maar ik zit zelfs nog steeds op Fok
En ik volg inderdaad nog steeds nieuws en politiek in NL. Je blijft je toch verbonden voelen met NL.
Na 16 jaar weg, is Fok voor mij het enige nederlandse - de enige manier om mijn nederlands op peil te houden.
Ik ken geen enkele nederlandse politicus, tv persoonlijkheid, zanger etc. en het nederlandse nieuws volg ik niet meer- de euro, de opkomst van Pim Fortuyn en al dat gedoe over immigranten is iets van ver na mijn tijd en zegt me dus weinig tot niks.
Oftewel: ik voel me niet echt verbonden met Nederland - en als ik op Schiphol land heb ik niet het gevoel dat ik thuis kom, eerder andersom: als ik opstijg vanaf Schiphol heb ik het gevoel "ik ga naar huis".
zonnig Brasil
  woensdag 22 november 2006 @ 14:36:35 #278
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43781794
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:33 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

Na 16 jaar weg, is Fok voor mij het enige nederlandse - de enige manier om mijn nederlands op peil te houden.
Ik ken geen enkele nederlandse politicus, tv persoonlijkheid, zanger etc. en het nederlandse nieuws volg ik niet meer- de euro, de opkomst van Pim Fortuyn en al dat gedoe over immigranten is iets van ver na mijn tijd en zegt me dus weinig tot niks.
Oftewel: ik voel me niet echt verbonden met Nederland - en als ik op Schiphol land heb ik niet het gevoel dat ik thuis kom, eerder andersom: als ik opstijg vanaf Schiphol heb ik het gevoel "ik ga naar huis".
Dat laatste heb ik ook, na bijna twee jaar al.

Heeft denk ik ook meer te maken met het feit dat je in Nederland niets meer hebt behalve vrienden en familie: Je gaat weer lekker naar je eigen huisje toe, je eigen plek, werk, vrienden en omgeving.

Denk dat dat ook een normaal gevoel is, als je het niet zo zou voelen moet je terugkeren naar Nederland lijkt me.
pi_43781877
quote:

[..]

Waarom ga je nog naar Nederland?
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 22 november 2006 @ 15:20:11 #280
78918 SeLang
Black swans matter
pi_43783298
Voor mij is Nederland ook niet meer 'thuis', maar ik krijg wel weer een warm gevoel bij bepaalde typisch Nederlandse dingen waar ik van hou, zoals de polders met ochtendmist, etc. En die dingen vallen nu meer op dan vroeger.
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 22 november 2006 @ 15:22:10 #281
78918 SeLang
Black swans matter
pi_43783361
Mijn Taiwanese collegas die in NL zijn geweest vinden het allemaal zo'n dodelijk saai land!
S'avonds en in de weekenden is alles dicht en alles stil
Mijn reisverslagen
  woensdag 22 november 2006 @ 15:24:25 #282
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43783455
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:22 schreef SeLang het volgende:
Mijn Taiwanese collegas die in NL zijn geweest vinden het allemaal zo'n dodelijk saai land!
S'avonds en in de weekenden is alles dicht en alles stil
Voor mensen die het normaal vinden dat veel 24/7 open is is het inderdaad een raar gezicht.

ik moest er ook aan weer even aan wennen dat winkels allemaal zo vroeg dicht gingen in Nederland, en op zondag zelfs gesloten zijn.
pi_43783606
Jah, in Nederland is op zondag inderdaad veel dicht. Hier in Indonesië niet, dus als ik boodschappen ga doen hoef ik niet eerst op de kalender te kijken wat voor dag het ook alweer was.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 22 november 2006 @ 15:32:00 #284
78918 SeLang
Black swans matter
pi_43783747
Het is ook een mythe dat alle Chinezen naar Europa zouden willen emigreren als ze de kans kregen. Bijna alle Taiwanezen en Chinezen die ik ken en die er geweest zijn zouden er voor geen goud willen wonen.
Mijn reisverslagen
pi_43783965
Die zijn al geweest om het 'vak' te leren en gaan nu terug.

Slimme strategie
  woensdag 22 november 2006 @ 15:40:31 #286
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_43784065
quote:

[..]

Fok is ook idd een goede manier om je Nederlands bij te houden!

Als ik goed luister kan de mensen bijna horen praten in NL. Zo dichtbij woon ik!
reset
pi_43784141
Waarom zou een gemiddelde Chinees ook in Europa willen wonen? Azië is toch de toekomst.. (maar niet de reden waarom ik er nu ook zit trouwens.. hoewel )
  woensdag 22 november 2006 @ 15:48:24 #288
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_43784377
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:28 schreef indahnesia.com het volgende:
Jah, in Nederland is op zondag inderdaad veel dicht. Hier in Indonesië niet, dus als ik boodschappen ga doen hoef ik niet eerst op de kalender te kijken wat voor dag het ook alweer was.
De laatste keer dat ik in Nederland was maakte ik die fout ook..... zat ik bij mijn ouders thuis en de kaas was op. Geen probleem zei ik, ik ga wel even nieuwe halen. En dan een rare blik krijgen zo van: Hoezo nieuwe halen, het is zondag!

Ik let ook nauwelijks meer op de tijd als ik even iets moet halen. Supermarkten zijn hier doorgaans van 06:00 tot 0:00 open, en sommigen zijn ook nog die andere 6 uur open en dus 24/7. Grotere winkels zijn meestal van 08:00 tot 21:00 of 22:00 open, inclusief zondagen. De kleine zelfstandigen gaan meestal om 11:00 pas open, maar blijven dan wel elke dag tot 20:00 of 21:00 open. Is ook slim natuurlijk, je verkoopt s'avonds meer dan s'ochtends.

Nederland heeft ook veel te strakke winkeltijdenwetgevingen etc. Zelfs in het Christelijke Verenigde Staten kun je op zondagen winkelen.
-
  woensdag 22 november 2006 @ 18:51:48 #289
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_43791241
onze landgenoten zijn lekker bezig; de nederlandse consul in Manaus verdwaalt in de Amazone en wordt pas na 4 dagen gered .....

Do G1, em São Paulo, com informações da TV Amazonas e do Jornal Hoje
O cônsul da Holanda no Amazonas, Ilko Minev, encontrou seu filho Denis e o
amigo Ricardo Levi, que estavam desaparecidos na selva amazônica. Minev, que
estava com o grupo e foi resgatado com outras duas pessoas no final da noite
de terça-feira, fazia buscas com seu helicóptero desde a manhã desta
quarta-feira (22).

O helicóptero jogou comida para os dois rapazes e vai reabastecer antes de
resgatá-los de rapel.

A viagem começou no sábado e terminaria domingo, depois que o grupo
percorresse 60 quilômetros pelo Rio Preto. Eles não conseguiram completar
nem sete quilômetros por causa da correnteza e acabaram perdidos. Os
aventureiros dizem que cometeram erros ao planejar a expedição.

Um dos erros foi planejar a viagem com informações tiradas da internet. Por
isso, os mapas não indicavam todos os obstáculos. Há trechos, por exemplo,
em que a floresta invade a água e o rio vira um pântano, impedindo a
navegação.

O rio estreito e as árvores muito altas dificultaram o trabalho dos
helicópteros. O piloto que achou os três homens na terça-feira conseguiu
enxergar um sinal de fumaça, do último sinalizador do grupo.
zonnig Brasil
pi_43809774
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:48 schreef maartena het volgende:

[..]

De laatste keer dat ik in Nederland was maakte ik die fout ook..... zat ik bij mijn ouders thuis en de kaas was op. Geen probleem zei ik, ik ga wel even nieuwe halen. En dan een rare blik krijgen zo van: Hoezo nieuwe halen, het is zondag!

Ik let ook nauwelijks meer op de tijd als ik even iets moet halen. Supermarkten zijn hier doorgaans van 06:00 tot 0:00 open, en sommigen zijn ook nog die andere 6 uur open en dus 24/7. Grotere winkels zijn meestal van 08:00 tot 21:00 of 22:00 open, inclusief zondagen. De kleine zelfstandigen gaan meestal om 11:00 pas open, maar blijven dan wel elke dag tot 20:00 of 21:00 open. Is ook slim natuurlijk, je verkoopt s'avonds meer dan s'ochtends.

Nederland heeft ook veel te strakke winkeltijdenwetgevingen etc. Zelfs in het Christelijke Verenigde Staten kun je op zondagen winkelen.
Hier is het islamitisch voor een groot deel, vrijdagmiddag sluit een deel van de zelfstandigen de winkels, maar verder is het hier eigenlijk open van 09 tot 21, kleinere supermarkten en zelfstandigen gaan tussen 07 en 09 open en na 21 zijn er weer anderen open. Dit alles alle dagen van de week, ook Kerst en Nieuwjaarsdag straks. 24-uurs heb je hier ook al best wel aardig wat, maar da's dan weer prijziger dan normaal.

Het valt dus prima te doen, tevens heb ik hier geen onveilig gevoel (als man zijnde) als ik om 4 uur in de ochtend aankom met de bus en vervolgens een taxi moet pakken om naar het station te gaan (want daar had ik mijn motor in de stalling gezet). Maar dat is weer een ander iets geloof ik.
pi_43809881
Tijd voor m'n green card. Dat NL hoef ik niet meer in met die SP en partij van de dieren aan de macht
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_43810039
Ja, ik moet ook eens kijken wat ik moet doen voor een werkvergunning geloof ik. Kan ik me in januari mooi uitschrijven in Nederland.
  donderdag 23 november 2006 @ 04:04:04 #293
19840 Libris
Live from Singapore
pi_43810686
Lang leve de Singaporese overheid, volgende maand een 2.2 maand bonus, naast de performance bonus die later bekend wordt

Dat wordt een goede kerst
pi_43810713
13e maand? Dat is best leuk bij de overheid! Volgens mij is dat over het algemeen alleen bij privebedrijven. Bij mij niet trouwens.

Mijn bonus was trouwens zwaar kut, een fooi van 400$. Terwijl mijn unit vet hogere omzet/winst/gedraaid heeft, zoals elk jaar. Maar in het geheel heeft deze vestiging verlies gedraaid omdat een stel mongolen zonodig SAP moest invoeren en er wat managers zijn die voor $300 miljoen aan voorraad ingekocht hebben, al voordat ze wisten of klanten daar uberhaupt interesse in hadden. Dat hadden ze dus niet. Dus gaan we voor 300 miljoen het schip in. En daar werk je dan hard voor - bedankt weer, sukkels

Ik zag van de week trouwens een documentaire over het onstaan van Singapore - best interessant Ik wist helemaal niet dat dat pas een halve eeuw of zo bestond. En in die tijd van een derderwereldland naar een eerstewereldland gegaan!
-Mark Steyn
  donderdag 23 november 2006 @ 05:48:38 #295
2915 Fiep
bikkel b.d.
pi_43810778
Werk ook bij de overheid, maar hier wordt er helaas niet aan bonussen gedaan (zelfs niet aan vakantiegeld). In uitzonderlijke gevallen wordt overwerk uitbetaald, maar daar moet je toch wel hard de boer voor op om dat gedaan te krijgen.

Als ik in NL kom, valt het me vooral op hoe klein en hetzelfde alles is - dezelfde truttige woonwijkjes met dezelfde V&D in het centrum, omgeven door dezelfde weilanden. Verder sta ik lekker te stuntelen met euro's, ben wederom teleurgesteld als de cassiere niet vriendelijk goedemorgan zegt terwijl zij de groenten niet weegt ("waar is je stickertje!?!") - en verbaas me erover dat NL nog steeds die hopeloze strippenkaarten heeft. Aan de andere kant is het wel weer leuk dat je gezellig over van alles en nogwat kunt zeiken, zonder meteen een "bad attitude" aangemeten te krijgen.

En wat betreft de politiek: dat zegt me helemaal niks meer - niet de politici, niet de partijen - laat staan hun issues. Ik stem dus ook bewust niet. Helaas ben ik te lui om citizenship aan te vragen en mag dus niet stemmen waar ik het wel zou doen. (Aan de andere kant zie ik vanwege mijn werk van dichtbij hoe politieke beslissinging genomen worden en ben ik blij dat mijn stem tenminste niet heeft bijgedragen aan dat amateur-toneel!)
"Het is wel leuk hoor, al die avonturen, maar je krijgt er zo'n stijve nek van."
  donderdag 23 november 2006 @ 06:16:12 #296
19840 Libris
Live from Singapore
pi_43810792
quote:
Op donderdag 23 november 2006 04:27 schreef StefanP het volgende:
13e maand? Dat is best leuk bij de overheid! Volgens mij is dat over het algemeen alleen bij privebedrijven. Bij mij niet trouwens.

Mijn bonus was trouwens zwaar kut, een fooi van 400$. Terwijl mijn unit vet hogere omzet/winst/gedraaid heeft, zoals elk jaar. Maar in het geheel heeft deze vestiging verlies gedraaid omdat een stel mongolen zonodig SAP moest invoeren en er wat managers zijn die voor $300 miljoen aan voorraad ingekocht hebben, al voordat ze wisten of klanten daar uberhaupt interesse in hadden. Dat hadden ze dus niet. Dus gaan we voor 300 miljoen het schip in. En daar werk je dan hard voor - bedankt weer, sukkels

Ik zag van de week trouwens een documentaire over het onstaan van Singapore - best interessant Ik wist helemaal niet dat dat pas een halve eeuw of zo bestond. En in die tijd van een derderwereldland naar een eerstewereldland gegaan!
Een 13e maand, plus nog 1,2 maand extra. In afgelopen juni hebben we al 0,5 maand en 110 euro gekregen. De bonus wordt gekoppeld aan de groei van de economie. Het is dus een soort van winstuitkering voor de Singapore BV.

Het is echt indrukwekkend, Singapore kreeg onafhankelijkheid van Maleisie in 1965 en in 40 jaar is het zo vooruit gegaan, zonder enige natuurlijke bronnen of grond. Alleen de ligging is natuurlijk een groot voordeel, het is de grootste (container)haven ter wereld. Daarnaast is er iets als Tamasek, een staatsbedrijf dat als een normaal bedrijf werkt en zeer grote investeringen doet. Daar komt dus een groot deel van het geld vandaan.
Er is geen begrotingstekort en belastingen zijn laag. En dan zegt Rutte dat hij wil dat in 10 jaar Singaporese delegaties naar Nederland komen om te leren in plaats van andersom. Hij mag het dromen. Een vooruitgang als hier geboekt wordt is ongekend in het Nederland van nu.
pi_43811121
quote:
Op donderdag 23 november 2006 05:48 schreef Fiep het volgende:
en verbaas me erover dat NL nog steeds die hopeloze strippenkaarten heeft.
Wat is er mis met strippenkaarten? Ik zal niet doen alsof ik weet hoe het in tig andere landen werkt, maar volgens mij is het toch een vrij okay systeem...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  donderdag 23 november 2006 @ 08:21:20 #298
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_43811354
quote:
Op donderdag 23 november 2006 07:58 schreef LintuxCx het volgende:
Wat is er mis met strippenkaarten? Ik zal niet doen alsof ik weet hoe het in tig andere landen werkt, maar volgens mij is het toch een vrij okay systeem...
Een hopeloos verouderd systeem. In veel andere landen hebben ze al jarenlang pasjes met een magneetstrip of een chipkaart. Die kun je dan weer opvullen via automaten, of gewoon thuis via internet en je creditcard.
-
  donderdag 23 november 2006 @ 08:28:30 #299
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43811408
Vier dagen vrij.
  donderdag 23 november 2006 @ 10:42:22 #300
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_43813334
quote:
Op donderdag 23 november 2006 08:21 schreef maartena het volgende:

[..]

Een hopeloos verouderd systeem. In veel andere landen hebben ze al jarenlang pasjes met een magneetstrip of een chipkaart. Die kun je dan weer opvullen via automaten, of gewoon thuis via internet en je creditcard.
Ja idd, ik ben blij een Oyster card te hebben! Dat is een proximity card waarmee je in bussen, treinen, metro's, trams en zelf bepaalde winkels kan betalen. Geen wachten meer in de rij voor een kaartje. Ideaal!

reset
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')