Onderhand 5 jaar geleden schatquote:Op vrijdag 15 september 2006 12:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Het gaat erom dat een moskee een jaar of twee geleden boekjes verpreidde waarin stond dat Homo's nog viezer zijn dan varkens en van het hoogste flatgebouw naar beneden gegooid dienden te worden.
Dit werd toegestaan omdat de betreffende imam dit niet zelf verzon, maar quotte uit de koran of een ander zgn heilig geschrift.
En nu gaat zo'n trol als Meki zich druk maken over het feit dat de paus iemand quot die ooit gezegd heeft dat geloven niet met het zwaard verspreid mogen worden.
Dat er slechte dingen over homo's in de bijbel staan, doet er dus niet toe voor het punt dat ik duidelijk wil maken.
Ah nu snap ik het.quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In mijn 2e stuk, waar ik er verder op in ga spreek ik over "idioten".
[..]
Alsjeblieft.
Het Vaticaan zou er goed aan doen om een cursus begrijpend lezen voor Moslims te verspreiden!quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:11 schreef MrX1982 het volgende:
is het blijkbaar moeilijk voor sommige moslims om te begrijpen waar de Paus op doelde.
De context waarin je bepaalde citaten aanhaalt is belangrijk, maar dat zal 'de beledigde moslim' een zorg zijn.quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:08 schreef _The_General_ het volgende:
Eventjes iets duidelijk krijgen.
Sinds wanneer staat het citeren van een quote van iemand die de profeet beledigd gelijk aan het beledigen van de profeet?
Ik kan Hitler over Joden citeren zonder dat ik daar de Joden mee wil kwetsen toch ?
Is al van toepassing toch?quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:13 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Het Vaticaan zou er goed aan doen om een cursus begrijpend lezen voor Moslims te verspreiden!
Dat doet niets af aan dat feit, gozerquote:Op vrijdag 15 september 2006 12:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Onderhand 5 jaar geleden schat![]()
In het latijn natuurlijk.quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:13 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Het Vaticaan zou er goed aan doen om een cursus begrijpend lezen voor Moslims te verspreiden!
Het is toch het dubbele van 2 jaar + nog een jaarquote:Op vrijdag 15 september 2006 12:14 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat doet niets af aan dat feit, gozer![]()
Waarschijnlijk verdwijnt alle vorm van redelijkheid zodra Profeet Mohammed in een bericht staatquote:Op vrijdag 15 september 2006 12:13 schreef _The_General_ het volgende:
Jij zei dat Christenen zich niet schuldig maken aan (het prediken van) geweld tegenover homo's. Ik voelde even de noodzaak om jouw uitspraak te weerleggen, vandaar die link.quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Het gaat erom dat een moskee een jaar of twee geleden boekjes verpreidde waarin stond dat Homo's nog viezer zijn dan varkens en van het hoogste flatgebouw naar beneden gegooid dienden te worden.
Dit werd toegestaan omdat de betreffende imam dit niet zelf verzon, maar quotte uit de koran of een ander zgn heilig geschrift.
En nu gaat zo'n trol als Meki zich druk maken over het feit dat de paus iemand quot die ooit gezegd heeft dat geloven niet met het zwaard verspreid mogen worden.
Dat er slechte dingen over homo's in de bijbel staan, doet er dus niet toe voor het punt dat ik duidelijk wil maken.
Laten we daar vooralsnog niet vanuit gaan. Een rondreisje in het Midden-Oosten van wat lokale prominente moslims, wat trucage en eigen fabricage en we hebben weer een 50+ topicreeks.quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:11 schreef MrX1982 het volgende:
Ik zie het probleem niet in dit citaat wat de Paus aanhaalt. In feite heeft die Byzantijnse keizer gewoon gelijk. De profeet staat nou niet bepaald bekend als vredesstichter.
Daarnaast wordt de zaak natuurlijk uit zijn verband getrokken en is het blijkbaar moeilijk voor sommige moslims om te begrijpen waar de Paus op doelde.
Wederom een storm in een glas water.
Wat zeg jij nou allemaal, je moet nou geen onzin kramen he.quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:14 schreef stukovich het volgende:
Ik begrijp niet waarom iedereen Mohammed atijd als een tiran ziet. Ik heb zijn levensverhaal gelezen en daaruit kan men concluderen dat hij alles behalve een tiran was. In zijn veertig levensjaren heeft hij te maken gehad met zeer veel aanvallen op de stad Mekka, hij werd vervolgd door de ongelovige Arabieren die hem en zijn clanleden op alle mogelijkje manieren zwart maakten en zijn clanleden mishandelden.
Hij heeft dus het merendeel van zijn leven gevochten ja, zijn schuld? Nee!!
Niet verspreid, maar zichzelf verdedigd. Daar gaan veel mensen de fout in, toch? Hij begon geen oorlogen... toch..quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat zeg jij nou allemaal, je moet nou geen onzin kramen he.
Indonesie is nou de grootste moslimland, een land waar nooit moslimlegers voet hebben gezet en onder een bewind van 500 jaar Christelijke invloed geweest. Hoezo Islam is oorlogszuchtig verspreid?
Zonde verleden geen heden en zonder heden geen toekomst toch Meki.....quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:17 schreef Meki het volgende:
In deze tijd zijn deze soort teksten n.v.t en is alleen bedoeld voor haat
dat weet meneer Paus ook
Hij niet, zijn nakomelingen welquote:Op vrijdag 15 september 2006 12:18 schreef stukovich het volgende:
[..]
Niet verspreid, maar zichzelf verdedigd. Daar gaan veel mensen de fout in, toch? Hij begon geen oorlogen... toch..
Dat heeft de paus dus helemaal niet gedaan.quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je gaat mij nu niet vertellen dat je niet weet dat er in Turkije mongolen rondlopen?
Rond cartoonrellen was er in Turkije een pastoor vermoord terwijl hij er niets mee te maken had, remember? Wat zullen idioten doen als ze de kans krijgen bij een paus die persoonlijk Mohammed zou beledig hebben?
Idd helemaal juist. Ik denk Mohammed een van de verlichtende personen is geweest uit de geschiedenis. Net als Jezus of boedha. Alleen hebben anderen hun leerstelingen aangepast naar hun doelen. En ik vraag me soms ook ook wel eens af of de mensen die afgeven op die drie wel eens wat gelezen hebben op dat gebied. Denk van niet.quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:14 schreef stukovich het volgende:
Ik begrijp niet waarom iedereen Mohammed atijd als een tiran ziet. Ik heb zijn levensverhaal gelezen en daaruit kan men concluderen dat hij alles behalve een tiran was. In zijn veertig levensjaren heeft hij te maken gehad met zeer veel aanvallen op de stad Mekka, hij werd vervolgd door de ongelovige Arabieren die hem en zijn clanleden op alle mogelijkje manieren zwart maakten en zijn clanleden mishandelden.
Hij heeft dus het merendeel van zijn leven gevochten ja, zijn schuld? Nee!!
Wij hebben het wel over de profeet die ervoor zorgde dat de heilige moskee in Mekka ook door Joden en Christenen gebruikt mochten worden tijdens de zondagsdienst en de sabbat..
Hmm, rekenen gaat jou goed af.quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het is toch het dubbele van 2 jaar + nog een jaar
Christenen ook, daar gaat het niet om.quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hij niet, zijn nakomelingen wel
wat?quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:20 schreef Musketeer het volgende:
[..]
Dat heeft de paus dus helemaal niet gedaan.
Al is 99% van de Turkse moslims van gematigde opvoeding, om de Paus neer te schieten is er maar 1 man nodig van 75.000.000 mensen die er ongeveer in Turkije wonen, en wie wordt er weer op aangesproken? Juist, de gematigde moslims.quote:Verder is hetgeen die idioten doen erg sterk afhankelijk van de opvoeding (of zelf direct advies/orders) die ze van hun geestelijke krijgen. Zolang die maar moord en brand schreeuwt is er vast wel ergens een idioot die gewelddadig wordt ja. Je kunt dan het probleem zoeken bij eenieder die dingen zegt die al dan niet geflipte geestelijken pissig maakt, maar ook bij de geestelijken die alles met kritiek op hun smaakje sprookje zien als reden om ziedende preken over de vernieitiging van de vijanden van Islam te houden.
Ik kan me hier best bij aansluiten. Maar de paus zal ook eens moeten erkennen dat de bijbel op dezelfde manier verkeerd gebruikt wordt.quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:20 schreef _The_General_ het volgende:
Ieder Heilig boek ( Sprookjesboeken imo ) kun je op meerdere manieren uitleggen.
Feit is helaas dat een zeer groot gedeelte van de huidige Moslimwereld een uitleg van de Koran krijgt/leest die niet bepaald vredelievend is. Dit in tegenstelling tot prachtige bloei en momenten van vrede die de Islam gekend heeft in bijv. het land van de Moren.
Momenteel is het bij het Christendom net andersom. De bijbel is eeuwenlang gebruikt als excuus voor kruistochten, machtsmisbruik etc. Gelukkig legt het merendeel van de Christenen momenteel de bijbel op een positieve manier uit.
Het zal nog wel eeuwen duren eer alle geloven de meest vreedzame uitleg van hun geloof willen en kunnen accepteren. Maar misschien hebben ze het geloof dan niet meer nodig?
De Paus bedoeld juist dat, dat de Koran verkeerd gebruikt wordt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |