Die tweede is wel mooi van toepassing ja.quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:48 schreef Triggershot het volgende:
Zelfs na uitspraken van de Paus sta ik achter mijn sig
Beiden sigs
Meid, dit is een Meki-topicquote:Op vrijdag 15 september 2006 11:49 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Maar jouw mening was dan ook achterlijk en jouw bijdrage aan de discussie triest, in mijn optiek althans.
Zeker protesteren de Chirstenen tegen hetgeen dat zij als godslastering beschouwen, de drempel ligt alleen veel hoger om iets als godlastering te kwalificeren en de protesten zijn bijna altijd geweldloos, en meestal zelfs op zeer rustige (en een ietwat belerende) toon. Dreigen met geweld is al tientallen jaren praktisch not done, vooral niet door mensen die binnen een christelijke prganisatie een hogere positie hebben. Terwijl elke keer als een westers publiek figuur iets zegt dat tussen de oogharen door, met het ene oog dicht en ondersteboven gehouden er bijna uit ziet als iets dat niet positief is over de Islam of specifiek Mohammed het geschreeuw, gedreig en geweld dat uit de geestelijken van de Islamitische (Arabische) wereld komt zetten niet van de lucht is.quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Misschien beledig ik jou wel heel erg als ik jou een atheist noem(?). Maar als jij een atheist bent kan jij wel enigzins dienen als objectieve maatstaf, maar een Christen of Moslim kan dat niet. Christelijke leiders komen ook vaak in het nieuws wanneer er sprake is van Godslastering etc, denk nog het recente gebeuren, een dominee die een valse bommelding deed om concert van Madonno te saboteren. Hij als hoogste geestelijke in het Christendom hoort beter dan jij en ik samen te weten hoe gelovigen, in dit context, moslim zouden reageren.
hehequote:Op vrijdag 15 september 2006 12:50 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Die tweede is wel mooi van toepassing ja.![]()
Doet verder niet ter zake. Ik geloof alleen niet dat de Paus met opzet de moslims in het harnas jaagt.quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Volgens mij was het gewoon een of ander stunt, zoiets van: "Kijk, ik ben een ware democraat."
Samengaande met een uiting om ook moslim stemmen voor zich de winnen,.
de paus heeft ook als inleiding gezegd dat de middeleeuwse keizer het wat hard zei.quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:48 schreef Triggershot het volgende:
Zelfs na uitspraken van de Paus sta ik achter mijn sig
Beiden sigs
Denk het wel. Daar zoeken ze al jaren naar en iedere aanleiding wordt aangegrepen als zijnde rechtvaardiging voor geweld.quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:51 schreef zoalshetis het volgende:
is dit alles niet een beetje zoeken naar een stok om mee te kunnen slaan?
Mee eens buiten terreurgroepen in Brittanie en Christelijke vs Islamitische strijders in Indonesie ken ik geen geweld binnen Christelijke kringen, buiten extreme idioten van KKK en WP die via het christendom hun eigen belangen en ideologie proberen te rechtvaardigen ken ik het op internationaal niveau inderdaad heel weinig, maar dat is het nou juist, islamitisch extremisme komt meer in de media omdat al het gebeuren goed voor Amerika's buitenlandsbeleid is. Christelijke organistaties zullen inderdaad niet snel geweld grijpen, en zo heb je ook genoeg islamitische organisaties die nooit naar geweld zullen grijpen. Ik ben tegen het geweld dat komt van Islam als vanuit welke ideologie dan ook, zoals de meerderheid van de moslims het zijn, maar wanneer er iemand vanuit een islamitisch kring iets doet worden wij aangekeken alsof ik het heb gedaan. Bij geweld uit non moslim kringen is er minder sprake van generalisatie. De media gaf bijvoorbeeld tijdens de cartoonrellen geen aandacht aan mensen die oproepten tot rust en dialoog.quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:50 schreef Musketeer het volgende:
[..]
Zeker protesteren de Chirstenen tegen hetgeen dat zij als godslastering beschouwen, de drempel ligt alleen veel hoger om iets als godlastering te kwalificeren en de protesten zijn bijna altijd geweldloos, en meestal zelfs op zeer rustige (en een ietwat belerende) toon. Dreigen met geweld is al tientallen jaren praktisch not done, vooral niet door mensen die binnen een christelijke prganisatie een hogere positie hebben. Terwijl elke keer als een westers publiek figuur iets zegt dat tussen de oogharen door, met het ene oog dicht en ondersteboven gehouden er bijna uit ziet als iets dat niet positief is over de Islam of specifiek Mohammed het geschreeuw, gedreig en geweld dat uit de geestelijken van de Islamitische (Arabische) wereld komt zetten niet van de lucht is.
Eenschquote:Tactisch was het geen handige actie van de paus nee, hij zou moeten weten dat er mensen zijn die elk van zijn uitspraken zo proberen te verdraaien dat er een provocatie in te zien is.
Tuurlijk. En door alle incidenten op te blazen, beïnvloed men de anti-westerse publieke opinie in de 3e wereldlanden.quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:51 schreef zoalshetis het volgende:
Ik reageer er niet fel op, zoals ik het eerder in het topic ook zei, hij doet maarquote:Op vrijdag 15 september 2006 12:54 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
de paus heeft ook als inleiding gezegd dat de middeleeuwse keizer het wat hard zei.
Context beste Trigger, context
mooiquote:Op vrijdag 15 september 2006 12:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik reageer er niet fel op, zoals ik het eerder in het topic ook zei, hij doet maar
honestly boeit het mij niet dat moslims zich weer gaan beledigd voelen, dat niet.quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:51 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Doet verder niet ter zake. Ik geloof alleen niet dat de Paus met opzet de moslims in het harnas jaagt.
De moslims die nu beledigd zijn zouden wat mij betreft zich in dat gegeven meer kunnen inleven in plaats van dit geageerd op de spits te drijven.
Het is alleen jammer dat het lijkt alsof dit tegennatuurlijk gedrag is en niet vanzelfsprekend.
weer zio´n onwetendequote:Op vrijdag 15 september 2006 12:08 schreef stukovich het volgende:
2.1 Eerste kruistocht (1096–1099)
2.2 Tweede kruistocht (1147–1149)
2.3 Derde kruistocht (1189–1192)
2.4 Vierde kruistocht (1202–1204)
2.5 Vijfde kruistocht (1218–1221)
2.6 Zesde kruistocht (1228–1229)
2.7 Zevende kruistocht (1248–1254)
2.8 Achtste kruistocht (1270)
2.9 Negende kruistocht (1271–1272)
En dan is de Islam agressief...
Sterker nog, ze willen bepaalde regels uit hun geloof opleggen aan anders- of niet-gelovigen. Zoals de regel dat je mohammed niet mag afbeelden. Tja, zij mogen dat niet, maar wij wel. Die regel geldt niet voor ons. Jammer voor hen.quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:57 schreef Seneca het volgende:
Als jullie moslims zo zeker zijn van jullie geloof, waarom voelen jullie je dan iedere keer zo vlug aangevallen? Iemand die zeker is van zijn zaak heeft niet de behoefte om zich te verdedigen tegen mensen die het niet met hem eens zijn. Zo iemand weet immers toch dat hij of zij gelijk heeft. Laat maar lullen, denkt zo iemand.
Veel moslims niet, die voelen zich om iedere scheet weer beledigd. Dat niet alleen, maar ze stellen ook alles in het werk om diegene die de scheet liet de kont te snoeren (:')). Hoe dan ook, dergelijk gedrag getuigt van grote onzekerheid. Als je voor de volle 100% zeker bent van je geloof, heb je geen behoefte om mensen die je daarop aanvallen de mond te snoeren.
Jupquote:Op vrijdag 15 september 2006 13:01 schreef CANARIS het volgende:
[..]
weer zio´n onwetende
De kruistochten waren georgansieerd om de christeljke enclaves te beschremen tegen de Moslim Horden
Precies, maar dat vergeten we dan maar weer gauw, hè?quote:Op vrijdag 15 september 2006 13:01 schreef CANARIS het volgende:
[..]
weer zio´n onwetende
De kruistochten waren georgansieerd om de christeljke enclaves te beschremen tegen de Moslim Horden
quote:Op vrijdag 15 september 2006 13:01 schreef CANARIS het volgende:
[..]
weer zio´n onwetende
wat is er knul?quote:
Volgens mij waren de Christelijke enclaves niet echt bedreigd door de Arabieren, maar waren de kruistochten meer om het gebied van vreemde geloven vrij te houden.quote:Op vrijdag 15 september 2006 13:09 schreef zoalshetis het volgende:
wat is er knul?
Islamitisch extremisme word in het gebied tussen Israel en India ook gepromoot door de machthebbers, omdat een rustige en evenwichtig geinformeerde bevolking het niet zou pikken dat ze inmiddelds honderden jaren worden onderdrukt/geregeerd door een corrupt en incompetent zootje. Onwetende en boze mensen zijn veel makkelijker te sturen dan rustige en weldenkende mensen. Hetzelfde gebeurt trouwens ook in de USA op het moment, daar niet van. Hebben wij alleen minder last van want hier zit geen olie in de grond en wij doen braaf wat zij zeggen.quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mee eens buiten terreurgroepen in Brittanie en Christelijke vs Islamitische strijders in Indonesie ken ik geen geweld binnen Christelijke kringen, buiten extreme idioten van KKK en WP die via het christendom hun eigen belangen en ideologie proberen te rechtvaardigen ken ik het op internationaal niveau inderdaad heel weinig, maar dat is het nou juist, islamitisch extremisme komt meer in de media omdat al het gebeuren goed voor Amerika's buitenlandsbeleid is. Christelijke organistaties zullen inderdaad niet snel geweld grijpen, en zo heb je ook genoeg islamitische organisaties die nooit naar geweld zullen grijpen. Ik ben tegen het geweld dat komt van Islam als vanuit welke ideologie dan ook, zoals de meerderheid van de moslims het zijn, maar wanneer er iemand vanuit een islamitisch kring iets doet worden wij aangekeken alsof ik het heb gedaan. Bij geweld uit non moslim kringen is er minder sprake van generalisatie. De media gaf bijvoorbeeld tijdens de cartoonrellen geen aandacht aan mensen die oproepten tot rust en dialoog.
[..]
Eensch
Nou, hij heeft al meerdere keren gezegd dat er niks aan de hand was met de kruistochten. Ik heb hem gevraagd waarom maar in plaats van antwoord te geven komt hij weer met nietszeggende one-liners die geen uitleg geven over zijn stelling. En daar word ik een beetje moe van. Dat is er.quote:
Ik ben In Libanon, Syrie en Egypte geweest, het valt eigenlijk best mee in die landen. Veel er van is Amerikaans propaganda als "as van het kwaad" vooral in Syrie bijvoorbeeld hebben Christenen het veel beter dan moslims. Financieel dan. Maar voor het rest ben ik het wel met je eens.quote:Op vrijdag 15 september 2006 13:11 schreef Musketeer het volgende:
[..]
Islamitisch extremisme word in het gebied tussen Israel en India ook gepromoot door de machthebbers, omdat een rustige en evenwichtig geinformeerde bevolking het niet zou pikken dat ze inmiddelds honderden jaren worden onderdrukt/geregeerd door een corrupt en incompetent zootje. Onwetende en boze mensen zijn veel makkelijker te sturen dan rustige en weldenkende mensen. Hetzelfde gebeurt trouwens ook in de USA op het moment, daar niet van. Hebben wij alleen minder last van want hier zit geen olie in de grond en wij doen braaf wat zij zeggen.
Nou, ik zal het niet over het hele "westen" hebben, maar het komt inderdaad weinig voor helaas dat men het zich realiseert. Of je nou moslim bent of niet, je bent even kwetsbaar voor terreuraanslagen.quote:Ben het er trouwens ook mee eens dat het belangrijkste is dat het westen zich realiseert dat "de moslims" niet bestaan als groep, en dat alleen de extremisten hun bek opentrekken (en dus niet spreken voor de stille meerderheid), de gewone man haalt zn schouders op en gaat door met zn leven.
Dat ligt eerder aan de aard van de Indonesiers denk ik. Andere berichten weer uit Iran:quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat zeg jij nou allemaal, je moet nou geen onzin kramen he.
Indonesie is nou de grootste moslimland, een land waar nooit moslimlegers voet hebben gezet en onder een bewind van 500 jaar Christelijke invloed geweest. Hoezo Islam is oorlogszuchtig verspreid?
quote:Verheugend nieuws gisteren: de Iraanse christelijke voorganger Hamid Pourmand, die al bijna twee jaar vastzat in een Iraanse gevangenis, blijkt te zijn vrijgelaten. Pourmand is een tot het christendom bekeerde ex-legerofficier, die in 2004 werd veroordeeld omdat hij zijn geloof zou hebben verzwegen. Christenen mogen geen hoge functies bekleden in het Iraanse leger. Hij kreeg drie jaar cel.
Onder aanvuring van organisaties als Open Doors hebben christenen jarenlang gebeden en brieven geschreven voor zijn vrijlating.
Gebeden verhoord dus. Of niet? Want het bericht, dat woensdag verspreid werd door Open Doors, vermeldt verder dat er een addertje onder het gras zit. Pourmand mag namelijk geen kerkdiensten meer bezoeken. Houdt hij zich niet aan deze voorwaarde, dan moet hij alsnog de veertien maanden straf uitzitten die hem nu zijn kwijtgescholden.
Het bericht roept dus vragen op. Zeker omdat bekend is dat de Iraanse autoriteiten bekeerde christenen die gevangen zitten wel eens een 'worst' voorhouden: als zij afstand nemen van hun geloof, of andere zware concessies doen aan hun bekering, zijn ze vrij om te gaan. Heeft Pourmand met de voorwaarde ingestemd en heeft hij daaraan zijn vrijlating te danken? Het feit dat Pourmand al sinds juli vrij blijkt te zijn, zonder dat men dat in het Westen blijkbaar wist, maakt de bevreemding alleen maar groter.
Ook woordvoerder Jan Heijnen van Open Doors kan geen duidelijkheid scheppen. ,,Het is ons niet bekend wie precies tegen Pourmand heeft gezegd dat hij geen kerkdiensten meer mag bezoeken. Het kan ook een gewone gevangenisbewaker zijn die dat tegen hem heeft gezegd.''
Toch zou dat vreemd zijn, omdat het in Iran formeel niet verboden is kerkdiensten te bezoeken, alleen evangeliseren is illegaal. ,,Maar ja, in de realiteit gaat het daar toch vaak anders, en wordt mensen wel verboden kerkdiensten te bezoeken'', zegt Heijnen.
Hij kan evenmin antwoord geven op de vraag of er aanwijzingen zijn dat Pourmand concessies heeft gedaan aan zijn geloof, en of de voorganger werkelijk van plan is geen kerkdiensten meer te bezoeken.
Hij verwacht ook niet dit op korte termijn op te kunnen helderen. ,,Wij hebben eigenlijk geen contact met hem'', bekent de woordvoerder.
Alles ligt aan aard van iedereen.quote:Op vrijdag 15 september 2006 13:42 schreef buachaille het volgende:
[..]
Dat ligt eerder aan de aard van de Indonesiers denk ik. Andere berichten weer uit Iran:
[..]
Uhhhhhhhhhhhh mjaquote:Aanslag op kerk Gazastrook na opmerkingen paus
Uitgegeven: 15 september 2006 14:41
GAZA - Palestijnen hebben vrijdag, ogenschijnlijk uit reactie op kritische opmerkingen van paus Benedictus XVI, een aanslag gepleegd op een kerk in de Gazastrook. Het jeugdcentrum van de Grieks-Orthodoxe Kerk van Gaza-stad raakte lichtbeschadigd, aldus ooggetuigen.
Het kerkgebouw uit de vierde eeuw liep geen schade op door de explosie die zich bij het ochtendgloren voordeed. Moslimleiders in Gaza hebben Palestijnen opgeroepen om vrijdag te protesteren tegen de gewraakte uitlatingen van de rooms-katholieke kerkvorst.
Benedictus legde tijdens een rede in Regensburg, eerder deze week, een verband tussen islam en geweld. Het Vaticaan heeft een verklaring uitgebracht waarin het stelde dat het nooit de bedoeling van de paus is geweest om de islam te beledigen.
bron:Nu.nl
Men hoeft geen profeet te zijn om dit soort reacties te kunnen voorspellen.quote:
Mare.. de Grieks-Orthodoxe kerk heeft toch een eigen pausquote:GAZA - Palestijnen hebben vrijdag, ogenschijnlijk uit reactie op kritische opmerkingen van paus Benedictus XVI, een aanslag gepleegd op een kerk in de Gazastrook. Het jeugdcentrum van de Grieks-Orthodoxe Kerk van Gaza-stad raakte lichtbeschadigd, aldus ooggetuigen.
OMG, die is om te bescheuren!quote:
Dat is de zinnigste opmerking die ik in tijden gezien hebquote:Op vrijdag 15 september 2006 11:27 schreef buachaille het volgende:
[..]
Juist, de Rooms Katholieke kerk heeft een zwarte geschiedenis (is dat de reden waarom de kerk in Openbaringen voor hoer wordt uitgemaakt?) En dat mag gerust gezegd worden.
Toch, als zo'n klein usericoontje komt ie niet zo goed uit de verf als dat grote plaatje.quote:Op vrijdag 15 september 2006 15:36 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
OMG, die is om te bescheuren!![]()
Wat zijn Imans?? Is dat een soort van Afghaanse windhond?quote:Op vrijdag 15 september 2006 10:57 schreef type_29 het volgende:
De Paus is liever dan de Imans, dat is pas ongeschoren tuig zeg!
quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat zijn Imans?? Is dat een soort van Afghaanse windhond?²
wat voor punt zou je willen maken ?quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:31 schreef Mutant01 het volgende:
Laten wij ook even gaan linken naar de Kruistochten e.d. en daarmee een "punt" maken.
De kruistochten waren gewoon etnische zuiveringen om Jeruzalem te bevrijden van joodse en islamitische invloeden. Zowel Joden als Moslims werden dan ook het slachtoffer van geweldadige Christenen, die (door verspreiding van leugens) te horen kregen dat "moslims" Christelijke caravanen aan zouden vallen.quote:
Hetzelfde punt als dat de Paus wil maken.quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:35 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
wat voor punt zou je willen maken ?
ah...jij vertolkt het islamitische standpuntquote:Op vrijdag 15 september 2006 17:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De kruistochten waren gewoon etnische zuiveringen om Jeruzalem te bevrijden van joodse en islamitische invloeden. Zowel Joden als Moslims werden dan ook het slachtoffer van geweldadige Christenen, die (door verspreiding van leugens) te horen kregen dat "moslims" Christelijke caravanen aan zouden vallen.
Ik vertolk de feiten zoals die in de geschiedenisboeken staan. En nee, de moslims waren ook geen lieverdjes, maar daar heb ik ook nooit gezegd.quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:37 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ah...jij vertolkt het islamitische standpunt
ik denk dat de waarheid in het midden ligt. die moslims waren ook geen lievertjes hoor
"Maar ik mag niet generaliseren"..quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:38 schreef Evil_Jur het volgende:
Moslims zijn al beledigd wanneer een strontvlieg verkeerd naar ze kijkt. Stom, achtergebleven volk met extreem lange tenen. Maar ik mag niet generaliseren, dit is gewoon de zoveelste in een ontelbare stroom van incidenten.
ach ja, geschiedenisboeken verschillen hierover ook van mening. laten we het erop houden dat we er niet bij waren en dat het erg lang geleden is. waar twee vechten, hebben twee schuldquote:Op vrijdag 15 september 2006 17:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik vertolk de feiten zoals die in de geschiedenisboeken staan. En nee, de moslims waren ook geen lieverdjes, maar daar heb ik ook nooit gezegd.![]()
Heb je het tegen de Paus?quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:41 schreef zoalshetis het volgende:
ik vind teruggrijpen naar een periode die heel erg lang geleden is eigenlijk een beetje dom. kan je niks recenters vinden? we leven namelijk nu, voor je het niet doorhad.
daarnaast. ik geloof dat er ook heel wat islamieten oorlog hebben gevoerd. ooit. en nu nog steeds denk ik.
quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
"Maar ik mag niet generaliseren"..Hilarisch ben je, zelfs die strontvlieg is dan nog intelligenter dan jij.
ik heb niet zo veel op met de paus idd. maar ik had het over de eeuwige terugkoppeling... "ja maar jullie kruistochten honderden jaren geleden..."quote:
Oke doei!quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:43 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
En wat maakt dat jou dan?
Ga maar huilen bij je pedofiele profeet en je achterlijke god, en blijf vooral lekker je kop in het zand steken.
quote:
De terugkoppeling word door de Paus gemaakt, hij refereert naar de 14e eeuw, en niet de moslims. Dan maak ik dezelfde terugkoppeling naar de kruistochten. Hij houd zich halstarrig daaraan vast, dan doe ik hetzelfde.quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb niet zo veel op met de paus idd. maar ik had het over de eeuwige terugkoppeling... "ja maar jullie kruistochten honderden jaren geleden..."![]()
de wereld is veranderd, het christendom is veranderd, waarom dan zo halsstarrig vasthouden aan de kruistochten?
Jouw ken ik volgens mij ook nog eensquote:
ja, neem die seniele man even serieus. je noemde hem zelf senielquote:Op vrijdag 15 september 2006 17:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De terugkoppeling word door de Paus gemaakt, hij refereert naar de 14e eeuw, en niet de moslims. Dan maak ik dezelfde terugkoppeling naar de kruistochten. Hij houd zich halstarrig daaraan vast, dan doe ik hetzelfde.
ik vind het een beetje een zwaktebod. heb je geen recentere voorbeelden, nogmaals we leven nu en hier.quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De terugkoppeling word door de Paus gemaakt, hij refereert naar de 14e eeuw, en niet de moslims. Dan maak ik dezelfde terugkoppeling naar de kruistochten. Hij houd zich halstarrig daaraan vast, dan doe ik hetzelfde.
Ja IK neem hem ook niet serieus, maar dan kan ik hem nog wel als voorbeeld gebruiken om aan te tonen hoe seniel die terugkoppeling isquote:Op vrijdag 15 september 2006 17:47 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ja, neem die seniele man even serieus. je noemde hem zelf seniel
Uh hallo, ik doe gewoon de paus na hoor. Heb je uberhaupt het bericht gelezen of niet? Die kritiek die je op mij hebt moet je maar richting de Paus posten.quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik vind het een beetje een zwaktebod. heb je geen recentere voorbeelden, nogmaals we leven nu en hier.
quote:Op vrijdag 15 september 2006 10:47 schreef Strolie75 het volgende:
Ach gut, gaan ze nu weer huilie doen en protesteren, vlaggen verbranden en amabasades vernielen?
Moslims ook met hun lange tenen.
quote:Muslim students burn an effigy of Pope Benedict XVI at a protest rally in Allahabad, India, Friday, Sept. 15, 2006. A growing chorus of Muslim leaders has called on the Pope to apologize for the alleged derogatory comments made by him about Islam. (AP Photo/Rajesh Kumar Singh)
quote:Pakistani Muslims hold rally after evening prayers at a local mosque to condemn Pope’s remarks, Friday, Sept. 15, 2006 in Islamabad, Pakistan. Pakistan’s Parliament unanimously adopts a resolution condemning Pope Benedict XVI for making what it called ‘derogatory’ comments about Islam and seeking apology from him for hurting the sentiments of Muslims. (AP Photo / B.K.Bangash)
waarom doe je iemand precies na als je vindt dat hij seniel is?quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Uh hallo, ik doe gewoon de paus na hoor. Heb je uberhaupt het bericht gelezen of niet? Die kritiek die je op mij hebt moet je maar richting de Paus posten.
alsof dat zin heeftquote:Op vrijdag 15 september 2006 17:48 schreef Mutant01 het volgende:
Die kritiek die je op mij hebt moet je maar richting de Paus posten.
Omdat jij er NU pas kritiek op geeft. Heb je dat gemerkt? Ik moet het uit je trekken!quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:50 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
waarom doe je iemand precies na als je vindt dat hij seniel is?
ah...je dacht dat wij de paus serieus namenquote:Op vrijdag 15 september 2006 17:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Omdat jij er NU pas kritiek op geeft. Heb je dat gemerkt? Ik moet het uit je trekken!
nou ik had het eigenlijk over het feit dat de kruistochten altijd er bij worden gehaald... "ja maar jullie, honderden jaren geleden..."quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Omdat jij er NU pas kritiek op geeft. Heb je dat gemerkt? Ik moet het uit je trekken!
Ja dat deed ik om aan te tonen hoe dom het voorbeeld van die seniele oude gek is.quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nou ik had het eigenlijk over het feit dat de kruistochten altijd er bij worden gehaald... "ja maar jullie, honderden jaren geleden..."
wat mij betreft mag het, maar hebben ze niks beters te doen ?quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:54 schreef Mutant01 het volgende:
Demonstreren mag, vlaggen verbranden mag, foto's verbranden mag. Dat is niet geweldadig, kerken in de fik steken of Christenen in de fik steken, dat is pas geweld.
Dat zeg je nu wel heel grappig, maar het gaat hier dus inderdaad wel om analfabeten, armen, werkloze mensen die daar demonstreren! Die kunnen idd niet fokken, kennen het internet of de computer niet, of nauwelijks. Ze krijgen slechts een eenzijdige informatiestroom, flarden text. Religie is hun enige houvast in hun armzalig levendje, en dan komt er zo'n stinkendrijke paus ff wel hun de les lezen.quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:55 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
wat mij betreft mag het, maar hebben ze niks beters te doen.
ach ja, het is weer wat anders dan de hele dag fokken
Je doet een beetje denigrerend over het katholieke geloof, das stout.quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja dat deed ik om aan te tonen hoe dom het voorbeeld van die seniele oude gek is.
nou hup, ga d'r wat aan doenquote:Op vrijdag 15 september 2006 17:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zeg je nu wel heel grappig, maar het gaat hier dus inderdaad wel om analfabeten, armen, werkloze mensen die daar demonstreren! Die kunnen idd niet fokken, kennen het internet of de computer niet, of nauwelijks. Ze krijgen slechts een eenzijdige informatiestroom, flarden text. Religie is hun enige houvast in hun armzalig levendje, en dan komt er zo'n stinkendrijke paus ff wel hun de les lezen.
Boeie, weet je hoe vaak er denigrerend over mijn geloof gepraat wordt. Mee leren leven.quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:57 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Je doet een beetje denigrerend over het katholieke geloof, das stout.
quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:57 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
nou hup, ga d'r wat aan doen
Geweldig, je snapt het.quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Boeie, weet je hoe vaak er denigrerend over mijn geloof gepraat wordt. Mee leren leven.
Ik zie mensen dingen in de fik steken en er agressief tegenaan trappen. Dat is wel gewelddadig.quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:54 schreef Mutant01 het volgende:
Demonstreren mag, vlaggen verbranden mag, foto's verbranden mag. Dat is niet geweldadig, kerken in de fik steken of Christenen in de fik steken, dat is pas geweld.
het zijn de feyenoord supporters van het midden-oostenquote:Op vrijdag 15 september 2006 18:00 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik zie mensen dingen in de fik steken en er agressief tegenaan trappen. Dat is wel gewelddadig.
nee, het wordt hem natuurlijk geopenbaardquote:Op vrijdag 15 september 2006 18:01 schreef Mutant01 het volgende:
Heeft de paus eigenlijk een speechwriter?
quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:01 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
het zijn de feyenoord supporters van het midden-oosten
o ja, india was hetquote:Op vrijdag 15 september 2006 18:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Azie, het midden-oosten is meer naar het midden![]()
de vraag is hoeveel procent van de mensen daar aan het demonstreren is.quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:06 schreef speknek het volgende:
Het is sowieso achterlijk dat ze daar massaal staan te demonstreren, alsof wij de straat opgaan na de gemiddelde uitspraak van Khomeini. Allemaal mensen die gebrainwasht zijn door hun dictators. Sneu eigenlijk.
Wij hebben andere middelen om onze ongenoegen te uitten.quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:06 schreef speknek het volgende:
Het is sowieso achterlijk dat ze daar massaal staan te demonstreren, alsof wij de straat opgaan na de gemiddelde uitspraak van Khomeini. Allemaal mensen die gebrainwasht zijn door hun dictators. Sneu eigenlijk.
KLBquote:Op vrijdag 15 september 2006 18:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wij hebben andere middelen om onze ongenoegen te uitten.
Presies wat jij zecht .quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zeg je nu wel heel grappig, maar het gaat hier dus inderdaad wel om analfabeten, armen, werkloze mensen die daar demonstreren! Die kunnen idd niet fokken, kennen het internet of de computer niet, of nauwelijks. Ze krijgen slechts een eenzijdige informatiestroom, flarden text. Religie is hun enige houvast in hun armzalig levendje, en dan komt er zo'n stinkendrijke paus ff wel hun de les lezen.
Ik denk dat het anders ligt. Voor de meeste mensen is kritiek iets dat je negeert of waar je iets positiefs mee doet. Kwaad worden heeft geen zin, al is de kritiek nog zo onterecht. Alweer een voordeeltje van de Verlichting.quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wij hebben andere middelen om onze ongenoegen te uitten.
Ik zit het topic ook door te lezen.... en ik denk dat je gelijk hebt.quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:51 schreef zoalshetis het volgende:
ach, zich beledigd voelen, daar draait dat geloof blijkbaar op, zo snel en makkelijk ze over de zeik gaan, rechtvaardigt geweld, zijn ze dol op ook blijkbaar.quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:06 schreef speknek het volgende:
Verlichting komt met de rede en rationaliteit. En dat is iets wat je meestal krijgt als je naar school gaat, toegang hebt tot allerlei informatiestromen en de vrijheid en de mogelijkheid hebt om zelf de informatiestromen te bepalen en te selecteren. Je ziet dan ook dat dit soort woedeuitbarstingen in bepaalde gebieden voorkomen. Achterstandsgebieden binnen de moslimwereld zelf. In Qatar, Bahrein, Turkije, VAE, Libie, Tunesie, Marokko en zelfs Saoedie-Arabie zie je dit soort woedenuitbarstingen bijna nooit, daarom vond ik je generalisatie ook zo belachelijk.quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:19 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik denk dat het anders ligt. Voor de meeste mensen is kritiek iets dat je negeert of waar je iets positiefs mee doet. Kwaad worden heeft geen zin, al is de kritiek nog zo onterecht. Alweer een voordeeltje van de Verlichting.
Ik beschouw hem dan maar als een nep-Christen. Omdat ik het als een belediging zie voor de Christenen om hem als Christen te zienquote:Op vrijdag 15 september 2006 18:19 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Presies wat jij zecht .
Stinkend rijke paus die zelf ook nog eens afgoden aanbid .
Allemaal dingen die zijn eigen bijbel veroordeeld
Tenminste als hij in de zelfde god geloofd als de christenen .
Die generalisatie was dus provocerend bedoelt, maar je hapte nietquote:Op vrijdag 15 september 2006 18:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Verlichting komt met de rede en rationaliteit. En dat is iets wat je meestal krijgt als je naar school gaat, toegang hebt tot allerlei informatiestromen en de vrijheid en de mogelijkheid hebt om zelf de informatiestromen te bepalen en te selecteren. Je ziet dan ook dat dit soort woedeuitbarstingen in bepaalde gebieden voorkomen. Achterstandsgebieden binnen de moslimwereld zelf. In Qatar, Bahrein, Turkije, VAE, Libie, Tunesie, Marokko en zelfs Saoedie-Arabie zie je dit soort woedenuitbarstingen bijna nooit, daarom vond ik je generalisatie ook zo belachelijk.
Het niet loskoppelen van die twee zaken, zou erg niet-rationeel zijn van jouw kant. Immers mijn argument over geletterden en ongeletterden staat als een huis. Je ziet deze rellen alleen in BEPAALDE gebieden, BINNEN de moslimwereld. Als jij deze gebeurtenissen en "de dogmatische trekjes" niet loskoppelt, dan zou het vreemd zijn dat er in andere moslimlanden niet of nauwelijks gereageerd wordt, en in anderen heel fel. Het zijn toch allemaal echt moslims.quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:40 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Die generalisatie was dus provocerend bedoelt, maar je hapte niet![]()
Ik geef die mensen ook niet volledig de schuld, maar ik kan eerlijk gezegd de gebeurtenissen niet loskoppelen van de dogmatische trekjes die ik toch bij wel erg veel moslims zie. Rede en rationaliteit gaan niet samen daarmee.
Er zijn ook vele kansloze Christenen, boedhisten en andere groepen. Daar wordt er echter zelden zo overtrokken gereageerd op kritiek, zelfs niet op beledigingen. Daarom kan ik de gebeurtenis en de bepaalde religie niet zomaar loskoppelen.quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het niet loskoppelen van die twee zaken, zou erg niet-rationeel zijn van jouw kant. Immers mijn argument over geletterden en ongeletterden staat als een huis. Je ziet deze rellen alleen in BEPAALDE gebieden, BINNEN de moslimwereld. Als jij deze gebeurtenissen en "de dogmatische trekjes" niet loskoppelt, dan zou het vreemd zijn dat er in andere moslimlanden niet of nauwelijks gereageerd wordt, en in anderen heel fel. Het zijn toch allemaal echt moslims.
Amem..... Zelf snap ik die tweedeling ook niet zo (moslim versus gristen). Een aantal van mijn collega's op het werk zijn moslim en zijn bijzonder fijne collega's om mee samen te werken. Ik kijk niet naar kleur geloof en dergelijke. Ik heb liever iemand die gewoon oprecht is (en humor hebben ze genoeg).quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Verlichting komt met de rede en rationaliteit. En dat is iets wat je meestal krijgt als je naar school gaat, toegang hebt tot allerlei informatiestromen en de vrijheid en de mogelijkheid hebt om zelf de informatiestromen te bepalen en te selecteren. Je ziet dan ook dat dit soort woedeuitbarstingen in bepaalde gebieden voorkomen. Achterstandsgebieden binnen de moslimwereld zelf. In Qatar, Bahrein, Turkije, VAE, Libie, Tunesie, Marokko en zelfs Saoedie-Arabie zie je dit soort woedenuitbarstingen bijna nooit, daarom vond ik je generalisatie ook zo belachelijk.
de demonstraties tegen de cartoons waren anders ook in rijke moslim gebieden en in veel europese steden, en dat zijn heus niet allemaal analfabetische arme boertjesquote:Op vrijdag 15 september 2006 18:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het niet loskoppelen van die twee zaken, zou erg niet-rationeel zijn van jouw kant. Immers mijn argument over geletterden en ongeletterden staat als een huis. Je ziet deze rellen alleen in BEPAALDE gebieden, BINNEN de moslimwereld. Als jij deze gebeurtenissen en "de dogmatische trekjes" niet loskoppelt, dan zou het vreemd zijn dat er in andere moslimlanden niet of nauwelijks gereageerd wordt, en in anderen heel fel. Het zijn toch allemaal echt moslims.
In welke sektor werk je?quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:52 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Amem..... Zelf snap ik die tweedeling ook niet zo (moslim versus gristen). Een aantal van mijn collega's op het werk zijn moslim en zijn bijzonder fijne collega's om mee samen te werken. Ik kijk niet naar kleur geloof en dergelijke. Ik heb liever iemand die gewoon oprecht is (en humor hebben ze genoeg).
Logistiek & Automatisering.quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:55 schreef dancemacabre het volgende:
In welke sektor werk je?
inderdaad. "het was een quote"quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:30 schreef lionsguy18 het volgende:
Wat de paus uitsprak was feitelijk juist.
Jawel hoor, in arme gebieden grijpen ook boedhisten en christenen naar wapens. Afrika en Nepal bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:49 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Er zijn ook vele kansloze Christenen, boedhisten en andere groepen. Daar wordt er echter zelden zo overtrokken gereageerd op kritiek, zelfs niet op beledigingen. Daarom kan ik de gebeurtenis en de bepaalde religie niet zomaar loskoppelen.
Ja, en daar sloegen ze ook alles kapot. Bedankt voor het bevestigen wat ik dus exact zei.quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:53 schreef Sargon het volgende:
[..]
de demonstraties tegen de cartoons waren anders ook in rijke moslim gebieden en in veel europese steden, en dat zijn heus niet allemaal analfabetische arme boertjes
In oorlog ja, niet als reactie op een opmerking over hun religie.quote:Op vrijdag 15 september 2006 19:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jawel hoor, in arme gebieden grijpen ook boedhisten en christenen naar wapens. Afrika en Nepal bijvoorbeeld.
Hoevaak hoor je een zeer belangrijke moslimleider iets zeggen over de Paus of de Christenen? Bovendien denk ik dat als je kritiek hebt op de leider van het leger van de Heer, hij je wel een kopje kleiner maakt.quote:Op vrijdag 15 september 2006 19:22 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
In oorlog ja, niet als reactie op een opmerking over hun religie.
Nogmaals, die reacties kwamen alleen voor in bepaalde gebieden.quote:Op vrijdag 15 september 2006 19:29 schreef Evil_Jur het volgende:
Het gaat niet alleen om dit incident. Denk ook aan de cartoons, de zogenaamde koran in de plee. Er is zeker wel aan abnormaal verband te zien tussen deze bepaalde religie en overdreven reacties. Dat is geen toeval meer.
En alle groepen worden constant beledigd, heb je enig idee hoeveel cartoons er over christelijke figuren zijn gemaakt?
Over Mohammed mag je alleen maar goede dingen zeggen ook al is dat in strijd met de waarheid. Ik zie nog steeds niet in welk opzichte dit citaat wat de Paus heeft gebruikt verkeerd is.quote:Op vrijdag 15 september 2006 19:35 schreef __Saviour__ het volgende:
En het was alleen maar een quote he. En daarvan raken ze al over de zeik.
Ik hoor jouw geliefde moslimleiders anders herhaaldelijk krijsen dat er iemand dood moet.quote:Op vrijdag 15 september 2006 19:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoevaak hoor je een zeer belangrijke moslimleider iets zeggen over de Paus of de Christenen? Bovendien denk ik dat als je kritiek hebt op de leider van het leger van de Heer, hij je wel een kopje kleiner maakt.![]()
Van mij mag je voor de rest allerlei verbanden leggen die er volgens jouw zijn hoor, alleen ik vind ze totaal niet rationeel.
Misschien is dat wel enigszins een frustratie in bepaalde islamitische landen dat de macht/welvaart en beschaving van de islam niet direct meer te zien zijn. De hoogtij dagen van de islam liggen toch nog steeds in het verleden.quote:Op vrijdag 15 september 2006 20:21 schreef _The_General_ het volgende:
Ieder Heilig boek ( Sprookjesboeken imo ) kun je op meerdere manieren uitleggen.
Feit is helaas dat een zeer groot gedeelte van de huidige Moslimwereld een uitleg van de Koran krijgt/leest die niet bepaald vredelievend is. Dit in tegenstelling tot prachtige bloei en momenten van vrede die de Islam gekend heeft in bijv. het land van de Moren.
Momenteel is het bij het Christendom net andersom. De bijbel is eeuwenlang gebruikt als excuus voor kruistochten, machtsmisbruik etc. Gelukkig legt het merendeel van de Christenen momenteel de bijbel op een positieve manier uit.
Het zal nog wel eeuwen duren eer alle geloven de meest vreedzame uitleg van hun geloof willen en kunnen accepteren. Maar misschien hebben ze het geloof dan niet meer nodig?
De Paus bedoeld juist dat met zijn toespraak, dat de Koran verkeerd gebruikt (misbruikt) wordt!
De Paus zal nu iig wel doorkrijgen dat hij heel voorzichtig moet zijn met uitspraken over de Islam aangezien er elementen zijn die er politiek gewin uit proberen te halen door zijn uitspraken bewust verkeerd te Interpreteren.
quote:Op vrijdag 15 september 2006 21:19 schreef Hayek het volgende:
Alsof moslims zo lief over ongelovigen spreken...
http://video.google.com/videoplay?docid=-1211228663574416724
Neequote:Op vrijdag 15 september 2006 21:08 schreef Het_hupt het volgende:
Maar de Islam is toch vredelievend?![]()
Ahum, Mutant, nou loop je heel leuk intellectueel te zwetsen alsof maar een deel van je broeders zich overdreven aangevallen gedraagd, toch bedien je jezelf van een lompe dogmatische sneer wanneer je het zelf niet kan nalaten de paus als een seniele oude gek te schetsen... tss...quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vreemd, waarom probeert men dat toch de "ongelovigen" wijs te maken?quote:
Verklaart ook meteen waarom ie zo heet.quote:Op vrijdag 15 september 2006 11:00 schreef Megumi het volgende:
[..]
Volgens de BBC zag Jezus er dus zo uit. Dus als we het over ongeschoren tuig gaan hebben.
[afbeelding]
![]()
Nee, daar gaat het juist niet om. Als je de diepere betekenis erachter niet ziet....quote:Op vrijdag 15 september 2006 19:35 schreef __Saviour__ het volgende:
En het was alleen maar een quote he. En daarvan raken ze al over de zeik.
Hoezo een edit? Klopte de info niet?quote:Op vrijdag 15 september 2006 23:05 schreef Alulu het volgende:
edit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |