Pens en lever? NOoit geprobeerd en NOOIT van plan..quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:09 schreef Sjaakz het volgende:
Pfff... daar zou ik dus echt niet mee wegkomen hè... Het is al moeilijk genoeg zaken als pens en lever te ontwijken door een beetje met stukjes brood te deppen en dat te eten.
Bij transliteratie vanuit het Arabische schrift staat de 3 voor de letter 'Ain.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:18 schreef zarGon het volgende:
Wat betekent de '3' in geschreven tekst? Bijvoorbeeld "t3alah". Waarom niet "tealah"?
quote:'Ain, ain, 'ayn of ayn is de 18e letter van het Arabische alfabet.
[...]
In transliteratie geeft men de 'ain dikwijls aan met een afkappingsteken. Een voorbeeld is de naam van de letter zelf: 'ain. Dikwijls representeert men de letter in transliteratie geheel niet: ain. In Arabische chat- en SMS-conversatie is de representatie vaak een 3, voorbeeld: 3ain.
Met een beperkte woordenschat (zoals de mijne) is het knap lastig ja.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:49 schreef zarGon het volgende:
ع.
Ah, okay, bedankt.
Leest dat trouwens niet moeilijk? Arabisch zonder klinkers?
ik ben oprecht geïnteresseerd. statistisch gezien moet het toch een flink aantal zijn.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:54 schreef zarGon het volgende:
Je kunt ook gewoon even niet trollen, zahi.
Geen idee hoe dat komt. Het oorspronkelijke Arabisch had geloof ik geen (korte) klinkers, maar waarom ze nu nog steeds zonder klinkers schrijven... Misschien gewoon omdat het minder werk is?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:53 schreef zarGon het volgende:
Waarom zonder klinkers, trouwens? Is het nuttiger dan met? Je kunt net zo goed klinkers gebruiken, is iedereen bij gebaat, toch?
quote:Domeinnamen internet ook in andere schriften
(Novum/AP) - Domeinnamen op internet hoeven binnenkort niet meer in Latijnse letters te worden geschreven. Icann, de organisatie die over de toewijzing van domeinen gaat, besloot vrijdag op een vergadering in Seoul om voortaan ook internetadressen in andere schriften toe te staan, zoals Chinees, Hindi, Arabisch en Hebreeuws.
[...]
Een Marokkaan, een Turk en een Nederlander! Alledrie dachten het.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:48 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Ligt eraan door wie hè? Was het een Marokkaan of Turk dan scoor je bonuspunten... Was het een Nederlander dan telt het niet
Wil je daarmee zeggen dat de mensen lui zijn?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:58 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Geen idee hoe dat komt. Het oorspronkelijke Arabisch had geloof ik geen (korte) klinkers, maar waarom ze nu nog steeds zonder klinkers schrijven... Misschien gewoon omdat het minder werk is?
jaquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:05 schreef Marokkaanse18 het volgende:
[..]
Wil je daarmee zeggen dat de mensen lui zijn?![]()
lol.
Een echte Marokkaan spreekt gewoon Arabisch.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:51 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Met een beperkte woordenschat (zoals de mijne) is het knap lastig ja.
Niets vat "the human condition" zo goed samen als het Nederlandse spreekwoord: "Hij is liever lui dan moe".quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:05 schreef Marokkaanse18 het volgende:
[..]
Wil je daarmee zeggen dat de mensen lui zijn?![]()
lol.
Echte Marokkanen spreken Tamazight.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een echte Marokkaan spreekt gewoon Arabisch.
Een klein probleem in de Arabische wereld die we binnenkort geheel oplossen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:12 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Echte Marokkanen spreken Tamazight.
Kom maar op!quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een klein probleem in de Arabische wereld die we binnenkort geheel oplossen.
*lacht.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:10 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Niets vat "the human condition" zo goed samen als het Nederlandse spreekwoord: "Hij is liever lui dan moe".
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:14 schreef Marokkaanse18 het volgende:
[..]
Ik vroeg het niet aan jou, meneertje irritant !
Zo denken de Fransen niet over Abdelkrim.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:19 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Is onze gastvrijheid niet legendarisch?
Tja, als gasten zich blijven misdragen komt er een tijd dat je ze de deur moet wijzen nietwaar?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zo denken de Fransen niet over Abdelkrim.
Wilders jij!quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:23 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Tja, als gasten zich blijven misdragen komt er een tijd dat je ze de deur moet wijzen nietwaar?
Sarcasme?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:41 schreef Chooselife het volgende:
Marokkanen, leuk! Gepassioneerde, spontane, warme en spraakzame mensen. Ik vind ze ook uitstekend bij Nederland passen, in onze open cultuur. Daar kom je doorgaans ver, als je assertief en verbaal goed onderlegd bent.
In het verlengde daarvan weet ik dat serieuze Marokkanen het erg ver kunnen schoppen in ons bedrijfsleven.Uitstekende werkmentaliteit!
Nee! Serieus natuurlijk!quote:
Het komt waarschijnlijk omdat je een beetje te enthousiast en joviaal overkomtquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:47 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Nee! Serieus natuurlijk!
Ik heb één Marokkaanse kameraad en een halfbloed Marokkaan als kameraad. Geweldige mensen.
Vroeger heb ik ook jááren met ze op straat gevoetbald. Altijd met of tegen Marokkanen en het was altijd geweldig. Je weet natuurlijk wel dat ze hun mannetje staan bij een ruzie, maar daar vind ik niks mis mee. Persoonlijk louter positieve ervaringen.
Je reactie vind ik trouwens een beetje typerend. Minderwaardigheidscomplex sluipt er een beetje in na alle kritiek en negativiteit van afgelopen jaren. Allemaal al erg genoeg voor de gemiddelde Marokkaan in NL.
Ik mag toch wel oprecht enthousiast zijn over Marokkanen? Kom nou zeg.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:49 schreef Rookert het volgende:
[..]
Het komt waarschijnlijk omdat je een beetje te enthousiast en joviaal overkomtMaar verder prima dat je het leuk hebt met je matties
Het heeft niet zoveel met een minderwaardigheidscomplex te maken ,maar als ik ieamnd iets té positief zie reageren denk ik automatisch dat het sarcasme is.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:47 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Nee! Serieus natuurlijk!
Ik heb één Marokkaanse kameraad en een halfbloed Marokkaan als kameraad. Geweldige mensen.
Vroeger heb ik ook jááren met ze op straat gevoetbald. Altijd met of tegen Marokkanen en het was altijd geweldig. Je weet natuurlijk wel dat ze hun mannetje staan bij een ruzie, maar daar vind ik niks mis mee. Persoonlijk louter positieve ervaringen.
Je reactie vind ik trouwens een beetje typerend. Minderwaardigheidscomplex sluipt er een beetje in na alle kritiek en negativiteit van afgelopen jaren. Allemaal al erg genoeg voor de gemiddelde Marokkaan in NL.
Uiteraard! Wel eens in Marokko geweest ook?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:50 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik mag toch wel oprecht enthousiast zijn over Marokkanen? Kom nou zeg.
Nee nog nooit. Wel vaak over gesproken met Marokkanen. Fijn mensen zo trots te horen praten over hun land. Daar kunnen Nederlanders wel eens wat van leren, die zijn doorgaans onverschillig over hun eigen land.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:50 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Uiteraard! Wel eens in Marokko geweest ook?
Tuurlijk joh, niets aan de handquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:50 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik mag toch wel oprecht enthousiast zijn over Marokkanen? Kom nou zeg.
Juist dat, er vanuit gaan dat het dan vast ongemeend is, dat is helaas een teken van een minderwaardigheidscomplex.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:50 schreef Marokkaanse18 het volgende:
[..]
Het heeft niet zoveel met een minderwaardigheidscomplex te maken ,maar als ik ieamnd iets té positief zie reageren denk ik automatisch dat het sarcasme is.
Ja maar als het om een andere bevolkingsgroep zou gaan had ik hetzelfde gereageerd. Ik vatte het gewoon sarcastisch op door de zeer positieve ondertoon. Heeft niks met een minderwaardigheidscomplex te maken.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:56 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Juist dat, er vanuit gaan dat het dan vast ongemeend is, dat is helaas een teken van een minderwaardigheidscomplex.
Totaan onnodig! Marokkanen zijn begaafde mensen. En doordat ze het niet makkelijk hebben door de enorme cultuurverschillen, weten ze wat knokken is! Dat is een voorsprong op de gemiddelde Nederlander.
Volgens mij is alles uit Marokko lekker. Probleem is alleen dat alleen een Marokkaan het kan maken, anders mislukt het meteen. Ik weet alleen niet of er snelle warme snacks tussenzitten. Meeste Marokkaanse lekkernijen zit een hoop voorbereiding in.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:54 schreef Rookert het volgende:
[..]
Tuurlijk joh, niets aan de handMaar ik legde even haar reactie voor zover ik wist wat het betekende.
Kunnen ze geen snack uit Marokko in Nederland zoals de Turkse pizza/broodje dürum introduceren?Zoet, pittig, maakt niet uit
Haha, jij bent echt een fan hequote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:59 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Volgens mij is alles uit Marokko lekker. Probleem is alleen dat alleen een Marokkaan het kan maken, anders mislukt het meteen. Ik weet alleen niet of er snelle warme snacks tussenzitten. Meeste Marokkaanse lekkernijen zit een hoop voorbereiding in.
Nee ok.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:58 schreef Marokkaanse18 het volgende:
[..]
Ja maar als het om een andere bevolkingsgroep zou gaan had ik hetzelfde gereageerd. Ik vatte het gewoon sarcastisch op door de zeer positieve ondertoon. Heeft niks met een minderwaardigheidscomplex te maken.
Het is vaak ook wel een mooi soort trots vind ik... Niet dat enge nationalistische, maar eerder een soort gevoelsband met het land, de familie en soms de volksaard. Weemoed... Dat klinkt vaak door in dat soort gesprekken.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:52 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Nee nog nooit. Wel vaak over gesproken met Marokkanen. Fijn mensen zo trots te horen praten over hun land.
Zeker woella tazz. Zahby.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:00 schreef Rookert het volgende:
[..]
Haha, jij bent echt een fan he![]()
*start een steunfonds voor vliegticket naar Marokko voor Chooselife*
Op zich zoals het hoort dus ja. Gewoon blij zijn met je afkomst en je moederland. Gewoon trots op zijn.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:06 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Het is vaak ook wel een mooi soort trots vind ik... Niet dat enge nationalistische, maar eerder een soort gevoelsband met het land, de familie en soms de volksaard. Weemoed... Dat klinkt vaak door in dat soort gesprekken.
Jonge, Marokkanen nodigen je overal voor uit. Je weet zelf. Ga mee eten, ga mee drinken, ga mee dit, ga mee dat, e.d. NL-ers zijn dat niet gewend.quote:Maar je bent vast wel eens uitgenodigd om mee te gaan?
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:09 schreef AryaMehr het volgende:
Heb nog nooit eerder iemand dergelijke eufemistische verhalen over de Marokkanen zien schrijven.
Je weet sowieso wel van mij dat ik politiek gezien al pro-Arabisch ben.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:09 schreef AryaMehr het volgende:
Chooselife, wanneer kom je er nou voor uit dat je zelf Marokkaan bent? Heb nog nooit eerder iemand dergelijke eufemistische verhalen over de Marokkanen zien schrijven.
Dan vraag ik me toch echt af waar die affiniteit vandaan komt? Welke Marokkaanse cultuurelementen zijn er, die wij als niet-Marokkanen kunnen prijzen? Laat ik het anders stellen: op welke manier kunnen wij de Marokkaanse cultuur als een verrijking zien? En dan heb ik het niet over al die onzinnige elementen die je in je eerdere posts beschreef, maar over serieuze elementen die van toevoegde waarde kunnen zijn?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:12 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Je weet sowieso wel van mij dat ik politiek gezien al pro-Arabisch ben.
Nee ben gewoon iemand die affiniteit heeft met de Marokkaanse cultuur en qua persoonlijkheid goed kan aarden.
Waarom moet ik dat rationaliseren? Ergens affinitiet mee hebben, is er ergens een goed gevoel voor hebben. Ergens een positieve grondhouding tegenover hebben. Ik hoef niet persé verrijkt te worden qua cultuur. Maar om eem voorbeeld te noemen, wat te denken van de Marokkaanse winnaarsmentaliteit? Het zijn vechters, overlevers. Nederlanders zijn ten aanzien van hen klagers, onverschillig en kleinzerig. Omdat Nederlanders van na de oorlog alleen luxe en voorspoed gewend zijn.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:18 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dan vraag ik me toch echt af waar die affiniteit vandaan komt? Welke Marokkaanse cultuurelementen zijn er, die wij als niet-Marokkanen kunnen prijzen? Laat ik het anders stellen: op welke manier kunnen wij de Marokkaanse cultuur als een verrijking zien?
Wij hebben de VOC-mentaliteit hoor!quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:24 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Waarom moet ik dat rationaliseren? Ergens affinitiet mee hebben, is er ergens een goed gevoel voor hebben. Ergens een positieve grondhouding tegenover hebben. Ik hoef niet persé verrijkt te worden qua cultuur. Maar om eem voorbeeld te noemen, wat te denken van de Marokkaanse winnaarsmentaliteit? Het zijn vechters, overlevers. Nederlanders zijn ten aanzien van hen klagers, onverschillig en kleinzerig. Omdat Nederlanders van na de oorlog alleen luxe en voorspoed gewend zijn.
Ik hou van mensen die hun trots durven uit te dragen en zich saamhorig voelen. En dat hebben Marokkanen heel sterk. Dat brengt je veel verder in een gelukkig leven. Het geeft niet of je een vrijstaande woning hebt of niet, je bent gewoon welkom en je voelt je warm ontvangen. Nederlanders naaien elkaar een oor aan, en het liefst achter elkaars rug om, met de gereformeerd/Christelijke stroming voorop. Bah.
Gast.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 00:27 schreef quatara het volgende:
omg mocro's topic, helemaal gemist!
Jullie hebben toch allemaal krulletjes?
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:57 schreef quatara het volgende:
[..]
Leuk foto maar jullie hebben toch altijd krullen?
Nee, Mocro's houden van bloempotkapsels.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 00:27 schreef quatara het volgende:
omg mocro's topic, helemaal gemist!
Jullie hebben toch allemaal krulletjes?
nee, je hebt ook Nederlandse vrouwen met bruin haar en bruine ogen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 00:33 schreef zarGon het volgende:
Beantwoord, zonder t.
Hebben alle Nederlandse vrouwen blond haar en blauwe ogen?
Nee, ik ga je topic verzieken net zoals jij alle andere topics verziekt met je achterlijkheid.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 00:34 schreef Meki het volgende:
Hopelijk wordt dit een goede reeks..
Hebben 'ze' allemaal krulletjes, denk je?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 00:33 schreef quatara het volgende:
[..]
nee, je hebt ook Nederlandse vrouwen met bruin haar en bruine ogen.
nee maar vind echt asociaal dat je mijn vraag ontwijkt en eigen vragen gaat stellen. Trek al het aandacht maar lekker naar jezelf toe!quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 00:35 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hebben 'ze' allemaal krulletjes, denk je?
Wat verwacht je dan ook met zo'n vraag?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 00:36 schreef quatara het volgende:
[..]
nee maar vind echt asociaal dat je mijn vraag ontwijkt en eigen vragen gaat stellen. Trek al het aandacht maar lekker naar jezelf toe!
Dat is geen achterlijkheid dat is het verdedigen en het tegengaan van vooroordelenquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 00:34 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee, ik ga je topic verzieken net zoals jij alle andere topics verziekt met je achterlijkheid.
G, laat ook maar.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 00:37 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan ook met zo'n vraag?
Gebruik je gezonde verstand.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 00:36 schreef quatara het volgende:
[..]
nee maar vind echt asociaal dat je mijn vraag ontwijkt en eigen vragen gaat stellen. Trek al het aandacht maar lekker naar jezelf toe!
wees beetje aardig tegen elkaaar!quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 00:34 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee, ik ga je topic verzieken net zoals jij alle andere topics verziekt met je achterlijkheid.
Dit is echt serieus, als ik mijn mocro vriendin ga bezoeken dan moet ik eerst aankloppen en dan paar stappen achteruit zetten. Ik doe het altijd omdat iedereen dat doet maar snap niet wrommmmquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 00:39 schreef quatara het volgende:
[..]
G, laat ook maar.
Waarom mag je nooit aanbellen bij mocro's en niet voor de deur staan?
Ja maar die vriendin was van vroeger en spreek haar nu niet meer!quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 00:52 schreef zarGon het volgende:
Is het nooit in je opgekomen om dat eens aan je Marokkaanse vriendin te vragen?
Wisselendquote:Op donderdag 20 september 2007 15:40 schreef Pavement het volgende:
[..]
dat het mensen zijn. Hoe denk jij over de linkshandige bruin harige gemeenschap ?
oorbeer....hoe kom je in vredesnaam op die nick??quote:
Hoe zit 't met oorwurmen? Kruipen die echt in je oor?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 03:39 schreef Oorbeer het volgende:
Soms heb je jeuk in je oor, dat wordt veroorzaakt door oorbeertjes. Oorsmeer? Fapsel van oorbeertjes
Ok, daar is niets mis mee.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 03:45 schreef Oorbeer het volgende:
Oorwurmen zijn gewoon gezellige drinkmaatjes die af en toe langskomen.
quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 03:45 schreef Oorbeer het volgende:
Oorwurmen zijn gewoon gezellige drinkmaatjes die af en toe langskomen.
Groetjes van Bob de Oorwurm trouwens, misschien komt hij vannacht in jouw oortjes![]()
[ afbeelding ]
Ik iig niet:).quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 08:36 schreef zoalshetis het volgende:
waarom wordt er stilzwijgend geen antwoord op mijn vraag gegeven? welke 'mocro' hier is een kind van ouders die neef en nicht zijn? 'meki' hoeft hier overigens geen antwoord op te geven.
gezien de statistieken moet hier toch een redelijk antwoord gegeven kunnen worden?
weet je dat zeker? dat jij geen inteeltproduct bent?quote:
quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 09:04 schreef Rbhp het volgende:
[..]
Jij ziet er ook niet bepaald uit als een neukfout.
Jaquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 09:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
weet je dat zeker? dat jij geen inteeltproduct bent?
wat schattig. en ik zie dat je nog 18 bent ook.quote:
Schattig dat ik geen product ben van een nicht-neefhuwelijk?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 09:18 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat schattig. en ik zie dat je nog 18 bent ook.
idd uitzonderlijk. dag lief popje.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 09:20 schreef Marokkaanse18 het volgende:
[..]
Schattig dat ik geen product ben van een nicht-neefhuwelijk?
Ja super schattig. En daarnaast ook heeeeeul uitzonderlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |