Zeker woella tazz. Zahby.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:00 schreef Rookert het volgende:
[..]
Haha, jij bent echt een fan he![]()
*start een steunfonds voor vliegticket naar Marokko voor Chooselife*
Op zich zoals het hoort dus ja. Gewoon blij zijn met je afkomst en je moederland. Gewoon trots op zijn.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:06 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Het is vaak ook wel een mooi soort trots vind ik... Niet dat enge nationalistische, maar eerder een soort gevoelsband met het land, de familie en soms de volksaard. Weemoed... Dat klinkt vaak door in dat soort gesprekken.
Jonge, Marokkanen nodigen je overal voor uit. Je weet zelf. Ga mee eten, ga mee drinken, ga mee dit, ga mee dat, e.d. NL-ers zijn dat niet gewend.quote:Maar je bent vast wel eens uitgenodigd om mee te gaan?
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:09 schreef AryaMehr het volgende:
Heb nog nooit eerder iemand dergelijke eufemistische verhalen over de Marokkanen zien schrijven.
Je weet sowieso wel van mij dat ik politiek gezien al pro-Arabisch ben.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:09 schreef AryaMehr het volgende:
Chooselife, wanneer kom je er nou voor uit dat je zelf Marokkaan bent? Heb nog nooit eerder iemand dergelijke eufemistische verhalen over de Marokkanen zien schrijven.
Dan vraag ik me toch echt af waar die affiniteit vandaan komt? Welke Marokkaanse cultuurelementen zijn er, die wij als niet-Marokkanen kunnen prijzen? Laat ik het anders stellen: op welke manier kunnen wij de Marokkaanse cultuur als een verrijking zien? En dan heb ik het niet over al die onzinnige elementen die je in je eerdere posts beschreef, maar over serieuze elementen die van toevoegde waarde kunnen zijn?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:12 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Je weet sowieso wel van mij dat ik politiek gezien al pro-Arabisch ben.
Nee ben gewoon iemand die affiniteit heeft met de Marokkaanse cultuur en qua persoonlijkheid goed kan aarden.
Waarom moet ik dat rationaliseren? Ergens affinitiet mee hebben, is er ergens een goed gevoel voor hebben. Ergens een positieve grondhouding tegenover hebben. Ik hoef niet persé verrijkt te worden qua cultuur. Maar om eem voorbeeld te noemen, wat te denken van de Marokkaanse winnaarsmentaliteit? Het zijn vechters, overlevers. Nederlanders zijn ten aanzien van hen klagers, onverschillig en kleinzerig. Omdat Nederlanders van na de oorlog alleen luxe en voorspoed gewend zijn.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:18 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dan vraag ik me toch echt af waar die affiniteit vandaan komt? Welke Marokkaanse cultuurelementen zijn er, die wij als niet-Marokkanen kunnen prijzen? Laat ik het anders stellen: op welke manier kunnen wij de Marokkaanse cultuur als een verrijking zien?
Wij hebben de VOC-mentaliteit hoor!quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:24 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Waarom moet ik dat rationaliseren? Ergens affinitiet mee hebben, is er ergens een goed gevoel voor hebben. Ergens een positieve grondhouding tegenover hebben. Ik hoef niet persé verrijkt te worden qua cultuur. Maar om eem voorbeeld te noemen, wat te denken van de Marokkaanse winnaarsmentaliteit? Het zijn vechters, overlevers. Nederlanders zijn ten aanzien van hen klagers, onverschillig en kleinzerig. Omdat Nederlanders van na de oorlog alleen luxe en voorspoed gewend zijn.
Ik hou van mensen die hun trots durven uit te dragen en zich saamhorig voelen. En dat hebben Marokkanen heel sterk. Dat brengt je veel verder in een gelukkig leven. Het geeft niet of je een vrijstaande woning hebt of niet, je bent gewoon welkom en je voelt je warm ontvangen. Nederlanders naaien elkaar een oor aan, en het liefst achter elkaars rug om, met de gereformeerd/Christelijke stroming voorop. Bah.
Gast.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 00:27 schreef quatara het volgende:
omg mocro's topic, helemaal gemist!
Jullie hebben toch allemaal krulletjes?
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:57 schreef quatara het volgende:
[..]
Leuk foto maar jullie hebben toch altijd krullen?
Nee, Mocro's houden van bloempotkapsels.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 00:27 schreef quatara het volgende:
omg mocro's topic, helemaal gemist!
Jullie hebben toch allemaal krulletjes?
nee, je hebt ook Nederlandse vrouwen met bruin haar en bruine ogen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 00:33 schreef zarGon het volgende:
Beantwoord, zonder t.
Hebben alle Nederlandse vrouwen blond haar en blauwe ogen?
Nee, ik ga je topic verzieken net zoals jij alle andere topics verziekt met je achterlijkheid.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 00:34 schreef Meki het volgende:
Hopelijk wordt dit een goede reeks..
Hebben 'ze' allemaal krulletjes, denk je?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 00:33 schreef quatara het volgende:
[..]
nee, je hebt ook Nederlandse vrouwen met bruin haar en bruine ogen.
nee maar vind echt asociaal dat je mijn vraag ontwijkt en eigen vragen gaat stellen. Trek al het aandacht maar lekker naar jezelf toe!quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 00:35 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hebben 'ze' allemaal krulletjes, denk je?
Wat verwacht je dan ook met zo'n vraag?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 00:36 schreef quatara het volgende:
[..]
nee maar vind echt asociaal dat je mijn vraag ontwijkt en eigen vragen gaat stellen. Trek al het aandacht maar lekker naar jezelf toe!
Dat is geen achterlijkheid dat is het verdedigen en het tegengaan van vooroordelenquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 00:34 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee, ik ga je topic verzieken net zoals jij alle andere topics verziekt met je achterlijkheid.
G, laat ook maar.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 00:37 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan ook met zo'n vraag?
Gebruik je gezonde verstand.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 00:36 schreef quatara het volgende:
[..]
nee maar vind echt asociaal dat je mijn vraag ontwijkt en eigen vragen gaat stellen. Trek al het aandacht maar lekker naar jezelf toe!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |