Presidentskandidaat VS verklaart WO IIIquote:Newt Gingrich, een republikeinse politicus in de Verenigde Staten, vindt dat de VS harder moeten optreden tegen schurkenstaten als Iran, Noord-Korea en Syrië. Hij is in de race voor het presidentschap en als hij gekozen wordt, zal hij naar eigen zeggen de "Derde Wereldoorlog" beginnen.
Hij wil zich met deze uitspraken profileren als sterke kandidaat voor de Amerikaanse verkiezingen van 2008. Daarin neemt hij het op tegen de voormalige burgemeester van New York, Rudy Giuliani, en tegen senator John McCain. Gingrich was vier jaar lang voorzitter van het Huis van Afgevaardigden. Daarna werd hij medewerker van het ministerie van Defensie.
Hij staat erom bekend om direct, confronterend en polariserend te zijn. Hij prees de huidige president George Bush voor zijn "moed en vastberadenheid" in de strijd tegen terreur, maar heeft ook kritiek op zijn beleid. Dankzij Bush is er volgens hem een anti-Amerikaanse coalitie ontstaan, bestaande uit al-Qaeda, Iran, Syrië, Hamas, Hezbollah, Taliban, Venezuela en Saudi-Arabië.
Volgens hem is de strategie van Bush "niet verkeerd, maar ze faalt omdat ze niet beantwoordt aan de schaal van Wereldoorlog III, een oorlog tussen het Westen en de krachten van de Islam. De strategie van Bush is geen antwoord op de uitdagingen die voor ons staan. We moeten veel meer doen dan we ons tot nu toe hebben ingebeeld". Gingrich wil dat er drastisch meer geld zal gaan naar het leger en naar veiligheidsdiensten. Daarnaast moeten de grenzen van de VS verstevigd worden, en moet een oorlogsmodel aangenomen worden waarbij alle beslissingen van het land beter gecoördineerd worden.
na WO3, vallen ze Europa aan omdat wij niet meewerken en financieel een dreiging zijnquote:Op donderdag 14 september 2006 15:29 schreef Natalie het volgende:
Ja, WOIII dáár zitten we op te wachten.
Wat is dat toch tegenwoordig? Het lijkt wel of oorlogje voeren alles is waar Bush aan denken, en zijn mogelijke opvolger die gaat nóg een stapje verder.
Mag hopen dat de burgers liever een stabiel leider hebben ipv een of andere generaal.
quote:Op donderdag 14 september 2006 15:17 schreef het.ismij het volgende:
Al die amerikanen fucking doodschieten!
stelletje mongolen ! allemaal!
Ik snap ook niet waarom 'we' bondgenoten zijn van de VS. Hebben ze intussen niet bewezen dat ze helemaal zo betrouwbaar niet zijn? Maar goed, wat weten wij van politiekquote:Op donderdag 14 september 2006 15:34 schreef R0elio het volgende:
nu wordt ik helemaal bang .. ik zie die Amerikanen er nog voor aan om hier voor de volle 100% achter te staan (in sommige staten dan, niet alle Amerikanen zijn dom).
En hoezo het westen tegen de Islam .. doe liever alleen de US dan, en dat wij ons er ver van houden, we moeten ons misschien zelfs uitspreken tegen dit soort malloten ..
Vreemd. Ik krijg opeens flashbacks van Hiroshima en Vietnam...quote:Op donderdag 14 september 2006 15:40 schreef Natalie het volgende:
[..]
Maar ja, VS is groot en machtig en niemand mag bommen, biologische en/of chemische wapens hebben álleen zij. Wie zegt mij dat zij er geen verkeerde dingen mee doen? Wie controleert hén?
Omdat onze bestuurders geen ballen hebben en alles wijs gemaakt kunnen worden. Plus ze voelen zich waarschijnlijk heel belangrijk, wat alleen maar erger wordt wanneer ze het idee hebben dat ze vriendjes zijn met de VS, niet wetende dat de VS ze toch niet serieus neemt.quote:Op donderdag 14 september 2006 15:40 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom 'we' bondgenoten zijn van de VS.
De VS is extreem kapitalistisch ja, dus zeker ook een voorbeeld van een extreem regime.quote:Op donderdag 14 september 2006 15:47 schreef Nemephis het volgende:
Wel raar, Amerika peinst er hardop over om Iran binnen te vallen omdat er extremisten zitten. Gevalltje de pot verwijt de ketel?
Ik heb het niet over die landen of alleen over NL ik heb het over de hele wereld.quote:Op donderdag 14 september 2006 15:46 schreef -scorpione- het volgende:
En TS, ik zou niet weten waarom NL een alliantie moet gaan vormen met Iran, Taliban, Syrie, etc tegen de VS.
Dan ontstaat er een groot machtsvacuum, en dan? Lang leve de vrede? Ik denk eerder zoiets als nu in Irak, alleen dan in het groot.quote:Op donderdag 14 september 2006 15:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb het niet over die landen of alleen over NL ik heb het over de hele wereld.
Ik denk dat enige gevaar voor vrede de VS is met zo een man aan de machtquote:Op donderdag 14 september 2006 16:08 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Dan ontstaat er een groot machtsvacuum, en dan? Lang leve de vrede? Ik denk eerder zoiets als nu in Irak, alleen dan in het groot.
quote:Op donderdag 14 september 2006 15:55 schreef LXIV het volgende:
'Sinds ik president ben, ben ik heel anders tegen Chavez aan gaan kijken'
oorlog komt er toch wel denk ik, en met zo'n persoon aan het roer in de VS denk ik dat we in NL er het minste last van krijgen.quote:Op donderdag 14 september 2006 16:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik denk dat enige gevaar voor vrede de VS is met zo een man aan de macht
misschien is Bush wel de aanzetter van dit soort maniakale ideeën. Ik denk niet dat er na Clinton iets dergelijks mogelijk zou zijn geweest tenminstequote:Op donderdag 14 september 2006 16:14 schreef Vhiper het volgende:
Terwijl je denkt dat die Amerikanen met Bush zich toch wel van hun slechtste kant hebben laten zien, duikt dit stuk gekkenhuisvoer op![]()
Daar gaan z'n bible belt stemmetjesquote:Op donderdag 14 september 2006 16:22 schreef popolon het volgende:
Gingrich has been married three times. He married his first wife, Jackie Battley, in 1962, and divorced her in 1981. He informed his wife, Jackie, of his intent to divorce her while she was in the hospital, recuperating from cancer surgery. Gingrich married his second wife, Marianne Ginther, in the fall of 1981. They divorced in 1999, after revealing that he had been having an affair with a House aide, Callista Bisek. Gingrich and Bisek were married the following year.
Dat gaat hem heel wat stemmen opleveren.
Zijn kandidaatschap lijkt inderdaad bijvoorbaat ten dode opgeschreven. Ach, in ieder geval wordt het zo wel interessanter dan de vorige twee verkiezingenquote:Op donderdag 14 september 2006 16:22 schreef popolon het volgende:
Gingrich has been married three times. He married his first wife, Jackie Battley, in 1962, and divorced her in 1981. He informed his wife, Jackie, of his intent to divorce her while she was in the hospital, recuperating from cancer surgery. Gingrich married his second wife, Marianne Ginther, in the fall of 1981. They divorced in 1999, after revealing that he had been having an affair with a House aide, Callista Bisek. Gingrich and Bisek were married the following year.
Is hij dan geen herboren griezelgristen? Dat levert altijd heel veel stemmen op van achterlijke sektelijers.quote:Op donderdag 14 september 2006 16:22 schreef popolon het volgende:
Teveel ophef om een extreme idioot. Ik zou er niet teveel aandacht aan besteden.quote:Op donderdag 14 september 2006 16:32 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
Is hij dan geen herboren griezelgristen? Dat levert altijd heel veel stemmen op van achterlijke sektelijers.
Een sluw politicus als hij ongetwijfeld is had het anders moeten verwoorden, maar ik kan het niet met hem oneens zijn. De Islamitische krachten in de wereld hebben zich immers tegen het vrije America gekeerd, dus het is goed als ze geen "sitting duck" gaan spelen.quote:De strategie van Bush “is niet verkeerd, maar ze faalt omdat ze niet beantwoordt aan de schaal van Wereldoorlog III, een oorlog tussen het Westen en de krachten van de Islam. De strategie van Bush is geen antwoord op de uitdagingen die voor ons staan. We moeten veel meer doen dan we ons tot nu toe hebben ingebeeld.”
Welnee, ben je altijd zo hysterisch of zo?quote:Op donderdag 14 september 2006 16:53 schreef OFfSprngr het volgende:
Met andere woorden hij wilt Nazi-Amerika beginnen, lebensraum en übermenschen die allemaal in kapitalisme geloven..
Geen schijn van kans, te links voor veel Republikeinen op sociale issues zoals abortus en te veel persoonlijke schandalen.quote:Op donderdag 14 september 2006 16:14 schreef Aoristus het volgende:
ik hoop dat Guilliani het wordt. Amerika moet even leren dimmen.
dan zijn amerikanen redelijk achterlijkquote:Op donderdag 14 september 2006 18:07 schreef Boomstam het volgende:
zo denken de amerikanen ook over ons, PEDOFIELEN! die kut hollanders.
en dat alleen maar omdat 1 mafkees der een partij voor opgericht heeft.
Ik ben een Amerikaan......quote:Op donderdag 14 september 2006 15:17 schreef het.ismij het volgende:
Niet echt.... het zal meer een Christelijke Theocratie worden losjes gebaseerd op Iran ofzo....quote:Op donderdag 14 september 2006 16:53 schreef OFfSprngr het volgende:
Met andere woorden hij wilt Nazi-Amerika beginnen, lebensraum en übermenschen die allemaal in kapitalisme geloven..
Daar hou ik je aanquote:Op donderdag 14 september 2006 18:47 schreef maartena het volgende:
Newt Gingrich is een idioot. Het is voor Nederlandse begrippen een kruising tussen Geert Wilders en een SGP-er van de strenge soort. Hij zal de primaries niet eens halen. Sterker nog, als Newt Gingrich president zal worden, verhuis ik direct terug naar Nederland.....(Of vlucht naar Canada).
Neem deze idioot niet serieus, het is een veel-gescheer-maar-weinig-wol politicus.
http://www.ipsnews.be/news.php?idnews=7668quote:Neoconservatief presidentskandidaat Gingrich verklaart Wereldoorlog III
Jim Lobe
WASHINGTON, 13 september (IPS) - Twee jaar voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2008 heeft de neoconservatief Newt Gingrich zijn kandidatuur al kracht bijgezet door te verklaren dat hij schurkenstaten zoals Iran, Syrië en Noord-Korea veel harder zal aanpakken dan president George W. Bush. Hij spreekt zelfs over “Wereldoorlog III”.
Gingrich deed de uitspraken niet toevallig eergisteren, op de vijfde verjaardag van 9/11, tijdens een toespraak voor het Amerikaanse Instituut voor Onderneming (AEI), waarvan hij erelid is. Hij wil zich daarmee profileren als een sterke kandidaat voor de presidentsverkiezingen van 2008. Daarin neemt hij het onder meer op tegen de voormalige burgemeester van New York, Rudy Giuliani, en senator John McCain.
De neoconservatieve Gingrich was vier jaar lang voorzitter van het Huis van Afgevaardigden (1994-1998). Als medewerker van het ministerie van Defensie is hij daarna altijd een uitgesproken voorstander geweest van de harde politieke lijn. Zo heeft hij meermaals kritiek geuit op het ministerie van Buitenlandse Zaken, dat hij ervan beschuldigde ontrouw te zijn aan de agenda van president Bush.
Op zijn recente toespraak voor het AEI prees Gingrich president Bush voor zijn “moed en vastberadenheid” in de strijd tegen de terreur. Maar hij gaf ook verdoken kritiek op de president die “de enorme bedreiging van een groeiende anti-Amerikaanse coalitie niet goed heeft gecommuniceerd”. Volgens Gingrich bestaat die coalitie uit al-Qaeda, Iran, Syrië, Hamas, Hezbollah, Taliban, Venezuela en Saoedi-Arabië.
De strategie van Bush “is niet verkeerd, maar ze faalt omdat ze niet beantwoordt aan de schaal van Wereldoorlog III, een oorlog tussen het Westen en de krachten van de Islam. De strategie van Bush is geen antwoord op de uitdagingen die voor ons staan. We moeten veel meer doen dan we ons tot nu toe hebben ingebeeld.”
Gingrich stelde op zijn toespraak meteen een rist maatregelen voor om de wereldwijde bedreiging tegen te gaan. “In de eerste plaats moeten we onze eigen grenzen verstevigen, onder meer door een sterke havenpolitie en door het aannemen van één oorlogsmodel, waarbij alle beslissingen in het land op een gecoördineerde manier worden genomen.”
Hij wil ook de budgetten van het leger en de veiligheidsdiensten drastisch verhogen en een strategische energiepolitie in het leven roepen, die erop gericht is om de (rijke) dictatoriale regimes in de Perzische Golf te destabiliseren.
In Afghanistan moet de Navo “elk spoor van de Taliban” uitwissen en een degelijk economisch hulpprogramma op poten zetten, zodat het land niet meer afhankelijk is van zijn heroïneproductie. Ook in Irak wil Gingrich de economie nieuw leven inblazen. Daarvoor roept hij Amerikaanse bedrijven op om er voor kleine bedragen goederen aan te kopen.
De grootste bedreiging ziet Gingrich In Iran – “een dictatuur die levensbedreigend is voor onze overlevingskansen”. Hij roept op dissidente politieke groeperingen in Iran te steunen, het land diplomatisch en economische sancties op te leggen en militair op te treden, als het nodig is. Hij wil ook dat de VN sancties nemen tegen president Ahmadinejad, die ermee heeft gedreigd Israël van de aardbodem te vegen. “Als wij niet opstaan tegen een regime dat de holocaust ontkent en zelf aanstuurt op een genocide, wie zal het dan wel doen?”
Tot slot moet Washington zich ook voorbereiden op een regimewissel in Pyongyang, aldus Gingrich in zijn toespraak. Hij kondigde aan dat “elke poging van Noord-Korea om nucleaire wapens te verschepen, zal worden beschouwd als een oorlogsverklaring en zal leiden tot het einde van het regime.”
Het neoconservatieve blad Weekly Standard nam de uitspraken van Gingrich gretig over en schreef: “Het was Gingrich zoals we hem kennen: brutaal, onbeschaamd, confronterend, direct, polariserend, ontwapenend en charismatisch. Zijn rivalen moeten het goed noteren. De eerste toespraak in de campagne voor de presidentsverkiezingen van 2008 is gehouden op de vijfde verjaardag van 9/11”. IPS (YDL/ADR)(EINDE/2006)
Precies, dat is tot dusver ook een succesvolle formule gebleken. Als ie maar genoeg leeghoofden als jij achter zich krijgt vrees ik het ergste.quote:Op donderdag 14 september 2006 19:55 schreef __Saviour__ het volgende:
Het lijkt erg omdat het WO3 genoemd wordt. Feit is wel dat die schurkenstaten keihard aangepakt moeten worden.
Okayquote:
Gaat weer helemaal nergens over dus. Rellerige kut-media..quote:Op donderdag 14 september 2006 18:47 schreef maartena het volgende:
Newt Gingrich is een idioot. Het is voor Nederlandse begrippen een kruising tussen Geert Wilders en een SGP-er van de strenge soort. Hij zal de primaries niet eens halen. Sterker nog, als Newt Gingrich president zal worden, verhuis ik direct terug naar Nederland.....(Of vlucht naar Canada).
Neem deze idioot niet serieus, het is een veel-gescheer-maar-weinig-wol politicus.
Dat is hij al.quote:Op donderdag 14 september 2006 20:03 schreef TheDutchMachiavelli het volgende:
Het geeft wel mooi weer wat voor xenofobe, militaristische, despotische gedachten er in de VS leven als een salonfahige presidentskandidaat dit kan zeggen zonder meteen uit het sociaal-politieke leven verbannen te worden.
En zie hier een prachtig staaltje vergelijking met de situatie waarin veel nederlandse moslims zich bevinden. Ik ga mij toch ook niet verexcuseren op de Dam omdat een malloot met hetzelfde geloof deze onzin uitkraamt (ik geloof niet, ik ben agnost, maar het past mooi in het verhaaltje)?!quote:Op donderdag 14 september 2006 15:34 schreef R0elio het volgende:
nu wordt ik helemaal bang .. ik zie die Amerikanen er nog voor aan om hier voor de volle 100% achter te staan (in sommige staten dan, niet alle Amerikanen zijn dom).
En hoezo het westen tegen de Islam .. doe liever alleen de US dan, en dat wij ons er ver van houden, we moeten ons misschien zelfs uitspreken tegen dit soort malloten ..
Ja, we kunnen natuurlijk ook instabiele vijandige landen kernwapens laten ontwikkelen.quote:Op donderdag 14 september 2006 19:59 schreef gelly het volgende:
[..]
Precies, dat is tot dusver ook een succesvolle formule gebleken. Als ie maar genoeg leeghoofden als jij achter zich krijgt vrees ik het ergste.
Precies, is er nog een andere bron dan idsmedia? Time rept niet over een presidentkandidaat op de omslag.quote:Op donderdag 14 september 2006 20:20 schreef Verbal het volgende:
Sinds wanneer is Gingrich presidentskandidaat
V.
Die Time-cover is uit '95quote:Op donderdag 14 september 2006 20:08 schreef TheDutchMachiavelli het volgende:
@maartena
Trouwens als je zo op de Time-cover staat dan ben je geen verbannen nobody. Waar baseer jij je mening op?
Juist, nu wil ik helemaal een andere bron zien van het verhaal.quote:Op donderdag 14 september 2006 20:30 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Die Time-cover is uit '95
Radicaal? Dit is volstrekt fundamentilistisch krankzinnige man. Het verbaasd ten zeerste ja.quote:Op donderdag 14 september 2006 21:02 schreef Verbal het volgende:
Ik zou me er niet al te veel zorgen om maken, die Gingrich wordt het nooit omdat 'ie te weinig steun bij de christenen kan genereren, en dat zorgde toch mede voor de winst van GWB.
En je gaat me toch niet vertellen dat je verbaasd bent over de radicale stromingen binnen de GOP?
V.
Ach, wat is radikaal of krankzinnig tegenwoordig?quote:Op donderdag 14 september 2006 21:08 schreef TheDutchMachiavelli het volgende:
[..]
Radicaal? Dit is volstrekt fundamentilistisch krankzinnige man. Het verbaasd ten zeerste ja.
Jij en je familie ookquote:Op donderdag 14 september 2006 15:17 schreef het.ismij het volgende:
Zonder de VS was de wereld al lang vergaan in totale vernietiging. Het machtige kernwapenarsenaal van de VS voorkomt dat.quote:Op donderdag 14 september 2006 22:41 schreef Meki het volgende:
USA moet keihard aangepakt worden ... zij dreigen met een totale vernietiging
die gaan ze gebruiken tegen de inwoners van Europa en Aziequote:Op donderdag 14 september 2006 22:45 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Zonder de VS was de wereld al lang vergaan in totale vernietiging. Het machtige kernwapenarsenaal van de VS voorkomt dat.
Ahhh, het aloude MAD-principequote:Op donderdag 14 september 2006 22:45 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Zonder de VS was de wereld al lang vergaan in totale vernietiging. Het machtige kernwapenarsenaal van de VS voorkomt dat.
quote:Op donderdag 14 september 2006 19:55 schreef __Saviour__ het volgende:
Het lijkt erg omdat het WO3 genoemd wordt. Feit is wel dat die schurkenstaten keihard aangepakt moeten worden.
quote:Op donderdag 14 september 2006 20:19 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ja, we kunnen natuurlijk ook instabiele vijandige landen kernwapens laten ontwikkelen.
jij snapt hetquote:Op donderdag 14 september 2006 22:45 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Kut, ben je nog steeds niet onder lijn 2 gewaggeld?quote:Op donderdag 14 september 2006 22:45 schreef Meki het volgende:
USA zijn monsters en terroristen en horen niet hier thuis
USA zorgt voor chaos en onrust ze gebruiken hun broertje Israel erbij
USA zijn ideeen zijn bekend eerst 11/9 en nu de totale vernietiging van de wereld
Je hebt het hier wel over IPS.be hè? IPS is een bekend platform voor terroristen om hun ergernissen te verkondigen. Ik ben eigenlijk verbaast dat FOK! dit serieus gebruikt voor nieuws.quote:Op donderdag 14 september 2006 23:10 schreef Kozzmic het volgende:
Dit is een bijzonder matig opgesteld bericht met als bron een slechte en verdraaide vertaling.
Zie hier de oorspronkelijke toespraak: http://www.aei.org/public(...)r.all/pub_detail.asp
Gingrich verklaart niemand de oorlog, maar waarschuwt voor een derde wereldoorlog als alle vijanden van Amerika (Iran, Nrd-Korea, Venezuela, Bin Laden, etc) gaan samenwerken en zich tegen de VS gaan keren.
Daarbij heeft nog niemand zich kandidaat gesteld voor het presidentschap. Gingrich, Giuliani en McCain worden genoemd als mogelijke kandidaten aan Republikeinse kant, waar o.a. Hillary Clinton als mogelijke kandidaat voor de Democraten geldt.
Zie ook http://www.antiwar.com/lobe/?articleid=9695
Tot je ze er op wijst dat de pedopartij in de VS al jaren bestond voordat wij er een hadden, natuurlijkquote:Op donderdag 14 september 2006 18:07 schreef Boomstam het volgende:
zo denken de amerikanen ook over ons, PEDOFIELEN! die kut hollanders.
en dat alleen maar omdat 1 mafkees der een partij voor opgericht heeft.
Joh, kun jij even geen icoontje van 2 Mb instellen....quote:
De Amerikaanse media. Ik heb die idoot al vaker zien schreeuwen in een TV interview enzo.... hij maakt echt geen schijn van kans als hij zichzelf kandidaat gaat stellen. Dat issie volgens mij nog niet trouwens. Lijkt me ook een beetje onzinnig zo twee jaar voor de verkiezingen.quote:Op donderdag 14 september 2006 20:08 schreef TheDutchMachiavelli het volgende:
@maartena
Trouwens als je zo op de Time-cover staat dan ben je geen verbannen nobody. Waar baseer jij je mening op?
Hij is idd wel erg groot, zie het nu pasquote:Op vrijdag 15 september 2006 02:03 schreef maartena het volgende:
[..]
Joh, kun jij even geen icoontje van 2 Mb instellen....
Van wat ik begrepen heb is Giuliani niet echt populair bij de zwarte Amerikanen en bij de lager opgeleide blanken, en als je die twee groepen bij elkaar optelt, dan ben ik bang dat Rudolph geen schijn van kans heeft. Amerika kan zich gaan opmaken voor de eerste vrouwelijke president in zijn geschiedenis.quote:Op donderdag 14 september 2006 16:14 schreef Aoristus het volgende:
ik hoop dat Guilliani het wordt. Amerika moet even leren dimmen.
When hell freezes over.quote:Op vrijdag 15 september 2006 03:15 schreef Hathor het volgende:
Amerika kan zich gaan opmaken voor de eerste vrouwelijke president in zijn geschiedenis.
De tijd zal leren of 't eerst een vrouw wordt of een black American.quote:Op vrijdag 15 september 2006 03:34 schreef popolon het volgende:
[..]
When hell freezes over.
Hoe jammer dat ook is.
quote:Op donderdag 14 september 2006 22:45 schreef Meki het volgende:
USA zijn ideeen zijn bekend eerst 11/9 en nu de totale vernietiging van de wereld
Mocht je weer posten van de nachtzuster zonder eerst je Prozac genomen te hebben?quote:Op donderdag 14 september 2006 22:45 schreef Meki het volgende:
quote:Op donderdag 14 september 2006 15:03 schreef Triggershot het volgende:
Ik ga bijna nog blij worden met Bush![]()
Wat mij betreft komt er een anti amerikaanse coalitie van de hele wereld.
quote:Op donderdag 14 september 2006 15:30 schreef opgebaarde het volgende:
na WO3, vallen ze Europa aan omdat wij niet meewerken en financieel een dreiging zijn![]()
quote:Op donderdag 14 september 2006 15:40 schreef Natalie het volgende:
Ik snap ook niet waarom 'we' bondgenoten zijn van de VS. Hebben ze intussen niet bewezen dat ze helemaal zo betrouwbaar niet zijn? Maar goed, wat weten wij van politiek
Maar ja, VS is groot en machtig en niemand mag bommen, biologische en/of chemische wapens hebben álleen zij. Wie zegt mij dat zij er geen verkeerde dingen mee doen? Wie controleert hén?
quote:Op donderdag 14 september 2006 15:50 schreef -scorpione- het volgende:
De VS is extreem kapitalistisch ja, dus zeker ook een voorbeeld van een extreem regime.![]()
quote:Op donderdag 14 september 2006 16:53 schreef OFfSprngr het volgende:
quote:Op donderdag 14 september 2006 21:14 schreef Racist het volgende:
Wat me erg boos maakt is dat politici in de USA niet meteen uit de regering worden gegooid als ze zoiets zeggen. Het is dus echt waar dat er mensen zijn die deze politici ondersteunen. De rest van de wereld interesseert ze niet. ALles draait om de USA en alle mensen erbuiten zijn onbelangrijk.
Wacht maar af. Op de dag dat er niet meer genoeg olie is om alle vraag in de wereld te bevredigen zal de USA alle landen die om olie vragen opblazen om alleen maar hun eigen "waardevolle" burgers te redden. Stelletje paranoide debielen (de politici).
Ik weet niet waar ik banger voor moet zijn, een uitspraak van die idioot Gingrich, die trouwens duidelijk uit z'n verband is gerukt (voor propaganda?), of gelijk de vele hysterische en overkokende reakties van vele Fok'ers hier (representatief voor Nederland?)quote:Op donderdag 14 september 2006 22:41 schreef Meki het volgende:
USA moet keihard aangepakt worden ... zij dreigen met een totale vernietiging
quote:Op vrijdag 15 september 2006 10:36 schreef Demophon het volgende:
Ik weet niet waar ik banger voor moet zijn, een uitspraak van die idioot Gingrich, die trouwens duidelijk uit z'n verband is gerukt (voor propaganda?), of gelijk de vele hysterische en overkokende reakties van vele Fok'ers hier (representatief voor Nederland?)![]()
Geloof je het zelf? Van Bush hebben we al enorm veel last, laat staan van zo een idioot die Bin laden precies wil geven wat het wil.quote:Op donderdag 14 september 2006 16:15 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
oorlog komt er toch wel denk ik, en met zo'n persoon aan het roer in de VS denk ik dat we in NL er het minste last van krijgen.
Ben jij soms vergeten je Biostabil om te doen vanochtend?quote:Op vrijdag 15 september 2006 11:26 schreef BlaineDeMono het volgende:
Wij als Europeanen zijn omringd door idioten!
Aan de ene kant het neo-conservatieve walgelijke biblebeltende mormoonse Amerika van
die ebolalijer van een Bush en aan de andere kant de islamitisch-fascistisch walgelijke ideologie
van baardaap en klerelijer Bin Laden!![]()
Om van te!!!
Afschieten die lui evenals die nieuwe republikeinse pestlijer!!!![]()
![]()
![]()
Hehe, m'n wat!?!quote:Op vrijdag 15 september 2006 11:51 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ben jij soms vergeten je Biostabil om te doen vanochtend?
Hij heeft trouwens wel een puntquote:Op vrijdag 15 september 2006 11:51 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ben jij soms vergeten je Biostabil om te doen vanochtend?
Dat kun je wel stellen ja, ik geloof dat de rest van de wereld het moorden en plunderen van de Euros geleerd heeft.quote:Op vrijdag 15 september 2006 13:14 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Hij heeft trouwens wel een punt![]()
Maar goed, Europa is ook niet heilig![]()
Niks, Europa is een zeepbel.quote:Op zaterdag 16 september 2006 09:37 schreef Burakius het volgende:
de vraag is echter. Stel dat hij WEL president wordt en het midden-oosten begint te raiden. Wat gaat EUROPA DAAR TEGEN DOEN?
IDD daarom vrees ik voor de toekomst van de wereld. Die americans zijn nog dom genoeg om hem nog te verkiezen ook :Squote:
Een kleine maar belangrijke nuancering:quote:Op vrijdag 15 september 2006 10:54 schreef buachaille het volgende:
[..]
![]()
Ik vrees dat alle anti-Amerikaanse sentimenten niet alleen voor sommige Fokkers gelden maar ook voor Europa en de rest van de wereld. Amerika is de grote Satan, maar vraag een willekeurige moslim waar hij het liefst zou willen wonen en 9 van de 10 keer krijg je Amerika als antwoord.Tony Blair heeft dat deze week iets beter verwoord: http://www.trouw.nl/hetni(...)in_Europa_dwaasheid_
Alhoewel hij m.i. wat teveel tegen Islamitische landen aanschurkt.... Het hele rapport: http://fpc.org.uk/fsblob/798.pdf
En hij heeft nooit gezegd dat hij WOIII gaat verklraen.quote:Op zaterdag 16 september 2006 11:06 schreef Evil_Jur het volgende:
Kan de TT eens verandert worden, hij is helemaal geen presidentskandidaat.
oorspronkelijke verhaal: http://www.aei.org/public(...)r.all/pub_detail.aspquote:Op zaterdag 16 september 2006 14:50 schreef Tikorev het volgende:
[..]
En hij heeft nooit gezegd dat hij WOIII gaat verklraen.
Je lieve Amerika had 15 jaar na de oorlog nog steeds segregatie.quote:Op zaterdag 16 september 2006 15:35 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Wat mij vooral opvalt is dat de ik-wens-genocide-op-het-Amerikaanse-volk-maar-ik-doe-alsof-ik-de-regering-haat mensen elke voor Amerika nadelige waarheid meteen, zonder vragen te stellen, voor waar aannemen. Dat hebben we eerder gezien. Namelijk tijdens de anti-joodse hetze in het Duitsland van 1930.
Europa is ondenkbaar, als er al zo iets komt als een aanval van Amerika dan zullen ze een coalitie moeten hebben en dan spelen de culturele banden een grote rol in het vinden van een coalitie. Zonder Europa is Amerika kansloos.quote:Op donderdag 14 september 2006 22:46 schreef Meki het volgende:
[..]
die gaan ze gebruiken tegen de inwoners van Europa en Azie
tegenstanders van de neocon doctrine voor nazi uitmaken...quote:Op zaterdag 16 september 2006 15:35 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Wat mij vooral opvalt is dat de ik-wens-genocide-op-het-Amerikaanse-volk-maar-ik-doe-alsof-ik-de-regering-haat mensen elke voor Amerika nadelige waarheid meteen, zonder vragen te stellen, voor waar aannemen. Dat hebben we eerder gezien. Namelijk tijdens de anti-joodse hetze in het Duitsland van 1930.
correctie zonder Amerika is Europa kansloos . waneer gaan mensen eens snappen dat in een echte oorlog niet eens grond troepen nodig zijn..In een totale oorlog dan wordt dat uitgevochten via de nieuwste technologie (oorlogschepen ,stealth bommenwerpers etc.quote:Op zaterdag 16 september 2006 18:12 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Europa is ondenkbaar, als er al zo iets komt als een aanval van Amerika dan zullen ze een coalitie moeten hebben en dan spelen de culturele banden een grote rol in het vinden van een coalitie. Zonder Europa is Amerika kansloos.
Hij zal niet eens kandidaat worden dus vergeet het maar.quote:Op zondag 17 september 2006 13:14 schreef ikke_ook het volgende:
Ik voorspel een grote aanslag van "Al quaida" niet al te lang voor de verkiezingen waardoor deze man erg veel stemmen gaat krijgen.
quote:Hij is in de race voor het presidentschap en als hij gekozen wordt, zal hij naar eigen zeggen de "Derde Wereldoorlog" beginnen.
bush is niet mijn favoriete president laat dat duidelijk zijn. echter enorm veel last nee dat gaat me tever, hij is niet ideaal daar kan ik in meegaan.quote:Op vrijdag 15 september 2006 11:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Geloof je het zelf? Van Bush hebben we al enorm veel last, laat staan van zo een idioot die Bin laden precies wil geven wat het wil.
Agreed, but a third world war is not the answer.quote:Op zondag 17 september 2006 17:46 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
bush is niet mijn favoriete president laat dat duidelijk zijn. echter enorm veel last nee dat gaat me tever, hij is niet ideaal daar kan ik in meegaan.
die oorlog die komt er wel JUIST door types als bin laden, ga nou niet zeggen dat de VS die oorlog is begonnen we worden geteisterd met terroristische aanslagen. die moeten stoppen.
nee pratenquote:Op zondag 17 september 2006 17:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Agreed, but a third world war is not the answer.
Eerder dus wel een dialoog, alsof oorlog in Irak terreur heeft gestopt.quote:Op zondag 17 september 2006 17:49 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
nee pratenwat is volgens jou dan de oplossing?
praten met terroristische moslims die niets maar dan ook niets met ongelovigen te maken willen hebben. en het westen verachten vanaf hun geboorte onder het motto papa en mama weten niet precies hoe het zit maar we haten alles en iedereen die uit het westen komt dus jij ook. yep indoctrinatie werkt dan nog hun religie, 1 uitspraak en wereldwijde rellen breken uit overal onrust, haat en ellendequote:Op zondag 17 september 2006 17:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Eerder dus wel een dialoog, alsof oorlog in Irak terreur heeft gestopt.
Het is en blijft een feit dat meerderheid van de moslims zich wel koest houden, zoals ik al zei, geweld van de VS heeft ook niet geholpen.quote:Op zondag 17 september 2006 18:00 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
praten met terroristische moslims die niets maar dan ook niets met ongelovigen te maken willen hebben. en het westen verachten vanaf hun geboorte onder het motto papa en mama weten niet precies hoe het zit maar we haten alles en iedereen die uit het westen komt dus jij ook. yep indoctrinatie werkt dan nog hun religie, 1 uitspraak en wereldwijde rellen breken uit overal onrust, haat en ellende
en dan moeten we in dialoog gaan? je ziet zelf niet in hoe belachelijk dat dat klinkt?
Dat ook, maar Amerika is weldegelijk kansloos zonder Europa. Het Westen heeft nu nog grotere macht tov van andere culturen, maar dat zal alleen blijven als we samen werken. Als Amerika Europa verliest als bondgenoot dan zal het Westen zoals we dat nu kennen verdwijnen.quote:Op zondag 17 september 2006 13:09 schreef stevan_A het volgende:
[..]
correctie zonder Amerika is Europa kansloos . waneer gaan mensen eens snappen dat in een echte oorlog niet eens grond troepen nodig zijn..In een totale oorlog dan wordt dat uitgevochten via de nieuwste technologie (oorlogschepen ,stealth bommenwerpers etc.
truequote:Op maandag 18 september 2006 01:09 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Dat ook, maar Amerika is weldegelijk kansloos zonder Europa. Het Westen heeft nu nog grotere macht tov van andere culturen, maar dat zal alleen blijven als we samen werken. Als Amerika Europa verliest als bondgenoot dan zal het Westen zoals we dat nu kennen verdwijnen.
Verder moet je ook troepenmachten hebben en oorlogsschepen dienen zich in de buurt van de vijand te bevinden. Europa zou daar een ideale plek voor zijn.
Je onderschat de macht van Europa een beetje.
Welke landen waren allemaal bezet door de VS op 10 september 2001?quote:Op zondag 17 september 2006 23:23 schreef OFfSprngr het volgende:
Verder geweld lok je ook uit met geweld en bezettingen en laat dat nou de 2 grootste hekelpunten zijn van extreme moslims.
Dat is het niet, Amerika is de grootmacht van de wereld en bovendien Westers, dat steekt ze.quote:Op maandag 18 september 2006 19:09 schreef Viajero het volgende:
[..]
Welke landen waren allemaal bezet door de VS op 10 september 2001?
Europa heeft ook macht ja maar Europa heeft geen ruggegraat meer praten praten en nog eens praten dat is het motto van het nieuwe Europa als Europa niet gauw hun instelling zal veranderen dan zal de toekomst er somber uit zien voor Europa.quote:Op maandag 18 september 2006 01:09 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Dat ook, maar Amerika is weldegelijk kansloos zonder Europa. Het Westen heeft nu nog grotere macht tov van andere culturen, maar dat zal alleen blijven als we samen werken. Als Amerika Europa verliest als bondgenoot dan zal het Westen zoals we dat nu kennen verdwijnen.
Verder moet je ook troepenmachten hebben en oorlogsschepen dienen zich in de buurt van de vijand te bevinden. Europa zou daar een ideale plek voor zijn.
Je onderschat de macht van Europa een beetje.
Europa heeft veel politieke macht maar het schort idd aan de militaire bestedingen waardoor die macht meer loze lucht is. Volgens mij heeft Amerika 20 keer zoveel wapentuig als Europa en dat is toch echt van den zotte als je het BNP ziet van alle Europese landen. Helaas heeft de 2e wereldoorlog diepe wonden achtergelaten op dit vlak. Ik zeg helaas omdat je de militaire macht ook aan kan wenden voor goede dingen en een representatievere machtsverhouding met meer inbreng. Ook moeten we niet vergeten dat de voormalige 3e wereldlanden een ENORM budget spenderen aan militaire goederen, 20% van het BNP geloof ik zo gemiddeld. Al die landen bij mekaar vormen dan echt wel een bedreiging.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:49 schreef stevan_A het volgende:
[..]
Europa heeft ook macht ja maar Europa heeft geen ruggegraat meer praten praten en nog eens praten dat is het motto van het nieuwe Europa als Europa niet gauw hun instelling zal veranderen dan zal de toekomst er somber uit zien voor Europa.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |