Presidentskandidaat VS verklaart WO IIIquote:Newt Gingrich, een republikeinse politicus in de Verenigde Staten, vindt dat de VS harder moeten optreden tegen schurkenstaten als Iran, Noord-Korea en Syrië. Hij is in de race voor het presidentschap en als hij gekozen wordt, zal hij naar eigen zeggen de "Derde Wereldoorlog" beginnen.
Hij wil zich met deze uitspraken profileren als sterke kandidaat voor de Amerikaanse verkiezingen van 2008. Daarin neemt hij het op tegen de voormalige burgemeester van New York, Rudy Giuliani, en tegen senator John McCain. Gingrich was vier jaar lang voorzitter van het Huis van Afgevaardigden. Daarna werd hij medewerker van het ministerie van Defensie.
Hij staat erom bekend om direct, confronterend en polariserend te zijn. Hij prees de huidige president George Bush voor zijn "moed en vastberadenheid" in de strijd tegen terreur, maar heeft ook kritiek op zijn beleid. Dankzij Bush is er volgens hem een anti-Amerikaanse coalitie ontstaan, bestaande uit al-Qaeda, Iran, Syrië, Hamas, Hezbollah, Taliban, Venezuela en Saudi-Arabië.
Volgens hem is de strategie van Bush "niet verkeerd, maar ze faalt omdat ze niet beantwoordt aan de schaal van Wereldoorlog III, een oorlog tussen het Westen en de krachten van de Islam. De strategie van Bush is geen antwoord op de uitdagingen die voor ons staan. We moeten veel meer doen dan we ons tot nu toe hebben ingebeeld". Gingrich wil dat er drastisch meer geld zal gaan naar het leger en naar veiligheidsdiensten. Daarnaast moeten de grenzen van de VS verstevigd worden, en moet een oorlogsmodel aangenomen worden waarbij alle beslissingen van het land beter gecoördineerd worden.
na WO3, vallen ze Europa aan omdat wij niet meewerken en financieel een dreiging zijnquote:Op donderdag 14 september 2006 15:29 schreef Natalie het volgende:
Ja, WOIII dáár zitten we op te wachten.
Wat is dat toch tegenwoordig? Het lijkt wel of oorlogje voeren alles is waar Bush aan denken, en zijn mogelijke opvolger die gaat nóg een stapje verder.
Mag hopen dat de burgers liever een stabiel leider hebben ipv een of andere generaal.
quote:Op donderdag 14 september 2006 15:17 schreef het.ismij het volgende:
Al die amerikanen fucking doodschieten!
stelletje mongolen ! allemaal!
quote:Op donderdag 14 september 2006 15:17 schreef het.ismij het volgende:
Al die amerikanen fucking doodschieten!
stelletje mongolen ! allemaal!
Ik snap ook niet waarom 'we' bondgenoten zijn van de VS. Hebben ze intussen niet bewezen dat ze helemaal zo betrouwbaar niet zijn? Maar goed, wat weten wij van politiekquote:Op donderdag 14 september 2006 15:34 schreef R0elio het volgende:
nu wordt ik helemaal bang .. ik zie die Amerikanen er nog voor aan om hier voor de volle 100% achter te staan (in sommige staten dan, niet alle Amerikanen zijn dom).
En hoezo het westen tegen de Islam .. doe liever alleen de US dan, en dat wij ons er ver van houden, we moeten ons misschien zelfs uitspreken tegen dit soort malloten ..
Vreemd. Ik krijg opeens flashbacks van Hiroshima en Vietnam...quote:Op donderdag 14 september 2006 15:40 schreef Natalie het volgende:
[..]
Maar ja, VS is groot en machtig en niemand mag bommen, biologische en/of chemische wapens hebben álleen zij. Wie zegt mij dat zij er geen verkeerde dingen mee doen? Wie controleert hén?
Omdat onze bestuurders geen ballen hebben en alles wijs gemaakt kunnen worden. Plus ze voelen zich waarschijnlijk heel belangrijk, wat alleen maar erger wordt wanneer ze het idee hebben dat ze vriendjes zijn met de VS, niet wetende dat de VS ze toch niet serieus neemt.quote:Op donderdag 14 september 2006 15:40 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom 'we' bondgenoten zijn van de VS.
De VS is extreem kapitalistisch ja, dus zeker ook een voorbeeld van een extreem regime.quote:Op donderdag 14 september 2006 15:47 schreef Nemephis het volgende:
Wel raar, Amerika peinst er hardop over om Iran binnen te vallen omdat er extremisten zitten. Gevalltje de pot verwijt de ketel?
Ik heb het niet over die landen of alleen over NL ik heb het over de hele wereld.quote:Op donderdag 14 september 2006 15:46 schreef -scorpione- het volgende:
En TS, ik zou niet weten waarom NL een alliantie moet gaan vormen met Iran, Taliban, Syrie, etc tegen de VS.
Dan ontstaat er een groot machtsvacuum, en dan? Lang leve de vrede? Ik denk eerder zoiets als nu in Irak, alleen dan in het groot.quote:Op donderdag 14 september 2006 15:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb het niet over die landen of alleen over NL ik heb het over de hele wereld.
Ik denk dat enige gevaar voor vrede de VS is met zo een man aan de machtquote:Op donderdag 14 september 2006 16:08 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Dan ontstaat er een groot machtsvacuum, en dan? Lang leve de vrede? Ik denk eerder zoiets als nu in Irak, alleen dan in het groot.
quote:Op donderdag 14 september 2006 15:55 schreef LXIV het volgende:
'Sinds ik president ben, ben ik heel anders tegen Chavez aan gaan kijken'
oorlog komt er toch wel denk ik, en met zo'n persoon aan het roer in de VS denk ik dat we in NL er het minste last van krijgen.quote:Op donderdag 14 september 2006 16:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik denk dat enige gevaar voor vrede de VS is met zo een man aan de macht
misschien is Bush wel de aanzetter van dit soort maniakale ideeën. Ik denk niet dat er na Clinton iets dergelijks mogelijk zou zijn geweest tenminstequote:Op donderdag 14 september 2006 16:14 schreef Vhiper het volgende:
Terwijl je denkt dat die Amerikanen met Bush zich toch wel van hun slechtste kant hebben laten zien, duikt dit stuk gekkenhuisvoer op![]()
Daar gaan z'n bible belt stemmetjesquote:Op donderdag 14 september 2006 16:22 schreef popolon het volgende:
Gingrich has been married three times. He married his first wife, Jackie Battley, in 1962, and divorced her in 1981. He informed his wife, Jackie, of his intent to divorce her while she was in the hospital, recuperating from cancer surgery. Gingrich married his second wife, Marianne Ginther, in the fall of 1981. They divorced in 1999, after revealing that he had been having an affair with a House aide, Callista Bisek. Gingrich and Bisek were married the following year.
Dat gaat hem heel wat stemmen opleveren.
Zijn kandidaatschap lijkt inderdaad bijvoorbaat ten dode opgeschreven. Ach, in ieder geval wordt het zo wel interessanter dan de vorige twee verkiezingenquote:Op donderdag 14 september 2006 16:22 schreef popolon het volgende:
Gingrich has been married three times. He married his first wife, Jackie Battley, in 1962, and divorced her in 1981. He informed his wife, Jackie, of his intent to divorce her while she was in the hospital, recuperating from cancer surgery. Gingrich married his second wife, Marianne Ginther, in the fall of 1981. They divorced in 1999, after revealing that he had been having an affair with a House aide, Callista Bisek. Gingrich and Bisek were married the following year.
Is hij dan geen herboren griezelgristen? Dat levert altijd heel veel stemmen op van achterlijke sektelijers.quote:Op donderdag 14 september 2006 16:22 schreef popolon het volgende:
Teveel ophef om een extreme idioot. Ik zou er niet teveel aandacht aan besteden.quote:Op donderdag 14 september 2006 16:32 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
Is hij dan geen herboren griezelgristen? Dat levert altijd heel veel stemmen op van achterlijke sektelijers.
Een sluw politicus als hij ongetwijfeld is had het anders moeten verwoorden, maar ik kan het niet met hem oneens zijn. De Islamitische krachten in de wereld hebben zich immers tegen het vrije America gekeerd, dus het is goed als ze geen "sitting duck" gaan spelen.quote:De strategie van Bush “is niet verkeerd, maar ze faalt omdat ze niet beantwoordt aan de schaal van Wereldoorlog III, een oorlog tussen het Westen en de krachten van de Islam. De strategie van Bush is geen antwoord op de uitdagingen die voor ons staan. We moeten veel meer doen dan we ons tot nu toe hebben ingebeeld.”
Welnee, ben je altijd zo hysterisch of zo?quote:Op donderdag 14 september 2006 16:53 schreef OFfSprngr het volgende:
Met andere woorden hij wilt Nazi-Amerika beginnen, lebensraum en übermenschen die allemaal in kapitalisme geloven..
Geen schijn van kans, te links voor veel Republikeinen op sociale issues zoals abortus en te veel persoonlijke schandalen.quote:Op donderdag 14 september 2006 16:14 schreef Aoristus het volgende:
ik hoop dat Guilliani het wordt. Amerika moet even leren dimmen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |