abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41947507
quote:
Praat eens met economen en je weet het.......Zelf economen hier op Fok1 geven het ruiterlijk toe....
pi_41947524
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 12:23 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Praat eens met economen en je weet het.......Zelf economen hier op Fok1 geven het ruiterlijk toe....
Zelfs de economen op Fok?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_41947537
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 12:24 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Zelfs de economen op Fok?
Ja, lees jij niet meer?

edit: de effecten van het hervormingsbeleid zijn thans niet meetbaar. Het heeft hooguit gewenste effecten op de veel langere termijn.

Het huidige herstel door deze regering is een sprookje. En half nederland trapt er nog in ook. Dat vind ik het ergste.
pi_41947647
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 12:24 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, lees jij niet meer?
Jij bent een econoom? Het gaat om jou. In dit topic verdedig je de stelling dat Balkenende de economie heeft geremd en in een ander topic verdedig je de stelling dat Balkenende niet verantwoordelijk is voor de bovengemiddelde economische groei omdat zijn beleid nog geen invloed kan hebben op de economie:
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 12:12 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het beleid van de regering heeft na jaren pas zijn uitwerking ( ik noem dat maar ff "beleid-incubatietijd"). Derhalve kan het huidige herstel nooit het gevolg zijn van het actieve kabinetsbeleid van Balk. De oorzaken liggen buiten het kabinet.
Dat is nogal inconsequent...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_41947782
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 12:28 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Jij bent een econoom? Het gaat om jou. In dit topic verdedig je de stelling dat Balkenende de economie heeft geremd en in een ander topic verdedig je de stelling dat Balkenende niet verantwoordelijk is voor de bovengemiddelde economische groei omdat zijn beleid nog geen invloed kan hebben op de economie:
[..]

Dat is nogal inconsequent...
Je gaat selectief om met mijn post helaas. Je moet het niet in het riducule trekken.

Ik zeg en herhaal: dat het kabinetsbeleid

1 HET HERSTELVAN DE ECONOMIE HEEFT GEFRUSTREERD. DE OPLEVING HAD VEEL EERDER IN GANG GEZET KUNNEN WORDEN ALS ER NIET ZO EXTREEM WWERD BEZUINIGD

2 DE HERVORMINGEN KUNNEN THANS NIET DE REDEN ZIJN VAN HET HERSTEL. HOOGUIT EFFECTEN OP DE LANGERE TERMIJN.

That's it.

Ik spreek me dus niet tegen.
pi_41947904
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 12:33 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik spreek me dus niet tegen.
Ik weet wat je zegt. Het kabinet heeft volgens jou wel invloed gehad op het remmen van de economie maar voor de opleving van de economie zijn ze vervolgens niet verantwoordelijk omdat ze dan plotseling geen invloed zouden hebben op de economie:
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 12:12 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het beleid van de regering heeft na jaren pas zijn uitwerking ( ik noem dat maar ff "beleid-incubatietijd"). Derhalve kan het huidige herstel nooit het gevolg zijn van het actieve kabinetsbeleid van Balk. De oorzaken liggen buiten het kabinet.
Ik hoop dat je het zelf nog snapt...
pi_41948043
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 12:37 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Ik weet wat je zegt. Het kabinet heeft volgens jou wel invloed gehad op het remmen van de economie maar voor de opleving van de economie zijn ze vervolgens niet verantwoordelijk omdat ze dan plotseling geen invloed zouden hebben op de economie:
De HERVORMINGEN die ze recentelijk hebben doorgevoerd kunnen thans niet de factoren zijn die verantwoordelijk zijn voor de huidige opleving. Ik herhaal dat de huidige opleving het effect is van de herstel van de wereld economie. (mn. USA)
quote:
Ik hoop dat je het zelf nog snapt...
Jazeker. Mensen in put praten (noem ik geen beleid maar is gedrochtgedrag) heeft direct effect op koopgedrag. En daar hebben ze hard aan meegedaan.

De bezuinigen hebben vooral ook een psychologisch effect. Het zaait angst en angst werkt wel direct.
pi_41948122
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 12:42 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De HERVORMINGEN die ze recentelijk hebben doorgevoerd kunnen thans niet de factoren zijn die verantwoordelijk zijn voor de huidige opleving. Ik herhaal dat de huidige opleving het effect is van de herstel van de werled economie. (mn. USA)
Ik had het over BELEID. De wereldeconomie alleen kan niet verklaren waarom het consumentenvertrouwen het hoogste niveau heeft bereikt sinds ze in 1986 zijn begonnen met meten. Waarom het producentenvertrouwen het hoogste niveau heeft bereikt van de afgelopen 10 jaar. Waarom we de hoogste economische groei sinds jaren hebben, laagste werkloosheid van Europa en laagste jeugdwerkloosheid van Europa. Waarom voor het eerst sinds WWII het aantal uitkeringstrekkers is gedaald. En dat terwijl toen Balkenende begon de Nederlandse economie onderaan bungelde in Europa.
pi_41948205
Veel deja vu vandaag
pi_41948240
Het aantal uitkeringstrekker is gedaald omdat mensen uit hun uitkering worden getrapt. Zie WAO, WW en bijstand.

als ik morgen de sociale zekerheid afschaf, dan zijn er geen uitkeringstrekkers meer. Ik vind het geen kunst.
pi_41948256
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 12:47 schreef Tikorev het volgende:
Veel deja vu vandaag
Jij ook dus. Kunnen we elkaar een hand geven....
pi_41948346
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 12:49 schreef EchtGaaf het volgende:
Het aantal uitkeringstrekker is gedaald omdat mensen uit hun uitkering worden getrapt. Zie WAO, WW en bijstand.
Zowel het aantal WAO uitkeringen als het aantal WW uitkeringen als het aantal bijstandsuitkeringen zijn aan het dalen. De werkgelegenheid neemt daarentegen toe. Zou het misschien zo kunnen zijn dat die mensen aan het werk zijn gegaan?
pi_41948425
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 12:49 schreef EchtGaaf het volgende:

als ik morgen de sociale zekerheid afschaf, dan zijn er geen uitkeringstrekkers meer. Ik vind het geen kunst.
Dan mag jij mij even uitleggen wat je moet doen om uit de bijstand te worden getrapt.
Big dick.
pi_41948444
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 12:53 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Zowel het aantal WAO uitkeringen als het aantal WW uitkeringen als het aantal bijstandsuitkeringen zijn aan het dalen. De werkgelegenheid neemt daarentegen toe. Zou het misschien zo kunnen zijn dat die mensen aan het werk zijn gegaan?
Deels, maar het beleid maakt het overmijdelijk dat er mensen tussen wal en schip gaan vallen. Er is immers geen volledige werkgelegenheid en die gaat er niet komen ook met het huige bestel.

Het is algemeen bekend dat ex-WAo-er niet meer aan de slag komen. Hetzlefde geld voor langdurig werklozen. Werkgevers verdommen het om ze aan te nemen. Want ze kunnen kiezen uit honderden kandidaten, waarom zouden ze immers...
pi_41948461
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 12:55 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Dan mag jij mij even uitleggen wat je moet doen om uit de bijstand te worden getrapt.
Volg Rutte en je weet het.
pi_41948551
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 12:57 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Volg Rutte en je weet het.
Bullshit, als mensen uit de bijstand zouden worden getrapt zou dat betekenen dat ze volledig aan hun lot over worden gelaten, en dat is pertinent onwaar.
Big dick.
pi_41948617
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 12:59 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Bullshit, als mensen uit de bijstand zouden worden getrapt zou dat betekenen dat ze volledig aan hun lot over worden gelaten, en dat is pertinent onwaar.
Het is duidelijk dat Rutte de bijstand minder toegangkelijk heeft gemaakt. Dit moet wel problemen geven. alsof dat het nog niet erg genoeg is, wil Rutte nog een paar stappen verder ......was uitgebreid in het nieuws geweest.
pi_41948703
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 12:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Er is immers geen volledige werkgelegenheid en die gaat er niet komen ook met het huige bestel.
De rest heeft dan ook gewoon een uitkering.
pi_41948905
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 13:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Het is duidelijk dat Rutte de bijstand minder toegangkelijk heeft gemaakt.
Sinds wanneer doet Rutte iets met sociale zaken?
pi_41948972
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 13:01 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het is duidelijk dat Rutte de bijstand minder toegangkelijk heeft gemaakt. Dit moet wel problemen geven. alsof dat het nog niet erg genoeg is, wil Rutte nog een paar stappen verder ......was uitgebreid in het nieuws geweest.
Dat is helemaal niet uitgebreid in het nieuws geweest. Hoogstens worden mensen die in de WAO zaten, door de WIA weer gedeeltelijk goedgekeurd en verliezen ze (een deel van) hun uitkering. Jij mag raden waar die mensen terecht komen als ze vervolgens geen (deeltijd) baan vinden..

Hetzelfde geldt voor de WW-uitkeringen. Drie keer raden waar de mensen terecht komen die 3 jaar lang WW hebben gehad.

En dan mag je nog 3 keer raden waar zwervers, langdurig ongewild werklozen en 'normaal' werkschuw tuig hun geld vandaan halen.
Big dick.
pi_41949077
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 13:12 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Hoogstens worden mensen die in de WAO zaten, door de WIA weer gedeeltelijk goedgekeurd en verliezen ze (een deel van) hun uitkering. Jij mag raden waar die mensen terecht komen als ze vervolgens geen (deeltijd) baan vinden..
Je gaat werklozen toch niet in de WAO laten zitten omdat ze dan een hogere uitkering krijgen? Dat lijkt me nogal oneerlijk ten opzichte van die honderdduizenden andere bijstandstrekkers.
pi_41949249
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 13:15 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Je gaat werklozen toch niet in de WAO laten zitten omdat ze dan een hogere uitkering krijgen? Dat lijkt me nogal oneerlijk ten opzichte van die honderdduizenden andere bijstandstrekkers.
Nee, dat moet je ook zeker niet doen. Het gaat erom dat volgens Echtgaaf de Bijstand lastiger bereikbaar is gamaakt, door Mark Rutte (!!) nog wel.

Ik geef even wat voorbeelden van mensen die in de bijstand terecht komen of daar sowieso hun geld vandaan krijgen.

Als er minder mensen in de bijstand zitten, kan dat maar 1 ding betekenen: er zijn meer mensen aan het werk gegaan. Op de 1 of andere manier wil dat er bij Echtgaaf alleen niet in
Big dick.
pi_41949289
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 13:21 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Als er minder mensen in de bijstand zitten, kan dat maar 1 ding betekenen: er zijn meer mensen aan het werk gegaan. Op de 1 of andere manier wil dat er bij Echtgaaf alleen niet in
Dan begrep ik je verkeerd en ben ik het met je eens...
  dinsdag 19 september 2006 @ 14:05:26 #224
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41950504
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 12:33 schreef EchtGaaf het volgende:
1 HET HERSTELVAN DE ECONOMIE HEEFT GEFRUSTREERD. DE OPLEVING HAD VEEL EERDER IN GANG GEZET KUNNEN WORDEN ALS ER NIET ZO EXTREEM WWERD BEZUINIGD
Hoofdletters
Extreem
Voorbij gaan aan wat ik keer op keer aangeef; het NL tekort overschreed de EU limieten

quote:
Opdinsdag 19 september 2006 12:33[/url] sprak Beatrix van Oranje-Nassau het volgende:
De administratieve lasten zullen volgend jaar ten opzichte van 2002 met een kwart zijn verminderd
Aangezien ons staatshoofd niet liegt moet er weer een enorme pluim uitgaan naar de Kabinetten Balk die dit mogelijk gemaakt hebben.

[ Bericht 16% gewijzigd door Napalm op 19-09-2006 14:23:36 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  dinsdag 19 september 2006 @ 15:53:07 #225
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41953566
Uit de MEV 2007 van het CPB:
quote:
De werkloosheid daalt in 2006 en 2007 in totaal met bijna
140 duizend personen. Het totale beroep op de sociale zekerheid ligt volgend jaar naar
verwachting op het laagste niveau van de afgelopen decennia. Tegelijkertijd is de begroting in
evenwicht en daarmee staan de overheidsfinanciën er ook aanzienlijk beter voor dan enkele
jaren geleden.
quote:
Deze opleving van de Nederlandse economie is krachtiger dan in veel omringende landen.
quote:
Een gezonde economie kan volop profiteren van een
sterkere wereldeconomie. Het gevoerde hervormingsbeleid heeft hieraan een bijdrage geleverd.
Zo heeft het kabinet de vennootschapsbelasting substantieel verlaagd, administratieve lasten
aangepakt en geïnvesteerd in kennis en innovatie. Samen met sociale partners zijn belangrijke
stappen gezet om de sociale zekerheid meer activerend te maken en meer te richten op
meedoen. Dit alles draagt bij aan een structurele versterking van de Nederlandse economie. Wat
in de afgelopen jaren is gezaaid, kan de economie nu en in de toekomst gaan oogsten.
quote:
Waar de Nederlandse economie in de tweede helft van de jaren
negentig sneller groeide dan het Europese gemiddelde, leek ons land in de eerste jaren van de
21e eeuw plotseling het achterblijvertje van Europa te zijn geworden. Uit onlangs bijgestelde
cijfers van het CBS blijkt echter nu dat de Nederlandse economie alleen in de jaren 2002 en
2003 slechter heeft gepresteerd dan het Europese gemiddelde. Evenzo blijkt de stijging van de
arbeidsproductiviteit in Nederland minder traag te zijn geweest dan tot nog toe werd
verondersteld.

[ Bericht 19% gewijzigd door Napalm op 19-09-2006 16:29:10 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_41954712
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 14:05 schreef Napalm het volgende:

[..]

Hoofdletters
Extreem
Voorbij gaan aan wat ik keer op keer aangeef; het NL tekort overschreed de EU limieten

[..]
Ik ben niet de enige die het vond om ff tijdelijk door die drie % te schieten....als dat voor later beter zal zijn... Bovendien heeft het kabinet meer gesomberd dan nodig was, om en excuus te zoeken om de sociale zekerheid te hervormen slopen. Een econoom meldde gisteren nog bij netwerk als we idd tijdelijk door die 3 % zijn geschoten, dan had het herstel eerder en harder kunnen intreden. Kennelijk ben ik niet de enige die daar zo over denkt.
quote:
Aangezien ons staatshoofd niet liegt moet er weer een enorme pluim uitgaan naar de Kabinetten Balk die dit mogelijk gemaakt hebben.
dit kabinet kietelt wle het bedrijfleven. Ik merk geen donder van het feestje, zoals velen anderen.

[ Bericht 3% gewijzigd door EchtGaaf op 19-09-2006 16:37:55 ]
  dinsdag 19 september 2006 @ 16:45:48 #227
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41955029
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 16:32 schreef EchtGaaf het volgende:
dit kabinet kietelt wle het bedrijfleven. Ik merk geen donder van het feestje, zoals velen anderen.
Euh, als het goed gaat met de bedrijven komt er meer werk.

Overigens over het relatieve van overheids investeringen:

Uit: MEV 2007

Het CPB is zeer somber over de overheidsfinancien in de nieuwe MEV. Nog meer lenen zou bizar dom zijn.
pi_41955245
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 16:45 schreef Napalm het volgende:

[..]

Euh, als het goed gaat met de bedrijven komt er meer werk.
Dat is waar. Maar de burger profiteert maar mondjesmaat van de Balks Goed Nieuwshow. Burger mag "blij" zijn met 1% koopkrachtverbetering (wat ik nog maar moet zien, gelet op de explosief stijgende kosten zorgverzkeringen en energie kosten). Verder moet ik het doen met een lachertje van ¤52 aan energie compensatie. Verder ga ik overal met sprongen op achteruit. Zoals velen met mij.

Daarentegen gaat er niet minder dan 1,5 miljard naar de bedrijven. Er zijn anderen die het wel harder nodig hebben. Zelfs in de recessie maakten bedrijven steeds meer winst. Is de gewone burger, die jarenlang offers heeft moeten brengen nu eens een keer aan de beurt?
quote:
Overigens over het relatieve van overheids investeringen:
[afbeelding]
Uit: MEV 2007

Het CPB is zeer somber over de overheidsfinancien in de nieuwe MEV. Nog meer lenen zou bizar dom zijn.
Daar heb je idd een punt. Overheidsinvesteringen zijn relatief op conjunctuursinvloeden...
  dinsdag 19 september 2006 @ 17:38:16 #229
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41956435
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 16:56 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat is waar. Maar de burger profiteert maar mondjesmaat van de Balks Goed Nieuwshow. Burger mag "blij" zijn met 1% koopkrachtverbetering
De burger moet niet zeiken en eens goed nadenken. Als hij minder geld te bestenden heeft dan in 2000 dan is het veel waarschijnlijker dat het komt door die bolide voor de deur of de LCD in de woonkamer dan het kabinetsbeleid.
quote:
Daar heb je idd een punt. Overheidsinvesteringen zijn relatief op conjunctuursinvloeden...
Geloof je mij nu eindelijk?. Dus als we een goede economie willen moet wellicht het bedrijfsleven gestimuleerd worden?
pi_41958496
quote:
Verder ga ik overal met sprongen op achteruit. Zoals velen met mij.
Op welk gebied ga jij erop achteruit als je koopkracht met 1% toeneemt?
Big dick.
pi_41958840
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 17:38 schreef Napalm het volgende:

[..]

De burger moet niet zeiken en eens goed nadenken. Als hij minder geld te bestenden heeft dan in 2000 dan is het veel waarschijnlijker dat het komt door die bolide voor de deur of de LCD in de woonkamer dan het kabinetsbeleid.
[..]
Ik heb noch een bolide voor de deur noch een LCD-TV en ga nooit op vakantie , leef soberder dan sober en toch onder Balkenede gruwelijk op achteruit gegaan. En zo velen met mij. er valt niet tegenop de bezuinigen. Terwijl bedrijven jaar in en jaar uit meer winst gaan maken, zelfs bij een recessie. Eerlijk delen? Burger een keer aan de beurt?
quote:
Geloof je mij nu eindelijk?. Dus als we een goede economie willen moet wellicht het bedrijfsleven gestimuleerd worden?
Ja, maar er zijn grenzen. En als je de bedrijven kietelt, dan is het ook slim om de burger te kietelen in zijn koopkracht. Ze kunnen toch niet zonder elkaar? Dat is wat anders dan een zielige 1 % koopkrachtverbetering. . Die ik toch weer in rook zie opgaan door de gruwelijke prijsstijgingen (zorg en energie bijv).

Belangrijk is een goede balans. En geen eenzijdig beleid tgv bedrijven.
  dinsdag 19 september 2006 @ 19:08:16 #232
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_41958894
Dé Rabobank, een gezaghebbend intituut.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_41958973
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:52 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Op welk gebied ga jij erop achteruit als je koopkracht met 1% toeneemt?
De afgelopen vier jaar Balkenende ben ik idd met sprongen in koopkracht erop achteruit gegaan. ik hou gewoon steeds minder over. Ik ben benieuwd naar die 1 % volgend jaar . Een lachertje dus.(net als die zielige ¤ 52 energie compensatie = ¤ 4,33 per maand, wauwwww) . Verder eerst zien dan geloven.
  dinsdag 19 september 2006 @ 19:11:50 #234
130955 Floripas
Blast from the past
pi_41959004
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:11 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De afgelopen vier jaar Balkenende ben ik idd met sprongen in koopkracht erop achteruit gegaan. ik hou gewoon steeds minder over. Ik ben benieuwd naar die 1 % volgend jaar . Een lachertje dus.(net als die zielige ¤ 52 energie compensatie = ¤ 4,33 per maand, wauwwww) . Verder eerst zien dan geloven.
Ja, ik koop al steeds minder treinkaartje voor mijn koopkracht, dus we moeten maar afwachten.
pi_41959047
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:11 schreef EchtGaaf het volgende:
Denk je echt dat met een ander kabinet je koopkracht er met sprongen op vooruit zal gaan? De enige manier om koopkracht te verbeteren is een overheid die (véél) minder uitgeeft en (véél) minder belasting heft.
  dinsdag 19 september 2006 @ 19:14:35 #236
130955 Floripas
Blast from the past
pi_41959097
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:13 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Denk je echt dat met een ander kabinet je koopkracht er met sprongen op vooruit zal gaan? De enige manier om koopkracht te verbeteren is een overheid die (véél) minder uitgeeft en (véél) minder belasting heft.
Nou, ik niet, ik leef nu bij gratie van investeringen van de overheid in cultuur en onderwijs. Overigens heb ik lang in het bedrijfsleven gewerkt en was ik ook al zo, mocht je me persoonlijk belang willen aanwrijven.
pi_41959185
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:14 schreef Floripas het volgende:
Nou, ik niet, ik leef nu bij gratie van investeringen van de overheid in cultuur en onderwijs. Overigens heb ik lang in het bedrijfsleven gewerkt en was ik ook al zo, mocht je me persoonlijk belang willen aanwrijven.
Het woord 'investering' wordt door de overheid stelselmatig misbruikt. Het zijn gewoon uitgaven.
  dinsdag 19 september 2006 @ 19:20:43 #238
130955 Floripas
Blast from the past
pi_41959299
Nou, ik niet, ik leef nu bij gratie van uitgaven van de overheid in cultuur en onderwijs. Overigens heb ik lang in het bedrijfsleven gewerkt en was ik ook al zo, mocht je me persoonlijk belang willen aanwrijven.

Zo blij?
pi_41959325
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:20 schreef Floripas het volgende:
Nou, ik niet, ik leef nu bij gratie van uitgaven van de overheid in cultuur en onderwijs. Overigens heb ik lang in het bedrijfsleven gewerkt en was ik ook al zo, mocht je me persoonlijk belang willen aanwrijven.

Zo blij?
Beter.
  dinsdag 19 september 2006 @ 19:23:15 #240
130955 Floripas
Blast from the past
pi_41959380
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:21 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Beter.
Overigens wil bijna iedereen wel dat kinderen onderwijs krijgen, en wil bijna iedereen wel dat dat collectief wordt geregeld. Soms moet je een beetje inschikken, Osewoudtje. Ik steek ook geen peuk op als de mensen in de kamer dat niet willen.
pi_41959383
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:13 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Met een linkse regering was ik beter af geweest.

Tja, zonder overheid, moet ik je eerlijk zeggen dat ik het niet weet. Ik ben daar nog niet over uit.
pi_41959425
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:23 schreef EchtGaaf het volgende:
Met een linkse regering was ik beter af geweest.
Want?
quote:
Tja, zonder overheid, moet ik je eerlijk zeggen dat ik het niet weet. Ik ben daar nog niet over uit.
Je twijfelt in elk geval al. Mijn werk is niet voor niets geweest
pi_41959597
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:24 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Want?
Omdat ik in mijn situatie FE veel beter af ben geweest. Ik behoor helaas niet tot de rijken.
quote:
Je twijfelt in elk geval al. Mijn werk is niet voor niets geweest
Absoluut. Je hebt mij zeker aan het denken gezet. Je werk is zeker niet voor niets geweest. Ik stel het absoluut op prijs. Ik heb wat tijd nodig om de voor en tegens op een rij te krijgen. Maar ook ik heb sowieso weinig vertrouwen in de overheid.
pi_41959769
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:30 schreef EchtGaaf het volgende:
Omdat ik in mijn situatie FE veel beter af ben geweest. Ik behoor helaas niet tot de rijken.
Ik ook niet.
quote:
Absoluut. Je hebt mij zeker aan het denken gezet. Je werk is zeker niet voor niets geweest. Ik stel het absoluut op prijs. Ik heb wat tijd nodig om de voor en tegens op een rij te krijgen. Maar ook ik heb sowieso weinig vertrouwen in de overheid.
Een gezonde basis. Nu nog wat méér vertrouwen in de positieve krachten van het menselijk eigenbelang, en in de meest vredelievende manier om dat eigenbelang te faciliteren, de markt.
Je kunt het!
pi_41960054
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:30 schreef EchtGaaf het volgende:
Weinig vertrouwen in de overheid en toch links stemmen? Thats smart
Big dick.
pi_41960114
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:44 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Weinig vertrouwen in de overheid en toch links stemmen? Thats smart
Ja, maar in het bedrijfsleven heb ik nog minder vertrouwen.......Ik vertrouw alleen mijzelf.

Maar zelfs als ik VVD, Wilders of LPF zou stemmen hebben we die overheid nog steeds....
pi_41960183
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:46 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, maar in het bedrijfsleven heb ik nog minder vertrouwen.......
Das slim, want uiteindelijk betaalt het bedrijsleven de overheid. Laten we het bedrijfsleven gewoon wegpesten, dan wordt het allemaal beter
Big dick.
pi_41960268
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:46 schreef EchtGaaf het volgende:
Ja, maar in het bedrijfsleven heb ik nog minder vertrouwen.......
Waarom precies? Ik denk namelijk dat dat wantrouwen van je vooral gebaseerd is op corporatisme, het onzalige huwelijk tussen bedrijfsleven en overheid. Een huwelijk dat alleen maar mogelijk kan zijn als er een grote machtige overheid is die als enige met geweld monopolies of andere marktfrustrerende zaken zoals tarieven kan afdwingen. De bedrijven kun je hun flirtpogingen (lobby's) niet aanrekenen. Het is namelijk een stuk makkelijker om je concurrent te laten verbieden of anderszins het leven zuur te laten maken dan om zelf een beter produkt te ontwikkelen en voor een lagere prijs in de markt te zetten.
pi_41960273
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:29 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wat is er mis met de Zeeuwse Provinciale Courant?
het plaatselijke suffertje
pi_41960282
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:48 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Das slim, want uiteindelijk betaalt het bedrijsleven de overheid. Laten we het bedrijfsleven gewoon wegpesten, dan wordt het allemaal beter
Dat hoor je mij toch ook niet zeggen.....Alles graag in de juiste proproties. Ik vind dat het bedrijfsleven teveel in de watten wordt gelegd (1.5 % miljard erbij) en de burger moet het doen met een zielige 1% koopkracht erbij. Dat noem ik geen balans...

Het bedrijfleven kan weer niet zonder de burger...En zo hangt alles aan elkaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')