abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 september 2006 @ 21:15:19 #151
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41846074
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 14:13 schreef du_ke het volgende:
Ik denk dat de Rabo het ook beter weet dan jij .
Nou, als ik het beperk tot de schrijvers van het Rabo-rapport dan blaas ik toch even mn eigen loftrompet
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 14:10 schreef EchtGaaf het volgende:
Napalm toch.
Wat?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_41846478
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 21:15 schreef Napalm het volgende:

Wat?
Je vergat iemand
pi_41848517
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 21:15 schreef Napalm het volgende:

[..]

Nou, als ik het beperk tot de schrijvers van het Rabo-rapport dan blaas ik toch even mn eigen loftrompet
[..]
Je kent ze met hun kwaliteiten....

Tja die loftrompet klink alleen niet vals als je het hun kan verbeteren......(maar dat denk ik niet, reken maar dat ze daar niet de eerste de beste economen zomaar van straat hebben geplukt.)

Mocht dat anders zijn, grijp dan nu je kans....Dat wordt dan gauw solliciteren bij de Rabo. Ze zouden toch wel knettergek zijn als ze jou lieten staan. Het wordt tijd dat je daar orde op zaken gaat zetten........Je bent toch extern bankier...

Dat wordt een briefje schrijven, dit weekend nog.. Dus zie je kans schoon.....

Ik help je ff uit de droom: in de economie bestaat de absolute waarheid veelal ook niet. De feiten kun je namelijk veelal verschillend duiden. En verschillende meningen zullen er altijd wel blijven, zelfs in de economie......En er zijn economen met linkse en rechtse politieke opvattingen........

Vertel ik je nieuws?
  vrijdag 15 september 2006 @ 23:09:51 #154
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41849244
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 21:30 schreef EchtGaaf het volgende:
Je vergat iemand
Wie? PMB RUG heeft zn bul nog niet eens..
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 22:47 schreef EchtGaaf het volgende:

Je kent ze met hun kwaliteiten....
Ik zie wat ze schrijven. Ik ken 2 Rabo-ers van de studie en die hadden de beste kontjes van het hele studiejaar.
Kwaliteit genoeg. (oh, ze waren ook best slim)
quote:
Tja die loftrompet klink alleen niet vals als je het hun kan verbeteren......(maar dat denk ik niet, reken maar dat ze daar niet de eerste de beste economen zomaar van straat hebben geplukt.)
dit soort dingetjes schrijven lijkt me typisch ondankbaar werk gegeven aan een startende medewerker
quote:
Mocht dat anders zijn, grijp dan nu je kans....Dat wordt dan gauw solliciteren bij de Rabo. Ze zouden toch wel knettergek zijn als ze jou lieten staan. Het wordt tijd dat je daar orde op zaken gaat zetten........Je bent toch extern bankier...

Dat wordt een briefje schrijven, dit weekend nog.. Dus zie je kans schoon.....
Utrecht. Ik dacht het niet. Als ik nog in de economie blijf dan word ik controller ergens in de Rotterdamse haven. Ca$hen
quote:
Ik help je ff uit de droom: in de economie bestaat de absolute waarheid veelal ook niet. De feiten kun je namelijk veelal verschillend duiden. En verschillende meningen zullen er altijd wel blijven, zelfs in de economie......En er zijn economen met linkse en rechtse politieke opvattingen........

Vertel ik je nieuws?
Toch zijn er vaststaande feiten, theorieen en consensus. Voorts kan je ook nog eens de fouten in een (rabobank) redenatie, cijfers/ aanname en theorie aantonen. Dit deed ik eerder dus al..

[ Bericht 1% gewijzigd door Napalm op 15-09-2006 23:50:55 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_41852816
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 23:09 schreef Napalm het volgende:

[..]

Wie? PMB RUG heeft zn bul nog niet eens..
Nog niet, maar dat gaat ie zeker wel halen. Ik kan mij niet indenken dat er hier niet meer economen hier op Fok! rondspoken. Ik weet het echt niet. Misschien HenriOsewoudt
quote:
Ik zie wat ze schrijven. Ik ken 2 Rabo-ers van de studie en die hadden de beste kontjes van het hele studiejaar.
Kwaliteit genoeg. (oh, ze waren ook best slim)
Als het de beste kontjes van het hele studiejaar zijn geweest, dan ga ik er gevoeglijk van uit dat het ongelofelijk knappe vrouwen zijn geweest. Geweest, want hoe lang is het al geleden? De mooiheid gaat er bij vrouwen er heel snel vanaf , want ze zijn zo over de datum . Mooi en slim is de ideale combinatie maar vrijwel onvindbaar.
quote:
dit soort dingetjes schrijven lijkt me typisch ondankbaar werk gegeven aan een startende medewerker
Lijkt. Als het ondankbaar gegeven werk is, dan moet het toch een opdracht van bovenaf zijn Ik mag toch hopen dat er bij de Rabo toch wilsbekwame mensen zitten? Niet de types die na hun universitaire studie hun verstand hebben ingeleverd? Tenminste dat mag ik hopen van niet.
quote:
Utrecht. Ik dacht het niet. Als ik nog in de economie blijf dan word ik controller ergens in de Rotterdamse haven. Ca$hen
Ja, dat is wel een beroep dat inmens goed betaald. Trouwens ik heb het beeld dat economen sowieso erg goed verdienen, maar ja het gras bij de buren is altijd groener...Ik denk dat jij voor je veerstigste wel binnen loopt...(als je het slim doet) Ooit zie ik je toch in die Daimler rondsjezen......
quote:
Toch zijn er vaststaande feiten, theorieen en consensus. Voorts kan je ook nog eens de fouten in een (rabobank) redenatie, cijfers/ aanname en theorie aantonen. Dit deed ik eerder dus al..
Toch kan ik mij amper niet voorstellen dat ze er helemaal naast zitten. De organisatie met naam en faam zal immers niet graag hun naam te grabbel willen gooien. Maar ja, natuurlijk, kritiek is altijd mogelijk. Er is altijd ruimte voor discussie. Over randvoorwaarde en veronderstellingen. Over hoe en welke cijfers je gebruikt...Waar je wel en niet de nadruk op legt....Etc.

[ Bericht 1% gewijzigd door EchtGaaf op 16-09-2006 01:27:54 ]
  zaterdag 16 september 2006 @ 10:54:57 #156
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41856991
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 01:16 schreef EchtGaaf het volgende:
Als het de beste kontjes van het hele studiejaar zijn geweest, dan ga ik er gevoeglijk van uit dat het ongelofelijk knappe vrouwen zijn geweest. Geweest, want hoe lang is het al geleden? De mooiheid gaat er bij vrouwen er heel snel vanaf , want ze zijn zo over de datum . Mooi en slim is de ideale combinatie maar vrijwel onvindbaar.
jaartje of 8 terug al zag ik er vorig jaar nog eentje lopen en nog immer appeteitelijk. Overigens is een goede kont nog niet gelijk aan helemaal goed en was economie bij mij een typische mannenstudie dus de spoeling was dun..
quote:
Ja, dat is wel een beroep dat inmens goed betaald. Trouwens ik heb het beeld dat economen sowieso erg goed verdienen, maar ja het gras bij de buren is altijd groener...Ik denk dat jij voor je veerstigste wel binnen loopt...(als je het slim doet) Ooit zie ik je toch in die Daimler rondsjezen......
Mwoah, algemeen economen zijn niet de toppers. Dat zijn de accountants en fiscalisten. Als algemeen econoom eindig je nu 15 jaar toch vaak in beleidswerk voor een ministerie (schaal 12, met mazzel 13). Bij de banken kan je als senior econoom meer behoorlijk verdienen voor meer werk. Verder heb je als AE in het bedrijfsleven (inhoudelijk) niets te zoeken tenzij je richting management of control gaat. Daar zit wel geld.
quote:
Toch kan ik mij amper niet voorstellen dat ze er helemaal naast zitten. De organisatie met naam en faam zal immers niet graag hun naam te grabbel willen gooien.
Ach, wie weet nu of het rapport klopt? Een enkeling kan het op zijn waarde schatten. Binnen fok misschien die 10 mensen. Van die 10 zullen er 8 hun mond houden en 2 het niet eens lezen omdat ze wel beter weten. Redelijk veilig zo`n persberichtje.
pi_41859539
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 10:54 schreef Napalm het volgende:

[..]

jaartje of 8 terug al zag ik er vorig jaar nog eentje lopen en nog immer appeteitelijk.
Ja, er zijn er wel bij die lang mooi blijven........maar jammer dat ze zeldzaam zijn. Ik vind iha dat er maar heel weinig mooie vrouwen zijn. Muv vrouwen met Indisch bloed...Die zijn vaak bloed en bloedmooi.......
quote:
Overigens is een goede kont nog niet gelijk aan helemaal goed en was economie bij mij een typische mannenstudie dus de spoeling was dun..
Ja, bij mijn studie electrotechniek was dat idem dito. Overigens vind ik vrouwen met een technisch achtergrond nu niet altijd zo geslaagd, maar ja....Het liefst zie ik een vrouw met een juridische achtergrond. Zo´n type Britta Bohler bijvoorbeeld....
quote:
Mwoah, algemeen economen zijn niet de toppers. Dat zijn de accountants en fiscalisten.
Ja dat kan ik weten. Mijn broer is RA en heeft beter gekozen dan ik. Die mensen hebben een geweldige status binnen het bedrijfsleven. Een techneut wordt met de nek aangekeken en niet gewaardeerd en bovenal niet betaald. Met terugwerkende kracht heb ik dus spijt. Een moeilijke studie maar rendement valt zwaar tegen. Maar ja, je kunt je leven maar 1 keer vergooien...Dat wordt reincarneren dus.
quote:
Als algemeen econoom eindig je nu 15 jaar toch vaak in beleidswerk voor een ministerie (schaal 12, met mazzel 13).
Valt best erg tegen.
quote:
Bij de banken kan je als senior econoom meer behoorlijk verdienen voor meer werk.
Lijkt mij ook veel mooier dan een ambtenarenbolwerk....
quote:
Verder heb je als AE in het bedrijfsleven (inhoudelijk) niets te zoeken tenzij je richting management of control gaat. Daar zit wel geld.
Als AE heb je in het MKB volgens mij idd niets te zoeken. Bij grote multinationals misschien des te meer. Management moet je als persoon ook het type mens ervoor zijn.......Maar belangrijk is denk ik dat je ook iets doet wa je gewoon leuk vind en voldoening uit put...Al heb je een goed betaalde baan en je voelt je niet gelukkig dan heb je nog niet veel.....(en hou je het niet vol)
quote:
Ach, wie weet nu of het rapport klopt? Een enkeling kan het op zijn waarde schatten. Binnen fok misschien die 10 mensen. Van die 10 zullen er 8 hun mond houden en 2 het niet eens lezen omdat ze wel beter weten. Redelijk veilig zo`n persberichtje.
Natuurlijk. Als je vooraf op basis van je eigen inzichten een andere mening bent toegedaan, dan zul je er ook niet vor open staan. Hetzelfde herken ik ook bij mijzelf, als ik een bericht of rapport lees wat mij weer niet bevalt...Maar ja , hetzelfde gebeurd in de politiek. Daar draait ook alles om meningen en menigsvorming. Zo heeft iedereen wel een ideologie als vertrekpunt. Je gedachten zijn gestoeld op allerlei basisveronderstellingen.....Vandaar uit ga je een rapport verdedigen of juist afkraken.

Tja, politiek of poli Tick....
pi_41860581
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:45 schreef du_ke het volgende:

[..]

Klopt grote rem op de innovatie. En de concurentie met Polen of China kunnen we toch nooit aan.
Nou, veel mensen in Nederland denken anders dat de problemen kunnen worden opgelost door gewoon de concurrentie uit te bannen. En dus heeft Mw. Verdonk de laatste jaren een soort papieren Berlijnse Muur om Nederland gebouwd. Dat de buitenlandse investeringen inmiddels op belabberd niveau zitten en de Nederlandse bedrijven naar het buitenland vluchten is natuurlijk een vervelende bijkomstigheid, maar zo lang je in je eigen sprookjes gelooft is toch alles prima.

En wat betreft een kenniseconomie, daar heb je toch op de eerste plaats kennis voor nodig. En dat is lastig in de Nederlandse VMBO / MBO cultuur. Er bestaat in Nederland nu eenmaal een afkeer van mensen met een universitaire opleiding en als ze uit het buitenland komen zijn ze extra gevaarlijk. Dus vergeet die kenniseconomie maar snel, die is er nooit geweest en die komt er ook nooit.
  zaterdag 16 september 2006 @ 14:05:00 #159
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41861587
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 13:31 schreef akkefietje het volgende:
En wat betreft een kenniseconomie, daar heb je toch op de eerste plaats kennis voor nodig. En dat is lastig in de Nederlandse VMBO / MBO cultuur. Er bestaat in Nederland nu eenmaal een afkeer van mensen met een universitaire opleiding en als ze uit het buitenland komen zijn ze extra gevaarlijk. Dus vergeet die kenniseconomie maar snel, die is er nooit geweest en die komt er ook nooit.
Dat is wel erg kort door de bocht. Je doet net als of mensen met een universitaire opleiding helemaal niet gewenst zijn binnen Nederland
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41862442
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 13:31 schreef akkefietje het volgende:

[..]

Verdonk de laatste jaren een soort papieren Berlijnse Muur om Nederland gebouwd. Dat de buitenlandse investeringen inmiddels op belabberd niveau zitten en de Nederlandse bedrijven naar het buitenland vluchten is natuurlijk een vervelende bijkomstigheid, maar zo lang je in je eigen sprookjes gelooft is toch alles prima.
Het kabinet heeft immigratie voor hoger opgeleiden juist versoepeld...
quote:
Een afkeer van mensen met een universitaire opleiding? Nog nooit iets van gemerkt...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_41862604
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 14:42 schreef Tikorev het volgende:

[..]

quote:
Student uit buitenland blijft weg

DEN HAAG - Het nieuwe, strengere immigratiebeleid schrikt buitenlandse studenten en onderzoekers af. Volgens studentenorganisaties en universiteiten is Nederland inmiddels berucht om de ingewikkelde toelatingsprocedures, dure visa en lange wachttijden voor verblijfsvergunningen.

Uit cijfers van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) blijkt dat het aantal toegekende visa voor studenten is gedaald van 8800 in 2002 naar 5900 in 2004. Volgens de IND is een deel van de daling toe te schrijven aan de uitbreiding van de EU, waardoor veel studenten uit Oost-Europese landen zich niet meer hoeven te melden bij de IND.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article258863.ece
Pas daarna is het kabinet wakker geschrokken, maar of daar reeds concrete maatregelen uit voortgekomen zijn weet ik niet.
pi_41862720
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 14:50 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Pas daarna is het kabinet wakker geschrokken, maar of daar reeds concrete maatregelen uit voortgekomen zijn weet ik niet.
Brinkhorst had het makkelijker gamaakt voor hoog opgeleide werknemers om hier aan de slag te gaan. Voor studenten weet ik het niet. Ik zie overigens totaal het nut er niet van in om buitenlanders hier te laten studeren. Sommige werkcolleges bestaan wel voor 30% uit buitenlandse studenten, die ook 30% van de aandacht vragen. Terwijl zo'n student hulp krijgt zit een Nederlandse student braaf met zijn vinger in de lucht zijn tijd te verdoen. Ze bezetten de toch al schaarse middelen en na hun studie zie je van 95% van de buitenlandse studenten nooit meer terug.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  zaterdag 16 september 2006 @ 15:08:52 #163
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41862926
quote:
Je snapt het verschil tussn een werknemer en een student niet?

Studenten kosten geld, werknemers betalen belasting en brengen dus geld op..
  zaterdag 16 september 2006 @ 15:14:25 #164
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41863023
Wat ik mij nu afvraag hé, het kabinet is dan wel datgene wat in de schijnwerpers staat, maar topambtenaren blijven elke verkiezing op hun plek zitten. Zij, en hun departement zal ook wel een 'wij weten wat goed is voor het volk' instelling hebben, en hun eigen beleid doorzetten. Dit gaat heel eenvoudig, simpelweg door de gefilterde, juiste informatie door te geven aan degenen die in de schijnwerpers staan, en die daar als een ware Pavlov-hond op reageren.

Dáár, van die topambtenaren en het kluitje daaromheen, die er al jáááren zitten, al strategisch zelfvoorzienend bezig zijn1, dáár horen we niets van.

Conspiracy-denkers ->

1: dat zien we aan de alsmaar groeiende overheid, tezamen met de hoeveelheid regels, ook 'onder Balkenende'
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 16 september 2006 @ 15:17:47 #165
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41863083
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 14:58 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Brinkhorst had het makkelijker gamaakt voor hoog opgeleide werknemers om hier aan de slag te gaan. Voor studenten weet ik het niet. Ik zie overigens totaal het nut er niet van in om buitenlanders hier te laten studeren. Sommige werkcolleges bestaan wel voor 30% uit buitenlandse studenten, die ook 30% van de aandacht vragen. Terwijl zo'n student hulp krijgt zit een Nederlandse student braaf met zijn vinger in de lucht zijn tijd te verdoen. Ze bezetten de toch al schaarse middelen en na hun studie zie je van 95% van de buitenlandse studenten nooit meer terug.
Als ik zuiver en alleen deze reactie zou beschouwen, zou ik je een rasechte conservatieve communist noemen.
Gelukkig ken ik je wel langer.

( Je vergeet de studenten uit Nederland die in het buitenland studeren, bijvoorbeeld. )
Daarnaast ontken je ook de globalisering, en geef je via een omweg aan te geloven in zero-sum economie, wat nagenoeg niet bestaat.
quote:

[..]

[..]

Een afkeer van mensen met een universitaire opleiding? Nog nooit iets van gemerkt...
Maaiveldcultuur, heb je daar nooit van gehoord?
  zaterdag 16 september 2006 @ 15:28:45 #166
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41863282
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 15:14 schreef Yildiz het volgende:
Wat ik mij nu afvraag hé, het kabinet is dan wel datgene wat in de schijnwerpers staat, maar topambtenaren blijven elke verkiezing op hun plek zitten.
Dat is dan ook belachtelijk aangezien ze een functie hebben die over het algemeen verkregen wordt (mede) door de "partijkaart" te spelen.. In Frankrijk is het heel normaal dat de de ambtelijke top opstapt als de minister vervangen wordt. Logisch.

De ophef toen Bomhoff bij zn aantreden SG van Lieshout wilde dumpen was dan ook getuigend van het gebrek aan kennis van de critici.
  zaterdag 16 september 2006 @ 15:29:50 #167
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41863304
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 15:28 schreef Napalm het volgende:

[..]

Dat is dan ook belachtelijk aangezien ze een functie hebben die over het algemeen verkregen wordt (mede) door de "partijkaart" te spelen.. In Frankrijk is het heel normaal dat de de ambtelijke top opstapt als de minister vervangen wordt. Logisch.

De ophef toen Bomhoff bij zn aantreden SG van Lieshout wilde dumpen was dan ook getuigend van het gebrek aan kennis van de critici.
Fijn om te zien dat we het een keertje eens zijn.
  zaterdag 16 september 2006 @ 15:37:33 #168
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_41863460
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 11:36 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Realiteitszin bij je is geen sterk punt. Denk je werkelijk dat zo'n grote organisatie met naam en faam zo hun naam te grabbel zullen gooien, door hun aanwezige kennis NIET te gebruiken

Hoe kun je dat denken?

[..]

consistent = vrij van innerlijke tegenspraak
Je bent NIET consistent als je

ENERZIJDS ZEGT DAT JE HET KENNISNIVEAU VAN DE RABOBANK NIET WEET..........
ANDERSZIJD DE CONCLUSIE TREKT DAT ZE DAARIN MOETEN INVESTEREN...........

JE KAN DIE CONCLUSIE ALLEEN TREKKEN ALS JE WEET DAT HET KENNISNIVEAU BIJ DE RABO NIET VOLDOENDE IS.

hoe duidelijk kan ik zijn......

Ik mag toch nu hopen dat het kwartje nu eens eindelijk valt......
Mag ik nog twee dingen van je weten. Wat is je hoogst genoten opleiding en welke score haal je op een betrouwbare iq test (geen BNN rotzooi)?
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_41864550
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 15:37 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Mag ik nog twee dingen van je weten. Wat is je hoogst genoten opleiding en welke score haal je op een betrouwbare iq test (geen BNN rotzooi)?
Ik zie genoeg aanleiding om eerder zorgen te maken over je eigen capaciteiten op het intellectuele vlak dan druk te maken over mijn capaciteiten hieromtrent. (ik maak me zorgen over het niveau van UTwente, als dit representatief is, tenminste) Maar je lijkt wel een slecht verliezer; je wil gewoon niet toegeven dat je redenatie niet consistent was. Ik zou als ik jou was nog meer zorgen maken over je sociale vaardigheden, als je met dit soort vragen/opmerkingen komt. Je geeft op dit forum wel erg blijk een querulant van het ergste soort te zijn. (ik ga met deze kwalificatie beslist niet over 1 nacht ijs). Ik wens daar niet (meer) aan mee te werken. Ik steek mijn energie liever in andere personen.

Een laatste statement voor ik je definitief boycot; er zijn immers voor mij ook grenzen van het betamelijke:

Het stelselmatig zwaar op de persoon spelen maakt het je voortaan niet waard om verder met je in discussie te treden. ( Ik heb eerdere keren bezwaar gemaakt over je optreden hier op dit forum)

[ Bericht 1% gewijzigd door EchtGaaf op 16-09-2006 17:06:19 ]
  zaterdag 16 september 2006 @ 16:45:10 #170
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_41864620
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 15:28 schreef Napalm het volgende:

Logisch? Jaren ervaring op straat gooien? Als ministers op hun post komen nadat ze verkozen zijn, weten ze vrij weinig van hun ministerie. De topambtenaren weten inmiddels wat er zoal reilt en zeilt op hun departement. Het is maar goed ook dat de ambtelijke top niet iedere 4 of 8 jaar opstapt, anders zouden ze elke keer het wiel weer moeten uitvinden.

Bovendien is de invloed van het kabinet slechts marginaal wat betreft de economische situatie. Het zijn uiteindelijk de bedrijven en de macro-economische situatie in de wereld die de grootste impact hebben op het wel of niet succes hebben in economische termen. Een links of rechts kabinet kan de nadruk leggen op verschillende aspecten, maar in feite kun je niet beweren dat "rechts" de economie heeft geremd of dat "links" de economie heeft versterkt. Daar zijn die 4 jaar ook veel te kort voor.
Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg
  zaterdag 16 september 2006 @ 18:40:37 #171
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_41866927
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 16:41 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik zie genoeg aanleiding om eerder zorgen te maken over je eigen capaciteiten op het intellectuele vlak dan druk te maken over mijn capaciteiten hieromtrent. (ik maak me zorgen over het niveau van UTwente, als dit representatief is, tenminste) Maar je lijkt wel een slecht verliezer; je wil gewoon niet toegeven dat je redenatie niet consistent was. Ik zou als ik jou was nog meer zorgen maken over je sociale vaardigheden, als je met dit soort vragen/opmerkingen komt. Je geeft op dit forum wel erg blijk een querulant van het ergste soort te zijn. (ik ga met deze kwalificatie beslist niet over 1 nacht ijs). Ik wens daar niet (meer) aan mee te werken. Ik steek mijn energie liever in andere personen.

Een laatste statement voor ik je definitief boycot; er zijn immers voor mij ook grenzen van het betamelijke:

Het stelselmatig zwaar op de persoon spelen maakt het je voortaan niet waard om verder met je in discussie te treden. ( Ik heb eerdere keren bezwaar gemaakt over je optreden hier op dit forum)
Ik gun uiteraard ieder zijn eigen mening. Nu ben ik benieuwd met welke achtergrond je die mening hebt gevormd. Dus een antwoord op mijn vraag zal daartoe bijdragen.

Uiteraard speel ik op de man. Jij bent toch degene die valse uitingen doet en mijn posts verdraait. Maar blijkbaar is deze manier van communiceren te direct voor je. Mijn voorkeur gaat niet uit naar polderen.

Jij bent trouwens de enige die mijn posts hier verdraaid en niet durft toe te geven wanneer je fout zit. Maar dat zal wel toeval zijn...
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
  zaterdag 16 september 2006 @ 20:28:37 #172
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41869637
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 16:45 schreef Dirktator het volgende:

Logisch? Jaren ervaring op straat gooien? Als ministers op hun post komen nadat ze verkozen zijn, weten ze vrij weinig van hun ministerie.
Een minister hoeft helemaal geen detailkennis te hebben. Leidinggeven en visie, dat is noodzakelijk. Topambtenaren hebben allemaal eigen belangen, ideeen en ballast uit het verleden. Dat veroorzaakt een hoop problemen als je als minister wil veranderen. Helemaal bizar is natuurlijk dat het partij-lidmaatschap wel een rol speelt bij de benoemingen in deze functie (dat zegt veel) terwijl je als kiezer er geen invloed op hebt..

De televisieserie Yes minister stond helemaal niet zo ver van de waarheid..

quote:
Op zaterdag 16 september 2006 16:45 schreef Dirktator het volgende:De topambtenaren weten inmiddels wat er zoal reilt en zeilt op hun departement.
Nee. De echte specialisten zijn de senior beleidsmedewerkers op de afdelingen. Die hebben de detailkennis. Hoe hoger je functie is (DG, SG) hoe minder detailkennis je kan hebben. Overigens zijn de meeste ministers geen onbekenden in het vakgebied van het ministerie.

Volgens mij heb jij nog geen dag gewerkt voor een ministerie als ik het zo lees..
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 15:29 schreef Yildiz het volgende:
Fijn om te zien dat we het een keertje eens zijn.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit..
pi_41869816
quote:

Het bedrijfsleven heeft zich begin september nogmaals bij staatssecretaris van Gennip beklaagd dat de regeling een totale farce is. Het probleem is dat EZ wel meewerkt, maar Vreemdelingenzaken alles traineert en blokkeert.
quote:
Steeds vaker worden hoger opgeleiden uitgemaakt voor profiteurs enkel en alleen omdat ze studeren.
Ze werken niet en een studie kost geld.
Buitenlandse studenten zijn natuurlijk dubbel verdacht.

[ Bericht 4% gewijzigd door akkefietje op 16-09-2006 20:51:57 ]
pi_41870005
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 14:58 schreef Tikorev het volgende:

Ze bezetten de toch al schaarse middelen en na hun studie zie je van 95% van de buitenlandse studenten nooit meer terug.
Taida wil na afloop best wel blijven hoor.
pi_41870157
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 15:08 schreef Napalm het volgende:

Studenten kosten geld, werknemers betalen belasting en brengen dus geld op..
Leve het VMBO, wordt Nederland toch nog het echte arbeidersparadijs.
Jammer dat Lenin en Honnecker dit niet meer mogen meemaken.
pi_41888812
quote:

[..]

[..]

topstudenten uit niet westerse landen willen soms best naar Nederland maar het lukt vaak niet. Heb in dit topic wel een link geplaatst naar een stuk in de UK van de rug.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_41889179
quote:

[..]

Nog niet, maar dat gaat ie zeker wel halen. Ik kan mij niet indenken dat er hier niet meer economen hier op Fok! rondspoken. Ik weet het echt niet. Misschien HenriOsewoudt
[..]
HenriO is it'er op kosten van de overheid waar hij zo tegen is .
  zondag 17 september 2006 @ 15:38:23 #178
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41890520
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 16:45 schreef Dirktator het volgende:

[..]

Logisch? Jaren ervaring op straat gooien? Als ministers op hun post komen nadat ze verkozen zijn, weten ze vrij weinig van hun ministerie. De topambtenaren weten inmiddels wat er zoal reilt en zeilt op hun departement. Het is maar goed ook dat de ambtelijke top niet iedere 4 of 8 jaar opstapt, anders zouden ze elke keer het wiel weer moeten uitvinden.
[..]
Dus je stelt dat het in landen, waar men wél elke 4 jaar andere ambtenaren neerzet, men elke 4 jaar de 'ervaring' op straat gooit?

Zoals, bijvoorbeeld, de USA?
pi_41892880
quote:
Op zondag 17 september 2006 14:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

HenriO is it'er op kosten van de overheid waar hij zo tegen is .
Ow, god hij is toch hopelijk geen ambtenaar Nee, toch zeker?
pi_41893053
quote:
Op zondag 17 september 2006 16:54 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ow, god hij is toch hopelijk geen ambtenaar Nee, toch zeker?
werkt voor een ziekenhuis toch een sector met grote overheidsbemoeienis. En nadat ik hem een keer gemeld heb dat hij daarom ook medeverantwoordelijk is negeert hij me .
pi_41918617
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 15:17 schreef Yildiz het volgende:

[..]

( Je vergeet de studenten uit Nederland die in het buitenland studeren, bijvoorbeeld. )
Die verhouding is echt totaal zoek.
quote:
Daarnaast ontken je ook de globalisering, en geef je via een omweg aan te geloven in zero-sum economie, wat nagenoeg niet bestaat.
Waarom zou je de globalisering ontkennen als je het niet zo'n goed idee vind om de zeer schaarse middelen die we hebben te investeren in mensen die we praktisch nooit meer terug zien?
quote:
Maaiveldcultuur, heb je daar nooit van gehoord?
Daar heb ik van gehoord, zouden we snel van af moeten wat mij betreft. Ik zie alleen de directe link met hogeropgeleiden niet. Volgens mij geldt dat vooral voor mensen die hoger op de sociale ladder staan. Dat hoger opgeleiden oververtegenwoordigd zijn in die groep geloof ik graag. Maar minder opgeleide mensen die het gemaakt hebben zijn net zo vaak slachtoffer van de maaiveldcultuur.
pi_41924889
quote:
Op zondag 17 september 2006 17:00 schreef du_ke het volgende:

[..]

werkt voor een ziekenhuis toch een sector met grote overheidsbemoeienis. En nadat ik hem een keer gemeld heb dat hij daarom ook medeverantwoordelijk is negeert hij me .
Oeps. Je hebt wel gelijk hoor. Het is nog waar ook. Ik had het sterker gevonden als hij ondernemer is. Maar nu profiteert hij ook van de overheid. Maar ja, vooruit, ik gun hem zijn mening wel...maar nu met deze wetenschap geeft het wel een iets andere dynamiek....
pi_41925112
quote:
Op maandag 18 september 2006 17:29 schreef EchtGaaf het volgende:
Oeps. Je hebt wel gelijk hoor. Het is nog waar ook. Ik had het sterker gevonden als hij ondernemer is. Maar nu profiteert hij ook van de overheid. Maar ja, vooruit, ik gun hem zijn mening wel...maar nu met deze wetenschap geeft het wel een iets andere dynamiek....
HenriO is ondernemer, du_ke verdraait de waarheid, en niet voor het eerst.
pi_41925171
quote:
Op maandag 18 september 2006 17:38 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

HenriO is ondernemer, du_ke verdraait de waarheid, en niet voor het eerst.
Ok ondernemer, waarvan acte. Mijn excuus Henri, over mijn gevolgtrekking mbt dynamiek. Ik blijf je bijdrage zeer op prijs stellen.
pi_41925589
Ondernemer in opdracht van een ziekenhuis dus van de overheid . De vorm maakt niet zoveel uit het gaat om het principe.
pi_41925983
quote:
Op maandag 18 september 2006 17:56 schreef du_ke het volgende:
Ondernemer in opdracht van een ziekenhuis dus van de overheid . De vorm maakt niet zoveel uit het gaat om het principe.
In dit bestel wel. Maar met zijn ideaal zou hij ook ondernemer kunnen zijn voor een particulier ziekenhuis, toch. Alleen dat kennen we hier nu niet/amper.

Maar ja, ik probeer nog een meta benadering te doen rond het Libertarische gebeuren..... Ik zoek en zoek naar de achterkant van het gelijk. .. .

Ik ben er nog niet uit........

Mischien weet jij iets?

de volgende grote vraag?

Is goed reguleren altijd beter dan niet reguleren van overheidswege

Ik zoek een goed proefschrift/boek .....(als het er niet is, dan zal ik er over nadenken )

ps economen zijn niet de beste in de techniek van het regelen........is mijn ervaring.....

pi_41926166
Tja ik zie het libertarische gebeuren als ongeveer gelijk aan het communisme. Beiden idealen voor de inrichting van de maatschappij/ economie maar totaal niet werkbaar in de praktijk. We zijn toch aangewezen op het middenveld tussen markt en overheid.
  maandag 18 september 2006 @ 18:37:15 #188
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41926456
quote:
Op maandag 18 september 2006 18:26 schreef du_ke het volgende:
Tja ik zie het libertarische gebeuren als ongeveer gelijk aan het communisme.
Liberalen kiezen nadrukkelijk nergens voor. De markt kiest.
pi_41926600
quote:
Op maandag 18 september 2006 18:37 schreef Napalm het volgende:

[..]

Liberalen kiezen nadrukkelijk nergens voor. De markt kiest.
Daarom tegenovergestelden of extremen in 1 spectrum. Waarbij het meest werkbare ergens in de zone er tussenin ligt .

Edit: Liberalen zijn wel anders dan Libertariers natuurlijk.

[ Bericht 7% gewijzigd door du_ke op 18-09-2006 19:46:13 ]
pi_41929349
quote:
Op maandag 18 september 2006 18:26 schreef du_ke het volgende:
Tja ik zie het libertarische gebeuren als ongeveer gelijk aan het communisme. Beiden idealen voor de inrichting van de maatschappij/ economie maar totaal niet werkbaar in de praktijk. We zijn toch aangewezen op het middenveld tussen markt en overheid.
Daar geloof ik ook het meest in. Het hybride bestel inhoudende:

1 het marktmechanisme toepassen daar waar het kan, privaat dus
2 daar waar het niet kan: overheid, publiek dus.

Een hybride besteld zdd:

1 de voordelen van het marktmechanisme zoveel mogelijk worden benut....
2 overheid creert randvoorwaarden zdd de nadelen van de markt economie zoveel mogelijk wordt ondervangen.....

Oplossing: economen opleiden die het kunst van het regelen willen en kunnen begrijpen.....helaas zijn die tot nu toe erg schaars....
pi_41929625
Net gezien in Netwerk:

Sylvester Eijfinger, econoom:
quote:
Economische opleving in NL komt niet door Balk beleid maar door de opleving van de wereldeconomie (m.n. VS)
dus Balkenende beduvelt de kluit met zijn uitspraken....
quote:
Als we door die 3% van het begrotingstekort waren doorgeschoten dan hadden we zomaar 1 % meer economische groei gehad.......
Dus het kabinets beleid was dus slecht voor ons economisch hersteld.

ik ben dus echt niet de enige die die zegt....

DUS HET ECONOMISCH HERSTEL VINDT PLAATS ONDANKS HET VERMALEDIJDE KABINETSBELEID IPV DANKZIJ.

Als ze minder hadden bezuinigd dan had herstel dus eerder opgetreden en hadden we een grotere economische groei gehad en kon er ook meer wordne afgelost in de betere periode.....

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 18-09-2006 20:28:22 ]
pi_41929752
Dit is vanaf het begin al door de meeste economen aangegeven. Er zijn maar een paar economen te vinden (aangevoerd door CDA-er Bovenberg) die het beleid van Balkenende hebben geprezen.
pi_41929920
quote:
Op maandag 18 september 2006 20:23 schreef SCH het volgende:
Dit is vanaf het begin al door de meeste economen aangegeven. Er zijn maar een paar economen te vinden (aangevoerd door CDA-er Bovenberg) die het beleid van Balkenende hebben geprezen.
Ja inderdaad. Jammer dat de gezonde economen die het snappen hier niet op Fok! zitten.
pi_41931276
quote:
Op maandag 18 september 2006 20:20 schreef EchtGaaf het volgende:
Als ze minder hadden bezuinigd dan had herstel dus eerder opgetreden en hadden we een grotere economische groei gehad en kon er ook meer wordne afgelost in de betere periode.....
Vertelde meneer Eijffinger er ook bij hoé minder bezuinigingen precies tot een grotere economische groei hadden geleid?
pi_41935089
quote:
Op maandag 18 september 2006 20:58 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Vertelde meneer Eijffinger er ook bij hoé minder bezuinigingen precies tot een grotere economische groei hadden geleid?
Nee. Maar ik geeft het antwoord wel: investeren en minder angst zaaien onder de burgerbevolking. In vele topics heb ik het psychologische vliegwieleffect uitgelegd. Maar ja, ik heb daar al maandenlang een strijd hierover met ons eigen Napalm....
  maandag 18 september 2006 @ 22:52:42 #196
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41936072
quote:
Net gezien in Netwerk:

Sylvester Eijfinger, econoom:
[..]

dus Balkenende beduvelt de kluit met zijn uitspraken....
Niet meer of minder dan de mensen die Balk de schuld geven van de recessie.

Overigens missen we wel hoeveel % het tekort dan had moeten zijn? 10%? Willen we terug naar de tijden van de oliecrisis? Laten we neit vergeten dat het CPB en de gezamenlijke topambtenaren al hebben berekend dat we gemiddeld een overschot op de begroting van 2% nodig hebben voor de vergrijzing goed op te vangen. Dat is dus gemiddeld, als je veel meer dan 3% wil gaan lenen als het slecht gaat hoe groot moet je overschot dan wel niet zijn in de goede perioden? 10%? Zie jij het gebeuren, onder Kok waren er zelfs tekorten.
quote:
[..]

Dus het kabinets beleid was dus slecht voor ons economisch hersteld.

ik ben dus echt niet de enige die die zegt....
Geen dingen door elkaar halen; "hele kabinetsbeleid" is niet gelijk aan "bezuinigingen veroorzaakt door 3% tekortnorm"
quote:
DUS HET ECONOMISCH HERSTEL VINDT PLAATS ONDANKS HET VERMALEDIJDE KABINETSBELEID IPV DANKZIJ.
Ondanks? Waarop baseren we dat? Een verhaaltje over een hypothetische situatie zonder EU-lidmaatschap?

Al met al ligt de schuld natuurlijk gewoon bij KOK! Dit omdat als je wil lenen als het slecht gaat je ook moet aflossen als het goed gaat.Dat zal iedereen met me eens zijn..

Kok loste niet af tijdens een ongekende bloei periode. Dan kan Balk toch ook niet gaan lenen?! Verwijten dat Balk niet meer leent mogen hier niet aan voorbij gaan. We zitten nu op de paarse blaren..
* Napalm mompel, zeven koeien, magere jaren, mompel...
quote:
Als ze minder hadden bezuinigd dan had herstel dus eerder opgetreden en hadden we een grotere economische groei gehad en kon er ook meer worden afgelost in de betere periode.....
a) Dat wordt niet ondersteund door je (/Eijfingers) uitspraken hierboven, enkel door die van Balk.. Dan nog zit je met het probleem dat je later weer moet aflossen. Aflossen ontrekt ook geld uit de economie en is dan weer schadelijk.. Het is allemaal lange termijn werk wat nu weer korte termijn beoordeeld wordt..
b) Was onmogelijk door de EU-criterea inzake maxium begrotingstekorten. Dat zijn afspraken gemaakt door je held Wim Kok.. NL heeft zelfs een waarsschuwing gekkregen van de EC, dus Balk zat al op het randje.

[ Bericht 6% gewijzigd door Napalm op 18-09-2006 23:05:06 ]
  maandag 18 september 2006 @ 23:24:56 #197
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_41937199
quote:
Op maandag 18 september 2006 17:56 schreef du_ke het volgende:
If you can't beat them, join them
  dinsdag 19 september 2006 @ 11:26:42 #198
124377 pmb_rug
salvation received
pi_41945952
quote:
Op maandag 18 september 2006 20:27 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja inderdaad. Jammer dat de gezonde economen die het snappen hier niet op Fok! zitten.
Eijffinger is de persoonlijke economisch adviseur van Balkenende.
het kabinet stuurt de conjunctuur niet, maar legt een fundament. Balkenende heeft het fundament verstevigd.
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
pi_41946410
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 11:26 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

Eijffinger is de persoonlijke economisch adviseur van Balkenende.
Dat pleit voor de goede man, hij is eerlijk met zijn uitspraken gisteren
quote:
het kabinet stuurt de conjunctuur niet, maar legt een fundament. Balkenende heeft het fundament verstevigd.
Dat is eerlijk. Ik hoop dat Balkenende jouw voorbeeld hierin volgt in zijn presentatie. Helaas wekte hij tot nu toe een andere suggestie. Ik hoop maar dat Balk dit alles ook leest....

ps : jammer dat je het druk hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door EchtGaaf op 19-09-2006 11:56:27 ]
pi_41947469
Echtgraaf in Prinsjesdag : gratis Verkiezingsstunt kabinet Balkenende ? :
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 12:12 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het beleid van de regering heeft na jaren pas zijn uitwerking ( ik noem dat maar ff "beleid-incubatietijd"). Derhalve kan het huidige herstel nooit het gevolg zijn van het actieve kabinetsbeleid van Balk. De oorzaken liggen buiten het kabinet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')