abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41801024
quote:
Op donderdag 14 september 2006 14:16 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik spreek je nog wel als het jou treft en naast de WIA uitkering pist. Als het spreken niet lukt, ben je vast toegelaten tot de wia. Als het spreken wel lukt heb je dubbel pech.
Als het mij treft krijg ik een WIA uitkering. Als ik die niet krijg heeft het mij niet getroffen. Je doet net alsof de WIA iets onhaalbaars is. Terwijl duizenden arbeidsongeschikten per jaar instromen. Dat het strenger is als vroeger zal best, maar dat werd hoog tijd.
quote:
Dat succes kan ik minstens verbeteren. Als ik als politicus besluit om morgen de sociale zekerheid af te schaffen, heeft er niemand meer een uitkering. Dit zou mijn niemand kunnen verbeteren. Succes
Dat kun je op die manier niet omdat de huidige daling veroorzaakt wordt doordat meer mensen zijn gaan werken of aan het werk zijn gebleven.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_41801451
quote:
Op donderdag 14 september 2006 14:21 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Als het mij treft krijg ik een WIA uitkering. Als ik die niet krijg heeft het mij niet getroffen. Je doet net alsof de WIA iets onhaalbaars is. Terwijl duizenden arbeidsongeschikten per jaar instromen. Dat het strenger is als vroeger zal best, maar dat werd hoog tijd.
We spreken elkaar nog wel. Mensen met een huidige WAO worden veel strenger herkeurd en worden de arbeidsmarkt opgedumpt, zonder dat ze een kans op een baan hebben. Een maandje terug nog ruim in het nieuws..Gewoon kansloos. Geen baas die ze wil. De WIA is dan nog VEEL VEEL VEEL VEEL strenger... Daar kom je echt niet meer in. Tenzij je minstens een half lijk bent...

Ik vrees dat je niet goed weet hoe streng de criteria vandaag de dag zijn...Het moet tegenwoordig echt heeeeeeeeeeellll erg met je zijn om nog aanspraak te kunnen maken op een arbeidsongeschiktheidsuitkering......Ik denk dat je het alleen gaat beseffen als het je zelf treft..Maar dan is het wel te laat. Mensen kiezen hier teveel onwetend....hier izt een groot gevaar...
quote:
Dat kun je op die manier niet omdat de huidige daling veroorzaakt wordt doordat meer mensen zijn gaan werken of aan het werk zijn gebleven.
Waar blijven die ex/WAOers ex WW/ers......jawel in de bijstand en die is-wordt door de VVD ook gesloopt.....
  donderdag 14 september 2006 @ 14:38:53 #103
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_41801471
quote:
Op donderdag 14 september 2006 14:16 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik spreek je nog wel als het jou treft en naast de WIA uitkering pist. Als het spreken niet lukt, ben je vast toegelaten tot de wia. Als het spreken wel lukt heb je dubbel pech.
[..]
Dat succes kan ik minstens verbeteren. Als ik als politicus besluit om morgen de sociale zekerheid af te schaffen, heeft er niemand meer een uitkering. Dit zou mijn niemand kunnen verbeteren. Succes

Overigens het aantal uitkeringen daalt ook door het aantrekken van de economie. Wat arbeidsongeschiktheid betreft komt vooral ook deels door de Wet Verbeterde Poortwachter (jawel, paars). Dit is een maatregels dat het probleem bij de bron bestrijd, ipv het repressieve gedoe door Balk. Dat is het verschil...

Ik wacht nog steeds op een reactie.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_41801602
quote:
Op donderdag 14 september 2006 13:25 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee , jij moet mijn post goed lezen: te veel op het (ONDERWERP) loonmatiging. Er moest ook worden geinvesteerd. Dat is het punt. Ik heb het dus niet op de hoogte van de loonmatiging, maar het ONDERWERP.
Nee, op zn best heb jij verkeerd geformuleerd.
quote:
Op donderdag 14 september 2006 10:05 schreef EchtGaaf het volgende:
Dit echt niet de visie van de Rabobank hoor. ze stellen alleen dat er teveel nadruk op loonmatiging is gelegd. En bovendien vergaten te investeren...
EG: teveel, Rabobank: onvoldoende
en bovendien.. in een zinnetje achteraf
quote:
Op donderdag 14 september 2006 13:25 schreef EchtGaaf het volgende:
De grote fout van dit kabinet is dat ze veel te weinig in de kenniseconomie hebben geinvesteerd, ondanks veel lullen. Maar niets te weinig doen op dit onderwerp...
Het lijkt erop dat nu alles mooi samenkomt. Ook Stichting Kennis Nederland meldt dit.....
Dat gaat ons odd opbreken. Zeker weten...
Dat ligt niet zozeer aan dit kabinet als wel aan de gehele NL-politiek. Hier kiezen we voor de slechtste leerlingen en niet voor de beste. Dit uit een soort gelijke kansen gelijke resultaten-ideaal. Een soort omgekeerde 80-20 regel..
Dat is de nekslag voor onze innovatie en kennis.

Voor de rest is de kennis-kritiek dat er niet genoeg geld naartoe gaat. Maar waar moest Balk dat geld vandaan halen dan? Het was immers recessie! De uitkeringen omlaag? Dan gaat iedereen hier janken over de koopkracht. De belasting omhoog? Zelfde gevolg..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_41801707
quote:
Op donderdag 14 september 2006 14:38 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Mensen met een huidige WAO worden veel strenger herkeurd en worden de arbeidsmarkt opgedumpt, zonder dat ze een kans op een baan hebben.
Een totaal ongefundeerde opmerking. Dankzij de verbeterde economie hebben ze meer kans op een baan dan ooit te voren.
quote:
Ik vrees dat je niet goed weet hoe streng de criteria vandaag de dag zijn...Het moet tegenwoordig echt heeeeeeeeeeellll erg met je zijn om nog aanspraak te kunnen maken op een arbeidsongeschiktheidsuitkering.....
Ga toch weg. Het verschil is dat je tegenwoordig echt arbeidsongeschikt moet zijn. Dat je met een lichte depressie best wat arbeid kan verrichten is voor sommigen inderdaad nieuw, maar het is toch echt zo.
quote:
Waar blijven die ex/WAOers ex WW/ers......jawel in de bijstand en die is-wordt door de VVD ook gesloopt.....
Op de arbeidsmarkt bedoel je. Het aantal bijstandtrekkers is sterk aan het dalen.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_41801741
quote:
Op donderdag 14 september 2006 14:43 schreef Napalm het volgende:
Voor de rest is de kennis-kritiek dat er niet genoeg geld naartoe gaat. Maar waar moest Balk dat geld vandaan halen dan? Het was immers recessie! De uitkeringen omlaag? Dan gaat iedereen hier janken over de koopkracht. De belasting omhoog? Zelfde gevolg..
De staatsschuld omhoog natuurlijk
Big dick.
  donderdag 14 september 2006 @ 14:49:03 #107
124377 pmb_rug
salvation received
pi_41801759
quote:
Op donderdag 14 september 2006 14:10 schreef slaveloos het volgende:

[..]

lager dan het gemiddelde in de eurozone zegt me helemaal niks, ik constateer dat ik minder kan uitgeven nu.
Maar wat ik vooral constateer tegenwoordig is dat ik sinds ik kinderen heb en veel in aanraking kom met andere mensen met kinderen, ze me vertellen dat ze allemaal beduidend minder te besteden hebben sinds een paar jaar.
oh ja, anekdotisch bewijs

het is een leugen, je kunt het niet hard maken, het is gewoon ONZIN.
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  donderdag 14 september 2006 @ 14:53:01 #108
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_41801880
quote:
Op donderdag 14 september 2006 14:49 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

oh ja, anekdotisch bewijs

het is een leugen, je kunt het niet hard maken, het is gewoon ONZIN.
dus eerst ben ik een domme burger en nu een leugenaar. ik kom die mensen inderdaad niet tegen, dat verzin ik, mensen hebben het in de armere wijken dankzij Balkenende allemaal veel beter gekregen. ik ben op een persoonlijke kruistocht tegen balkenende.
Als je bewijs wilt, ga dan eens om je heen kijken in amsterdam zuid-oost, ga eens sfeerproeven in de schilderswijk in Den-Haag.
Praat eens met die mensen, ipv statistieken te lezen en je krijgt een ander beeld. In een ivoren toren is iedereen klein. Is iedereen een mier die meewerkt aan het grote geheel.
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
  donderdag 14 september 2006 @ 15:03:56 #109
124377 pmb_rug
salvation received
pi_41802173
quote:
Op donderdag 14 september 2006 14:53 schreef slaveloos het volgende:

[..]

dus eerst ben ik een domme burger en nu een leugenaar. ik kom die mensen inderdaad niet tegen, dat verzin ik, mensen hebben het in de armere wijken dankzij Balkenende allemaal veel beter gekregen. ik ben op een persoonlijke kruistocht tegen balkenende.
Als je bewijs wilt, ga dan eens om je heen kijken in amsterdam zuid-oost, ga eens sfeerproeven in de schilderswijk in Den-Haag.
Praat eens met die mensen, ipv statistieken te lezen en je krijgt een ander beeld. In een ivoren toren is iedereen klein. Is iedereen een mier die meewerkt aan het grote geheel.
ik geloof ook best wel dat er mensen zijn die het kut voor elkaar hebben, maar diezelfde mensen daar de overheid de schuld van geven dan moet ik altijd meewarig lachen.
in Adam zuid-oost gaat het al decenia kut, de schilderswijk is zeer vooruit gegaan toevallig de afgelopen jaren.
en als jij claimt dat de prijzen hard stijgen omdat de bezine een beetje duurder is (die overigens nu weer goedkoper word) dan heb je uberhaupt niet begrepen wat inflatie inhoud. je kunt effecten van beleid niet meten met anekdotes, dat kun je alleen meten door naar iedereen te kijken.
?Porque no te calles?
  donderdag 14 september 2006 @ 15:08:18 #110
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_41802264
quote:
Op donderdag 14 september 2006 15:03 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

ik geloof ook best wel dat er mensen zijn die het kut voor elkaar hebben, maar diezelfde mensen daar de overheid de schuld van geven dan moet ik altijd meewarig lachen.
in Adam zuid-oost gaat het al decenia kut, de schilderswijk is zeer vooruit gegaan toevallig de afgelopen jaren.
en als jij claimt dat de prijzen hard stijgen omdat de bezine een beetje duurder is (die overigens nu weer goedkoper word) dan heb je uberhaupt niet begrepen wat inflatie inhoud. je kunt effecten van beleid niet meten met anekdotes, dat kun je alleen meten door naar iedereen te kijken.
even voor mijn beeld:
jij bent recent afgestudeerd, of studeert nog steeds. Je ouders hebben een goede baan en hebben je grootgebracht in een fijne wijk waar veel faciliteiten waren, ze hebben zelf altijd hard gewerkt, en jou deze normen en waarden ook meegegeven. Je bent blank, niet erg dik, of anderszins afwijkend?
Klopt dat beeld een klein beetje, dan voel ik me niet beledigt danwel aangesproken door je continue bewering dat iemand die het niet met je eens is dom te noemen. Klopt mijn beeld absoluut niet, dan moeten we eens een hartig woordje wisselen
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
  donderdag 14 september 2006 @ 15:22:55 #111
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_41802674
quote:
Op donderdag 14 september 2006 13:38 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

bovenaan op de politieke agenda
Onderwijs, onderwijs en nog eens onderwijs, veel meer geld daarheen.
subsidie voor bedrijven die alles doen op het gebied van R&D, innovatie, kenniseconomie
drie super universiteiten, waarvan 1 super TU (EHV, wat mij betreft)
driekwart minder (kut) voetbal op TV. In plaats hiervan meer techische docu´s op TV. mensen voor techniek laten interesseren. Meer inhoudelijk TV dan het hap snap TV wat er nu is. Intellect stimuleren
Ambitie om tot de top drie van de wereld te horen
Bezieling moet weer terug komen.
Herwaardering, Beta gebeuren
Vestigingsklimaat verbeteren industrie

en zo meer..

Verder
Innovatiesubsidies zijn er reeds in ruime mate. Verder wordt er middels overheidsinitiatieven als Syntens (www.syntens.nl) werk gemaakt van deze zaak. Hou er trouwens rekening mee dat het eindeloze staatssteun aan bedrijven die aan r&d doen niet toegestaan is. Zeker niet vanuit Europese wetgeving.

Die superuniversiteiten zijn in mijn ogen volslagen onzin. Zoveel universiteiten hebben we niet in Nederland, dus dergelijke differentiaties maken lijkt me juist avrechts werken. Wat men dient te doen is de lat weer op de juiste hoogte leggen. We moeten van het idee af dat iedereen maar hoger onderwijs moet kunnen genieten, ook als ze het eigenlijk niet in hun mars hebben. Selectiebeleid aan de poort en investeren in de mensen die deze drempel kunnen nemen. Dit geldt niet alleen voor beta maar voor het gehele hoger onderwijs.

Verder maakt de burger trouwens zelf wel uit wat ze op tv kijkt. Of wil jij Talpa verplichten het voetbal van de buis te halen en Eurosport moet achter de decoder?
Say your prayers
pi_41802920
Maar de mond vol over innovatie maar ondertussen het buitenlandse (top)studenten het erg moeilijk maken om hier te komen. Vandaag weer een stuk in de universiteitskrant van de rug over een aantal studenten die niet aan de top researchmasters mee konden doen omdat ze geen visum kregen om hier te komen voor een sollicitatie.
Tja die gaan dan lekker naar de VS of Engeland ofzo.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 14 september 2006 @ 15:31:41 #113
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_41802962
quote:
Op donderdag 14 september 2006 13:53 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

jij spreekt als iemand die geen ervaring hebt met het onderwerp. Ik zou je graag willen spreken als je zelf arbeidsongeschikt wordt en niet in aanmerking komt voor een WIA uitkering. (je moet bijna hiervoor een LIJK zijn). Ik denk dat je dan zwaar op de koffie komt, en dat je dan wel anders lult.

LANG LEVE ONWETEND NEDERLAND. DE ULTIMITIET ALS HET GAAT OM KORTZICHTICHHEID......Dus Nederland ga lekker zo door met het slopen van de sociale zekerheid. Als je er zelf maar geen last van hebt....

ps ik hoop het niet voor je dat je arbeidsongschikt wordt, dit voor de duidelijkheid.
Jij hebt er wel hands on ervaring mee? http://www.werkennaarvermogen.nl Misschien moet je maar eens op deze site kijken, want je opmerking over lijken en toegang tot de sociale zekerheid is te a-sociaal voor woorden.
Say your prayers
pi_41803010
Syntens is trouwens niet iets nieuws dat soort zaken bestonden al lang voor Balkenende natuurlijk.
  donderdag 14 september 2006 @ 15:42:30 #115
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_41803294
quote:
Op donderdag 14 september 2006 15:33 schreef du_ke het volgende:
Syntens is trouwens niet iets nieuws dat soort zaken bestonden al lang voor Balkenende natuurlijk.
Ik zeg ook niet dat dat pas sinds Balkenende bestaat. Ik zeg alleen dat er al jaren beleid op wordt gevoerd. Het is nu eenmaal zo dat Nederland innoveren in een relatief korte periode onmogelijk is. Deze ommezwaai moet komen vanuit het bedrijfsleven en startende ondernemers. Het enige dat de overheid kan doen is facaliteren.
Say your prayers
pi_41803444
quote:
Op donderdag 14 september 2006 15:30 schreef du_ke het volgende:
Maar de mond vol over innovatie maar ondertussen het buitenlandse (top)studenten het erg moeilijk maken om hier te komen. Vandaag weer een stuk in de universiteitskrant van de rug over een aantal studenten die niet aan de top researchmasters mee konden doen omdat ze geen visum kregen om hier te komen voor een sollicitatie.
Wat heeft NL daaraan? Dat begrijp ik al jaren niet. De universiteiten zijn voor want elke student = subsidie maar in hoeverre kan NL daar nu van profiteren?
Volgens mij alleen als na de studie de student in NL gaat werken in een belangrijke kennis baan. Nu zie je dat ze met de gesubsidieerde opleiding weer de koffers pakken. Dan gooit NL geld weg.

Overigens is mijn ervaring dat de vakken met veel buitenlandse studenten erg in niveau daalden tov de andere vakken @ EUR..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_41804459
Dit gaat om de research topmasters deel daarvan is het doen van geavanceerd onderzoek. Het lijkt mij voor een universiteit van groot belang om goede mensen aan te trekken voor het doen van onderzoek. Zeker omdat een aanzienlijk deel van de promovendi uit deze masters moet komen. Een universiteit die geen baanbrekend onderzoek meer doet en nog maar weinig publiceert is volgens mij ten dode opgeschreven.
pi_41805696
quote:
Op donderdag 14 september 2006 14:43 schreef Napalm het volgende:

[..]

Nee, op zn best heb jij verkeerd geformuleerd.
Het punt is gewoon helder. Het gaat om: en loonmatiging EN investeren. Dat betekent een multidiciplinair beleid. En niet eenzijdig dus.
quote:
EG: teveel, Rabobank: onvoldoende
en bovendien.. in een zinnetje achteraf
Het punt is mij wel helder hoor.
quote:
Dat ligt niet zozeer aan dit kabinet als wel aan de gehele NL-politiek. Hier kiezen we voor de slechtste leerlingen en niet voor de beste. Dit uit een soort gelijke kansen gelijke resultaten-ideaal. Een soort omgekeerde 80-20 regel..
Dat is de nekslag voor onze innovatie en kennis.
Nee hoor. Het huidig onderwijs filtert de beste in grote lijnen er best uit. Je komt niet zomaar op een gymnasium hoor. Alleen pleit ik wel voor selectie aan de poorten van het universitair en hoger onderwijs...En ik wil drie super universiteiten.
quote:
Voor de rest is de kennis-kritiek dat er niet genoeg geld naartoe gaat. Maar waar moest Balk dat geld vandaan halen dan? Het was immers recessie!
Kosten gaan voor de baat. Investeren is vaak ook lenen. Dat vraagt de overheid ook van ons studenten. Dus overheid mag best het voorbeeld geven. Dan schiet je maar tijdelijk door die 3% heen. Daar moet je maar even doorheen prikken. andere landen schieten ook ff door die 3 %.....Als je niet investeerd, dan bloeit de zaak uiteindelijk gewoon dood en komen we ons vanazelf ook weer tegen. niet te benauwd en te bekrompen doen dus.

Het zal uiteindelijk niet meer met handel, klompen en tulpen meer lukken. Kennis economie voorop.
quote:
De uitkeringen omlaag? Dan gaat iedereen hier janken over de koopkracht. De belasting omhoog? Zelfde gevolg..
Nee, antwoord heb ik al gegeven.
pi_41805749
quote:
Op donderdag 14 september 2006 14:38 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Ik wacht nog steeds op een reactie.
Op die maakbare wereld??? Jij vind dat het een reactie verdient?
pi_41805836
quote:
Op donderdag 14 september 2006 15:30 schreef du_ke het volgende:
Tja, deze teneur wordt ook bevestigd door de Stichting Nederland kennis land. Ze ouwehoeren veel over kenniseconomie maar poetsen ho maar.
  donderdag 14 september 2006 @ 17:13:37 #121
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_41806026
quote:
Op donderdag 14 september 2006 17:06 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Tja, deze teneur wordt ook bevestigd door de Stichting Nederland kennis land. Ze ouwehoeren veel over kenniseconomie maar poetsen ho maar.
Het is de taak van Nederland Kennisland om continue te klagen en herrie te maken. Dat is niet echt gekoppeld aan de mate waarin er beleid op innovatie wordt gevoerd. Als ze daar mee stoppen dan is hun bestaansrecht weg.
Say your prayers
  donderdag 14 september 2006 @ 17:14:01 #122
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_41806036
quote:
Op donderdag 14 september 2006 17:04 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Jij wilt gaan bepalen wat mensen op de buis moeten loeren. Hij heeft wel degelijk een punt.
Say your prayers
pi_41806282
quote:
Op donderdag 14 september 2006 16:25 schreef du_ke het volgende:
Dit gaat om de research topmasters deel daarvan is het doen van geavanceerd onderzoek. Het lijkt mij voor een universiteit van groot belang om goede mensen aan te trekken voor het doen van onderzoek. Zeker omdat een aanzienlijk deel van de promovendi uit deze masters moet komen. Een universiteit die geen baanbrekend onderzoek meer doet en nog maar weinig publiceert is volgens mij ten dode opgeschreven.
Dan, als het echt zo werkt, moeten we dus specifieke regels gaan stellen voor studenten in die vakgebieden. Nu hebben we globale regels waarbij het ook prima is als je kunstgeschiedenis, antropologie of een andere werkloosheidsstudie komt doen.

Overigens weet ik nog zo net niet of het onderzoek door promovendi al zo batenrijk is..
  donderdag 14 september 2006 @ 17:32:56 #124
124377 pmb_rug
salvation received
pi_41806552
quote:
Op donderdag 14 september 2006 17:22 schreef Napalm het volgende:

[..]

Dan, als het echt zo werkt, moeten we dus specifieke regels gaan stellen voor studenten in die vakgebieden. Nu hebben we globale regels waarbij het ook prima is als je kunstgeschiedenis, antropologie of een andere werkloosheidsstudie komt doen.

Overigens weet ik nog zo net niet of het onderzoek door promovendi al zo batenrijk is..
promovendi zijn zeer belangrijk voor het academisch niveau van een universiteit en dus ook voor de visitaties en internationale ranglijsten. RM studenten zijn bij ons erg belangrijk hiervoor, het niveau wordt ook steeds hoger (ook van de buitenlanders).
?Porque no te calles?
pi_41806879
quote:
Op donderdag 14 september 2006 17:02 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee hoor. Het huidig onderwijs filtert de beste in grote lijnen er best uit.
Jawel. Er is simpelweg meer aandacht voor de leerlingen die het net niet redden dan degenen die het te makkelijk hebben.
Alleen wel jammer dat de leerlingen die het met twee vingers in de neus doen degenen zijn die dat baanbrekende onderzoek kunnen.
quote:
En ik wil drie super universiteiten.
Hmm, ik zie meer wat één topmaster (oid) waar men alleen opkomt met een 8 of hoger. Dit icm de beste docenten en ondersteuning en een studielast van 100 ECTS ofzo in één jaar.
quote:
Kosten gaan voor de baat. Investeren is vaak ook lenen. Dat vraagt de overheid ook van ons studenten. Dus overheid mag best het voorbeeld geven. Dan schiet je maar tijdelijk door die 3% heen.
Mag niet van de EU. Afspraken gemaakt door je held Wim Kok..
  donderdag 14 september 2006 @ 17:49:00 #126
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_41806909
3 topuniversiteiten is in een land als Nederland met een zeer beperkt aantal universiteiten sowieso de grootste kolder. Dat niveau moet over de hele linie omhoog. Niet op slechts een beperkt aantal leerinstituten.
Say your prayers
pi_41807118
quote:
Op donderdag 14 september 2006 17:32 schreef pmb_rug het volgende:
promovendi zijn zeer belangrijk voor het academisch niveau van een universiteit en dus ook voor de visitaties en internationale ranglijsten. RM studenten zijn bij ons erg belangrijk hiervoor, het niveau wordt ook steeds hoger (ook van de buitenlanders).
Een uni heeft m.i. als primiar doel: Het onderwijzen van de studenten. Dit in het kader van de bijdrage die zij als toekomstig werknemer gaan leveren aan de NL economie.
Als secundair doel kan ik accepteren: Verbeteren kennis&innovatie vermogen van NL dmv het uitvoeren van (fundamenteel) onderzoek op academisch niveau.

Uitwisselingsstudenten zie ik op het primaire doel niet echt vaak bijdragen (velen vertrekken weer na de opleiding) en het secundaire doel vind ik in veel gevallen niet echt het gevolg van promoveeronderzoek. Nu ben ik geen Beta dus kan dat niet voor dat gebied beoordelen maar binnen economie zag ik toch 99% zo in de stoffige kast verwijnen. Dan doet een promovendus dus onderzoek tbv zichzelf. Ook prima maar niet goed voor ons kennisklimaat.

Het scoren op ranglijsten, werkgelegenheid voor docenten, met kruissubsidieering op de marktconcurreren e.d. heb ik nu weer niet hoog zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Napalm op 14-09-2006 22:43:20 ]
pi_41807147
quote:
Op donderdag 14 september 2006 17:46 schreef Napalm het volgende:

Jawel. Er is simpelweg meer aandacht voor de leerlingen die het net niet redden dan degenen die het te makkelijk hebben.
dat klopt en moet dus anders. Veel meer ondersteuning voor mensen met HB.
quote:
Hmm, ik zie meer wat één topmaster (oid) waar men alleen opkomt met een 8 of hoger. Dit icm de beste docenten en ondersteuning en een studielast van 100 ECTS ofzo in één jaar.
ook prima. Ik gaf met die 3 topuniversiteiten een voorbeeld. Er zijn ook andere manieren.
quote:
Mag niet van de EU. Afspraken gemaakt door je held Wim Kok..
Soms moet je niet aan de afspraken houden. Duitsland en Italie doen dat ook. Maar wij willen hier gewoon te braaf zijn. Daar redt je het niet mee...
pi_41807377
quote:
Op donderdag 14 september 2006 14:38 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

We spreken elkaar nog wel. Mensen met een huidige WAO worden veel strenger herkeurd en worden de arbeidsmarkt opgedumpt, zonder dat ze een kans op een baan hebben. Een maandje terug nog ruim in het nieuws..Gewoon kansloos. Geen baas die ze wil. De WIA is dan nog VEEL VEEL VEEL VEEL strenger... Daar kom je echt niet meer in. Tenzij je minstens een half lijk bent...
Ik ken het met een collega, die er nu gedeeltelijk inzit, en herkeurd moest worden. Hij werkt nu drie dagen. Hij komt bij de keuringsarts, en die zegt "ik moet beoordelen of je twee dagen kunt werken, en dat kun je''. Collega: "maar ik werk nu drie dagen, en vijf dagen werken, dat kan ik niet". Keuringsarts: "ja, daar ben ik het mee eens, maar ik moet beoordelen of je twee dagen kunt werken, dat staat los van de drie dagen die je al werkt."

Hoezo dan, want hij zou dan nu toch moeten beoordelen of mijn collega 5 dagen kan werken, en niet twee. Echt enorm wazig.
pi_41813034
quote:
Op donderdag 14 september 2006 15:22 schreef Sickie het volgende:

[..]

Innovatiesubsidies zijn er reeds in ruime mate. Verder wordt er middels overheidsinitiatieven als Syntens (www.syntens.nl) werk gemaakt van deze zaak. Hou er trouwens rekening mee dat het eindeloze staatssteun aan bedrijven die aan r&d doen niet toegestaan is. Zeker niet vanuit Europese wetgeving.
Er wordt wel veel met geld gestrooid, maar dat geld wordt niet doelmatig gebruikt. Bijvoorbeeld, als ik een gesprek heb met de afdeling personeelszaken, dan krijgt mijn baas daarvoor innovatiesubsidie onder het mom van 'coaching'. En dat Syntens van jou is ook een mooi voorbeeld. Dat subsidieert dus vooral 'innovatieadviseurs'.
"The courtesy of your hall is somewhat lessened of late."
  vrijdag 15 september 2006 @ 08:50:51 #131
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_41826245
quote:
Op donderdag 14 september 2006 17:04 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee, dat je mij verwijtte dat ik inconsistent zou zijn. Je weet dat dat niet zo is, maar goed de waarheid staat bij jou dan ook niet al te vaak voorop.
  vrijdag 15 september 2006 @ 08:52:10 #132
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_41826260
quote:
Op donderdag 14 september 2006 16:25 schreef du_ke het volgende:
Dan doen die studenten toch echt iets verkeerd. Het is geen enkel probleem om op die gronden een visum te krijgen. Of degene bewandeld de verkeerde weg of er is een gegronde reden om het visum te weigeren. Maar normaalgesproken kan elke buitenlandse student hier prima aan de slag.
pi_41827339
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 08:52 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Dan doen die studenten toch echt iets verkeerd. Het is geen enkel probleem om op die gronden een visum te krijgen. Of degene bewandeld de verkeerde weg of er is een gegronde reden om het visum te weigeren. Maar normaalgesproken kan elke buitenlandse student hier prima aan de slag.
Zie http://www.uk.rug.nl/archief/jaargang36/03/01a.php het gaat hier om studenten die aanbiedingen krijgen van verschillende universiteiten en die dus wel bepaalde kwaliteiten hebben maar nu dus naar een buitenlandse universiteit gaan...
pi_41827544
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 08:50 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Nee, dat je mij verwijtte dat ik inconsistent zou zijn. Je weet dat dat niet zo is, maar goed de waarheid staat bij jou dan ook niet al te vaak voorop.
Kennelijk ben je niet geinteresseerd in de post van iemand anders. Ik heb het namelijk allang uitgelegd.

Ik ga dit niet herhalen, ik ben immers de publieke omroep niet die graag aan tijdvulling doet. Verder: mensen die niet bereid zijn andermans post te lezen horen hier gewoon niet thuis. Ik heb een hekel aan overlast en nagatieve energie. En verder heb ik geen zin om mensen terwille te zijn die steeds maar weer op de persoon spelen. ( anders dan je zelf beweerde, doe je dat met herhaling).

Waar ik het verder bij laat, ik heb hier geen zin an.

[ Bericht 15% gewijzigd door EchtGaaf op 15-09-2006 11:07:47 ]
  vrijdag 15 september 2006 @ 11:07:51 #135
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_41829069
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 10:08 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Kennelijk ben je niet geinteresserd in de post van iemand anders. Ik heb het namelijk allang uitgelegd.

Ik ga dit niet herhalen, ik ben immers de publieke omroep niet die graag aan tijdvulling doet. Verder: mensen die niet bereid zijn andermans post te lezen horen hier gewoon niet thuis. Ik heb een hekel aan overlast en nagatieve energie. En verder heb ik geen zin om mensen terwille te zijn die steeds maar weer op de persoon spelen. ( anders dan je zelf beweerde, doe je dat met herhaling).

Waar ik het verder bij laat.
Ik heb daar ook weer op gereageerd. Met het tweede gedeelte bedoel je dus jezelf. Aangezien je dus zelf vind dat je hier niet thuis hoort, tot ziens!
  vrijdag 15 september 2006 @ 11:14:55 #136
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_41829288
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 09:57 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zie http://www.uk.rug.nl/archief/jaargang36/03/01a.php het gaat hier om studenten die aanbiedingen krijgen van verschillende universiteiten en die dus wel bepaalde kwaliteiten hebben maar nu dus naar een buitenlandse universiteit gaan...
Voor de helft van de studenten duurde de procedure te lang om een visum te krijgen. Dat is natuurlijk een ander verhaal, maar zeker een kwalijke zaak. Wordt tijd dat de ambassades eens wat harder gaan werken of meer personeel in dienst nemen.
En vergeet niet dat het alleen om studenten gaat die nog niet zijn toegelaten tot een opleiding. En een sollicitatie kan natuurlijk ook nog per brief / telefoon, daarvoor hoef je lang niet altijd naar Nederland.

Kortom de procedure moet versneld worden, maar het probleem geld maar voor een heel klein gedeelte van de buitenlandse studenten.
pi_41829460
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 11:07 schreef mr.vulcano het volgende:

Ik heb daar ook weer op gereageerd. Met het tweede gedeelte bedoel je dus jezelf. Aangezien je dus zelf vind dat je hier niet thuis hoort, tot ziens!
Nou het is indrukwekkend.....

Het is ff een mr.vulcano op FOK die wel kan beoordelen dat het kennisniveau van de Rabo op dit onderwerp tekort schiet.. Ja vast wel. Je bent vast een autoriteit op dit gebied. Briefje/mailje naar de Rabo sturen. Weerleg het dan. schrijf de kranten aan. Bel Nova! Of Pauw en Witteman. "DE RABO BRALT ONZIN EN BEDRIJFT DEMAGOGIE"

Of toch grootsheidswaanzin.........laat anders gewoon zien dat je de guts gewoon hebt...

Ik hou P&W en Nova in de gaten.....

Kunnen we binnenkort een artikel van je in de krant vinden? Mr. vulcano haalt de Rabo ff onderuit......Hoe kunnen ze hun naam zo te grabbel gooien

Tegelijkertijd zeg je ook dat je het kennis niveau NIET WEET--------------------------------->>>>>>>>>toch conclusie ZE MOETEN INVESTEREN IN KENNIS.....

Het is van 3----->>>>1
of je weet dat ze te weinig kennis hebben en dus moeten ze investeren
of je weet niet of ze genoeg kennis hebben en is een zelfonderzoek op zijn plaats
of je vindt dat ze wel genoeg kennis hebben en hoeven ze niet te investeren op dit vlak.
  vrijdag 15 september 2006 @ 11:29:46 #138
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_41829714
Of je merkt dat ze kennis, die ze misschien dus wel hebben, niet gebruiken.

Maar bedoel je nu dat ik mijn uitspraken niet goed onderbouw? Zolang jij dat aangeeft, is er niks aan de hand.
pi_41829935
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 11:29 schreef mr.vulcano het volgende:
Of je merkt dat ze kennis, die ze misschien dus wel hebben, niet gebruiken.
Realiteitszin bij je is geen sterk punt. Denk je werkelijk dat zo'n grote organisatie met naam en faam zo hun naam te grabbel zullen gooien, door hun aanwezige kennis NIET te gebruiken

Hoe kun je dat denken?
quote:
Maar bedoel je nu dat ik mijn uitspraken niet goed onderbouw? Zolang jij dat aangeeft, is er niks aan de hand.
consistent = vrij van innerlijke tegenspraak
Je bent NIET consistent als je

ENERZIJDS ZEGT DAT JE HET KENNISNIVEAU VAN DE RABOBANK NIET WEET..........
ANDERSZIJD DE CONCLUSIE TREKT DAT ZE DAARIN MOETEN INVESTEREN...........

JE KAN DIE CONCLUSIE ALLEEN TREKKEN ALS JE WEET DAT HET KENNISNIVEAU BIJ DE RABO NIET VOLDOENDE IS.

hoe duidelijk kan ik zijn......

Ik mag toch nu hopen dat het kwartje nu eens eindelijk valt......

[ Bericht 3% gewijzigd door EchtGaaf op 15-09-2006 11:44:00 ]
  vrijdag 15 september 2006 @ 11:37:39 #140
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_41829958
De hele redenatie van Echtgaaf rammelt sowieso aan alle kanten. Non-discussie in de puurste zin van het woord. "Ik heb een mening en ik heb een instantie gevonden die die in grote lijnen deelt en dus is het waar". Naast simplistisch ook nog eens erg arrogant.
Say your prayers
pi_41833673
Heb nog altijd meer vertrouwen in de Rabobank dan in 99% van de fokkers als het gaat over economie .

Maar erg fijn dat jullie er zo van overtuigd zijn dat jullie het beter weten .
pi_41833943
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 13:43 schreef du_ke het volgende:
Heb nog altijd meer vertrouwen in de Rabobank dan in 99% van de fokkers als het gaat over economie .

Inderdaad. En zeker als je tot drie keer toe iets duidelijk wil maken, dan is het eigenlijk zonde dat ik hier m'n leven vergooi.....Hou jij het nog vol DU_KE?
pi_41834041
Ach ik loop hier al wat langer rond en weet dat iedereen erg stevig in z'n eigen positie zit en weigert een stap verder te kijken . Daarom zit ik vaak ook liever in het SC topic dan hier nutteloze discussies te voeren .
  vrijdag 15 september 2006 @ 14:07:38 #144
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41834131
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 13:43 schreef du_ke het volgende:

Wie is die 1%?

Je hebt mij maar met 10.000 fokkers moeten er nog 99 zijn..
pi_41834154
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 14:02 schreef du_ke het volgende:
Ach ik loop hier al wat langer rond en weet dat iedereen erg stevig in z'n eigen positie zit en weigert een stap verder te kijken . Daarom zit ik vaak ook liever in het SC topic dan hier nutteloze discussies te voeren .
Je hebt helemaal gelijk. Ik ervaar het hier af en toe en soms te vaak als het spugen in een bodemloze beerput.
pi_41834177
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 14:07 schreef Napalm het volgende:

[..]

Wie is die 1%?

Napalm toch.
pi_41834212
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 14:07 schreef Napalm het volgende:

[..]

Wie is die 1%?

Ik denk dat de Rabo het ook beter weet dan jij . Er zullen best enkele fokkers rondlopen die het echt beter weten en er meer verstand van hebben. Ben ze alleen nog niet tegengekomen. Misschien was 99.95% dan beter.
pi_41834345
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 14:13 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik denk dat de Rabo het ook beter weet dan jij . Er zullen best enkele fokkers rondlopen die het echt beter weten en er meer verstand van hebben. Ben ze alleen nog niet tegengekomen. Misschien was 99.95% dan beter.
tja...

[ Bericht 9% gewijzigd door EchtGaaf op 15-09-2006 14:35:55 ]
  vrijdag 15 september 2006 @ 18:02:51 #149
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_41840198
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 14:13 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je speculeert wat op basis van je gevoel. Lekker betrouwbaar.
Say your prayers
pi_41841443
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 18:02 schreef Sickie het volgende:

[..]

Je speculeert wat op basis van je gevoel. Lekker betrouwbaar.
Op gevoel maar ook op basis van het feit dat de rabobank een grote, betrouwbare, gerespecteerde bank is. Daarin heb ik wat meer vertrouwen dan in de gemiddelde fokker .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')