En dat getuigd weer van een grote poppenkast. Daar baal ik van, zo wordt de keizer goed voor de gek gehouden.quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:45 schreef teamlead het volgende:![]()
wat denk je zelf? Natuurlijk gaan ze de credits opeisen.
Dat zeg ik ook niet: ik bedoel als je kiest op verkeerde gronden.quote:Overigens vind ik het persoonlijk geen verkeerde stem als je op 1 van de coalitiepartijen stemt
Het is nu eenmaal zo dat de eerste jaren Balkenende een remmende invloed hebben gehad op de economie. Waarom ging het Vlaanderen anders in dezelfde periode bv veel beter af? het huidige economische herstel is duidelijk een geval van ondanks het kabinet en niet dankzij.quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:50 schreef Tikorev het volgende:
Dat is altijd zo typisch. Gaat het slecht met de economie is het allemaal de schuld van Balkenende omdat hij een verkeerd beleid voert, te weinig investeert en teveel bezuinigt. Maar gaat de economie vervolgens binnen vier jaar van één van de slechts presterende economieën van Europa naar een economie die harder groeit dan in al onze buurlanden met een werkloosheid die de laagste is van Europa is het plotseling allemaal de verdienste van de wereldeconomie...![]()
Wat heeft het nu met Vlaanderen te maken? Waarom ging het in Zimbabwe slechter?quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is nu eenmaal zo dat de eerste jaren Balkenende een remmende invloed hebben gehad op de economie. Waarom ging het Vlaanderen anders in dezelfde periode bv veel beter af?
Vlaanderen heeft een min of meer vergelijkbare geografische ligging en economie. Daarom is die regio goed als referentiepunt te nemen. Zimbabwe heeft niets met de Nederlandse situatie te maken.quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:53 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Wat heeft het nu met Vlaanderen te maken? Waarom ging het in Zimbabwe slechter?
de bevoking jarenlang de hel en verdoemenis aanpraten is geen middel om de economie te laten herstellen. Idd teveel bezuinigd. Gisteren nog een econoom bij Netwerk die het met mij eens is dat we beter tijdelijk door die 3 % hadden kunnen schieten....dan hadden we al gauw en eerder 1% meer groei gehad....quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:50 schreef Tikorev het volgende:
Dat is altijd zo typisch. Gaat het slecht met de economie is het allemaal de schuld van Balkenende omdat hij een verkeerd beleid voert, te weinig investeert en teveel bezuinigt.
In ieder geval niet door het regerinigsbeleid van de afgelopen 4 jaar. dus ondanks ipv dankzij.quote:Maar gaat de economie vervolgens binnen vier jaar van één van de slechts presterende economieën van Europa naar een economie die harder groeit dan in al onze buurlanden met een werkloosheid die de laagste is van Europa is het plotseling allemaal de verdienste van de wereldeconomie...![]()
Daar denken heel wat mensen gelukkig anders over. De groei van de wereldeconomie alleen kan niet verklaren waarom het consumentenvertrouwen het hoogste niveau heeft bereikt sinds ze in 1986 zijn begonnen met meten. Waarom het producentenvertrouwen het hoogste niveau heeft bereikt van de afgelopen 10 jaar. Waarom we de hoogste economische groei sinds jaren hebben, laagste werkloosheid van Europa en laagste jeugdwerkloosheid van Europa. Waarom voor het eerst sinds WWII het aantal uitkeringstrekkers is gedaald. En dat terwijl toen Balkenende begon de Nederlandse economie onderaan bungelde in Europa.quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
In ieder geval niet door het regerinigsbeleid van de afgelopen 4 jaar. dus ondanks ipv dankzij.
Vlaanderen is niet eens een land. Dat is de regio Utrecht vergelijken met België. Dat slaat nergens op. Vergelijk dan Nederland met België. Toen Balkenende begon groeide de Belgische economie veel harder dan de Nederlandse. Nu na vier jaar Balkenende zijn de rollen omgedraaid. Als België het volgens jou zo goed heeft gedaan moet je Balkenende toch complimenteren met zijn succesvolle beleid?quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Vlaanderen heeft een min of meer vergelijkbare geografische ligging en economie. Daarom is die regio goed als referentiepunt te nemen.
Idd..quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:05 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Vlaanderen is niet eens een land. Dat is de regio Utrecht vergelijken met België. Dat slaat nergens op. Vergelijk dan Nederland met België. Toen Balkenende begon groeide de Belgische economie veel harder dan de Nederlandse. Nu na vier jaar Balkenende zijn de rollen omgedraaid. Als België het volgens jou zo goed heeft gedaan moet je Balkenende toch complimenteren met zijn succesvolle beleid?
Ik kan het niet verklaren vanuit het toedoen van de regering. Het beleid van de regering heeft na jaren pas zijn uitwerking ( ik noem dat maar ff "beleid-incubatietijd"). Derhalve kan het huidige herstel nooit het gevolg zijn van het actieve kabinetsbeleid van Balk. De oorzaken liggen buiten het kabinet. Zelfs Balks adviseur is eerlijk en zeg dat het echt komt door het aantrkeen van de wereld economie (m.n VS).quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:01 schreef Tikorev het volgende:
[..]
De groei van de wereldeconomie alleen kan niet verklaren waarom het consumentenvertrouwen het hoogste niveau heeft bereikt sinds ze in 1986 zijn begonnen met meten.
Ik kan dat niet verklaren vanuit het handelen van de regering als de consument kommer en kwel is aangepraat.....
Waarom het producentenvertrouwen het hoogste niveau heeft bereikt van de afgelopen 10 jaar. Waarom we de hoogste economische groei sinds jaren hebben, laagste werkloosheid van Europa en laagste jeugdwerkloosheid van Europa. Waarom voor het eerst sinds WWII het aantal uitkeringstrekkers is gedaald. En dat terwijl toen Balkenende begon de Nederlandse economie onderaan bungelde in Europa.
Zie mijn post hiervoor. Het is misplaats om hem hiervoor te danken.quote:Geef Balkenende gewoon de credits die hij verdient. Hij heeft het gewoon zeer goed gedaan...![]()
quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:10 schreef dVTB het volgende:
Gelukkig prikt het merendeel van de Nederlanders wel door het sprookje dat Balkenende ons wil doen voorkomen. Meer dan de helft van de Nederlanders is van mening dat het economische herstel NIET dankzij de regering plaatsheeft.
Helemaal waar. Ik heb het bericht ook gelezen.....quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:10 schreef dVTB het volgende:
Gelukkig prikt het merendeel van de Nederlanders wel door het sprookje dat Balkenende ons wil doen voorkomen. Meer dan de helft van de Nederlanders is van mening dat het economische herstel NIET dankzij de regering plaatsheeft.
Uiteindelijk geloven mensen toch wat ze zelf willen. Er zijn mensen die vinden dat Balkenende het fantastisch heeft gedaan. *Ik* vind dat deze mensen een selectief geheugen hebben, maar het doet eigenlijk niet terzake. Het merendeel van de Nederlanders, blijkt uit onderzoek, ziet gelukkig in dat het economische herstel ONDANKS en niet DANKZIJ de regering Balkenende optreedt.
Ten eerste zijn ze al vier jaar bezig. Ten tweede zijn er ook tal van maatregelen genomen die vrijwel direct invloed hebben op de economie (loonmatiging, meer mensen aan het werk helpen, enz). Ten derde is dat wel erg inconsequent met je eerdere opvattingen dat Balkenende de economie juist geremd heeft.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:12 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik kan het niet verklaren vanuit het toedoen van de regering. Het beleid van de regering heeft na jaren pas zijn uitwerking ( ik noem dat maar ff "beleid-incubatietijd").
Volgens diezelfde redenatie waren de economische problemen dan OOK niet de verantwoordelijkheid van Balkenende. Maar ik begrijp dat jij dit argument alleen wilt hanteren als het jou goed uit komt...quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:12 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik kan het niet verklaren vanuit het toedoen van de regering. Het beleid van de regering heeft na jaren pas zijn uitwerking ( ik noem dat maar ff "beleid-incubatietijd"). Derhalve kan het huidige herstel nooit het gevolg zijn van het actieve kabinetsbeleid van Balk. De oorzaken liggen buiten het kabinet. Zelfs Balks adviseur is eerlijk en zeg dat het echt komt door het aantrkeen van de wereld economie (m.n VS).
Zie mijn post hiervoor. Het is misplaats om hem hiervoor te danken.
Zegt overigens de topicstarter van dit topic:quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:12 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het beleid van de regering heeft na jaren pas zijn uitwerking ( ik noem dat maar ff "beleid-incubatietijd"). Derhalve kan het huidige herstel nooit het gevolg zijn van het actieve kabinetsbeleid van Balk. De oorzaken liggen buiten het kabinet.
Nee. Ik heb steeds gezegd dat Balk totaal verkeerd heeft gereageerd op de recessie ......Hij heeft het herstel zwaar gefrustreerd door de hel en verdoemis te verkondigen. En veel te hard te bezuinigen. Ook economen zijn exact dezlefede menig toegedaan....Ik kan het ook niet helpen...quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:19 schreef ericeric het volgende:
[..]
Volgens diezelfde redenatie waren de economische problemen van een paar jaar terug dan OOK niet de verantwoordelijkheid van Balkenende. Maar ik begrijp dat jij dit argument alleen wilt hanteren als het jou goed uit komt...
Nee veel meer de centrale economische regio van 2 landen vergelijken. Vlaanderen tegen de grote Randstad.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:05 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Vlaanderen is niet eens een land. Dat is de regio Utrecht vergelijken met België. Dat slaat nergens op.
De gehele periode groei tegen over diepe dalen en redelijk steile pieken. Weet wel wat ik liever heb.quote:Vergelijk dan Nederland met België. Toen Balkenende begon groeide de Belgische economie veel harder dan de Nederlandse. Nu na vier jaar Balkenende zijn de rollen omgedraaid. Als België het volgens jou zo goed heeft gedaan moet je Balkenende toch complimenteren met zijn succesvolle beleid?
Je gaat selectief om met mijn post helaas. Je moet het niet in het riducule trekken.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:20 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Zegt overigens de topicstarter van dit topic:
Drie kabinetten Balkenende remde de economie sterk
Je kunt moeilijk Balkenende de situatie in Nederland verwijten toen hij begon. Ik beoordeel Balkenende dus ook op de afgelopen vier jaar. Toen Balkenende begon zat Nederland in een sociale, politieke en economische crisis. Nu vier jaar later groeit de economie harder dan in al onze buurlanden en hebben we de laagste werkloosheid van Europa. Ook sociaal en politiek zie ik veel verbeteringen.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar ook jij kan toch niet ontkennen dan het eerste jaar Balkenende dit land geen goed heeft gedaan?
Ik weet wat je zegt. Het kabinet heeft volgens jou wel invloed gehad op het remmen van de economie maar voor de opleving van de economie zijn ze vervolgens niet verantwoordelijk omdat ze dan plotseling geen invloed zouden hebben op de economie:quote:
Ik hoop dat je het zelf nog snapt...quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:12 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het beleid van de regering heeft na jaren pas zijn uitwerking ( ik noem dat maar ff "beleid-incubatietijd"). Derhalve kan het huidige herstel nooit het gevolg zijn van het actieve kabinetsbeleid van Balk. De oorzaken liggen buiten het kabinet.
quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De HERVORMINGEN die ze recentelijk hebben doorgevoerd kunnen thans niet de factoren zijn die verantwoordelijk zijn voor de huidige opleving. Ik herhaal dat de huidige opleving het effect is van de herstel van de wereld economie. (mn. USA)
[..]
Jazeker. Mensen in put praten (noem ik geen beleid maar is gedrochtgedrag) heeft direct effect op koopgedrag. En daar hebben ze hard aan meegedaan.
De bezuinigen hebben vooral ook een psychologisch effect. Het zaait angst en angst werkt wel direct.
Ik had het over BELEID. De wereldeconomie alleen kan niet verklaren waarom het consumentenvertrouwen het hoogste niveau heeft bereikt sinds ze in 1986 zijn begonnen met meten. Waarom het producentenvertrouwen het hoogste niveau heeft bereikt van de afgelopen 10 jaar. Waarom we de hoogste economische groei sinds jaren hebben, laagste werkloosheid van Europa en laagste jeugdwerkloosheid van Europa. Waarom voor het eerst sinds WWII het aantal uitkeringstrekkers is gedaald. En dat terwijl toen Balkenende begon de Nederlandse economie onderaan bungelde in Europa.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De HERVORMINGEN die ze recentelijk hebben doorgevoerd kunnen thans niet de factoren zijn die verantwoordelijk zijn voor de huidige opleving. Ik herhaal dat de huidige opleving het effect is van de herstel van de werled economie. (mn. USA)
De troonrede is een poppenkast, waarin de regering zichzelf (aan)prijst.quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:39 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik vrees het met grote vreze.
Premier Balkenende heeft de troonrede geschreven die onze Koningin vanmiddag mag voorlezen.....
Ik mag toch hopen dat vanmiddag ons stemvolk vanmiddag niet voor de gek wordt gehouden, en dat eerlijk wordt gezegd dat het economisch herstel niet aan het regeringbeleid is te danken, maar aan het herstel van de wereld economie, waarvan we een graantje mee mogen pikken...
Ik vrees toch weer dat straks weer de suggestie wordt gewekt, dat het dankzij het regeringsbeleid is......
Ik sta ervan te kijken hoeveel mensen toch geloven dat we de regering hiervoor moeten danken. een verkeerde stem op 22/11 weer op de loer ligt.
Hoe denken jullie hierover?
Ben ik met je eens. ik hoop dat de kiezer er lekker doorheen prikt.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:49 schreef sigme het volgende:
[..]
De troonrede is een poppenkast, waarin de regering zichzelf (aan)prijst.
Geschikt als tijdsbeeld, niet als analyse. Deze troonrede niet, voorgaande niet, komende niet.
Het aantal uitkeringstrekker is gedaald omdat mensen uit hun uitkering worden getrapt. Zie WAO, WW en bijstand.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:45 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik had het over BELEID. De wereldeconomie alleen kan niet verklaren waarom het consumentenvertrouwen het hoogste niveau heeft bereikt sinds ze in 1986 zijn begonnen met meten. Waarom het producentenvertrouwen het hoogste niveau heeft bereikt van de afgelopen 10 jaar. Waarom we de hoogste economische groei sinds jaren hebben, laagste werkloosheid van Europa en laagste jeugdwerkloosheid van Europa. Waarom voor het eerst sinds WWII het aantal uitkeringstrekkers is gedaald. En dat terwijl toen Balkenende begon de Nederlandse economie onderaan bungelde in Europa.
De sociale zekerheid is niet afgeschaft dus dat is bullshit.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
als ik morgen de sociale zekerheid afschaf, dan zijn er geen uitkeringstrekkers meer. Ik vind het geen kunst.
Jij leest ook echt alleen maar wat je wilt lezen, he?quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:54 schreef Tikorev het volgende:
[..]
De sociale zekerheid is niet afgeschaft dus dat is bullshit.
Ja?quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:55 schreef 7th_wave het volgende:
wat denk je nou zelf TS. de oppositie gebruikt smerige bewoordingen,
Is dus demogagie van het kabinet. Komt het nog goed. willen de kiezers zich nog langer laten beduvelenquote:dus zal het kabinet echt niet nalaten om met de eer te strijken nu het goed gaat.
Dat mag ook wel na 3 (!) pogingen.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:01 schreef Tikorev het volgende:
Geef Balkenende gewoon de credits die hij verdient. Hij heeft het gewoon zeer goed gedaan...![]()
Nee dat nog niet, maar is een kwestie van tijd als dit zo langer doorgaat...quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:54 schreef Tikorev het volgende:
[..]
De sociale zekerheid is niet afgeschaft dus dat is bullshit.
Wat een onzin...het enige verschil met vroeger is dat er wat strenger wordt gecontroleerd. Maar dat werd ook hoog tijd...quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee dat nog niet, maar is een kwestie van tijd als dit zo langer doorgaat...
De Belgische economie is heel slecht vergelijkbaar met de Nederlandse.quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Vlaanderen heeft een min of meer vergelijkbare geografische ligging en economie. Daarom is die regio goed als referentiepunt te nemen. Zimbabwe heeft niets met de Nederlandse situatie te maken.
Ik kreeg hetzelfde gevoel; alweer een topic erover. Zoals ik al eerder zei: "EG je begint te radicaliseren..".quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:09 schreef mr.vulcano het volgende:
Hoeveel topics moeten er nog komen, hoeveel topics moeten er nog gaan.
Je punt is duidelijk EchtGaaf. Al het goede komt van links. Waar eindigt je kruistocht?
Daar ben ik het niet mee eens. Dit zou betekenen dat de overheid ook niet de economie kapot kan maken en het voormalig oostblik heeft aangetoond dat dat wel deglijk kan. Dus Balkenende is wel gedeetelijk verantwoordelijk voor het herstel.quote:Ik mag toch hopen dat vanmiddag ons stemvolk vanmiddag niet voor de gek wordt gehouden, en dat eerlijk wordt gezegd dat het economisch herstel niet aan het regeringbeleid is te danken, maar aan het herstel van de wereld economie, waarvan we een graantje mee mogen pikken...
Nee.quote:Op dinsdag 19 september 2006 15:38 schreef 7th_wave het volgende:
[..]
ja. hoorde je marijnissen niet huilen op tv net?
Stelling nemen tegen het kabinetsbeleid = radicaliserenquote:Op dinsdag 19 september 2006 13:53 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ik kreeg hetzelfde gevoel; alweer een topic erover. Zoals ik al eerder zei: "EG je begint te radicaliseren..".
Wauw, ik wist niet dat er zoiets bestond als een "verkeerde stem".quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:39 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik vrees het met grote vreze.
Premier Balkenende heeft de troonrede geschreven die onze Koningin vanmiddag mag voorlezen.....
Ik mag toch hopen dat vanmiddag ons stemvolk vanmiddag niet voor de gek wordt gehouden, en dat eerlijk wordt gezegd dat het economisch herstel niet aan het regeringbeleid is te danken, maar aan het herstel van de wereld economie, waarvan we een graantje mee mogen pikken...
Ik vrees toch weer dat straks weer de suggestie wordt gewekt, dat het dankzij het regeringsbeleid is......
Ik sta ervan te kijken hoeveel mensen toch geloven dat we de regering hiervoor moeten danken. een verkeerde stem op 22/11 weer op de loer ligt.
Hoe denken jullie hierover?
Poeh zeg, en hoeveel procent van de economen is die mening toegedaan? En hoe kom je op dat percentage?quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee. Ik heb steeds gezegd dat Balk totaal verkeerd heeft gereageerd op de recessie ......Hij heeft het herstel zwaar gefrustreerd door de hel en verdoemis te verkondigen. En veel te hard te bezuinigen. Ook economen zijn exact dezlefede menig toegedaan....Ik kan het ook niet helpen...
Wie zijn "de rijken"?quote:Op dinsdag 19 september 2006 16:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee.
Hij huilde ook niet. Maar gaf terecht de keerzijde aan van dit "fantastische beleid" . Vele burgers hebben geen reden om vandaag een feestje te vieren, omdat het hun neus voorbij gaat. Alleen de rijken profiteren van dit beleid.
Toen heeft er een nieuwe formatie plaatsgevonden?quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Herstel 4 pogingen (je vergeet kabinet Balk 2bis paasakkoord)
Wereldeconomie zich aan het herstellen?quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:39 schreef EchtGaaf het volgende:
hetr economisch herstel niet aan het regeringbeleid is te danken,
maar aan het herstel van de wereld economie,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |