abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41764923
Eerst wilden de PvdA en Geert Wilders al een ondemocratisch verbod op de PNVD (hoe verderfelijk deze partij ook is), maar nu willen ze beide al helemaal de stoelpoten van de democratie wegzagen:

PvdA verbaasd over sharia-uitspraak Donner
quote:
Kamerlid Geert Wilders is er zelfs heel erg boos over. Donner stelde in het interview dat als tweederde van alle Nederlanders morgen de sharia zou willen invoeren, die mogelijkheid moet bestaan.

De sociaaldemocraten verzetten zich tegen de ''berusting'' die in de uitspraken van Donner zou doorklinken. PvdA-Kamerlid Jeroen Dijsselbloem: ''Donner lijkt te vergeten dat de sharia op meerdere punten in strijd is met de Nederlandse grondwet.
Wat snapt meneer Dijsselbloem in Godsnaam niet aan het woord TWEEDERDE?

Eerder wilde Maxime Verhagen van het CDA ook al een verbod op bepaalde partijen:
quote:
"Een partij die de sharia (het strenge islamitische recht) wil invoeren, moet worden verboden."
Verhagen: Verbied radicale moslimpartijen

Er bestaat weinig aanhang voor deze ideëen en toch willen Verhagen, Wilders en de PvdA bij voorbaat deze partijen al uitsluiten. Dit is totaal in strijd met de democratie.

En dat noemen zich sociaal-democraten, christen-democraat en lijsttrekker van de Partij voor de Vrijheid...
pi_41765027
Wat is er mis zijn met tegen de democratie zijn? . Is het juist niet democratisch om tegen de democratie te zijn? En wie zegt dat democratie de ultieme regeringsvorm is?
  woensdag 13 september 2006 @ 12:06:16 #3
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41766011
quote:
Op woensdag 13 september 2006 11:32 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Wat is er mis zijn met tegen de democratie zijn? . Is het juist niet democratisch om tegen de democratie te zijn? En wie zegt dat democratie de ultieme regeringsvorm is?
Daarnaast moet je je dan wel afvragen wat voor vorm die democratie is.

Op die manier zou je communisme ook als democratie kunnen zien. Iets wat in Nederland ook aardig voorkomt.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 13 september 2006 @ 12:26:33 #4
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_41766486
De democratie moet beschermt worden tegen anti-democratische groepen. Dit betekend dat (neo-)nazi's, pro-sharia moslims en traditionele communisten per definitie NOOIT een voet aan de grond mogen krijgen om hun rotzooi te verkondigen. Daarbij is het niet anti-democratisch de democratie te beschermen met geweld of a-democratische maatregelen. Deze zijn onaangenaam, jazeker, maar een herhaling van de dag van de revolutie, 30 januari 1933, mag NOOIT plaatsvinden.
pi_41766824
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:26 schreef Finder_elf_towns het volgende:
De democratie moet beschermt worden tegen anti-democratische groepen. Dit betekend dat (neo-)nazi's, pro-sharia moslims en traditionele communisten per definitie NOOIT een voet aan de grond mogen krijgen om hun rotzooi te verkondigen. Daarbij is het niet anti-democratisch de democratie te beschermen met geweld of a-democratische maatregelen. Deze zijn onaangenaam, jazeker, maar een herhaling van de dag van de revolutie, 30 januari 1933, mag NOOIT plaatsvinden.
Als 80% van de bevolking tegen de democratie is, schaffen we het toch gewoon af? Wel zo democratisch.
  woensdag 13 september 2006 @ 12:42:17 #6
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41766928
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:26 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Of, men moet de mens een niveau van onderwijs geven zodat men zelf beslist en inziet dat communisme in en in slecht voor een land én het individu is, zodat het, democratisch gezien, al geen kans maakt.

Dat lijkt me een stuk beter, dan het maar dom gaan verbieden.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 13 september 2006 @ 12:45:54 #7
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_41767016
In theorie kan het.. Er wordt een kabinet ontbonden en opnieuw gekozen voor de grondwetswijziging. De kiezer kiest een kabinet dat voor de nieuwe grondwet is, en met een 2/3 meerderheid wordt de wet aangenomen.

Maar voor de sharia zijn zoveel grondwetswijzigingen nodig dat die er toch nooit doorkomt. PvdA heeft gelijk in dit opzicht. Het voorstel is irreeël en absurd.
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
pi_41767087
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:45 schreef bolletje_25 het volgende:
In theorie kan het.. Er wordt een kabinet ontbonden en opnieuw gekozen voor de grondwetswijziging. De kiezer kiest een kabinet dat voor de nieuwe grondwet is, en met een 2/3 meerderheid wordt de wet aangenomen.

Maar voor de sharia zijn zoveel grondwetswijzigingen nodig dat die er toch nooit doorkomt. PvdA heeft gelijk in dit opzicht. Het voorstel is irreeël en absurd.
De sharia is zo absurd dat het er toch niet komt. Waarom al die discussie dan? Waarom zou je iets willen verbieden dat er toch nooit komt en maar weinig aanhang zal hebben? Dan is het toch geen gevaar?
  woensdag 13 september 2006 @ 12:50:32 #9
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_41767166
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:47 schreef pberends het volgende:

[..]

De sharia is zo absurd dat het er toch niet komt. Waarom al die discussie dan? Waarom zou je iets willen verbieden dat er toch nooit komt en maar weinig aanhang zal hebben? Dan is het toch geen gevaar?
Tja, in dit geval begint Donner de discussie met een idioot idee. Verbieden is ook niet noodzakelijk, maar dat beweerd de PvdA ook niet.

Feitje blijft dat de democratie onlosmakelijk verbonden is met en vastligt in de grondwet, en de Sharia daar compleet los van staat. Het afkeuren of verbieden van de Sharia zal dus alleen maar bevorderend zijn voor de democratie zoals wij die kennen, omdat de Sharia strijdig is met de grondwet.
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
  woensdag 13 september 2006 @ 13:00:39 #10
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_41767455
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:50 schreef bolletje_25 het volgende:

[..]

Tja, in dit geval begint Donner de discussie met een idioot idee. Verbieden is ook niet noodzakelijk, maar dat beweerd de PvdA ook niet.

Feitje blijft dat de democratie onlosmakelijk verbonden is met en vastligt in de grondwet, en de Sharia daar compleet los van staat. Het afkeuren of verbieden van de Sharia zal dus alleen maar bevorderend zijn voor de democratie zoals wij die kennen, omdat de Sharia strijdig is met de grondwet.
Donner begon de discussie niet. Verhagen begon de discussie met een idioot idee: namelijk het willen verbieden van politieke partijen op basis van hun ideeën. Verhagen is degene die daar ook de Sharia bij haalde.

Donner heeft volkomen gelijk! Hij zegt dat hij tegen de Sharia is, maar dat het volkomen idioot is om de politieke keuze van 2/3 van de bevolking te verbieden.
pi_41767592
predikant J. Lohuis: ''Het is mijn diepste overtuiging dat de democratie een uitvinding van de duivel is".

Maargoed ik ben ook niet de beroerdste en ook best wel go with da flow. Dus ik ga ooit een wet regelen die het en publique stenigen van pedofielen mogelijk maakt.
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:47 schreef pberends het volgende:

[..]

De sharia is zo absurd dat het er toch niet komt.
Zeg nooit nooit en zeker niet als het over politiek en of beveiliging gaat, want dan kan alles.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 13 september 2006 @ 13:12:27 #12
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_41767754
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:06 schreef JohnDope het volgende:
Maargoed ik ben ook niet de beroerdste en ook best wel go with da flow. Dus ik ga ooit een wet regelen die het en publique stenigen van pedofielen mogelijk maakt.
Ik ben tegen het stenigen van pedofielen. Maar als jij een partij op wil richten die voor het stenigen van pedofielen is, dan mag je van mij en Donner vrij je gang gaan. Sterker nog: ik juich het toe dat je voor de democratische weg kiest en dat je niet de straat op gaat om onwettig stenen naar pedofielen te gooien.
pi_41767821
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:12 schreef Pool het volgende:

[..]

Ik ben tegen het stenigen van pedofielen. Maar als jij een partij op wil richten die voor het stenigen van pedofielen is, dan mag je van mij en Donner vrij je gang gaan. Sterker nog: ik juich het toe dat je voor de democratische weg kiest en dat je niet de straat op gaat om onwettig stenen naar pedofielen te gooien.
Ik hoor jou nog wel een keertje wanneer ik die wet er met een meerderheid door de ambtelijke molen weet heen te 'trappen'.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 13 september 2006 @ 13:17:37 #14
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_41767889
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:38 schreef pberends het volgende:

[..]

Als 80% van de bevolking tegen de democratie is, schaffen we het toch gewoon af? Wel zo democratisch.
Nee, zoals Sigme elders al zei, is democratie meer dan de wil van de meerderheid. Het voorziet in mensenrechten en rechten voor minderheden. Een afschaffing van de democratie door een meerderheid is ook in theorie net zo ondemocratisch als een geweldadige omverwerping ervan. Net zoals het intolerant is intolerantie te tolereren.
pi_41768050
Ik ben benieuwd of Donner hetzelfde denkt als ik een partij op wil richten die na het verkrijgen van een meerderheid alle gelovigen het land uit wil flikkeren. Of op wil sluiten. Of dood wil maken. Of als slaven wil gebruiken.

Als 80% van de Nederlanders het een goed idee vinden, waarom niet?

Ik stel een bindend referendum voor inzake immigranten. Als 80% van de Nederlanders zegt dat er nu genoeg zijn, gooien we de grenzen dicht. Dat is pas democratie.

Helaas is Donner tegen een bindend referendum. Kennelijk heeft de democratie ook zn grenzen, vooral buiten verkiezingstijd.
Big dick.
pi_41768147
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:23 schreef HassieBassie het volgende:

Ik stel een bindend referendum voor inzake immigranten. Als 80% van de Nederlanders zegt dat er nu genoeg zijn, gooien we de grenzen dicht. Dat is pas democratie.
Ook hier ben ik het weer mee eens. Dit is echte democratie.
In principe zou je hier een hele TV-show om heen kunnen maken, iedere week iets om op te stemmen. Ook weer sms en de hele mikmak er aan koppelen.
Eyeworks komt u er maar in
pi_41768210
Dit soort dingen zou je helemaal niet moeten willen.
pi_41768568
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:26 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ook hier ben ik het weer mee eens. Dit is echte democratie.
In principe zou je hier een hele TV-show om heen kunnen maken, iedere week iets om op te stemmen. Ook weer sms en de hele mikmak er aan koppelen.
Eyeworks komt u er maar in
Gelukkig voor ons weldenkende mensen is een democratie meer dan de macht van de meerderheid. Er bestaat gelukkig iets moois als een grondwet, plus de universele rechten van de mens. Zaken die onaantastbaar zijn, hoe graag een meerderheid geloofsfanitici het ook anders zou willen zien.

Donner had zich iets meer moeten verdiepen in de Sharia voordat hij zn mond open deed. Hij blonk al zelden uit in IETS, maar dit kost het CDA gegarandeerd een hoop stemmen. Ik ben dan ook benieuwd wanneer Balkenende hem publieke terecht wijst. Lang kan dat niet duren.
Big dick.
pi_41768662
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:41 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Gelukkig voor ons weldenkende mensen is een democratie meer dan de macht van de meerderheid. Er bestaat gelukkig iets moois als een grondwet, plus de universele rechten van de mens. Zaken die onaantastbaar zijn, hoe graag een meerderheid geloofsfanitici het ook anders zou willen zien.

Donner had zich iets meer moeten verdiepen in de Sharia voordat hij zn mond open deed. Hij blonk al zelden uit in IETS, maar dit kost het CDA gegarandeerd een hoop stemmen. Ik ben dan ook benieuwd wanneer Balkenende hem publieke terecht wijst. Lang kan dat niet duren.
Dan veranderen we die grondwet ook even met een meerderheid, ook geen probleem.
  woensdag 13 september 2006 @ 13:47:11 #20
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_41768742
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:41 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Gelukkig voor ons weldenkende mensen is een democratie meer dan de macht van de meerderheid. Er bestaat gelukkig iets moois als een grondwet, plus de universele rechten van de mens.
En in die mooie grondwet staan onder andere:
-het recht van een tweederde meerderheid om in twee termijnen de grondwet te wijzigen
-het recht van vereniging
-het recht van vrije meningsuiting
-het recht om gekozen te worden

Maar Verhagen is blijkbaar voor het verbieden van een politieke partij (=een vereniging) die een bepaalde mening uitdraagt. De enige die hier de democratie en de Grondwet respecteert, is Donner.
pi_41768751
In Duitsland is er een verbod op neo-nazi partijen, in de VS is er een actieve neo-nazi partij, is de VS een betere democratie als Duitsland? Dichter bij huis, ook wij hebben wetgeving waaronder politieke partijen verboden kunnen worden.

Kortom, de democratie gaat niet dood als er beperkingen worden opgelegd aan wat de democratie toelaat echter, het blijft ten allen tijde zo dat mits er een overgrote meerderheid voor te vinden is er zaken toegestaan kunnen worden die strijdig kunnen zijn met de democratie.

Noem het een paradox maar zo is het nu eenmaal, de democratie valt en staat nu eenmaal met de keuze van de kiezers.

@Pool

Jij vergeet dat onze Grondwet wel degelijk het verbieden van partijen toestaat dus noch Donner noch Verhagen heeft ongelijk in deze. Het verbieden van partijen is niet on-democratisch.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2006 13:48:43 ]
pi_41768768
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:17 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Nee, zoals Sigme elders al zei, is democratie meer dan de wil van de meerderheid. Het voorziet in mensenrechten en rechten voor minderheden. Een afschaffing van de democratie door een meerderheid is ook in theorie net zo ondemocratisch als een geweldadige omverwerping ervan. Net zoals het intolerant is intolerantie te tolereren.
SGP per direct afschaffen dan.
pi_41768828
* JohnDope is even aan het warm gooien......
pi_41768854
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:47 schreef Pool het volgende:

[..]

En in die mooie grondwet staan onder andere:
-het recht van een tweederde meerderheid om in twee termijnen de grondwet te wijzigen
-het recht van vereniging
-het recht van vrije meningsuiting
-het recht om gekozen te worden

Maar Verhagen is blijkbaar voor het verbieden van een politieke partij (=een vereniging) die een bepaalde mening uitdraagt. De enige die hier de democratie en de Grondwet respecteert, is Donner.
Het verbieden van verenigingen die doelbewust de belangen van de onverenigden willen beschadigen lijkt mij anders een goede zaak, en gezien het feit dat neonazistische partijen zonder blikken of blozen verboden kunnen worden lijkt het me niet meer dan logisch dat partijen van extremistische gelovigen hetzelfde lot kunnen ondergaan. Gelijke monniken, gelijke kappen zullen we maar zeggen.
Big dick.
pi_41768895
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:51 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Het verbieden van verenigingen die doelbewust de belangen van de onverenigden willen beschadigen lijkt mij anders een goede zaak, en gezien het feit dat neonazistische partijen zonder blikken of blozen verboden kunnen worden lijkt het me niet meer dan logisch dat partijen van extremistische gelovigen hetzelfde lot kunnen ondergaan. Gelijke monniken, gelijke kappen zullen we maar zeggen.
Een partij kan nooit om inhoudelijke redenen veroordeelt worden. Hun doelen worden niet getoetst, hun acties wel. Zie alle rechts-extremistische splinterpartijen in Nederland bijvoorbeeld. Wel triest dat een moslim je dat moet vertellen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2006 13:53:19 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')