Das nou het verschil, ik ben hier geen toerist, ze noemen me dan allemaal ook 'Local pagal Firengy'quote:Op dinsdag 12 september 2006 21:03 schreef Lone_Gunman het volgende:
Ik heb van velen leuke verhalen over Hyderabad gehoord, en ook dat er lekkere biryani vandaan komt wat dus door jou bevestigd is![]()
Nu jij India gaat verlaten is het tijd dat iemand anders de 'fakkel' over neemt in India, het blijft leuk al die verhalen omdat het weer eens wat anders is dan de standaard 'tourist-guide reports'.![]()
ow ow last minute kledingadvies...?quote:Op donderdag 14 september 2006 15:55 schreef Babbelzz het volgende:
ga naar delhi, agra, jaipur, sariska, varanasi en dan door naar nepal....
Ik heb 2 collega's uit Orissa, waar ik elke dag heel veel lol mee hebquote:Op donderdag 14 september 2006 21:28 schreef MK9 het volgende:
Als ik de foto's zo zie kan ik haast niet meer wachten om te gaan. 7 November is het mijn beurt! Verwacht zo'n 3 maanden in India te blijven voordat ik verder richting het oosten trek.
Iemand ervaringen in Orissa tijdens en rond oud&nieuw (of evt. een andere periode)? En met budget accomodatie rond Puri Beach?
Waarom ga je niet naar Bangkok of Kuala lumpur ofzo, stuk luxer en westerser.quote:Op zaterdag 16 september 2006 18:15 schreef illusions het volgende:
Bedankt voor je reply, ben iets opgelucht.Ik hou er gewoon van om 's ochtends gewoon lekker met wat voor brood dan ook te ontbijten, en ik wil ook geen rijst als lunch, maar ik ben er nu van overtuigd dat dat prima gaat lukken. Ik ga dan ook niet reizen om het eten te proeven, want ik heb nu eenmaal niet zoveel met eten. Ik ga meer voor de sfeer, cultuur, etc. Daar hoort eten vast ook bij, maarja, voor mij niet.
Het enige wat me nog een beetje tegenstaat is de manier van schijten.Maarja, dat is dus helemaal geen reden tot twijfelen.
Ik doe een ICT opleiding, en wil dus wel bij een ICT gerelateerd bedrijf werken als ik naar India of Thailand ga. Ook wil ik nog weleens lekker uitgaan of gewoon in een barretje hangen, dus dat moet ook mogelijk zijn. Waarschijnlijk wordt het dus New Delhi, of Bangkok in Thailand.
Nog een laatste vraag... wat wordt daar normaal gesproken gedronken? En zijn er ook dingen te krijgen als Red Bull of melk?Ik weet nog van Thailand (3,5 jaar geleden) dat ik zelfs in een klein rotdorp Red Bull kon kopen in de buurtsuper: zo'n 10 baht voor een bruin hoestdrank-achtig flesje (150ml) gevuld met mijn gewaardeerde energy drink.
Wat doe jij in het India topicquote:Op zondag 8 oktober 2006 18:12 schreef miraculeus het volgende:
[..]
Waarom ga je niet naar Bangkok of Kuala lumpur ofzo, stuk luxer en westerser.
Die groene knallers, groen touw wat als een balletje gewikkeld isquote:Op donderdag 26 oktober 2006 06:32 schreef Flipster24 het volgende:
Ja Divali was leuk... Vooral als je die kunt doorbrengen in Goa! Had van m'n baas een doos vuurwerk gekregen, maar misschien was het een soort "uit de weg ruim actie" want dat Indiase vuurwerk heeft bv niet echt een betrouwbare (langzame) lont en knalt "net" een tikkeltje harder.. Gelukkig was onze Indiase huisoppasser bereid om het risico te lopen..
Ik let eventjes niet op en nu ben je alweer vertrokken! Veel plezier in Bangladesh dan verder. Het zal waarschijnlijk wel weer wennen zijn nu je toch relatief modern Bangalore gewend was.quote:Op vrijdag 3 november 2006 13:51 schreef KNAK het volgende:
Het is voorbij
2001, 21th of July - 2006, 2nd of November
Mijn nieuwe lokatie is nu Dhaka, Bangladesh
Bijna 6 jaar India is ten einde gekomen
![]()
Ik zit dan wel in Dhaka, toch heb ik het er hier veeeel moderner dan ik ooit gehad heb in Bangalorequote:Op dinsdag 7 november 2006 16:50 schreef VAK het volgende:
[..]
Ik let eventjes niet op en nu ben je alweer vertrokken! Veel plezier in Bangladesh dan verder. Het zal waarschijnlijk wel weer wennen zijn nu je toch relatief modern Bangalore gewend was.
Dit laatste weekend ben ik met een collega voor 3 dagen naar Kolkata geweest. Het is weer een heel ander soort stad dan Bangalore. Veel oude auto's, oude gebouwen en flink wat cultuur. Verder zijn loop-riksja's daar ook nog normaal. In het Divali-weekend ben ik naar Hampi en Goa geweest. Foto's volgen nog...
Het is alweer een tijdje geleden dat ik een keer naar Robertson House ben geweest. Dat was voor het afscheidsfeest van een andere Nederlander.
Je kan er ook gewoon eentje in NL kopen, scheelt je een hoop gedoe, en bovendien is ie conform de EU-regels. Sommige dealers hebben ook 2e-handse voor een aardig prijsje. Er zit een officiele dealer in Schaijk, Noord Brabant.quote:Op maandag 20 november 2006 05:13 schreef Flipster24 het volgende:
Klopt, het schakelpedaal en rem zijn omgekeerd. Even wennen is het.. Vooral als je snel moet reageren in het Indiase verkeer kun je wel eens het verkeerde pedaal intrappen... Is niet lachen kan ik je vertellen.
Overigens ben ik nu aan het uitzoeken hoe ik 1 van die motoren kan invoeren in NL. Waarschijnlijk ga ik een 30 jaar oude Enfileld kopen en compleet laten reviseren aangezien een nieuwe Enfield invoeren niet te doen is vanwege de EU wetgeving.
Ik weet het, er staat er zelfs nu 1 te koop op marktplaats (500cc, zweefzadel, bj 1998 volgens mij, 2500 euro) maar deze komt dus ook uit India, vandaar de lage prijs. Het voordeel van hier uit india naar NL sturen is dat je voor relatief weinig geld de motor compleet kunt laten customizen/reviseren. Invoeren is, als het een klassieker betreft ook niet eens zo moeilijk. In NL begint de prijs bij Verstegen met 2750 euro, en als mijn inschattingen zo'n beetje kloppen kan ik het voor 1000 euro minder doen...quote:Op maandag 20 november 2006 11:42 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]
Je kan er ook gewoon eentje in NL kopen, scheelt je een hoop gedoe, en bovendien is ie conform de EU-regels. Sommige dealers hebben ook 2e-handse voor een aardig prijsje. Er zit een officiele dealer in Schaijk, Noord Brabant.![]()
waar vergelijk je het mee?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 14:54 schreef Eldiablo het volgende:
en de criminaliteit is echt superhoog daar
Die heb ik al een aantal jaren. Ik raad het inderdaad ook mensen aan.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 15:17 schreef Gripper het volgende:
Ga "Ben je ervaren" van William Sutcliffe maar eens lezen.
linkje op Bol.com
Lichtelijk gedramatiseerd, maar het zal ongetwijfeld een leuk beeld van India geven. En het is gewoon een leuk boek!
Heb ik aan gedacht, maar dat gaat logischerwijs meer over bestemmingen en routes ed.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 15:28 schreef Hik het volgende:
Ik had vergelijkbare twijfels bij India en kreeg ook nog leuke antwoorden van India-addicts: India (deel 2)
Overigens is er een nieuw Centraal India topic waar al deze mensen zich schuilhouden. Misschien een goede plek voor je vraag?
Vandaar de opmerking "nieuw" topic dus...quote:Op dinsdag 2 januari 2007 15:30 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Heb ik aan gedacht, maar dat gaat logischerwijs meer over bestemmingen en routes ed.
Plus... die is gesloten![]()
Ik heb zelfs gedacht om mijn vraag in LIF te stellen...
Dat hoor je meer van mensen die er geweest zijn. Daarom hoef ik er ook niet heen.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 15:36 schreef Delicieux het volgende:
Are you experienced van Sutcliff geeft idd een hele goede impressie! Meesterwerk!![]()
En daar ben ik nou net bang voorquote:Op woensdag 3 januari 2007 23:41 schreef Maleficium het volgende:
het land is in ieder geval zeer intens....India laat niemand onberoerd......je wordt verliefd op India of je haat het..(ikzelf ben al heel lang stilletjes verliefd en kan niet wachten om er weer eens heen te gaan)
Hoog op de lijst, net als Lhasa... maar dat moet je dus niét in maart doen... brrr!quote:Op woensdag 3 januari 2007 23:41 schreef Maleficium het volgende:
p.s. met name de oostelijke Himalaya (Darjeeling/Sikkim) en de westzijde van de Himalaya (Ladakh, klein Tibet/Himachal Pradesh) zijn majestueuze bestemmingen en een welkome afwisseling van de drukte die op de rest van het subcontintent alom aanwezig si)
in het slechtste geval:quote:
Noooouuu... ten dele, zonde van mijn tijd en geld natuurlijk als ik het zou haten, beide niet in overvloed hier.quote:Op woensdag 3 januari 2007 23:47 schreef Maleficium het volgende:
[..]
in het slechtste geval:
it's better to regret the things you did, than the things you didn't do!
GAAN!
ik zou best met je willen ruilen anders
je wordt verliefd....quote:Op woensdag 3 januari 2007 23:54 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Noooouuu... ten dele, zonde van mijn tijd en geld natuurlijk als ik het zou haten, beide niet in overvloed hier.
Ik heb ik 1990 Calcutta, Darjeeling, Sikkim (Gangtok), Nepal en Gedeelte van Bhutan gedaan in 3 maanden tijd. dat was in de zomer. Nadeel is dat je de mooie bergen vaak niet ziet omdat ze inde mist gehuld zijn.quote:Op woensdag 3 januari 2007 23:47 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Hoog op de lijst, net als Lhasa... maar dat moet je dus niét in maart doen... brrr!
Ow?? Dat klinkt erg aantrekkelijk, misschien is maart dan wel aardig compromis?quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:00 schreef Delicieux het volgende:
[..]
Ik heb ik 1990 Calcutta, Darjeeling, Sikkim (Gangtok), Nepal en Gedeelte van Bhutan gedaan in 3 maanden tijd. dat was in de zomer. Nadeel is dat je de mooie bergen vaak niet ziet omdat ze inde mist gehuld zijn.
In 2002 heb ik de route nogmaals gedaan, maar dan in 3 weken tijd. En ditmaal in de winter (Januari).
Vreselijk koud, maar in één woord: PRACHTIG! Niets is mooier dan een zonsopgang boven de Khanchendzjunga!
Zal best, maar hij heet eigenlijk Kangchenjungaquote:Op donderdag 4 januari 2007 12:00 schreef Delicieux het volgende:
Niets is mooier dan een zonsopgang boven de Khanchendzjunga!
Zeg alles meer dan 10 lettersquote:Op donderdag 4 januari 2007 12:23 schreef Gripper het volgende:
[..]
Zal best, maar hij heet eigenlijk Kangchenjunga
http://8000er.de/Kangchenjunga.html
Fotoos heb ik op papier... Er waren toen nog geen digitale camera's....quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:09 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Ow?? Dat klinkt erg aantrekkelijk, misschien is maart dan wel aardig compromis?
Heb je meer info? Foto's? Routes? (mag ook via mail?)
bussen geen probleem, maar afstanden zijn vaak groot. Geweldig praktisch fijnmazig bussennetwerk, maar de laagste klasse bussen zijn danig overbevolkt.quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:09 schreef jack4ya het volgende:
Waar ik niet helemaal achterkom: Hoe lang van te voren moet je gemiddeld je treinreis/busreis boeken?
Ik Vietnam?Cambodja vond ik heel handig dat je voor bus een dag van te voren of zelfs dezeelfde dag kan en trein was geloof ik 2 of 3 dagen.
Hoe staat dat met India? Gaat voornamelijk om grotere stukken zoals Dehl-Mumbai of vv. EN dan in maart, geen hoogseizoen dus.
He?? Kan je voor zo weinig vliegen dan? Ik heb nog steeds het idee dat ik de koers niet goed heb...quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
bussen geen probleem, maar afstanden zijn vaak groot. Geweldig praktisch fijnmazig bussennetwerk, maar de laagste klasse bussen zijn danig overbevolkt.
Treinen ruim van te voren boeken op de populaire trajecten, maar low costs airlines zijn vaak better value.
Oeh das echt minder, want we zullen voornamelijk de drukke/populaire routes hebben.quote:Wij zatten er eind febrauri, en kregen met geen mogelijkheid een trein van Udaipur naar Mumbai geboekt. Tota volgeboekt, drukke route. Maar een trein van Jodphur naar Rishikesh was geen enkel probleem, en die zat ook niet vol.
Ik heb sowieso niets met grote steden, maar daar ontkom ik in India niet aan denk ikquote:Ik zou zeker gaan. Ik haat India, en ga zo weer terug
Die viezigheid is me niet zo bijgebleven, laten we zeggen vergelijkbaar met Cambodja.
India is absoluut in your face, maar kleinere dorpjes zijn prettiger dan grote steden in dit opzicht.
Fijn... tegen de tijd dat ik terug ga kan ik er tegen.quote:Erg warme mensen, en om de zoveel dagen verbaas je je over de oprechtheid. Ik vond het een van mijn meest bijzondere reiservaringen. Het duurt een paar weken om je draai te vinden.
Dit zijn van die smeuïge opmerking, leuk hoor!quote:Na een paar weken kweek je ook een beetje de harde huid waar Indiers mee geboren worden, dan kun je met de armoede (met name in de steden, niet op het platteland) ook beter omgaan. (trouwens ongelogen waar: New York heeft een erger contrast arm-rijk dan Delhi). En mocht je naar Radjesthan gaan, kan ik je Bundi aanbevelen. Dat was de ommekeer in onze reis, toen viel alles op z'n plaats. Ontzettend relaxt. India is gemeen. India zuigt je erin. En vervult je van heimwee. Zelfs naar de opdringerige touts en alle scams. Heerlijk eten.
Neem een rol gaffertape mee. Elke douchekop moet namelijk voor gebruik geplakt worden, en bij drie stralen die min of meer dezelfde richting uitgaan, mag de vlag uit. Na een paar weken lach je erom
Ik had dus globaal het plan om driehoek: Delhi-Accra-Jaipur te doen en dan naar een andere regio: kerala/goa/hampi/(hyderabad?) óf Radjesthan óf juist WestBegal/Bihar....tja... maar als treinen zo moeilijk te boeken zijn... Dat beknot nogal de flexibiliteit...quote:Het drukke en armere Noorden is overigens naar verluid meer 'in your face' dan het Zuiden.
Wil je de sfeer proeven van India, dan kan je beter met de trein, je bent wel langer onderweg, maar het is een ervaring apart. Wil je meer comfort en snelheid dan is het vliegtuig sterk aan te raden. Het is maar net wat je prioriteiten zijn.quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:11 schreef jack4ya het volgende:
[..]
He?? Kan je voor zo weinig vliegen dan? Ik heb nog steeds het idee dat ik de koers niet goed heb...
Bijv: Origin DELHI -[DLI ] Destination MUMBAI CENTRAL -[BCT ] Class Sleeper is 441.00 INR = 7.63132 EUR Nou zal vliegen wel duurder zijn, maar 215 dollar (JET AIRWAYS) is toch wel een heel ander verhaal.
[..]
Ik had dus globaal het plan om driehoek: Delhi-Accra-Jaipur te doen en dan naar een andere regio: kerala/goa/hampi/(hyderabad?) óf Radjesthan óf juist WestBegal/Bihar....tja... maar als treinen zo moeilijk te boeken zijn... Dat beknot nogal de flexibiliteit...
Het begint er steeds meer op te lijken Vogue, al moet ik ook bekennen dat ik niet 1-2-3 een alternatief heb. Begrijp me goed hoor, het is geen moetje, maar maart ligt gewoon vast.quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:02 schreef Vogue het volgende:
Bij India krijg ik een tegenstrijdig gevoel. Ik ben heel benieuwd of je gaat Jack4ya. Zo ja dan hoor ik graag hoe je het vond
Al eens op de Haleakala gestaan?quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:00 schreef Delicieux het volgende:
[..]
Niets is mooier dan een zonsopgang boven de Khanchendzjunga!
Tibet haalt het qua indrukwekkendheid volstrekt niet bij India. Zo, die zit. Ja, Tibet zijn we geweest. Was erg mooi. India denken we nog elke dag aan. Als ik een Indiaase taxi chauffeur in New York bedank in het Hindi, knikt 'ie en legt 'ie even zijn hand op zijn hart. Als ik een serie Indiers op een rij in de metro bevestig dat ze de volgende stop moeten hebben, glimlachen ze bijna onmerkbaar en schudden ze collectief en in de maat met hun hoofd op een wijze die alleen Indiers kunnen: alsof hun hoofd loszit, geen ja, geen nee.quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:12 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Het begint er steeds meer op te lijken Vogue, al moet ik ook bekennen dat ik niet 1-2-3 een alternatief heb. Begrijp me goed hoor, het is geen moetje, maar maart ligt gewoon vast.
Wilde eigenlijk China "doen" maar toen ons oog op Tibet viel waren we verkocht. Die pakken we dan absoluut mee! Maar die kan je zeker (beter) niet in maart doen (hebben we begrepen) en ook niet met ons budget momenteel. Aan tickets alleen zouden we 2,5 keer zoveel kwijt zijn. Niet dat het daar alleen op hangt, maar het is een beetje "én-dit-én-dat-situatie". Dus die doen we denk ik volgende zomer, als de studie en budget dat toelaat. (Diezelfde studie drijft ons namelijk dit jaar wat extra op kosten)
Maar India is nu al overweldigend, terwijl ik nog hier zit. Ik wil altijd veel, zo niet, liefst alles zien. En hoewel we echte "racers" zijn, gaat dat met India toch echt niet lukken. Bovendien kan ik me maar slecht een beeld vormen, ondanks dat ik me momenteel suf lees over India. Ik heb nog niet echt gehad van: "JA!! wil ik heen, behalve bij Taj Mahal, maar daar vul ik geen maand mee natuurlijk.
Dus dit topic zal denk ik langzaam naar een routeplanner gaan wijzigen. Hoop ik, want opnieuw gaan inlezen/vevrdiepen in een ander land is best pittig.
volgens mij een stuk goedkoper via low cost airliners. Heb thuis nog wat linkjes liggen, dacht ik.quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:11 schreef jack4ya het volgende:
[..]
He?? Kan je voor zo weinig vliegen dan? Ik heb nog steeds het idee dat ik de koers niet goed heb...
Bijv: Origin DELHI -[DLI ] Destination MUMBAI CENTRAL -[BCT ] Class Sleeper is 441.00 INR = 7.63132 EUR Nou zal vliegen wel duurder zijn, maar 215 dollar (JET AIRWAYS) is toch wel een heel ander verhaal.
Jah, de vliegtuigindustrie is booming in India, en de treinen blijven even efficient rijden (iedere keer stoppen voor een koe op de spoorlijn schiet niet echt opquote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:34 schreef jack4ya het volgende:
Ik zag idd dat sleeper de verkeerde klasse was... het is meer 1800rs, dus dat klopt wel.
Verder zag ik iedere dag vliegen met spcejet: Rs 4248.00 voor 2 personen??
en RAJDHANI express voor 4400 voor 2? (Second AC met MUMBAI RAJDHAN)
Nou lijkt de verhouding net zó zoek![]()
Euh MET belasting dus... Wat goedkoop!!! en ze gaan 2 x per dag...quote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:41 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Jah, de vliegtuigindustrie is booming in India, en de treinen blijven even efficient rijden (iedere keer stoppen voor een koe op de spoorlijn schiet niet echt op)...
Die Rs4248 die je hebt gevonden is neem ik aan nog zonder belasting? Dan komt er nog wel wat bij maar het blijft heerlijk goedkoop.
Ik heb drie binnenlandse vluchten gehad, deze heb ik allemaal +-2 dagen van te voren via internet geboekt en betaald met mijn creditcard en ik heb echt totaal nergens problemen mee gehad, vrij goed geregeld allemaal.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:49 schreef jack4ya het volgende:
en of er haken en ogen aan zitten...
(ben gelijk op mijn hoede, if it's to good to be true....)
Jep air deccan is ook een low-cost maatschappij (op sommige routes zelfs veruit de goedkoopste).quote:Op zaterdag 6 januari 2007 11:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
En we hebben nog Air Deccan geloof ik. Weet nou niet meer of dat een lowcost carrier was of niet.
Dit zijn inderdaad de prijzen die ik verwachte.
Ik ben benieuwd hoe je het gaat vindenquote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:11 schreef jack4ya het volgende:
We hebben geboekt...
India was mijn eerste reis buiten europa en ik heb het prima getrokken, het is inderdaad wel vies en armoedig en daar moet je natuurlijk een beetje tegen kunnen, maar ik heb het niet als bijzonder storend ervaren en heb er zeker niet mijn reis door laten verpesten.quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:15 schreef jack4ya het volgende:
HELP!!...
nou ja HELP!, meer help?
Willen jullie even met me mee kijken hier -> India: droom of nachtmerrie
Costcutting?quote:Op zondag 7 januari 2007 19:42 schreef Dizzee het volgende:
tjonge wat een verhalen zeg.
het bedrijf waar ik werk wil zich volledig op india wil richten omdat ze denken dat daar de toekomst ligt.
Geeft niet, dit mag je natuurlijk posten, daar vroeg ik om.quote:Op maandag 8 januari 2007 09:58 schreef mzungu het volgende:
Misschien vervelend om weer een negatief verhaal neer te gooien, na al het positieve, maar ik vond India VER-SCHIK-KE-LIJK!
Alles was smerig, van voedsel ging je alleen maar aan de schijt (dat hoort erbij zeggen ze dan, nou sorry maar, als dat 'erbij' hoort dan geef ik mijn portie aan Fikkie), je hebt heel de dag het gevoel dan mensen je aan het belazeren zijn, omdat je ook heel de dag belazerd wordt!
Misschien dat je eraan went als je een paar maanden door het land trekt, maar voor mij was het eens maar nooit meer! Vond het zonde van mijn geld! Wel weer een ervaring rijker, dat dan weer wel!
Makkelijk doelwit misschien, maar ik vraag er toch echt niet om hoor!quote:Op maandag 8 januari 2007 11:56 schreef KNAK het volgende:
Ik was nog nooit in een Aziatisch land geweest en heb het 6 jaar volgehouden
Smerig? het is soms wel vies ja, soms ook wel heel erg, na een tijdje zie je het niet meer.
Ik dronk op het einde water uit de tap, at mijn lunch langs de weg van die karretjes
Kwestie van even wennen en het gaat prima.
Als toerist zijnde, als je met een backpack op je rug en een flesje water in de hand rondloopt vraag je er ook om,om belazerd te worden
Kijk ik snap best dat er touts zullen zijn, sterker nog ik zal me nek erover breken. Maar ik hoop toch echt dat ik niet gestoord van de Indiers word. Dat zou zonde zijn.quote:--knip--
Dus Spice bijv. lukt niet voor genoemde tarieven?quote:Op maandag 8 januari 2007 09:36 schreef KNAK het volgende:
India
Vliegmaatchappijen?
Deccan is goedkoop, zo niet de goedkoopste, ze hebben maar 2 type toestellen, Airbus en ATR ( turboprop) , geen businessclass mogelijkheden,geen gratis meal (vieze sandwich voor 40rs!!!) , alleen online boeken met free-seating, lage turn-around time wat het dus erg goedkoop maakt
Ik ben zelf tientallen keren met Deccan gevlogen en het is dan wel niet zo luxe maar dat maakt niet uit
Daarna komt Spicejet, Air Sahara, Go-Air, Kingfisher Airlines, en uhhh nog wat
Laatste, en tevens duurste is Jet Airways
Sommige airlines kan je als buitenlander ( dikwijls toerist ) gebruiken door een Rupees - fee te betalen ,met bijv. Kingfisher en Air Deccan
De rest is lastiger, dan moet je namelijk als je niet in het bezit ben van een Residential Permit een $ - fee betalen, wat dus bijna 2x zo hoog ligt
Ik vind die Achterhoek opmerking trouwens denigrerend. Je afvragen of je een bepaald land wel of niet te heftig vindt, vind ik juist heel eerlijk. Alsof je als een kip zonder kop op vakantie moet gaan, dan bij je juist fout bezig in mijn ogen.quote:India is wel leuk, vies? druk? als je je hier al druk om gaat maken al voor de gedachte van naar India vertrekken moet je maar een camping bezoeken in de achterhoek.
Een toerist heeft het wat dat betreft niet eens zo zwaar ; die komen er voor hun plezier, zien en doen alleen de 'leuke' dingen, hebben verder totaal geen kijk op hoe het leven er echt in elkaar steekt.
Leuke ervaring, in het begin lekker schokkend dus, lekker gaan !!
*mist India wel een beetje
Okay, geen groentje dus... (niet dat dat erg zou zijn, maar het is toch een beetje anders)quote:Op maandag 8 januari 2007 12:19 schreef mzungu het volgende:
Ik ben regelmatig in Azie geweest(China, Mongolie, Thailand, Indonesie Maleisie en Singapore) en ben ook gek op oosters voedsel.(Indiaas eet ik vaak in Engeland)....Alleen als je in India voedselvergiftiging oploopt en twee dagen boven een smerig toilet moet rondhangen, zeggen andere toeristen....."Ja dat hoort erbij". Nou dan bedank ik en kom ik nooit meer terug. IK heb het maar twee weken volgehouden en ben toen teruggegaan naar het vliegveld, heb mij ticket omgezet (kostte nog wel wat extra) en ben linea recta naar Schiphol gevlogen> Was bij dat ik weer thuis was!
quote:Op maandag 8 januari 2007 14:13 schreef KNAK het volgende:
Het bier is niet te zuipen, de airliner was wel OK
Maar behalve het smerige eten, wat was er nog meer zo extreem dat je zo snel weer terug bent gegaan? Het gebrek aan luxe? De bevolking/quote:Op maandag 8 januari 2007 12:19 schreef mzungu het volgende:
Ik ben regelmatig in Azie geweest(China, Mongolie, Thailand, Indonesie Maleisie en Singapore) en ben ook gek op oosters voedsel.(Indiaas eet ik vaak in Engeland)....Alleen als je in India voedselvergiftiging oploopt en twee dagen boven een smerig toilet moet rondhangen, zeggen andere toeristen....."Ja dat hoort erbij". Nou dan bedank ik en kom ik nooit meer terug. IK heb het maar twee weken volgehouden en ben toen teruggegaan naar het vliegveld, heb mij ticket omgezet (kostte nog wel wat extra) en ben linea recta naar Schiphol gevlogen> Was bij dat ik weer thuis was!
Namaskara,quote:Op zondag 7 januari 2007 21:43 schreef Shivo het volgende:
Ik ga binnenkort een aantal weken door India trekken. Omdat ik nogal van duiken hou wil ik ook proberen naar de Andaman eilanden te gaan. Is iemand wel eens daar geweest? Ik wil graag weten of het allemaal een beetje te betalen is, of dat je daar alleen in sjieke resorts terecht kunt zoals bv op de Malediven.
Ik snap niet dat dat bier hier zo populair is; krijg altijd hoofdpijn na een biertje of 2. Probeer altijd eigenlijk vooral Castle of Foster's te drinken. Al is het allebei water-bier, altijd beter dan KF...quote:Op maandag 8 januari 2007 18:25 schreef KNAK het volgende:
[afbeelding]
![]()
Eten is niet zo'n probleem, zat plekken om de kans t verkleinen dat je aa de race gaat
Er zullen nog wel meer redenen zijn![]()
Thanks. PADI heb ik al een aantal jaar en ik ben zeer excited over het idee daar te gaan duiken. Ik zat er aan te denken de boottocht vanuit Chennai te doen. Die duurt iets van 48 uur, wel lang maar tegelijk een avontuur op zich.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 06:29 schreef Flipster24 het volgende:
[..]
Namaskara,
een stel vrienden van mij hier gaan die kant op ergens in Maart. Het is volgens mij relatief goedkoop; ook is het volgens mij niet bijzonder toeristisch en het ticket is met AIR Deccan redelijk betaalbaar. Een PADI halen zal je daar ongeveer 250 euro kosten.
Trouwens, mocht je met AIR Deccan vliegen; kijk niet vreemd op als je vlucht zomaar even 12 uur word vertraagd of gewoon compleet gecancelled..
Ik had een vlucht met Deccan geboekt via internetquote:Op vrijdag 12 januari 2007 06:29 schreef Flipster24 het volgende:
[..]
Trouwens, mocht je met AIR Deccan vliegen; kijk niet vreemd op als je vlucht zomaar even 12 uur word vertraagd of gewoon compleet gecancelled..
Ambassade in Den Haagquote:Op maandag 15 januari 2007 09:08 schreef Shivo het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met visa voor India, waar haal je die?
en die is druk! Vanochtend iig welquote:Op maandag 15 januari 2007 10:19 schreef KNAK het volgende:
[..]
Ambassade in Den Haag
Weet niet of er een consulaat is elders in NL
Heb je ook een visa nodig voor een kort bezoek aan India??quote:Op maandag 15 januari 2007 10:19 schreef KNAK het volgende:
[..]
Ambassade in Den Haag
Weet niet of er een consulaat is elders in NL
Ja! Je maakt namelijk geen transit (max 72 uur) dus een visa is nodig á ¤50,- pp.quote:Op maandag 15 januari 2007 13:13 schreef BattleLies het volgende:
[..]
Heb je ook een visa nodig voor een kort bezoek aan India??
Wij gaan 4 tot 11 februari naar Bangalore! Huis zoeken enz! Dussss
Zelf alleen ervaring met vlucht tussen BLR en Cochin. Wij hadden in totaal slechts 5 uur vertraging. Maar kennis die een vlucht later moest gaan kreeg te horen op het vliegveld dat haar vlucht was gecancelled, heeft een dag later maar een Kingfischer vlucht gepakt. Uiteindelijke kosten waren flink opgelopen door hotel+vervoer+dure vlucht. Het arme AIR Deccan personeel heeft het maar zwaar trouwens, in de tijd dat ik aan het wachten was op m'n vertraagde vlucht waren een aantal vluchten compleet gecancelled. Resultaat: 100den boze Indiers die verbaal en fysiek het personeel aan het lastig vallen was.. Schijnt vrij normaal te zijn.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 20:20 schreef KNAK het volgende:
[..]
Ik had een vlucht met Deccan geboekt via internet
Ik daar dus heen , en bij het inchecken vlucht dus vertraging van 6 uur
Ik vliegveld uit, de vlucht gecanceled bij loket ( volledig bedrag teruggehad op mn credit card ) en alle loketten afgegaan op de eerstvolgende vlucht die zou gaan naar mijn bestemming
Uiteindelijk met Kingfisher verder en maar 1.5 uur moeten wachten.
Wel is het zo dat je dan met Deccan vergoeding krijgt
Wordt allemaal door de firma van mijn vriend (dan manquote:Op woensdag 17 januari 2007 07:04 schreef Flipster24 het volgende:
Ik kreeg anders voor mijn internship visa zonder er naar te vragen een multi-entry. De ambassade is trouwens een goede inleiding op het bureacratische India. Vooral als je langer dan 6 maanden in dit land gaat wonen wens ik je erg veel succes en sterkte met het aanvragen van bv een residence permit of bij het openen van een bankrekening...
Met hoeveel wachttijd moet ik rekening houden?quote:Op maandag 15 januari 2007 12:54 schreef jack4ya het volgende:
[..]
en die is druk! Vanochtend iig wel![]()
In augustus heb ik denk ik een uurtje gewacht, maar ik denk dat als je wat eerder komt het wel redelijk snel gaat. In de middag waren ze een kwartier te laat open.quote:Op woensdag 17 januari 2007 09:37 schreef Shivo het volgende:
[..]
Met hoeveel wachttijd moet ik rekening houden?
Drie dagen wachten is echt niet sneller dan 1 middagje op en neer naar Den Haagquote:Op donderdag 18 januari 2007 22:59 schreef Babbelzz het volgende:
ik heb paspoort aangetekend op een maandag verzonden en envelop aangetekend op donderdag weer teruggestuurd gekregen... klaar, vele malen sneller!
Om mijn eigen vraag maar even te beantwoorden: ja, een aangetekende, aan mezelf geadresseerde envelop dus. Nu heb ik vanmorgen ongeveer 2 uur gewacht om mijn paspoort in te leveren, en 's middags nog een keer een uur om het op te halen. Niet dat dat nou zo'n ramp was, eerlijk gezegd heb ik me behoorlijk gestoord aan al die domme verontwaardige Hollanders om me heen die denken dat de wereld van hen is. Geld moet trouwens contact, je kunt daar niet pinnen.quote:Op maandag 22 januari 2007 14:24 schreef Shivo het volgende:
Moet ik nog iets meenemen behalve paspoort en (contant) geld? Vliegticket bijvoorbeeld?
moet je het ticket ook meenemen? Mijn firma heeft nog niet geboekt namelijk.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:25 schreef Shivo het volgende:
[..]
Om mijn eigen vraag maar even te beantwoorden: ja, een aangetekende, aan mezelf geadresseerde envelop dus. Nu heb ik vanmorgen ongeveer 2 uur gewacht om mijn paspoort in te leveren, en 's middags nog een keer een uur om het op te halen. Niet dat dat nou zo'n ramp was, eerlijk gezegd heb ik me behoorlijk gestoord aan al die domme verontwaardige Hollanders om me heen die denken dat de wereld van hen is. Geld moet trouwens contact, je kunt daar niet pinnen.
terugzenden paspoort?quote:Op woensdag 24 januari 2007 09:56 schreef Shivo het volgende:
Het is first come first serve, and het gros van de mensen (net als ik) komt tussen half elf en half twaalf. Vroeg zijn is aan te bevelen als je niet van wachten houdt. En hou wat speling voor het terugzenden van je paspoort, ze zeggen drie werkdagen en dat schijnt meestal wel op te gaan, maar het blijft de ambassade van India...
Wachten was niet het probleem maar de temperatuur beneden 0ºCquote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:30 schreef Shivo het volgende:
Grappige foto, en zeer herkenbaar. Ach, dat wachten valt allemaal best mee als je je er een beetje op instelt. Het is nou eenmaal India en je mag blij zijn dat je er naar toe mag IMHO. En je vriendin moet een beetje beter uitkijken de volgende keer![]()
Ik keek juist heel erg uitquote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:30 schreef Shivo het volgende:
Grappige foto, en zeer herkenbaar. Ach, dat wachten valt allemaal best mee als je je er een beetje op instelt. Het is nou eenmaal India en je mag blij zijn dat je er naar toe mag IMHO. En je vriendin moet een beetje beter uitkijken de volgende keer![]()
ja altijd en het is standaard 6 maanden multiple entry.quote:Op maandag 29 januari 2007 19:00 schreef Mogiee het volgende:
Even een klein vraagje. Moet je altijd ene toeristenvisum aanvragen als je naar India gaat? Ook als je maar twee weken gaat?
En hoe lang is een toeristenvisum dan geldig?
Alvast bedankt!
Leuk verhaal (en herkenbaar)....quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:36 schreef Shivo het volgende:
Inmiddels ben ik een paar dagen in India, leek me wel aardig om mijn eerste ervaringen te posten. Ik ben zaterdagmorgen aangekomen in Mumbai a.k.a. Bombay. Daar een taxi gepakt naar het hostel wat ik vanuit Nederland geboekt had. Meteen de eerste schok: ik ben op veel plekken geweest, maar nergens was de armoede zo groot en zichtbaar als hier. Dat wist ik natuurlijk wel, gehoord van velen, maar zien is geloven in dit geval.
Mumbai is verder weinig opwindend, daarom na twee dagen online een treinticket geboekt naar Ahmedabad, waar ik nu ben. Dat is naar het noorden, hoofdstad van de provincie Gujarat. Treinreis verliep prima, met veel mensen gepraat. Het grote voordeel van alleen op reis zijn. Ahmedabad is verder erg vies en smoggy, ook hier is niet veel te doen. Daarom ga ik morgen verder richting Rajasthan, weer met de trein.
India heeft vele positieve punten, niet in de laatste plaats de vriendelijke mensen. En natuurlijk het Eten, dat is werkelijk goddelijk. Verder hoop ik vanaf morgen meer cultuur en natuur te zien, want dat is tot nu toe wat tegengevallen. Alleen reizen in India verloopt probleemloos.
Wij proberen een globale planning te maken, maar raken in de knoop in Rajastan...quote:Op donderdag 8 februari 2007 09:30 schreef Maleficium het volgende:
[..]
Leuk verhaal (en herkenbaar)....
In Rajasthan is veel te zien!....Jaisalmer, Udaipur, Jaipur () Pushkar....
Veel plezier!
Ga naar Delhi, Agra, Varanasi, Calcutta en Goa.. daar is wel wat te zienquote:Op woensdag 7 februari 2007 13:36 schreef Shivo het volgende:
Inmiddels ben ik een paar dagen in India, leek me wel aardig om mijn eerste ervaringen te posten. Ik ben zaterdagmorgen aangekomen in Mumbai a.k.a. Bombay. Daar een taxi gepakt naar het hostel wat ik vanuit Nederland geboekt had. Meteen de eerste schok: ik ben op veel plekken geweest, maar nergens was de armoede zo groot en zichtbaar als hier. Dat wist ik natuurlijk wel, gehoord van velen, maar zien is geloven in dit geval.
Mumbai is verder weinig opwindend, daarom na twee dagen online een treinticket geboekt naar Ahmedabad, waar ik nu ben. Dat is naar het noorden, hoofdstad van de provincie Gujarat. Treinreis verliep prima, met veel mensen gepraat. Het grote voordeel van alleen op reis zijn. Ahmedabad is verder erg vies en smoggy, ook hier is niet veel te doen. Daarom ga ik morgen verder richting Rajasthan, weer met de trein.
India heeft vele positieve punten, niet in de laatste plaats de vriendelijke mensen. En natuurlijk het Eten, dat is werkelijk goddelijk. Verder hoop ik vanaf morgen meer cultuur en natuur te zien, want dat is tot nu toe wat tegengevallen. Alleen reizen in India verloopt probleemloos.
je vergeet de bergen:quote:Op donderdag 8 februari 2007 10:38 schreef Topmaat het volgende:
[..]
Ga naar Delhi, Agra, Varanasi, Calcutta en Goa.. daar is wel wat te zienVooral Varanasi was een mooie belevenis.
PS: Dat eten goddelijk ?![]()
Ben ik niet geweest, dus kan daar niet over oordelenquote:Op donderdag 8 februari 2007 12:25 schreef Maleficium het volgende:
[..]
je vergeet de bergen:
Darjeeling aan de oostkant van de Himalaya
Manali-Leh aan de westkant...(echt een aanrader)
Georganiseerd zie ik?quote:Op maandag 12 februari 2007 11:18 schreef wama4040 het volgende:
Wij zijn in 2004 naar Indie en Nepal geweest.Een prachtige reis.Een videoverslag kan je bekijken op volgende link : http://video.google.nl/videoplay?docid=-3818685325411554316
Goede vraag trouwens, we hebben het er zelf ook over gehd en besluiten de gok te wagen. Wel met maar een beperkt bedrag, 50,- euro ofzo en wat dollarsquote:Op maandag 12 februari 2007 10:38 schreef virl3 het volgende:
Ik ga volgende week op vakantie naar india![]()
Standaard tourtje doen langs de meest bekende bezienswaardigheden in Noord india, wordt m'n eerste inkijkje in India en ik heb er zin in!
Ik dacht ik neem alvast een stapeltje rupees mee (als ik aankom, moe, bepakt en bezakt etc.. hoef ik niet gelijk naar een pinautomaat te zoeken...) maar ik kan ze wel krijgen hier maar ik mag ze niet invoeren in India?????
Mijn vraag is hoe streng wordt hier op gecheckt?
Ik heb nog wel wat kulvraagjes weet alleen niet of ik beter hier kan posten... anders maar even dubbel...quote:Op vrijdag 12 januari 2007 06:33 schreef Flipster24 het volgende:
knipje
weet ik eigenlijk niet, ik denk dat ze er in toerisitsche gebieden wel aan gewend zijn eigenlijk. Maar nu ik erover nadenk kan ik me geen korte broeken herinneren.quote:Op woensdag 14 februari 2007 23:23 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Ik heb nog wel wat kulvraagjes weet alleen niet of ik beter hier kan posten... anders maar even dubbel...
Kulvraag 1: Hoe staat men tegenover korte broeken bij vrouwen. Ik merkte in Vietnam en Cambodja (Angkor in het bijzonder) geen enkele aversie tegen mijne kort broek... Ook niet intuitief ofzo. Moet eerlijk bekennen dat ik dat heerlijk vond, om geen lange(re) broek aan te hoeven bedoel ik![]()
Alleen bij het Koninklijk Paleis in PP werden mensen verzocht zich te bedekken.
Bij mensen thuis ( cq guesthouses) zowel in Vietnam als in Cambodja was men erg makkelijk. Vrouwen liepen ook in (wel wat langere) korte broeken.
Ik heb de indruk dat men in India wat conservatiever is? Ik zal heus niet als een asociale boerentrien rondstampen bij heilige plekken, maar gewoon in het dagelijks gebeuren?
Fooien kennen ze niet. Misschien dat een van de expats dat kan beantwoorden, maar ik dacht niet dat ze fooien kennen. Sterker nog, met een fooi zou je zomaar iemand kunnen beledigen.quote:Kulvraag 2: Wat is een beetje een 'eerlijke' fooi / zwerver'gift'?
Meestal als ik iemand iets gun, dan maak ik eerder een babbeltje (vooral bij kinderen) en koop dan iets onzinnigs van ze (zo is het in mijn ogen niet echt bedelen) Maar wat is dan reeel, zonder de pimp te zijn en zonder de gierigaard?
En wat geef je de onvermijdelijke rugzak 'sjouwer'... en wat ongeveer bedienend 'horeca'personeel?
(Zo probeer ik altijd de eerste taxirit in een vreemd land niet gelijk opgelicht te worden... dat lukt trouwens lang niet altijd)
Kulvraag 1: Hangt een beetje vanaf waar je bent denk ik. In Delhi of in de echt toeristische areas is het niet zo'n probleem. In het zuiden of in de meer rural areas kun je aardig in de problemen komen als je zelfs onbedekte schouders hebt. Maar als je gewoon een lange linnen broek draagt is dat in mijn mening niet echt warmer dan gewoon een korte broek. Zorg in iedergeval dat je een grote sjaal (Pashmina) bij je hebt om je te kunnen bedekken als dat nodig is. Zeker op drukke plaatsen zoals treinstations, festivals ed. Ik weet nog heel goed toen wij tijdens een festival iin Mysore waren er een meisje uit Delhi bij was (Duits) die als enige geen sari droeg, werd letterlijk als een stressball gebruikt door die Indiers.. Heb een paar tikken moeten uitdelen om de mensen op een afstand te houden.. Indiers in menigten moet je trouwens sowiezo maar uit de buurt blijven als vrouw. Probeer in iedergeval een beetje te volgen wat de local vrouwen aanhebben.quote:Op woensdag 14 februari 2007 23:23 schreef jack4ya het volgende:
Ik heb nog wel wat kulvraagjes weet alleen niet of ik beter hier kan posten... anders maar even dubbel...
niet?quote:Op maandag 12 februari 2007 10:38 schreef virl3 het volgende:
maar ik kan ze wel krijgen hier maar ik mag ze niet invoeren in India?????
Totaal niet, tenminste: niet op het vliegveld in Mumbai.quote:Op maandag 12 februari 2007 10:38 schreef virl3 het volgende:
Ik dacht ik neem alvast een stapeltje rupees mee (als ik aankom, moe, bepakt en bezakt etc.. hoef ik niet gelijk naar een pinautomaat te zoeken...) maar ik kan ze wel krijgen hier maar ik mag ze niet invoeren in India?????
Ook niet in Delhi.... niets van gemekrt althans. Overigens kon je in Delhi op het vliegveld gewoon al geld pinnen, dus zoeken naar automaat hoefde niet eens.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 09:13 schreef anarchitect het volgende:
[..]
Totaal niet, tenminste: niet op het vliegveld in Mumbai.
Altijd bij me...quote:Op donderdag 15 februari 2007 09:54 schreef Flipster24 het volgende:
[..]
Kulvraag 1: Hangt een beetje vanaf waar je bent denk ik. In Delhi of in de echt toeristische areas is het niet zo'n probleem. In het zuiden of in de meer rural areas kun je aardig in de problemen komen als je zelfs onbedekte schouders hebt. Maar als je gewoon een lange linnen broek draagt is dat in mijn mening niet echt warmer dan gewoon een korte broek. Zorg in iedergeval dat je een grote sjaal (Pashmina) bij je hebt om je te kunnen bedekken als dat nodig is.
Oeh? Die heb ik niet en weet al helemaal niet hoe ik zoiets moet dragen.... zal wel goed komen.quote:Zeker op drukke plaatsen zoals treinstations, festivals ed. Ik weet nog heel goed toen wij tijdens een festival iin Mysore waren er een meisje uit Delhi bij was (Duits) die als enige geen sari droeg,
quote:werd letterlijk als een stressball gebruikt door die Indiers..
quote:Heb een paar tikken moeten uitdelen om de mensen op een afstand te houden.. Indiers in menigten moet je trouwens sowiezo maar uit de buurt blijven als vrouw.
Okquote:Probeer in iedergeval een beetje te volgen wat de local vrouwen aanhebben.
Waarom dan eigenlijk. Van wat ik weet is (andere landen dat wel) dat het not-done is om boos/bozig te worden. Ik kon me altijd redden met een glimlach.quote:Kulvraag 2: Wat is een beetje een 'eerlijke' fooi / zwerver'gift'?
Geef geen geld aan kinderen! die kinderen worden meestal uitgebuit door de zgn. bedelmaffia en zien zelf niets van dat geld. Als je iets wil geven geef iets te eten of iets kleins! Maar geef geen geld aan kinderen! Het is lastig om ze te negeren, maar je went er wel aan. Mocht je iets willen geven aan andere bedelaars, een paar roepies is voldoende.
Bagage handlers geef ik nooit meer dan 10 Rps, dat is meer dan genoeg, als ze meer vragen gewoon wegsturen. Je moet niet bang zijn om af en toe een beetje boos te worden in India, vooral tegen verkopers, en riksha-chauffeurs.
Jeuh... ik word al dolenthousiast bij je antwoorden....quote:Horeca personeel verwacht in principe geen fooi. In een wat luxer restaurant kun je misschien 10% achterlaten als je het waard vind. Heb al trouwens een aantal keren gehad dat fooi werd geweigerd zelfs.
De eerste taxi-rit in een vreemd land word je altijd opgelicht, gebeurt overal; zelfs in ons eigen landje. Maar je kunt altijd als je ergens naartoe wil even het hotelpersoneel even vragen hoeveel de rit ongeveer zou moeten kosten.
Vergeleken met Thailand en Cambodja is India misschien net iets "harder" in Thailand word je ook niet zo snel afgezet als je een taxi oid pakt. In India is dat standaard, je betaalt altijd meer, of er wordt altijd een omweg gepakt.
Wij zijn dus net terug van onze 10 dagen India. En ik heb ook een aantal saree's gekocht. Ik weet ook hoe je die aan moet trekken.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:29 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Oeh? Die heb ik niet en weet al helemaal niet hoe ik zoiets moet dragen.... zal wel goed komen.
Ik zeg: "Maak 's een instructievideo!"quote:Op vrijdag 16 februari 2007 21:47 schreef BattleLies het volgende:
[..]
Wij zijn dus net terug van onze 10 dagen India. En ik heb ook een aantal saree's gekocht. Ik weet ook hoe je die aan moet trekken.![]()
quote:Op donderdag 22 februari 2007 20:22 schreef jack4ya het volgende:
Euh... nu zijn de prijzen verdubbeld?
Ik wil van Mumbai naar Delhi op 3 of 4 maart. Bij voorkeur 3 maart rond het middag uur.
Ik kom liever niet 's avonds aan in Dehli? Of maakt dat niet uit?
Wie weet welke airline en vlucht een mooie deal is. Hoeft niet perse het goedkoopst trouwens.
Ik kom iedere keer rond 8000 (voor 2) 's middags uit (behalve Spice 7100) en 's avonds laat voor 6000
Duss.... ik had wel gekeken, hoor, ik hoopte op dat iemand beter kon vindenquote:Op donderdag 22 februari 2007 20:46 schreef jpjedi het volgende:
[..]air india > website werkt niet (bij mij) Kingfischer > 8000 's middags Deccan > 6000 's avonds laat Sahara > 7200 denk ik maar site werkt niet goed Jet > 215 $ !! Indian Airlines > 300 $ !!!! Alliance (ofzoiets..niet nemen, niet betrouwbaar)
Uit deze kun je kiezen
quote:Maar als je eenmaal als target bent geidentificeerd, in een drukke of toeristische plaats, dan berg je maar. Mijn ervaring is dat je daarvoor wel een soort van olifantenhuid ontwikkelt, of een soort gelatenheid (waarmee Indiers generaliserend geboren lijken te zijn).
Zover ik weet zijn er geen anderen..quote:Op donderdag 22 februari 2007 20:59 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Duss.... ik had wel gekeken, hoor, ik hoopte op dat iemand beter kon vinden![]()
quote:Op donderdag 22 februari 2007 21:24 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Zover ik weet zijn er geen anderen..
Je kan altijd nog de trein pakken.![]()
Volgens mij zijn dat de slechtste maanden om in India op vakantie te gaan....de regen die dagelijks valt, zorgt wel voor wat afkoeling, maar er valt vaak zo veel water dat er lokaal overstromingen ontstaan. Wel trekt de moesson in het noorden het eerst weg....quote:Op zaterdag 24 februari 2007 15:42 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Het weer in juli/augustus en een reis in Noord India...gaat dat samen?
oftewel: moeten we dan (veel) moesson verwachten? hitte? Wie kan me er iets over vertellen..graag uit ervaring...
(weet t: ik vroeg t in t andere india topic ook al maar daar heb ik nog geen reactie dus probeer t vandaar ook even hier)
ach, 6 weken door Radjesthan gereisd, niet 1 moment ziek geweest. Het 'je gaat echt ziek wordern' is ongeveer het Indiaase equivalent van Lariam-verhalen... (ook geen last van trouwens).quote:Op woensdag 28 februari 2007 15:59 schreef jack4ya het volgende:
Nou, mijn droom (of nachtmerrie) gaat vrijdag beginnen.
We gaan vrijdag morgen vroeg, heul vroeg, naar schiphol. We landen 's avonds in Mumbai. Volgende dag om 12uu vliegen we door naar Delhi.
Ik kwam er vanochtend achter dat de luchthaven op 30km en 2 uur reizen vanaf Mumbai centrum ligt. Dat begint dus al goed![]()
Ik moet zeggen: ik heb nog steeds ambivalente gevoelens. Eigenlijk niet zo fijn, normaal gesproken kan ik niet wachten om op mijn bestemming aan te komen. Nu heb ik echt zoiets van: "Waar ben ik in vredesnaam aan begonnen?"
Ook zegt ie-der-een tegen me zoiets als: "Kijk maar uit, je gaat echt ziek worden!" Ook al zo'n opsteker![]()
Maargoed, als ik er al zo tegen opzie, dan zal het wel niet zo tegen vallen... of zoiets... denk ik...![]()
ik vind nog steeds Bundi geweldig (circa 5 uur reizen naar het zuiden vanaf Jaipur, prima airco bussen met gereserveerde plaatsen, prima weg). Superrelaxt, een prachtig kasteel, innemende mensen. Maar zou ik niet doen als je maar een week voor het geheel hebt. Je kunt daar low budget slapen in de elephant stables (24 hours bucket of hot waterquote:Op donderdag 1 maart 2007 15:05 schreef jack4ya het volgende:
In andere landen zijn we ook, als door een klein wonder, nooit ziek geworden... nouja, niet op de plaatsen waar je het zou verwachten. Maar goed, we hebben nu toch 1.5 kg totaal aan huisapotheek.![]()
Ik weet wel dat je daar alles kan kopen, maar vind het prettig om mijn eigen bij te hebben, wat ik ken enzo.
Vriendlief heeft 12kg en ik 10kg. Volgens mij wel okay.
Ow.. die 1.5 kilo is inclusief muggenspul, zonnebrand, handgels etc.
6 wkn Rajastan... dan kan ik vast nog wel de highlights aan je vragen? Al hoewel wij maar een week ofzo denk ik hebben, afhankelijk of delhi/agra/jaipur bevalt. Anders peren we 'm naar Goa/Kerala ofzo.
Dus nog steeds last minute tips graag![]()
Goede reis en veel plezierquote:Op vrijdag 2 maart 2007 03:26 schreef jack4ya het volgende:
thnx... we vetrekken nu!
Stage of werk of zo?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:31 schreef bassieVL het volgende:
Als alles een beetje meezit, vertrek ik volgende week voor 4 weken naar Gurgaon, India.
FF mezelf beantwoorden.. Toch een stapeltje roepies meegenomen en inderdaad, er was helemaal niemand die er naar vroeg, ik heb een toppie twee weken vakantie gehad, m'n maag en darmstelsel hebben India ook prima overleeft en voor wie interesse heeft, ik heb een paar fotootjes op http://indiaonashoestring.mijnalbums.nl/ staan.quote:Op maandag 12 februari 2007 10:38 schreef virl3 het volgende:
Nou, daar ben ik het ABSOLUUT niet mee eens, vind dit nogal een ons-bent-zuunig antwoord. Ik ben inmiddels heel India rond geweest en probeer dagelijks een paar bedelaars blij te maken met een paar roepies. Enig idee hoeveel die mensen kunnen doen met omgerekend 20 cent? En ik ben nog nooit geidentificeerd als target o.i.d. Tuurlijk, het is een druppel op een gloeiende plaat maar je moet wel ijskoud zijn wil je straal overal langs lopen. Dan heb je naar mijn mening in een land als India weinig te zoeken. Als je dan al zo banging wil zijn, maak dan op zijn minst achteraf 100 euro over naar een weeshuis - zie de LP voor referenties. Of zoek er zelf een op tijdens je reis.quote:Op donderdag 22 februari 2007 21:06 schreef Locusta het volgende:
Idd giften en fooien aan de zwervers zou ik ABSOLUUT niet doen!!![]()
Daar heeft Dinosaur gelijk in, je wordt binnen de kortste keren totaal omringt door mensen, zeker geen fijn gevoel. Ze kennen het ook niet en dus is het ook niet gebruikelijk.
[..]So true....
Uiteindelijk maar negeren.... allermakkelijkste, maar wel moeilijk![]()
Verder zal ik de trein zoveel mogelijk proberen te vermijden. Als vliegen vrij goedkoop is, doe dat!! Ik heb 2x zo'n 10-15u in de trein gezeten (sleeperclass) en dat is een van de ergste ervaringen die ik tot nu toe mee heb gemaakt....wat een ontzettende smerigheid!! Bah! Niet te geloven!!
![]()
Die Indiers die je continu aanstaren, gebrek aan privacy, stank, lawaai etc. etc. etc. Je voelt je volkomen gebroken na zo'n treinrit....
My words exactlyquote:Op zondag 11 maart 2007 18:13 schreef jpjedi het volgende:
stort dan alsjeblieft gewoon geld voor een goed doel..dat geld lost niks op en spullen verkopen ze. Geef anders gewoon wat eten. Let ook op dat bedelkinderen vaak gewoon ingezet zijn door criminele organisaties.
Tja, ik heb dus andere ervaringen met bedelaars en die zijn niet te zuinigquote:Op zaterdag 10 maart 2007 13:22 schreef Shivo het volgende:
Nou, daar ben ik het ABSOLUUT niet mee eens, vind dit nogal een ons-bent-zuunig antwoord. Ik ben inmiddels heel India rond geweest en probeer dagelijks een paar bedelaars blij te maken met een paar roepies. Enig idee hoeveel die mensen kunnen doen met omgerekend 20 cent? En ik ben nog nooit geidentificeerd als target o.i.d. Tuurlijk, het is een druppel op een gloeiende plaat maar je moet wel ijskoud zijn wil je straal overal langs lopen. Dan heb je naar mijn mening in een land als India weinig te zoeken. Als je dan al zo banging wil zijn, maak dan op zijn minst achteraf 100 euro over naar een weeshuis - zie de LP voor referenties. Of zoek er zelf een op tijdens je reis.
Dat is namelijk ook de ervaring die ik had met bedelaars. Terwijl je ze geld/eten staat te geven (natuurlijk doe je dat in het begin) staan er een paar andere kinderen je ijskoud te bestelen....quote:Op zondag 11 maart 2007 18:13 schreef jpjedi het volgende:
stort dan alsjeblieft gewoon geld voor een goed doel..dat geld lost niks op en spullen verkopen ze. Geef anders gewoon wat eten. Let ook op dat bedelkinderen vaak gewoon ingezet zijn door criminele organisaties.
Juist, als je met de trein wilt reizen moet je echt een wat luxere coupe uitzoeken, geen sleeperclass.quote:Ik kan me voorstellen dat een treinreis in sleeperclass geen leuke ervaring is; ik heb een paar treinreizen gemaakt in de 2/3AC class (duurder maar luxer) en die zijn me juist uitstekend bevallen. Je krijgt een slaapplek toegewezen - ook overdag - en ziet veel van het land. Het is bovendien erg goedkoop - 1500 roepies voor 1500 km.
Tuurlijk, maar ik vind dat er ok een tegengeluid moet zijn, ik heb mijn twijfels hoeveel reizigers zo nobel zijn om achteraf geld over te maken - ik neem aan dat jij dat ook wel begrijptquote:Op zondag 11 maart 2007 20:07 schreef Locusta het volgende:
[..]
Tja, ik heb dus andere ervaringen met bedelaars en die zijn niet te zuinig![]()
En het heeft niets met zuinigheid te maken, ik neem aan dat jij dat ook wel begrijpt
![]()
Wat dat betreft sluit ik me helemaal aan bij jpjedi:
ik denk dat je beter even kunt navragen bij een reisbureau'tje. Die zijn daar handiger in.quote:Op zondag 18 maart 2007 07:42 schreef jack4ya het volgende:
Ik ga eens kijken of ik een ticket van Jodhpur naar Goa kan vinden. Zouden jullie mee kunnen zoeken aangezien mijn verbinding niet je van het is?
Datum is dan over een dag of 5 van nu ofzo.
Ik kan alleen vluchten van Ahmedabad naar Goa voor 5000/5500 rs vinden. Dat is prima, alleen moeten we dan eerst weer naar Ahmedabad reizen. Liever vlieg ik van Jaisalmer, (da's helemaal onmogelijk) dus dan van Jodhpur als het niet al te achterlijk duur is. (Kingfischer vroeg 30000 rs pp!! maar dat heb ik vast niet goed gedaan)
Kijk eens in mijn andere topic voor meer verhalen en foto;s
quote:Op dinsdag 20 maart 2007 18:04 schreef jpjedi het volgende:
heey Knak, KLM gaat op Bangalore vliegen vanaf mei.![]()
quote:
850 als je vroeg boekt...valt op zich mee..BA is ook betaalbaar maar Lufthansa kost een fortuin.quote:Op donderdag 22 maart 2007 02:44 schreef KNAK het volgende:
Hoe lang geleden?
volgens mij ietsmeer dat 1 jaar toen ik eventjes een weekje voor visum erheen moest
DIt jaar misschien, heb 5 weken vakantie maar zit ernstig te twijfelen, denk dat ik maar een tripje naar het oosten ga ipv het westen
Hoeveel is zo'n retourtje dan? KLM is nou niet echt het meest voordelige wat je kan hebben volgens mij..
Tijd om te arbeiten! laatstde dag, morgen weekend
Bij het Havenziekenhuis in Rotterdam adviseren wel om malaria tabletten te slikken. Zeker in die tijd, als het daar bloedje heet is en er dus veel muggen zijn.quote:Op zaterdag 28 april 2007 19:52 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Ik ga dus 2 weken naar Noord India (Delhi/Agra/Varanasi/Jaipur) in juli/augustus. Is het nodig om malaria tabletten te slikken?
Ben donderdag al even bij de (vage) KLM Travel Clinic hier in de stad geweest en na 1 oogopslag kon de 'verpleegster' met het KLM pakje me al vertellen dat mijn vaccinaties nog prima waren en dat ik geen malariatabletten nodig heb...
Is dat juist in jullie ogen ?![]()
Hmm... volgens mij blijft het zo'n wellus-nietus strijd bij malaria...Ik weet alleen niet wat ik daarin vindquote:Op zondag 29 april 2007 20:39 schreef Shivo het volgende:
[..]
Bij het Havenziekenhuis in Rotterdam adviseren wel om malaria tabletten te slikken. Zeker in die tijd, als het daar bloedje heet is en er dus veel muggen zijn.
stedelijk gebied wordt het door de GGD niet aangeraden. Zij wijzen elk jaar voor alle landen de gebieden aan waar Malariapillen worden geadviseerd. Voor India geldt dat wanneer je echt buiten de stad gaat, de natuur in, bij boerderijen en stilstaande watertjes dat je ze dient in te nemen.quote:Op zondag 29 april 2007 21:14 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Hmm... volgens mij blijft het zo'n wellus-nietus strijd bij malaria...Ik weet alleen niet wat ik daarin vindAan de ene kant word ik altijd vrij veel gestoken door muggen (sowieso)...aan de andere kant zijn die pillen ook troep.
Heb wel altijd begrepen dat er meer muggen zijn bij wateren e.d. en dat heb je in het noorden wel minder dan in het zuiden bij zee... Nog meer (ervarings)deskundigen die hun mening willen geven?
`s ochtends vroeg melden (tijd weet ik zo niet meer maar staat op de site) en na 16:00 weer ophalen.quote:Op zondag 6 mei 2007 20:41 schreef bassieVL het volgende:
Visum aanvragen duurt een dag. Volgens mij moet je dan binnen een maand je visum ook gebruiken.
Ik dacht zoiets gelezen te hebben. Op het visum staat een afgifte datum, dus het checken zou nog wel kunnen. Kan natuurlijk ook dat ik er helemaal naast zit.quote:Op zondag 6 mei 2007 20:44 schreef jpjedi het volgende:
[..]
`s ochtends vroeg melden (tijd weet ik zo niet meer maar staat op de site) en na 16:00 weer ophalen.
Over binnen maand gebruiken heb ik nooit van gehoord en zou niet weten hoe ze dat checken vanwege multiple entry.
Dat is voor de enkele visa`s..zou niet weten waarom je geen multiple entry zou nemen.quote:Op zondag 6 mei 2007 21:25 schreef bassieVL het volgende:
Een visum is geldig tot 3 MAANDEN NA DATUM AFGIFTE, dus niet te vroeg aanvragen!
bron: http://www.visumdienst.nl
Dat is een handige site! Alleen op de website van de ambassade las ik inderdaad dat je dezelfde dag je visum/paspoort weer op kon halen en op deze site staat na 3 dagen...vaag!quote:Op zondag 6 mei 2007 21:25 schreef bassieVL het volgende:
Een visum is geldig tot 3 MAANDEN NA DATUM AFGIFTE, dus niet te vroeg aanvragen!
bron: http://www.visumdienst.nl
Dat zeg ik..oud.quote:Op zondag 6 mei 2007 21:46 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Dat is een handige site! Alleen op de website van de ambassade las ik inderdaad dat je dezelfde dag je visum/paspoort weer op kon halen en op deze site staat na 3 dagen...vaag!
Dat komt omdat de visumdienst een dag rekent voor het ophalen, 1 voor het aanvragen bij de ambassade en 1 voor het teurg brengen van je visum.quote:Op zondag 6 mei 2007 21:46 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Dat is een handige site! Alleen op de website van de ambassade las ik inderdaad dat je dezelfde dag je visum/paspoort weer op kon halen en op deze site staat na 3 dagen...vaag!
.quote:Op zondag 6 mei 2007 21:45 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Dat is voor de enkele visa`s..zou niet weten waarom je geen multiple entry zou nemen.
Denk ook dat het redelijk oude info is aan de tekst te zien. En dan helemaal 'telexlpsten'. Zaken visum klopt ook niet.. moeten 2 brieven zijn waarvan een van je werkgeven en een letter of invitation van het Indiaas bedrijf. Referenties hoeft al lang niet meer.
quote:Op zondag 6 mei 2007 21:53 schreef bassieVL het volgende:
[..]
.
Toen ik 2 maanden geleden mijn business visum aanvroeg, moet ik ook nog steeds 2 referenties opgeven. Het is ook nog steeds onderdeel van het aanvraafformulier op www.inidianembassy.nl
Weet niet waar je leest maar ik tel er maar 2 zoals bovenstaande passage meldt.quote:1) Sponsorship from company in which applicant is employed or recommendation/letter of introduction.
2) Letter of invitation
super!!! hoe lang ga je? En waar precies? Rond die periode (eind september / begin oktober) zitten wij er ookquote:Op zondag 6 mei 2007 23:06 schreef sieske het volgende:
in oktober ga ik, in oktober ga ik, in oktober ga ik!!!!!!!!!!!!!!!! Noord-India en Nepal!!!!!!!!!Ik kan niet wachten!!!!!!!!!!
moet je even het aanvraagformulier openen. sectie C ofzo.quote:Op zondag 6 mei 2007 21:59 schreef jpjedi het volgende:
[..]
[..]
Weet niet waar je leest maar ik tel er maar 2 zoals bovenstaande passage meldt.![]()
Als je zorgt dat je iets voor twaalf uur op het consulaat binnenkomt, kun je nog een nummertje trekken. Je hoeft dan meestal niet zolang te wachten want hoe later het wordt, hoe sneller ze werken...quote:Op maandag 7 mei 2007 16:31 schreef Shivo het volgende:
Ik heb mijn toeristenvisum in januari geregeld, in een dag. 's Morgens inleveren, 's middags ophalen. Het was vervolgens zes maanden geldig en ging in op dezelfde dag. Ik weet niet of je dat ook zou kunnen uitstellen, maar zes maanden lijkt me lang genoeg. Bovendien kun je het eenvoudig verlengen door 1 dag het land uit te gaan en bij binnenkomst weer een vers visum aan te vragen.
Het zou kunnen dat je naar Kathmandu moet voor een nieuw visum, maar je kunt dan de dag erna het land weer in.quote:Op maandag 7 mei 2007 18:44 schreef 18konijn het volgende:
[..]
Ik denk trouwens niet dat je het visum kunt verlengen door even het land uit te gaan, de geldigheid verandert daardoor niet. Visa zijn ook niet aan de grens te krijgen, alleen op de consulaten en ambassades buiten India.
'Waarschijnlijk' mag uit die zin. Sikkim, Darjeeling en dan Bhutan.quote:Op zondag 29 april 2007 10:28 schreef k_man het volgende:
In september ben ik waarschijnlijk eventjes in Sikkim en Darjeeling.
Goeie tipsquote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:28 schreef KNAK het volgende:
Welke wijk gaat het worden?
Cox town? Frazer town? RT Nagar? Indira Nagar?
Vergeet ThomsBakery niet op Wheeler road... lekkerste brood daar ...Das te vinden in Frazer town
Onbegaanbaar? September/oktober wordt juist aangegeven als ideale reisperiode voor Bhutan.quote:Op maandag 7 mei 2007 21:43 schreef Shivo het volgende:
Dan ben je nog net op tijd om wat fijne vijfdaagse trektochten te doen. Vanaf Oktober zijn de meeste wegen weer onbegaanbaar daar.
Voor Darjeeling en Sikkim niet bij mijn weten, die gebieden zijn na oktober onbegaanbaar door sneeuw.quote:Op maandag 14 mei 2007 00:55 schreef k_man het volgende:
[..]
Onbegaanbaar? September/oktober wordt juist aangegeven als ideale reisperiode voor Bhutan.
Ik ben recent in beide steden geweest. Ik vond beide ongelofelijk, Dubai vanwege de rijkdom en structuur, Bombay vanwege de armoede. Je kunt je daar gewoon geen voorstelling van maken, het duurde bij mij even voordat ik daar mee om kon gaan. De tweede keer Bombay kon ik ook de mooie dingen waarderen, zoals het station en de universiteit.quote:Op maandag 14 mei 2007 21:31 schreef Skv het volgende:
Ik ga eind dit jaar misschien (hangt van een aantal zaken af) mijn minor doen in Dubai en Mumbai (voormalig Bombay).
Heb gehoord dat het echt een wereld van verschil is. Ben zéér benieuwd..
Ga je ook nog buiten Bombay? Ik vond het een de eerste keer een verschrikkelijke stad omdat je er zo ontzettend met de negatieve kanten van onze maatschappij wordt geconfronteerd. De tweede keer was ik er wat meer aan gewend en kon ik ook de mooie kanten er van zien, hoewel die niet over houden.quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:28 schreef Skv het volgende:
Ha, het is allemaal rond!
Half december ga ik een week of 3 tot 4 naar Mumai (Bombay)!
Ik ga 8 dagen dubai, dan 13 dagen bombay.quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:33 schreef Shivo het volgende:
[..]
Ga je ook nog buiten Bombay? Ik vond het een de eerste keer een verschrikkelijke stad omdat je er zo ontzettend met de negatieve kanten van onze maatschappij wordt geconfronteerd. De tweede keer was ik er wat meer aan gewend en kon ik ook de mooie kanten er van zien, hoewel die niet over houden.
Ik ben in Darjeeling geweest, maar daar heb je geen extra visum voor nodig. Ik kan me ff niet herinneren waarom je ook alweer voor Sikkim een extra stempel moet hebbenl, maar het staat ongetwijfeld in de bekende reisgidsen.quote:Op donderdag 7 juni 2007 20:47 schreef k_man het volgende:
Is hier überhaupt eigenlijk wel eens iemand in Sikkim of Darjeeling geweest?
Ik krijg een beetje het gevoel dat er totaal geen lampje gaat branden hier.
Het is een 'gevoelig' grensgebied... Tot een aantal jaren geleden eiste China de staat nog op. Het grenst ook nog aan Nepal en Bhutan, dus vandaar dat India een duidelijke grip wilt hebben over wie daar allemaal komt.quote:Op donderdag 7 juni 2007 17:26 schreef k_man het volgende:
Vanwaar is voor Sikkim eigenlijk een special permit nodig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |