Ik snap niet dat dat bier hier zo populair is; krijg altijd hoofdpijn na een biertje of 2. Probeer altijd eigenlijk vooral Castle of Foster's te drinken. Al is het allebei water-bier, altijd beter dan KF...quote:Op maandag 8 januari 2007 18:25 schreef KNAK het volgende:
[afbeelding]
![]()
Eten is niet zo'n probleem, zat plekken om de kans t verkleinen dat je aa de race gaat
Er zullen nog wel meer redenen zijn![]()
Thanks. PADI heb ik al een aantal jaar en ik ben zeer excited over het idee daar te gaan duiken. Ik zat er aan te denken de boottocht vanuit Chennai te doen. Die duurt iets van 48 uur, wel lang maar tegelijk een avontuur op zich.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 06:29 schreef Flipster24 het volgende:
[..]
Namaskara,
een stel vrienden van mij hier gaan die kant op ergens in Maart. Het is volgens mij relatief goedkoop; ook is het volgens mij niet bijzonder toeristisch en het ticket is met AIR Deccan redelijk betaalbaar. Een PADI halen zal je daar ongeveer 250 euro kosten.
Trouwens, mocht je met AIR Deccan vliegen; kijk niet vreemd op als je vlucht zomaar even 12 uur word vertraagd of gewoon compleet gecancelled..
Ik had een vlucht met Deccan geboekt via internetquote:Op vrijdag 12 januari 2007 06:29 schreef Flipster24 het volgende:
[..]
Trouwens, mocht je met AIR Deccan vliegen; kijk niet vreemd op als je vlucht zomaar even 12 uur word vertraagd of gewoon compleet gecancelled..
Ambassade in Den Haagquote:Op maandag 15 januari 2007 09:08 schreef Shivo het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met visa voor India, waar haal je die?
en die is druk! Vanochtend iig welquote:Op maandag 15 januari 2007 10:19 schreef KNAK het volgende:
[..]
Ambassade in Den Haag
Weet niet of er een consulaat is elders in NL
Heb je ook een visa nodig voor een kort bezoek aan India??quote:Op maandag 15 januari 2007 10:19 schreef KNAK het volgende:
[..]
Ambassade in Den Haag
Weet niet of er een consulaat is elders in NL
Ja! Je maakt namelijk geen transit (max 72 uur) dus een visa is nodig á ¤50,- pp.quote:Op maandag 15 januari 2007 13:13 schreef BattleLies het volgende:
[..]
Heb je ook een visa nodig voor een kort bezoek aan India??
Wij gaan 4 tot 11 februari naar Bangalore! Huis zoeken enz! Dussss
Zelf alleen ervaring met vlucht tussen BLR en Cochin. Wij hadden in totaal slechts 5 uur vertraging. Maar kennis die een vlucht later moest gaan kreeg te horen op het vliegveld dat haar vlucht was gecancelled, heeft een dag later maar een Kingfischer vlucht gepakt. Uiteindelijke kosten waren flink opgelopen door hotel+vervoer+dure vlucht. Het arme AIR Deccan personeel heeft het maar zwaar trouwens, in de tijd dat ik aan het wachten was op m'n vertraagde vlucht waren een aantal vluchten compleet gecancelled. Resultaat: 100den boze Indiers die verbaal en fysiek het personeel aan het lastig vallen was.. Schijnt vrij normaal te zijn.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 20:20 schreef KNAK het volgende:
[..]
Ik had een vlucht met Deccan geboekt via internet
Ik daar dus heen , en bij het inchecken vlucht dus vertraging van 6 uur
Ik vliegveld uit, de vlucht gecanceled bij loket ( volledig bedrag teruggehad op mn credit card ) en alle loketten afgegaan op de eerstvolgende vlucht die zou gaan naar mijn bestemming
Uiteindelijk met Kingfisher verder en maar 1.5 uur moeten wachten.
Wel is het zo dat je dan met Deccan vergoeding krijgt
Wordt allemaal door de firma van mijn vriend (dan manquote:Op woensdag 17 januari 2007 07:04 schreef Flipster24 het volgende:
Ik kreeg anders voor mijn internship visa zonder er naar te vragen een multi-entry. De ambassade is trouwens een goede inleiding op het bureacratische India. Vooral als je langer dan 6 maanden in dit land gaat wonen wens ik je erg veel succes en sterkte met het aanvragen van bv een residence permit of bij het openen van een bankrekening...
Met hoeveel wachttijd moet ik rekening houden?quote:Op maandag 15 januari 2007 12:54 schreef jack4ya het volgende:
[..]
en die is druk! Vanochtend iig wel![]()
In augustus heb ik denk ik een uurtje gewacht, maar ik denk dat als je wat eerder komt het wel redelijk snel gaat. In de middag waren ze een kwartier te laat open.quote:Op woensdag 17 januari 2007 09:37 schreef Shivo het volgende:
[..]
Met hoeveel wachttijd moet ik rekening houden?
Drie dagen wachten is echt niet sneller dan 1 middagje op en neer naar Den Haagquote:Op donderdag 18 januari 2007 22:59 schreef Babbelzz het volgende:
ik heb paspoort aangetekend op een maandag verzonden en envelop aangetekend op donderdag weer teruggestuurd gekregen... klaar, vele malen sneller!
Om mijn eigen vraag maar even te beantwoorden: ja, een aangetekende, aan mezelf geadresseerde envelop dus. Nu heb ik vanmorgen ongeveer 2 uur gewacht om mijn paspoort in te leveren, en 's middags nog een keer een uur om het op te halen. Niet dat dat nou zo'n ramp was, eerlijk gezegd heb ik me behoorlijk gestoord aan al die domme verontwaardige Hollanders om me heen die denken dat de wereld van hen is. Geld moet trouwens contact, je kunt daar niet pinnen.quote:Op maandag 22 januari 2007 14:24 schreef Shivo het volgende:
Moet ik nog iets meenemen behalve paspoort en (contant) geld? Vliegticket bijvoorbeeld?
moet je het ticket ook meenemen? Mijn firma heeft nog niet geboekt namelijk.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:25 schreef Shivo het volgende:
[..]
Om mijn eigen vraag maar even te beantwoorden: ja, een aangetekende, aan mezelf geadresseerde envelop dus. Nu heb ik vanmorgen ongeveer 2 uur gewacht om mijn paspoort in te leveren, en 's middags nog een keer een uur om het op te halen. Niet dat dat nou zo'n ramp was, eerlijk gezegd heb ik me behoorlijk gestoord aan al die domme verontwaardige Hollanders om me heen die denken dat de wereld van hen is. Geld moet trouwens contact, je kunt daar niet pinnen.
terugzenden paspoort?quote:Op woensdag 24 januari 2007 09:56 schreef Shivo het volgende:
Het is first come first serve, and het gros van de mensen (net als ik) komt tussen half elf en half twaalf. Vroeg zijn is aan te bevelen als je niet van wachten houdt. En hou wat speling voor het terugzenden van je paspoort, ze zeggen drie werkdagen en dat schijnt meestal wel op te gaan, maar het blijft de ambassade van India...
Wachten was niet het probleem maar de temperatuur beneden 0ºCquote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:30 schreef Shivo het volgende:
Grappige foto, en zeer herkenbaar. Ach, dat wachten valt allemaal best mee als je je er een beetje op instelt. Het is nou eenmaal India en je mag blij zijn dat je er naar toe mag IMHO. En je vriendin moet een beetje beter uitkijken de volgende keer![]()
Ik keek juist heel erg uitquote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:30 schreef Shivo het volgende:
Grappige foto, en zeer herkenbaar. Ach, dat wachten valt allemaal best mee als je je er een beetje op instelt. Het is nou eenmaal India en je mag blij zijn dat je er naar toe mag IMHO. En je vriendin moet een beetje beter uitkijken de volgende keer![]()
ja altijd en het is standaard 6 maanden multiple entry.quote:Op maandag 29 januari 2007 19:00 schreef Mogiee het volgende:
Even een klein vraagje. Moet je altijd ene toeristenvisum aanvragen als je naar India gaat? Ook als je maar twee weken gaat?
En hoe lang is een toeristenvisum dan geldig?
Alvast bedankt!
Leuk verhaal (en herkenbaar)....quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:36 schreef Shivo het volgende:
Inmiddels ben ik een paar dagen in India, leek me wel aardig om mijn eerste ervaringen te posten. Ik ben zaterdagmorgen aangekomen in Mumbai a.k.a. Bombay. Daar een taxi gepakt naar het hostel wat ik vanuit Nederland geboekt had. Meteen de eerste schok: ik ben op veel plekken geweest, maar nergens was de armoede zo groot en zichtbaar als hier. Dat wist ik natuurlijk wel, gehoord van velen, maar zien is geloven in dit geval.
Mumbai is verder weinig opwindend, daarom na twee dagen online een treinticket geboekt naar Ahmedabad, waar ik nu ben. Dat is naar het noorden, hoofdstad van de provincie Gujarat. Treinreis verliep prima, met veel mensen gepraat. Het grote voordeel van alleen op reis zijn. Ahmedabad is verder erg vies en smoggy, ook hier is niet veel te doen. Daarom ga ik morgen verder richting Rajasthan, weer met de trein.
India heeft vele positieve punten, niet in de laatste plaats de vriendelijke mensen. En natuurlijk het Eten, dat is werkelijk goddelijk. Verder hoop ik vanaf morgen meer cultuur en natuur te zien, want dat is tot nu toe wat tegengevallen. Alleen reizen in India verloopt probleemloos.
Wij proberen een globale planning te maken, maar raken in de knoop in Rajastan...quote:Op donderdag 8 februari 2007 09:30 schreef Maleficium het volgende:
[..]
Leuk verhaal (en herkenbaar)....
In Rajasthan is veel te zien!....Jaisalmer, Udaipur, Jaipur () Pushkar....
Veel plezier!
Ga naar Delhi, Agra, Varanasi, Calcutta en Goa.. daar is wel wat te zienquote:Op woensdag 7 februari 2007 13:36 schreef Shivo het volgende:
Inmiddels ben ik een paar dagen in India, leek me wel aardig om mijn eerste ervaringen te posten. Ik ben zaterdagmorgen aangekomen in Mumbai a.k.a. Bombay. Daar een taxi gepakt naar het hostel wat ik vanuit Nederland geboekt had. Meteen de eerste schok: ik ben op veel plekken geweest, maar nergens was de armoede zo groot en zichtbaar als hier. Dat wist ik natuurlijk wel, gehoord van velen, maar zien is geloven in dit geval.
Mumbai is verder weinig opwindend, daarom na twee dagen online een treinticket geboekt naar Ahmedabad, waar ik nu ben. Dat is naar het noorden, hoofdstad van de provincie Gujarat. Treinreis verliep prima, met veel mensen gepraat. Het grote voordeel van alleen op reis zijn. Ahmedabad is verder erg vies en smoggy, ook hier is niet veel te doen. Daarom ga ik morgen verder richting Rajasthan, weer met de trein.
India heeft vele positieve punten, niet in de laatste plaats de vriendelijke mensen. En natuurlijk het Eten, dat is werkelijk goddelijk. Verder hoop ik vanaf morgen meer cultuur en natuur te zien, want dat is tot nu toe wat tegengevallen. Alleen reizen in India verloopt probleemloos.
je vergeet de bergen:quote:Op donderdag 8 februari 2007 10:38 schreef Topmaat het volgende:
[..]
Ga naar Delhi, Agra, Varanasi, Calcutta en Goa.. daar is wel wat te zienVooral Varanasi was een mooie belevenis.
PS: Dat eten goddelijk ?![]()
Ben ik niet geweest, dus kan daar niet over oordelenquote:Op donderdag 8 februari 2007 12:25 schreef Maleficium het volgende:
[..]
je vergeet de bergen:
Darjeeling aan de oostkant van de Himalaya
Manali-Leh aan de westkant...(echt een aanrader)
Georganiseerd zie ik?quote:Op maandag 12 februari 2007 11:18 schreef wama4040 het volgende:
Wij zijn in 2004 naar Indie en Nepal geweest.Een prachtige reis.Een videoverslag kan je bekijken op volgende link : http://video.google.nl/videoplay?docid=-3818685325411554316
Goede vraag trouwens, we hebben het er zelf ook over gehd en besluiten de gok te wagen. Wel met maar een beperkt bedrag, 50,- euro ofzo en wat dollarsquote:Op maandag 12 februari 2007 10:38 schreef virl3 het volgende:
Ik ga volgende week op vakantie naar india![]()
Standaard tourtje doen langs de meest bekende bezienswaardigheden in Noord india, wordt m'n eerste inkijkje in India en ik heb er zin in!
Ik dacht ik neem alvast een stapeltje rupees mee (als ik aankom, moe, bepakt en bezakt etc.. hoef ik niet gelijk naar een pinautomaat te zoeken...) maar ik kan ze wel krijgen hier maar ik mag ze niet invoeren in India?????
Mijn vraag is hoe streng wordt hier op gecheckt?
Ik heb nog wel wat kulvraagjes weet alleen niet of ik beter hier kan posten... anders maar even dubbel...quote:Op vrijdag 12 januari 2007 06:33 schreef Flipster24 het volgende:
knipje
weet ik eigenlijk niet, ik denk dat ze er in toerisitsche gebieden wel aan gewend zijn eigenlijk. Maar nu ik erover nadenk kan ik me geen korte broeken herinneren.quote:Op woensdag 14 februari 2007 23:23 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Ik heb nog wel wat kulvraagjes weet alleen niet of ik beter hier kan posten... anders maar even dubbel...
Kulvraag 1: Hoe staat men tegenover korte broeken bij vrouwen. Ik merkte in Vietnam en Cambodja (Angkor in het bijzonder) geen enkele aversie tegen mijne kort broek... Ook niet intuitief ofzo. Moet eerlijk bekennen dat ik dat heerlijk vond, om geen lange(re) broek aan te hoeven bedoel ik![]()
Alleen bij het Koninklijk Paleis in PP werden mensen verzocht zich te bedekken.
Bij mensen thuis ( cq guesthouses) zowel in Vietnam als in Cambodja was men erg makkelijk. Vrouwen liepen ook in (wel wat langere) korte broeken.
Ik heb de indruk dat men in India wat conservatiever is? Ik zal heus niet als een asociale boerentrien rondstampen bij heilige plekken, maar gewoon in het dagelijks gebeuren?
Fooien kennen ze niet. Misschien dat een van de expats dat kan beantwoorden, maar ik dacht niet dat ze fooien kennen. Sterker nog, met een fooi zou je zomaar iemand kunnen beledigen.quote:Kulvraag 2: Wat is een beetje een 'eerlijke' fooi / zwerver'gift'?
Meestal als ik iemand iets gun, dan maak ik eerder een babbeltje (vooral bij kinderen) en koop dan iets onzinnigs van ze (zo is het in mijn ogen niet echt bedelen) Maar wat is dan reeel, zonder de pimp te zijn en zonder de gierigaard?
En wat geef je de onvermijdelijke rugzak 'sjouwer'... en wat ongeveer bedienend 'horeca'personeel?
(Zo probeer ik altijd de eerste taxirit in een vreemd land niet gelijk opgelicht te worden... dat lukt trouwens lang niet altijd)
Kulvraag 1: Hangt een beetje vanaf waar je bent denk ik. In Delhi of in de echt toeristische areas is het niet zo'n probleem. In het zuiden of in de meer rural areas kun je aardig in de problemen komen als je zelfs onbedekte schouders hebt. Maar als je gewoon een lange linnen broek draagt is dat in mijn mening niet echt warmer dan gewoon een korte broek. Zorg in iedergeval dat je een grote sjaal (Pashmina) bij je hebt om je te kunnen bedekken als dat nodig is. Zeker op drukke plaatsen zoals treinstations, festivals ed. Ik weet nog heel goed toen wij tijdens een festival iin Mysore waren er een meisje uit Delhi bij was (Duits) die als enige geen sari droeg, werd letterlijk als een stressball gebruikt door die Indiers.. Heb een paar tikken moeten uitdelen om de mensen op een afstand te houden.. Indiers in menigten moet je trouwens sowiezo maar uit de buurt blijven als vrouw. Probeer in iedergeval een beetje te volgen wat de local vrouwen aanhebben.quote:Op woensdag 14 februari 2007 23:23 schreef jack4ya het volgende:
Ik heb nog wel wat kulvraagjes weet alleen niet of ik beter hier kan posten... anders maar even dubbel...
niet?quote:Op maandag 12 februari 2007 10:38 schreef virl3 het volgende:
maar ik kan ze wel krijgen hier maar ik mag ze niet invoeren in India?????
Totaal niet, tenminste: niet op het vliegveld in Mumbai.quote:Op maandag 12 februari 2007 10:38 schreef virl3 het volgende:
Ik dacht ik neem alvast een stapeltje rupees mee (als ik aankom, moe, bepakt en bezakt etc.. hoef ik niet gelijk naar een pinautomaat te zoeken...) maar ik kan ze wel krijgen hier maar ik mag ze niet invoeren in India?????
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |