abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43217105
Veel succes daar in het noorden! En blijf posten zou ik zeggen!
groeten uit Bangaluru (vrm. Bangalore)
pi_43290050
Een beetje (te) laat waarschijnlijk, maar heeft iemand nog een goede tip voor een slaapplaats in Delhi (hostel, guesthouse, goedkoop hotel) voor tussen de zeg 750 en 1250 Rupee? Zou makkelijk zijn als je er niet per sé hoeft te reserveren, want ik ga er morgenochtend naar toe
Heb er zin in.
...Not all those who wander are lost...
  maandag 6 november 2006 @ 15:02:04 #52
24329 KNAK
ff w88,......
pi_43291760
Bahargansj

Geen idee hoe die zooi precies heet, is bij railway station

Is een backpackers steeg en daar kan je voor 200rs per nacht terecht ( wel een flinke shithole!!)

Verder, in de betere wijken zoals Vasant Vihar is er een guesthouse, waar je voor 2000rs terecht kan, is schoon, dichbij Priya / Basant Lok
Mai pben rai~!
pi_43309645
Je kunt ook in de buurt van Connaught Circus kijken.....
Zeker net iets ten westen of net iets noordelijker daarvan heb je heel veel hotels/hostelsvoor een redelijk bedrag en nog schoon ook!
Come get some!
-
  dinsdag 7 november 2006 @ 09:40:36 #54
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_43317336
Paraganj heet de wijk geloof ik, is op loop afstand van het new delhi railway station! Ik heb er voor 325 rs per persoon per nacht overnacht in een of ander hotel, wat redelijk schoon maar wel zonder airco wat toen vrij kut was!

Succes er mee!
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_43328476
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 13:51 schreef KNAK het volgende:
Het is voorbij

2001, 21th of July - 2006, 2nd of November
Mijn nieuwe lokatie is nu Dhaka, Bangladesh

Bijna 6 jaar India is ten einde gekomen
Ik let eventjes niet op en nu ben je alweer vertrokken! Veel plezier in Bangladesh dan verder. Het zal waarschijnlijk wel weer wennen zijn nu je toch relatief modern Bangalore gewend was.

Dit laatste weekend ben ik met een collega voor 3 dagen naar Kolkata geweest. Het is weer een heel ander soort stad dan Bangalore. Veel oude auto's, oude gebouwen en flink wat cultuur. Verder zijn loop-riksja's daar ook nog normaal. In het Divali-weekend ben ik naar Hampi en Goa geweest. Foto's volgen nog...

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een keer naar Robertson House ben geweest. Dat was voor het afscheidsfeest van een andere Nederlander.
pi_43628742
Weer maar even wat van me laten horen.
Het is alweer een tijdje geleden, maar ben ergens eind oktober naar Goa geweest (tijdens Divali), aangezien dit zo'n beetje het enige gebied is in India waar je Enfields kunt huren heb ik hier zeker gebruik van gemaakt..

zaterdag 18 november 2006 @ 17:32:10 #57
24329 KNAK
ff w88,......
pi_43660962
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 16:50 schreef VAK het volgende:

[..]

Ik let eventjes niet op en nu ben je alweer vertrokken! Veel plezier in Bangladesh dan verder. Het zal waarschijnlijk wel weer wennen zijn nu je toch relatief modern Bangalore gewend was.

Dit laatste weekend ben ik met een collega voor 3 dagen naar Kolkata geweest. Het is weer een heel ander soort stad dan Bangalore. Veel oude auto's, oude gebouwen en flink wat cultuur. Verder zijn loop-riksja's daar ook nog normaal. In het Divali-weekend ben ik naar Hampi en Goa geweest. Foto's volgen nog...

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een keer naar Robertson House ben geweest. Dat was voor het afscheidsfeest van een andere Nederlander.
Ik zit dan wel in Dhaka, toch heb ik het er hier veeeel moderner dan ik ooit gehad heb in Bangalore
Komt voornamelijk door de communitie waar ik in zit, en das een Nederlandse
Ik heb hier ineens een Nederlanders-overdose, in geen jaren zoveel NL-ers bij elkaar gezien

Ik zit hier nu al 2 weken en het gaat wel, begin langzaam in het ritme te komen, ben mijn studie gestart en heb onlangs een interview gehad voor een goede baan
Verder leuke mensen ( naast al die Nederlanders ) ontmoet waaronder een paar bijzondere Bengaalse dames , veel en lekker eten ( eindelijk rundvlees! ) en ga zo maar door

Ik kan nou niet echt zeggen dat ik erop achteruit ben gegaan! absoluut niet!

Het enige wat ik me zou kunnen bedenken is dat ik dus mijn vrijheid ' kwijt ben ' omdat ik voor eventjes weer bij mn oude lui ben gaan wonen, maar ook dat is niet echt een probleem aangezien ze modern zijn en het huis heel erg groot is

Afijn...

Die Bullet, das de enige motor waarvan de clutch en dergelijke aan de andere kant zitten, nietwaar? ook de rechterbeen-rem zit ergens anders

Volgens velen is de R-E Bullit 1 van de sterkste/beste motoren die je in India kan vinden

Mooie foto's van Goa... ooit maar eens terug naar India om toch even Goa aan te doen !
Mai pben rai~!
pi_43707817
Klopt, het schakelpedaal en rem zijn omgekeerd. Even wennen is het.. Vooral als je snel moet reageren in het Indiase verkeer kun je wel eens het verkeerde pedaal intrappen... Is niet lachen kan ik je vertellen.
Overigens ben ik nu aan het uitzoeken hoe ik 1 van die motoren kan invoeren in NL. Waarschijnlijk ga ik een 30 jaar oude Enfileld kopen en compleet laten reviseren aangezien een nieuwe Enfield invoeren niet te doen is vanwege de EU wetgeving.
  maandag 20 november 2006 @ 11:42:15 #59
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_43712296
quote:
Op maandag 20 november 2006 05:13 schreef Flipster24 het volgende:
Klopt, het schakelpedaal en rem zijn omgekeerd. Even wennen is het.. Vooral als je snel moet reageren in het Indiase verkeer kun je wel eens het verkeerde pedaal intrappen... Is niet lachen kan ik je vertellen.
Overigens ben ik nu aan het uitzoeken hoe ik 1 van die motoren kan invoeren in NL. Waarschijnlijk ga ik een 30 jaar oude Enfileld kopen en compleet laten reviseren aangezien een nieuwe Enfield invoeren niet te doen is vanwege de EU wetgeving.
Je kan er ook gewoon eentje in NL kopen, scheelt je een hoop gedoe, en bovendien is ie conform de EU-regels. Sommige dealers hebben ook 2e-handse voor een aardig prijsje. Er zit een officiele dealer in Schaijk, Noord Brabant.
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_43714153
Wij zijn vandaag bij de GGD geweest voor onze eerste reeks injecties! Volgende week een TBC-test en waarschijnlijk dan ook een tbc-injectie. We hebben een hele hoop foldertjes meegekregen en veel tips zodat we straks veilig op weg kunnen gaan naar onze nieuwe woonplaats Bangalore.
Altijd blijven lachen!!
pi_43714622
quote:
Op maandag 20 november 2006 11:42 schreef Lone_Gunman het volgende:

[..]

Je kan er ook gewoon eentje in NL kopen, scheelt je een hoop gedoe, en bovendien is ie conform de EU-regels. Sommige dealers hebben ook 2e-handse voor een aardig prijsje. Er zit een officiele dealer in Schaijk, Noord Brabant.
Ik weet het, er staat er zelfs nu 1 te koop op marktplaats (500cc, zweefzadel, bj 1998 volgens mij, 2500 euro) maar deze komt dus ook uit India, vandaar de lage prijs. Het voordeel van hier uit india naar NL sturen is dat je voor relatief weinig geld de motor compleet kunt laten customizen/reviseren. Invoeren is, als het een klassieker betreft ook niet eens zo moeilijk. In NL begint de prijs bij Verstegen met 2750 euro, en als mijn inschattingen zo'n beetje kloppen kan ik het voor 1000 euro minder doen...
Nu nog kijken of het in de praktijk ook zo is..
  maandag 20 november 2006 @ 15:17:40 #62
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_43718197
Gisteren was Octopussy op televisie! Erg leuk om te zien dat er plekken in beeld komen waar je hebt rondgelopen (Udaipur)
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_43737981
Wat toevallig... Gisteren was Octopussy hier ook op tv in Bangalore... Typisch eigenlijk dat alles in India nog hetzelfde is gebleven; vooral met die 70-ties wijde pijpen en bijbehorende kapsels..
pi_43762617
We zijn zojuist terug van de ABN-Amro wereldweken: INDIA borrel.

Veel goede tips en trick voor zaken doen in India. Ook veel marketing presentaties over eigen firma`s waar we wat minder op zaten te wachten. Onder andere bijvoorbeeld een presentatie van een Indiër die commercieel directeur is van "Friesland foods" en geen woord Nederlands verstaat.

Ook veel mensen van overheid en ambassade.

Leuk middagje en zeker weer wat geleerd.
pi_43883946
Hier nog een kleine selectie van mijn foto's... (sinds ik in Bangalore ben heb ik een kleine 4000 foto's gemaakt...)

Lal Bagh park, Bangalore

Mysore

Vrindavan Gardens, Mysore

Ganesha Festival, Bangalore

Dorpje in de buurt van het Bandipur natuurreservaat

Hampi

Kolkata:
Birla tempel

Beeld van Subhash Chandra Bose

Victoria Memorial

[ Bericht 29% gewijzigd door VAK op 26-11-2006 09:39:29 (Thumbnails van gemaakt; direct linken werkte niet) ]
pi_43930059
Die skyline van Bangalore ziet er al aardig westers uit!
Come get some!
-
pi_43952336
Mooie foto's VAK!

Ik vind niet dat de stad erg westers is, maar inderdaad.. Die sky-line is al aardig indrukwekkend, komt alleen nog niet in de buurt van Hong Kong of Shanghai, geef het nog wat tijd; zoals je ziet zijn ze druk aan het bouwen.. Tien jaar geleden was deze stad nog bijna een plattelandsdorp..
pi_44940930
Momenteel nog steeds bezig met vakantie plannen, veel factoren incalculeren etc...

India altijd een beetje uitgesteld, omdat ik het geen "beginnersreis" vind.Maar India is weer een beetje komen bovendrijven. Ik lees veel verslagen, zie foto's, probeer een globale route te maken, maar die ene vraag blijft: "Trek ik India wel?"

Vietnam, Cambodja, Thailand, het is armer, maar nogal relatief, mensen woonden dan in eenvoudige hutjes, maar hadden wel vorm van trots/hygiene net hoe je het noemt: alles netjes aan kant geveegd etc, spulletjes opgebonden etc. Veel bedelkindjes (Cambodja) maar een spelletje, babbeltje met ze en ze vergeten dat ze bij je aan het bedelen waren. Geen nare situaties oid meegemaakt.
Ja, ik heb heus wel belten, straatslapers en of heuse afvalbergen gezien, maar als ik de verhalen over India lees, weet ik het nog zo niet.

Vooral Varanasi met zijn Ganges... ik krijg er best wel wat de kriebels van.

Kortom, ik denk dat ik wel tegen 'armoede' kan, maar niet tegen 'smerige armoede'
Hoe erg kan je zijn... Nouja, misschien ben ik alleen maar eerlijk.

Wat vonden jullie van India?
Ik hoorde eens: "India, wat een ongelooflijk kutland, maar ik zou zo morgen teruggaan!"

Voor verslagen/reisinfo ofzo mag je me wel tips geven, maar het gaat me nu voornamelijk om:
zal ik wel of zal ik niet... Ik vraag er niet om om overgehaald te worden ofzo, maar om eerlijke beleving.
pi_44941242
Toen ik in Maleisie woonde had ik een aantal Indiase kennissen die daar ook werkten.
Zij vertelden mij dat India in hun ogen het meest onhygienische land ter wereld is....
Ikzelf zou India niet op m'n lijstje hebben staan als vakantiebestemming...
  dinsdag 2 januari 2007 @ 14:54:17 #70
36832 Eldiablo
Life sucks... get a helmet!
pi_44941380
Idd... India is echt heel erg onhygienisch en de criminaliteit is echt superhoog daar... Ik kan eerder Thailand aanraden.
My mind is leaving, my body follows...
pi_44941632
Mmm, okay.
Zijn jullie er idd ook geweest, of viel de India bij voorbaat al af?
  dinsdag 2 januari 2007 @ 15:10:50 #72
36832 Eldiablo
Life sucks... get a helmet!
pi_44941889
India viel bij mij bij voorbaat al af... DIt komt voornamelijk door mijn indiase penvriendin...
My mind is leaving, my body follows...
  dinsdag 2 januari 2007 @ 15:15:01 #73
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_44942017
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 14:54 schreef Eldiablo het volgende:
en de criminaliteit is echt superhoog daar
waar vergelijk je het mee?
Vampire Romance O+
pi_44942083
Ga "Ben je ervaren" van William Sutcliffe maar eens lezen.
linkje op Bol.com
Lichtelijk gedramatiseerd, maar het zal ongetwijfeld een leuk beeld van India geven. En het is gewoon een leuk boek!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 2 januari 2007 @ 15:28:05 #75
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_44942382
Ik had vergelijkbare twijfels bij India en kreeg ook nog leuke antwoorden van India-addicts: India (deel 2)

Overigens is er een nieuw Centraal India topic waar al deze mensen zich schuilhouden. Misschien een goede plek voor je vraag?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_44942427
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 15:17 schreef Gripper het volgende:
Ga "Ben je ervaren" van William Sutcliffe maar eens lezen.
linkje op Bol.com
Lichtelijk gedramatiseerd, maar het zal ongetwijfeld een leuk beeld van India geven. En het is gewoon een leuk boek!
Die heb ik al een aantal jaren. Ik raad het inderdaad ook mensen aan.

Maar toch, India zelf,...
het is een 'gut-feeling' dat ik geloof ik heb, maar ik kan daar nooit wat mee.
Óf dat 'gut-feeling' slaat nergens op, of het blijkt uberhaupt niet waar, maar ook vind ik een 'gut-feeling' soms een erg slechte raadgever.
pi_44942470
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 15:28 schreef Hik het volgende:
Ik had vergelijkbare twijfels bij India en kreeg ook nog leuke antwoorden van India-addicts: India (deel 2)

Overigens is er een nieuw Centraal India topic waar al deze mensen zich schuilhouden. Misschien een goede plek voor je vraag?
Heb ik aan gedacht, maar dat gaat logischerwijs meer over bestemmingen en routes ed.
Plus... die is gesloten

Ik heb zelfs gedacht om mijn vraag in LIF te stellen...
pi_44942591
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 15:30 schreef jack4ya het volgende:
Plus... die is gesloten
Er is een nieuwe deeltje: India (Deel 3) maar daar staat nog niet zoveel in
  dinsdag 2 januari 2007 @ 15:36:31 #79
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_44942649
Ik ben er vaker geweest, en ook enige malen met mijn toenmalige vriendin. Het viel me op dat ik haar goed kon voorbereiden met plaatjes, boeken, films etcetera. Wat je echter niet kan overbrengen is de specifieke lucht die er hangt. Het beste kun je eens bij zo'n hindoestaanse winkel naar binnen lopen.

Als je die lucht weer ruikt, dan denk ik altijd meteen weer aan India!

Let wel, als je op vakantie gaat naar India kom je vaak vermoeider terug dan dat je bij vertrek was. Ontspanning is anders. De locals zijn bijzonder goed in het "prutsen". De meesten zou ik dan ook daadwerkelijk als prutsers wille kwalificeren. Als je een relaxte instelling hebt, en er vanuit gaat dat er niets, maar dan ook helemaal niets, geregeld is, dan komt het wel goed.

Are you experienced van Sutcliff geeft idd een hele goede impressie! Meesterwerk!
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
  Moderator dinsdag 2 januari 2007 @ 15:56:06 #80
5428 crew  miss_sly
pi_44943296
Mijn ouders zijn samen met mijn zusje en haar vriendin een paar aar geleden erheen geweest. Mijn moeder kwam diepongelukkig en depressief terug, mijn vader was eerst ook neit enthousiast maar wil inmiddels wel een keer terug en mijn zusje en schoonzusje hebben een geweldige vakantie gehad. Het is denk ik hoe je er in staat. Dat van die lucht wat Deliceux schrijft, dat zei mijn moeder ook Ze had zich geprobeerd voor te bereiden door boeken te lezen en films te kijken, maar sommige aanslagen op je zintuigen zijn erg moeilijk voor te bereiden: de lucht (stank) en het lawaai bijvoorbeeld in een stad als New Delhi. En het gebrek aan hygiene vonden ze ook erg lastig, en mijn moeder kon daar maar heel moeilijk overheen stappen. Ze heeft nog steeds de foto's niet willen zien en wil neit praten over die reis.

Ik ben er zelf nog niet geweest, maar bij mij staat het zeker op het lijstje, ondanks de reactie van mijn moeder op dit land.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_44943898
Wow, de reactie van je moeder is best heftig! Was ze al eens eerder naar een Aziatisch land geweest?
Zo nee, dan was de stap misschien te groot.

Dat je vader wel weer terug wil is denk ik meer de melancholie, dát en hij is vergeten zijn dat hij het niet leuk vond

Wel een eerlijk antwoord van je.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 16:22:55 #82
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_44944169
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 15:30 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Heb ik aan gedacht, maar dat gaat logischerwijs meer over bestemmingen en routes ed.
Plus... die is gesloten

Ik heb zelfs gedacht om mijn vraag in LIF te stellen...
Vandaar de opmerking "nieuw" topic dus...
In het India-topic is een permanente disccussie gaande over alle aspecten van india door mensen die er wonen of al (vaak) zijn geweest. De ideale doelgroep voor je vraag dus.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 16:33:03 #83
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_44944485
Inderdaad, miss_sly slaat de spijker op z'n kop. Het is de combinatie van lawaai en stank, eventueel aangevuld met gebrek aan hygiene en prutserigheid....

In veel aziatische grote steden is het kut geregeld, maar India slaat alles. Bombay, Delhi en Bangalore vallen in het niet bij Calcutta, dat ook wel "the Asshole of the world" genoemd wordt...
Verwacht NERGENS kwaliteit.... ook niet in een 5-sterren hotel waar je 250 dollar per nacht betaalt... Ook daar doet de WC het niet, de douche lekt, en als je een glaasje water drinkt is de komende week het toilet je meest favoriete hangplek...
  Moderator dinsdag 2 januari 2007 @ 17:30:00 #84
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_44946150
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 15:36 schreef Delicieux het volgende:
Are you experienced van Sutcliff geeft idd een hele goede impressie! Meesterwerk!
Dat hoor je meer van mensen die er geweest zijn. Daarom hoef ik er ook niet heen.

Heerlijk boekje trouwens, het backpackers-leventje is tamelijk universeel en ook voor niet-Indiagangers herkenbaar.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  woensdag 3 januari 2007 @ 21:16:33 #85
58460 RicXDesign
^ Im with stupid ^
pi_44986199
Ik ben met mn ouders toen ik 9 was een maand door India getrokken vanuit Bombay naar Goa en toen helemaal naar het zuiden (Madras) en toen weer met het vliegtuig terug naar Bombay. Ik moet zeggen dat ik het toen wel héél erg indrukwekkend vond en zou ook nog wel eens terug willen.

Maar het is inderdaad erg onhygiënisch in India. Aan de armoede wen je héél erg snel merkte ik zelfs toen ik 9 was.
pi_44987127
Een vage kennis was vorig jaar naar India gegaan met het plan daar een half rond te reizen, maar na een paar weken was ie alweer terug, omdat ie het gewoon niet trok: teveel armoede, drukte, bedelende mensen etc. Over smerigheid heb ik niets gehoord, maar het land op zich vond ie dus helemaal niks.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_44988663
HELP!!...
nou ja HELP!, meer help?

Willen jullie even met me mee kijken hier -> India: droom of nachtmerrie
pi_44989107
Mmmm... het blijft heel lastig, ik zie mijn vooroordelen redelijk bevestigd, maar ik moet toch echt snel een keuze gaan maken. De planning staat namelijk voor de maand maart. Juist ja, niet echt lang meer.

Op het ene moment denk ik: F*ck it, we gaan gewoon en we zien wel, op het andere moment, wil ik toch wat anders... maar wat dan?

Ook nog zo'n piekermoment: áls we gaan, gaan we dan noord of naar zuid. We gaan maar een maand namelijk. Noord lijkt me meer bezienswaardigheden, maar ook drukker. Zuid lijkt me relaxter, maar wat is daar nou aan bezienswaardigheden. Het voelt best raar als je naar India gaat en je ziet niet eens de major things...

En wie zei ook alweer dat vakanties plannen "leuk" is
pi_44989203
ow...en naar mumbai, dat is echt 'n goedkoop ticket, is dat altijd zo? ca 500 pp all-in!
pi_44991604
Gewoon gaan. Als het nou je eerste reis buiten europe was waren je bedenkingen wel terecht. Maar als je al in Cambodja (ook in pohn Phenn) bent geweest. Zal weinig je in india verbazen.

Ik ben alleen in New Delhi en de steden in radjastan geweest en niet in Varenassi maar vond deze steden schoner en veiliger aandoen dan sommige steden in cambodia. Al vond ik deze ook allemaal erg veilig met uitzondering van een vage grensplaats tussen cambodja en thailand. Waar je kinderen met open getrokken koffers zag rond rennen.

De mensen in india zijn misschien alleen wat opdringerer met verkopen, maar vind dat zelf nooit een probleem, gewoon nee zeggen en blijven lachen

Als je tegen Varanessi opziet zou je er dus ook voor kunnen kiezen om dat deel van india over te slaan. Er is meer dan genoeg te zien in India.
pi_44992088
India is alles: momenten van verbazing over de armoede, bureaucratie en -in de ogen van een Westerling- onmenselijkheid worden afgewisseld met momenten van verrrukking en euforie over al het moois dat deze wereld te bieden heeft.

hoewel het al 10 jaar is geleden dat ik daar geweest ben, kan ik me alles nog heel helder voor de geest halen....
er bestaan heel veel verhalen over India en ze zullen allemaal best een kern van waarheid bevatten...

het land is in ieder geval zeer intens....India laat niemand onberoerd......je wordt verliefd op India of je haat het..(ikzelf ben al heel lang stilletjes verliefd en kan niet wachten om er weer eens heen te gaan)

Mijn advies; gaan!...wat je er uiteindelijk ook van zult vinden....je beseft in ieder geval dat er in India intens wordt geleefd..

p.s. met name de oostelijke Himalaya (Darjeeling/Sikkim) en de westzijde van de Himalaya (Ladakh, klein Tibet/Himachal Pradesh) zijn majestueuze bestemmingen en een welkome afwisseling van de drukte die op de rest van het subcontintent alom aanwezig si)
Come get some!
-
pi_44992160
Ben alleen in PP en Siem Reab geweest, (wil ooit nog naar streek van Battambang en noordelijke provincies) maar ik kan het enigzins "vergelijken" met PP?
PP vond ik idd wat typisch hebben.... maar da's een ander verhaal ...

(aaah mag ik: er was daar iets waar ik m'n vinger niet op kon leggen, nog steeds niet trouwens, heel arm, naast heel rijk, heel jong naast heel oud ("stelletjes dus" ) zulke grote tegenstellingen, vreemd sfeertje en toch bloedmooi. Cambodja heeft me een aardige (positieve) dreun gegeven, meer van onder de indruk dan Vietnam, maar waarom precies? Geen idee!)

Erg bedankt voor je reactie! Het geeft me vergelijkings materiaal, ik besef wel dat ieder land uniek is, maar soms is zoiets toch wel prettig.

Al denk ik dat India wel veel drukker, heftiger etc zal zijn dan Cambodja, PP, mede omdat ik niet veel anders van Cambodja heb gezien.
pi_44992232
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 23:41 schreef Maleficium het volgende:
het land is in ieder geval zeer intens....India laat niemand onberoerd......je wordt verliefd op India of je haat het..(ikzelf ben al heel lang stilletjes verliefd en kan niet wachten om er weer eens heen te gaan)
En daar ben ik nou net bang voor
pi_44992287
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 23:41 schreef Maleficium het volgende:
p.s. met name de oostelijke Himalaya (Darjeeling/Sikkim) en de westzijde van de Himalaya (Ladakh, klein Tibet/Himachal Pradesh) zijn majestueuze bestemmingen en een welkome afwisseling van de drukte die op de rest van het subcontintent alom aanwezig si)
Hoog op de lijst, net als Lhasa... maar dat moet je dus niét in maart doen... brrr!
pi_44992311
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 23:45 schreef jack4ya het volgende:

[..]

En daar ben ik nou net bang voor
in het slechtste geval:

it's better to regret the things you did, than the things you didn't do!

GAAN!

ik zou best met je willen ruilen anders
Come get some!
-
pi_44992556
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 23:47 schreef Maleficium het volgende:

[..]

in het slechtste geval:

it's better to regret the things you did, than the things you didn't do!

GAAN!

ik zou best met je willen ruilen anders
Noooouuu... ten dele, zonde van mijn tijd en geld natuurlijk als ik het zou haten, beide niet in overvloed hier.
pi_44992599
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 23:54 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Noooouuu... ten dele, zonde van mijn tijd en geld natuurlijk als ik het zou haten, beide niet in overvloed hier.
je wordt verliefd....
Come get some!
-
  donderdag 4 januari 2007 @ 12:00:09 #98
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_45000546
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 23:47 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Hoog op de lijst, net als Lhasa... maar dat moet je dus niét in maart doen... brrr!
Ik heb ik 1990 Calcutta, Darjeeling, Sikkim (Gangtok), Nepal en Gedeelte van Bhutan gedaan in 3 maanden tijd. dat was in de zomer. Nadeel is dat je de mooie bergen vaak niet ziet omdat ze inde mist gehuld zijn.

In 2002 heb ik de route nogmaals gedaan, maar dan in 3 weken tijd. En ditmaal in de winter (Januari).
Vreselijk koud, maar in één woord: PRACHTIG! Niets is mooier dan een zonsopgang boven de Khanchendzjunga!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')