Zeg alles meer dan 10 lettersquote:Op donderdag 4 januari 2007 12:23 schreef Gripper het volgende:
[..]
Zal best, maar hij heet eigenlijk Kangchenjunga
http://8000er.de/Kangchenjunga.html
Fotoos heb ik op papier... Er waren toen nog geen digitale camera's....quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:09 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Ow?? Dat klinkt erg aantrekkelijk, misschien is maart dan wel aardig compromis?
Heb je meer info? Foto's? Routes? (mag ook via mail?)
bussen geen probleem, maar afstanden zijn vaak groot. Geweldig praktisch fijnmazig bussennetwerk, maar de laagste klasse bussen zijn danig overbevolkt.quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:09 schreef jack4ya het volgende:
Waar ik niet helemaal achterkom: Hoe lang van te voren moet je gemiddeld je treinreis/busreis boeken?
Ik Vietnam?Cambodja vond ik heel handig dat je voor bus een dag van te voren of zelfs dezeelfde dag kan en trein was geloof ik 2 of 3 dagen.
Hoe staat dat met India? Gaat voornamelijk om grotere stukken zoals Dehl-Mumbai of vv. EN dan in maart, geen hoogseizoen dus.
He?? Kan je voor zo weinig vliegen dan? Ik heb nog steeds het idee dat ik de koers niet goed heb...quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
bussen geen probleem, maar afstanden zijn vaak groot. Geweldig praktisch fijnmazig bussennetwerk, maar de laagste klasse bussen zijn danig overbevolkt.
Treinen ruim van te voren boeken op de populaire trajecten, maar low costs airlines zijn vaak better value.
Oeh das echt minder, want we zullen voornamelijk de drukke/populaire routes hebben.quote:Wij zatten er eind febrauri, en kregen met geen mogelijkheid een trein van Udaipur naar Mumbai geboekt. Tota volgeboekt, drukke route. Maar een trein van Jodphur naar Rishikesh was geen enkel probleem, en die zat ook niet vol.
Ik heb sowieso niets met grote steden, maar daar ontkom ik in India niet aan denk ikquote:Ik zou zeker gaan. Ik haat India, en ga zo weer terug
Die viezigheid is me niet zo bijgebleven, laten we zeggen vergelijkbaar met Cambodja.
India is absoluut in your face, maar kleinere dorpjes zijn prettiger dan grote steden in dit opzicht.
Fijn... tegen de tijd dat ik terug ga kan ik er tegen.quote:Erg warme mensen, en om de zoveel dagen verbaas je je over de oprechtheid. Ik vond het een van mijn meest bijzondere reiservaringen. Het duurt een paar weken om je draai te vinden.
Dit zijn van die smeuïge opmerking, leuk hoor!quote:Na een paar weken kweek je ook een beetje de harde huid waar Indiers mee geboren worden, dan kun je met de armoede (met name in de steden, niet op het platteland) ook beter omgaan. (trouwens ongelogen waar: New York heeft een erger contrast arm-rijk dan Delhi). En mocht je naar Radjesthan gaan, kan ik je Bundi aanbevelen. Dat was de ommekeer in onze reis, toen viel alles op z'n plaats. Ontzettend relaxt. India is gemeen. India zuigt je erin. En vervult je van heimwee. Zelfs naar de opdringerige touts en alle scams. Heerlijk eten.
Neem een rol gaffertape mee. Elke douchekop moet namelijk voor gebruik geplakt worden, en bij drie stralen die min of meer dezelfde richting uitgaan, mag de vlag uit. Na een paar weken lach je erom
Ik had dus globaal het plan om driehoek: Delhi-Accra-Jaipur te doen en dan naar een andere regio: kerala/goa/hampi/(hyderabad?) óf Radjesthan óf juist WestBegal/Bihar....tja... maar als treinen zo moeilijk te boeken zijn... Dat beknot nogal de flexibiliteit...quote:Het drukke en armere Noorden is overigens naar verluid meer 'in your face' dan het Zuiden.
Wil je de sfeer proeven van India, dan kan je beter met de trein, je bent wel langer onderweg, maar het is een ervaring apart. Wil je meer comfort en snelheid dan is het vliegtuig sterk aan te raden. Het is maar net wat je prioriteiten zijn.quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:11 schreef jack4ya het volgende:
[..]
He?? Kan je voor zo weinig vliegen dan? Ik heb nog steeds het idee dat ik de koers niet goed heb...
Bijv: Origin DELHI -[DLI ] Destination MUMBAI CENTRAL -[BCT ] Class Sleeper is 441.00 INR = 7.63132 EUR Nou zal vliegen wel duurder zijn, maar 215 dollar (JET AIRWAYS) is toch wel een heel ander verhaal.
[..]
Ik had dus globaal het plan om driehoek: Delhi-Accra-Jaipur te doen en dan naar een andere regio: kerala/goa/hampi/(hyderabad?) óf Radjesthan óf juist WestBegal/Bihar....tja... maar als treinen zo moeilijk te boeken zijn... Dat beknot nogal de flexibiliteit...
Het begint er steeds meer op te lijken Vogue, al moet ik ook bekennen dat ik niet 1-2-3 een alternatief heb. Begrijp me goed hoor, het is geen moetje, maar maart ligt gewoon vast.quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:02 schreef Vogue het volgende:
Bij India krijg ik een tegenstrijdig gevoel. Ik ben heel benieuwd of je gaat Jack4ya. Zo ja dan hoor ik graag hoe je het vond
Al eens op de Haleakala gestaan?quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:00 schreef Delicieux het volgende:
[..]
Niets is mooier dan een zonsopgang boven de Khanchendzjunga!
Tibet haalt het qua indrukwekkendheid volstrekt niet bij India. Zo, die zit. Ja, Tibet zijn we geweest. Was erg mooi. India denken we nog elke dag aan. Als ik een Indiaase taxi chauffeur in New York bedank in het Hindi, knikt 'ie en legt 'ie even zijn hand op zijn hart. Als ik een serie Indiers op een rij in de metro bevestig dat ze de volgende stop moeten hebben, glimlachen ze bijna onmerkbaar en schudden ze collectief en in de maat met hun hoofd op een wijze die alleen Indiers kunnen: alsof hun hoofd loszit, geen ja, geen nee.quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:12 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Het begint er steeds meer op te lijken Vogue, al moet ik ook bekennen dat ik niet 1-2-3 een alternatief heb. Begrijp me goed hoor, het is geen moetje, maar maart ligt gewoon vast.
Wilde eigenlijk China "doen" maar toen ons oog op Tibet viel waren we verkocht. Die pakken we dan absoluut mee! Maar die kan je zeker (beter) niet in maart doen (hebben we begrepen) en ook niet met ons budget momenteel. Aan tickets alleen zouden we 2,5 keer zoveel kwijt zijn. Niet dat het daar alleen op hangt, maar het is een beetje "én-dit-én-dat-situatie". Dus die doen we denk ik volgende zomer, als de studie en budget dat toelaat. (Diezelfde studie drijft ons namelijk dit jaar wat extra op kosten)
Maar India is nu al overweldigend, terwijl ik nog hier zit. Ik wil altijd veel, zo niet, liefst alles zien. En hoewel we echte "racers" zijn, gaat dat met India toch echt niet lukken. Bovendien kan ik me maar slecht een beeld vormen, ondanks dat ik me momenteel suf lees over India. Ik heb nog niet echt gehad van: "JA!! wil ik heen, behalve bij Taj Mahal, maar daar vul ik geen maand mee natuurlijk.
Dus dit topic zal denk ik langzaam naar een routeplanner gaan wijzigen. Hoop ik, want opnieuw gaan inlezen/vevrdiepen in een ander land is best pittig.
volgens mij een stuk goedkoper via low cost airliners. Heb thuis nog wat linkjes liggen, dacht ik.quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:11 schreef jack4ya het volgende:
[..]
He?? Kan je voor zo weinig vliegen dan? Ik heb nog steeds het idee dat ik de koers niet goed heb...
Bijv: Origin DELHI -[DLI ] Destination MUMBAI CENTRAL -[BCT ] Class Sleeper is 441.00 INR = 7.63132 EUR Nou zal vliegen wel duurder zijn, maar 215 dollar (JET AIRWAYS) is toch wel een heel ander verhaal.
Jah, de vliegtuigindustrie is booming in India, en de treinen blijven even efficient rijden (iedere keer stoppen voor een koe op de spoorlijn schiet niet echt opquote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:34 schreef jack4ya het volgende:
Ik zag idd dat sleeper de verkeerde klasse was... het is meer 1800rs, dus dat klopt wel.
Verder zag ik iedere dag vliegen met spcejet: Rs 4248.00 voor 2 personen??
en RAJDHANI express voor 4400 voor 2? (Second AC met MUMBAI RAJDHAN)
Nou lijkt de verhouding net zó zoek![]()
Euh MET belasting dus... Wat goedkoop!!! en ze gaan 2 x per dag...quote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:41 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Jah, de vliegtuigindustrie is booming in India, en de treinen blijven even efficient rijden (iedere keer stoppen voor een koe op de spoorlijn schiet niet echt op)...
Die Rs4248 die je hebt gevonden is neem ik aan nog zonder belasting? Dan komt er nog wel wat bij maar het blijft heerlijk goedkoop.
Ik heb drie binnenlandse vluchten gehad, deze heb ik allemaal +-2 dagen van te voren via internet geboekt en betaald met mijn creditcard en ik heb echt totaal nergens problemen mee gehad, vrij goed geregeld allemaal.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:49 schreef jack4ya het volgende:
en of er haken en ogen aan zitten...
(ben gelijk op mijn hoede, if it's to good to be true....)
Jep air deccan is ook een low-cost maatschappij (op sommige routes zelfs veruit de goedkoopste).quote:Op zaterdag 6 januari 2007 11:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
En we hebben nog Air Deccan geloof ik. Weet nou niet meer of dat een lowcost carrier was of niet.
Dit zijn inderdaad de prijzen die ik verwachte.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |