abonnement Unibet Coolblue
  zondag 4 maart 2007 @ 16:34:19 #1
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_46908969
Moment, ik ga even teksten copy pasten van ons (wat familie gerichte) reisverslag. Zo terug. Hoop ik.

Dit topic naar aanleiding van dit topic

[ Bericht 37% gewijzigd door jack4ya op 04-03-2007 16:41:39 ]
  zondag 4 maart 2007 @ 16:54:45 #2
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_46909764
het eerste deel van ons thuisblijvers verslag.

Het is nu zaterdagavond 3 maart en we hebben al heel wat achter de rug.
Het begon allemaal vrijdagochtend om 02:45 uur toen het wekkertje ging. Vervolgens werden we door moeders naar Schiphol gebracht en wilden we gaan inchecken, bleek dat het pas om 04:45 uur begon. Nou goed we waren in ieder geval de eersten.

We vlogen naar Zurich en vervolgens naar Mumbai, het overstappen ging snel snel want we hadden niet veel tijd hiervoor. We hadden nog een vlucht van 7,5 uur naar Mumbai en die heeft mijn vriend kostelijk vermaakt met veel slapen. Ik daarentegen heb wat spelletjes gedaan en films gekeken. We besloten om de nacht op het vliegveld door te brengen om de volgende ochtend naar Delhi te vliegen. Wachten, wachten en wachten. Tussendoor wat slaap mee gepikt en uiteindelijk moesten we inchecken. Wat bleek hadden we een vertraging van ruim 2 uur. Hadden we nou toch maar een vlucht s'nachts omgeboekt

Uiteindelijk waren we rond 16:00 uur in Delhi. We hebben een treinkaartje voor maandag gekocht om door te reizen naar Agra. Nu hebben we een hotelletje in Dehli uitgezocht wat voldoende is om te overnachten. Een douche met water en toilet en een bed.
Zojuist hebben we ook nog even ergens gegeten en het was heerlijk. Terwijl ik wat foto's upload naar huis verstuurt mijn vriend dit berichtje.
Morgen gaan we het een en ander in Delhi bezichtigen als we niet te veel last hebben van een of andere feestdag. Die kan behoorlijk veel roet in het eten gooien als het meeste dicht is. Vooral omdat we nu al een treinkaartje hebben voor de vervolgreis naar Agra.
  zondag 4 maart 2007 @ 17:00:25 #3
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_46909970
het tweede deel van ons thuisblijvers verslag.

Nou hier zijn we weer, alweer? ja want internet kost hier echt niets, nog geen 20 cent voor 30 minuten. Vandaag zouden we Delhi gaan verkennen en dat hebben we geweten ook.
Het was vandaag "Holi festival" een of ander feestdag waarbij iedere Hindoe op straat met veel felle kleuren in de weer was. Het betekent ook dat iedereen gooit met allerlei felle kleurstoffen en waterballonnen. De waterballonnen zijn vaak gevuld met een mengsel van water en kleurstoffen. Kortom je moet oppassen waar je loopt want voor je het weet heb je felle kleuren op je kleren.
(die gaan er dus echt niet meer uit)

Nou goed wij dus verder door de stad om een grote moskee te zoeken "Jama Masjid" Die was open en we hebben er een tijdje rond gekeken. Het was erg mooi en we hebben ook nog een minaret van 40 mtr beklommen. Zo hadden we een geweldig uitzicht over de stad.

Nadat we hiermee klaar waren zijn we lopend richting het "Rode Fort" gegaan. Onderweg heel wat indrukken opgedaan, waaronder heel veel armoede op straat. Van alle kanten word je aangekeken en aangesproken of je niet een klein beetje geld of snoep hebt. Het is moeilijk om iedereen te negeren dus we knikken maar beleefd. Uiteindelijk komen we bij het Rode Fort aan en dit is enorm groot. Het stamt uit 1638 en ze hebben 10 jaar over de bouw gedaan. Ook hier hebben we weer heel veel foto's gemaakt.

We gingen verder naar buiten om daar een tuktuk te vinden. Zo een brommertje met een bakkie erachter. Deze man bracht ons (met behulp van de politie voor weinig geld) naar "Connaught Place" Alleen door de feestdag was alles gesloten. Na een goede lunch gingen we verder met een tuktuk om nog wat bezienswaardigheden te bekijken. We bezochten onder andere "Humayun's graftombe", "Afardjangs graftombe" en "De poort van India" Alles even leuk om te bekijken. De een nog mooier dan het andere. Uiteindelijk vervolgden we onze route richting het hotel om ons weer eens lekker op te frissen. En raad eens wat: over de gehele dag zijn we maar een klein beetje geraakt door wat kleurpoeder en een waterpistool met kleurstof. Kortom voor ons was het een goede dag, andere toeristen die hadden wat ehm.....minder geluk zeg maar.

Morgen gaan we om 06:00 uur met de trein naar Agra om naar de beroemde "Taj Mahal" te kijken,
pi_46913719
quote:
Op zondag 4 maart 2007 17:00 schreef jack4ya het volgende:
het tweede deel van ons thuisblijvers verslag.

Nou hier zijn we weer, alweer? ja want internet kost hier echt niets, nog geen 20 cent voor 30 minuten. Vandaag zouden we Delhi gaan verkennen en dat hebben we geweten ook.
Het was vandaag "Holi festival" een of ander feestdag waarbij iedere Hindoe op straat met veel felle kleuren in de weer was. Het betekent ook dat iedereen gooit met allerlei felle kleurstoffen en waterballonnen. De waterballonnen zijn vaak gevuld met een mengsel van water en kleurstoffen. Kortom je moet oppassen waar je loopt want voor je het weet heb je felle kleuren op je kleren.
(die gaan er dus echt niet meer uit)

Nou goed wij dus verder door de stad om een grote moskee te zoeken "Jama Masjid" Die was open en we hebben er een tijdje rond gekeken. Het was erg mooi en we hebben ook nog een minaret van 40 mtr beklommen. Zo hadden we een geweldig uitzicht over de stad.

Nadat we hiermee klaar waren zijn we lopend richting het "Rode Fort" gegaan. Onderweg heel wat indrukken opgedaan, waaronder heel veel armoede op straat. Van alle kanten word je aangekeken en aangesproken of je niet een klein beetje geld of snoep hebt. Het is moeilijk om iedereen te negeren dus we knikken maar beleefd. Uiteindelijk komen we bij het Rode Fort aan en dit is enorm groot. Het stamt uit 1638 en ze hebben 10 jaar over de bouw gedaan. Ook hier hebben we weer heel veel foto's gemaakt.

We gingen verder naar buiten om daar een tuktuk te vinden. Zo een brommertje met een bakkie erachter. Deze man bracht ons (met behulp van de politie voor weinig geld) naar "Connaught Place" Alleen door de feestdag was alles gesloten. Na een goede lunch gingen we verder met een tuktuk om nog wat bezienswaardigheden te bekijken. We bezochten onder andere "Humayun's graftombe", "Afardjangs graftombe" en "De poort van India" Alles even leuk om te bekijken. De een nog mooier dan het andere. Uiteindelijk vervolgden we onze route richting het hotel om ons weer eens lekker op te frissen. En raad eens wat: over de gehele dag zijn we maar een klein beetje geraakt door wat kleurpoeder en een waterpistool met kleurstof. Kortom voor ons was het een goede dag, andere toeristen die hadden wat ehm.....minder geluk zeg maar.

Morgen gaan we om 06:00 uur met de trein naar Agra om naar de beroemde "Taj Mahal" te kijken,
Leuk man: hou ons op de hoogte!
Come get some!
-
pi_46933390
even blijven volgen, aangezien ik er misschien ook naar toe ga voor mijn werk.
Stop rockin' the boat.
  maandag 5 maart 2007 @ 10:41:13 #6
167723 sanni
Acima de seu
pi_46933594
Hey TOF! ga zo door,ik heb dit topic nu ook in mijn bookmarks staan als "boeiend"
Oh waar typ je dit vandaan? Vanuit zo een internet-cafe aldaar of gewoon je eigen
meegenomen notebook en een modem?
pi_46972486
het derde deel van ons thuisblijvers verslag.

We zijn alweer een tijdje verder en hebben al weer heel wast achter de rug. Maandagochtend vroeg vertrokken naar Agra, de stad die bekend staat om de Taj Mahal. Om 06:00 uur hadden we de trein en vertrokken uiteindelijk om 06:20 uur dus het viel allemaal mee. Wat bleek, het was ook nog eens een geweldig mooie en luxe trein en dat voor 5 euro pp.

Nadat we in Agra aankwamen werden we weer belaagd door allerlei mannen, we wilden slechts een treinkaartje naar Jaipur kopen om woensdag daar naar toe te kunnen. We werden geholpen door een man die klaarblijkelijk ook weer iets van ons wilde. We maakte dankbaar gebruik van de kennis van de man en zijn daarna in een tuktuk gestapt. Deze bracht ons aan de zuidkant van de Taj Mahal waar we een guesthouse bekeken. De eerste werd het niet maar daarna kwamen we in Hotel Kamal en die was goed. Met een uitzicht vanaf het dak op de Taj Mahal.

Nadat we gezetteld waren gingen we op zoek naar een tuktuk die ons wilde rondrijden. We vonden er eentje die de hele middag bij ons bleef. Eerst naar Agra Fort, leek veel op het rode fort maar toch weer net iets mooier. De gids gaf ons een tip om een toegangskaart voor meerdere musea e.d te kopen. Scheelde een aantal roepi's dat we korting kregen. Het Fort was wel enorm groot. Na Agra Fort gingen naar de Baby Taj "Itimad ud Daulah" dit was 27 jaar eerder dan de grote Taj Mahal gebouwd. Het was erg leuk en we hadden hier wat gezellige aanspraak met de lokale bevolking.

Hierna hebben we nog een kleinere tombe bezocht en hebben we geluncht. De lunch was op aanraden van de tuktuk chauffeur en liet veel te wensen over. Na de lunch kwam het gezeur. De chauffeur wilde met ons naar twee winkeltjes die belangrijk voor hem waren, nou dit wilden wij niet. Na lang gepraat en de poot stijf te hebben gehouden werden we naar de Taj Mahal gebracht. Dit was echt enorm mooi. Prachtig, prachtig, prachtig en wat een toeristen Nou dat gaf niet hoor we hebben zeker een kleine drie uur rondgelopen en het was adembenemend. uiteindelijk gewacht op de zonsondergang maar dit maakte het niet veel beter. De mooie kleuren die eigenlijk op de Taj Mahal moesten verschijnen kwamen niet. Waarschijnlijk doordat de zon nog te laag staat om dit mooie effect te kunnen laten zien.

Na de Taj Mahal zijn we ons gaan opfrissen en nog even LEKKER uiteten geweest. jack4ya aan de gebakken rijst met groente en lekzzz aan de Thali (diverse gerechten op een bord met rijst).
Na het eten zijn we op tijd naar bed gegaan om de volgende dag weer fris op pad te kunnen.

Dinsdag 5 maart

Lekker een beetje uit geslapen om een goed de dag door te komen. Na een ontbijt van brood, honing, pindakaas en muesli met noten en fruit gaan we weer op pad. Dit keer naar het busstation om daar voor 30 eurocent de bus naar "Fatehpur Sikri" te pakken. Dit is de spookstad uit de 16e eeuw die slechts 14 jaar bewoond is geweest. Het was allemaal weer erg leuk en indrukwekkend. We zagen diverse gebouwen waar de mensen gewoond en gebaderd hebben. Daarna nog even door een echte spoostad gelopen wat al helemaal vervallen was. Hier werden we beiden door allerlei kinderen belaagd, nee niet degene die iets wilden hebben maar gewoon leuk en gezellig. Het enige wat er nu nog was dat was een enorm grote moskee die we ng wilden bezichtigen. Hier probeerde iemand ons wijs te maken dat we niet alleen naar binnen mochten maar dat er een derde persoon mee moest van de lokale bevolking. Nou dan vragen we het toch even aan de politie, hij liep mee en kreeg ongelijk. Nou doei he we gaan weer verder maar dan zonder jou. We hebben de moskee bezocht en ook dit was weer erg mooi. Vervolgens weer terug om de bus te pakken, we hadden geluk hij vertrok net en we konden nog mee. We zaten in een volle bus met Indische mensen en we waren een leuke aandachtstrekker. Er werd voor Jacq opgestaan zodat zij kon gaan zitten. Een leuke reis in een krot van een bus veel aanspraak gehad met de lokale bevolking

Morgenochtend gaan we naar Jaipur, wie weet horen jullie vanaf daar weer wat meer.
pi_46972556
quote:
Op maandag 5 maart 2007 10:41 schreef sanni het volgende:
Hey TOF! ga zo door,ik heb dit topic nu ook in mijn bookmarks staan als "boeiend"
Oh waar typ je dit vandaan? Vanuit zo een internet-cafe aldaar of gewoon je eigen
meegenomen notebook en een modem?
Intermet is hier goed genoeg om vandaan te typen. Kijk even goed rond als je eventueel ook foto's wilt uploaden. Dan zijn er vaak wat duurdere internetcafes met betere verbinding en computers. Het kost dan zo'n 40 roepi's per uur. 70 eurocent.
pi_46983096
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:24 schreef jack4ya het volgende:
Jaipur
Ongetwijfeld een beetje laat, maar als je in Jaipur bent is het meepikken van een filmpje van de Raj Mandir cinema een absolute aanrader!

Volgens mij gaat het wel goed met je daar Locale bussen zijn , mensen in de toeristenindustrie zijn vaak minder
  zondag 11 maart 2007 @ 10:04:12 #10
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_47147307
Okay, ik gooi wel wel even het fotoalbum open. Daar staan foto's tot en met Jaipur. In JaIpur zijn we onwijs ziek geworden. Ne 2 dagen heeft mijn vriend maar injecties gehaald in het ziekenhuis. (waar je overigens nog niet dood gevonden wil worden) en wat medicijnen. We hebben denk ik 3 dagen niets kunnen eten en zijn beide best wel afgevallen. Echt India zullen we maar zeggen.

Mijn vriend zal wel een verslag posten... ik zal wat ervaringen meegeven:
India is echt om gek van te worden. Werkelijk iedereen wil wat van je. Logisch, we zijn wandelende geldzakken. We vinden het nu het makkelijkst om het aan officiele lui te vragen. Politie of leger ofzo. Toch gaat het wel, je moet het alleen wel beseffen. Verder zijn we er achter gekomen dat je 'plannen' wel kan vergeten. Je denkt een ochtend reizen voor de boeg te hebben. en dat blijkt uiteindelijk een dag! 's Nachts reizen, zoals in Vietnam, Thailand ofzo is ook al niet echt een optie. Dus reizen we gewoon maar overdag. Planning is toch al nul.

We zitten nu in Pushkar... we hebben hier nog werkelijk niets nuttigs gedaan of bekeken. Alleen wat kleren geshopt.
  zondag 11 maart 2007 @ 10:12:07 #11
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_47147387
Posten gaat in stukjes, nogal traag hier.

Toch is India ook erg mooi. De bezienswaardigheden zijn spectaculair, maar zodra je eruit bent is het weer een bende. Armoede is lastig, we hebben maar afgesproken onderling, om nooit geld te geven, maar alleen snoep of beter voedsel als we dat in de hand hebben. Misschien wat hard, maar het is ook watr zelfbescherming... Kan het moeilijk uitleggen. Wel negeren we nooit, dat vind ik dan weer onbeschoft, dus glimlachen we maar en schudden vriendelijk van nee, en gebaren dat ook met een hand. Dat lijkt okay.

Verder ook zoiets raars; als we betalen voor iets... of het niet teveel is ofniet, de Indiers vertonen geen enkele emotie. Niet blij, niet boos, gewoon vlak. Daar kan ik geen touw aan vast knopen. Waarom is dat??

Belangrijkste is nu dat we ons hebben overgegeven aan India. Iedereen weet dat wel, maar tussen weten en ook doen, zit best een verschil. Onze enorme buikloop is waarschijnlijk ook een zegen geweest. Nu moesten we wel rustig aan doen.
  zondag 11 maart 2007 @ 10:15:38 #12
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_47147435
tvp

Lijkt me gaaf om een keer naar India te gaan
  zondag 11 maart 2007 @ 10:16:14 #13
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_47147450
Foto's volgen misschien als we weer een betere verbinding hebben.
Ha, daar staan nu nieuwe bij!

[ Bericht 25% gewijzigd door jack4ya op 11-03-2007 10:33:56 ]
pi_47189955
Wat een gaaf reiverslag! En mooie foto's!!
Bedenk wel dat ja knikken in India nee betekent en nee schudden juist ja. ik zie het al voor me met die zwervers. "hebben jullie geld?" (heftig nee schuddend en dan weglopend...)
pi_47216675
quote:
Op maandag 12 maart 2007 14:20 schreef Vogue het volgende:
Bedenk wel dat ja knikken in India nee betekent en nee schudden juist ja. ik zie het al voor me met die zwervers. "hebben jullie geld?" (heftig nee schuddend en dan weglopend...)
Grinnnnnnnnnn!!!


Wel gaaf, dat jullie ons hier zo je India-reis en -emoties laten meebeleven!
We lezen vol interesse mee!

Goeie voortzetting toegewenst, daar!!
 FR
  dinsdag 13 maart 2007 @ 08:34:11 #16
62913 Blik
The one and Only!
pi_47217934
Leuk verslag, maar hoe kom je in hemelsnaam aan pindakaas?
  dinsdag 13 maart 2007 @ 14:03:48 #17
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_47227769
quote:
Op maandag 12 maart 2007 14:20 schreef Vogue het volgende:
Wat een gaaf reiverslag! En mooie foto's!!
Bedenk wel dat ja knikken in India nee betekent en nee schudden juist ja. ik zie het al voor me met die zwervers. "hebben jullie geld?" (heftig nee schuddend en dan weglopend...)

eh maar ze lijken het altijd wel te begrijpen, toch?
  dinsdag 13 maart 2007 @ 14:08:17 #18
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_47227911
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 08:34 schreef Blik het volgende:
Leuk verslag, maar hoe kom je in hemelsnaam aan pindakaas?
Pindakaas staat bij heel veel wel op de menukaart en als je goed om je heen kijkt is er vast wel weer een winkeltje te vinden
(ze kennen pindaas op elke hoek van de straat, dus pindakaas is dan niet zo'n grote stap)
  dinsdag 13 maart 2007 @ 14:43:46 #19
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_47228946
Dit is het vierde deel van ons thuisblijversverslag

(pas op: dit is een erg lang verslag voor de wat luiere lezers onder ons

Inmiddels is het weer even geleden dat we een berichtje achter lieten. Nou dit had een hele goede reden, namelijk het volgende. We waren met de trein van Agra naar Jaipur gegaan met de trein. Dit ging allemaal lekker, op het station nog een Chai-thee gedronken en daarna ingestapt. Rond 12:30 kwamen we in Jaipur aan, jeetje dat is pas een drukke stad. Chaos alom en heel veel mensen, auto's en scooters om ons heen. Nou goed wij dus een guesthouse uitgezocht en daarna Jaipur verkennen en we eten even een broodje bij de Mc Donalds.

Jack geeft aan een beetje last van d'r buik te hebben als we bij de "Hawa Mahal" aankomen. Dit is het palijs van de winden, hier huisden vroeger het vrouwelijk personeel van de Koninklijke familie en ze mochten alleen door de kleine raampjes naar buiten kijken.
Ondertussen begint Lekzzz ook wat buikloop te krijgen en moest dus ook continue naar de wc. De rest van de tijd worden we nog gefilmd voor een loklae tv-station en daarna ontmoeten we nog een local die super gastvrij is. Hij brengt ons met zijn chauffeur naar een apotheek om wat neusspray te halen, niet voor de buikloop maar voor de luchtwegen te bevrijden van alle smog.

Goed we gaan verder en verder maar besluiten toch nog wat avondeten naar binnen te werken. Hierbij eten we Thali, het gerecht waar je zoveel mag eten als je wilt. Het smaakt goed en Lekzzz eet dan ook erg veel, misschien te veel.
Aansluitend zijn we het zat en gaan we naar het Guesthouse. In de kamer gaat het slechter en rend Lekzzz te pas en te onpas naar de wc, Jack heeft wat meer geluk. Na een gebroken nacht is het nog hetzelfde en we besluiten in de kamer te blijven, aangezien het Jack beter vergaat haalt zij wat koekjes e.d om wat binnen te krijgen. Een aardige Fransman geeft ons een kop thee en we vragen hoe hij er aan komt. Het schijnt dus dat je in de winkels losse elementen van een waterkoker kan kopen. Deze hang je in een beker en hup...heet water. We bedenken ons geen minuut en kopen er ook eentje. Wat theezakjes, suiker en oploskoffie.Hiermee vermaken we ons tot de volgende ochtend.

Om 06:00 uur in de ochtend beld Jack met de reisdokter, deze is in Nederland gevestigd en geeft adviezen bij bepaalde calamiteiten. De dokter zegt dat we het nog wel 24 uur mogen aankijken maar als Lekzzz dan van het toilet komt dan wilt hij erg graag naar het ziekenhuis, een ziekenhuis waar je overigens niet vrolijk van wordt De dokter spreekt erg goed Engels en weet al meteen wat te doen. Na een cocktail van 2 injecties en wat medicijnen gaan we weer naar het hotel. Hier beleven we een zeer ontspannen dag waarin niets moet. De volgende ochtend gaat het al een stuk beter met Lekzzz en Jack heeft al haast geen last meer. We besluiten om 09:30 uur de bus naar Pushkar te pakken.

We nemen een iets luxere bus zodat we lekker kunnen zitten. Nou het zitten is oke maar er stappen continue locals in en uit. Aangekomen in Pushkar lopen we met een venter mee naar zijn hotel, het ziet er redelijk uit maar veel te ver bij het centrum vandaan. We lopen weg en Jack zegt we gaan hier rechts. We belanden bij een geweldig Guesthouse met een binnenplaatsje, schoon douche en toilet en een geweldig bed met matrassen. De eigenaar is erg trots op zijn onderkomen en behandeld ons ook heel gastvrij. Zelfs als Jack gaat inchecken i.p.v Lekzzz (die nog buikkrampen heeft) vind hij het geen probleem.

We zijn nu anderhalve dag in Pushkar en het is hier fantastisch. We kunnen ons helemaal gek shoppen aan kleding en verder hebben we nog niet veel gedaan. Wat kleding en 2 zilveren ringen slaan we in en we ontmoeten een aardige juwelier. Blijkt dat de goed man een familiewinkeltje heeft op de vismarkt in Groningen. Hij geeft ons een kaartje mee en zegt dat we die daar moeten laten zien, krijgen we korting ofzo. Kortom een erg leuk gebaar.

Inmiddels ook weer het eerste vaste voedsel naar binnen gewerkt. Roti (soort pannekoek) met allerlei groente er tussen. Het bevalt goed.

Na ruim een week in India beginnen we veel te beseffen. De buikloop heeft ons tot rust gemaand en je kan zelf niet bealen hoe je wilt reizen. Het lijkt er meer op dat India zelf bepaald hoe je op reis gaat. We laten ons leiden door de tijden die er zijn, zo kan je niet echt plannen hoe lang een busreis of treinreis is. De beambte zegt 4 uur en vervolgens duurd het 7 uurtjes. Kortom we vinden het land fantastich en de bezienswaardigheden ook. We zien ook ontzettend veel armoede waarbij je maar niet kan begrijpen dat armoede en rijkdom zo dicht bij elkaar leven.

We doen ons best qua foto's alleen is de verbinding niet altijd snel genoeg.
pi_47229653
Jammer van de 'Delhi Belly', maar het hoort er nu eenmaal bij!
Come get some!
-
  dinsdag 13 maart 2007 @ 18:46:24 #21
62913 Blik
The one and Only!
pi_47237265
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 14:08 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Pindakaas staat bij heel veel wel op de menukaart en als je goed om je heen kijkt is er vast wel weer een winkeltje te vinden
(ze kennen pindaas op elke hoek van de straat, dus pindakaas is dan niet zo'n grote stap)
OK, ik was al bang dat je pindakaas had meegenomen van thuis...
pi_47290088
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 15:05 schreef Maleficium het volgende:
Jammer van de 'Delhi Belly', maar het hoort er nu eenmaal bij!
Nou, dat het er bij 'hoort' vind ik ook wat overdreven. Als je een paar kilo per persoon afvalt, dan vind ik dat niet tof. Het is niet dat we het makkelijk kunnen missen. Ik bedoel als de hostel eigenaar bij het inchecken zegt dat ie me niet van de foto herkent, dan lijkt het me genoeg duidelijk.

Verder ben ik op het momen India helemaal beu. Werkelijk iedereen die je aanspreekt wil geld, op een of andere manier. Als iemand je een hand aanbied, en je neemt die aan dan krijg je gelijk ongevraagd henna op de hand. (en lelijke henna!) Een kind dat je aanspreekt duikt daarna gelijk je tas in. En ergens zijn we ook nog bestolen, geen idee, hoe waar en wanneer, maar we missen toch echt geld. Waarschijnlijk is mijn moneybelt (onder mijn kleding) in een winkel gerold. Waar je vervolgens onwetend van de diefstal nog geld staat uit te gven ook.
Ik was gister erg verdrietig door dit alles. (Ja ik ben een wijf, so what) Ik merk dat ik erg afstandelijk word tegen Indiers door dit alles en dat wil ik helemaal niet. Maar je wordt ook gewoon zo voorzichtig. De enkele oprechte Indier die je mogelijk zou tegenkomen krijgt nu ook een kans meer.

We zitten er wat doorheen en weten nu niet goed meer wat we willen. Een vorm van rust denk ik...
pi_47290093
Op dit moment hebben we Delhi-Agra-Fatehpur Sikri-Jaipur-Ajmer-Pushkar(leuk)-Bundi-Udaipur gedaan, en we weten nu niet wat we willen. Eigenlijk wel naar Kerala of Goa, maar naar wat ik begrijp is het weer daar nu niet zo prettig meer. Te vochtig (opkomende monsoon). Hitte is geen probleem, maar klammigheid en dus muggen is minder.
Weten jullie of we daar nu terecht kunnen of dat we beter ergens anders heen kunnen?
pi_47290131
het vijfe deel van ons thuisblijvers verslag


We zitten ondertussen in Udaipur. Nadat we in Pushkar leuk geshopt hadden en hier en daar wat gerelaxed hadden zijn we daar weggegaan. Bij het tellen van het geld op de kamer ontdekten we dat er wat ontbrak. Bij elkaar 60 dollar en 1500 roepies, dit zit in een geldbuidel onder de kleding maar toch was het eruit. Voor ons een enorm groot raadsel wie, wat of waar het gebeurd is. Waarom namen ze de rest dan ook niet mee?

Vanuit Pushkar zijn we met een vijf uur durende busrit en veel gestuiter naar Bundi gegaan. Onderweg moet Jack plassen en gaat ze bij een rustplaats naar het toilet, nou ja toilet. Het is een enorm grote plaat zonder maar zelfs een gat in de grond, alleen enorm veel vliegen. Ze besluit het nog maar op te houden. We komen in Bundi en de stad zelf is niet zo veel dus richten we ons op de bezienswaardigheden. Als eerste gaan we naar een waterbassin van 49 meter diep. Dit is erg mooi bewerkt en als we beneden zijn ziet Lekzzz enorm veel vleermuizen, hij houdt zijn mond nog even tegen Jack die foto’s aan het nemen is. Daarna ziet Jack ze ook en neemt er foto’s van zich wel bewust van de "enge" beestjes

In de avond gaan we nog naar de verlichte “Cenotaph” dit is een sort tombe met 84 verschillende pilaren. Erg mooi en we worden omsingeld door heel veel jongens van de locale bevolking die enorm nieuwsgierig zijn. Als we klaar zijn gaan we terug naar de kamer om te slapen.

De volgende ochtend gaan we naar het Paleis wat op de helling van een berg is gebouwd. De wegen en paden waar vroeger met olifaten gelopen werd leiden ons over de berg. We lopen tussen diverse oude verblijven en met zijn 2 tussen honderden vrije apen. Erg leuk om die apen ook te zien zwemmen en bommetje maken in de oude waterbassins.

Nou goed in de avond gaan we met een slaapbus richting Udaipur. We wachten en wachten maar onze bus komt niet, blijkt dat die knakker van het reisbureau verkeerd heft laten afzetten. Een andere man gaat op zoek naar onze bus en stuurt de bus onze kant op, erg aardig van hem. Het blijkt dat de bus echte bedden heeft en dat we samen in een compartimentje liggen ten grootte van een twijfelaar en 80 cm hoog. Kortom erg goed te doen en de bedjes zijn nog beter dan in sommige hotels / guesthouses.

Vandaag is het Donderdag 15 maart en gisteren hebben we het stadspaleis bekeken (4 uurtjes) en van de zonsondergang genoten op een mooie berg.

Nu zijn we aan het kijken waar de reis verder naar toe zal gaan.

(sorry dit keer geen foto's want de verbinding is veeeeeeeeeeeeeeeel te traag)
pi_47290586
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 06:21 schreef jack4ya het volgende:
het vijfe deel van ons thuisblijvers verslag


We zitten ondertussen in Udaipur. Nadat we in Pushkar leuk geshopt hadden en hier en daar wat gerelaxed hadden zijn we daar weggegaan. Bij het tellen van het geld op de kamer ontdekten we dat er wat ontbrak. Bij elkaar 60 dollar en 1500 roepies, dit zit in een geldbuidel onder de kleding maar toch was het eruit. Voor ons een enorm groot raadsel wie, wat of waar het gebeurd is. Waarom namen ze de rest dan ook niet mee?

Vanuit Pushkar zijn we met een vijf uur durende busrit en veel gestuiter naar Bundi gegaan. Onderweg moet Jack plassen en gaat ze bij een rustplaats naar het toilet, nou ja toilet. Het is een enorm grote plaat zonder maar zelfs een gat in de grond, alleen enorm veel vliegen. Ze besluit het nog maar op te houden. We komen in Bundi en de stad zelf is niet zo veel dus richten we ons op de bezienswaardigheden. Als eerste gaan we naar een waterbassin van 49 meter diep. Dit is erg mooi bewerkt en als we beneden zijn ziet Lekzzz enorm veel vleermuizen, hij houdt zijn mond nog even tegen Jack die foto’s aan het nemen is. Daarna ziet Jack ze ook en neemt er foto’s van zich wel bewust van de "enge" beestjes

In de avond gaan we nog naar de verlichte “Cenotaph” dit is een sort tombe met 84 verschillende pilaren. Erg mooi en we worden omsingeld door heel veel jongens van de locale bevolking die enorm nieuwsgierig zijn. Als we klaar zijn gaan we terug naar de kamer om te slapen.

De volgende ochtend gaan we naar het Paleis wat op de helling van een berg is gebouwd. De wegen en paden waar vroeger met olifaten gelopen werd leiden ons over de berg. We lopen tussen diverse oude verblijven en met zijn 2 tussen honderden vrije apen. Erg leuk om die apen ook te zien zwemmen en bommetje maken in de oude waterbassins.

Nou goed in de avond gaan we met een slaapbus richting Udaipur. We wachten en wachten maar onze bus komt niet, blijkt dat die knakker van het reisbureau verkeerd heft laten afzetten. Een andere man gaat op zoek naar onze bus en stuurt de bus onze kant op, erg aardig van hem. Het blijkt dat de bus echte bedden heeft en dat we samen in een compartimentje liggen ten grootte van een twijfelaar en 80 cm hoog. Kortom erg goed te doen en de bedjes zijn nog beter dan in sommige hotels / guesthouses.

Vandaag is het Donderdag 15 maart en gisteren hebben we het stadspaleis bekeken (4 uurtjes) en van de zonsondergang genoten op een mooie berg.

Nu zijn we aan het kijken waar de reis verder naar toe zal gaan.

(sorry dit keer geen foto's want de verbinding is veeeeeeeeeeeeeeeel te traag)
Bundi

Wij waren India ook behoorlijk zat na ongeveer hetzelfde scenario als dat van jullie.
Tot Bundi

Ik geloof dat we negen dagen gebleven zijn, we sliepen onder het paleis, in de oude paardestallen. Om daar te komen moet je eerst door de grote poort, de helling omhoog en dan direct rechtsaf.
En als die dingen die jij noemt (behalve paleis en het pad omhoog naar de ruines) hebben we nog geeneens gezien

We bleven elke keer halverwege hangen, kwamen JP tegen of gingen we een lassie eten, bleven we hangen. Dan was er onderweg weer een bruiloft (waarvoor we steevast werden uitgenodigd, zodra je ook maar een seconde bleef kijken) of begrafenis. Met exact hetzelfde dweilorkest ervoor Op de een of andere manier kwamen we daar niet weg. En was het goed.Vooral omdat de mensen niet zo aan je slippen hangen. Ja, als je uit de bus stapt, is er een een neef van een guesthouse houder die je aanspreekt. Maar hij trekt niet aan je rugzak, maar wacht gewoon een kwartiertje op je, drinkt eerst een kopje chai met je (sterker nog: koopt je een kopje chai, ongehoord!).

Geen toeval dat iemand de bus voor je gaat zoeken, gewoon zomaar, zonder geld te vragen of bijbedoeling

Onze reisroute vanaf Udaipur was Ranakphur - Jodphur - Rishikesh (ja ver weg; nachttrein) - Haridwar - Delhi. We wilden ook naar het strand, maar alle vervoer was vol, en de afstanden te groot.

Nieuwsgierig welke kant jullie opgaan, en nu je wat gewender bent wordt, kun je veel meer van de gekkigheid van India genieten, hoop ik.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')